Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Euroviisut 2016 Tukholmassa

Sandhja – Sing it away

*****
40
19%
****
70
32%
***
63
29%
**
27
13%
*
16
7%
 
Ääniä yhteensä: 216

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja murka »

Andzak kirjoitti:Minä joskus ajattelin, että on tärkeää menestyä viisuissa ja harmitti, kun Suomi ei menestynyt. Enää ei harmita, lähinnä olisi mukavaa jos Suomi menestyisi viisuissa. Oma onnellisuuteni ei riipu siitä miten Suomi maana menestyy jossain asiassa, koska rakennan itse onnellisuuteni. Menestyminen viisuissa on aika utopiaa eikä elämää kannata sille pohjalle rakentaa vaan realismiin ja hyväksyä asiat. Suomessa ei näy mitään sellaista merkkiä, että se tulisi menestymään tulevaisuudessakaan viisuissa sen paremmin. Kyllä niitä menestyviä biisejä joskus putkahtelee, mutta siinä se. Suomen kansaa ei viisut ja niissä menestyminen ei kiinnosta. Suomalaisten kollektiivinen identiteetti ei rakennu euroviisuissa menestymiseen tai mihinkään muuhun menestymiseen yhtään missään, kuten vaikka venäläisille, azereille, ruotsalaisille on tärkeää näyttää, että hei me menestytään! Ehkä ainoastaan jääkiekko kiinnostaa suomalaisia vahvasti. Suomalainen itsetunto on siis ihan hyvällä pohjalla, ei tarvitse järkyttyä tai mennä shokkiin kun ei menestytä jossain asiassa, koska eihän se ole niin tärkeää. Hyvä elintaso taas on tärkeää ja se luo onnellisuutta suomalaisille. Olen huomannut että köyhemmillä mailla näyttämisen halu on suurempi kuin rikkaammilla, näkyy myös viisuissa vaikka azerien kohdalla. Esim. kun Suomi oli vielä köyhä sotien jälkeen, oli tärkeää menestyä urheilussa ja rakentaa siitä osa suomalaisuutta luoden kuvaa suomalaisista menestyvänä kansana, se toi valoa elämään. Viisufanit ovat ihan oma ryhmänsä, jotka kanavoivat mielenkiintoaan erityisesti viisuihin ja antavat aiheelle aivoissaan tilaa, siksi se voi koskettaa syvästi ja kaikki ylikorostuu. Voidaan puhua viisukuplasta. Normaali suomalainen katsoo viisut kerran vuodessa, koska ne nyt sattuu sieltä tulemaan. Pakkomielteinen menestymisen tarve ei ole hyvästä. Toki olisi kiva sitä ja tätä.
Hyvin kiteytetty. Olen harkinnut jo mediapaastoa ettei minun viisu- ja kiekkoiloani pääsisi kukaan tai mikään häiritsemään :tapu: .

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42711
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

murka kirjoitti:Ongelma on kaavan ja materiaalin yhteensopimattomuudessa. Vaatteen malli vaatisi joustamatonta kangasta mutta poromokkahan joustaa. Se olisi pitänyt sarjoa protoversiosta kokoa pienemmäksi koska nyt liikkuessa haalari venyy ja se korostuu erityisesti vatsan kohdalla.

Mikä avuksi jos vaatteita ei voi vaihtaa? Delegaatio kipinkapin lähimpään kauppaan ostamaan Sandhjalle blondausaineet. Sitten seuraavaksi pitää ostaa apteeksista destillerad vatten ja marketista höyryrauta. Sitten sen poropuvun kanssa höyrysaunaan muttei Sandhjaa puvun sisälle. Saunan jälkeen Sandhjalle blondaus päähän ja muu delegaatio silittämään poropukua kahdella pisteellä ja keskihöyryllä nurjalta puolelta. Sandhja suihkuun ja puku kuivumaan. Höyryllä silittäminen toistetaan vaikka kolmekin kertaa jos tarve vaatii.

Miksi blondaus? Mielestäni Sandhjaa vaalentamalla saisi puvun vaikuttamaan intensiivisemmältä väriltään. Muutenhan poropuvun värissä ei ole minun silmissäni mitään vikaa normaalikäyttöä ajatellen mutta lavalla tarvitaan suurempia kontrasteja tai kirkkaampia värejä.

Puvun yläosan leikkaus sopii mielestäni todella hyvin Sandhjalle. Vuori estäisi poromokan venymisen mutta haalarin rakenteen vuoksi vuoria ei ole voitu laittaa nimenomaan vatsan kohdalle. Puku päälle vasta ennen lavalle astumista :peukku: .
Anteeksi nyt koko tekstin lainaus, mutta kun vastaus tulee toiselle sivulle niin en voi käyttää väksyjä...

Piti vain päästä sanomaan, että tämä oli kyllä häkellyttävän pätevä näkemys! :kiitos: Taidat oikeasti tietää, mistä puhut. Ehkä sinut pitäisi pikapikaa roudata Tukholmaan toteuttamaan tuo korjausliike.
Rise, angel, shine, love!

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja murka »

Joskus vaan itku ei auta markkinoilla vaan pitää toimia olipa sitten maassa missä hyvänsä.

Sitä tislattua vettä laitetaan höyryrautaan koska tavallisessa hanavedessä voi olla kalkkia ja se sylkeytyy palaneena poronnnahan päälle. Nahkahousuista lähtevät polvipussit ihan samalla tavalla saunottamalla ja höyryrautaa käyttämällä.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Sandhjan taustaryhmästä on ihan varmasti foorumin valveutuneilla enemmänkin tietoja, mutta kun kaikki eivät foorumin nippelitietoja seuraa, niin pieni uutinen siitä, keitä Akkabellasissa on.
http://www.viisukuppila.fi/akkabellas-h ... taustalla/
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
JuliaS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3507
Liittynyt: 19 Helmi 2012, 23:28

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja JuliaS »

murkalla loistava idea! Lukeekohan Sandhjan delegaatiosta kukaan tätä palstaa.....
Like a monument to all the time we spent

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Karma is a bitch. :rofl: Sandhja on varsin hauska tyyppi ja pirteä persoona.

Got a fire and a country heart 🔥

Edwina
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2981
Liittynyt: 11 Tammi 2013, 12:25
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Edwina »

Aivan mahtava edustaja meillä! Aito, iloinen, loistavaa englantia puhuva Sandhja! :tapu: :tapu: :tapu:

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Albin »

Edwina kirjoitti:Aivan mahtava edustaja meillä! Aito, iloinen, loistavaa englantia puhuva Sandhja! :tapu: :tapu: :tapu:
Ihanaa, että suomesta löytyy persoonia jotka ei matele muiden edessä. :peukku:

viisufantti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1337
Liittynyt: 10 Tammi 2014, 19:13

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja viisufantti »

Olipa kiva lehdistötilaisuus. Sandhja on kyllä todella hyvä edustaja suomelle!

RiseLikeAPhoenix
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Helmi 2016, 15:37

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja RiseLikeAPhoenix »

noinniinku persoonana, sandhja on kyllä melkoisen valloittava tapaus. :peukku:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja murka »

Samaa mieltä teidän muiden kanssa. Sandhja on mahtava mimmi, todellinen PR-lähettiläs Suomelle. Ei tippaakaan sitä iänikuista melankoliaa ja jännittämistä. Vaikuttaa todella lupaavalta. Toivottavasti Sandhja ja Akkabellat saunottavat porohaalarin niin tiukaksi että se soi Sandhjan päällä ensimmäisessä semissä.

En ole pätkääkään huolestunut Sandhjan ja Akkabellojen esiintymisestä koska asiat vaikuttavat asettuvan oikeisiin uomiinsa.

Jos joku yleläinen sattuu lukemaan tätä palstaa niin esitän toiveen, että Sandhja olisi hostina ensi vuoden UMKissa.

P.S. Sandhjan puheessa on ideaa ja oivallusta. Hän kertoo tarinoita ja hänestä saisi hyvän tarinan kerrottavaksi. Ihmisethän rakastavat tarinoita, joilla on sisältöä.

Avatar
kasari
Siemailija
Siemailija
Viestit: 189
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 17:00

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja kasari »

Mulla on sellainen kutina (epäluuloisuuden jälkeen), et Sandhja puskee itsensä finaaliin. Ykkössemin friikkisirkuksen keskeltä tämä erottoo aitoudellaan ja feel good -meiningillä.

Toi haalari ei ole ehkä kaikkein paras, mut ei ne kanssasiskotkaan ole tänä vuonna onnistuneet.

RiseLikeAPhoenix
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 201
Liittynyt: 06 Helmi 2016, 15:37

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja RiseLikeAPhoenix »

niin, eihän se poropuku mun mielestä edelleenkään sovi yhtään Sandhjalle, tai biisiin.. :heh: mutta en myöskään usko että tässä tapauksessa kisamenestys on asuvalinnasta kiinni. :mrgreen:

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4156
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

RiseLikeAPhoenix kirjoitti:niin, eihän se poropuku mun mielestä edelleenkään sovi yhtään Sandhjalle, tai biisiin.. :heh: mutta en myöskään usko että tässä tapauksessa kisamenestys on asuvalinnasta kiinni. :mrgreen:
En minäkään usko, että menestys puvusta jää kiinni. Tai edes koreografiasta - en tiedä, montako kertaa joukkue on vetänyt biisin tällä koreografialla, mutta kertoja näyttäisi olleen liian vähän. Hieman nyt rutiinin puute rehottaa, kuten lukion matikanopettajani tapasi sanoa. (Tällä en tarkoita laulutaitoa vaan joukkueen yhteenhitsautumista ja esiintymisen rentoutta ja vaivattomuutta.) Yksi taustalaulaja erottuu tanssikokemuksellaan muista, toisilla näkyy epävarmoja kädenliikkeitä ja ulkoaopetellun näköistä liikehdintää. Mutta hehän kuulemma treenaavat jatkuvasti myös omalla ajallaan, joten kyllä tästä vielä voi hyvä tulla :peukku: Ja todennäköisesti oman maan edustajaa myös seuraa kriittisemmällä silmällä kuin muita, kun toivoo heille menestystä.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja murka »

Näytti siltä, että Sandhja jännitti kakkosharjoituksissa. Hänen kannattaa nyt antaa lantion keinua ja näyttääkin takapuoltaan kun se kerran on joka tapauksessa mukana siellä lavalla. Paljonruodittu haalarihan imartelee Sandhjaa takaapäin ja edestäpäin poislukien vatsan kohdalle venynyt pussi. Sandhjahan on terveen ja hedelmällisen näköinen nainen. Luulisi sellaiselle aina ropisevan niitä ulkomusiikillisia pisteitä enemmän kuin mallityypeille. Äänestystilannehan on intiimi ja anonyymi, jokainen saa pitää tasan tarkkaan siitä mistä haluaa.

Ding dongaushan kompastui päälleliimattuun juttuun, jolla koetettiin saada lisäpisteitä. Muutenkin hommassa oli pakonomaisen yliyrittämisen käryä. Teoreettisestikin pohtien löytyy enemmän ihmisiä, jotka haluaisivat päästä laulamalla eroon oman elämänsä ikävistä asioista. Kosintaa odottavia on huomattavasti vähemmän.

Kävi niin tai näin niin johan me olemme oppineet että vuoden päästä ovat seuraavat viisut. Suomalaisten pitääkin uskaltaa valita erilaisia artisteja kisaan ja luottaa siihen, että he tekevät siellä parhaansa. Onneksi ei sentään ketään aleta kovasti mollaamaan viisumenestyksen tai sen puutteen vuoksi.

Sandhja on tehnyt itsestään kaikessa hiljaisuudessa mediaseksikkään. Oli tavallaan jännää katsoa kun Sandhja piti toimittajia hyppysissään olemalla oma itsensä.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

kasari kirjoitti:Mulla on sellainen kutina (epäluuloisuuden jälkeen), et Sandhja puskee itsensä finaaliin.
Olen täysin vakuuttunut, että Sandjha laulaa itsensä fiinaaliin. Aitous, positiivisuus ja taito on sellainen yhdistelmä, että sillä ei voi kuin menestyä.

Ihailen tavattomasti Sandjhan säihkyvyyttä ja elämäniloa.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ihanaa, että tänne on viimeinkin ilmaantunut myös positiivisia kommentteja. :tapu: Olen ollut hyvin hämmentynyt suomalaisten fanien asenteesta tänä vuonna. Ihan kuin olisi jäänyt joku negatiivisuuden levy päälle viime vuodelta? Vähän sellainen fiilis, että mikään ei kelpaa. Jos Mikael olisi valittu, niin sitten olisi itketty Saaran perään ja jos Saara olisi valittu, niin sitten olisi itketty Mikaelin perään. Nyt olen nähnyt vaikka mitä kommentteja siitä, kuinka taas saa hävetä Suomea ja kaikki on pilalla ja asu on ruma ja laulukaan ei suju ja koreografia on huono jne jne. Mitä ihmettä? Mun mielestä kaikki näyttää hyvältä.

Ehdottomasti tän pitäisi mennä ykkössemistä finaaliin. Mitä ratkaisevasti huonompaa tai nolompaa tässä on kuin esimerkiksi Marry Me:ssä tai Lose Controllissa, ne menivät kuitenkin molemmat finaaliin? Ja täällä ihan tosissaan puhutaan, että esimerkiksi Kreikka tai joku Moldova (!) ovat paljon varmemmin finaalissa. Minä en kyllä käsitä.

Mulla on jopa sellainen olo, että tämä voisi olla tämän vuoden yllättäjiä. Ei nyt ehkä ihan Softenginejä tee, mutta miksei TOP15 vois olla saavutettavissa.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42711
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Missä täällä on puhuttu, että Moldova olisi varmempi finalisti?

Kreikkaa kyllä pitäisin varmempana.

Ei voi mitään: Minusta tämä ei ole kehittynyt UMK:sta yhtään mihinkään, vaan pikemmin mennyt takapakkia. Periaatteellisista syistä en Suomea sen kummemmin kannata kuin dissaa. UMK-valikoimassa olisi ollut ainakin yksi vaihtoehto, mutta ei mitään suursuosikkia minulle, joten en ole katkera.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Wadde kirjoitti:Ehdottomasti tän pitäisi mennä ykkössemistä finaaliin. Mitä ratkaisevasti huonompaa tai nolompaa tässä on kuin esimerkiksi Marry Me:ssä tai Lose Controllissa, ne menivät kuitenkin molemmat finaaliin?
Taso on huomattavasti kovempi varsinkin 1. semifinaalissa, jos vertaa muihin vuosiin. Harjoituspätkät sinetöivät Suomen kohtalon. Ei vaan riitä - ainakaan omiin silmiini.
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Rousku kirjoitti:^Missä täällä on puhuttu, että Moldova olisi varmempi finalisti?
Oon nähnyt listoja (en nyt oo varma, et onko ne ollu täällä vai muilla foorumeilla), joissa Moldova on saattanut olla "ehkä"-osastolla kun Suomi taas on ollut "ei mitään mahdollisuuksia".

En mäkään nyt siis väitä, että Suomi on pomminvarmasti finaalissa. Mun mielestä mahikset finaaliin vaan on suuremmat kuin pudota sieltä. Ehkä 60-40?

Noh, samanlaista nihkeyttä täällä oli Paradise Oskarin ja Softenginenkin aikaan. Paitsi että nyt on menty entistä negatiivisempaan suuntaan.

Itse kyllä uskon, että sieltä kuoresta tulee Finland.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Hazard kirjoitti: Taso on huomattavasti kovempi varsinkin 1. semifinaalissa, jos vertaa muihin vuosiin.
Mitkä on laskettavissa "huomattavasti kovemman tason" biiseiksi? Venäjä ja Armenia juu, mutta mitkä muut muka?

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42711
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Mitä ratkaisevasti huonompaa tai nolompaa tässä on kuin esimerkiksi Marry Me:ssä tai Lose Controllissa, ne menivät kuitenkin molemmat finaaliin?
Marry Me:n livelaulu oli ratkaisevasti parempaa. Krista oli varmemman oloinen esiintyjä (tosin Sandhjan lopullista suoriutumista emme ole nähneet). Puku ei ollut katastrofi (ei tosin ehkä hyväkään niillä tanssijoilla, pukutempun vaatimusten takia). Koreografia oli mietitty ja osattiin, ei mitään haahuilua. Biisi oli omassa hömppälajityypissään pätevä paketti. Biisinä Sing it away sisältää elementtejä, joista pidän (soulhenkisyys), mutta ensimmäinen viestini ketjuun on se, että kompille pitää tehdä jotakin. Ei ole tehty.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ehkä sen verran pitää edelliseen viestiini tarkentaa, että ehkä Moldovaa parempi esimerkki on Itävalta, jota kovasti ollaan tyrkkäämässä finaaliin. Itse en taas näe, mitä sen sensaatiomaisempaa siinä kappaleessa on kuin Suomen kappaleessa.

Ainoa, mistä olen huolissani, on tuo aloitusnumero. Ja juu, se ei ole huonoin mahdollinen, mutta jos Suomi esiintyisi numerolla 9, olisin satavarma finaalipaikasta.

En muuten vieläkään tajua, miks Venäjälle ei voitu antaa jotain numeroa 2 tai 3, kun he siellä finaalissa joka tapauksessa ovat. Mutta joo, se ei ehkä kuulu tähän ketjuun.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Rousku kirjoitti:[Koreografia oli mietitty ja osattiin, ei mitään haahuilua.
Mun mielestä tässä on hyvä koreografia: Sitä on mietitty mutta toisaalta se ei ole liian pilkuntarkasti tehty. Parasta Suomen esityksessä oli Sandhjan irrottelut ja hyvä, että niille annetaan tässäkin tilaa - toivottavasti vain uskaltaa irrotella ja ketkutella koko rahan edestä.

Muistutan toki vielä tässä, että olin Mikaelin joukoissa Suomen finaalissa, joten tämä ei ole mitään Sandhja-fanin epätoivoista yrittämistä muuttaa kakkaa kullaksi. :heh: Mun mielestä tää dissaus on vain mennyt överiksi. Jos tämä olisi Tanskan biisi, niin ei täällä olisi näin kova valitusvirsi käynnissä. :draamaa:

Tietysti jos Suomi putoaa toisen kerran finaalista putkeen, niin se on jättimäinen katastrofi ja sitten pitääkin kritisoida ja keskustella. Vielä en heittäisi kirvestä kaivoon.

Täytyy muistaa, että jopa PKN olisi mennyt yleisön äänillä finaaliin. Vaikea nähdä, miksei tämä saisi saman verran yleisöääniä + saisi vielä juryääniäkin sen verran, että finaalipaikka irtoaisi.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42711
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^^Zoë laulaa paremmin. Ei silti, olen toistaiseksi veikannut, että Itävalta ei mene finaaliin.

Itävallan esitys on myös koherentimpi. Siitä on tarkoitus välittyä herttaisuus, ja se välittyy. Suomesta on tarkoitus välittyä energia ja ilo (ehkä vaikeuksien voittamisenkin kautta), mutta se ei kunnolla välity. Veronsa vievät laulusuorituksen ja koreografian haparoinnit sekä tylsänoloiset asut.

Katso Belgia, jos haluat nähdä, miten ilo ja enegria välittyvät, vaikkei laulu ihan priimaa olisi.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6580
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Rakastan tota Sandhjan naurua. Se on ihanan tarttuva! :D
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42711
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti:Jos tämä olisi Tanskan biisi, niin ei täällä olisi näin kova valitusvirsi käynnissä. :draamaa:
Joo, minä olisin silloin iloinen, että Tanska kerrankin lähettää vähän muuta kuin sen tyypillisimmän Tanska-biisin (joka niillä tänäkin vuonna on). Sitä enemmän harmittaisi, ettei esitys ole priimaa.
Wadde kirjoitti:Tietysti jos Suomi putoaa toisen kerran finaalista putkeen, niin se on jättimäinen katastrofi ja sitten pitääkin kritisoida ja keskustella. Vielä en heittäisi kirvestä kaivoon.
No hah. Kuinka monta kertaa Latvia putosi putkeen? Bulgaria? Silti jaksoivat yrittää. Latvian osalta tuotti tulosta viime vuonna, nytkin näyttää hyvältä. Bulgaria saattaa nyt lopulta onnistua sekin.
Wadde kirjoitti:Täytyy muistaa, että jopa PKN olisi mennyt yleisön äänillä finaaliin. Vaikea nähdä, miksei tämä saisi saman verran yleisöääniä + saisi vielä juryääniäkin sen verran, että finaalipaikka irtoaisi.
PKN oli vähän muuta sentään: Ei mikään ihankiva, vaan jotain mitä joko rakastaa tai vihaa. Erottuvuusarvo ihan eri luokkaa kuin tällä.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Aleksi
Majakanvartija
Majakanvartija
Viestit: 20752
Liittynyt: 06 Joulu 2010, 11:16
Paikkakunta: Hamina

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Aleksi »

Wadde kirjoitti:Mitkä on laskettavissa "huomattavasti kovemman tason" biiseiksi? Venäjä ja Armenia juu, mutta mitkä muut muka?
Asettelin kantani ehkä hiukan väärin. Vastaan aiempaan kysymykseesi Lose Controlista ja Marry Me'stä.

Lose Control ei ole vertailukelpoinen kohde, sillä sehän sijoittui kahdenneksitoista mutta pääsi villinä korttina finaaliin. Sellaista mahdollisuutta ei ole tänä vuonna. Marry Me'n ympärille oli rakennettu ihan hyvä esitys, mutta Sandhjan viisun (ainakaan omasta mielestäni) ei. Lisäksi osallistujia vuoden 2013 2. semifinaalissa oli yksi vähemmän. Minä en vain Sandhjaamme finaalissa näe millään. :eiei:
Got a fire and a country heart 🔥

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Rousku kirjoitti:
Wadde kirjoitti:Tietysti jos Suomi putoaa toisen kerran finaalista putkeen, niin se on jättimäinen katastrofi ja sitten pitääkin kritisoida ja keskustella. Vielä en heittäisi kirvestä kaivoon.
No hah. Kuinka monta kertaa Latvia putosi putkeen? Bulgaria? Silti jaksoivat yrittää. Latvian osalta tuotti tulosta viime vuonna, nytkin näyttää hyvältä. Bulgaria saattaa nyt lopulta onnistua sekin.
Ööh, miten Latvia tai Bulgaria liittyy mitenkään Suomen menestykseen? Tuskinpa noissakaan maissa on vaan oltu silleen, et "olipa kiva osallistua", kun menestystä ei tullut. Tietysti pitää pohtia, onko valintaprosessissa jotain ongelmaa, jos finaaliin ei päästä monena vuonna putkeen. Mutta vielä Suomi ei ole pudonnut toista kertaa putkeen. Katsotaan tosiaan ensi viikolla.

Mutta joo, eipä mun tarvinnut tänne montaa viestiä kirjoittaa, kun taas muistin, miksi tulee käytyä tällä foorumilla niin harvoin. :heh: Joka kommenttiin heti hirveä besserwisseröinti ja muiden mielipiteiden teilaus, aivan sama, mitä sanoo.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42711
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2016: Sandhja – Sing it away

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Wadde kirjoitti: Mutta joo, eipä mun tarvinnut tänne montaa viestiä kirjoittaa, kun taas muistin, miksi tulee käytyä tällä foorumilla niin harvoin. :heh: Joka kommenttiin heti hirveä besserwisseröinti ja muiden mielipiteiden teilaus, aivan sama, mitä sanoo.
Luulin että kysyit mielipiteitä. Olisiko sitten pitänyt vain myönnellä vastaukseksi?
Viimeksi muokannut Rousku, 07 Touko 2016, 00:59. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Lukittu