Saara Aalto – No fear

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Saara Aalto – No fear

*****
55
25%
****
40
18%
***
66
30%
**
33
15%
*
25
11%
 
Ääniä yhteensä: 219

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Minä en pitänyt PKN:stä ja olen edelleen sitä mieltä, että se lähetettiin osittain vääristä syistä MUTTA jos pitää ottaa turpiin, niin otetaan sitten tuollaisella täysin yllättävällä biisillä kuin tällaisella mitäänsanomattomuudella. Eli kyllä mua jäisi korpeamaan Saara Aallon floppaus viisuissa enemmän kuin PKN:n. Ja pidän sitä kyllä tällä tekeleellä hyvinkin mahdollisena.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Niin siis kyllähän You Had My Heart on hieno biisi varmaankin parhaimpian Saaran biisejä ja Walking In The Air tuo sitten sen yhden osaamisalueen tai musagenre alueen esiin, missä Saara on ainakin Suomen kamaralla aivan huikee. Siis tälläiset animaatioleffamaiset ja elokuvamaiset ballaadibiisit on Saara kyllä ihan selkeä yksi se paras ydin osaamis alue ja jollaisiin biiseihin koko Suomen maasta saa hakea parempaa laulajaa ja minun mielestäni ei taida edes löytyä

Tottakai Saara on ton nykyisen Viisu version kanssa tai siitäkin biisistä puolet eli alku osa on just tätä juttua mistä tulee tää vähän animaatioleffamainen fiilis ja sellaisen tulkitsemisen Saara osaa vaikka unissaan, mutta tässä tullaan taas siihen, että Saara ei pelkää ottaa riskejä ja laittaa itsensä haasteiden eteen ja hän on kertonut, että on aina halunnut sitäkin, että pääsis laulaessaan samalla bilettää ja tanssiin biisin tahdissa ja joo aika kovaan paikkaan veti senkin idean Saara ideapankistaa, että ei muuta ku Euroviisupaikkaa hakemaan ja tanssimaan biisin tahdissa, jota ei käytänössä hirveesti tehnyt. Kuvastaa vaan Saaran hermojen ja paineen sietokyvyn lujuutta, että ei muuta ku lähdetä suurta unelmaa kohti asioiden kanssa jota ei kauheasti olla ennen tehty. Tästäkin nähdään että Saara ei kyllä huomaa oikein mikään. Jotenkin joskus tuntuu, että onko Saaralla hermoja laisinkaan. Tässäkin on yksi Saaran vahvuus sitten Euroviisulavaa kohti jos hän nyt tästi sinne lähtee, että sitä naista ei kyllä Euroviisujen isot lavat ja kirkaat valot huomaa sitten pätkän vertaa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hupzi puhuu koko ajan siitä, kuinka hienoa on, että Saara uskaltaa ottaa riskejä. Mutta kun tämä ei ole riskejä nähnytkään, päinvastoin on vain otettu kaikki viisukliseet mitä on nähty.

ESCfangirl
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 231
Liittynyt: 26 Helmi 2012, 18:06
Paikkakunta: Tampere

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ESCfangirl »

Kyllä se nyt on niin että joka kuulemalla tykkään tästä vähemmän. Kappale kuluu tosi nopeasti, ja "no fear" -hokema tulee korvista ulos :eiei: Tosi harmi, soisin Saaralle henkilönä ja viisufanina edustuspaikan, mutta semifinaalivedon perusteella en.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kyse ei olekaan siitä onko ne viisukliseitä tässä kohtaa vaan kyse on tästä biisi tahdissa tanssimisesta ja samalla laulamisesta, jota ei Saara ole kauheasti ennen tehnyt ja tässä on se ns. riskimomentti.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Mut sehän on riski Saaralle henkilökohtaisesti, eikä mikään sellainen riski, jolla olisi mahdollisuus viisumenestykseen? Tuot Hupzi tosi paljon esiin kaikenlaista Saaran henkilökohtaisesta elämästä, mut niillä ei ole mitään merkitystä näissä karkeloissa.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

https://www.youtube.com/watch?v=WP0K_OKBpsI = Jos Taivas Putoaa

Minusta tämä on paras Saaran biisi. On duetto Teemu Roivaisen kanssa, mutta tässä on kyllä kaikki niin kohdillaan biisinä, musavideonakin ja esityksenä, että menee todella hiusten halkomiseksi jos tästä jotain ns. puuteita löytää

Mua on suht hankala saada biisin/esityksen kohdalla kyynelehtimään, mutta kun tän näin ekaa kertaa niin ei ollut edes mahdollisuutta pidätellä kyyneliä. Ne tuli väkisellä ulos. Tän biisin sanoma on niin hurjan henkilökohtainen Saaralle ja Teemulla, mutta tämän biisin sanomaan voi helposti silti samaistua ihan kuka tahansa ja edelleenkin tää biisi saa ihan hurjat kylmät väreet aikaan joka kerta kun kuulee tän ja toisaalta kun taas näkee/kuulee tän livenä niin vähintäänkin vaikeuskia on olla kyynelehtimättä

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja rosetta »

:offtopic:
ta1ja kirjoitti:^^ voit audiokahvi toki hokea tuota ns. musadiggarien mantraa, että euroviisuissa ei ole kyse musiikista. Olet kuitenkin väärässä :)

PKN:ä osa perusteli toki sillä, että kyse ei ole musiikista läheteteään sinne PKN. Ja sitten kun lähetettiin, niin todettiin, euroviisuissa ei ole kyse musiikista. Täysi kehäpäätelmä, huomaat kai itsekin. Etenkin kun PKN ei menestynyt.

Vähän eri asia sitten on, että osa PKN:ää lähettämässä olleista oli lähettämässä sitä juuri musiikillisista syistä, minä esimerkiksi. Huomasin viime vuonna, että en voi sille mitään, että maailmassa on musiikillisesti rajoittuneita ihmisiä, jotka eivät ymmärrä tätä, vaikka kuinka sitä avaisi. En yritä. Mutta tiedän että olen oikeassa :) .
Tiedän tuon (viimeinen kappale), sattuneesta syystä ;), sen takia sanoinkin viestissäni että jotkut PKN:n kannattajat. Siitä oletkin noiden kahden ekan kappaleen perusteella samaa mieltä, ja hyvä niin ;)

Mutta ei ole kiva nimittää "musiikillisesti rajoittuneeksi" ihmisiä, jotka ovat kanssasi eri mieltä jostain asiasta, kuten tästä tapauksesta :lohduton: Tätä on toki jauhettu ja käyty läpi niin monen monta kertaa, että tuskin enempää tarvitsee, enkä haluakaan, tuon halusin vain vielä sanoa (sinulle ja phalelle). (Tuo PKN:n valinta on ilmeisesti aiheuttanut minulle niin suuret traumat ettei niistä kovin pian selviä, siksiköhän tämä nousee aina esiin... :heh: ;))

:loppu: (ja pahoittelut)

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:Mut sehän on riski Saaralle henkilökohtaisesti, eikä mikään sellainen riski, jolla olisi mahdollisuus viisumenestykseen? Tuot Hupzi tosi paljon esiin kaikenlaista Saaran henkilökohtaisesta elämästä, mut niillä ei ole mitään merkitystä näissä karkeloissa.
Yksi pointti on tässä jutussa myöskin se, että Saara on totuttanut meidät Saara kuuntelemassa käyneet ja hänestä tykkääjät ja ydin fanit niin isoon skaalaan biisejä ja musagenrejä, että Saara on laulunut keikoilla kaikkeä väliltä balladeista-rockkin ja kaikki tulee täysin sata prosenttin uskottavasti esitettyä, että te ehkä osa vaaditte Saaralta niitä ainaisia ballaadeja. Me on kuultu niin paljon muutakin, että meille Saaran laulamana toimii lähes biisi kuin biisi ja tätäkin on nähty jossain muodossa ennenkin Saaralta, että biisi on vähän kaksi tunnelmainen, että on se rauhallisempi osa ja menevämpi osa. Et se puoli tässä No Fear biisissä ei ole mitään uutta Saaralta.

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Rosetta, en sanonut musiikillisesti rajoittuneeksi ihmisiä jotka ovat eri mieltä kanssani biisistä. Sanoin musiikillisesti rajoittuneiksi niitä jotka eivät usko lukuisten avaamisten ja avautumisten jälkeenkään, että jotkut olivat lähettämässä biisiä kisoihin sen sisältämän musiikin takia. Jos tällaista mahdollisuutta ei näe mahdollisena niin kyseen on oltava musiikki-käsitteen rajoittuneisuudesta. On eri asia inhota itse kuin kieltää kokonaan se mahdollisuus että biisissä on musiikkia josta joku voi pitää. Valtaosa PKN kinastelusta koski juuri sitä että tykkääjien motiivit ja tykkääminen kyseenalaistettiin kategorisesti.

Ymmärrän toki traumat, mitta sanoisin että niihin auttaisi se, että antaa muillekin oikeuden vilpittömästi tykätä :heh:
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral

Hometown
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 270
Liittynyt: 16 Tammi 2009, 22:47

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hometown »

Hupzi kirjoitti: mutta tässä tullaan taas siihen, että Saara ei pelkää ottaa riskejä ja laittaa itsensä haasteiden eteen ja hän on kertonut, että on aina halunnut sitäkin, että pääsis laulaessaan samalla bilettää ja tanssiin biisin tahdissa ja joo aika kovaan paikkaan veti senkin idean Saara ideapankistaa, että ei muuta ku Euroviisupaikkaa hakemaan ja tanssimaan biisin tahdissa, jota ei käytänössä hirveesti tehnyt. Kuvastaa vaan Saaran hermojen ja paineen sietokyvyn lujuutta, että ei muuta ku lähdetä suurta unelmaa kohti asioiden kanssa jota ei kauheasti olla ennen tehty.
Tälle voisi ehkä keksiä muitakin luonnehdintoja kuin hermojen ja paineen sietokyvyn lujuuden.

akfan33_ZZ
Baaritiskill
Baaritiskill
Viestit: 713
Liittynyt: 30 Joulu 2012, 01:44

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja akfan33_ZZ »

Oon edelleen sitä mieltä, että tää ei oo hyvä biisi, vaikka onkin tästä joukosta ylivoimaisesti paras.

Saaran huikea laulutaito vaan menee hukkaan, kun laulaa omatekoisia biisejään, jotka mielestäni on kaikki enemmän tai vähemmän mauttomia ja kömpelöitä ja lisäksi monet mauttoman ylisovitettuja, sorry.

Hyvä laulaja harvoin on myös hyvä lauluntekijä, poikkeuksiakin on. Pelkään että 5v kuluttuakin ollaaan samassa pisteessä (toivottavasti olen väärässä), että Saara laulaa näitä samanlaisia keskinkertaisia biisejään, eikä ole breikannut, ei Suomessa eikä ulkomailla.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

akfan33_ZZ kirjoitti:Oon edelleen sitä mieltä, että tää ei oo hyvä biisi, vaikka onkin tästä joukosta ylivoimaisesti paras.

Saaran huikea laulutaito vaan menee hukkaan, kun laulaa omatekoisia biisejään, jotka mielestäni on kaikki enemmän tai vähemmän mauttomia ja kömpelöitä ja lisäksi monet mauttoman ylisovitettuja, sorry.

Hyvä laulaja harvoin on myös hyvä lauluntekijä, poikkeuksiakin on. Pelkään että 5v kuluttuakin ollaaan samassa pisteessä (toivottavasti olen väärässä), että Saara laulaa näitä samanlaisia keskinkertaisia biisejään, eikä ole breikannut, ei Suomessa eikä ulkomailla.
Se breikkaaminenkin on Saaran kohdalla aika suhteellinen käsite. Mitä sillä haetaan ja tarkoitetaan. Jos sillä tarkoitetaaan sitä, että ei ole radiohittiä niin pitää 100% paikkansa, jos sitten live-konsertti puolta niin menee jo huomattavasti kinkkisemmäksi tämän asian kanssa, että jos keikat alkaa olla loppuun myydyn tasoista kamaa, niin ei sitä hommaa voi enää heikoksi tekemiseksi kuvata. Sit kun siihen päälle vielä heitetään näitä muita juttuja mitä/missä Saara on päässyt olemaan mukana niin suhteellisen onnistuneeksi Saaran uraa voi silti jo pitää. Ei ole hätää siitä, että ura olisi ns. kuolemassa.

Niin kuin tuli sanottua tuolla jo vähän ennen, että kun Saaralla olis nyt uran tilan kannalta kuitenkin turvaa ja mahdollisuutta syventyä ja pohtia oikein tarkaankin, että millä minä nyt paumautan sen lopullisen paukun ilmoille, että se ensimmäinen radiohittikin sieltä tulisi, koska kun sen yhden hitin saa tehtyä niin usein siitä lähtee sit sellainen positiivinen lumpallo efekti pyörimään et kun se pään saa auki niiden radiohittie muodossa niin se äkkiä tulee se toinenkin radiohitti ja kolmas ja neljäs jne. Se sit olisko se Suomeksi vai Englanniksi laulettua sitäkin kannattaa tarkasti pohtia. Onhan niitä kommentteja ja ajatuksia Saaralta jo jossain kuultukin, että on suhteellisen vakavasti ainakin harkinnut kokonaan suomen kielisistä biiseistä koostuvan sooloalbuminen tekemistä. Et kyllä sillä likkalla ideota varmasti piisa ja todella nokkelia ja älykkäitäkin ideota, mutta onko niitä ideota välillä vähän jo liiankin kanssa jo onki ne kohta jo välillä liiankin nokkelia, että se osuis ihan niinku kunnolla maaliinsa, että joku sellainen apu vois olla Saaralla tarpeen, että kun niitä ideota Saaran päässä varmaan piisaa, että joku niinku osais poimia sieltä Saaran pään idea pankista ne ideat mistä vois sitä radiohittiä lähtä rakentamaan, koska mä uskon vakaasti, että Saaran päästä ja ideapankista löytyisi kyllä niitä biisin elementtejä joilla sen Saaran ensimmäisen radiohitin saisi kasattua ja tehtyä ja voihan se olla että joku kaunis päivä Saara löytää ne oikeat biisin palaset ihan itsekin kohdilleen.

Et Kuka tietää mitä tässä tapahtuu hänen osaltaa, mutta kaikki taivaan portit tähtiin on Saarelle mahdollisia, kuhan se oikea avain siihen tähtiportin lukkoon löytyy

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12010
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja sziget »

Miettikää euroviisuja, joissa kertsi koostuu käytännössä kahdesta sanasta. Montako keksitte? Täällä haukutaan jankkaavaksi, minusta se on omaperäistä. Kertsi kattaa vain noin 1.12 koko biisistä, kun usein se on puolitoista minuuttia tai ylikin. "No fear" ei ole tyhjä hokema, ei myöskään aiempien viisujen kierrätystä kuten "Rise up" tai "Love is blind". Kappaleessa on tyylillistä vaihtelua, silti se on ehjä ja helposti avautuva.
kuu-kuu kirjoitti:Haluaisin biisiin mielenkiintoisen d-osan, sinne minuutin päähän lopusta, joka veisi ja nostaisi biisin korkeammille taivaille. Ei huono tämä ole, muttei loistavakaan.
D-osahan tässä on, "Here we're loving" -lopetuksen muodossa. Jos tarkoitit sitä tynkäsäkeistöä, jolta ponnistetaan karjaisemaan kertsi vielä kerran (usein modulaation kera), se on rasittava klisee ja löytyy takuuvarmasti kaikkein tylsimmistä viisuista (toki myös monesta hyvästä). En kaipaa.
ta1ja kirjoitti:Ei minustakaan Saarasta tätä ennen mitenkään kauheasti ole keskustelua ollut :miettii:
Tuo oli totta sivulla 7. :heh: - UMK-yhteispuntarin kolmonen, jota kaikki inhoavat. Ihmettelen vähän, koska ketjun paisuminen alkoi jo ennen kuin paljon parjattu live-esitys oli nähty. PKN oli ennakkosuosikki ja monen epäsuosikki alusta asti, Saara Aalto ei.
Rousku kirjoitti:Kristan biisi tuki viisukliseistä esitystä, Saaran biisi kai koettaa olla jotakin muuta.
En ihastunut esitykseen. Jos ulkomaailma on samaa mieltä, se voi pilata biisin mahdollisuudet.
Wadde kirjoitti:Mut tässä on kyse kuitenkin kilpailusta, jossa haetaan parasta kappaletta. Jos mun mielestä tuo balladiversio on parempi, niin en mä ainakaan jaksa miettiä jotain Saaran motiiveja tähän kappaleeseen, jossa tosiaan ei ole ihan kotonaan.
Unkarin folkhymni oli 2015 Kuppilan toiseksi inhotuin viisu. Jos balladiversio olisi kilpailussa, kaikki haukkuisivat unettavaksi ja kehuisivat uptempo-versiota tai mitä tahansa ei-kilpailuversiota.
Hupzi kirjoitti:Nyt vois ihan oikeasti käytää rauhassa aikaa ja ajatusta ja kuitenkin fiksuja ja mielikuvitus rikkaita aivojaan siihen, että millä se radiohitti nyt tehdään.
Radiohitin tekee kanavapäällikkö, joka valitsee biisit soittolistalle. Olet käyttänyt paljon viestejä Saara Aallon biisintekotaitojen haukkumiseen, mikä on vähän outoa "fanilta". Mielestäni No fear ei kaadu sävellykseen eikä sanoitukseen. Esitykseen voi kaatua tai siihen, että muut ennakkosuosikit miellyttävät kansaa.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Voi sziger kyse ei olekaan siitä onko niissä biiseissä minulle mitään vikaa. Ei todellakaan ole. No Fear on hyvä biisi en minä sitä tarkoita. Minä pohdin asiaa jo yleisestä näkökulmasta, että jostaihan se kertoo, että Saaran live-keikat vetää kuin häkä, mutta lévyt ei ihan hirmu vahvasti myy ja biisit ei radiossa soi. Tämä ei ole edes suoranaista kritiikkiä Saara ja hänen biisintekijän taitojaan kohtaan vaan puhdasta pohtimista asiaan tiimoilta.

Mutta sehän on totta, että radiot suht pitkälti itse päättä mitä siellä soi, että periaattessa näissä nyky Saaran biiseissäkään ei ole mitään vikaa edes radiosoittoa ajatellen. Ne ei vain jostain syystä sinne ole päätyneet.

Ja mä tykkään tästä Saaran tavasta tehdä näitä etenkin viimeisimpiä biisejä, että hän on nyt alkanut todella sisällyttää biiseihin hienoja tarinoita/sanomia ja viestejä ja sellaisia sanomia, jotka ovat sellasia joihin on helppoa samaistua ihan kenen tahansa, mutta myöskin ne on sitten itse Saaralla todella henkilökohtaisia. Ja tästäkin No Fear on loistava esimerkki on sekä hieno viesti johon voi samaistua ihan kuka tahansa ja sit taas se sama viesti vähän ehkä eri näkökulmasta on Saaralla itselleen erittäinkin henkilökohtainen

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Mielestäni Saara Aalto ei ole ollenkaan niin huono kuin täällä monet sanovat. Esitystä pitäisi minustakin rauhoittaa jollakin tavalla, ehkäpä tanssijoiden vähentäminen auttaa. Mutta silti biisi kelpaa ainakin minulle ihan hyvin. Toki kisassa on muitakin kelvollisia esiintyjiä ja kappaleita. Finaalissa nähdään lopputulos, mitä Suomen äänestäjät tällä kertaa kannattavat.

Avatar
Night_Owl
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1063
Liittynyt: 27 Tammi 2016, 01:57

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Night_Owl »

Mielestäni artistin uran onnistuneisuus ei riipu siitä, montako radiohittiä hänellä on tai pääseekö biisit radioon. Saara on valinnut aivan omasta tahdostaan oman polun, jota kulkea (hän on itsekin tämän ilmaissut useassa haastattelussa) ja hänellä on vahva oma juttu, jota seuraa täydestä sydämestään. Mun mielestä se kertoo, että artisti on onnistunut urallaan. Hän saa tehdä just sitä mitä itse haluaa. Se on älyttömän hieno ja rohkea valinta ja arvostan sitä, että taiteilija uskaltaa tehdä omaa juttuaan. Saaralta vielä löytyy sen lisäksi faneja, jotka kuuntelevat Saaran levyjä (kuten minä) ja käyvät hänen keikoillaan.

Saaran edustama musatyyli ei ole saanut niin suurta suosiota Suomessa ja tämän Saara on hyväksynyt, kun on kieltäytynyt menemästä suurien levy-yhtiöiden leipiin (tämänkin sanoi jossain haastattelussa) ja valinnut jatkaa omalla tyylillään. Suomi on enemmän sellainen maa, jossa menestyy parhaiten nöyrällä asenteella, suomenkielisillä biiseillä ja usein musatyyli ei saisi kauheasti poiketa siitä, mitä nykyään radioissa kuulee. Saara on suomalaiseksi harvinaisen itsevarma, laulaa englanniksi (ja japaniksi ja kiinaksi, joskus suomeksi) ja musatyyli ei ole ehkä sellainen, minkä ajateltaisiin sopivan radiosoittoon. Tämä ei ole Saaran vika, vaan johtuu siitä, että radiot ovat vähän jämähtäneet paikoilleen ja eivät uskalla kokeilla jotakin uutta. Ja no, makuasioitahan nämä ovat, mutta mun mielestä radiossa soi myös oikeasti heikkoja biisejä ja Saaran omat biisit löisi ne paremmuudellaan mennen tullen.

Mutta no, Saaran tästä esityksestä olen samaa mieltä, että se ei toiminut ja mielestäni se ei tukenut hienoa No Fear -biisiä. Saara ei taitavana laulajana tarvitse mitään sekametelisoppaa lavalle, vaan Saaran laulu jo itsessään riittäisi ja silloin Saara kuulostaakin parhaimmalta, kun ei liiku samalla pahemmin. Upea ei-liian-paljastava puku, hillitty koreografia, kauniit valot ja itämaishenkinen lavastus toimisi loistavasti. Muutama ihminen voisi tanssia lavalla tai esittää tanssien kappaleen tarinaa, mutta sitäkään ei välttämättä tarvittaisi.
Cry him out

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Night_Owl kirjoitti:Mielestäni artistin uran onnistuneisuus ei riipu siitä, montako radiohittiä hänellä on tai pääseekö biisit radioon. Saara on valinnut aivan omasta tahdostaan oman polun, jota kulkea (hän on itsekin tämän ilmaissut useassa haastattelussa) ja hänellä on vahva oma juttu, jota seuraa täydestä sydämestään. Mun mielestä se kertoo, että artisti on onnistunut urallaan. Hän saa tehdä just sitä mitä itse haluaa. Se on älyttömän hieno ja rohkea valinta ja arvostan sitä, että taiteilija uskaltaa tehdä omaa juttuaan. Saaralta vielä löytyy sen lisäksi faneja, jotka kuuntelevat Saaran levyjä (kuten minä) ja käyvät hänen keikoillaan.

Saaran edustama musatyyli ei ole saanut niin suurta suosiota Suomessa ja tämän Saara on hyväksynyt, kun on kieltäytynyt menemästä suurien levy-yhtiöiden leipiin (tämänkin sanoi jossain haastattelussa) ja valinnut jatkaa omalla tyylillään. Suomi on enemmän sellainen maa, jossa menestyy parhaiten nöyrällä asenteella, suomenkielisillä biiseillä ja usein musatyyli ei saisi kauheasti poiketa siitä, mitä nykyään radioissa kuulee. Saara on suomalaiseksi harvinaisen itsevarma, laulaa englanniksi (ja japaniksi ja kiinaksi, joskus suomeksi) ja musatyyli ei ole ehkä sellainen, minkä ajateltaisiin sopivan radiosoittoon. Tämä ei ole Saaran vika, vaan johtuu siitä, että radiot ovat vähän jämähtäneet paikoilleen ja eivät uskalla kokeilla jotakin uutta. Ja no, makuasioitahan nämä ovat, mutta mun mielestä radiossa soi myös oikeasti heikkoja biisejä ja Saaran omat biisit löisi ne paremmuudellaan mennen tullen.

Mutta no, Saaran tästä esityksestä olen samaa mieltä, että se ei toiminut ja mielestäni se ei tukenut hienoa No Fear -biisiä. Saara ei taitavana laulajana tarvitse mitään sekametelisoppaa lavalle, vaan Saaran laulu jo itsessään riittäisi ja silloin Saara kuulostaakin parhaimmalta, kun ei liiku samalla pahemmin. Upea ei-liian-paljastava puku, hillitty koreografia, kauniit valot ja itämaishenkinen lavastus toimisi loistavasti. Muutama ihminen voisi tanssia lavalla tai esittää tanssien kappaleen tarinaa, mutta sitäkään ei välttämättä tarvittaisi.
Noihin kahteen ekan kappaleen mielipiteisiisi ja kommentteihisi ja ajatuksiisi Saarasta ja hänen uran valinta tiestä, musasta ja biiseistä jne. ei ole kyllä mitään lisättävä. Olen täysin samaa mieltä.

Sit tästä No Fear esitysestä mä olen sun kanssa eri mieltä sen idea ja tarina sekä ajatus on loistava ja mulle aukea täydellisesti se mitä tällä on haettu, miksi se on näin tehty jne. Mulle se toimii tollaisenakin todella hyvin. Toi Someron kirkon ballaadiversiokin on ihan loistava ja minusta se on vain myöskin hienoa, että biisistä voi tehdä noin joustavasti erillaisiin paikkoihin erillaisia versiota. Mut jos mu pitää valita että kummasta pidän enemmän niin tästä UMK-kisan versiosta. Syy on se, että A) se kuvastaa Saaraa personana paremmin, että hän on sekä tunteellinen ja herkkä ihiminen jota biisin alku puoli kuvasta ja sit toisaalta sellainen todellinen iloinen energiapommi jota loppu puoli biisistä sitten kuvastaa B) Kuvasta minun mielestäni No Fear sanomaa paremmin, koska iloinen ja onnellinen sanoamahan No Fearissä on enemmin kuin sellainen ballaadimaisen haikeileva.

Ja toisaalta tää on puoliksisellainen ballaadimainen ja puoliksi iloisen onnellinen biisi, joka taas kuvasta aika pitkälle sitä millainen suhde Saaralla tähän No Fear sanomaan on.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Albin »

:mitvit: Onko nimimerkki Hupzi provo :mitvit: . Sama se, ärsyttää vain Saaran jatkuva erinomaisuuden jankkaaminen :niinpa: .. Saara on kuitenkin finaalipaikan ansainnut :peukku: .. ja anteeksi, että tuli näin ärhäkkä viesti <3
Viimeksi muokannut Albin, 11 Helmi 2016, 18:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minusta tuntuu, että tämä 39 sivua on enemmän samojen asioiden jankkaamista kuin mikään muu ketju sitten allekirjoittaneen terrorisoiman, muuan Norja 2009 -ketjun. :roll: :puna:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Minunko pitäisi väkisin etsiä etsimällä Saarasta jotain ns. vikaa, että te olisitte tyytyväisiä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Niin no, kyllähän se on ihan ymmärrettävää, että jos muut kritisoivat tätä kappaletta mutta kuitenkin YRITTÄVÄT löytää asioita, joiden myötä tästä saisi menestyksekkäämmän, niin yksi nimimerkki tyrmää kaiken Saaran erinomaisuudella, täydellisyydellä ja ties millä suurella ajattelulla.

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Wadde kirjoitti:Niin no, kyllähän se on ihan ymmärrettävää, että jos muut kritisoivat tätä kappaletta mutta kuitenkin YRITTÄVÄT löytää asioita, joiden myötä tästä saisi menestyksekkäämmän, niin yksi nimimerkki tyrmää kaiken Saaran erinomaisuudella, täydellisyydellä ja ties millä suurella ajattelulla.
Enhän minä ole tyrmännyt teidän ideotanne. Nehän kaikki periaattessa ihan käyttö kelpoisia.

Mut sitten teitä alkaa kismittää se, että minä pystyn ihan järkevästi perustelemaan sen miksi Saara on tähän ratkaisuun päätynyt missä muodossa biisi ja esitys nyt on. Jokainen saa pitää sitä esitystä ja biisiä niin hyvänä/huonona kuin haluavat. Tämähän ihan normaalia, että asiasta keskustellaan ja niin kuin sanoin teillähän on ollut ihan hyviä ideota ja näkemyksiä millä biisiä sais paremmaksi teidän mielestänne, mutta siinähän taas voi käydä niin, että jos Saara muokkais sitä biisiä tai esitystä teidän jonkun ehdotuksen mukaan niin voisi taas joku sellainen tykätä siitä vähemmän, joka pitää siitä paljon tässä nykyisessä muodossaan jne.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hupzi kirjoitti:Mut sitten teitä alkaa kismittää se, että minä pystyn ihan järkevästi perustelemaan sen miksi Saaran on tähän ratkaisuun päätynyt missä muodossa biisi ja esitys nyt on. Jokainen saa pitää sitä esitystä ja biisiä niin hyvänä/huonona kuin haluavat.
Ei minua kyllä järkevät perustelut ärsytä. Eikä erilaiset mielipiteetkään. Se ärsyttää, jos yritetään kaikkea perustella jollain "Saara on tämän varmasti päässään miettinyt ja nyt tämä kertoo hänen uudesta elämäntilanteestaan" -diipadaapalla. Kun sellaisilla ei ole euroviisujen saati menestyksen kannalta mitään tekemistä.

Rehellisempää olisi myöntää, että Saara kyllästyi vanhaan uraansa ja haluaa nyt tehdä enemmän keskivertomusiikkia. Tai mulle ei ainakaan mene jakeluun, miksi upean laulajan ja artistin pitää yhtäkkiä alkaa riisumaan vaatteita ja tanssimaan, kun se ei selvästi yhtään sovi Saaralle? Mut selvästi Saara haluaa olla kuten Miley Cyrukset ja muut mainstreampoppitähdet maailmalla, eikä enää uskaltanutkaan tehdä sitä omaa juttuaan.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Albin »

Nyt kyllä pyydän anteeksi edellistä viestiäni. Ärsyynnyin liikaa ja menin ihan nimimerkki asteelle.
:suutukkoon: Jokainen saa minun puolestani fanittaa niin paljon kuin tahtoo .. ja pitääkin fanittaa, mutta jokaista viestiä ei pidä kommentoida kuin perheenjäsen.. ja jos on perheestä niin se pitää myös kertoa. Sorry, tämä OT :puna: , mutta nyt jännittämään miten 2. semin kappaleiden käy... :hali: ja <3

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Tää on vähän tällaista tunteita kuohuttavaa aikaa. :tajutkaa:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Albin kirjoitti:mutta jokaista viestiä ei pidä kommentoida kuin perheenjäsen.. ja jos on perheestä niin se pitää myös kertoa.
Niinpä... Ja ihan oikeassa olit aiemmassa viestissäsi, et mennyt yhtään liian pitkälle (ainakaan minusta).

Hupzi
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 731
Liittynyt: 19 Tammi 2016, 14:03

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja Hupzi »

Mistähän ihmeestä sinä tuon repäisit, että Saara olis kyllästynyt omaan nykyiseen uraansa.

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

rosetta kirjoitti:
Albin kirjoitti:mutta jokaista viestiä ei pidä kommentoida kuin perheenjäsen.. ja jos on perheestä niin se pitää myös kertoa.
Niinpä... Ja ihan oikeassa olit aiemmassa viestissäsi, et mennyt yhtään liian pitkälle (ainakaan minusta).
Et minustakaan mennyt liian pitkälle. Minäkin vähän tuohduin toisessa ketjussa kun S.A. alkoi tunkea liikaa sinnekin. Kadun myös syvästi.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Saara Aalto – No fear

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Älä turhaan kadu, et sinäkään minusta mennyt yhtään liian pitkälle (nyt minäkin alan jo toistaa itseäni :heh:) vaan olit ihan oikeassa, minusta.

Lukittu