UMK 2013

Euroviisut 2013 Malmössä

UMK 2013 -suosikkisi?

Iina Salin – Last night
2
1%
Last Panda – Saturday night forever
4
2%
Mikael Saari – We should be through
68
34%
Ilari Hämäläinen – Sytytä mut vaan
2
1%
Rautakoura – Ilmalaivalla
2
1%
Diandra – Colliding into you
41
20%
Atlético Kumpula – Paperilyhty
1
0%
Krista Siegfrids – Marry me
48
24%
Lucy Was Driving – Dancing all around the universe
2
1%
Arion – Lost in the woods
16
8%
Elina Orkoneva – He's not my man
7
3%
Great Wide North – Flags
9
4%
 
Ääniä yhteensä: 202

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10945
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Mun veikkaus

Finaaliin

1-20 Krista
10-15 Mikael
15-20 Diandra
20-26 Elina
20-26 Arion

Semifinaalissa karsiutujat
Las Panda 11-12
Luzy was... 12-14
Great Wide North 12-14
Ina Salin 14-16
Ilari 15-16
Rautakoura 16-17
Atletico Kumpula 16-17
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Edwina »

kuu-kuu kirjoitti:
Elmondo kirjoitti:Olisiko nämä lopulliset 3 minuutin versiot biiseistä jossain kuunneltavissa (yle, youtube..)?
Spotifyhin en ole rekisteröitymässä.
http://areena.yle.fi/radio/1750139/#/play
En ollut tajunnut tuollaisia käydä etsimässäkään. :puna: Uskon, että nämä ovat juuri niitä versioita, joita olinkin halunnut kuulla. Kiitos tosi paljon vinkeistä.

Avatar
Andyliini
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 247
Liittynyt: 17 Tammi 2010, 18:11
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Andyliini »

Mä en veikkaa yhtään mitään. Päin helvettiä ne menee kaikki kumminkin ja sitten kaikki vaan nauraa mulle.
Eurovision all year long!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Edwina kirjoitti:
En ollut tajunnut tuollaisia käydä etsimässäkään. :puna: Uskon, että nämä ovat juuri niitä versioita, joita olinkin halunnut kuulla. Kiitos tosi paljon vinkeistä.
Ole hyvä.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Esittelyssä tuomariston valitsema TOP12. UMK:ssa 12 artistia kilpailee siitä, kuka edustaa Suomea Euroviisuissa toukokuussa 2013: PERNILLA KARLSSON - När jag blundar, ARION - Lost In the woods, ATLÉTICO KUMPULA - Paperilyhty, DIANDRA - Colliding into you, ELINA ORKONEVA - He?s not my man, GREAT WIDE NORTH - Flags, IINA SALIN - Last night, ILARI HÄMÄLÄINE...

Pernilla on valittu taas!
Love shine a light

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Pernillan biisi erottuu muuten pienellä tylsyydellä tuossakin joukossa, joten olen aika varma, että parempi edustaja saadaan tänä vuonna. Kun tuosta Ylen radiolähetyksestä kuuntelee biisit niin ne tuntuvat hyvin erilaisilta suhteessa toisiinsa verrattuna tv:ssä nähtyyn, se vain kertoo miten merkittävä on se kokonaisuus, ei vain biisi. Ja tärkeää on myös se ympäristö missä biisi soi, miten se sopii juuri siihen hetkeen, siihen paikkaan, niiden kahden ympärillä olevan biisin väliin.

Näkemykseni mukaan:
Muutoinkin aika monessa biisissä minusta on se ongelma, että ne ovat vähän liian yhtä ja samaa alusta loppuun. En ole itse muusikko, yksi parhaista kavereistani on ja hänen musiikkiaan kun pääsen välillä kommentoimaan niin lähes aina viestini on saman tyylinen, runko on hyvä, mutta siihen pitää saa koukkua ja kikkailua. Näistä UMK biiseistä monet kaipaavat kipeästi sitä koukkua ja kikkaa, jotta monotonisuudesta pääsisi eroon. Parhaiten näitä ovat osanneet biiseihinsä heittää Arion, Krista ja Saari. 3 minuuttia on kuitenkin sellainen aika, että sen ajan pitäisi oikeastaan pystyä tuomaan lähes loppuun asti jokin uusi juttu, joka pitää kuulijan mielenkiinnon hereillä.

Näkisin, että viisuissa menestymisen suhteen oleellisia asioita ovat
1) Erottuminen
2) Kappaleen laatu
3) Kaverimaat on sitten kiva bonus
Ja yhtään ei kannata aliarvioida myöskään sitä esiintymisvuoroa, onko se sellainen, joka korostaa omaa vahvuutta vai sellainen, joka laimentaa omaa tehoa.

Täällä heitetty ennusteita euroviisumenestyksen suhteen, joten minäkin.

Mikael Saari, todennäköisyys päästä finaaliin 60%, todennäköisyys olla siellä finaalissa 10 joukossa 35%.
Arion, 50%, 10%
Diandra, 95%, 5%
Krista, 30%, 1%.
Muut, 1..20%, 0%.
Viimeksi muokannut Elmondo, 13 Tammi 2013, 13:09. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Pernillasta tuli kyllä se mieleen, että itseäni se kosketti enemmän kuin yksikään tämän vuoden ehdokkaista. Silloin kun sen demona ensi kerran kuuli. Mutta se on kyllä totta, että viisuympäristöön se intiimi, herkkä kamaritunnelma ei ehkä parhaalla tavalla istunut - tai sitä ei saatu istutettua. Itse uskoisin, että se olisi ollut mahdollista, ehkä esittäjän olisi pitänyt olla kokeneempi, sovitusta olisi pitänyt terävöittää ... stailaus ei palvellut. Sen mitä esitettiin olisi pitänyt luoda oma todellisuutensa, onnistua ottamaan hetkensä. En kuitenkaan usko että Pernillaa valittiin vain ruotsalaisten äänillä, uskon että olen itse niin tavis ja keskimääräinen, että jos itseäni liikuttaa niin löytyy muita joita liikuttaa kanssa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Ainakin UMK-finaalilähetyksessä tuli lähes pelkkiä ruotsinkielisiä tviittitekstejä televisioruutuun.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

WildDance kirjoitti:Mun veikkaus

Finaaliin

1-20 Krista
10-15 Mikael
15-20 Diandra
20-26 Elina
20-26 Arion

Semifinaalissa karsiutujat
Las Panda 11-12
Luzy was... 12-14
Great Wide North 12-14
Ina Salin 14-16
Ilari 15-16
Rautakoura 16-17
Atletico Kumpula 16-17
Pitäisiköhän tässä minunkin tehdä vastaavanlainen veikkaus kyseisestä asiasta:

Diandra: sijat 4 - 8
Mikael Saari: sijat 5 - 12
Arion: sijat 10 - 15
Iina Salin: sijat 18 - 26

Last Panda: semifinaalissa sijat 11 - 13
Great Wide North: semifinaalissa sijat 11 - 13
Elina Orkoneva: semifinaalissa sijat: 13 - 15
Krista Siegfrids: semifinaalisssa sijat 13 - 15
Lucy Was Driwing: semifinaalissa sijat 14 - 16
Ilari Hämäläinen: semifinaalissa sijat 16 - 17
Atlético Kumpula: semifinaalissa sijat 16 - 17
Rautakoura: semifinaalissa sijat 16 - 17
Paremman maailman puolesta.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja murka »

Ehkäpä tänä vuonna UMK top3 onkin uroiden valloittamma (M.S., A, GWN)? Mitään ei ole vielä hakattu kiveen.

Avatar
Mickey Joe
Maistelija
Maistelija
Viestit: 47
Liittynyt: 04 Kesä 2006, 20:11
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Mickey Joe »

Mahdolliset sijoitukset, mutta pitäisi kuulla lopulliset versiot:

Diandra: sijat 1 - 15 :hiphei:

Mikael Saari: sijat 5 - 26 :mitvit: Melkein kaikki mahdollista, ennen kuin tietää, mitä tästä biisistä syntyy :tanssi_02:

Arion: sijat 18 - 26, mutta todennäköisemmin semifinaalin sijat 11 - 17 :bandi:

Muita:

Krista Siegfrids: semifinaalisssa sijat 13 - 18

Atlético Kumpula: semifinaalissa sija 18

Rautakoura: semifinaalissa sijat 12 - 17

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja mpappa »

11 kivaa kappaletta ja yks vielä lisäksi. Kyllä näistä helposti löytyy UMK -voittaja ja ehdokas euroviisuihin. Oikeastaan mikä muu tahansa kuin Paperilyhty kelpaa mulle. Suurimmat vaikutukset teki kuitenkin Ilari ,GWN ja Arion. Arion voittakoon, mutta luulen että Diandra ja Krista peittoaa sen.
Love shine a light

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30864
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Mickey Joe kirjoitti:Atlético Kumpula: semifinaalissa sija 18
Tämä on aika hyvin 16 tai 17 maan semissä. :hihi:

Muutenkaan en jaa ketjun kirjoittajien laajaa uskoa siihen, että Kumpula/Rautakoura/tms. valituksi tullessaan olisi todennäköinen semifinaalijumbo. Varhaisessa vaiheessa kautta voi tietysti tuntua, ettei mikään maa voi lähettää kisaan mitään nurkkakuntaisempaa, vähäeleisempää tai huomaamattomampaa, mutta kokemus osoittaa tällaiset kuvitelmat vääriksi. Tulee niitä toivottomia tapauksia muualtakin. Ja Suomi nauttii suurempaa naapuriapua kuin jotkin muut yleensä toivottomia viisuja lähettävät maat.

Tämä ei tarkoita, etteikö Suomi voisi jäädä semifinaalin jumboksi. Voi kyllä, muttei se ole oikein millään viisulla ainakaan näistä ehdokkaista todennäköisin sijoitus.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Creeperqueen kirjoitti:Luulen että suurin este/vaikuttaja raskaamman rockin menestymisen suhteen on se, että ketä siellä raadeissa kunakin vuonna istuu.
Mun mielestä nyt voisikin olla paikallaan miettiä, miten nämä meidän ehdokkaat saisivat ääniä kansainvälisiltä raadeilta. Kuunkuiskaajat ei päässyt 2010 finaaliin, kun raateja oli ohjeistettu äänestämään kansainvälisiä radiohittejä. Tuleekohan jonkinlaista ohjeistusta tänä vuonna?

Mikael Saaren kappaleen luulisi raateja miellyttävän, oli ohjeistus mikä tahansa? Myös Diandran kappale mennee kategoriaan "paljon ääniä raadeilta"? Great Wide North voisi myös vedota raateihin...Mutta esimerkiksi Arion voi olla sellaista kamaa, joka ei raateja miellytä. Entäs Krista?

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

kuu-kuu kirjoitti:Ainakin UMK-finaalilähetyksessä tuli lähes pelkkiä ruotsinkielisiä tviittitekstejä televisioruutuun.
Onko sulla tietoa kuinka suosittua twiittaaminen muiden kuin toimittajien yms keskuudessa oli vuosi sitten? Itsellä ei ole, mutta sellainen mutu-tuntuma kuitenkin, että hyvin pientä ja että valtaosa twiittaajista on edelleen vähintään jollain lailla kytköksissä mediaan. Sanoisin että vielä viisufanejakin marginaalisemmasta porukasta nyt puhut.

Ilman muuta selvää, että Pernilla kiinnosti ruotsinkielistä mediaa ja ihan selvää myös että sitä ruotsinkieliset äänestivät, mutta eivät pelkästään. Voi tuntua keskisemmässä, pohjoisemmassa tai itäisemmässä Suomessa täysin vieraalta ruotsinkielisyys, mutta monille suomenkieliselle helsinkiläiselle, uusmaalaiselle, koko etelä- ja länsirannikolla myös ruotsinkielisyys on täysin jokapäiväistä arkipävää ja myös ruotsinkielinen kappale ja suomenruotsalaisen kulttuurin tuotkset muutenkin voidaan tuntea ihan omaksi ilman mitään torjuntareaktioita. Ja täällähän asuu paljon ihmisiä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Niin, esim. minäkin äänestin Pernillaa enkä ole suomenruotsalainen ;) Se nyt oli yksinkertaisesti paras kappale tarjolla olevista.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

ta1ja kirjoitti:
kuu-kuu kirjoitti:Ainakin UMK-finaalilähetyksessä tuli lähes pelkkiä ruotsinkielisiä tviittitekstejä televisioruutuun.
Onko sulla tietoa kuinka suosittua twiittaaminen muiden kuin toimittajien yms keskuudessa oli vuosi sitten? Itsellä ei ole, mutta sellainen mutu-tuntuma kuitenkin, että hyvin pientä ja että valtaosa twiittaajista on edelleen vähintään jollain lailla kytköksissä mediaan. Sanoisin että vielä viisufanejakin marginaalisemmasta porukasta nyt puhut.

Ilman muuta selvää, että Pernilla kiinnosti ruotsinkielistä mediaa ja ihan selvää myös että sitä ruotsinkieliset äänestivät, mutta eivät pelkästään. Voi tuntua keskisemmässä, pohjoisemmassa tai itäisemmässä Suomessa täysin vieraalta ruotsinkielisyys, mutta monille suomenkieliselle helsinkiläiselle, uusmaalaiselle, koko etelä- ja länsirannikolla myös ruotsinkielisyys on täysin jokapäiväistä arkipävää ja myös ruotsinkielinen kappale ja suomenruotsalaisen kulttuurin tuotkset muutenkin voidaan tuntea ihan omaksi ilman mitään torjuntareaktioita. Ja täällähän asuu paljon ihmisiä.
Kuunkuiskaajat olivat kyllä mielestäni aika heikkotasoinen viritys.

Mutta uskon samalla tavalla että raadit auttavat mm. Saarta ja Diandraa. Arion saattaa menettää ääniä raadin takia, sama juttu myös Kristalla.

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1380
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Kai munkin on pakko tehdä veikkaus

Diandra: 1-20 joissain noissa sijoilla. Vahva ääni ja radioon sopiva kappale josta tuomarit saatavat innostua
Mikael: 3-15 Tää voi yllättää jopa. Tää on selleen kiehtova kappale.
Elina: 10-23 Tää on sellanen kappale joka saattaa yllättää
Krista: 15-25 Ei tää tuu paremmin pärjää veikkaisin
Arion: 20-25 En usko suuresti menestymiseen. Juur ja juur finaalissa.

Muut:

Iina Salin, Atletico Kumpula, Lucy Was Driving, Last Panda ja Great Wide North 11-14. sijoille semifinaalissa
Rautakoura ja Ilari Hämäläinen: 15-16. sijoille semifinaalissa

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

ta1ja kirjoitti:Pernillasta tuli kyllä se mieleen, että itseäni se kosketti enemmän kuin yksikään tämän vuoden ehdokkaista. Silloin kun sen demona ensi kerran kuuli. Mutta se on kyllä totta, että viisuympäristöön se intiimi, herkkä kamaritunnelma ei ehkä parhaalla tavalla istunut - tai sitä ei saatu istutettua. Itse uskoisin, että se olisi ollut mahdollista, ehkä esittäjän olisi pitänyt olla kokeneempi, sovitusta olisi pitänyt terävöittää ... stailaus ei palvellut. Sen mitä esitettiin olisi pitänyt luoda oma todellisuutensa, onnistua ottamaan hetkensä. En kuitenkaan usko että Pernillaa valittiin vain ruotsalaisten äänillä, uskon että olen itse niin tavis ja keskimääräinen, että jos itseäni liikuttaa niin löytyy muita joita liikuttaa kanssa.
Kuulun siihen kansanosaan joka ei kokenut kappaletta enää omakseen kun se laulettiin ruotsin kielellä.

Olin tosin kuullut tuon Yonan "Pilvet liikkuu, minä en"-kappaleen aikaisemmin niin kuullosti kyseinen kappale vähän kopioltakin. Vaikka Yonahan tuon viisukappaleen oli tehnytkin.

Mutta en nyt tiedä silti oliko tuossa itse viisussa mitään sellaista vikaa. Sen olisi ajatellut olevan aika omaperäinen veto kun kaikki muut tarjoavat aivan toisenlaisia kappaleita.

Tuon tyyppisiin herkkiin kappaleisiin vain liittyy aina sama ongelma eli miten sen tunnelman saa välitettyä itse lavatilanteessa vai jääkö se biisi itsessään liian etäiseksi ja sellaiseksi ylitaiteelliseksi. Tämä sama vaara koskee kyllä ihan Saarenkin kappaletta eli miten saada se tunnelma pidettyä yllä mikä oli vaikka tuossa jury lähetyksessä.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Katinka »

euroviisuholisti kirjoitti:Olin tosin kuullut tuon Yonan "Pilvet liikkuu, minä en"-kappaleen aikaisemmin niin kuullosti kyseinen kappale vähän kopioltakin. Vaikka Yonahan tuon viisukappaleen oli tehnytkin.
Tarkoitatko, että Yona on säveltänyt "När jag blundar"-kappaleen? Mielestäni sen on säveltänyt Pernillan veli Jonas Karlsson. Yonalla ei Pernillan kappaleen kanssa ole tietääkseni mitään tekemistä.
Minä olen umpisavolainen ja pidin Pernillan kappaletta yksinkertaisesti parhaana euroviisuihin ja äänestin sitä. Ei itselleni ruotsin kieli ole mikään este.

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Minulle ei laulukielellä sinänsä ole väliä, mutta kyllähän tuolla maailman turuilla paremmin tulee ymmärretyksi jos laulaa englanniksi. Pernilla oli siitä finaalista minun makuuni kenties taistelemassa kolmospaikasta Stigin kanssa.

Ei kai sinänsä tuo kielihomma tässä keskustelun aikana ole ollut siitä, että itse kieli olisi se juttu vaan, kun saa ne ruotsinkieliset taakseen, jotka tuntuvat seuraavan huomattavasti suomenkielisiä tiiviimmin ja aktiivisemmin viisuja niin jos viisukarsintojen huomioarvo jää pieneksi niin silloin luonnollisesti nämä tietyt ryhmät saavat sitä enemmän vaikutusvaltaa. Esim. nyt ruotsinkieliset Kristan takana ja mahdollisesti uskonnolliset joukot Great Wide Northin takana, jos ovat näistä kisoista kiinnostuneita.

Mutta, katsotaan miten käy ja toivottavasti paras voittaa.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17308
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Happy »

Krista Siegfrids: semifinaalisssa sijat 13 - 15
Krista Siegfrids: semifinaalisssa sijat 13 - 18
:hihi:
Never miss a good chance to shut up.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

Kuuntelen tänne kirjoittaessani tällä hetkelläni juuri YouTubesta TomppaJr:n tekemää top-12 videota UMK 2013 -kappaleista. :kuulokkeet2:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

ta1ja kirjoitti: Onko sulla tietoa kuinka suosittua twiittaaminen muiden kuin toimittajien yms keskuudessa oli vuosi sitten? Itsellä ei ole, mutta sellainen mutu-tuntuma kuitenkin, että hyvin pientä ja että valtaosa twiittaajista on edelleen vähintään jollain lailla kytköksissä mediaan. Sanoisin että vielä viisufanejakin marginaalisemmasta porukasta nyt puhut.
Voi olla, en tiedä olivatko toimittajia vai keitä. Tobias Larssonin tekstejä siellä kyllä vipelsi.

Pernillasta sen verran, että olin kyllä tosi hämmästynyt siitä, kuinka paljon Pernillan biisiä oli tykätty viime vuoden Ylen UMK:n sivulla, siellä missä kaikki 40 karsinnasta poimitut biisit oleskelivat. Niin tylsä biisi, ei ihmeellistä melodiaa, ei erityisen kaunista lauluääntä, ei semmoista herkkää taiteellisuutta mitä syventyisin kuuntelemaan. No, kyllähän se sitten jonkin verran rupesi miellyttämään, kun YouTubessa pyöritin sitä sen pari kuukautta muutaman kerran päivässä, ihan vaan menestystoiveita pitäen päälläni. Sopii ihan hyvin yölauluksi ja kuunneltuna kuulokkeilla ja omassa rauhassa. Mutta biisi ei iskenyt ollenkaan heti, toisin kuin esim. Mikaelin biisi.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37154
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Viisufani kirjoitti:Kuuntelen tänne kirjoittaessani tällä hetkelläni juuri YouTubesta TomppaJr:n tekemää top-12 videota UMK 2013 -kappaleista. :kuulokkeet2:
:tapu: Kiva kuulla!
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

kuu-kuu kirjoitti:Pernillasta sen verran, että olin kyllä tosi hämmästynyt siitä, kuinka paljon Pernillan biisiä oli tykätty viime vuoden Ylen UMK:n sivulla, siellä missä kaikki 40 karsinnasta poimitut biisit oleskelivat. Niin tylsä biisi, ei ihmeellistä melodiaa, ei erityisen kaunista lauluääntä, ei semmoista herkkää taiteellisuutta mitä syventyisin kuuntelemaan.
Pidin muistaakseni miltei välittömästi, nousi heti 40 demon joukosta. Taisin silloin kirjoitella jotain tähän tapaan, että biisi ja Pernillan laulu henkivät sellaista lämpöä, rakkautta, keskinäistä arvostusta, välittämistä ... kotijuhlia jne joista tulee oman lapsuuden ja nuoruuden parhaat perhehetket mieleen. Eikä silti ole imelä. Ja yhdistyy ruotsinkieliseen laulelmaperinteeseen sekä ruotsalaiseen kuvastoon laajemminkin, mikä tuo ja kielii kulttuurisesta syvyydestä. Samaa mieltä edelleen, yksi ihan lempikappaleistamme ikinä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja Bandido »

ta1ja kirjoitti:
kuu-kuu kirjoitti:Pernillasta sen verran, että olin kyllä tosi hämmästynyt siitä, kuinka paljon Pernillan biisiä oli tykätty viime vuoden Ylen UMK:n sivulla, siellä missä kaikki 40 karsinnasta poimitut biisit oleskelivat. Niin tylsä biisi, ei ihmeellistä melodiaa, ei erityisen kaunista lauluääntä, ei semmoista herkkää taiteellisuutta mitä syventyisin kuuntelemaan.
Pidin muistaakseni miltei välittömästi, nousi heti 40 demon joukosta. Taisin silloin kirjoitella jotain tähän tapaan, että biisi ja Pernillan laulu henkivät sellaista lämpöä, rakkautta, keskinäistä arvostusta, välittämistä ... kotijuhlia jne joista tulee oman lapsuuden ja nuoruuden parhaat perhehetket mieleen. Eikä silti ole imelä. Ja yhdistyy ruotsinkieliseen laulelmaperinteeseen sekä ruotsalaiseen kuvastoon laajemminkin, mikä tuo ja kielii kulttuurisesta syvyydestä. Samaa mieltä edelleen, yksi ihan lempikappaleistamme ikinä.
Ja edusti sitä Euroviisujen perimmäistä tarkoitusta, kunkin maan omiin kansallisia piirteitä
sisältäviin kappaleisiin, kuten "När Jag Blundar"; suomenruotsalaisuutta, sävellyksessä
jotain 'Myrskynluodon Maija'-yhteyttä.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Katinka kirjoitti:
euroviisuholisti kirjoitti:Olin tosin kuullut tuon Yonan "Pilvet liikkuu, minä en"-kappaleen aikaisemmin niin kuullosti kyseinen kappale vähän kopioltakin. Vaikka Yonahan tuon viisukappaleen oli tehnytkin.
Tarkoitatko, että Yona on säveltänyt "När jag blundar"-kappaleen? Mielestäni sen on säveltänyt Pernillan veli Jonas Karlsson. Yonalla ei Pernillan kappaleen kanssa ole tietääkseni mitään tekemistä.
Minä olen umpisavolainen ja pidin Pernillan kappaletta yksinkertaisesti parhaana euroviisuihin ja äänestin sitä. Ei itselleni ruotsin kieli ole mikään este.
Eihän Yona ollut tosiaan tuota säveltänyt. Tuo mielikuva tuli varmaankin joskus aikaisemmin kun tuosta asiasta oli paljon juttua ja nimi yhdistettiin sävellykseen eli sekoitin asiat toistensa kanssa.

xyz09
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 313
Liittynyt: 23 Huhti 2009, 13:45

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja xyz09 »

Suomenruotsalainen Yle Radio Vega ottaa soittolistalleen kolme UMK-biisiä. Marry Me, Colliding into you ja Flags.
Myös Radio Suomen piti soittaa Flags:ia, mutta ei ollut ainakaan merkintää biisistä 1. viikon soitetuimpien listalla.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: UMK 2013

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Radio Suomen 100 soitetuinta kappaletta vuonna 2012

http://www.yle.fi/radiosuomi/ohjelmat/2 ... 46812.html

Lukittu