Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Sandhja – Sing it away

*****
40
19%
****
70
32%
***
63
29%
**
27
13%
*
16
7%
 
Ääniä yhteensä: 216

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja murka »

Puutarhuri kirjoitti:
romualdo kirjoitti:... tämänhän pitäisi olla ensisijaisesti (tai vain) viaton iskelmien esittely...
Euroviisut ovat ensisijaisesti kilpailu. (Muita iskelmien esittelyitä on maailma väärällään.) Jos tähän leikkiin ryhtyy, joutuu kestämään kaiken arvostelun ja kritiikin ja "vikojen etsimisen" mikä on kilpailuille -ja kilpailijoille - tyypillistä.
Ei kannata kuitenkaan lytätä yhtään artistia yhden esityksen perusteella.

Hyvä fiilis välittyy myös kotikatsomoon saakka. Mistäs me tiedämme vaikka Sandhja tekisi Patrik Laineet lavalla tiistaina?

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mulla on vahva luotto Sandhjan finaalipaikkaan.

Ja aion itsekin kulkea koko huomisen päivän "potkupuvussa". :ylppis:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Wadde kirjoitti:Mulla on vahva luotto Sandhjan finaalipaikkaan.

Ja aion itsekin kulkea koko huomisen päivän "potkupuvussa". :ylppis:
Potkupuvut ovat nyt muotia. :joojoo:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Uskaltauduin nyt katsomaan Suomen harkkataltioinnin, toisista harkoista.

Hieman staattiselta show näytti, mutta mielestäni Sandjhan puku oli makea. Ehkä näin menevä biisi olisi tarvinnut erilaisen shown, nythän showssa on teemana solisti ja naiskuoro, en tiedä. Näilläkin eväillä on hyvä meno luvassa!

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 105
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Hello »

Mä olen vähän kahden vaiheilla tän finaalipaikan suhteen, mut ehkä enemmän sit luotaan siihen, että Sandhja saa sen finaalipaikan. Ja mikäli sitä finaalipaikkaa ei tipu, tuskin se jäi yhdestä vaaleansinisestä asusta kiinni :heh:

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1073
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja manic »

"Minulla ei oikeastaan ole mitään suhdetta euroviisuihin" "Ei se harmita vaikka karsiutuisin"
Nämä ovat: a) Venäjän viisuedustajan kommentteja
b) Suomen viisuedustajan kommentteja

Avatar
janiwolf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1642
Liittynyt: 19 Huhti 2015, 09:10
Paikkakunta: Vantaa

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja janiwolf »

manic kirjoitti:"Minulla ei oikeastaan ole mitään suhdetta euroviisuihin" "Ei se harmita vaikka karsiutuisin"
Nämä ovat: a) Venäjän viisuedustajan kommentteja
b) Suomen viisuedustajan kommentteja
Lukitsen vastausvaihtoehdon b
Raha kasvaa hattuun ja lasten vaatteet pomo vaatii.

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1500
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

manic kirjoitti:"Minulla ei oikeastaan ole mitään suhdetta euroviisuihin" "Ei se harmita vaikka karsiutuisin"
Nämä ovat: a) Venäjän viisuedustajan kommentteja
b) Suomen viisuedustajan kommentteja
Onko Sandhja oikeesti sanonut noin?
<3

Avatar
Tekoripset
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1500
Liittynyt: 26 Helmi 2011, 19:05
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Tekoripset »

murka kirjoitti:
Edwina kirjoitti:30-50-vuotiaat naiset eivät välttämättä pidä tätivaatteista. Sandhjan kappalekaan ei ole tätimäinen. Sandhja on kovin kaukana tädistä.

T. Täti
Miksi heidän edes pitäisikään näyttää tätimäisiltä? Suomessa hoetaan jatkuvasti, että nelikymppisellä pitää olla lyhyt tukka, erään firman mekko ja pompulahelmet kaulassa. Täti-ikäisellä pitäisi ja voi olla jo niin paljon rohkeutta, että laittautuu juuri kuten itse haluaakin välittämättä ympäristön odotuksista. Naiset joutuvat kokemaan liikaakin niitä ympäristön odotuksia jo nuorena ja pahimmassa tapauksessa myös elää niiden mukaan. Ihmisen pitää uskaltaa kasvaa omaksi itsekseen.

Näille tätimäisyyden toivojille ja odottajille voikin laulaa:"Sing it away..." :heh: .


Naisten ulkonäköpaineita on paljon enemmän käytävän esim Ivetan kohdalla jossa jollain foorumilla haukutaan lattarinnaksi ja Cristalkin taisi sanoa niin suorassa lähetyksessä. Haalarista puhuminen ei ole noin henkilökohtainen juttu joten ihmettelen että miten se voisi olla ulkonäköpaineiden luomista..huh
<3

Cielo
Maistelija
Maistelija
Viestit: 24
Liittynyt: 10 Touko 2016, 11:05

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Cielo »

Minulle tulee Sandhjan kappaleesta hyvä fiilis ja se riittääkin minulle, koska en suhtaudu viisuihin kovin vakavasti. Näen viisut ennen kaikkea showna, johon kyllä etsiytyy muutama musiikillinen helmikin.

Kuitenkin, koska esityksen ruotiminen kuuluu kuvaan, niin sanonpahan vain, että voi poronnahkapuku. Sandhjan biisi kuten hän itsekin huokuu kansainvälisyyttä, joten pakko oli jotain suomalaista (lappalaista) esitykseen tunkea? Vaikka ei biisin henkeen ollenkaan sovi? Herättää varmasti myös ärsytystä tuo poronnahka muissa maissa..

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1073
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja manic »

Tekoripset kirjoitti:
manic kirjoitti:"Minulla ei oikeastaan ole mitään suhdetta euroviisuihin" "Ei se harmita vaikka karsiutuisin"
Nämä ovat: a) Venäjän viisuedustajan kommentteja
b) Suomen viisuedustajan kommentteja
Onko Sandhja oikeesti sanonut noin?
Tänään Hesarissa.

Avatar
andre06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4103
Liittynyt: 02 Maalis 2014, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja andre06 »

Venäjää kyllä todellakin harmittaisi jos se tänään karsiutuu finaalista pois (mitä ei tee)

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Nyt jos Sandhjan taustalaulaja vaan malttaa olla näpelöimättä eli asettelematta sitä pukunsa yläosaa kesken esityksen, niin ok. Olisi vähän ammattimaisempi vaikutelma.
Kas kun ei joku nenää kaiva esityksen aikana. :roll:

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Zimba »

^kyseisen taustalaulajan tanssiliikkeet on kans hieman omituisia...Tönkköä... Lambert on kans hieman jäljessä. Reetta ja kaksi vaaleeta leidiä vetää hienosti. :peukku:

Nyt on pakko kyllä myöntää että on hieman 2012- fiilis... Kun Pernilla oli meitä edustamassa. Tiesi jo etukäteen miten käy. Ja se synkistää. Viime vuonna sitä itseasiassa jopa toivoi karsiutumista... :heh: Tänä vuonna tykkään edustajastamme ja mielestäni esitys on ihan hyvä. Toisaalta esityksestä paistaa läpi myös hieman välinpitämätön asenne finaalipaikan suhteen.

Toisaalta kun koko kevään on lukenut negatiivisia mielipiteitä ja varmoja faktoja siitä että meillä ei ole mitään saumaa, niin ehkä se on tarttunut muhunkin ja pessimistinen asenne jääny päälle. :shock: Toivon todella suurta ihmettä tänään.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kyllähän tää tän vuoden viisuinto jollain tapaa lässähtää, jos Suomi ei tänäkään vuonna Finaalissa ole. Aika tyhjä olo tulee taas tänä yönä, jos suomea ei sanota jatkoon. . :lohduton:

Toisaalta finaaliin pääseminen tarkottaisi todennäköisesti Suomelle tyypillistä sijoitusta 20-26. Mutta tosiaan 2 vuotta peräkkäin karsiutuminen on viimeksi tapahtunut 2004 ja 2005. Softenginen hyvän sijoituksen jälkeen Suomi palasi taas kiltisti omalle paikalleen viisuissa. :roll:

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Zimba »

^ Ja kun miettii Softenginea omassa semissään niin siellä ei ollut Norja (?) ainoana pohjoismaana ja meidän sijoitus 3... :tapu: Nyt meillä on äänestämässä Viro, Ruotsi, Islanti....

suchanovellife
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 224
Liittynyt: 13 Tammi 2015, 17:28

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja suchanovellife »

En oikein edes tiedä mitä sanoa. Toivon niin kovasti että Suomi pääsisi finaaliin asti, sijoittumisella siellä ei sitten ole mitään väliä :D Aikamoista ihmettä kuitenkin tarvitaan, vaikka biisi itsessään on tosi mukava ja tarttuva. Eniten mua ehjä kuumottaa juuri tuo Sandhjan väliinpitämättömyys; vaikka kisat ei itseä kiinnostakaan, pitää siellä lavalla silti antaa kaikkensa kun on kerran itse halunnut mukaan. Joka tapauksessa peukut pystyyn!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Toisen harjoitusvideon perusteella esitys on kokonaisuutena edelleen aika hutaistun oloinen, ei voi mitään :lohduton: Eikö taustajoukoissa ole ollut mukana ketään, joka olisi osannut olla tiukkana koreografian ja lavakäyttäytymisen kanssa?

Alku oli minusta ihan lupaava, kun Sandhja oli yksin lavalla ja tunnelma lähti pikku hiljaa kohoamaan. Taustalaulajien lavalle tulon olisi sitten pitänyt räiskäyttää kunnon meno päälle. Mutta mitä tekevät nämä - osoittelevat päämäärättömästi sinne tänne kuin mikäkin turistilauma, joka on juuri päästetty Disneylandin portista sisään. Hyvin toteutettuna tuo osoittelu olisi voinut olla hyvinkin tehokas, mutta tällaisenaan olisi tyylikkäämpää, jos tulisivat lavalle ilman huitomista.

Omien moittimisesta tuppaa yleensä tulemaan vähän kelju olo ja ehkä tässä tuli nyt arvosteltua liiankin tiukasti, mutta kun tämän esityksen olisi voinut tehdä niin paljon tyylikkäämmin, täsmällisemmin ja tehoavammin. Toivotaan kuitekin nappisuoritusta kilpailutilanteeseen - että Sandhja nauttii esiintymisestä saaden esiintymisen ilon välittymään myös katsojille. Finaalipaikalla ei minulle oikeastaan ole väliä, mutta toivon joukkueelle onnistumisen kokemusta, että reissusta jäisi hyvä fiilis.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja murka »

toivo kirjoitti:Kyllähän tää tän vuoden viisuinto jollain tapaa lässähtää, jos Suomi ei tänäkään vuonna Finaalissa ole. Aika tyhjä olo tulee taas tänä yönä, jos suomea ei sanota jatkoon. . :lohduton:

Toisaalta finaaliin pääseminen tarkottaisi todennäköisesti Suomelle tyypillistä sijoitusta 20-26. Mutta tosiaan 2 vuotta peräkkäin karsiutuminen on viimeksi tapahtunut 2004 ja 2005. Softenginen hyvän sijoituksen jälkeen Suomi palasi taas kiltisti omalle paikalleen viisuissa. :roll:
Jos näin käy niin toivoisin Ylen viisuväen heräävän. Homman tarkoitushan ei ole pelkkä turismi. Ylellä ovat kaikki mahdollisuudet koulia mistä tahasta UMK-voittajasta artisti(ryhmä), joka pystyy vetämään oman shownsa kaikella kunnialla. Sitä kuvattavana esiintymistä voi harjoitella jo kotimaassa.

Toinen juttu on se, että näille hassunhauskoille "ammattilaisraadeille" pitäisi antaa kenkää ja hankkia heidän tilalleen ulkomaalaisraadit koska Suomen edustajan pitäisi napsia niitä pisteitä ulkomailta. Ei kai Suomella ja Ylellä ole vielä niin huonoja välejä vaikkapa naapurimaiden kanssa etteikö heiltä saisi raatilaisia UMK:n?

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ylen viisuväen heräämistä on odotettu jo maailmansivun verran.
Onhan siellä toki yritystä ollut, mutta kokonaisnäkemys puuttuu ja liian moni saa puuhastella omalla tontillaan.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Albin »

Wadde kirjoitti:Mulla on vahva luotto Sandhjan finaalipaikkaan.
:peukku:
ja vaikka sitä finaalipaikkaa ei tulisikaan niin olen ja olen ollut ylpeä tämän vuoden edustajasta. Sandhja ja sing it away on ihana pakkaus suomalaisuutta. Rehellisen iloinen yhteenkuuluvaisuus.
Harmittavasti on tullut tunne, että Saaran ja Mikaelin kannattajat dissaavat tätä vähän liikaakin. Minun mielikuva vain, saatan olla väärässäkin. Sahdhja on kuitenkin :ihana:

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11335
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Mä olen kyllä tietyllä tapaa hieman tyytyväinen, jos tänä yönä päädytään siihen tilanteeseen, että UMK-aikakauden ainoat finaalipaikat ovat tulleet juuri vuosien 2013-2014 formaatilla. Molempien vuosien edustusbiisit olivat hieman geneerisiä (karsinnoissa oli paljon parempiakin mukana), mutta niistä onnistuttiin kevään mittaan leipomaan varsin ehjiä kokonaisuuksia, joiden loppukilpailuesityksistä en vaihtaisi mitään pois. Sandhjan kohdalla samanlaista kehityskaarta ei nähty, ja harmittaa kaikki hukattu potentiaali.

Ensi vuodelle kiitos samanlainen systeemi, mutta siten, että vain karsintafinaali televisioitaisiin. Tärkeintä olisi joka tapauksessa saada kunnon ammattilaiset arvioimaan ja fiksailemaan biisejä musiikki edellä kaiken maailman pelleraatien sijasta.

Noh, Sandhjalle toivon joka tapauksessa onnea ja nautinnollista vetoa! :peukku:
Viimeksi muokannut Teräsbekoni, 10 Touko 2016, 20:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja murka »

Albin kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Mulla on vahva luotto Sandhjan finaalipaikkaan.
:peukku:
ja vaikka sitä finaalipaikkaa ei tulisikaan niin olen ja olen ollut ylpeä tämän vuoden edustajasta. Sandhja ja sing it away on ihana pakkaus suomalaisuutta. Rehellisen iloinen yhteenkuuluvaisuus.
Harmittavasti on tullut tunne, että Saaran ja Mikaelin kannattajat dissaavat tätä vähän liikaakin. Minun mielikuva vain, saatan olla väärässäkin. Sahdhja on kuitenkin :ihana:
Omiensa takana pitäisi pystyä seisomaan sekä voittojen että tappioiden jälkeen.

Vaikkei UMK:ssa se oma suosikki voittanutkaan tällä kertaa niin voi sitä kuitenkin kannustaa viisufanina maansa edustajaa.

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13051
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Zimba kirjoitti:Nyt on pakko kyllä myöntää että on hieman 2012- fiilis... Kun Pernilla oli meitä edustamassa. Tiesi jo etukäteen miten käy. Ja se synkistää.
No kyllä. Kaikkien aikojen huonoin viisumme oli sinä vuonna. :niinpa:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Itse uskon Suomen mahdollisuuksien olevan olemattomat. Suomi tulee pitkästä aikaan karsiutumaan toista vuotta putkeen finaalista. Sääli. No parempiakin olisi ollut tarjolla.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13051
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Juu. Jos nimittäin ei olla jatkossa, niin tiedän jo, että Suomi tulee ikävästi laskemaan arvioissani vaivaiseen kahteen tähteen. :eiei: Itse biisin osalta siis tietenkin, kovin vanhanaikaiselta ja tunkkaiselta se vaikuttaa. Mutta sen sijaan artistina Sandhja on hyvin karismaattinen, toivottavasti pääsemme kuulemaan hänestä vielä. ;)
Viimeksi muokannut MIH96, 10 Touko 2016, 20:49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ilman muuta kannustan Sandhjaa! Kävi miten kävi, niin kyllä hän on ollut upea edustaja! :peukku:

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Min myös kannustan Sandhjaa täysillä :huiskut:

aurora34
Maistelija
Maistelija
Viestit: 44
Liittynyt: 09 Helmi 2015, 12:59

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja aurora34 »

En ole koskaan aiempina vuosina ollut näin varma Suomen karsiutumisesta kuin tänä vuonna. Jopa viime vuonna oli pienen pieni mahdollisuus että PKN olisi mennyt jatkoon sympatia-äänillä. Nyt sellaista mahdollisuutta ei ole. Biisi ei kanna tarpeeksi ja vielä äärettömän kovatasoinen semi. Ei kertakaikkiaan mitään mahdollisuuksia. Sääli, alkaa kyllästyttää tämä mahdollisuuksien hukkaaminen :draamaa:

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja kasari »

Ihana edustaja meillä. :ihana:

(Tyrkky-Saara ois ollu pahin mahdollinen)

Lukittu