ESC 2021: harjoitusten seuranta

Euroviisut 2021 Alankomaissa
Avatar
granaattiomena
Press
Press
Viestit: 5345
Liittynyt: 27 Helmi 2016, 21:19
Paikkakunta: Kuopio

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja granaattiomena »

Ollaanpas täällä nyt ihan psykooseissa vastustamassa Sveitsiä. :surrur: Luuletteko oikeasti, että Gjonin voiton jälkeen ensi vuonna olisi kilpailemassa 38 balladia. Eiköhän ensi vuonna saada ihan hyvä ja monipuolinen kattaus voittipa kuka hyvänsä. Tänäkin vuonna on mukana suurin määrä perseenkeikutusbiisejä varmaan vuosikymmeneen, vaikka edellinen voittaja oli balladi. :heh:
Jaskanko
Voi vittu
Khanaa.
– ESC Addict 98

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42764
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

granaattiomena kirjoitti: 11 Touko 2021, 23:33 Ollaanpas täällä nyt ihan psykooseissa vastustamassa Sveitsiä. :surrur: Luuletteko oikeasti, että Gjonin voiton jälkeen ensi vuonna olisi kilpailemassa 38 balladia.
Ihan sama onko vai ei, ja saa olla jos ovat hyviä balladeja. Vastustan ihan vain siksi, että paljon parempiakin voittajia tästä joukosta löytyisi.
Rise, angel, shine, love!

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13075
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

On Fuegon lisäksi ainakin jokunen ei-voittajabiisi vaikuttanut seuraavien vuosien tarjontaan: olisiko Belgradissa nähty Rodolfo Chikilicuatrea, Kreisiraadiota tai Dustin-kalkkunaa, ellei Verka olisi kisannut edellisvuonna menestyksekkäästi Helsingissä? :lashatumbai:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8361
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Joo, mä luulen, että Suomi saa paremman vastaanoton tavisyleisön parissa. Olihan se Lordinkin aikaan nähtävissä, että jos raadit sotkeutuivat pisteytykseen, tuloksena oli nolla pistettä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1774
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Mohno »

ta1ja kirjoitti: 11 Touko 2021, 22:49 Olen vähän hämmentynyt siitä ettäniin monelle kommentaattorille Suomen biisi on vaan kolinaa ja meteliä - eivät tunnista popmelodiaa vaikka sitä repeatilla toistetaan.

Todella monta todella tylsää biisiä ja esitystä viisuissa nyt. Fuego-kopioiminen on saavuttanut käsittämättömät mittasuhteet.
Ihan kuin olisin itse kirjoittanut. Bravo! 👍 :tapu:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8361
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^^^ Mä luulen, että Irlannin kalkkuna oli myöhästynyt reaktio Lordin voittoon. Lordihan ei varsinaisesti ei ollut mikään kultakurkku laulajana ja monet pitivät voiton syynä maskeja, eikä musiikkia.
Viimeksi muokannut hra47, 11 Touko 2021, 23:58. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10947
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Juu ja itseäni häiritsee, että Sveitsin biisi muistuttaa paljon omiin korviin viimeistä viisuvoittajaa. :eiei: Kaipaisi jotain uutta tähän väliin. Varmasti vaikuttaisi ensi vuoden tarjontaan, jos kaksi edellistä voittajaa ovat samankaltaisia. Ja erityisesti tämä näkyy karsintakaudessa, mikä itselle on myös hyvin tärkeä osa viisuja. Harmittaa, jos puolet tyrkyistä apinoi samaa tyyliä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja jamira »

Eiköhän se ihan yhtä paljon vaikuta 2. ja. 3. tulleet biisit ja muutkin kärkipään kappaleet. Mikä vaan toimii niin saa seuraavana vuonna matkijoita. Siinä mielessä en ymmärrä kitinää Sveitsin mahdollisesta voitosta.

Minä haluan voittajan olevan upea biisi. Ihan sama mitä tyylilajia edustaa. Sveitsi sattuu tänä vuonna olemaan upein biiseistä monen mielestä, joten siksi sen voitto ei olisi antikliimaksi todellakaan kaikille. Itselleni antikliimaksi on jos jonain vuonna on poikkeuksellisen hyvä kappale viisuissa ja se häviää keskinkertaiselle biisille. Tuorein esimerkki on vuodelta 2018 kun Fuego jäi kakkoseksi.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Muistan kun conchita voitti ,niin oli seuraavana vuonna painajaismainen itkuvirsivuosi ..

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13075
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Vuoden 2015 ohella toinen runsas balladivuosi oli 1994. Niiden kahden vuoden sekä lisäksi vuoden 2017 yleisöäänten osalta erittäin harva biisi erottui edukseen ja tulokset olivat sen mukaisia.

Vuodesta 1994 mainittava asia on se, että tuon vuoden pisteidenlaskussa kymmenen äänestyskierroksen jälkeen peräti yhdeksän kappaletta oli vielä aivan nollilla!

Vuonna 2015 kärkikuusikon saama osuus kaikista pisteistä oli peräti 67,2 prosenttia. Edellinen ennätys oli 63,7 prosenttia vuonna 2004 (sitä ennen oli 62,9 prosenttia vuonna 2001, 62,48 prosenttia vuonna 1998 ja 62,45 prosenttia vuonna 1976). Kympin sakkiin sinä vuonna pääsi historiallisen heikolla pistekeskiarvolla 1,36. Sen sijaan erittäin tasaisena vuonna 2011 tuo keskiarvo ei riittänyt edes kahdenkymmenen parhaan joukkoon.

Ja vuonna 2017 pelkissä yleisöpisteissä yhdenneksitoista sijoittunut Azerbaidžan sai keskimäärin tasan yhden pisteen. Yleisön top 6 sai pisteitä lähes kaikilta ja niiden osuus kaikista puhelinäänipisteistä oli 68,3 prosenttia.

Avatar
Mintaka
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 898
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 22:34

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Mintaka »

Minua ei sinänsä haittaisi toinen balladivoittaja Arcaden jälkeen, kunhan se olisi hyvä balladi, kuten juuri Sveitsi. Toisaalta nyt on myös siitä erikoinen tilanne, että vaikka viimeisin voittaja onkin balladi, aikaa voitosta on ehtinyt kulua tässä välissä niin paljon, ettei toisen samantyylisen balladin voitto tuntuisi ainakaan minusta siltä, että se tulisi liian pian. Lisäksi uskon, että jos viime vuoden viisuja ei olisi peruttu, silloin olisi voittanut jokin uptempo (mikä ehkä omalta osaltaan näkyy myös tämän vuoden uptempojen määrässä), ja nyt ei käytäisi keskustelua siitä, että Sveitsi olisi liian samanlainen edellisen voittajan kanssa.

Mieluiten itse soisin kuitenkin voiton noista vedonlyönnin kärkinimistä Italialle. Sehän voisikin sitten tarkoittaa lisää rock-biisejä seuraavan vuoden viisuihin. :uujee:
My anxiety attacks :kisu:

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13075
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Mintaka kirjoitti: 12 Touko 2021, 02:40 Mieluiten itse soisin kuitenkin voiton noista vedonlyönnin kärkinimistä Italialle. Sehän voisikin sitten tarkoittaa lisää rock-biisejä seuraavan vuoden viisuihin. :uujee:
No eipä hevibiisejä nähty kovin paljon Helsingissä Lordin voiton jälkeen (debytantti-Tšekki oli miltei ainoa).

Nevski
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2488
Liittynyt: 14 Maalis 2009, 15:32

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Nevski »

Itseäni häiritsee se, että Sveitsin kappaleen takana häärii sama henkilö (Wouter Hardy) kuin Arcadenkin takana.

No, olemme nähneet vasta lyhyitä klippejä ja kuvia harjoituksista. Vielä voi tapahtua vaikka ja mitä. Tylsää julistaa jo nyt jokin tietty maa varmaksi voittajaksi.

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja jamira »

Gjonin haastatteluista olen kuitenkin saanut sen käsityksen, että Gjon itse on hyvin ison osan kappaleestaan tehnyt biisileirillä ja tuo kirjoittaja/sävellystiimi ollut vaan apuna.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Rousku kirjoitti: 11 Touko 2021, 23:41
granaattiomena kirjoitti: 11 Touko 2021, 23:33 Ollaanpas täällä nyt ihan psykooseissa vastustamassa Sveitsiä. :surrur: Luuletteko oikeasti, että Gjonin voiton jälkeen ensi vuonna olisi kilpailemassa 38 balladia.
Ihan sama onko vai ei, ja saa olla jos ovat hyviä balladeja. Vastustan ihan vain siksi, että paljon parempiakin voittajia tästä joukosta löytyisi.
Sama kuin Rouskulla. Tämä vuosi sisältää niin paljoa upeita biisejä, että Sveitsin voitto olisi vain totaalinen antikliimaksi. :eiei:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
-kaitsu87-
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7265
Liittynyt: 04 Huhti 2009, 06:09
Paikkakunta: Pori

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja -kaitsu87- »

En mäkään kyllä Sveitsin voittoa haluaisi! Ei se vaan ole niin mahtava, mitä jotkut sanoo olevan. Parempiakin olisi! Vaikka balladit onkin mieleeni, kuten osa täällä tietääkin niin haluaisin ehkä up-tempon voittavan tai sitten Italian.
I, I went to hell and back to find myself on track
I broke the code, oh ohh
Like ammonites, I just gave it some time

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

hra47 kirjoitti: 11 Touko 2021, 23:44 Joo, mä luulen, että Suomi saa paremman vastaanoton tavisyleisön parissa.
Voi olla, mutta itse olen kyllä vähän pettynyt Suomen esitykseen nyt tiedossa olevalta osin. Tässä olisi ollut aikaa vähän "brändätä" bändiä omaleimaisemmaksi (heidän oman jatkon kannalta) TAI sitten ideoida provosoiva euroviisushow (sijoituksen kannalta). Esitys ja pyrot vaikuttavat nyt niin monta kertaa nähdyiltä bändikeikoilta. Hyvät lähikuvat voivat muuttaa vaikutelman, mutta hirvittää jos tosiaan aikaa on tuhlattu vielä yleisönkin kuvaamiseen.

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7558
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

kuva

Kuva

:hihi: :hiips:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42764
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tuleekohan näistä päivän harkoista videoita ollenkaan?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16274
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Kait näistä pitäisi tulla ne tv-kuvapätkät? :raaps:
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42764
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tietysti niiden editointi varmaan vie vähän enemmän aikaa kuin pikkupätkien. Jo neljä harkkavuoroa mennyt, eikä ensimmäistäkään videota näy. (Ei silti, kaikkea muuta minun tässä pitäisikin tehdä kuin niitä kytätä.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10947
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja WildDance »



// Jee! Tosiaan tv-kuvaa saadaan tänään viime vuosien malliin. :tapu:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja toivo »

Liettuahan näytti oikein laadukkaalta ja raikkaalta! :joojoo:

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1278
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Onhan tuo Liettuan konsepti ihan ok, mutta kokonaiskuvassa esitys tuntuu jotenkin ponnettomalta ja ei ollenkaan mukaansatempaavalta :miettii: tai sitten olen vaan väsynyt :heh:
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42764
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Liettua voi näyttää vähän omituiselta, jollei tiedä, että sitä kuuluu pitää hyvänä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja jamira »

Jes tv-kuva antaa aina niin paljon paremman kuvan esityksen toimivuudesta. :tapu: Hyvältä Liettua näyttää, lava kyllä on hieman tyhjän näköinen kun on niin iso :draamaa:

CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5213
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

:slovenia:


Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja jamira »

Anan englannin lausuminen kuulosti rumalta omaan korvaan. En nyt ole ihan vakuuttunut Slovenian jatkomahdollisuuksista.

Tässä näkee nyt sen läpinäkyvän näytön. Kiva lisä kyllä :joojoo:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42764
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Seisoikohan Ana lopussa puoli metriä väärässä paikassa, kun lattialla räjähti?

Kommentaattorit ovat kertoneet, että on näyttänyt tuskastuneelta, ja että kuin syynä olisivat nuo korkkarit ja asun liehukkeet. Ei hallitse niitä. Tuossakin vaikutelma oli jotenkin äkäinen ("katso nyt tätä sotkua, voisit sinäkin tehdä osasi, en minä aina ehdi", tms).

Miksei tässä ole lavalla kunnon gospelkuoroa? Tekisi hyvää.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42764
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2021: harjoitusten seuranta

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Venäjä:

Rise, angel, shine, love!

Lukittu