UMK24: Sara Siipola – Paskana

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sara Siipola – Paskana

*****
140
54%
****
64
25%
***
37
14%
**
10
4%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 260

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Italiassa voi suomalainen huutaa kovaan ääneen "katso merta!" :mrgreen:

Saraltakin kohtuullisen monta kirosanaa reaktiovideolla lipsahti.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

kristamariau
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 12 Tammi 2023, 00:47

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kristamariau »

Tuli itselle vastaan ensimmäinen Viisu-fani video missä Sara on NF-kauden ykkösenä :ihana:



Linkki jos ei upotus toimi:

https://youtu.be/6GfU0FGdU2c?si=YU2tIZEa_ugMlXh9

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

kristamariau kirjoitti: 22 Tammi 2024, 19:02 Tuli itselle vastaan ensimmäinen Viisu-fani video missä Sara on NF-kauden ykkösenä :ihana:
Oli Suomelta kelpuuttanut mun äänestyskelpoisen top3:n mukaan, paitsi että mulla on Sini ykkösenä ja Sara kakkosena. Kovasti oli Espanjaa ja Portugalia. Ja kaoottista räimettä, ehkä tänä vuonna on siitä ylitarjontaa, kenties paikka lähettää jotain kaunista ja melodista?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

UFOPOLI kirjoitti: 22 Tammi 2024, 18:51 Sitä käytetään vastaavassa kieliopillisessa funktiossa kuin suomen V-sanaa :tosion: Käännös johtuu tästä.
Uskotaan! :peukku:
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Silirimpsis kirjoitti: 22 Tammi 2024, 18:16
Balkan kirjoitti: 22 Tammi 2024, 17:56 No se on just näin! Hyvä että Ufopoli korjasi, olisi saattanut mennä vonkausreissu pilalle, kun en oikeen tuosta kyrvästä perusta. Nyt uskaltaa lähteä :heh:
Vai uskallatko sittenkään? :heh: Sekä Googlen kääntäjä että selaimen Simple translate -laajennus ovat sitä mieltä, että cazzo on se v-alkuinen elin. Ehkä italialaiset ovat niin edistyksellisiä, että se ja sama...?
Taisit kääntää italiasta suomeen? Olen todennut, että usein kannattaa kääntää englannin kautta. Toimii luotettavammin sillä tavoin.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Bellissima
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 190
Liittynyt: 05 Maalis 2019, 15:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Bellissima »

Spotify on tyrkyttänyt mulle ahkerasti menneiden vuosien UMK-biisejä, ja väkisin on tullut verrattua Iltaa ja Kelle mä soitan -biisiä Saraan. Siinä sitä vasta oli laadukas slovari/voimabiisi! Tuohon aikaan ei kukaan tainnut uskaltaa edes ajatella, että suomenkielisellä sellaisella voisi lähteä viisuihin.
Me ollaan jossain rinnakkaisessa todellisuudessa pari

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Rousku kirjoitti: 22 Tammi 2024, 22:07
Silirimpsis kirjoitti: 22 Tammi 2024, 18:16 Vai uskallatko sittenkään? :heh: Sekä Googlen kääntäjä että selaimen Simple translate -laajennus ovat sitä mieltä, että cazzo on se v-alkuinen elin. Ehkä italialaiset ovat niin edistyksellisiä, että se ja sama...?
Taisit kääntää italiasta suomeen? Olen todennut, että usein kannattaa kääntää englannin kautta. Toimii luotettavammin sillä tavoin.
Näin kummasti tosiaan on. Mikä suomeksi on vittu ja ruotsiksi knulla, on englanniksi cock, dick, shit, prick ja penis. Pitääpä muistaa, jos jatkossa joutuu sukuelimiä kääntelemään vieraista kielistä :heh:

Itse ketjun aiheeseen. On ollut mukava kuunnella niiden ulkkisten luonnehdintoja, jotka ovat pitäneet Paskanasta. Tarkoitan siis sitä, kuinka myönteisesti ovat suhtautuneet suomen kielen käyttöön. Monikin on kehunut sanojen rytmitystä tässä ja itse tekstiä englannoksen kautta. Muuten jakauma menee ulkkareilla samaan linjaan kuin Kuppilassakin eli aivan kaikkiin ei moderni popballadi kolahda.

Jos ja kun Sara saa livestä upean ja tämä valitaan edustajaksi, niin pitäisin maksimisijoituksena sillä upealla livellä jotain 8-10. sijaa. Mikä tietenkin olisi loistava saavutus Suomelta.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja sziget »

Mukavaa että ketju lihoo. Ei täydellinen biisi, mutta tämä olisi kiinnostavinta nähdä edustajana. Cicciolinaan en koskaan seonnut, vaikka artisti ja sanoma myönteisiä. Nimen väärin ääntäminen oli yksi mistä en päässyt yli. Ellakin valisti Puoli seiskassa, että se on Cic-cio-li-na, ei Cic-ci-o-li-na! :heh: - Olisipa ironiaa, jos nyt pitäisi vaihtaa nimi, kun mitään vikaa ei ole.
Simsalabim kirjoitti: 21 Tammi 2024, 19:17 Jumalauta ja paska kuuluu (mielestäni) sille harmaalle alueelle, että en hirveästi ihmettelisi, jos kuulisin jonkun asiallisen näköisen tädin suusta sellaista. Toisin kuin joku "vittu".
Sointu Borg on asiallisen näköinen täti, ja hänen kirjansa nimi on Röyhkeästi rohkea: näin haistatat asialliset vitut. :kaunis:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Video Man
Siemailija
Siemailija
Viestit: 138
Liittynyt: 22 Helmi 2023, 21:25

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Video Man »

Alkaa vaikuttaa vahvasti siltä, että tämä on Suomen edustusbiisi.
Nuku pom... nuku pommiin. Niin on helpompaa

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

^ Oispa! Olisi todella hieno jatkumo Suomen viisu-uralle, vaikkei menestystä tulisikaan. :peukku:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
Miodio
Siemailija
Siemailija
Viestit: 185
Liittynyt: 01 Helmi 2015, 01:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Miodio »

Itse melodia, sanoitukset ja Sara ovat ihan hyviä, mutta en pääse yli siitä, että musiikillinen tausta, tuotanto tai miksi sitä pitäisi kutsua suorastaan ärsyttää minua. En välttämättä myös mielellään vaivu kappaleen nostattamiin tunnelmiin. Eivätkä ne tunnelmat toisaalta jaksa pysyä niin voimakkaina useamman kuuntelun jälkeen, vaan ärsytykset (halvan kuuloiset jouset, efektoitu laulu, metronomimainen nakutus) nousevat hallitseviksi.

Tätä kuunnellessa on tullut mieleen jostain syystä 1980-luvun hitti Gazebon I Like Chopin. En tiedä miksi. OIskohan niissä jotain samaa, vaikka en osaa sitä edes paikantaa.

Jos tämä voittaa, niin kannatan kuitenkin ihan hyvällä mielellä Euroviisuissa. :peukku:

korvaboosti
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 546
Liittynyt: 24 Huhti 2006, 23:03

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja korvaboosti »

En edelleenkään pysty kuvittelemaan, että tästä saataisiin edustusbiisi. Henkilökohtaisesti sitä toivon (jo ennen livejä), mutta pelkään, että Käärijänkin jälkeen suuri yleisö ajattelee edelleen, ettei suomen kielellä voi pärjätä – ainakaan tässä genressä.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^mä saattaisin itse ajatella noin ja ehkä jonkun aikaa ajattelinkin, mutta nyt on niin monta asiaa Saran eduksi ja tähdet ehkä oikeassa asennossa taivaalla - katsotaan vielä tuo esiintymisjärkkä - että pidän todennäköisimpänä tämän valintaa.

Menobiisit - vaikka suosittuja (MGN ja W95man) - syövät ääniä toisiltaan ja pahasti. Voivat myös livenä häivyttyä toisiinsa riippuen lavan ylöspanosta.

Uskon Cyan Kicksin valintaan vain, jos tämä floppaa livenä, he kuitenkin paranevat live-esityksessä. En ole missään suomalaisissa kyselyissä nähnyt heidän pärjäävän erityisen hyvin.

Asenteet suomen kielen lähettämiseen viisuihin ovat muuttuneet rajusti kiitos Käärijän, ja nuo kriittiset äänet ovat jääneet aika vaisuiksi.

Sara dominoi listoja.

Mitä muuta?

Edit. Tasaisessa tilanteessa Saran eduksi kääntyy tuomariystävällisyys - oma veikkaukseni on, että nuo kaksi ensiksi mainitsemaani ovat tuomariäänissä vikoja, ja Sara ensimmäinen.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2229
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kuuntelin tänään ensimmäisen kerran tuon Mirellan biisin ja oli aika tasapaksu. Ymmärrän miten tuo kertsi leviää tiktokissa ja siten myös Spotifyssä mutta biisinä Paskana tuntuu itselleni paremmalta :joojoo: Ja kun lauluääntä vertaa niin Sara Siipola on ihana kultakurkku.
Nyt ne verhot kii

KUORIMUA
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Tammi 2024, 15:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja KUORIMUA »

Kai nyt joku päivä Sara menee teini-Mirellan ohi. :jupinaa:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7555
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

KUORIMUA kirjoitti: 21 Tammi 2024, 13:13 Menispä Sara nyt sen hemmetin teini-Mirellan ohi ykköseks.
KUORIMUA kirjoitti: 22 Tammi 2024, 12:16 Sara pysyy Spotifyssä tokana, muut ovat laskeneet sijoituksiaan. :eiei: Mirella-teini edelleen ekana.
KUORIMUA kirjoitti: 24 Tammi 2024, 17:44 Kai nyt joku päivä Sara menee teini-Mirellan ohi. :jupinaa:
Ehkä vähän OT, mutta miksi Mirella nimisen artistin mahdollinen teineys on asia, jonka haluat tuoda aina esiin artistista puhuttaessa. Tämä ei ole hyökkäys, vaan kysymys. :miettii:
Žvižej fucked up the solo

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Possu »

Sara on kyllä aika ihana :ihana:

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 249
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Sara sanoi livestreamissa että suuri mutta pelkistetty live tulossa, joka tukee biisin sanomaa. Lupaavalta kuulostaa :tapu:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Sanoi myös, että asussaan tulee olemaan aitoa lehtikultaa. :surrur:

Sara vaikutti kyllä niin symppikseltä ja ihanalta tyypiltä tässä haastiksessa. <3 Voin jo kuvitella, jos voittaisi UMK:n, että millainen reaktio tulisi olemaan. Onnenkyyneliltä tuskin välttyisin itsekään. :hali:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Ihana hän kyllä on :ihana:
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Tekeeköhän tämä Blackbirdit :roll:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Blackbird oli marginaalista "indie-musaa". Paskana on mainstriimimpää, mutta saattaa hukkua huutavien accojen sekaan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Vitospaikalta ei ole 20-luvulla kertaakaan päästy top 3:een ja oltu neljästä kerrasta kahdesti jumbo ja kerran tokavika. Ehkäpä salama iskisi tällä kertaa numeroon viisi.

Jostain syystä hymyilytti eniten tuo Silvennoisen kanssa käyty meikkikeskustelu. Ihan hyvään postikorttilauseeseen päätyivät :ihana:
Somewhere in her smile she knows

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Silirimpsis kirjoitti: 24 Tammi 2024, 20:21 Vitospaikalta ei ole 20-luvulla kertaakaan päästy top 3:een ja oltu neljästä kerrasta kahdesti jumbo ja kerran tokavika. Ehkäpä salama iskisi tällä kertaa numeroon viisi.
Tilastot on tehty rikottaviksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

KUORIMUA
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Tammi 2024, 15:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja KUORIMUA »

Saaks jostain Saran fanipaitoi?

axaman
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Touko 2006, 19:03
Paikkakunta: Porvoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja axaman »


Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2229
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Sara laulaa akustisesti biisiään UMK:n tileillä :rakkaus:
Nyt ne verhot kii

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Saralla on kyllä upea ääni. <3 Kerrankin ei tarvitse olla huolissaan, että osaako joku laulaa.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Hänellä kyl ihana ääni :ihana:
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Life's love
Thing is known
Like in dreams

Vastaa Viestiin