Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Euroviisut 2016 Tukholmassa
Lukittu

Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

*****
53
29%
****
68
37%
***
38
21%
**
16
9%
*
7
4%
 
Ääniä yhteensä: 182

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13048
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Nostin puntaripäivityksessä viiteen tähteen.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Albin »

Minä tiputin tähteisiin. Tylsä ja erittäin laahaava lällätys sävellyksenä, tekotaiteellinen :ylppis: , vaikka toisaalta tarpeeksi hyvä finaaliin :shock:

Avatar
MuumiAnkka
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 592
Liittynyt: 12 Tammi 2016, 20:13
Paikkakunta: Tampere

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja MuumiAnkka »

Kyllähän tämä munkin puntarin kärkipäässä on, mutta mitaleille tuskin tulee nousemaan.
All-time top 3: Era Stupendo 2008, New Tomorrow 2011, Hunter Of Stars 2014

No Rules!

Avatar
kuu-kuu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4023
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 05:10
Paikkakunta: Helsinki

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja kuu-kuu »

^
Minä taas olen ruvennut ounastelemaan voimakkaasti, että tässä on Suomen viisuedustaja. Suomen kansa ymmärtää, että tämä on juuri sitä euroviisumusiikkia ja että ei ole mitenkään huonoa sellaista. Aluksi olin sitä mieltä, että kelpaa Suomen viisuksi, huolimatta siitä, että on muunmaalaisten tekemä, mutta nyt olen ruvennut pelkäämään sitä erästä puolta, josta olen täällä jo sanonut.

Avatar
Jonttu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5322
Liittynyt: 22 Joulu 2012, 22:44

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Jonttu »

Eniten minäkin tätä voittajaksi veikkaan. Saara Aalto ei miellytä kaikkia kuten on tullut täälläkin ilmi ja Mikael koetaan liian "taiteelliseksi" tai vaikeaksi - ja silloin jäljelle jää tämä duo jonka biisi on helppo ja hyvin euroviisumainen.
Je suis tous ces enfants
Que la mer a pris
Je vivrai cent mille ans
Je m’appelle Mercy

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Jonttu kirjoitti:Eniten minäkin tätä voittajaksi veikkaan. Saara Aalto ei miellytä kaikkia kuten on tullut täälläkin ilmi ja Mikael koetaan liian "taiteelliseksi" tai vaikeaksi - ja silloin jäljelle jää tämä duo jonka biisi on helppo ja hyvin euroviisumainen.
Ennakko jutuissa ja listoissa Saaran ykkösijojen määrä verrattuna näihin kahteen muuhun luo asiaan mielenkiintoisen aspektin ja nyt en tarkoita näitä Viisukuppilan listoja/puntareita vaan yleensä mitä asiasta on tihkunut, niin Saaran ykkösijonen määrä näissä listoissa huitelee silleen, että niitä on n. puolet enemmän kuin Mikaelilla tai Kimmolla ja Annicalla, joka luo jännän lisä pikku fiban asiaan, että Euroopassa Saarasta saatettaisiin tykätä enemmän kuin näistä kahdesta muusta.

Mut tietysti se menee niin, että Suomalaiset valitsee ja näistä kolmesta yksikään ei ole huono valinta. Mut mä sanoisin että Live-vedot ratkaisee. Et jos jokainen onnistuu omalla huippu tasolleen Live-vedossaan niin sit menee jännäksi todella jännäksi

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Mattan »

Olen pitänyt tätä todennäköisimpänä voittajana alusta lähtien, eikä kanta ole vielä muuttunut. Toki kaikki ehtii muuttua nopeastikin, mutta kappale on helposti sulateltava ja laulajat päteviä. Jos veikataan Mikael Saarta ja Saara Aaltoa ryhmään, joka haastaa voitosta, on tässä niistä kolmesta helpoimmin avautuva.

Kuppilahan ei voittajaa päätä, mutta puntareista näkee Annica&Kimmon ja Mikael Saaren omaavan selvästi eniten puntarin ykkössijoja. Floppaavaksi fanisuosikiksi en usko yhdenkään yhteispuntarin tämän hetken kolmen kärjestä joutuvan, mutta yleisö kuulee kappaleet vain kerran. Ei Good Enough mitenkään loistava ole, mutta toteutus on niin hyvä, että tarpeeksi hyvällä esiintymisellä on rahkeita vaikka mihin, myös Tukholmassa.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Mattan kirjoitti:Olen pitänyt tätä todennäköisimpänä voittajana alusta lähtien, eikä kanta ole vielä muuttunut. Toki kaikki ehtii muuttua nopeastikin, mutta kappale on helposti sulateltava ja laulajat päteviä. Jos veikataan Mikael Saarta ja Saara Aaltoa ryhmään, joka haastaa voitosta, on tässä niistä kolmesta helpoimmin avautuva.

Kuppilahan ei voittajaa päätä, mutta puntareista näkee Annica&Kimmon ja Mikael Saaren omaavan selvästi eniten puntarin ykkössijoja. Floppaavaksi fanisuosikiksi en usko yhdenkään yhteispuntarin tämän hetken kolmen kärjestä joutuvan, mutta yleisö kuulee kappaleet vain kerran. Ei Good Enough mitenkään loistava ole, mutta toteutus on niin hyvä, että tarpeeksi hyvällä esiintymisellä on rahkeita vaikka mihin, myös Tukholmassa.
Lähestymis helppoudessa en näi näissä kolmessa mitään eroa omalta kohdaltani. Kaiken minusta ratkaisee Live-veto ja kuka näistä saa rakennuttua parhaimman ja näyttävimmän kokonaisuuden.

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Riikka »

Mulle ei ainakaan oo säveltäjien kansalaisuudella mitään merkitystä. Paitsi että luotan ruotsalaisten taitoon paljon enemmän kuin suomalaisten, ja Ruotsi on mun musiikillinen kotini.

Suomalaisetkin voi tehdä hyvää musiikkia, mutta laatuvaihtelu on suurta. :roll:

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Riikka »

ritsu89 kirjoitti:Ihan hirvee!geneerinen, tankeroenglantia,laulu miksattu liian pienelle, kuultu ennenkin,ei tarttuva, duot ei nappaa, ulkonäkö ei näillä riitä, persoonattomat lauluäänet jne...
:heh:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Riikka kirjoitti:
ritsu89 kirjoitti:Ihan hirvee!geneerinen, tankeroenglantia,laulu miksattu liian pienelle, kuultu ennenkin,ei tarttuva, duot ei nappaa, ulkonäkö ei näillä riitä, persoonattomat lauluäänet jne...
:heh:
:shock:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Albin »

Riikka kirjoitti:
ritsu89 kirjoitti:Ihan hirvee!geneerinen, tankeroenglantia,laulu miksattu liian pienelle, kuultu ennenkin,ei tarttuva, duot ei nappaa, ulkonäkö ei näillä riitä, persoonattomat lauluäänet jne...
:heh:
Kimmo Blom osaa laulaa, mutta mun mielestä tulkitsee liikaa. Vähempikin riittäisi, ei ole mikään pakko tulkita otsa rypyssä ja olla jotain :mitvit:

Avatar
Hello
Siemailija
Siemailija
Viestit: 105
Liittynyt: 20 Marras 2015, 01:36

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Hello »

Mä olen tälle jotenkin lämmenny, tosi euroviisumainen, mutta hyvällä tavalla. :joojoo:

Avatar
kalonike
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 581
Liittynyt: 27 Tammi 2013, 16:40

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja kalonike »

Minun tykkäämiseeni ei vaikuta tämän biisin kohdalla se, että tekijät ovat ulkomailta. En tykkäisi tästä yhtään enempää, jos tekijät olisivat Suomesta. Tietämättä tekijöistä tai heidän taustastaan, laitoin tämän ja toisen saman tehtaan (tai sen sivukonttorin) tuotteen puntarini häntäpäähän.

Olen monta vuotta surrut ja paheksunutkin sitä, että kulttuurisesti rikkaat, suuret musiikkimaat, esim. Venäjä, tilaavat edustusbiisejään ulkomailta, lähinnä Ruotsista ja olen toivonut että Suomi ei koskaan alennu moiseen. :roll:
Viisujen monimuotoisuus (tai mitä siitä on jäljellä) kuolee lopullisesti, jos kaikki rupeavat tilaamaan edustusviisunsa yhdestä maasta.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

kalonike kirjoitti: Viisujen monimuotoisuus (tai mitä siitä on jäljellä) kuolee lopullisesti, jos kaikki rupeavat tilaamaan edustusviisunsa yhdestä maasta.
Tässä on ajatuksessa on paljon järkeä. Tämän/Näiden syiden takia mä pitkälti sitä tuolla edelllä ehdotinkin, että jokaisen maan pitäisi tehdä itse biisinsä siis että sekä tekijät että laulajat kaikki olisi sen kyseisen edustusmaan kansalaisia

Karistoteles
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 426
Liittynyt: 25 Heinä 2012, 16:28
Paikkakunta: Lahti

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Karistoteles »

Suosikkini UMK:ssa ja Suomen edustajaksi Tukholmaan, vaikka monia muitakin hienoja kappaleita on mukana. Olen kuunnellut tätä eniten tämän vuoden UMK-ehdokkaista kyllästymättä tippaakaan. Annican ja Kimmon äänet soivat hyvin yhteen ja kokonaisuus on hienosti hallussa. Kieltämättä euroviisumaisesti tehty ja tuotettu, mutta itseäni se ei häiritse yhtään.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja toivo »

Hui. Kyllähän viisut on viime vuosina kovasti mennyt siihen suuntaan, että vuorotellen jokainen maa kokeilee ruotsalaisten tekemillä kappaleilla menestystä. Voihan se olla, että 10 vuoden päästä viisut on kilpailu, jossa kilpailtaisiin siinä, mikä maa lähettää parhaimman ruotsalaisen tuotteen viisuihin. Viisuihin tämä Good enough ei toisi mitään uutta ja persoonaallista. Menestystä olisi todennäköisesti kuitenkin luvassa. Surullista.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja hra47 »

toivo kirjoitti:Viisuihin tämä Good enough ei toisi mitään uutta ja persoonaallista. Menestystä olisi todennäköisesti kuitenkin luvassa. Surullista.
Mä ajattelin noin jo Softenginen piisistä ja menestystäkin tuli (mitä en tosin ennustanut).
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Mortville
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 196
Liittynyt: 22 Touko 2012, 17:33

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Mortville »

Hmm... Mulla oli tästä suuret odotukset, mutta laulu on pettymys. Se vain on tylsä. Video toi paljon lisää ja herkistyin ihan kun sen ensi kerran näin. Kyllä Kimmo oli kuitenkin niin paljon parempi viime vuonna. Jotenkin plääh.... Videota jaksan silti katsella ja ehkä hiukkasen odotan minkälainen live pariskunnalta on tulossa. Ei omaan kärkeen kuitenkaan.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tuleeko muille tästä Kimmon tapauksesta mieleen Valentina Monetta? :heh: Viime vuonna hämmentävää räpistelyä (Uh Oh) ja tänä vuonna kuin uutena ihmisenä uudestaan mukaan (Vola).
Meow cat, please meow back.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei tule. All for Victory ei ollut räpistelyä :ylppis:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Niin, enemmän tämä on räpistelyä siihen verrattuna (vaikka ihan hyvä kappale onkin)... :hiips:

Tässä kun oli puhetta noista kemiattomista viisuduoista, niin päinvastaiseen suuntaan taas lähiajoilta löytyy yksi duo jonka kemia oli kyllä vertaansa vailla - Alankomaat 2014, kemia suorastaan tihkui esityksestä, mikä osaltaan teki siitä niin vangitsevan (ja nämä olivat myös pari, ainakin viisujen aikaan).

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Katsoin vasta nyt videon, ja lienen vähemmistöä kun minusta se on lähinnä kuvottava. En taida tuntea mitään suurempaa sympatiaa pyssysankareita kohtaan, enkä jännämiesten seuraa etsiviä naisiakaan. Samaa yliteatraalista näyttelijäntyötä, jota elokuvat ja telkkarisarjat syytävät. Kai jos juuri siihen on tottunut niin videokin on hieno. All for victoryn liioittelusta tuli sama fiilis. -Eivät kelpaa sankareikseni. Eikö tämäkin wt-pariskunta voisi elellä kaikessa rauhassa sossuntukien varassa, poliisia vaivaamatta? (Sanoitusta en kuule, se ei vaikuta tulkintaani millään tavoin.)
Viimeksi muokannut Rousku, 28 Tammi 2016, 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Edwina kirjoitti:Jos Annica ja Kimmo vakuuttavat lavalla ja antavat kaikkensa, niin tämä kappale on kyllä kova juttu!
Veikkaan, että toimii paremmin, jos Kimmo ei anna ihan kaikkeaan.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Onkohan asuntovaunu sama, joka oli aikoinaan Kristan videossa? Vanha viisukonkari?
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

phale
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 591
Liittynyt: 23 Touko 2006, 06:39

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja phale »

Rousku kirjoitti:Katsoin vasta nyt videon, ja lienen vähemmistöä kun minusta se on lähinnä kuvottava.
Et ole yksin, minuunkaan tuollainen rikollisuuden ja väkivallan ihannointi ei iskenyt, vaikka video muuten olikin ammattitaidolla tehty. Ehkä jos lopun olisi jättänyt pois, niin se olisi vielä menetellyt, ryöstön voi vielä ymmärtää, mutta ei ihmisten ampumista/ammuttavaksi menemistä. Olisi suosiolla päättänyt päivänsä omin käsin, jos ei kerran vankilaan ollut valmis menemään, eikä jättänyt likaista työtä muiden kontolle. :niinpa:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

phale kirjoitti:
Rousku kirjoitti:Katsoin vasta nyt videon, ja lienen vähemmistöä kun minusta se on lähinnä kuvottava.
Et ole yksin, minuunkaan tuollainen rikollisuuden ja väkivallan ihannointi ei iskenyt, vaikka video muuten olikin ammattitaidolla tehty.
Komppaan. Luulin jo aiemmin kommentoineeni tästä, mutta ehkä jäi aikomukseksi kun olen muutenkin niin negatiivinen valikoimaa kohtaan. Mutta omalla kohdallani ongelma on että mitä ihmeen tekemistä sillä videolla edes on tämän biisin kanssa? Et toi tyttö niinku selittää että olisit ihan hyvä muutenkin, ettei niinku tarvis mitään niinku hianoo ja sit tulee tällanen rikos ja tragedia ku et usko ...? Aika kaukaa haettua, eikö voisi sanoa helpomminkin? Eikö positiivisesti voisi tsempata muutenkin? Onko kyse siitä että MF siloisuuteen rokki-ihmiset halusivat särmää ja se haettiin sitten tuollaisesta. Äh. Video on kuitenkin sinällään taitava ja ristiriita ei ole biisin ja tulkinnan välillä kuten Herrasella.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Stargazer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3750
Liittynyt: 15 Touko 2014, 12:35

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Stargazer »

Artistit eivät tainneet itsekään olla ihan tyytyväisiä videoon:
Mitä kappaleen musiikkivideo kertoo?
Annica: Aika raju video. Siinä on aseita ja rahaa. Jos me olisi itse suunniteltu video, siinä olis ollu vaaleanpunasia elefantteja ja My Little Ponyja.
Kimmo: Se tuo kappaleeseen toisenlaista näkökulmaa. Vähän erilainen kuin mitä me itse tosta ajateltiin.
http://yle.fi/aihe/tapahtuma/2016/01/12 ... kimmo-blom
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

^ helpottavaa :draamaa: - siis sen suhteen, että kokeneet artistit eivät ole noin pihalla. Huolestuttavaa tuotantotiimin kannalta kyllä. Videon sanoma ja sanoituksen pointti eivät nimittäin kohtaa, videon tarina ei kuvaa biisin sanomisia, vaan hukkaa pääasian ja toimii biisiä vastaan aika täydelleen.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Annica Milán & Kimmo Blom – Good enough

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Minä en kyllä ajatellut antaa videon vaikuttaa arviooni kappaleesta, vaan tarkastelin sitä ihan omana teoksenaan.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu