Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Windows95man – No rules!

*****
59
20%
****
85
29%
***
58
20%
**
41
14%
*
47
16%
 
Ääniä yhteensä: 290

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8349
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Einingia kirjoitti: 17 Helmi 2024, 18:23 Musiikin kuuluu koskettaa ja sitähän tämä tekee. Osa rakastaa, osa tulee iloiseksi, osa vihaa. Eipä ole ainakaan kädenlämpöinen, lähinnä raadeille suunniteltu kappale, jota kukaan ei edes kesäkuussa enää muista.
Raativoittajia jotka eivät mielestäni ole unohtuneet:

Norja 2009
Saksa 2010
Ruotsi 2012, 2015, 2023 (tosin aika näyttää miten ton viimeisen käy, mutta jos puhutaan viisuja seuraavasta kesäkuusta)
Tanska 2013
Itävalta 2014

Viime vuosina viisuvoittajat eivät ole yhtä lailla olleet raatien mieleen, joskin top5:stä nekin löytyvät. En ala penkomaan mitä kaikkea raatien top5:sta muuten mahtaisi löytyä. Joku motivoituneempi voinee jatkaa. Ukraina 2016 oli raadeissa kakkonen, enkä usko senkään unohtuneen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Ax234
Siemailija
Siemailija
Viestit: 151
Liittynyt: 06 Helmi 2024, 18:06

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Ax234 »

Onks Teemu nyt sielä Emma Gaalassa? Ei kuulu ei näy. :shock:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6613
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Einingia kirjoitti: 17 Helmi 2024, 18:23 Juuri tänä vuonna ei ole herttaisenkaan väliä miten Suomi pärjää ja siksi tämä hahmo on paras ottamaan vastaan ylimitoitetut odotukset Suomea kohtaan.
Aikalailla näin. Itselle tämä on Suomen osalta tietynlainen välivuosi ja juuri sen edustajaksi W95man sopii hyvin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Oisin kestänyt jos Sara ois vienyt UMK: n mut jos nyt lähtee näiden sijaan niin se on sen verran iso pettymys etten pysty varmaan katsomaan/lukemaan mitään viisujuttuja koko keväänä. Saati sitten kuuntelemaan tätä biisiä :lohduton: Lähes sama juttu oli toki viime vuonna viisufinaalin jälkeen…
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 901
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Ax234 kirjoitti: 17 Helmi 2024, 19:22 Onks Teemu nyt sielä Emma Gaalassa? Ei kuulu ei näy. :shock:
Nublun IG storyssa Teemu soittelee levyä tiskin takana Espoo Areenalla, että on ainakin paikalla.
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1241
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Ajax kirjoitti: 17 Helmi 2024, 17:07Moi! Uusi käyttäjä ja viisuintoilun vasta-alkaja täällä 🙋‍♂️

Musta tää Windows95man on aika hyvä osoitus siitä että niitä raateja kyllä tarvitaan viisuissa. Ihan hauskahan tää on, mut ei koko kilpailu voi muuttua tälläseks friikkisirkukseks. Mitä mieltä täällä ollaan?
Tervetuloa Kuppilaan! <3

En itse koe, että kilpailu olisi vaarassa muuttua friikkisirkukseksi. :miettii: Enkä itse asiassa koe No Rules!iakaan friikkisirkuksen edustajaksi. No esitys on kyllä wtf-tasoa, mutta itse biisihän ei ole mikään sinne päin hutaistu vitsiviisu, vaan laadukas ja hyvin tuotettu ysärijysäri. Itse kuuntelen tätä tosi mielelläni ihan vain kappaleenakin, ilman musiikkivideon tai esityksen tuomaa viihdearvoa, koska pidän tästä niin paljon ja tämä on niin vastustamattoman menevä ja tarttuva. :uujee: Musiikillisen miellyttävyyden kruunaa Henri, joka on hieno vokalisti. Lisäksi kappaleella on tärkeä, voimaannuttava sanoma, josta tulen kerta toisensa jälkeen hyvälle mielelle.

Minä olen tosiaan alusta asti pitänyt tästä, vaikken huumorinumeroille yleensä niin lämpene. Tässä kai sitten on sen verran muutakin kuin puhdasta huumoria, paljon sellaista mikä vetoaa minuun. :surrur: Siinä ei toki olisi mitään mieltä, että UMK tai Euroviisut täyttyisivät kokonaan "hahmoista" ja hassuttelusta, mutta mielestäni sellaisesta ollaan nykytilanteessakin vielä aika kaukana.

Pete kirjoitti: 17 Helmi 2024, 18:29Onko Teemu missään tuonut esille ajatuksiaan musiikkiurastaan? Itse olen ainakin antanut itseni ymmärtää, että "No rules!" on hänen ainoaksi jäävä julkaisunsa. Siinä biisin tarinaa avaavassa videossakin toivat esille, että ensin päätettiin pyrkiä viisuihin ja vasta sitten tehtiin biisi eli omaa musiikkia ei olisi tehty ollenkaan ilman viisuja.
Taisi olla maanantainen Insta-live, jossa Teemulta ja Henriltä kysyttiin, aikovatko he tehdä tulevaisuudessa lisääkin musiikkia yhdessä. Vastasivat silloin myöntävään tai ainakin hyvin positiiviseen sävyyn, eli jonkinlaisia musiikkiurasuunnitelmia ilmeisesti on Teemullakin. :joojoo:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33313
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Pete »

^ Okei, kiitos tiedosta. :hali:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2237
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hercules »

W95M puhui myös että olisi jotain muutakin genreä kuin ysäriä tiedossa vissiin jos oikein muistan.
Nyt ne verhot kii

Panda
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 96
Liittynyt: 19 Tammi 2023, 16:33

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Panda »

hercules kirjoitti: 17 Helmi 2024, 19:49 W95M puhui myös että olisi jotain muutakin genreä kuin ysäriä tiedossa vissiin jos oikein muistan.
Italodisco ainakin mainittiin jossain, siis hän itse mainitsi. Sitä on ilmeisesti puuhastellut joskus aiemmin ainakin.
Call me what you may, see if I care, see me slay

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12010
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja sziget »

Timoteus kirjoitti: 16 Helmi 2024, 17:53 Minusta aliarvioit rankasti somelynkkauksen tehon. Ihmiset eivät ole koneita, jotka pystyvät tekemään täydellisen rationaalisia päätöksiä pelkkien tosiasioiden perusteella ja joihin loukkaava ryönä ei vaikuta. Ihmisillä on tunteita.
Ehkä itse aliarvioit artistien älyn. Heillä on jo kansan tuki, jonka säilyttävät lähtemällä viisuihin. Boikotti saisi ymmärrystä osalta äänestäjiä, mutta riski joutua sylkykupiksi on paljon suurempi. Kuumapäiset öyhöttäjät ovat pieni porukka, joka ei canceloi yhtään ketään, jos edes haluaa. Media on osallistumisen puolella.

Täällä punottiin absurdi tarina, jossa boikotti olisi väistämättä someryönän tulos. Reppanat artistit painostetaan väärälle tielle. Vain päätös lähteä viisuihin voi olla aidosti heidän omansa, koska se on ainoa päätös, jonka boikotin väheksyjät haluavat ymmärtää. Oletko varma, että kaikki boikottia tukevat viestit olivat painostavia ja kaikki tsemppiviestit asiallisia? Vai onko niin, että painostaa saa, kunhan painostaa oikeaan suuntaan? Enemmistö meistä kai sentään kunnioittaa artistien päätöstä, vaikka se poikkeaisi omista toiveista.
Timoteus kirjoitti: 16 Helmi 2024, 18:10
sziget kirjoitti: 16 Helmi 2024, 01:28 Hallitsevan viisukakkosen boikotti huomattaisiin ja se olisi yksi asia, joka Malmön viisuista myös muistettaisiin.
Toiveajattelua. Pois jäämällä saa vähemmän medianäkyvyyttä kuin osallistumalla. Useimmissa maissa Suomen poissaolo saisi selostuksessa yhden maininnan ykkössemin alussa ("Tässä semifinaalissa piti kilpailla viisitoista maata, mutta..."). Lehdistön ennakkoraporteissa ei välttämättä sitäkään.
Sen muistaisivat tilastoniilojen lisäksi ne, joille palestiinalaisten kohtalo on henkilökohtaisesti tärkeä. Euroviisut on harvoja foorumeja, joilla poliittiseen Israelin myötäilyyn olisi mahdollista lyödä säröjä. Ei voi ennalta tietää, onko se pelkkä epätoivoinen ele vai kasvaako särö myöhemmin isommaksi. "Suomi irtautui laumasta, kun kukaan muu ei viitsinyt eikä uskaltanut."
Timoteus kirjoitti: 16 Helmi 2024, 17:53 Boikotin tai sillä uhkaamisen pitäisi olla viimeinen eikä ensimmäinen vaihtoehto jonkin asian ajamiseen. Siihen pitäisi turvautua vain jos sillä on realistista saada haluttu tavoite läpi mutta millään vähemmällä ei.
Tätä olen toitottanut koko alkuvuoden, jos olet yhtään viestejäni lukenut (esim. täällä). Viisufanien pitäisi painostaa Yleä ja Ylen EBU:ta. Vetoomukseen täytyy liittyä boikottivalmius. Jos vain vienosti kuiskailee ilman todellista tahtoa, kukaan ei kuuntele. Eli on otettava se riski, että joutuu todella boikotoimaan. Jos pupu menee pöksyyn, voihan sanat tietysti perua ja osallistua sittenkin.
Timoteus kirjoitti: 16 Helmi 2024, 17:53 Tavoitteen kannalta tehokkaampi mutta vähemmän näkyvä menettelytapa olisi ajaa haluttua kantaa EBU:n päätöksentekoelimissä EBU:n peruskirjaan ja Eurovision laulukilpailun sääntöihin nojaten. Koska kokoukset eivät ole julkisia, emme tiedä, mitä siellä on puhuttu tai minkä kannan Yle on päättäviin pöytiin vienyt.
Helmikuussa näytti jo vahvasti siltä, ettei kulissien takana tapahdu mitään. Yle välitti muusikkojen vetoomuksen eteenpäin ja siinä se. Jos Ylellä olisi oma tahto, mikä sen kertomisessa maksaa, kun julkinen Venäjä-kanta tuli 2022 kuin apteekin hyllyltä. Vastaus Windowsien ehdotukseen oli nopea ja jääkylmä: kerätkää mitä nimiä haluatte, ei kuulu Ylelle.
Timoteus kirjoitti: 16 Helmi 2024, 17:53 Boikottia vaativilla aktivisteilla ei ole oma perse liossa tässä asiassa. Jonkun muun pitää luopua jostakin, että aktivistilla on parempi mieli.
Emme tunne heidän perseitään. Siellä voi olla ihmisiä, joiden ystäviä tai sukulaisia kuolee Israelin operaatioissa. Parempi kun jokainen vastaa vain omasta perseestään. En iloitse minkään maan poisjäännistä, kaikkein vähiten Suomen. Vuonna 1970 kuitenkin boikotoitiin, eikä se ollut maailmanloppu. Ei olisi ollut ilman boikotoivia kaverimaitakaan. Artistille uhraus on suurin, siksi en edellytä sitä heiltä. Aika monelle viisufanille sinivalkoisen sankarin viisumatka tuntuu olevan niin ensisijainen arvo, ettei Team Netanjahun läsnäolo häiritse. Olen valmis luopumaan siitä ilosta silläkin uhalla, että muu Eurooppa naureskelee Suomelle ja kotimedia puhuu hyveposeerauksesta.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Loulou79
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 74
Liittynyt: 19 Touko 2019, 11:46

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Loulou79 »

Olen viime päivät katsellut youtubesta, kuinka No rules! on pääosin ilahduttanut ulkomaisia viisufaneja. Todella toivon, että Henri ja Teemu saadaan Malmön viisulavalle asti.

Omat sympatiani ovat boikottiasian suhteen Gazan viattomien uhrien puolella, mutta samalla olen sitä mieltä, ettei boikotti pitäisi jäädä yksittäisen artistin tai välttämättä edes yhden osallistujamaan kontolle. Jos johonkin suuntaan painostusta tehdään, niin EBUun tai Israeliin. Tai, jos muuta ei saada aikaiseksi, viisulähetyksessä voitaisiin omistaa muutama minuutti sotien uhrien muistolle.

Tulin itse asiassa tänne mainostamaan, että Henrin Pasa-yhtyehän on tehnyt vuosien ajan tosi hyvää musiikkia, ja toivottavasti heillekin riittää nostetta tästä UMK-voitosta. Myönnän, että kotimaisen musiikin osalta olen kroonisesti pihalla, mutta miksi Pasa ei ole saanut enempää mainetta? Biisit ovat ihan älyttömän hyviä, niin uudet kuin vanhemmatkin.

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1241
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Loulou79 kirjoitti: 17 Helmi 2024, 22:20Tulin itse asiassa tänne mainostamaan, että Henrin Pasa-yhtyehän on tehnyt vuosien ajan tosi hyvää musiikkia, ja toivottavasti heillekin riittää nostetta tästä UMK-voitosta. Myönnän, että kotimaisen musiikin osalta olen kroonisesti pihalla, mutta miksi Pasa ei ole saanut enempää mainetta? Biisit ovat ihan älyttömän hyviä, niin uudet kuin vanhemmatkin.
Hyvä kysymys. :miettii: Täytyy tunnustaa, etten itse ollut kuullutkaan Pasasta ennen UMK:ta, aivan kuten en ollut kuullut Henristäkään, mutta nyt kun No Rules!in myötä olen mieltynyt Henrin soundiin, olen käynyt hieman tutustumassa Pasaankin. Hyviä kappaleita tosiaankin. :joojoo:

Minulle on muutenkin joskus suuri mysteeri se, miten jotkin yhtyeet jäävät niin pieniksi ja verrattain tuntemattomiksi, vaikka musiikki olisi hyvää, raikasta ja omanlaistaan. Hiatukselle jäänyt Pihka ja myrsky on minusta yksi hienoimmista suomalaisista yhtyeistä, mutta he eivät koskaan onnistuneet ponnistamaan radiosoittoonkaan. Minulla alkoi pitkä suruaika muutama vuosi sitten, kun he ilmoittivat siirtyvänsä pääasiassa muiden projektien pariin. Vieläkin tekee kipeää kuunnella heidän tuotantoaan. Mikään ei ole koskaan koskettanut minua ihan samalla tavoin.

No nyt meni vähän ohi aiheen, mutta todettakoon loppuun, että minäkin toivon Pasalle nostetta näin UMK-voiton myötä! :peukku:
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Saattaa päästä sisäinen itku jos tulee huonoja uutisia :vollotus:


Eikä pitäisi lukea noiden Jodelissa ”ei lähde” veikkaavien perusteluita, kun iskee vaan ahdistava olo :eiei:

No onneksi pian selviää niin sitten pääsee juhlimaan tai yrittämään päästä yli.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42745
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sziget kirjoitti: 17 Helmi 2024, 19:00
viisuilta kirjoitti: 17 Helmi 2024, 18:40 Aika paljon pahempia vitsibiisejä on ollut ja on myös tulossakin kuin tää… Kroatia 2023, se joku kylttien heiluttaja joskus 2012, Viro 2024, lock me in höpötys oisko 2022 ja vaikka mitä muuta.
Espanjan Baila el chiki chikiä 2008 kannatin, vaikka se ei (luultavasti) merkinnyt mitään. Georgian Lock me iniä en ymmärtänyt.
Minulle on väitetty, että Baila el chiki chiki alun perin sisälsi myös poliittista sanomaa, mutta että se piti viisuihin sensuroida. En tiedä, pitääkö väite paikkansa.

Lock me in ei mielestäni ole mikään vitsibiisi, vaan yhdistyy lähinnä 60-luvun psykedeelisen älykkörockin perinteeseen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2237
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kyllä tuntuu kun näitä iloisia viisuedustusuutisia kuuntelee jotenkin niin yksipuoliselta ja syyllistävältä tämä Suomen viisukeskustelu. Muut ovat viisuhaipeissa ja täällä viisuedustajat ahdistuvat ja potevat syyllisyyttä asioihin joihin he eivät voi käytännössä vaikuttaa.

Mikä pahinta tuntuu vaan ettei näy se halukkuus edustaa Suomea. Minultakin menee tässä kohta halu vaikka mielelläni näkisin heidät edustamassa Suomea. Toivon että he oikeasti huokuvat intoa ja halukkuutta jos tähän nyt lähtevät yhdessä. Ja että Henrikin on mukana haastiksissa eikä vain W95M. Ei viisuihin puolivalolla vaan tosissaan.
Nyt ne verhot kii

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2509
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Rousku kirjoitti: 18 Helmi 2024, 00:41 Minulle on väitetty, että Baila el chiki chiki alun perin sisälsi myös poliittista sanomaa, mutta että se piti viisuihin sensuroida. En tiedä, pitääkö väite paikkansa.
Alkuperäinen versio on hankalahko löytää mutta tosiaan biisin alkuperäisessä versiossa sanotaan suoraan Venezuelan entisen presidentin Hugo Chávezin nimi joka ainakin piti poistaa, vaikka loppupäässä biisiä on kuitenkin saanut jäädä referenssi siihen kun Espanjan kuningas huusi Chávezille "Mikset pidä turpaasi kiinni".
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11348
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

Ajax kirjoitti: 17 Helmi 2024, 17:07 Moi! Uusi käyttäjä ja viisuintoilun vasta-alkaja täällä 🙋‍♂️

Musta tää Windows95man on aika hyvä osoitus siitä että niitä raateja kyllä tarvitaan viisuissa. Ihan hauskahan tää on, mut ei koko kilpailu voi muuttua tälläseks friikkisirkukseks. Mitä mieltä täällä ollaan?
Minä pidän sitä kyllä vähän virheellisenä käsityksenä, että puhelinäänestäjiin uppoaisivat ihan kaikki vitsiviisut. Jopa "friikkisirkusvuonna" 2008 kalkkunat ja letosvetit floppasivat rajusti semeissä, ja lopulta kisan kärkiviisikko koostui oikein tyylikkäistä pop-numeroista. Niin, ja seuraavana vuonna Tšekki kävi vitsillään nappaamassa jopa telenollat semissä.

W95maninkin kohdalla hieman kauhistelen näitä "more is more" -toiveita Malmön esitystä ajatellen, sillä kyllä joku punainen lanka olisi hyvä säilyttää. Onneksi tässä on kuitenkin ihan toimiva eurodance-biisikin, joten ihan täydestä perseilystä ei voida missään tilanteessa puhua.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Käärijä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 211
Liittynyt: 02 Maalis 2023, 21:38

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Käärijä »

Toivon, että kaikki UMK-artistit boikotoisivat kisoja siihen pisteeseen asti, että Yle vetäytyisi jos Israel on mukana. Mielestäni tämä on ainoa oikea vaihtoehto. Painetta pitäisi saada muilta mailta, jotta EBU päätöksen tekisi Morocconoilista huolimatta.

Mikäli sikäli näin tapahtuu ja hetken on saanut hengähtää viime viikon finaalista uskon, että Windows95man ja Henri ovat tähän hetkeen sopiva valinta edustajaksi. Toki olisin itse toivonut Saraa, mutta siitä pääsin yli suhteellisen nopeasti. W95man & Henri eivät kuitenkaan ole mielestänni niin iso kolaus, mitä voisi olla. He varmasti tulevat pärjäämään yleisöäänissä ja tuovat varmasti paljon huomiota Suomelle kevään aikana. Raatien takia en jaksa uskoa voittoon (tosin koen myös, että tässä piilee yllätyksen mahdollisuus???), mutta vasemmalle puoliskolle pistetaulukkoa päästään aivan varmasti. No Rules!
BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL

Avatar
Käärijä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 211
Liittynyt: 02 Maalis 2023, 21:38

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Käärijä »

Paljon on myös ollut keskustelua siitä, että muuttuuko Euroviisut täysin vitsiksi tällaisten viisuartistien ja biisien myötä, mutta mielestäni tällaiset ovat edelleen ja tulevat aina olemaan osa Euroviisuja - kunhan siitä ei tule tapa. Jos kaikki biisit olisivat Eaea:n kaltaisia luikautuksia, väitän että se olisi vielä pahempi skenaario viisuille.
BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL BAN ISRAEL

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1754
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Pitää myös erottaa vitsit ja hauskat esitykset.

No Rules ei ole vitsi. Kappale on kunnon ysäriä, olisi ollut kova hitti silloin, ja soisi vielä tänäkin päivänä ysärijutuissa. Esitys on taiteilijan tekemä, ja se näkyy. Siinä on hyvä sävel, sitä kehuu mm. pianocoverien tekijät, vaikka eivät muuten kappaleen päälle välittäisi. Se on vaikea laulaa ja kunhan Henri saa äänensä vielä pikkaisen parempaan kuosiin, tästä tulee oikein hyvä. Jännitys hänestä ainakin kuului, se aikaa myöten vähenee.

Juryjenkin pitäisi siksi antaa tälle pisteitä, mutta eihän niin toki tule käymään. Juryt arvostavat musiikkia vain hyvin kapealta alalta ja ovat siksi erittäin ongelmallisia.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Kun kokonaisuutta katsoo, on se kyllä minusta melkoinen vitsi. :raaps: Kaikkine kalsarijuoksuineen, farkkumunineen ja katosta laskeutuvine farkkushortseineen. Vitsi ja taide eivät sulje toisiaan pois. Siis vitsikin voi olla ihan hyvin taidetta.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Teemu jakelee edelleen noita viisuihin liittyviä juttuja stooriinsa ja nyt jakanut mm tämän. Noiden takia haluisin kovasti uskoa, että he lähtee mutta jos rupean uskottelemaan itselleni asiaa niin pettymys mahdollisesta vetäytymisestä tuntuu vielä pahemmalta :draamaa: Parempi kun ei ole kumpaakaan mieltä ja odottaa liiallisessa jännityksessä uutisia :jupinaa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2237
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Itsellä mielipide edustusasiaan on muuttunut varmaan. Aluksi olin että jos W95M ei lähde niin sitten ei tarvitse kenenkään. Mutta ajatus on itselläni ehkä muuttunut. Ehkä olen muuttunut välinpitämättömäksi, mutta jotenkin toiveikkaaksi että josko edustaja saadaan. Toivon liki että joku jolla on innostusta ja hyvä biisi (kuten kaikilla noin suurinpiirtein) lähtisi edustamaan niin halutessaan.

Siksi tuolle Cyan Kicksille itseltäni pointsit: ovat menossa innosta soikeana viemään Suomea ja yhtyettään maailmalle. Tuolla videolla tuo Saran takeltelu jotenkin kertoo että enemmänkin olisi keskusteltu tai semmoinen mielikuva jäi kun joutui korjailemaan sanojaan. Sexmane ei lähtisi jos kutsu kävisi.

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/ ... 6e603ff2a4
Nyt ne verhot kii

Suomi viisuihin
Siemailija
Siemailija
Viestit: 149
Liittynyt: 18 Helmi 2024, 14:25

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Suomi viisuihin »

Toivon todella, että No Rules menee euroviisuihin, koska ehdottomasti paras. Kuulin laulun ekan kerran radiosta viime viikon perjantaina ja jo silloin oli tunne, että voittaakohan UMK:n finaalin. Ajattelin silloin, että riippuu tietysti siitä millainen lavaesitys on, mutta se ylittikin odotukset ja selvästi erottui muista kilpailijoista. Yksi tekijä on Henri Piispasen äänen muuttuminen aina astetta korkeammaksi, josta tykkään 🙂 Mikään muu kappale ei sinne kelpaa ja on mielestäni törkeää edes pitää jotain varasuunnitelmaa. Tuntuu, että Ylelle on yks hailee kuka viisuihin menee ja, että jokainen on korvattavissa sanoi äänestys mitä tahansa. Itsestä tuntuu kuin sydän särkyisi, jos sinne lähetettäisiin joku muu ja toivottavasti ei merkkaa mitään pahaenteistä, että Sara Siipolalta kysytty toistuvasti onko lähdössä viusuihin, jos alkuperäinen ei lähde 😐Aikataulusta en varma, että milloin lopullinen päätös todella tehtävä, koska aiemmin kerrottiin, että keskustelevat ensi maanantaina asiasta, mutta myöhemmin sanottiin, ettei niin kiirettä asialla. Toivon, ettei asiassa liikaa hötkyiltäisi eli päätös tehtäisiin rauhassa. Ja ennen kaikkea toivottavasti Teemu ja Henri sulkevat silmänsä negatiivisilta kommenteilta.

Avatar
Edelgard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 02 Helmi 2020, 20:26

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Edelgard »

Toivon todella että viisuja varten esityksestä tehtäisiin vieläkin hullumpi. Oma lemppari kohta esityksessä on kun W95M huutaa lopussa "No rules" ja alkaa pyörimään ympyrää ilotulitteiden kanssa, se tulee niin puskista ja sopii niin hyvin biisin "säännöttömään" teemaan. Melkeen toivoisi että joka kerta kun "No rules" mainitaan niin tapahtuu jotain uutta ja odottamatonta. Lisäksi tekisin asuista/ lavashowsta paljon värikkäämmän, sekin auttaa mielenpainuvuuden kannalta, UMK:ssa oli vähän liikaa farkkusinistä. :peukku:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8349
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Liika melskaus syö tehoja yksittäisiltä tempuilta. Toivoisin, että UMK:n showsta säilytettäisiin ainakin se alku hitaasti avautuvine munineen.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Miss Ludo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1241
Liittynyt: 02 Helmi 2014, 17:35
Paikkakunta: Stuttgart

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Miss Ludo »

Suomi viisuihin kirjoitti: 18 Helmi 2024, 14:55Itsestä tuntuu kuin sydän särkyisi, jos sinne lähetettäisiin joku muu ja toivottavasti ei merkkaa mitään pahaenteistä, että Sara Siipolalta kysytty toistuvasti onko lähdössä viusuihin, jos alkuperäinen ei lähde 😐
Tervetuloa Kuppilaan. <3 Luulen, että tuossa Saralta kysymisessä on taustalla ihan vain se, että ihmisiä luonnollisesti kiinnostaa nyt kovasti, mitä käy, jos UMK:n voittaja ei meitä edustakaan. Ihmiset ovat usein aika malttamattomia ja haluavat mennä asioiden edelle ja varautua kaikenlaisiin skenaarioihin, vaikkeivät ne lopulta toteutuisikaan.

Itse toivon ennen kaikkea, että Teemu ja Henri saavat tehtyä sellaisen päätöksen, joka tuntuu heistä itsestään hyvältä ja jonka takana he kokevat pystyvänsä seisomaan. Toki toivon, että he päättävät lähteä edustusmatkalle, sillä se oli heidän alkuperäinenkin aikomuksensa jonka kanssa he tuntuivat olevan sinut ennen tätä somemyllytystä. Ja olisihan tämä paketti hienoa nähdä levittämässä iloa ja valoa laajemmin Eurooppaan ja muualle maailmaan. :joojoo: Tärkeintä on kuitenkin se, että päätös on Teemun ja Henrin rauhassa tekemä ja huolella harkittu.

FB:n tukisivun noste on nyt selvästi hiipunut, kun eilen liittyi vain parisenkymmentä uutta seuraajaa ja tämän päivän aikana on liittynyt vain viisi. Seuraajia on nyt siis 730. Olen kuitenkin tosi tyytyväinen jo tuohonkin määrään, sillä se on saavutettu vain muutamassa päivässä ilman minkäänlaista taustalla olevaa koneistoa tai markkinointia. Projekti on levännyt täysin sen varassa, että ihmiset ovat omasta tahdostaan edistäneet sitä ja jakaneet viestiä eteenpäin, joten siihen nähden se on saavuttanut hienoa näkyvyyttä. :hali:

Iloitsen myös siitä, miten ymmärtäväistä ja positiivista sivulla käyty keskustelu on ollut. Kannoin jossain vaiheessa vähän huolta siitä, kääntyisikö tämä meidän "vasta-aktivismi" itseään vastaan, sillä mikäli ihmiset olisivat nyt kovasti ruvenneet rummuttamaan osallistumisen puolesta ja vaatimaan sitä yhtä kovin sanankääntein kuin mitä poisjääntiä on vaadittu, se olisi saattanut viedä tältä kaikelta vähän pohjaa. Tarkoituksena kun ei kuitenkaan ole sanella Teemulle ja Henrille, mitä heidän tulisi tehdä, vaan osoittaa heille ymmärrystä ja tukea sekä tuomita kaikenlainen someryöpytys. Silmiini on tainnut osua yksi äkäinen kommentti siitä, miksi ihmeessä osallistua UMK:hon, jos ei aio osallistua Euroviisuihin, mutta muuten sivulla on keskusteltu aika hyvässä hengessä. Toki monet ovat ilmaisseet toiveensa osallistumisesta, mutta kärkkäiltä vaatimuksilta on vältytty.
I got a song on fire, I’m gonna make roast tonight
🎶🔥🍖

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12010
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja sziget »

^ Hyvää työtä. :peukku:

Vitkuttelu voisi kieliä siitä, että Yle yrittäisi sittenkin varmistella, eikö EBU:lta ole tulossa mitään päivitettyä Israel-kantaa. Hulluinta olisi, jos Suomen edustaja vaihdettaisiin ja sitten Israel ei saisikaan osallistua. Vähän tuntuu kuin tämä olisi Israelin laulukilpailu, johon EBU saa osallistua, jos on kiltti Israelille. :roll:
Hesarin jutussa 10.1. Sexmane oli ainoa, joka ei halunnut kommentoida Israel-asiaa ennen UMK:ta lainkaan. Nyt hän sanoi tiukasti ei.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Ryback
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 18 Helmi 2024, 16:52

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Ryback »

Pitkään olen täällä lukenut viestejä sivusta, mutta nyt teki itsekin mieli osallistua tähän raatikeskusteluun.

Vaikka en olekaan kovinkaan pitkän linjan euroviisuharrastaja niin minusta viisut ovat kuin luotu tällaisille biiseille. Itse ainakin pidän nimenomaan biiseistä jotka yllättävät ja jäävät mieleen. Raadit tuntuvat pitävän enemmän tylsistä biiseistä, enkä nää niiden osuutta merkittävänä. Minusta euroviisut kuuluukin olla vähän överi ja extreme tapahtuma. <3

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2104
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ryback kirjoitti: 18 Helmi 2024, 17:02 Vaikka en olekaan kovinkaan pitkän linjan euroviisuharrastaja niin minusta viisut ovat kuin luotu tällaisille biiseille. Itse ainakin pidän nimenomaan biiseistä jotka yllättävät ja jäävät mieleen. Raadit tuntuvat pitävän enemmän tylsistä biiseistä, enkä nää niiden osuutta merkittävänä. Minusta euroviisut kuuluukin olla vähän överi ja extreme tapahtuma. <3
Nyt ollaan asian ytimessä :peukku:

Vastaa Viestiin