Hukka ja Mama – Selja

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

Hukka ja Mama – Selja

*****
23
19%
****
29
24%
***
30
25%
**
19
16%
*
21
17%
 
Ääniä yhteensä: 122

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11670
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Edwina kirjoitti:
kuu-kuu kirjoitti:Edelleenkään en pidä Maman puheenkaltaisesta laulamisesta. Heikoin lenkki Seljassa.
Voi, minä taas tykkään hänen laulutyylistään ja -äänestään. Ainoa asia, minkä muuttaisin on se ihan lopussa oleva puheenomainen "virke" vai mikä lie. Se kokonaan pois. Lauluhan loppui jo.
ihania nuo valelopetukset, jos se poistettaisiin niin tehtäisiin ESC-historiamme pahin sovituksellinen virhe, nohh... muutaman muun ohella... (kts. aikaisemmat valitukseni ja itkuni!) ... joten kaikki tekijät, hei, älkää missään nimessä kuunnelko taviksia ja tavistaviksia eikä myöskään ESC-faneja! ... :heh:
illan vaikuttavin esitys ja ehdottomasti tämä sinne Juutin Niemimaalle, Toukokuun isoihin kisoihin, Ja näin käykin jos (ESC-)maailmassa on vielä vähäänkään oikeudenmukaisuutta ja hyvää makua, ...! Ainoa kappale jota Hope-biisin ohella olen suostunut ja halunnut erikseen kommentoimaan omaan osioonsa... luottakaa vaan Te rauhallisina edelleen Rompsun ainutlaatuisen hyvään ja tarkkavainuiseen - ja esimerkillisen laaja-alaiseen musiikkimakuun! (kts. esim. Valko-Venäjän finaali -14!)
jk. ja kyllä, toivottavasti suomalaisten musiikkimaku on kehittynyt viime helmikuusta hurjasti...!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Onko tää Selja Viulu-ukon miniä vai tytär? :heh:

Avatar
tanko
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 621
Liittynyt: 14 Joulu 2013, 19:16

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja tanko »

aj1964 kirjoitti:Onko tää Selja Viulu-ukon miniä vai tytär? :heh:
Viulu-ukko rokkasi, Selja on puhetta...
Saara ♕ The Queen
EYPΩVIΣIΩN - Undo my sadness
AᗺBA ✈️ ARRIVAL

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^ mutta joku "sukulaisuus-suhde" niillä on :surrur:

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Ei kai noiden kappaleiden keskinäisiä sijoituksia julkaistu lauantaina? Mutta UMKPlussan toisen juontajan tviitin mukaan tämä tuli toiseksi :mitvit: :mitvit:
Frida Lindholm ‏@FridaMLindholm 28m
@HukkajaMama blev andra bäst i lördagens #umk14 . Om två veckor tävlar de i semifinalen. Hör dem live i #stiftelsenx3m @RadioX3M kl.15
https://twitter.com/FridaMLindholm
Hello Hi!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30874
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Ei julkaistu. Varmaankin Frida ajatteli tai tarkoitti vain raatipisteitä.

Hukan ja Maman lähtöasetelma keräilyerään on mielenkiintoinen. Raatipisteitä tuli niin paljon, ettei jatkoonmenoon olisi ehkä tarvittu yleisöääniä lainkaan. Varmasti Hukka ja Mamakin löysivät yleisönsä, mutta toisaalta he kärsinevät eniten "onhan tämä hyvä mutta ei sovi euroviisuihin" -asenteesta. Keräilyerässä vain yleisöäänet ratkaisevat. Tuleeko niitä vai ei?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^ eli Dennis ei välttämättä ollut 2. vähiten ääniä saanut vai sanottiinko lähetyksessä jotakin muuta, en muista?

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Se kertoi, kun kysyin, etta Jasmine kolmas, Miau neljas ja Dennis viides . Oliko toi just raatitulos? En nyt muista..
Hello Hi!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30874
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^^ Ainakin juontojen mukaan jatkoonmenijät julkistettiin "satunnaisessa järjestyksessä", ja niin ehkä tapahtuikin. Eihän edes Softengineä luettu ensimmäisenä. Ihmettelisin suuresti, jos Dennis oli yhteistuloksissakin vasta viides.

Voi tietysti olla, että "satunnainen järjestys" oli olevinaan jännittäväksi suunniteltu järjestys ja siksi raatipisteiden jumbokaksikko säästettiin loppuun.
JuhaUK kirjoitti:Se kertoi, kun kysyin, etta Jasmine kolmas, Miau neljas ja Dennis viides . Oliko toi just raatitulos?
Oli.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Wadde »

JOS äänet laskettaisiin kuten Tanssii tähtien kanssa -kisassa, että tuomariston sijoitukset on 50 prosenttia äänistä ja yleisön 50 prosenttia niin periaatteessa Dennis olisi voinut vaikka voittaa yleisöäänet. :miettii: Ja Hukka ja Mama olisi voinut olla yleisöäänestyksen viimeinen.

Koska periaatteessa tulokset voisivat mennä vaikka näin:

Dennis 5. tuomariäänissä ja 1. yleisöäänissä = 6 "pistettä".
Softengine 1. tuomariäänissä ja 2. yleisöäänissä = 3 pistettä ja koko homman ykkönen.
Hukka ja Mama 2. tuomariäänissä ja 6. yleisöäänissä = 8 pistettä.
Jasmin Michaela 3. tuomariäänissä ja 3. yleisöäänissä. = 6 pistettä.
MIAU 3. tuomariäänissä ja 5. yleisöäänissä. = 8 Pistettä.
Lili Lambert 6. tuomariäänissä ja 4. yleisöäänissä. = 10 pistettä.



Mutta minä en ainakaan tiedä, miten tuomareiden ja yleisön äänet suhteutetaan. Ilmeisesti viime vuonna ei ainakaan käytetty Tanssii tähtien kanssa -ohjelmasta tuttua menetelmää vaan äänet jotenkin suhteutettiin prosenteissa?

Tämä siis oli todennäköisesti vain hyvin turha ajatusleikki. :heh:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

no voi meni päivä pilalle jos Dennis ei ollutkaan se tokavika jumbo :jupinaa: :heh:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Kuten Timoteus toisessa ketjussa kirjoitti:
Viime vuonna raatiäänten prosentit ja yleisöäänten prosentit ynnättiin. Ei missään ole vahvistettu, että systeemi on taas sama, mutta se on paras käytettävissä oleva oletus.
Ja jatkan Timoteuksen lainaamista tuomariäänistä:
Softengine 8+10+9+9 = 36 (22,5 %)
Hukka ja Mama 10+9+8+8 = 35 (21,9 %)
Jasmin Michaela 7+8+7+7 = 29 (18,1 %)
MIAU 6+7+6+4 = 23 (14,4 %)
Dennis Fagerström 4+5+5+5 = 19 (11,9 %)
Lili Lambert 3+6+3+6 = 18 (11,3 %)
Eli mahdollista voi olla, että esimerkiksi Softengine ja Dennis olisivat kahmineet suuren osan yleisöäänistä. Itse en tähän usko, mutta mahdollista se on, jos yhteistulo lasketaan niin että prosentit ynnätään yhteen.

Hukka ja Mama on muuten saanut valtavasti huomiota ainakin Twitterissä ei-viisufaneilta, että jos nämä intoutuvat äänestämään niin eivätköhän nää finaaliin mene.

Avatar
Zimba
Puuteroi nenää
Puuteroi nenää
Viestit: 632
Liittynyt: 15 Tammi 2006, 13:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Zimba »

Ei ikinä viisuihin... :eiei: Mä en tästä tykkää muutenkaan. Kertosäkeessä mua hämää ihan mielettömästi kohta: ja ainoa vasta kaiku tulee mun mielikuvituksestani.. jotenkin toi mielikuvituksestani kohta ei sovi enää yhtään tohon.

sunday
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 16
Liittynyt: 29 Joulu 2013, 22:42

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja sunday »

Ensin en välittänyt tästä kipaleesta juurikaan, mutta ensimmäinen karsinta avasi silmäni (vai korvani? :surrur:)! Todella hyvä biisihän tässä on käpälissä ja mukavan letkeä meininki! Sanoitus toimii ja esiintyminen oli viihtyisän rento ja välitön. Tämän kohtalo jännittää ehkä eniten huomenna, kun ei tuomareiden jättimäisen pistesaldon takia ole oikein minkäänlaista käsitystä siitä, mitä äänestävä kansa tykkää. Olen kyllä todella pettynyt jos ääniä ei ropise riittävästi, näkisin nämä ihan äärettömän mielelläni finaalissa. :uujee:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Minustakin tämä on ihan älyttömän hyvä. Mama jotenkin hyvä tyyppi. Tämä kappale on ehjä ja sujuva, alusta loppuun on homma hanskassa ja rytmi on hyvä.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6603
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Itseäni jotenkin rasittaa se näiden esitys. Kaikki hassut lasit, vaahtokapulat hiuksissa, lyhyt oudosti värikäs mekko muodokkaalla naisella, pehmolelu lavalla, keltainen antiikkisohva lavalla ja niiiiiiin aitoa meininkiä.

Biisistä pidän, mutta jotenkin Hukasta ja Mamasta henkivä fiilis ei saa mua pauloihin. Toivoisin jotain yksinkertaisempaa ja vähemmän "meolemmejuuritällaisiapiste"-meininkiä. Antaisi biisin puhua puollestaan, mutta jos katson silmät auki esitystä kiinnitän kaikkeen muuhun huomiota kuin itse kappaleeseen.

Avatar
Timberman
Siemailija
Siemailija
Viestit: 135
Liittynyt: 19 Tammi 2014, 10:43

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Timberman »

Hukkaputki? Heh, kiva biisi ja sympaattiset aritistit, en kuitenkaan äänestäisi finaalissa. Tämä biisi on tullut kuunneltua jo niin monta kertaa spotifystä, että saa riittää. Toivottavasti kuullaan lisää uutta materiaalia.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mun mielestä se yksinäinen koira siellä lavalla oli jotenkin hulvaton. :rofl: Jos pääsee Köpikseen, niin tuollaisia yllätyksiä lavalle ehdottomasti!

Olen alkanut pitää tästä todella paljon. Live tekee tälle kappaleelle hyvää ja se on erittäin hyvä merkki kun euroviisua ajatellaan. Täytyykin päivittää puntaria. :miettii:

Kiinnitin myös huomiota siihen, että tämä biisi tuntuu saavan Facebookissa ja Twitterissä paljon huomiota ei-ammattiviisufaneilta. Myös ulkomaalaiset tuntuvat pitävän? Mustana hevosena Köpikseen? Kyllä minulle kelpaisi. :joojoo:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tämä on ollut miltei alusta asti valmis esitys ja tässä on todella hyvä rytmi ja ihana tunnelma. UMK:n helmi tänä vuonna.

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Eilisen esityksen esityksen jälkeen aloin ymmärtää viisun hienouden. Toiseksi parasta eilen illalla!
Love shine a light

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Tämä on mulle vuoden ykkönen ja olen onnellinen finaalipaikasta. Alunperin ajattelin, että hieno "minun genreäni" oleva kappale, jota en välttämättä lähettäisi viisuihin, mutta keikoille menisin ja levyn ostaisin. Nyt kuitenkin tuntuu, että tämä olisi persoonallinen, kaunis, ihana paketti myös Köpikseen. Finaalin rokkiaktit ja herkkispojat pistävät kuitenkin kovan vastuksen tielle, eiköhän sinne joku geneerisempi rokki tai balladi kuitenkin lähde. :kyynikko:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

ottaisin riskin ja lähettäisin tämän köpikseen :)))) ei oo mun juttu ja en tästä oikein edes pidä ,mutta vois tehdä mukavalla tunnelmallaan kedvesenit (unkari 2013 ),vaikka ihmiset ei sanoja ymmärtäiskään ,mutta kyllä tästä jotenkin heijastuu mukava olo ja onhan artistit jännän näköisiä rekvisiittoineen .

Avatar
Tontsa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4130
Liittynyt: 07 Tammi 2010, 18:01
Paikkakunta: Vaasa

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Tontsa »

Studioversiosta en juurikaan tykkää, mutta livenä tämä nousee ihan toisiin sfääreihin. :joojoo: Ja Mama on kehittynyt hirveästi koko kilpailun aikana. Joka viikko panee parastaan ja lopputulos on aina parempi.

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

katsottiin umk kisaa fredejeni kanssa (3 venäläistä ja yks unkarilainen ..eivät oo viisufaneja ,mutta ajanhenkeä seuraavia moderneja tyyppejä ) ja tykkäsivät vain tästä ja clarissasta

SatuS1rkku
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 05 Tammi 2014, 14:01

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja SatuS1rkku »

Hukka ja Mama on jo tuolla esityksellä ihan valmis Köpikseen. Hyvä biisi, loistava stailaus lavarekvisiittoineen, värikkäät, persoonalliset esiintyjät, hyvä meininki, musiikin ja soittamisen riemu. Koskettaa myös muita kuin suomalaisia, uskoisin. Itse tykkään Mikko Pohjolan biisistä myös tosi paljon, mutta tää on parempi viisuihin.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Albin »

Selja..

Hukka ja Mama olivat minun ykkösiä kokonaisen viikon (viime viikon). En ymmärrä mitä lauantaina tapahtui. :kups:

Minusta tämä ei enää olekkaan niin hieno. Mama jännitti, pälyili, Hukkakin mietti välissä missä mennään. (minun mietteet).

Viikon takainen rentous puuttui. Nyt kai alkoi jännitys menestyksestä paistamaan läpi. Tulkaa Hukka ja Mama takaisin ja olkaa niinkuin ennenkin... <3

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Tämä on alkanut tökkiä viimeaikoina sen verran mulla että en enää suostuisi kuuntelmaan vapaaehtoisesti :eiei:

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Semifinaaliveto oli toki jäykempi kuin keräilyerän esitys, mutta ei se tästä huonoa tehnyt.
Aluksi en erityisemmin pitänyt tästä, mutta pari kertaa kuunneltuani tajusin tämän biisin hienouden.
Tämä on yksi mahdollinen, jonka voisin laittaa Köpikseen.
Muut jotka kelpaisivat, ovat: Hanna Sky, Mikko Pohjola, Lauri Mikkola, Softengine. Miksei Miaukin, tosin heidän kappaleensa ei ole tarpeeksi hyvä, vaikka esityksessä on ytyä.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Kyllä tämä parivaljakko taisi kohota nyt ykkössuosikikseni. :ihana: Hukka ja Mama ovat persoonallisia ja aitoja. "Selja" tuntuu myös paranevan mitä enemmän sitä kuuntelee.

Köpikseen! :huiskut:
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
MIAU98
Siemailija
Siemailija
Viestit: 118
Liittynyt: 26 Tammi 2014, 18:00

Re: Hukka ja Mama – Selja

Viesti Kirjoittaja MIAU98 »

hukka ja mama on jollai tavalla niin ihania .
It´s A Miracle!!!

Lukittu