Viro 2013: Birgit – Et uus saaks alguse

Euroviisut 2013 Malmössä
Lukittu

Birgit – Et uus saaks alguse

*****
26
23%
****
31
27%
***
32
28%
**
19
17%
*
6
5%
 
Ääniä yhteensä: 114

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

luksu9 kirjoitti:Olisiko muuten ensimmäinen kerta euroviisujen historiassa kun punk biisi olisi edustanut jotakin maata euroviisuissa?
Jonkinlaista punkrockpoppiahan oli Andorran 2007-viisu, greendaymaista musiikkia siis, tämä. Mutta onhan punk kurkkinut piilosta jo seitkytluvulla, ainakin Toman Ledinin biisin esityksestä, semmoinen vastaansanomisen asenne, vaikka itse biisi oli melko pehmosta rockpoppia. Tästä
Jk. Tomas Ledinhän esitti biisinsä Just nu v. 1980, eikä seitkytluvulla. Riki Sorsahan otti mallia tuosta Ledinin punkmaisesta esiintymisestä Reggae ookoohonsa.

Avatar
akuankka13
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8987
Liittynyt: 10 Touko 2008, 13:08
Paikkakunta: Vanajan taka

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja akuankka13 »

TomppaJr kirjoitti:Siis musta tää jako on tosi jännä, vanhemman polven viisufanit eivät voi sietää tuota ja nuoremmat fanittavat ihan täysillä. :shock: Siis ihan karkea yleistys. :heh:
Ei tuo pidä paikkansa. Monet vanhemman polven viisufanithan rakastavat tätä kappaletta ja päinvastoin. Kyse taitaa pikemminkin olla vain euroviisumusiikkimausta - perinteisten viisujen kannattajat vihaavat ja epäviisujen kapinalliset kannattajat rakastavat. Tai jotakuinkin noin.
Qaj.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Happy »

akuankka13 kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Siis musta tää jako on tosi jännä, vanhemman polven viisufanit eivät voi sietää tuota ja nuoremmat fanittavat ihan täysillä. :shock: Siis ihan karkea yleistys. :heh:
Ei tuo pidä paikkansa. Monet vanhemman polven viisufanithan rakastavat tätä kappaletta ja päinvastoin. Kyse taitaa pikemminkin olla vain euroviisumusiikkimausta - perinteisten viisujen kannattajat vihaavat ja epäviisujen kapinalliset kannattajat rakastavat. Tai jotakuinkin noin.
Kyllä miekin ala-ikänen täällä vihaan tätä biisiä kympillä! :jupinaa: :heh:
Kyllä tekin vihaatte tota Nalle Puhin biisiä mutta olette hetkellisesti "sumussa" :rofl:

Toivon syvästi ettei Nalle Puh pääsisi viisuihin, luulen että jumbosija tulee koko kilpailusta jos niin käy, ja Viro suuttuu ja jättäytyy ensivuoden viisuista.. tässä maalailen pahimpia kauhuskenaarioita :rofl:
Tää biisi on vaan niin nolo ja niin huono, että olis noloa oikeasti jos Viro tälläisen valitsis Mälmöön :shock:
Never miss a good chance to shut up.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

TomppaJr kirjoitti:Siis musta tää jako on tosi jännä, vanhemman polven viisufanit eivät voi sietää tuota ja nuoremmat fanittavat ihan täysillä. :shock: Siis ihan karkea yleistys. :heh: Eikös silloin kasarilla ollut juuri tuollaista punkia? Luulisi että ne hikiset heviletit tuovat ihanina tuulahduksia nostalgiapläjäyksinä mieliinne tuota kuunnellessa? No ei sit. :heh:
Ettäkö punk-rockia ?

Tässä olisi malliksi hardcore-punkkia vuodelta 1980.

Yhdysvaltalainen punkrock-bändi, Dead Kennedys, punkin kulta-ajoilta.

Biisi nimeltään California Uber Alles.
Albumilta nimeltään Fresh Fruit for Rotting Vegetables.
On muuten eräs kaikkien aikojen kovimmista rock-albumeista. Minun mielestäni :joojoo:






Viimeksi muokannut Mr Kite, 01 Maalis 2013, 22:44. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Olen niin nuori, että opin tuntemaan kyseisen bändin vasta tuon kappaleen soidessa Tony Hawk's American Wastelandin tunnusmusiikkina, mutta onneksi jossain vaiheessa opin - satun nimittäin pitämään tuollaisesta musiikista kovasti, ja juuri California Über Alles on sellainen kappale, että sitä jaksaa kuunnella vaikka kuinka pitkään.

Meiecundi Mees Üks Korsakov Läks Eile Lätti ei oikein siihen lokeroon kuulu, mutta sekopäisyyden alla piilee tarttuva melodia, joka hieman eri versiona olisi suorastaan loistava. Nyt vain hyvä.

E: Tässä muuten hieman kertoimia. Põhja-Tallinnin ykköspaikka lienee loistavan videon peruja, kuudella hengellähän se ei toimi kirveelläkään. http://www.nicerodds.co.uk/tv-eesti-laul#.UTEU2aXfmQY
Mielenkiintoisen korkeat kertoimet, joten mikäli on varma voittajasta, niin siinä olisi. Itse pistäisin kaikesta huolimatta Grete Paialle.
Viimeksi muokannut Mattan, 01 Maalis 2013, 22:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Rousku »

TomppaJr kirjoitti:Siis musta tää jako on tosi jännä, vanhemman polven viisufanit eivät voi sietää tuota ja nuoremmat fanittavat ihan täysillä. :shock: Siis ihan karkea yleistys. :heh: Eikös silloin kasarilla ollut juuri tuollaista punkia? Luulisi että ne hikiset heviletit tuovat ihanina tuulahduksia nostalgiapläjäyksinä mieliinne tuota kuunnellessa? No ei sit. :heh:
Eipä taida olla mielipide iästä kiinni? Luullakseni olen noin kolme kertaa vaikkapa Hazardin ikäinen, ja kummin päin meillä se eisietäminen tai fanitus menikään?

Joo oli kasarilla punkia, mutta arvaa vaan oliko viisuissa :rofl:
Hazard kirjoitti:Juurikin tällaisilla kappaleilla häväistään Eesti Laul ja koko Euroviisut.
Pöh. Jos jollakin viisut häväistään, niin sillä että isotkin (musiikki)maat menestyksenjanossaan tilaavat Ruotsista särmättömäksi tuotetun keskitien pliisun, jossa ei ole mitään omaperäisyyttä.
Viimeksi muokannut Rousku, 01 Maalis 2013, 22:56. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Toni kirjoitti:Toi äänestys on kyllä jotain ihan pimeetä! :sekava: En tiedä, mitä teen, jos tuo voittaa! :lohduton:
Jos ketjuäänestys simuloisi Viron karsinnan äänestystapaa, jossa siis, edelleen muistutan, on kahden kappaleen superfinaali, Winny Puhh tuskin voittaisi. Kärkikaksikon ulkopuolista ehdokasta klikanneet 22 äänestäjää todennäköisesti päätyisivät voittopuolisesti Greten leiriin Kuppilan toivesuperfinaalissa.

Täsmälleen samoin käy myös oikeassa äänestyksessä, jos Winny Puhh superfinaaliin selviää, mikä sekin on kyseenalaista. Ei tältä planeetalta löydy kansaa, jolta melodiaton punkräpellys saisi enemmistön äänistä, jos vastassa on jotakin sovinnaisempaa. Siihen nähden tästä ehdokkaasta kohkataan suhteettoman paljon.

En uskoakseni ole leimautunut kovin perinteisen viisumusiikkilinjan kannattajaksi mutta Winny Puhhin tyrkky on minusta musiikillisesti turha ja esityskonseptina yliyritys. Kuppilan Erilaisuus on hyve -klikin kapinahenki saisi mieluummin manifestoitua aivan muiden kappaleiden tukena aivan muissa karsinnoissa. Tämä tylsäke (kyllä, tylsäke) ei ole sitä ansainnut.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Mattan kirjoitti:Olen niin nuori, että opin tuntemaan kyseisen bändin vasta tuon kappaleen soidessa Tony Hawk's American Wastelandin tunnusmusiikkina, mutta onneksi jossain vaiheessa opin - satun nimittäin pitämään tuollaisesta musiikista kovasti, ja juuri California Über Alles on sellainen kappale, että sitä jaksaa kuunnella vaikka kuinka pitkään.
Jep.

Itse olen kuunnellut tuon California Uber Alles-biisin jo tuhansia kertoja elämäni aikana - ja toimii hiton kovaa edelleen :peukku:

Aikoinaan kuuntelin tuon mainitsemani Dead Kennedys-albumin Fresh Fruit for Rotting Vegetables suorastaan puhki! - On se vaan niin tehokasta ja iskevää punkkia!
Kyseisen albumin kuunteluun pitää meikäläisen aina välillä palata.

.
Viimeksi muokannut Mr Kite, 01 Maalis 2013, 22:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti:Kuppilan Erilaisuus on hyve -klikin kapinahenki saisi mieluummin manifestoitua aivan muiden kappaleiden tukena aivan muissa karsinnoissa.
OT mutta mitä kappaleita missä karsinnoissa olisit toivonut "erilaisuus on hyve" -perusteella tuetun/tuettavan?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti:Luulisi että ne hikiset heviletit tuovat ihanina tuulahduksia nostalgiapläjäyksinä mieliinne tuota kuunnellessa?
:rofl:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti:OT mutta mitä kappaleita missä karsinnoissa olisit toivonut "erilaisuus on hyve" -perusteella tuetun/tuettavan?
Ei minulla mitään erityisiä esimerkkejä ollut mielessäni. Jos nyt jotakin pitää heittää, niin vaikka Saksan ketjussa olisi voinut masinoida suosikiksi jonkun aivan muun kuin Cascadan. Sopivia vaihtoehtoja hehkutettavaksi oli useampiakin. Tai ehkä juuri se olikin ongelma?

Kommenttini oli enemmän turhautunut puuskahdus siitä, että Kuppilan outouslellikiksi pääsee jokin kappale, jolle en itse lainkaan lämpene, vaikka monesta ei-formaattiviisusta pidänkin. Tavallisemminhan ketjuäänestysten prosentit menevät niin päin, että winnypuhhmaisin lukemin kärjessä on formaattimaisin viisu tai useista formaattimaisista paras.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Mr Kite kirjoitti: Albumilta nimeltään Fresh Fruit for Rotting Vegetables.
On muuten eräs kaikkien aikojen kovimmista rock-albumeista. Minun mielestäni :joojoo:
Joo, omistan levyn ja oikeana vinyylilevynä. Tuo biisi on se hittibiisi, minusta tämä on parempi. Yksi omista suosikkibiiseistäni kaikista mahdollisista biiseistä.

Ja vielä suomalaisen hc-punkin klassikko, joka soi räyhäisästi, toisin kuin esim. Nalle Puhin biisi.


Mr Kite
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1799
Liittynyt: 25 Touko 2009, 23:19

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Mr Kite »

Serduchka kirjoitti:
TomppaJr kirjoitti:Luulisi että ne hikiset heviletit tuovat ihanina tuulahduksia nostalgiapläjäyksinä mieliinne tuota kuunnellessa?
:rofl:
.......heviletit ?

Ei, ei ja ei :eeek:

Vanha, kunnon punk-rokkari ei voi sietää, että punk-rockin yhteydessä mainitaan hevistä / heavy-rockista mitään :niinpa:

.
Viimeksi muokannut Mr Kite, 01 Maalis 2013, 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

:hiips: Anteeksi. :heh: No jotkut punk-varusteet leijailevat sieraimiinne. :sekava:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

TomppaJr kirjoitti:No jotkut punk-varusteet leijailevat sieraimiinne. :sekava:
No apua! :rofl: Hui ku mahtuu sieraimiin! Juu, otan kaiken aina niin kirjaimellisesti. :heh:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20759
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Haukkanen kirjoitti:Itse inhoan viimevuotista Ott Lepplandia aivan yhtä paljon kuin osa teistä Winny Puhhia nyt. :heh:
*Ott Lepland

Hyväksyn kyllä mielipiteet.. Mutta en silti usko, että vihaat Otista niin paljon, että haluaisit leikata korvasi irti :joojoo: Epäilen.

Mutta nyt.. Jättäkää Ott rauhaan :lohduton:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Winny Pooh ylitti uutiskynnyksen meillä Suomessakin. :shock: Tämän päivän hesari, sivu C 11.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

jee euroviisut kirjoitti:Winny Pooh ylitti uutiskynnyksen meillä Suomessakin. :shock: Tämän päivän hesari, sivu C 11.
:uujee:

Pystyyköhän Suomesta tänään äänestämään? :miettii: Voisin tuhlata saldoani hieman Winny Puhhiin. :heh:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

jee euroviisut kirjoitti:Winny Pooh ylitti uutiskynnyksen meillä Suomessakin. :shock: Tämän päivän hesari, sivu C 11.
Niille, joille ei tule paperi-Hesaria tai ei tunnuksia näköislehteen, tässä ruutukaappauksena juttu. :tosion:

Kuva
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Samza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1116
Liittynyt: 19 Helmi 2011, 20:38

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Samza »

Hazard kirjoitti:
akuankka13 kirjoitti:Varma menestyksen merkki. :peukku:
Ei välttämättä. Ehkä kuppilalaisilla on vain huono "musiikki"maku. Euroviisut pitäisi ottaa vakavasti, tällaista pelleilyä ei edes tarvitsisi nähdä karsinnoissa. Juurikin tällaisilla kappaleilla häväistään Eesti Laul ja koko Euroviisut. No samapa tuo, saakoon Viro sitten p**kaa niskaansa viisuissa. :hei: Tervemenoa
Olen kyllä tismalleen samaa mieltä kanssasi! :draamaa:
"OH, SWEET MARY MOTHER
OF FUCK, THAT'S GOOD!"

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Hazard kirjoitti: Euroviisut pitäisi ottaa vakavasti, tällaista pelleilyä ei edes tarvitsisi nähdä karsinnoissa. Juurikin tällaisilla kappaleilla häväistään Eesti Laul ja koko Euroviisut. No samapa tuo, saakoon Viro sitten p**kaa niskaansa viisuissa. :hei: Tervemenoa
No jos aattelee Winny Puhhia, niin hehän ottavat Euroviisut vakavasti. Eli esittävät sellaista musiikkia kuin ovat toistakymmentä vuotta esittäneet, bändiähän ei ole tehty vain viisuja varten olemaan järkyttävä, vaan bändi on ollut jo pitkään olemassa ja soittaa tätä "epämusiikkiaan" ihan hyvällä suosiolla. Tyyli on sitä, ettei siitä osa tykkää ja osa taas rakastaa, minkäs teet. Musiikki on makuasia, ja Euroviisut on musiikkia. Ei voi sanoa, että Euroviisut on vain balladeille tai sisäsiistille pop-musiikille rajattu, jos punk-bändi nyt kokee tarpeelliseksi viisukarsintaan osallistua, miksi ei. Eihän kyseessä ole sen huonompi tai parempi musiikki kuin joku hienosti tuotettu, nätti balladi. Se on erilaista musiikkia.

Mulle ainakin kolahtaa Winny Puhhin energisen psykedeelisen mielipuolinen meno. Kolahtaa mulle perus-söpöt balladitkin, jos on hyvä balladi, esim. Kuula on ihana. :ihana: Tässä viisukisa-asetelmassa tietysti on se, että toinen vie toisen paikan edustajana, mutta muuten musiikkilajin vertaaminen toiseen on aika turhaa touhua.

Tietty voi sanoa, ettei tykkää jostain, koska sehän on makuasia. Mutta jokainen tyylilaji on jollekin mieleen, ja ilmeisesti Winny Puhh on jollekin mieleen kun on jo 1990-luvulta asti tuota hommaa tehnyt. Itse en levyään ostaisi, yksi kappale saa jo hengästymään, mutta olen ihastunut tuohon raivokkaaseen sekopäiseen menoon. :rofl:

Pelleilyksi sitä en kuitenkaan kutsuisi, pelleilyä olisi tehdä tuommoinen systeemi vain viisuja varten ollakseen pelle. Noin niinkuin termeihin tarttuakseni. Jokuhan noita bändin levyjäkin ostaa ja keikoilla käy, epämusiikkikin käy musiikista. :tapu:

Euroviisut häpäistään kyllä ihan muulla tavalla kuin tekemällä täysillä omaa juttua. Perus-muotin mukaan tehdyt turhat 13 kappaletta tusinassa on vielä nolompaa, siinä ei edes yritetä, ei tehdä mitään fiiliksellä vain laskelmoiden ja musiikin tunteen ja ilon sijaan sijoitusta tavoitellen. Oli mikä tyyli tahansa ja kuinka huono biisi mun mielestä tahansa, jos se tehdään innolla ja sen vuoksi, että halutaan tuoda omaa juttua viisuihin, ei se ole häpäisyä ja pelleilyä. Viisuissa on ihanaa kun tulee ihan mitä tahansa eteen, nättiä ja ihanaa ja sitten sekopäistä. Musiikin monipuolisuus on ihan parhautta! :ihana:
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Rousku kirjoitti:
Hazard kirjoitti:Juurikin tällaisilla kappaleilla häväistään Eesti Laul ja koko Euroviisut.
Pöh. Jos jollakin viisut häväistään, niin sillä että isotkin (musiikki)maat menestyksenjanossaan tilaavat Ruotsista särmättömäksi tuotetun keskitien pliisun, jossa ei ole mitään omaperäisyyttä.
Oi Rousku, miten me taas ollaan näin samaa mieltä, ja miten sä osaat sanoa sen noin hienosti ja ytimekkäästi! :ihana:

Ja mitä ikään tulee, itse olin nuori jo jokusen kymmentä vuotta sitten, 1980-luvulla, ja silti tykkään tuosta Winny Puhhista. Hm. Tuleekohan joku tarkistamaan paperini ja ilmoittamaan, että hei, täytit jo 40 vuotta, nyt kuule lopeta toi, et saa tykätä tällaisesta musiikista. Valitse tosta vaikka joku taiteellisempi balladi, sopis sulle ikäsi puolesta. :heh:
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti:
Rousku kirjoitti:OT mutta mitä kappaleita missä karsinnoissa olisit toivonut "erilaisuus on hyve" -perusteella tuetun/tuettavan?
Jos nyt jotakin pitää heittää, niin vaikka Saksan ketjussa olisi voinut masinoida suosikiksi jonkun aivan muun kuin Cascadan.
Jos ne, jotka Viron ketjussa kannattavat Winny Puhhia, kannattivat Saksan ketjussa Cascadaa, eikö tästä voi päätellä, että Winny Puhhin suosio ei perustukaan omituisuuden ihannointiin?

Saksassa oudointa olisi ollut se torviorkesteri, minusta se olisi ollut Cascadaa parempi valinta, mutta vieläkin parempia löytyi, eli pelkkä outous (tai nätimmin sanottuna omaperäisyys) ei sentään suosikkivalintakriteeriksini riittänyt.
Viimeksi muokannut Rousku, 02 Maalis 2013, 13:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Kiitos kuu-kuu, ihana viesti sulta! :peukku:

Ja ihan parhautta kun tämä mun raaka yleistys kumottiin heti! :tapu: Kaikki iät tykkää Lätistä! :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20759
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Ti-ti-uu kirjoitti:Ja mitä ikään tulee, itse olin nuori jo jokusen kymmentä vuotta sitten, 1980-luvulla, ja silti tykkään tuosta Winny Puhhista. Hm. Tuleekohan joku tarkistamaan paperini ja ilmoittamaan, että hei, täytit jo 40 vuotta, nyt kuule lopeta toi, et saa tykätä tällaisesta musiikista. Valitse tosta vaikka joku taiteellisempi balladi, sopis sulle ikäsi puolesta. :heh:
En ole sanonut iästä mitään? En mä siitä välitä, minkä ikäiset tästä tykkää. Sama se mulle on, en tuomitse musiikkimakua numeroiden perusteella :heh:
Ti-ti-uu kirjoitti:Euroviisut häpäistään kyllä ihan muulla tavalla kuin tekemällä täysillä omaa juttua. Perus-muotin mukaan tehdyt turhat 13 kappaletta tusinassa on vielä nolompaa, siinä ei edes yritetä, ei tehdä mitään fiiliksellä vain laskelmoiden ja musiikin tunteen ja ilon sijaan sijoitusta tavoitellen. Oli mikä tyyli tahansa ja kuinka huono biisi mun mielestä tahansa, jos se tehdään innolla ja sen vuoksi, että halutaan tuoda omaa juttua viisuihin, ei se ole häpäisyä ja pelleilyä. Viisuissa on ihanaa kun tulee ihan mitä tahansa eteen, nättiä ja ihanaa ja sitten sekopäistä. Musiikin monipuolisuus on ihan parhautta! :ihana:
Erilaisuudella siis voittaa, sillä ei ole väliä jos kappale on huono! Tai siis tässä tapauksessa toi miälenvikanen roska.. Justiinsa.

Ei Buranovon mummotkaan saaneet hopeaa sen takia, että he ja kappale olivat oikeasti hyviä. Ne olivat vaan herttaisia mummeleita, erilaisuudella pärjää. Näin Venäjä teki.

Siis oikeasti, minäkin osaan soittaa kitaraa ja tuollaiseen ei tarvita edes lauluääntä. Ei mulla kauaa menis et saisin samanlaista sähläystä aikaan. En silti halua, koska tuo on ihan hirveää. Mutta tota.. Jos menee viisuihin niin sitten menee. Ei sille mitään mahda. Mua vaan harmittaa että niin moni oikeasti hyvä kappale jää tuon varjoon. Kyyllähän mä erilaisuudesta pidän. Tää on erilaista, mutta sillä huonommalla tavalla. Suoraan sanottuna vihaan tätä kappaletta tällä hetkellä enemmän kuin mitään muuta, voisin ehkä kestää jopa räppiä tai heviä hetken mielummin kuin tätä. Mielipiteet jakautuvat, se on hyvä asia. Ja veikkaan, että noiden osallistuminen oli ihan vain päähänpisto, eikä mikään harkittu teko. Noh, onnea vaan Viro :roll: Kestän (ehkä) sen jos pääsee edustamaan :kups:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti:Jos ne, jotka Viron ketjussa kannattavat Winny Puhhia, kannattivat Saksan ketjussa Cascadaa, eikö tästä voi päätellä, että Winny Puhhin suosio ei perustukaan omituisuuden ihannointiin?
Molemmat saivat ketjuäänestyksissään noin kolmanneksen äänistä. Yhteisiä äänestäjiä tuskin on kovin paljon, teoriassa sellaisia ei tarvitse olla lainkaan.

Oletan (en väitä varmaksi), että Winny Puhhin kuppilakannatuksessa on jonkin verran mukana hypeä: suosio ruokkii suosiota. Arvelen, että jos kaikki ketjussa äänestäneet olisivat tutustuneet kappaleisiin ja äänestäneet toistensa mielipiteistä tietämättä, Winny Puhhin kannatus olisi alempi.

Jos muissa faniyhteisöissä on syntynyt vastaavanlainen Winny Puhh -ilmiö viisukuppilalaisista riippumatta, saatan uskoa, että kyse on jostakin suuremmasta. Muuten oletan, että kyse on Kuppilan omasta pikku kuplasta, joka illalla puhkeaa. Seuraan Kuppilan lisäksi vain Escnationin keskustelupalstaa, jolla vastaavaa ilmiötä ei ole ollut havaittavissa. Eikä kyse ole siitä, että Escnationilla oltaisiin niin traditionaalisia. Perinteinen fanimaku on siellä heikommin edustettuna kuin täällä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Ti-ti-uu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 771
Liittynyt: 30 Touko 2010, 10:38

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Ti-ti-uu »

Hazard kirjoitti: En ole sanonut iästä mitään? En mä siitä välitä, minkä ikäiset tästä tykkää. Sama se mulle on, en tuomitse musiikkimakua numeroiden perusteella :heh:
Ei, tämä liittyi toiseen viestiin. :joojoo: Virossa Winny Puhhin yllättävä faniryhmä on pienet lapset, kuulemma, mitä nettilehtiä lueskelin. Toisaalta kyllä meilläkin lapset tuijottavat esitystä innoissaan, että äitiiii kato aikuiset ja tolleen...

Mitä huonouteen tulee, tällä huonolla musiikilla bändi on vetänyt muistaakseni vuodesta 1994, ja yhä porskuttaa. Ehkä huonolle musiikille on ystäviä. :heh: Mä tykkään enempi kyllä räminäkolinasta, kun taas geneerinen, väritön, hajuton ja mauton tusinakama aiheuttaa mulle ihottumaa (esimerkkinä ah niin kammottava Azerbaidzanin voittobiisi Running scared, en ymmärrä miksi sellaista musiikkia on edes tehty, sadatta kertaa, enkä ymmärrä sen suosiota, mutta ei mun tarvitsekaan, joku tykkää siitä ja tykätköön :peukku: ). Tosin en ostaisi itselleni en Winny Puhhin räminäkolinaa enkä tusinatylsyyttä, mutta viisuissa kaikki käy kunhan ei ole joka biisi sitäsamaa, sit väsyttäis katsella ja kuunnella. Virolaisilla rock-kokoelmalevyillä Winny Puhh menee kyllä mainiosti muun seassa, sitä kautta bändistä ekan kerran kuulinkin vuonna mikähänseoli, 2006? Pyysin levymyyjältä jotain levyä, missä on virolaista rock-musiikkia, eri bändejä, ei poppia tai sen sellaista, vaan rockia. Sitä sain mitä tilasin, löysin lempibändikseni Metsatöllin ja sain aivoräjähdyksen kuultuani Winny Puhhia. :heh:
Hazard kirjoitti: Ja veikkaan, että noiden osallistuminen oli ihan vain päähänpisto, eikä mikään harkittu teko. Noh, onnea vaan Viro :roll: Kestän (ehkä) sen jos pääsee edustamaan :kups:
Heh, etpä ole kovin väärässä. Winny Puhh ei kuulemma tiedä, miksi osallistuu kilpailuun... ;)
http://eestilaul.err.ee/uudised/c11f31b ... 2f4e314f06

En usko, että Malmöön asti pääsee, mutta on kyllä piristänyt mun talven synkkiä päiviä varsin mukavasti, kiitos heille siitä.
~ Come on everybody let's sing along and feel the power of a song ~

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Mistä voisi katsoa tämän iltaisen Viron finaalin? :surrur:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Live-ketjun avausviestissä on tuttuun tapaan aikataulut ja katselulinkit.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5060
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Viro 2013

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

1. Grete Paia – Päästke noored hinged *****
2. Winny Puhh – Meiecundimees üks Korsakov läks eile Lätti *****
3. Teele & Tuuli & Ula – Ring The Alarm ****
4. Põhja-Tallinn – Meil on aega veel ****
5. Elina Born – Enough ***
6. Liisi Koikson & Söörömöö – Üle vee ***
7. Rasmus Rändvee & Facelift Deer – Dance ***
8. Rolf Roosalu – With U *
9. Birgit Õigemeel – Et uus saaks alguse *
10. Kõrsikud – Suuda öelda ei *

Hyviä biisejä oli muutama, mutta muuten aika keskinkertaista.
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Lukittu