UMK22: yleiskeskustelu

Euroviisut 2022 Italiassa

Suosikkisi UMK22-kilpailijoista?

The Rasmus – Jezebel
51
32%
Isaac Sene – Kuuma jäbä
33
21%
Olivera – Thank God I'm an atheist
16
10%
BESS – Ram pam pam
34
22%
Younghearted – Sun numero
8
5%
Cyan Kicks – Hurricane
12
8%
Tommi Läntinen – Elämä kantaa mua
3
2%
 
Ääniä yhteensä: 157

Beglar
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Joulu 2021, 16:33

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Beglar »

Cheek palaa julkisuuteen, on mukana Laulu rakkaudelle – Secret Song Suomi -ohjelmassa. Onko luvassa muita musaohjelmia? ;)

Beglar
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Joulu 2021, 16:33

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Beglar »

  • Yli kymmenen miljoonaa striimausta Spotifyssa
  • Ollut ehdolla Emma-gaalass
  • Peto on irti
Kaija Koo tekee kesällä pienen kiertueen Antti Tuiskun kanssa. Hmm. Kunhan vain heittelen ajatuksia ilmoille.

Beglar
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Joulu 2021, 16:33

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Beglar »

CottonJoel kirjoitti: 10 Tammi 2022, 09:15 Kuudes artisti

- Sä tiedät tän!
- Tosi-tv:stä tuttu
- Julkaissut omaelämäkerran
Tähän sopisi Marco Hietala, Antti Tuisku ja Robin myös.
Viimeksi muokannut Beglar, 10 Tammi 2022, 15:29. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Blueberry
Siemailija
Siemailija
Viestit: 179
Liittynyt: 29 Marras 2021, 22:43

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Blueberry »

hra47 kirjoitti: 10 Tammi 2022, 14:56 Monipuolisessa kattauksessa - jos se on itsetarkoitus - on se huono puoli, että se saattaa toteutua biisien tason kustannuksella. Jos esim. samasta ikäryhmästä ja musiikkigenrestä löytyisi useampi erinomainen ehdokas, niin helposti käy sitten niin, että valitaan niistä vain yksi finaaliin ja joukko muita keskinkertaisuuksia diversiteetin nimissä.
Juuri näin!
toivo kirjoitti: 10 Tammi 2022, 13:48 Tunnetut iskelmätähdet sopisivat sitten paremmin esim. Syksyn säveleen. Kilpailun nimikin on Uuden musiikin kilpailu.

Tai en mää tiedä. Mun mielestä oli ihan hauskaa, että esim. viime vuonna oli Danny mukana. Kaikkihan sen tiesi, että hänen euroviisupaikkansa erittäin epätodennäköinen. Kilpailu jossa on jotain uutta ja jotain vanhaa. Nuorile ja vanhoille. Tutuille ja tuntemattomille.
Minusta aika ikävää, että takavuosien artistit voivat viedä paikan joltain oikeasti viisuihin haluavalta tuntemattomalta artistilta ihan vaan siksi, että pääsevät mainostamaan uutta tuotantoaan suomen markkinoille. Kyllä euroviisukarsinnassa pitäisi olla etusijalla se, että mietitään menestystä itse viisuissa.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Beglar kirjoitti: 10 Tammi 2022, 15:27
CottonJoel kirjoitti: 10 Tammi 2022, 09:15 Kuudes artisti

- Sä tiedät tän!
- Tosi-tv:stä tuttu
- Julkaissut omaelämäkerran
Tähän sopisi Marco Hietala.
"Sä tiedät tän!" vihjeestä tulikin minulle mieleen Masked Singer, jossa tuomarit aina hokevat "mä niin tiedän tän".
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tähän kävisi myös Now United-yhtyeen Joalin. :heh: Ollut somen perusteella tekemässä musiikkia tulevalle soolouralleen esim. Ruotsissa kesällä ja syksyllä. Joalin on tuttu esim. Selviytyjistä. Lisäksi Joalinin äiti on kirjoittanut Joalinista oman elämäkerran -> Joalin Mun polku unelmiin. Sitten toi "Sä tiedät tän!" voisi viitata siihen, että hän on seuratuin suomalainen Instagramissa. Ei tämä siis varmasti ole Joalin, mutta yritän saada näitä vihjeitä sopimaan artisteihin joista itse pidän. :heh: Täällä olleet arvaukset ovat olleet masentavia.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Speed »

Eikö UMK:n alkuvuodet keskittyneet tuomaan uusia, näkökulmasta riippuen tuoreita ja/tai kokemattomia, artisteja ja yhtyeitä ja samalla UMK:n katsojaluvut olivat katastrofaalisen alhaiset? Jos olen oikein ymmärtänyt sisäiseen valintaankin siirryttiin juurikin siitä syystä, että katsojat ja fanit halusivat tunnetumpia nimiä mukaan.

UMK on heidän nettisivujen mukaan "kaikille musiikintekijöille avoin kilpailu, jossa etsitään parasta suomalaista uutta kappaletta". Tunnetut nimet tuovat katsojia, mutta samalla on hienoa, että UMK antaa ponnistuslaudan myös uusille kyvyille. Blind Channel:kaan ei ollut yleisesti tunnettu bändi Suomessa, mutta heilläkin oli jo miljoonia striimanneita kappaleita Spotifyissa ja vakiintunut fanikunta kilpailuun osallistuessaan. Mielestäni tämä YleX-yhteistyökuvio on siitä hieno, että UMK:ssa näkee näitä läpimurron kynnyksellä olevia artisteja tunnetumpien tekijöiden rinnalla. Olemassa olevilla resursseilla seitsemän kilpailevaa artistia saattaa olla juurikin se sopiva määrä, johon YLE pystyy laadukkaasti panostamaan tällä hetkellä.

UMK:lla on aikamoinen paletti pidettävänä tyytyväisenä: suomalaiset janoavat menestystä, halutaan tunnettuja isoja nimiä, halutaan tuntemattomia uusia kykyjä, pitäisi tavoittaa eri katsojakohderyhmät samalla kun koko joukko ihmisiä päivittelee "Tähänkö sirkukseen minun verorahani menevät?!". Ei ole helppo homma :heh: Kun yrittää miellyttää kaikkia, on usein epäonnistumisen tiellä. Viime vuotisten katsojalukujen valossa voidaan kuitenkin todeta, että UMK on onnistunut tasapainottelemaan näiden vaatimusten kanssa varsin hyvin.

Huomenna sitten ihmetellään vihjettä numero 7. Isaac Sene, HEROINES, Katri Ylander... vai joku ihan muu?

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Minustakin paras kattaus on sellainen, jossa on sopivasti uusia ja tuttuja nimiä sekaisin.

Mutta niiltä tutuiltakin toivoisin jotain uutta kulmaa. Esimerkiksi Erika Vikman uudisti kokonaan artistiminänsä UMK:ssa. Samoin Stig astui UMK:n kautta valtavirtaisemman musan uralle. Viime vuonna Danny esitteli, miltä hänen tuotantonsa kuulostaa Mökkitie Recordsin alla.
WildDance kirjoitti: 10 Tammi 2022, 15:32 Tähän kävisi myös Now United-yhtyeen Joalin. :heh: Ollut somen perusteella tekemässä musiikkia tulevalle soolouralleen esim. Ruotsissa kesällä ja syksyllä. Joalin on tuttu esim. Selviytyjistä. Lisäksi Joalinin äiti on kirjoittanut Joalinista oman elämäkerran -> Joalin Mun polku unelmiin. Sitten toi "Sä tiedät tän!" voisi viitata siihen, että hän on seuratuin suomalainen Instagramissa.
Tätä mietin itsekin, koska "Sä tiedät tän!" -Instagram-vihje sopisi totta tosiaan erittäin hyvin Joaliniin. Tosi-tv-vihjekin toimii Selviytyjien myötä. Mutta Joalinin elämäkerta ei ole omaelämäkerta, joten kolmas vihje ei osu.

Joalin olisi kyllä vallan loistava yllätysnimi. :peukku:

lakritsipala
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 80
Liittynyt: 22 Helmi 2016, 11:52

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja lakritsipala »

Ylen toimittaja Tomi Laaksonen on päässyt kuulemaan ilmeisesti taas biisit etukäteen. Toivottavasti hehkutus pitää paikkansa 👀
https://twitter.com/tonikristian80/stat ... s3lVg&s=19

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja toivo »

^ Oi, kuulostaa hyvältä! :uujee: Tapahtuuko Suomelle menestys ruokkii menestystä ilmiö?

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Nelli Matula myös odottaa perjantaita Instagramissaan. Toki voi olla julkaisemassa musiikkia ihan muutenkin, mutta heitetään nimi ketjuun. :heh:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8355
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nelli Matulassa olis kyllä perustat kunnossa niin hyvin kuin voi olla ilman biisin kuulemista. <3
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Nelli ois ihana. :ihana: Kansainvälisen oloinen ja mielenkiintoinen mimmi vailla kunnon hittiä mun silmissä. :peukku:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Taitavasti hän myös esitti "Voilà":n TTK:ssa. :joojoo:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6616
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Nellin ottaisin mielelläni mukaan kisaan. Hän voisi UMK:sta hyötyäkin ja pääsisi esittelemään taitojaan isolle yleisölle.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Samiasd kirjoitti: 10 Tammi 2022, 18:34 Nelli Matula myös odottaa perjantaita Instagramissaan. Toki voi olla julkaisemassa musiikkia ihan muutenkin, mutta heitetään nimi ketjuun. :heh:

Mä veikkailin Nelliä jo viime vuonna, jospa nyt tärppäis :joojoo:

(Re: UMK21 Viesti Kirjoittaja Taikahuilu » 20 Loka 2020, 22:04
Naisista Abreuta en odota näkeväni (toivottavasti ei myös tulekaan), mutta Nelli Matulan kylläkin.)

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Oon hyvin, hyvin huolestunut jos ne kilpailijat onkin nuo ketä UMK on ruvennut äskettäin seuraamaan. Toivon todella, että ne on vain pientä hämäystä. :shock:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mielummin nuo vuodetutkin kuin joku The Rasmus. :roll:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16720
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Serduchka kirjoitti: 10 Tammi 2022, 20:10 vuodetutkin
Mietin mikä on "vuode+tutkin" :sekava:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Joalin mainittu - eikö hän ole tanssija eikä laulaja? Onko kukaan edes kuullut hänen laulavan? Iso olisi hyppy suihkulaulajasta viisuareenalle :mitvit:

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2224
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

UFOPOLI kirjoitti: 10 Tammi 2022, 20:33
Serduchka kirjoitti: 10 Tammi 2022, 20:10 vuodetutkin
Mietin mikä on "vuode+tutkin" :sekava:
Skanneri jolla voi skannata hotellihuoneen sängyn että onhan lakana varmasti puhdas :tanssi_02:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17292
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Happy »

Unihiekkamyrsky kirjoitti: 10 Tammi 2022, 20:46
UFOPOLI kirjoitti: 10 Tammi 2022, 20:33

Mietin mikä on "vuode+tutkin" :sekava:
Skanneri jolla voi skannata hotellihuoneen sängyn että onhan lakana varmasti puhdas :tanssi_02:
Mulla tuli lähinnä mieleen mustasukkainen nainen joka työmatkalta palattuaan tutkii vuodelakanat varmistaakseen miehensä olleen kunnolla :hiips:


Ja itse asiaan: toivon totisesti että juontajamme olisi iki-ihana Krista :rakkaus:
Itse kilpailijoista en niin välitä ellei siellä ole sitten niitä suosikkiartistejani mukana (Abreu, Anna Erikson, Erika Vikman, Elias Kaskinen, Benjamin)
Never miss a good chance to shut up.

Poikkis
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 4
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 00:23

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Poikkis »

Poikkis kirjoitti: 10 Tammi 2022, 00:26
Aleksi kirjoitti: 09 Tammi 2022, 16:45 Hämmennetään itselleni rakkaalla artistilla. Julkaistu 3h sitten. Aina saa toivoa. :ihana:


Screenshot_20220109-163729.jpg
Younghearted olisi kyllä kiva lisä kilpailuun, vihjeetkin täsmäävät:

Katusoittajat ✔
Kutumusiikkia ✔
Mainoskatkoista ei ole kyllä tietoa
No nyt löytyi se mainoskin, joka pyörinyt telkkarissa tuhansia kertoja:
https://youtu.be/TOW5qEWM5KU

Voisiko neljäs olla oikeasti Younghearted?

Beglar
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 77
Liittynyt: 29 Joulu 2021, 16:33

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Beglar »

Mitä jos Krista on yksi kilpailijoista!?

Vuotaakohan artistit tänään jo nettiin?

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11660
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja romualdo »

romualdo kirjoitti: 09 Tammi 2022, 11:12 umk finalistit eli laulajat on julkaistu, he ovat Diandra, Pepe Willberg, Tapani Kansa, Marjorie (mukana v. -88 ja -93 ja 89 finaaleissamme), sekä Lauluyhtye Rajaton.


Tulossa siis erikoisen korkealaatuinen show, finaali ...


kaikki esittävät kaksi eri sävelmää. ... oujeee !

Säveltäjänimistä on paljastettu mm. Esa Nieminen, Jori Sivonen sekä Kalervo "Kassu" Halonen ...

MMMMAHTAQWAAAAA!!!
Ah, vielä yksi walittiin mukaan, Johanna Kurkela sekä yleisöäänestyksen kutonen Ressu Redford
. No joo, ei hattumpaa....

Ja. Jos mää oisin yksin waltias, ja tulis kunnolla Maalaisjärkeä vielä tähänkin hommaan...

CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5211
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »

Seitsemäs artisti:

- Monitulkintaista poppia
- Pitelemätön lavakarisma
- Musikaalisesta perheestä

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11348
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

^ Lxandra? Isä on basisti ja säveltäjä Pekka Lehti ja veli kitaristi (sekä äiti näköjään Baba Lybeck - enpäs tiennytkään :shock: ).
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1380
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Eikös Saaran (Forsberg) perhe taida olla melko musikaalinen? Ainakin hänen omien sanojensa mukaan. En ole livenä nähmyt, mutta videoiden perusteella mielenkiintoinen persoona :mrgreen:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37148
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Lxandra hyvä haku. :peukku:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11348
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: UMK22

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Kuulostan nyt varmaan todella pinnalliselta, mutta mitäs Lxandralle on oikein tapahtunut? :puna: Muistan hänet luonnollisena ja kiehtovana naapurintyttönä, mutta nykyään hänen Instagraminsa on täynnä kuvia toinen toistaan oudommista tyyleistä. Ei siinä muuten mitään, mutta tulee vaan ikävät flashbackit Sandhjaan, jonka tyyli jotenkin taantui Hold Me -musiikkivideon upeasta eleganssista siihen viisulavalla nähtyyn tiskirättiin. No ehkä mie en vaan tajua tätä nykymuotia... :juhaukki:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Lukittu