Suomi 2021: Blind Channel – Dark side

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Lukittu

Blind Channel – Dark side

*****
163
64%
****
48
19%
***
22
9%
**
10
4%
*
13
5%
 
Ääniä yhteensä: 256

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4005
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Tää on kyllä kova :uujee: Tosi kovasti tulee mieleen LInkin Parkin ja Evasensen sekoitus. Upeaa, että tälläainen vahva rokki kappale on mukana kisassa. Tämän lähettäisin nyt tulleista kappaleista viisuihin. Ei ehkä voiteta tai olla top 10, mutta tää on niin upea ja kuulostaa meidän musiikilta, että siksi näkisin tämän viisuisssa. Mutta pelkään, että tätä ei uskalleta äänestää, kun tää ei ole sitä tyypillistä viisumusiikkia. :niinpa: Tää ois upea lopettaja 2 semille myös. Ainoa mitä nyt toivon on, että Reija ei tee tähän jotain outoja jumppatansseja tai, että bändille laitetaan jotkut poronahkaglitter asut :eeek: Viisi tähteä annan.
Viimeksi muokannut poika90, 21 Tammi 2021, 00:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Tiermas24
Siemailija
Siemailija
Viestit: 177
Liittynyt: 17 Maalis 2019, 11:52

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Tiermas24 »

olen sanonut monta vuotta että suomen pitää lähettää rokkia mutta ei aina käden lämpöistä suomi poppia ja aina turpiin tulee

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Happy kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:26 Petyin kyl hieman biisiin mut siitä syytän kuppilaa koska en päässy koko päivän aikan kuuntelemaa biisii ja mielikuvat muodostuivat hypetyksien perusteel ja odotin et oisin tanssinu tätä pöydän päällä ensikuuntelun aikana mut ei nyt sit kuitenkaan :heh:
Oisit vaan kuunnellut mua & Hanhista & akuankkaa (ja ketä muita kriittisiä niitä nyt oli) ennemmin :heh:

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Arvid »

MuumiAnkka kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:33 Nyt kun Aksel veisi voiton tämän nenän edestä niin kuppilan reaktioista saisi elämän eliksiiriä seuraaviksi kymmeneksi vuodeksi. :rofl:

Mä en kyllä nää tässä ns. tavalliselle viisukansalle mitään tarttumapintaa melodisesti enkä muutenkaan.
Ööh.. onhan mieltä lähtenyt useaan kertaan rokimpaa materiaalia viisuihin ihan kansan äänestämänä.

Avatar
YourMother
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja YourMother »

:jihuujippii:


*****
Toi ei oo sit kirosana, vaan arvosana. No on se vähän kirosanakin koska ***** että on hyvä biisi.

Ei kellään ois lainata muutamaa tonnia äänestystä varten?
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

MuumiAnkka kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:33 Mä en kyllä nää tässä ns. tavalliselle viisukansalle mitään tarttumapintaa melodisesti enkä muutenkaan.
Ajattelitko samaa viime Euroviisujen Islannista? Ei Hatarikaan ihan "tavallisen viisukansan" musiikkimakuun sovi.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Happy »

Jufo kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:35
Happy kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:26 Petyin kyl hieman biisiin mut siitä syytän kuppilaa koska en päässy koko päivän aikan kuuntelemaa biisii ja mielikuvat muodostuivat hypetyksien perusteel ja odotin et oisin tanssinu tätä pöydän päällä ensikuuntelun aikana mut ei nyt sit kuitenkaan :heh:
Oisit vaan kuunnellut mua & Hanhista & akuankkaa (ja ketä muita kriittisiä niitä nyt oli) ennemmin :heh:
Mutkun mutkun minä niin luotin bekoniin :nyyh:

MuumiAnkka kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:33 Nyt kun Aksel veisi voiton tämän nenän edestä niin kuppilan reaktioista saisi elämän eliksiiriä seuraaviksi kymmeneksi vuodeksi. :rofl:
Ai kamala naurattaa jo pelkkä ajatus tästä :rofl:
Tosin oon mä itsekkin vielä hieman salty Cicciolinasta 😈
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 592
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Timonenä kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:37
MuumiAnkka kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:33 Mä en kyllä nää tässä ns. tavalliselle viisukansalle mitään tarttumapintaa melodisesti enkä muutenkaan.
Ajattelitko samaa viime Euroviisujen Islannista? Ei Hatarikaan ihan "tavallisen viisukansan" musiikkimakuun sovi.
Niin taisin ajatella. Omalla kohdallani ajattelu on usein pelkkää toiveajattelua.

Edit. Toisaalta saan tästä vahvoja Pertti Kurikan Nimipäivät-viboja
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Arvid »

Siis tässä on se, että tämä jää soimaan päähän. Aika harvoin noi muut rokki-viisut, mitä on ollut viime vuosina viisuissa jäisi soimaan päähän.

Tässä on koukkuja, selkeä C-osa, nostoa, jotain uutta ja jotain vanhaa. Ja tekevät just omaa juttuaan. Tätä voi myös tanssia ja laulaa mukana.

Tää on just hyvä. Tämä ei ole yhtään euroviisu, mutta se just tekee tästä euroviisun! They cracked the code!

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Possu »

Jumalauta miten kova! Sanattomaksi vetää.

:poks:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2169
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

YourMother kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:37 :jihuujippii:

Ei kellään ois lainata muutamaa tonnia äänestystä varten?
Lainaisin näin hyvään tarkoitukseen heti rahaa, jos olisi ylimääräisiä masseja jaella muille. :joojoo: :hali:

Taidan ensimmäistä kertaa tosin laittaa ihan maksullista ääntä UMK karkeloissa menemään. Biisi meni välittömästi Spotifyssa omalle soittolistalle. Tämä vain paranee ja paranee, mitä enemmän tätä kuuntelen. Voi pliis suomalaiset älkää pettäkö minua ja valitkaa tämä :draamaa:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 711
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Ei niin paha kuin pelkäsin, mutta silti 2 min kohdalla tuli jo mieleen, että eikö tää möly ikinä lopu.

Onko tästä sitten Lordin manttelinperijäksi, en tiedä, mutta tuntuu että hevi on meiltä ainoa musagenre mikä ulkomailla koskaan menestyy. Hevillä kyllä on oma fanikuntansa, mutta kun pitäis olla mainstreamia, 1M tykkääjää ei riitä, pitäis olla 100M tykkääjää, että vaakakuppi heilahtais meille päin.

Tällä hetkellä jatkoon menee Teflonin väki, tää vois olla kakkosvaihtoehto ihan vaan sen takia, että muut (Oskr,Danny,Laura ja Aksel) on niin mitäänsanomattomia, niitä ei kannata lähettää, niiden tulevaisuus on ja pysyy kotimaassa. Mutta katsotaan vielä se viimeinenkin Ilta - kortti ennen lopullista päätöstä.
Tälle täydet 2 tähteä **

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Pahaan paikkaan laittoivat Iltan kun tämän aktin jälkeen jättivät. Nyt moni kysyy, että kuka Ilta? Pelkkä peruspowerballadi ei nyt riitä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Timonenä
Siemailija
Siemailija
Viestit: 109
Liittynyt: 13 Tammi 2021, 14:22

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Timonenä »

toivo kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:15 On kyllä kova. Itse en jostain syystä tykkää niistä "hu hu" huudoista. Toimisi ehkä paremmiin, että ne tulisivat pelkästään vaan biisin lopussa.
Ehkä ne "hu hu"-huutelut on terveiset Islantiin, samoin kuin savuavan Volvon konepellillä keekoilu on viesti länsinaapuriin? ;)

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja sziget »

Aloitetaan neljästä tähdestä. Lupaavin kuulluista, ei tarvetta inistä vastaan. Akselin kompromissivoitto murenee. Teflonit saattaa päihittää, tämä on jo kovempi vastus.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3003
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58
Paikkakunta: Loimaa

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Varsin jees. Miellyttäviä ääniä taustalla ja katu-uskottava paketti noin kokonaisuutena. Etenee vahvasti ynnä jää mieleen ensi laakista. Ei tämä viiden tähden arvoinen elämys ole, joskin vahvan nelosen uskallan heittää. Toistaiseksi selvästi kattauksen paras biisi omissa kirjoissani :surrur:
Kaikille samat standardit pärstäkertoimesta riippumatta. Totuus ja rehellisyys kunniaan, iso ei mutuiluille!
Myös sodassa ja rakkaudessa <3


Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4005
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja poika90 »

hra47 kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:45 Pahaan paikkaan laittoivat Iltan kun tämän aktin jälkeen jättivät. Nyt moni kysyy, että kuka Ilta? Pelkkä peruspowerballadi ei nyt riitä.
Joo samaa ajattelin itsekkin.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
jiiii
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1075
Liittynyt: 05 Helmi 2019, 21:00
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja jiiii »

Täähän oli todella jees! Pettymysten jälkeen tää oli kyllä piristävä ruiske :uujee:
:kaunis:

Avatar
YourMother
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Ilta kuka?

Ehkä Ilta yllättää kaikki vetäsemällä jonkun death metal örinäballadin.
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Ooh mun suu ihan avautu, kun kuuntelin tätä! Tämmönenkö meillä todella on tarjolla tämän vuoden ehdokkaaksi? Todella kova biisi! Viisi tähteä. Suomessa osataan tämä tyylilaji. :rok:
Cry him out

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Possu »

Possu kirjoitti: 13 Tammi 2021, 17:58 Haiskahtaa ehdokkaalta, jonka valitsematta jättämistä tullaan jossittelemaan pitkään. Toki, edellyttää kovaa biisiä. Lavapuoli kundeilla on kunnossa.
Jinx :heh: :hiips:

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1119
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

jiiii kirjoitti: 21 Tammi 2021, 01:01 Täähän oli todella jees! Pettymysten jälkeen tää oli kyllä piristävä ruiske :uujee:
No nyt kyllä yllätyin, että sinä pidät tästä, kun olet aina haukkunut Turkin viisua 2010. :heh:

Minultakin tulee 5 tähteä ja ehdottomasti menee puntarin kärkeen. Erityisesti pidän räpistä. <3

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:32 Ei riitä edes ABABCB vaan puolikkaalla kertsillä pitää jopa aloittaa. Olisiko tilaa ollut säästettävissä johonkin muuhun? Raskaan musiikin makuni taitaa kaivata vähän enemmän nyansseja ja jonkinlaista hengähdystaukoa instrumentaalisoolon tms. muodossa. Jos kappaleesta tulee viisiminuuttinen albumiversio, taidan kuunnella sitä mieluummin kuin tätä viisuversiota. No, kolmen minuutin raja ei ole bändin syy.
Ekakuuntelulla mullakin jäi vaikutelmaksi melkoinen kiireen tuntu ja täyteen ahdettu fiilis. Viisiminuuttinen versio olisi tosiaan mielenkiintoista kuulla. Toisaalta tässä muodossa ratkaisu tekee tästä vähemmän tavanomaisen paketin. Ehkä parempi näin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Viisulintu
Maistelija
Maistelija
Viestit: 37
Liittynyt: 07 Tammi 2021, 10:53

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Viisulintu »

Suomi pomppasi juuri vedonlyönnissä 10 sijaa ylöspäin. Ei huono.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Enkä muuten pitänyt Hatarista enkä ole Lordi-fani. En fanittanut barbeja vuoden 2016 UMK:ssa. Tämä iski kuitenkin heti ekalla kuuntelulla.
Cry him out

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5733
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Tegu »

MuumiAnkka kirjoitti: 21 Tammi 2021, 00:33 Nyt kun Aksel veisi voiton tämän nenän edestä niin kuppilan reaktioista saisi elämän eliksiiriä seuraaviksi kymmeneksi vuodeksi. :rofl:
Ei edes haittaisi. :mrgreen: Pöh kun menin päättämään Timoteusta matkien, että en kuuntele biisejä paria kertaa enempää. Haluisin kuulla Akselin äänen uudelleen. :ihana:
Viimeksi muokannut Tegu, 21 Tammi 2021, 01:20. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kyllä. Nyt vielä kun mikään muu maa ei lähettäisi rock-genreä, niin menestystä voisi hyvinkin tulla. :uujee:

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Arvid »

Nopea katsaus parille kansainväliselle viisufoorumille ja YouTuben kommentteihin: todella monet tykkää tästä ja haluaa, että tämä valitaan. En ole nähnyt minkään muun biisin kohdalla (UMK) vastaavaa positiivisuutta tänä vuonna.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Possu »

Vertaukset Hatariin ovat vähän ontuvia. Itse en näe tässä kovinkaan paljon yhtäläisyyksiä. Toinen oli poliittinen taideperformanssi, tämä on Nu Metalin kanssa vahvasti flirttailevaa rockia.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: Blind Channel – Dark side

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Hitto mulla menee vieläkin väreet pitkin poikin :uujee: Katoin just ton videon ja vitosen biisi tosissaan.
Ei Pandora mitenkään pärjää tälle "apinalaumalle" (mua alkaa naurataan :heh: )
Olin jo aikaisemmin toivonut, että Arion tulis takas, mutta tämä korvas kaiken. En hevistä mitään ymmärrä, mutta melodista sellaista toki arvostan ja tämä oli sitä. Hyvä Suomi!

Lukittu