UMK 2014: finaali, la 1.2.

Euroviisut 2014 Kööpenhaminassa

Suosikkisi finalisteista?

Clarissa feat. Josh – Top of the world
31
19%
Hanna Sky – Hope
14
8%
Hukka ja Mama – Selja
11
7%
Lauri Mikkola – Going down
17
10%
MadCraft – Shining bright
3
2%
MIAU – God/Drug
25
15%
Mikko Pohjola – Sängyn reunalla
32
19%
Softengine – Something better
32
19%
 
Ääniä yhteensä: 165

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

romualdo kirjoitti: heavy-rock-kausi lienee jälleen ohi
Olisikin jotain oikein mahtavaa möykkäheviä tarjolla :heh: :hali:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Veikkaan voittajaksi eniten Softengineä, sitten Mikkoa. :joojoo: Clarissan ja Joshin mahdollisuuksiin en jaksa onneksi enää uskoa, Hanna ja MadCraft voivat yllättää. :eiei: Eniten nautintoa saisin MIAUn voitosta.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4285
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Mä oon ihan sekasin. Luin näitä keskusteluja täällä...aiemmin mulla oli vielä käsitys siitä kenen luulen voittavan mut nyt oon aivan sekasin :heh:

Kovasti haluisin ton MIAUn tai Mikko Pohjolan voittavan. Toisaalta myös Softengine ja Madcraft olisivat kivoja. Muiden neljän voittamisesta tympääntäisin. Tärkeintä on kumminkin että Jasmin Michaela ja MAKEA ovat jo poissa pelistä. :tapu:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Albin »

Eurolla äänestän tänään, enempää en viitsi tuhlata. En äänestäisi ollenkaan, jos en uskoisi että ääneni antaa minulle oikeuden kehua tai moittia kevään aikana valintaamme. :joojoo:

Ketä tai mitä siis äänestän? Kokonaisuutta, kaikki osa-alueet pitää tuntua hyvältä. Musiikki ja esitys pitää nivoutua kokonaisuudeksi joka koskettaa yhtälailla korvia kuin silmiäkin.

Lauri Mikkolan Going Down on ennen finaalia suosikkini. Minua tämä koskettaa ja silmätkin lepäsi karsintojen punaisen puvun jälkeen semissä, kehitystä on tapahtunut kokoajan 30 sek. pätkistä lähtien. Lähellä on myös neljä muuta joten ei tuo Laurin ykköspaikka kiveen ole hakattu osaltani. Euroni voi saada myös MadCraft, Softengine, Mikko Pohjola sekä Hukka ja Mama.

Pettynyt olen jos Clarissa feat. Josh tai Hanna Sky yltää edustajaksemme. Minun korvat ja silmät näkevät näissä kahdessa ristiriidan josta en pidä.

Hyvää euroviisufinaali iltaa kuitenkin kaikille, äänestetään oman mieltymyksemme mukaisesti ja hyväksytään tulos ”vaikka pitkin hampain”. :draamaa: ... :jupinaa:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Albin kirjoitti: Pettynyt olen jos Clarissa feat. Josh tai Hanna Sky yltää edustajaksemme. Minun korvat ja silmät näkevät näissä kahdessa ristiriidan josta en pidä.
niin Clarissa oli tituleerattu kilpailun huonoimmaksi laulajaksi ja Hanna taas... :heh: Niin onhan sekin tavallaan ristiriitaista :draamaa:

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1180
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja pmama »

ta1ja kirjoitti:
romualdo kirjoitti: heavy-rock-kausi lienee jälleen ohi
Olisikin jotain oikein mahtavaa möykkäheviä tarjolla
Mie kuuntelen juuri nyt Spotifysta Arionin biisejä Lost, Seven ja New Dawn. Suosittelen! Rauhoittaa kummasti hermoja näin finaalin edellä. Suomesta voisi hyvin viedä näitä "rankkoja " bändejä. Vaikka luulisin , ettei Lordi tai Teräsbetoni ihan sitä raskainta heviä soittaneet. Itse en yleensä kuuntele rokkia enkä heviä, mutta nämä em. bändit sopii mun euroviisuvartalolle. :surrur:

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Toivon voittajaksi Mikko Pohjolaa, Softengineä tai MIAUta, muutama muukin kelpaisi minulle viisuedustajaksi...
Mikko Pohjolan kappaleessa kaunis, mieleenjäävä, koukuttava melodia, hienoa tulkintaa, sovituksessa syvyyttä ja ajanmukaista pop-soundia. Softenginellä hyvin rakennettu kappale, ehkä sitten keskitien rokkia, mutta inhimillistä, tunteikastakin, nimenomaan laulussa. Ja nuoruus on voimaa. MIAUlla energiaa, iloa, visuaalisuutta, mehevät laulusoundit, lauluosaamista, punk-asennetta, dancea, grungea... kontrastinen, mutta mielihyvää tuottava paketti. Madcraft -hullunhauska energiapommi, mahtava asenne. Esiintymisessä, lavan haltuun ottamisessa suvereeni ote. Lauri Mikkola -kisan paras laulaja, ammattitaitoa löytyy, mutta biisin, varsinkin kertosäkeen soisi olevan parempi. Hukka ja Mama -mukava rullaava kappale, sympaattiset esiintyjät, arvostan, vaikka itsellä ei sisuksiin asti kolahda. Hanna Skyllä lauluvoimaa, volyymiä, kova työnteko näkyy, mutta toivoisin lisää rentoutta ja lämpöä esiintymiseen. Clarissa feat. Josh -vielä opettelemassa, kovaa yritystä, mutta viisuihin... ehkäpä muutaman vuoden kuluttua uudelleen valmiimpina.

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

UMK on mukava kilpailu, kun voittajaa ei pysty oikeastaan varmuudella ennakoimaan ennen finaalia, ainakaan tänä vuonna. Se lisää finaalin mielenkiintoa, lieenehän se selvä tietenkin.

Toivon finaaliin onnea tasapuolisesti kaikille, kuitenkin eniten menestystä toivon finaalin omille suosikeilleni.

Aivan mahtavaa, UMK 2014 fInaali alkaa reilun 2 tunnin kuluttua. :tuuletus:
Paremman maailman puolesta.

Avatar
TantePätsi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1538
Liittynyt: 08 Touko 2007, 19:17
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja TantePätsi »

Tuosta äänestyksestähän puuttuu yksi vaihtoehto: joku muu. Se on tädin suosikki.
:rakkaus: Thomas G:son :rakkaus:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Höh, unohdin nämä ylefemman lämppäriohjelmat :niinpa:. Tulevatkohan uusintana joskus jsotakin?

Mutta: kännykkä on ladattu äänestystä varten, ja...
:biskop:
Rise, angel, shine, love!

Viisufani
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4003
Liittynyt: 25 Tammi 2012, 17:59

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Viisufani »

UMK-finaali alkaa noin 5 minuutin kuluttua. Voi, täsähän jännittää jo. :uujee:

Spektaakkelimainen ilta suomalaisella euroviisu-karsintojen tavalla nimeltä UMK -kausi numero 3, finaalin osalta on valmis alkamaan. Nyt kannustetaan varmaan se oma suosikki voittoon. :puhelin: :bile: :bile:
Paremman maailman puolesta.

juppe
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 14
Liittynyt: 24 Tammi 2014, 21:06

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja juppe »

On kyllä ollu huikeita biisejä kaikki, mutta oon vaan sitä mieltä, että LAURI MIKKOLA on ehdottomasti paras edustamaan Suomea. Aivan mahtavaa!! Räjäytti Baronan, eikä siihen tarvita mitään pyropaukkuja, vaan pelkkä biisi sen tekee!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja murka »

Olipa ilta jolloin kylmiä väreitä ja hikeä ei säästelty! Olen tyytyväinen.

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

Paikan päällä.
Hieno viihdetapahtuma. Ei tullut aika pitkäksi. Huomasin sitten katsoa kelloa, että sehän on jo 22.42, eli yli puolitoista tuntia olen jo katsellut tätä suurensuurta showta. Kylläpäs aika meni. Monesti ja tavallisesti jopa kyllästyn rockkeikoilla, kun aika ei kulu. Nyt oli koko ajan härdelliä ja Kristaa ja Redramaa ja bmx-pyöräilijöitä ja Miaun kolmiulotteista ufoilua ja kaikkea mikä sai kädet taputtamaan aivan itsestään. Viime vuonna en ollut finaalissa, silloin olin Lapin hiihtokeskuksessa, mutta toissa vuonna katselin UMK:n finaalia Helsingin jäähallissa. Silloinkin pidin koko ohjelmasta, mutta nyt oli parempi. Hyvä Yle.
Ensi vuonna olen satatuhattavarmasti taas katselemassa, kun suomalaiset valitsevat euroviisuedustajan.
Varaa sinäkin jo loppusi. Ei muuta kuin makuupussien kanssa nukkumaan Lippupalvelun eteen.

Nomoro
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 413
Liittynyt: 03 Maalis 2013, 03:06
Paikkakunta: Lahti

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Nomoro »

Aivan mahtava spektaakkeli YLE! Ainoa vaan, että paras ja kansainvälisin biisi, jolla olisi pongahdettu viisuissa kympin joukkoon oli väliaikanumero, Redrama ft. Kristinia DeBarge - Let Go :surrur: Latasin jo biisin kännyyn, onneksi joku osaa Suomessakin tehdä tällaista,mahtava video ja kaikki :peukku: Parempaan suuntaan on menossa tämä UMK. Voittaja myös kelpaa minulle.

euroviisuholisti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 31 Joulu 2012, 08:11

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja euroviisuholisti »

Hyvin oli YLE:ssä järjestetty tämä show. Selvästi oli rahaa laitettu siihen. Hyvin huomioitiin esittäjätkin.

Jos viisuista jotakin jäi käteen, niin ainakin Lauri Mikkolan kannattaisi enemmän levyttää.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja murka »

Tätä showta voi hyvällä omallatunnolla sanoa erittäin viihdyttäväksi. Toivottavasti jatkossa pysytään samoilla linjoilla.

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Finaalissa oli kyllä hieno tunnelma, itse asiassa koko päivän. Kiitos kaikille, jotka tulitte juttelemaan. :hali:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Maarushka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3115
Liittynyt: 23 Tammi 2005, 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Maarushka »

Olipa viihdyttävä ilta alusta loppuun asti! Suosikkini kärjessä, mainio voittaja ja kokonaisvaltaisesti hyvät fiilikset. Olen tyytyväinen. :peukku:
I don't want more choice, I just want nicer things!

Avatar
Mattokauppias
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2837
Liittynyt: 11 Huhti 2010, 10:14
Paikkakunta: Kajaani

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Mattokauppias »

Ihanaa oli olla paikan päällä. YLE on parantanut livelähetyksissä, mutta formaatin sisältä löytyy vielä parannettavaa. Eipä silti mitään moittimista eilisessä illassa. Ensi vuonna mielellään uusiksi! :uujee:

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Olipa kiva finaali telkkarin välityksellä nautittuna. Esitykset viihdyttivät ja vaikka oma suosikki ei sitten pärjännytkään, niin voin iloita ja olla ylpeä voittajasta. Softengine ei tule jäämään semiinsä, vaan saamme nähdä sen finaalissa Kööpenhaminassa.
Love shine a light

Avatar
Leo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2632
Liittynyt: 08 Touko 2006, 20:46

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Leo »

Finaalilähetykseen oli satsattu ja näimme hyvätasoisen ja viihdyttävän shown. Hyvät alku- ja väliaikanumerot. Yleisöä näkyi olevan paikan päällä paljon ja tunnelma oli korkealla. UMK on parantanut jatkuvasti, enkä pistä vastaan, vaikka viisumme valitaan jatkossakin UMK:n kautta. Kehittämistä ja hiomista konseptiin tulee varmasti matkan varrella. Mutta kaiken kaikkiaan nautinnollinen viisuilta :peukku: .

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Kyllä on myönnettävä, että finaali oli oikein viihdyttävä tilaisuus, ja YLE ansaitsee siitä kehuja.
Loput UMK:sta tosin oli tylsää kappaleiden toistoa, ja UMK:n perusajatus tuntuu vieläkin menevän maalista ohi, mutta eivät suomalaiset ilmeisesti katso kuin finaalin, joten väliäkös sillä? :heh:

Finaalissa oli sellaista yritystä, mitä olin koko UMK-kauden kaivannut. Ilmeisesti pistivät kaikki paukut siihen, niin kuin muistaakseni viimekin vuonna, mutta tällä kertaa se toimi. Ja toimi oikein hyvinkin.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja toivo »

Krista Siegfrisd oli paras. Krista ens vuonna uudestaan viisuihin :rakkaus:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Roope »

Uusinta alkaa kakkosella nyt Kuva

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Onko puhelinäänestystuloksia vielä missään julkaistu?
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Elukka »

Ihan huippu finaali!! Paikan päällä tunnelma oli ei niin täydestä hallista huolimatta loistava ja paras voittikin! :tuuletus: Illaan kohokohtiin kuuluivat ehdottomasti väliaikanumero ja ennen muuta avausnumero. YLE sen kun jaksaa parantaa vuosi vuodelta. Hyvä hyvä :peukku: . Ensi vuoden UMK:ta odotellessa...(yhtään väheksymättä itse viisuja :uujee: )
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
Elmondo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 445
Liittynyt: 24 Maalis 2008, 12:13
Paikkakunta: Jkl

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja Elmondo »

Avausnumerossa oli hyvä pohjaidea, mutta toteutus oli vähän kömpelö, aivan liian pitkiä otoksia, jotka lässähdyttivät meiningin, erityisesti se kun ovesta katseltiin käytävälle, tuntui että eikö tuo ikinä lopu.

Voutilaisen Lauran esiintymiselle :rofl:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Finaali oli hieno :tapu: Avausnumero oli niin hauska :heh: Paikan päällä oli hyvä tunnelma ja show oli rakennettu todella hyvin.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

ns1989
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 11
Liittynyt: 21 Joulu 2013, 21:01

Re: UMK 2014: finaali, la 1.2.

Viesti Kirjoittaja ns1989 »

En jaksa mitään pitkää viestiä laittaa joten sanompa vaan että finaali oli loistava. Kolmen kärki oli myös mun kolmen kärki joten :tuuletus:

Lukittu