Mikael Saari – We should be through

Euroviisut 2013 Malmössä

Mikael Saari – We should be through

*****
96
53%
****
29
16%
***
17
9%
**
18
10%
*
20
11%
 
Ääniä yhteensä: 180

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Ehkä ihan tahalleni haluan ilkeillä, mutta sillekkin on syynsä.

Tämän kappaleen jumalainen ihailu sai minut raivon partaalle ennen finaalia, jonka vuoksi aika neutraali kappale (kaksi tähteä) muuttui minun silmissäni sietämättömäksi. Sama kävi esim. Euphorian kanssa. En vain tälle mitään voi. Vielä enemmän ärsytti juuri tuo hyökkääminen, heti kun jollain oli hiemankin kappaletta vastaan, joku hyökkäsi kehumaan kappaletta tai vähättelemään kys. henkilön mielipidettä.

Siis c'moon, kyllä kappaletta ja artistia saa fanittaa ja pitääkin, fanithan ne loppujen lopuksi artistin uran keston päättää, mutta tämä meni kyllä ihan jumalaiseksi ihailuksi ja Mikaelia (tai enemmänkin kappaletta) yritettiin puolustaa kaikin tavoin. Hei, ei se ole sinulta pois jos kappale ei miellytä jotain toista.

Hieman tuossa viestissäni kuitenkin oli muutakin kuin ilkeilyä. Minulle olisi käynyt mikä tahansa kappale UMK-finaalista edustamaan Suomea euroviisuihin, paitsi tämä. Jos tämä olisi voittanut, en olisi missään nimessä ottanut Suomen lippua mukaan semifinaaliin (tai finaaliin, jos Suomi sinne olisi silloin päässyt), koska vaikka olen suomalainen, en halua "fanittaa" edes omaa kotimaatani, jos en sen edustajasta olisi ylpeä tai en siitä pitäisi. Menestysmahdollisuuksista en mene sanomaan yhtään mitään, koska omaan korvaani tämä on erittäin tylsä kappale, mutta tämän (ulkomaalaisten) massojen miellyttävydestä en tiedä.

Viestin kirjoittamiseen liittyy monta syytä ja myös yksi on se, että juuri kakkossuosikkini voitti tämän kappaleen. Olen erittäin onnellinen Kristan voitosta, koska imo kappale on 100x parempi kuin tämä, vaikka edelleen, menestysmahdollisuuksista en mene sanomaan mitään.

Uskon, että minun mielipide ei vaikuta yhtään kehenkään ja jos joku päivä "jumalainen" WSBT'n (tai juuri esim. Euphorian) kaltainen kappale vielä viisukarsintoihin eksyy, fanitusta vähän lievennättäisiin. Toki muitakin tapauksia on, mutta nämä tulevat kirkkaana mieleen. Uskon, että olen ollut itsekin mukana jossain, mutta näin massiivista fanitusta (jota se ei oikeastaan edes enää ollut, palvomista enemmänkin) voisi vähän rajoittaa. Tuskin edes pettymys olisi ollut näin suuri (teidän osalta), jos olisitte vähän hillineet.

Otin kuitenkin opikseni ja en ihan ilkeilymielessä halua mitään kommentteja enää laitella, vaikka olenkin usein aika vahingoniloinen. :heh:
Viimeksi muokannut Samiasd, 11 Helmi 2013, 19:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Panenpa tähän linkin eurovision.tv-sivuille, jossa puhutaan Suomen euroviisuedustajasta. Mikael Saaresta puhutaan kovasti ja siitä, että hänen pitäisi olla Suomen edustaja.
http://www.eurovision.tv/page/news?id=k ... or_finland

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

kuu-kuu kirjoitti:Panenpa tähän linkin eurovision.tv-sivuille, jossa puhutaan Suomen euroviisuedustajasta. Mikael Saaresta puhutaan kovasti ja siitä, että hänen pitäisi olla Suomen edustaja.
http://www.eurovision.tv/page/news?id=k ... or_finland
Aika monissa ulkomaalaissa kommenteissa Mikael Saari on yleensä mainittu.

En muista että Kristaa olisi juurikaan mainittu. Voi olla että Kristan kappale ja biisi ovat niin tyypillisiä euroviisuille, ettei se herätä erikoisempaa huomiota.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Kyl se vähän vielä harmittaa ettei tää päässyt... On aika erilaista laittaa "tavanomainen euroviisukappale" kisoihin (joita on tusina yhdessätoista) kuin tälläinen lähes uniikki tapaus.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

JuliaS kirjoitti:^Itselläni huolenaihe oli lähinnä se, että Suomessa on vaarallista vaikuttaa (huom. vaikuttaa) ylimieliseltä. Ihmiset alkaa nopeasti dissailemaan. Eri asia on tietysti se, onko sillä väliä. Kilpailussa, jossa äänestetään, sillä voi olla, jos haluaa pärjätä.
Suomessa itsevarmuudestakin rokotetaan.

Oikeastaan on parempi että tälläinen esiintyjä on itsevarma ja vaikka mieluummin ylimielinen kuin liian varovainen... Euroviisuissa pitää olla vähän diiva kuin liian herkkä.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Olisin mielelläni kuullut ja nähnyt Mikaelin Malmössä laulamassa, mutta se toive ei toteudu nyt. Ehkä joskus vielä paremmalla viisulla, jos mahdollista.
Love shine a light

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Ei tässä jumalaksi sentään ketään olla ylennetty.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

esc2010 kirjoitti:
akuankka13 kirjoitti:^ Aika paljon fanikantaa tälle kuitenkin oli kansainvälisillä foorumeilla ehtinyt syntyä. ;) Siitä voi jo päätellä jotain syvällistä.
Viisupiirit ovat loppupeleissä melko pienet ja pari ylistävää kommentia ei kerro mitään. ;)
Uskon että ne kertovat yllättävän paljon, koska silloin sen täytyy jollakin tasolla liikuttaa että jaksaa edes kommentoida kappaletta. Varsinkin tuota painoarvoa nostaa se jos ei muita kappaleita kommentoida.

Ainoa ongelma vaan oli siinä että biisiä olisi pitänyt leikellä se n. kolkyt sekuntia ja silloinhan kappale olisi muuttunut "varsin paljon".

Mutta edelleen uskon että kyllä tällä biisillä olisi paras sijoitus tullut. Ehkä jopa sinne 5 kärkeen.

Avatar
Sundance
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 523
Liittynyt: 23 Helmi 2008, 15:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Sundance »

Samiasd kirjoitti:Hei, ei se ole sinulta pois jos kappale ei miellytä jotain toista.
Hei, onko se sinulta pois jos kappale miellyttää jotain toista?

Negatiivisen kommentin antaminen on täysin oikeutettua. Mutta jos on olemassa monia ihmisiä, jotka todella pitävät jostain kappaleesta, onko tarkoituksen mukaista ja järkevää nälviä ja laukaista pikkunäppäriä ilkeyksiä joka nurkan takaa? Vaikka kuinka raivostuttaisi nuo muut ihmiset. Minun mielestäni se, että jonkun kappaleen fanittaminen ärsyttää ei anna oikeutta tulla ilkeilemään. Moni pitää tästä kappaleesta, deal with it. Sinä et pidä tästä kappaleesta, pointti on tullut perille jo monet ajat sitten.

Tunteet ovat kuohuneet nyt monelta suunnalta, enkä suuntaa tätä viestiä pelkästään lainaamalleni henkilölle. Itsekin olen lörpötellyt tunteenpuuskissani, mutta annettaisiinko toisten surra ja toisten iloiten rauhassa? Mitä hyvää se kenellekään tuo että mennään ilkkumaan kumpaankaan suuntaan? :hali:
My beauty will save the world - Verka

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Sundance kirjoitti:
Samiasd kirjoitti:Hei, ei se ole sinulta pois jos kappale ei miellytä jotain toista.
Hei, onko se sinulta pois jos kappale miellyttää jotain toista?

Negatiivisen kommentin antaminen on täysin oikeutettua. Mutta jos on olemassa monia ihmisiä, jotka todella pitävät jostain kappaleesta, onko tarkoituksen mukaista ja järkevää nälviä ja laukaista pikkunäppäriä ilkeyksiä joka nurkan takaa? Vaikka kuinka raivostuttaisi nuo muut ihmiset. Minun mielestäni se, että jonkun kappaleen fanittaminen ärsyttää ei anna oikeutta tulla ilkeilemään. Moni pitää tästä kappaleesta, deal with it. Sinä et pidä tästä kappaleesta, pointti on tullut perille jo monet ajat sitten.

Tunteet ovat kuohuneet nyt monelta suunnalta, enkä suuntaa tätä viestiä pelkästään lainaamalleni henkilölle. Itsekin olen lörpötellyt tunteenpuuskissani, mutta annettaisiinko toisten surra ja toisten iloiten rauhassa? Mitä hyvää se kenellekään tuo että mennään ilkkumaan kumpaankaan suuntaan? :hali:

:tapu: :tapu: :tapu: :tapu: :tapu:

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Samiasd kirjoitti:
Hoh hoh.

Kirjoitin tähän vähän pidemmältikin, mutta kumitin pois, ei olisi ollut lapsille sopivaa tekstiä.

Keskari-hymiö olisi silti kova sana.

Avatar
wulfila
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1673
Liittynyt: 25 Maalis 2012, 23:46
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja wulfila »

Omakin fanitukseni joitakin artisteja kohtaan saa aina silloin tällöin kirjaimellisesti fanaattisia piirteitä, enkä pidä sitä pahana asiana. On kuitenkin syytä hyväksyä se, että muunlaisiakin mielipiteitä maailmassa on, ja hyväksyä sekin, että elämä on kaikille - myös minulle itselleni - helpompaa kun en provosoidu siitä jos joku muu noita mielipiteitään ilmaisee. Varsinkaan silloin, jos joku tahallaan provosoi, sillä silloinhan provosoitumalla vain antaisin toiselle osapuolelle sen mitä hän hakeekin. Kaikille on varmasti tullut selväksi se, etteivät kaikki pidä Mikaelista ja/tai hänen biisistään, kuten myös sekin, että joidenkin mielestä Mikael on ihana ja hänen biisinsä mestariteos. Kumpaakaan asiaa lienee turha toistaa, ei toisen mielipide sillä muutu :) Myöskään muiden (UMK-)artistien tai biisien haukkuminen ei saa toisia pitämään WSBT:sta enemmän tai omasta suosikkibiisistään vähemmän, vaikka ymmärrän toki että kiusaus "vertailla"(/vertailun varjolla haukkua) on suuri.

tl;dr: Vaikka itsellä olisi suuria tunteita jotakin asiaa kohtaan, kannattaa antaa muiden rauhassa olla eri mieltä, jos ovat. Ei se asia siitä vääntämällä miksikään muutu.
Na svakom prstu jedan niko me nije vrijedan
Dosta sam ljubila, gubila, sebe ubila

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Huuhtelin pahimman pettymykseni alas jo lauantai-illan jatkoilla. Ei mahda mitään. Onneksi sain tämän upean laulun elämääni. Kiitos siitä Mikaelille ja muille tekijöille. :ihana:

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Zimba kirjoitti:
Bandido kirjoitti:Tässä vähän piristystä;

Mikael noteerattu brittiläisellä firstpost-päivälehdellä! :tuuletus:

http://www.firstpost.com/topic/place/fi ... 109-1.html

Mukava päättää päivä tällaisissa tunnelmissa!
Myös Kristakin http://www.firstpost.com/topic/place/fi ... 109-1.html ;) :heh: :heh: Ja Suvi Teräsniskan uusi sinkkukin siellä videoissa... :rofl: Massiivista suosiota!
Paskan väliä, olkoon mainos tai mikä lie! Tuo ei tee millään tavalla tyhjäksi sitä, että sitä on kehuttu ja on kyselty mistä saa ladattua (iTunes). Erityisesti italialaiset ovat ihastuneet ja olleet todella pettyneitä tulokseen. Joku uhkasi jopa olla katsomatta koko viisuja, jos ei Mikaelia nähdä siellä.
Jos ei mennyt vieläkään perille, voi käydä katsomassa vaikka youtuben kommentteja.

Voitte vähätellä tämän suosiota niin paljon kuin haluatte. Totuus kuitenkin on, että Kristan biisi tulee olemaan yksi inhotuimpia tämän vuoden viisuissa, vaikka joku tykkääkin. mm. ranskalaisilla facebook-sivustoilla kommentoidaan peräjälkeen mm. crap, crap ja crap. :rofl: :repeilee:
Viimeksi muokannut Bandido, 12 Helmi 2013, 05:49. Yhteensä muokattu 14 kertaa.

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Samiasd kirjoitti:Ehkä ihan tahalleni haluan ilkeillä, mutta sillekkin on syynsä.

Tämän kappaleen jumalainen ihailu sai minut raivon partaalle ennen finaalia, jonka vuoksi aika neutraali kappale (kaksi tähteä) muuttui minun silmissäni sietämättömäksi. Sama kävi esim. Euphorian kanssa. En vain tälle mitään voi. Vielä enemmän ärsytti juuri tuo hyökkääminen, heti kun jollain oli hiemankin kappaletta vastaan, joku hyökkäsi kehumaan kappaletta tai vähättelemään kys. henkilön mielipidettä.

Siis c'moon, kyllä kappaletta ja artistia saa fanittaa ja pitääkin, fanithan ne loppujen lopuksi artistin uran keston päättää, mutta tämä meni kyllä ihan jumalaiseksi ihailuksi ja Mikaelia (tai enemmänkin kappaletta) yritettiin puolustaa kaikin tavoin. Hei, ei se ole sinulta pois jos kappale ei miellytä jotain toista.

Hieman tuossa viestissäni kuitenkin oli muutakin kuin ilkeilyä. Minulle olisi käynyt mikä tahansa kappale UMK-finaalista edustamaan Suomea euroviisuihin, paitsi tämä. Jos tämä olisi voittanut, en olisi missään nimessä ottanut Suomen lippua mukaan semifinaaliin (tai finaaliin, ), koska vaikka olen suomalainen, en halua "fanittaa" edes omaa kotimaatani, jos en sen edustajasta olisi ylpeä tai en siitä pitäisi. :
Mielestäni nimenomaan "Marry me" on raivostuttava ja nolo. Minua ei kiinnosta pätkän vertaa jatkaako tuttua Suomen-linjaa rimaa hipoen finaaliin ym. tai vaikka vähän paremminkin. En aio minäkään sitä kannustaa, saati Suomen puolesta enää liputtaa, minun puolestani saa jämähtää vaikka semeihin, vaikka en siihen uskokaan.

Tuo on kyllä huippu, "jos Suomi sinne olisi silloin päässyt". :repeilee:
Luuletko tosiaan, että olisi ollut jotenkin kyseenalaista, kun semissä on mukana vaivaiset 17 maata ja pienellä epäonnistumisellakin pelkästään raadit olisivat 100% varmuudella sitä arvostaneet?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mulla meinasi melkein pää räjähtää Mikaelin huutaessa biisiään. :jupinaa: Biisi muuttui viimein sietämättömäksi yhden tähden jollotukseksi. Onneksi ei voittanut!
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Serduchka kirjoitti:Mulla meinasi melkein pää räjähtää Mikaelin huutaessa biisiään. :jupinaa: Biisi muuttui viimein sietämättömäksi yhden tähden jollotukseksi. Onneksi ei voittanut!
Minuakin raivostuttaa tuo hääsirkus nimeltä "Marry me". :jumankauta:

Bandido
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 350
Liittynyt: 28 Tammi 2012, 03:12

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Bandido »

Ensiosi kirjoitti:
Bandido kirjoitti:Tässä vähän piristystä;

Mikael noteerattu brittiläisellä firstpost-päivälehdellä! :tuuletus:

http://www.firstpost.com/topic/place/fi ... 109-1.html
Hehhehheh... tämä tosin sattuu olemaan intialainen bottipohjainen mainos/uutisotsikko/video-sivusto eikä brittiläinen päivälehti. Kirjoita googleen http://www.firstpost.com "mikael saari" ja saat pari noteerausta lisää päivää piristämään :heh: :peukku:
Lässyn lässyn!

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Serduchka kirjoitti:Mulla meinasi melkein pää räjähtää Mikaelin huutaessa biisiään. :jupinaa: Biisi muuttui viimein sietämättömäksi yhden tähden jollotukseksi. Onneksi ei voittanut!
^
kais(t)a kirjoitti:siksi nyt peräänkuulutaan kaikkia miettimään ketjuvalintoja "kritiikilleen" ja käyttämään sitä esikatseluakin,jotta se kuuluisa mopo vaikka hiljenisi.
On se käsittämätöntä, miten juuri juuri ne joiden pitäisi eivät näihin(kään) ohjeistuksiin kiinnitä mitään huomiota, vaikka samalta sivulta löytyvät. :roll:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Samiasd kirjoitti: Jos tämä olisi voittanut, en olisi missään nimessä ottanut Suomen lippua mukaan semifinaaliin (tai finaaliin, jos Suomi sinne olisi silloin päässyt), koska vaikka olen suomalainen, en halua "fanittaa" edes omaa kotimaatani, jos en sen edustajasta olisi ylpeä tai en siitä pitäisi.
Tässä on aika osuvasti onnistuttu kuvaamaan se, mikä erottaa hyvän ja huonon häviäjän. Mikaelin ketjussahan osa uhkaili jo etukäteen, että eivät tule Suomea kannustamaan, jos Mikael valitaan. Osa myös sanoi suoraan toivovansa floppia, jos Mikael edustaisi, ja ilmeisesti sinäkin Samiasd olisit ollut tässä leirissä, koska myönsit suoraan olevasi vahingoniloinen?

Mulle Kristan voitto oli pieni pettymys, mutta olen sanonut kannustavani häntä täysillä. Ei tulisi mieleenkään toivoa Kristan floppaavan Malmössä, jotta pääsisin sanomaan, että "Mikael olisi kannattanut valita!!!111". Mutta nyt kun lukee tämänsävyisiä viestejä, niin mitenkään "kivaa" tästä oman ei-suosikin kannustamisesta ei kyllä tehdä. Mulle nämä viestit aiheuttaa ainakin sellaisen "pitäkää tunkkinne" -fiiliksen. Joten kannattaa vähän miettiä omia viestejään...Kai te Krista-fanit haluatte, että Mikaelin kannattajat kannattaa Kristaa Malmössä? Tai eipä sillä mitään väliä näytä olevan, kun kaikki pyörii oman navan ympärillä. :roll:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42852
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Kai te Krista-fanit haluatte, että Mikaelin kannattajat kannattaa Kristaa Malmössä? Tai eipä sillä mitään väliä näytä olevan, kun kaikki pyörii oman navan ympärillä. :roll:
Vaikka tämä on Mikaelin ketju, niin vastaan nyt kun kerran kysytään: Haluan, että kannattavat, jos pitävät biisistä ja esityksestä. Jos eivät pidä niin sitten kannattakoot jotain muuta osallistujaa, josta pitävät. En ymmärrä, miksi pitäisi kannattaa vain siksi että se on Suomen edustaja. Itse olen joskus kannattanut Suomen edustajaa ja joskus en, ja silloin kun en ole edustajastamme suuremmin pitänyt, en ole ollut pahoillani sen ei-menestyksestä. Tosin en ole tainnut myöskään ruikuttaa, että jos olisi valittu toisin niin olisi varmasti pärjätty paremmin.

Napakommenttia en ymmärrä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42852
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti:On se käsittämätöntä, miten juuri juuri ne joiden pitäisi eivät näihin(kään) ohjeistuksiin kiinnitä mitään huomiota, vaikka samalta sivulta löytyvät. :roll:
En tiedä olenko (taas) ymmärtänyt säännöistä jotakin väärin, mutta olen kuvitellut, että Mikaelin biisiä koskevassa ketjussa olisi täysin luvallista edelleen myös kertoa, että ei pitänyt siitä (tai ettei pitänyt esityksestä, kuten minä), ja että esimerkiksi Bandidon kommentti hääsirkuksesta puolestaan kuuluisi Kristan ketjuun, ei tänne. (Editoitu kommentoijan nimi.)
Viimeksi muokannut Rousku, 12 Helmi 2013, 15:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mulle euroviisut on olleet vuosia harrastus, jossa olen tuntenut oloni vapautuneeksi siitä syystä, että kaikki saavat kannustaa omia suosikkejaan ilman nälvimistä. Okei, aina on ollut pettymyksen purkauksia, jos oma suosikki ei pärjääkään, mutta ainakin vielä muutama vuosi sitten pettymykset ja ilot purettiin yleisellä tasolla, ei niin, että "lällälällää, oikein teille kappaleen X -faneille". Ja nimenomaan tää on sitä omaan napaan tuijottamista, että ei voida ymmärtää, että joillain saattaa oikeasti olla paha mieli siitä, että oma suosikki ei voittanut.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Lisään vielä tähän, että mun mielestä on täysin ok kirjoittaa esimerkiksi, että "onneksi tämä kappale ei voittanut, koska en usko, että tänä vuonna tällainen balladi menestyisi" yms. En siis ole kritiikkiä vastaan lainkaan. Mutta täällä tuntuu olevan sellainen ilmapiiri, että "Mikaelin fanit saivat mitä ansaitsivat". Karsintojen ja viisujen jälkipyykki on mun mielestä ollut tämän harrastuksen parasta antia, mutta nyt alkaa tosiaan mennä maku koko hommasta. :niinpa:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Rousku kirjoitti:En tiedä olenko (taas) ymmärtänyt säännöistä jotakin väärin, mutta olen kuvitellut, että Mikaelin biisiä koskevassa ketjussa olisi täysin luvallista edelleen myös kertoa, että ei pitänyt siitä (tai ettei pitänyt esityksestä, kuten minä), ja että esimerkiksi Bandidon kommentti hääsirkuksesta puolestaan kuuluisi Kristan ketjuun, ei tänne. (Editoitu kommentoijan nimi.)
Luepa Kais(t)an viesti edelliseltä sivulta. (Samoin aiheeseen liittyvää muuta keskustelua tällä ja edellisellä sivulla.)

Ja tuo viesti johon viittasin ei ollut kyllä mikään neutraali "en pitänyt" -viesti, jos siihen sisältyvät mm. ilmaisut "meinasi pää räjähtää", "sietämätön jollotus" ja "hyvä ettei voittanut". :roll: Ei pitäisi olla tarpeen tätä enää rautalangasta vääntää...

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42852
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti:Luepa Kais(t)an viesti edelliseltä sivulta. (Samoin aiheeseen liittyvää muuta keskustelua tällä ja edellisellä sivulla.)

Ja tuo viesti johon viittasin ei ollut kyllä mikään neutraali "en pitänyt" -viesti, jos siihen sisältyvät mm. ilmaisut "meinasi pää räjähtää", "sietämätön jollotus" ja "hyvä ettei voittanut". :roll:
Luin sen kyllä, useampaankin kertaan ja koetin ajatellakin, mutta en silti ymmärrä. Nuo lainaamasi ilmaisut ovat kuitenkin kohtalaisen normaaleja mistä tahansa viisusta tai ehdokkaasta täällä keskusteltaessa. "Hyvä ettei voittanut" nyt kyllä aika turha tässä ketjussa.
Wadde kirjoitti:ainakin vielä muutama vuosi sitten pettymykset ja ilot purettiin yleisellä tasolla, ei niin, että "lällälällää, oikein teille kappaleen X -faneille".
Okei, tämä selventää asiaa. Luulen ettei kysymys ole niinkään keskustelukulttuurin muuttumisesta ajan myötä, vaan siitä, että Mikaelin fanitus joidenkin fanien kohdalla on ollut poikkeuksellisen voimakasta ja johtanut piirteisiin, jotka vähemmän tai ei lainkaan fanittavat ovat kokeneet epämiellyttävinä. (En esimerkiksi muista, että aiemmin olisi kommentoitu fanien nostaneen suosikkinsa peräti ylijumalaksi.) Tämän takia kai joissakin kommenteissa on provosoiduttu nyt näyttämään näille faneille pitkää nenää. Hyvä voittaja toki pidättäytyisi moisesta.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Seuraava ei ole kohdistettu kenellekään tietylle kirjoittajalle, vaan aika yleisesti ottaen toivoisimme, että itse kukin vähän tarkistaisi omia juttujaan ja niiden "tasoa". Onko välttämätöntä oksentaa näihin ketjuihin se, mitä sylki suuhun tuo? Pulinapuoli on erikseen.

Tottakai on vapaus kertoa myös se, ettei jostakin laulusta niin pitänyt. Keskustelu on kuitenkin ajoittain saanut sellaisia sävyjä eri UMK-ketjuissa, että minusta siitä on ihan ok huomauttaa. Sen sijaan, että hoetaan "saan sanoa mielipiteeni, se on keskustelua", voisi jonkinlaista kunnioitusta ja arvostustakin toisia kohtaan tietty ilmentää teksteillään, eikä vain länkyttää, ilkkua ja pyörittää samoja aiheita paikoillaan. Uskon ja tiedän, että tällä porukalla pystytään myös siihen asialliseen ja sisältörikkaaseen viisukeskusteluun, josta kuppila tunnetaan. Ei ole mitään säännöstön kohtaa, mihin tarkkaan ottaen tässä viittaisin moderaattorina ja adminina, mutta ihan yleisesti ottaen, jotain rotia ja arvokkuutta, ihmiset. Paitsi eri artistien fanit, myös useimmat artistit lukevat näitä ketjuja. Pysytään sen verran rakentavina, ettei tarvitse ihan ilkkumisen ilosta ilkkua tai arvostella vailla sen perustellumpaa pointtia.

Koskee oikeastaan kaikkia UMK-ketjuja, mutta katsotaan nyt, jos tämä tästä järkiintyisi taas pikkuhiljaa.

Juomanlaskija/ylläpito
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Paperi-Iltalehdessä näytti olevan vielä Mikaelin esitystä kiittävä yleisönosastokirjoitus.
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Muistelen että Mikael jossakin vaiheessa olisi sanonut että toivoo duettoa Didin kanssa joten nyt olisi sitten hyvä paikka toteuttaa se varmaan kelpaisi molempien faneille lohdutukseksi :) Yle järjestäkööt paikan ja ajan...

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Mikael Saari – We should be through

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Täällä on sanottu, että Mikaelia olisi verrattu ylijumalaan. Minun kirjoituksillani on kaiketi ollut syytä siihen, että tuommoisia ylijumala-juttuja kirjoitetaan. Tässä pari omaani.
kuu-kuu kirjoitti: Kokeile pieniä kirjaimia, ne rauhoittavat, ne rauhoittavat silloinkin, kun katselet euroviisujen loppukilpailua, jossa Mikaelin lauluun painautuvat katselijoiden, kuuntelijoiden, kuurojenkin päät ymmärtäen, että tämä laulu on vuosituhansien laulu, suurempi kuin suurin laulu, joka lauletaan maailman kansojen yhteiselle Jumalalle ylistykseksi. Ja Suomi saa

444 pistettä
kuu-kuu kirjoitti: Johan laulutaidoissa on niin paljon eroa, ettei näitä kahta voi verrata keskenään. Mikael Saari on huomattavasti parempi laulaja kuin Puolan nainen. Puolan biisi on pääasiassa itkunsävytteinen, voimaton, kun WSBT:ssa on sekä hienovaraista arkuutta, että mahtavaa, suureellista johtajuutta, joka ottaa kaiken, koko musiikillisen maailmansa käskynsä valtaan ja vie sitä kuin valtamerilaivaansa Voittajan satamaan.
Tosi on että molemmissa on klassisen musiikin maastoja, mutta onpa niitä aavikoitakin ja sademetsiä.
Pitäisikö tämän tyyliset kirjoitukset sensuroida? Pitäisikö kannatus ilmaista tyyliin: "Jee! Jee! Mikael on paras!" tai pelkällä mahtavaa-hymiöllä?
Nuo kirjoitukseni ovat eräänlaista tämänpäivän runonlaulantaa, ylistävää semmoista. En voi mitään itselleni, olen runonlaulaja-tyyppinen ihminen, voi sanoa että runoihminen. Runot ovat siis muutakin kuin loppusointua, pää-sää-lausetta. Pitäisikö minun muuttua, pitäisikö eheytyä runotaudistani, pitääkö homojen eheytyä homotaudista? Samasta lähtevät kummatkin kysymykset.
Ihmettelen, miksi ihmiset tykkäävät kyttyrää, kun joku iloittelee sanoilla, kohottaa laulun pilvien tasolle tai vaikkapa auringonkin korkeudelle, ja vielä ottamatta toista kappaletta siihen rinnalle vertailukohdakseen.
Onko näiden ihmisten mielestä parempi ilmaista kappaleen hienous tyyliin: "Mikael on paras, Diandra on huonoin"?

Jos kuppilan sivuille tulisi määräys, joka kieltää iloittelevan runonlaulannan, lähden oitis tästä paikasta ja ovet paukkuen.

Lukittu