NIIIIIIIIIIIIIIIN naulan kantaan! Äänestyssysteemille pitää tehdä jotain. Diaspora-ääni -ongelma on ratkaistava!!! Naapuriäänestys on kohtuullisemmin kurissa, vaikka muutama reunavaltio (yleensä esim. Suomi, Portugali) kärsiikin vähän enemmän.Leo kirjoitti:Laulu, jonka kuului päästä finaaliin, ei sinne sitten päässyt. Suomen kappale oli sykähdyttävä ja esitys maaginen. Se alkoi UMK:n finaaliesityksestä ja jatkui eiliseen semifinaaliesitykseen asti. Norma Johnin Lasse ja Leena ovat musiikin rautaisia ammattilaisia ja heidän harjoituksiaan ja edustamistaan oli ilo seurata. Esitys oli varmoissa käsissä. Lavaesitys oli vähäeleinen ja tyylikäs. Ei ihme, että lehdistö, fanit ja vedonlyöjät nostivat tämän suosikiksi. Mutta sitten kävi niin kuin useimmiten käy. Vastoin ennakko-odotuksia Suomen tyylikäs kappale ei vain päässyt finaaliin. Ehkäpä se oli liian hyvä euroviisuihin,
Pistelaskujärjestelmä ei ole vieläkään oikeudenmukainen, jos aina samat maat pääsevät finaaliin ja aina samat sieltä tipahtavat pois. Mitään automaattifinalisteja ei pitäisi olla ollenkaan. Jotain on vialla pistejärjestelmässä jos esim.Azerbaidhan pääsee joka vuosi jopa hevosenpäineen, maalaritikkaineen ja liitutauluineen finaaliin, mutta Suomi karsiutuu niinkin ennakkoon suositulla kappaleella kuin Blackbird . Yksi objektiivinen raati ratkaisisi kisan, muuten menee kaveripeliksi. Millainen raati ja mistä, miten koottuna, en tiedä.
Karsiutumisesta: Suomi on karsiutunut "vasta" kolmesti,kun Alankomaat jäi semifinaaliin perätikin kahdeksan perättäistä kertaa ennen Anoukia! Että seuraava finaalipaikka Suomelle v. 2023?
Norma John edusti Suomea kunnialla ja tyylillä ja nyt on suomalaisten vuoro kohdella heitä samalla tavalla viisutappion jälkeen. He eivät ansaitse mitään lehdistön lynkkausta.
Kiitos Norma John, Lasse ja Leena hienosta ammattimaisesta, tyylikkäästä edustuksesta ja tervetuloa euroviisuihin takaisin milloin vain .
Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Teknisesti ainakin nimenomaan helppo: yksinkertainen rakenne ja melkeinpä vain kaksi sointua per osa.Jonttu kirjoitti:Vaikea biisi? Ei minusta ollenkaan vaan nimenomaan yksinkertainen auetakseen jo ekakuulemalta. Rakennehan ei juuri simppelimpi voisi olla ja kaikki on pelkistettyä ja konstailematonta (ehkä vähän liiankin). Belgiaa esmes pidän paljon vaikeampana biisinä.
Toisaalta voittihan viime vuonnakin Sandhja Gretan, joten kukaties tänä vuonna joku Tšekki on mennyt Suomen edelletoivo kirjoitti:Monet ovat sitä mieltä, että Suomi sijoittui 11. semissään. Mulle ei tulisi yllätyksenä, vaikka olisi sijalla 15. Kyseessä kuitenkin Suomi, joka ei menesty vaikka lähettää mitä.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Olet kyllä hieman väärässä, sillä vaikka pistemäärä oli sama 51, niin Greta oli saanut useammalta maalta pisteitä.UFOPOLI kirjoitti:Toisaalta voittihan viime vuonnakin Sandhja Gretan
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Hirveältä tuntuu kun olen tänään lukenut keskustelu palstoja ja monella ihmisellä on mielipide, että koska me ei päästä finaaliin niin sama alkaa vetämään vain överiksi ja laittaa esiintyjiä tyyliin Matti Nykänen ja PKN. Ja aika varmana tunnuttiin pitävän, että tämä on ollut semifinaalin jumbo. Oman ikäisten työkavereiden mielipide oli että paska biisi ja ei ihme, ettei taaskaan pärjätty. Nyt pitäisi UMK aivan kunnolla tuulettaa ja tehdä muutoksia.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
jee euroviisut kirjoitti:Minäkin olen alkanut miettiä, että jos UMK on menossa tähän suuntaan, niin pitäisikö vetovastuu Suomen viisuosallistumisesta siirtää MTV3:lle (myös MTV3 on EBU:n jäsen eli voisi olla vastuussa Suomen viisuosallistumisesta).
Tai toinen vaihtoehto: voisiko Suomi kokeilla edes kerran sisäistä valintaa? Itse asiassahan 51 kertaa viisuihin osallistunut Suomi on useimmin euroviisuihin osallistunut maa, joka ei ole koskaan valinnut edustajaansa sisäisesti. (Ennen kuin kukaan kysyy 56 kertaa osallistuneesta Norjasta, niin Norja on valinnut edustajansa sisäisesti kerran, vuonna 1991.) Valitkaa nyt Suomen edustajaksi sisäisesti vaikka ilmeisesti yhä viisuedustuksesta kiinnostunut, jo kansainvälistä mainetta niittänyt Saara Aalto. Jos hänen kirous ikuisena kakkosena jatkuu, niin kyllä minulle viimeisten kolmen osallistumisen jälkeen todellakin kelpaisi toinen sija viisuissa.
Vaikka Saara Aalto on teknisesti lahjakas laulaja niin nähtiinhän se jo viime vuonna, että ei yle osaa hyödyntää Saaran vahvuuksia. Esimerkiksi muistelen lukeneeni, että No Fearin esityksessä oli ollut ylen ihmisiä kehittelemässä sitä. Siksi toistankin itseäni ja pelkään, että Saara ylen valintana esiintyisi No Fearin kaltaisessa sekavassa esityksessä hirvennahka asussa Kyllä ylen pitäisi perus asiat ensin saada kuntoon ennen sisäistä edustajaa.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
^, ^^ voi vitsi teidän kanssanne - väheksyntä&tunne, perusteetonkin tunne edellä meneminen istuu syvällä. Saara on varmaan käynyt aika kovan koulun xfactorissa ja ehkä, siis ehkä jopa Saara oppinut itsekin jotain. Eikö Hartwall-areena ollut yhtään osoitus siitä? Ja ehkä Ylekin Saaran kohdalla on tajunnut xfactor tuotantojen esimerkin voimalla että mitä voisi tehdä. Siis onhan Saara persoonallinen ja outo aina suureen ärsyttävyyteen saakka, mutta mantra tekninen suorittaja ja siinä kaikki on kyllä viime Syksyn näyttöjen perusteella vähän hölmö.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
^Ketä me väheksyimme? Jos oikein luin niin Yleä. Eikä sanaakaan Saarasta teknisenä suorittajana, vaikka kyllä hän sen puolen taitaa (ja tämä ei ole moite).
Yle-tuotannot eivät ole olleet kovin korkealaatuisia, enkä tiedä, miksi Saaran tapauksessa osattaisiin tehdä poikkeus.
Suomen ongelma viisuissa ei ole se, miten löydettäisiin oikea artisti esiintyjäksi. Tämä käsittääkseni oli pointti yleisemmällä tasolla, ei Saaran mollaaminen. Siksi sisäinen valinta ei mitään ratkaisisi. (No, päästäisiin sillä niistä kaikkien kilpailijoiden videoista toki.)
Hartwall-areenalla olen viimeksi ollut kymmenen vuotta sitten.
Yle-tuotannot eivät ole olleet kovin korkealaatuisia, enkä tiedä, miksi Saaran tapauksessa osattaisiin tehdä poikkeus.
Suomen ongelma viisuissa ei ole se, miten löydettäisiin oikea artisti esiintyjäksi. Tämä käsittääkseni oli pointti yleisemmällä tasolla, ei Saaran mollaaminen. Siksi sisäinen valinta ei mitään ratkaisisi. (No, päästäisiin sillä niistä kaikkien kilpailijoiden videoista toki.)
Hartwall-areenalla olen viimeksi ollut kymmenen vuotta sitten.
Rise, angel, shine, love!
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Soundi on keksinyt kuinka voitetaan viisut http://www.soundi.fi/jutut/euroviisujen ... voittajat/
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Ok, luin huolimattomasti, mutta mielessä oli pari viestiä taaksepäin ollut vanhan Saara väännön henkiinherätysyritys:Rousku kirjoitti:Suomen ongelma viisuissa ei ole se, miten löydettäisiin oikea artisti esiintyjäksi. Tämä käsittääkseni oli pointti yleisemmällä tasolla, ei Saaran mollaaminen. Siksi sisäinen valinta ei mitään ratkaisisi. (No, päästäisiin sillä niistä kaikkien kilpailijoiden videoista toki.).
Samaa mieltä YLEstä - joskin syy e ole pelkästään YLEn vaan siinä, että muut merkittävät taustavoimat, ne, joiden pitäisi nähdä mahdollisuus esitellä suomalaista tuotannollista osaamista, luoda yleisuskottavuutta, eli suuret levy-yhtiöt, keskittyvät mieluummin pelkästään kotimarkkinoille suunnattuun huumorimusiikkiin. Jota siis nyt ilmeisesti Soundi-artikkelinkin perusteella ollaan levittämässä entistä aggressiivisemmin levittämässä myös Suomen karsintoihin. Huumorimusiikissakaan siis ei mitään vikaa, mutta tässä liikkeessä ei ole tarkoitus tehdä hyvää huumorimusiikkia vaan lyödä läskiksi.poika90 kirjoitti: Edelleen pelkään, että ensi vuoden edustaja on taas joku hirven nahka asussa oleva Saara Aalto joka laulaa No Fear 2 Merin ollessa taustatanssija.
Paitsi viisujen niin ihan suomalaisen populaarimusiikin tilan vuoksi Wadden ehdotus addressista on kannatettava.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
- Teräsbekoni
- Kanta-asiakas
- Viestit: 11335
- Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Miksi ihmeessä mediassa puhutaan koko ajan vain voittamisesta? Viisuihin osallistuu joka vuosi noin 40 maata ja vain yksi voi voittaa, joten todennäköisyys voittamiselle on suhteellisen pieni. Softenginenkään hyvästä sijoituksesta ei koskaan puhuta mitään, vaan seuraavan vuoden viisuihinkin Suomi lähti kaikki tai ei mitään -asenteella, vaikka olisi pitänyt keskittyä maltilliseen sijoituksen petraamiseen ja kärkikymmenikköön nousemiseen. Luulisi Suomen 40 vuoden voittamattomuuden opettaneen suomalaisille jotain reaaliteetteja, mutta ei.
Mulla on ikävä Hanna Pakarisen edustusta. Tuolla paketilla olisi päästy näin kymmenen vuotta myöhemminkin jatkoon, kun biisi alkaa niin räjähtävästi ja kaappaa katsojan huomion. Vaan eipä tule äkkiseltään mieleen ketään suomalaista naisartistia, joka voisi vetää yhtä vakuuttavan biisin ja yhtä vakuuttavasti.
Mulla on ikävä Hanna Pakarisen edustusta. Tuolla paketilla olisi päästy näin kymmenen vuotta myöhemminkin jatkoon, kun biisi alkaa niin räjähtävästi ja kaappaa katsojan huomion. Vaan eipä tule äkkiseltään mieleen ketään suomalaista naisartistia, joka voisi vetää yhtä vakuuttavan biisin ja yhtä vakuuttavasti.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
^ Hanna sais kyllä edustaa uudelleen Suomea. Siinä on esiintyjänä huimaa karismaa ja ammattitaitoa. Kappale vaan puuttuu. Toisaalta nyt kun hän on vedellyt näitä Carolan kappaleita, niin ehkä se voisi ollakin jotain herkempää tällä kertaa. Mutta miksei myös rokahtavaa. Lisäksi haluaisin ehdottomasti Saara Aallon, Mikael Saaren ja Diandran vielä kerran edes yrittävän.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
^^ Tuo voittamiseen keskittyminen on itse asiassa vielä paljon suurempaa muualla, esim. Briteissä, media ja tavallinen kansa ei ainakaan tunnu välittävän muusta. Typerää minustakin, kun maita on tosiaan mukana niin monta.
Mutta niin, kuten eilen sanoin niin tämän esityksestä & toteutuksesta on turha etsiä vikaa, sitä ei löydy; mutta kenties se itse kappale ei sitten kuitenkaan loppujen lopuksi ollut ihan tarpeeksi vahva... Oma ensireaktioni siihen kun palasi mieleen: ihan hyvä ja kaunis kappale, mutta ei esim. Mikael Saaren mestariteosten veroinen... (Taisin jopa ihan noita sanoja täällä käyttää, tuon voi joku halutessaan vaikka tarkistaa, sitä kun täällä harrastetaan ) Kun kappaletta "tämän vuoden Mikael Saareksi" brändättiin. Olihan se toki ehdottomasti UMK:n parhaimmistoa, ei epäilystäkään, ja muiden ylistävä kehuminen sitten vakuutti minut, ainakin jollain lailla.
(Eihän tuo selitä miksi muutama heikompi kappale sitten pääsi jatkoon, mutta jos tässä etsitään syitä siihen miksi tämä ei mennyt eikä siihen miksi joku muu meni, niin sehän ei ole relevanttiakaan.)
Noihin kommentteihin miten "ranteet auki" -meininki ei pärjää, niin onhan sellaisia hyvin pärjänneitä ollut kuitenkin, esim. laulettiinhan Jamalan voittokappaleessakin kuolemasta ja kuitenkin se voitti... Eikä tämän kappaleen melodia kuitenkaan ollut synkkä, joten sen yleisvaikutelma ei sitä ollut.
Mutta niin, kuten eilen sanoin niin tämän esityksestä & toteutuksesta on turha etsiä vikaa, sitä ei löydy; mutta kenties se itse kappale ei sitten kuitenkaan loppujen lopuksi ollut ihan tarpeeksi vahva... Oma ensireaktioni siihen kun palasi mieleen: ihan hyvä ja kaunis kappale, mutta ei esim. Mikael Saaren mestariteosten veroinen... (Taisin jopa ihan noita sanoja täällä käyttää, tuon voi joku halutessaan vaikka tarkistaa, sitä kun täällä harrastetaan ) Kun kappaletta "tämän vuoden Mikael Saareksi" brändättiin. Olihan se toki ehdottomasti UMK:n parhaimmistoa, ei epäilystäkään, ja muiden ylistävä kehuminen sitten vakuutti minut, ainakin jollain lailla.
(Eihän tuo selitä miksi muutama heikompi kappale sitten pääsi jatkoon, mutta jos tässä etsitään syitä siihen miksi tämä ei mennyt eikä siihen miksi joku muu meni, niin sehän ei ole relevanttiakaan.)
Noihin kommentteihin miten "ranteet auki" -meininki ei pärjää, niin onhan sellaisia hyvin pärjänneitä ollut kuitenkin, esim. laulettiinhan Jamalan voittokappaleessakin kuolemasta ja kuitenkin se voitti... Eikä tämän kappaleen melodia kuitenkaan ollut synkkä, joten sen yleisvaikutelma ei sitä ollut.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Juttelin juuri 70+ eläköityneen miespuolisen kollegani kanssa joka koko elämänsä seurannut myös musiikkia laajasti ja laajalla sydämellä. Hän sanoi ettei mikään viisukappale ole ikinä vaikuttanut häneen niin syvästi kuin tämä, meni kuulema suoraan sydämeen ja liikutti uskomattomalla kauneudellaan. Miestä ei harmittanut menestymättömyys, sillä pääasia että tällaisia kappaleita tehdään. Ja näinhän se on. Uskoisin että itsellekin jäävät vähäisemmätkin hyvät, kuten Tshekki, enemmän mieleen kuin menestyneet joista en välitä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Jokaisella varmasti on vuosien varrelta jäänyt suosikeiksi euroviisukappaleita, jotka eivät välttämättä ole kärkeen yltäneet.
Tämä onkin asia, jota kannattaa välillä ajatella. Ei se menestys ole kaikki kaikessa. Euroviisut ovat muutakin.
Hieno tuo Ta1jan kollegan kokemus Blackbirdistä.
Musiikki koskettaa jokaista eri tavalla ja nämä viisuhelmet ovat sitä parasta antia.
Monena vuonna voittaja on ollut minulle yhdentekevä, mutta se häntäpäähän jäänyt koskettava kappale muistuu mieleen vuosienkin päästä ja sitä on aika ajoin kiva kuunnella.
Tämä onkin asia, jota kannattaa välillä ajatella. Ei se menestys ole kaikki kaikessa. Euroviisut ovat muutakin.
Hieno tuo Ta1jan kollegan kokemus Blackbirdistä.
Musiikki koskettaa jokaista eri tavalla ja nämä viisuhelmet ovat sitä parasta antia.
Monena vuonna voittaja on ollut minulle yhdentekevä, mutta se häntäpäähän jäänyt koskettava kappale muistuu mieleen vuosienkin päästä ja sitä on aika ajoin kiva kuunnella.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Blackbird don't sing. Esitys toi minulle kylmiä väreitä. Tässä ei ollut mitään hävettävää. Kappale on oikein kaunis ja tunnelmallinen. Se ei tällä kertaa riittänyt. Minusta tämä oli melko heikon semin selkeästi parhaita kokonaisuuksia.
En kuitenkaan näe tämän karsiutumista täysin epäoikeutettuna. Kappale on melko minimaalinen ja esitys seisoo paikallaan. Ymmärrän, miksi tätä ei äänestetty. Uskon, että esiintymisnumerokin vaikutti asiaan. Yksi asia, jota myös mietin, että tämä saattoi olla monista hyvä, mutta ei paras. Veikkaan, että moni ajatteli tässä, että onpas nätti kappale jne. Se ei kuitenkaan ollut se paras. Jos äänestäjien olisi pakko valita kymmenen parasta kappaletta, niin tällä olisi voinut ehkä olla isommat mahdollisuudet.
Minusta koko UMK on rasittava formaatti. Siitä voitaisi luopua kokonaan. Suomella ei ole ollut varaa tehdä kovin näyttäviä esityksiä. Tähän olisi yksinkertainen ratkaisu. Luovutaan kokonaan koko karsintaformaatista. Minusta artisti ja kappale voitaisi yhtä hyvin valita sisäisesti. Näin Ylelle jäisi rahaa tehdä näyttävä esitys.
5/5
En kuitenkaan näe tämän karsiutumista täysin epäoikeutettuna. Kappale on melko minimaalinen ja esitys seisoo paikallaan. Ymmärrän, miksi tätä ei äänestetty. Uskon, että esiintymisnumerokin vaikutti asiaan. Yksi asia, jota myös mietin, että tämä saattoi olla monista hyvä, mutta ei paras. Veikkaan, että moni ajatteli tässä, että onpas nätti kappale jne. Se ei kuitenkaan ollut se paras. Jos äänestäjien olisi pakko valita kymmenen parasta kappaletta, niin tällä olisi voinut ehkä olla isommat mahdollisuudet.
Minusta koko UMK on rasittava formaatti. Siitä voitaisi luopua kokonaan. Suomella ei ole ollut varaa tehdä kovin näyttäviä esityksiä. Tähän olisi yksinkertainen ratkaisu. Luovutaan kokonaan koko karsintaformaatista. Minusta artisti ja kappale voitaisi yhtä hyvin valita sisäisesti. Näin Ylelle jäisi rahaa tehdä näyttävä esitys.
5/5
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Out here on my own
Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Yks asia on se ,että kun olisi tavalliset euroviisut ,niin taas nimekkäitä artisteja osallistuu kisaan ja silloinhan viulut maksaa levy-yhtiöt . nyt leenan pukua oli ommellu ylen väki jne ,mutta kyllä monilla oli viisukarsinnoissa maksetut "omat" meikkaajat/stylistit/kampaajat . palkattu koreografia ja oltiin satsattu pyroihin . Siis ylellä oli omat meikkaajat kyllä ,mutta onet "spesiaalimpaa"haluavat toi omat mukana . edelleen Norma John oli hyvä paketti kyllä
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
HUOM! OBS!
Perustin Suomen viisutulevaisuuden visioinnille ja mahdollisen adressin ideoinnille koontiketjun Yleistä-puolelle otsikolla Tie uuteen päivään – nostetaan Suomi suosta. Jatketaan siis siellä tulevaisuutta koskevaa keskustelua. Tässä ketjussa voi edelleen keskustella Norma Johnista ja Blackbirdistä.
Perustin Suomen viisutulevaisuuden visioinnille ja mahdollisen adressin ideoinnille koontiketjun Yleistä-puolelle otsikolla Tie uuteen päivään – nostetaan Suomi suosta. Jatketaan siis siellä tulevaisuutta koskevaa keskustelua. Tässä ketjussa voi edelleen keskustella Norma Johnista ja Blackbirdistä.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.
- TomppaJr
- Koordinaattori
- Viestit: 37076
- Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Suomi oli shokkikarsiutuja. Turha siitä on UMK:ta syyttää.
Meow cat, please meow back.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Juu. UMK on tähän karsiutumiseen syytön. Syyttäkää Eurooppaa, jos jotain syytätte. Euroopalle ei auennut Suomen kaunis sävelteos.
R.I.P. Eurovision
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Euroopalle ei ole auennut moni muukaan Suomen säveltaiteen euroviisuhelmi.
Jotain tarttis varmaan tehdä.
Jotain tarttis varmaan tehdä.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Kyllä väittisin, että myös Serduchkalla on pointti. Ei ole välttämättä meidän vikamme, vaan sen että olemme erilaisia. Tai että olemme pieniä ja ylitsemme kävellään. Etenkin tuomaripelien osalta: muistuttaisin, että sekä Kuunkuiskaajat että PKN olisi äänestetty jatkoon. Puola on ollut kaltaisemme myös, väliinputoaja, ilman kavereita. Eikä ole tuulesta temmattu väite, että esim Britannia on levittänyt pahaa viisuverta Puolaakin kohtaan puhumalla diasporaäänestykestä suurella suulla. Seurauksena joidenkin Puolan ehdokkaiden kohtuutonkin tuomariväheksyntä.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Äitini kanssa juteltuani hänen teoriansa ei jatkoon pääsystä olis se, että meidän edustajamme olivat liian arkisen ja normaalin ihmisen näköisiä. Hänen mielestään glamour naiset ja Kyproksen ja Ruotsin söpöt miehet pääsivät jatkoon.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Kuulin kaveriltani, että Briteissä naisselostaja Mel Giedroyc oli alkanut tämän lopulla puhua kappaleen päälle, kommentoinut jotain yleisöön liittyvää, juuri silloin kuin tausta vaihtui punaiseksi Ei kauaa, mutta pilasihan se esityksen tunnelman kyllä.
Niinpä, tai ainakaan juuri tätä edustajaa.TomppaJr kirjoitti:Suomi oli shokkikarsiutuja. Turha siitä on UMK:ta syyttää.
Tuo Manelin Eurovision medley oli Espanjan ketjussa jo viime viikollaThe Groke kirjoitti:http://www.iltalehti.fi/euroviisut-2017 ... 8_ef.shtml
Espanjankin edustaja coveroi meidän viisua
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Katselin ja erityisesti kuuntelin uudestaan tiistai-illan esityksen. Onhan se aivan omaa luokkaansa, vaikka kuuntelisi "sinikeltaiset" lasit silmillä. Millaisiahan äänestäjiä tiistai-iltana vaivautui "viisu-uurnille"TomppaJr kirjoitti:Suomi oli shokkikarsiutuja.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Minä en taaskaan muista mitä olen tänne kirjoittanut, mutta pari sanaa voisin sanoa.
Ensivaikutelma tästä biisistä oli marraskuussa, ettei jäänyt korvaan juurikaan mitään. Ei sävähdyttänyt, ei limboillut. Muistaakseni jäi pienoinen hämmennys. Tähän vaikutti se, että Mikko Silvennoinen alustuksessaan kertoi biisin olevan kaunis tai jotakin sinnepäin. Siis nosti tämän biisin esiin muista ja hyvällä tavalla.
Noh, kyllä minä opin pitämään tästä ja myöskin ajauduin hypetykseen mukaan.
Onko tämä sittenkin tylsä? Iskeekö tämä kuulijaan kuin salama? Jättääkö tarpeen kuunnella biisi uudelleen?
Radiobiisi tämä ei ole. Tuskinpa Novalla esim. on soinut juurikaan.
Jos tämän biisin aihio olisi annettu ruotsalaisten käteen, luulen, että olisivat laittaneet rakenteen, joka komeasti paisuu ja paisuu ja on loppupuolella suureellinen taivastenvälinen tappelu. Ja finaaliin olisivat pujahtaneet.
Toivottavasti ensi kauden umk:ssa kuulisin niitä radiobiisejä, jotka voisivat päätyä kaupallisten radioasemien soittolistoille muuallakin päin maailmaa.
Ensivaikutelma tästä biisistä oli marraskuussa, ettei jäänyt korvaan juurikaan mitään. Ei sävähdyttänyt, ei limboillut. Muistaakseni jäi pienoinen hämmennys. Tähän vaikutti se, että Mikko Silvennoinen alustuksessaan kertoi biisin olevan kaunis tai jotakin sinnepäin. Siis nosti tämän biisin esiin muista ja hyvällä tavalla.
Noh, kyllä minä opin pitämään tästä ja myöskin ajauduin hypetykseen mukaan.
Onko tämä sittenkin tylsä? Iskeekö tämä kuulijaan kuin salama? Jättääkö tarpeen kuunnella biisi uudelleen?
Radiobiisi tämä ei ole. Tuskinpa Novalla esim. on soinut juurikaan.
Jos tämän biisin aihio olisi annettu ruotsalaisten käteen, luulen, että olisivat laittaneet rakenteen, joka komeasti paisuu ja paisuu ja on loppupuolella suureellinen taivastenvälinen tappelu. Ja finaaliin olisivat pujahtaneet.
Toivottavasti ensi kauden umk:ssa kuulisin niitä radiobiisejä, jotka voisivat päätyä kaupallisten radioasemien soittolistoille muuallakin päin maailmaa.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Jos Suomi olisi ollut tulessa tänään, niin juhlisimme juuri nyt Suomen finaalipaikkaa.
Kyllä mä väitän, että Suomen finaalipaikka kaatui paitsi ykkössemiin, myös todella hankalaan paikkaan. Tauot oli laitettu ennen Suomea ja Portugalin jälkeen ja Suomi kärsi siitä aivan kohtuuttomasti.
Jos Suomi ja Belgia olisivat vaihtaneet paikkaa niin Suomi olisi mennyt finaaliin.
Kyllä mä väitän, että Suomen finaalipaikka kaatui paitsi ykkössemiin, myös todella hankalaan paikkaan. Tauot oli laitettu ennen Suomea ja Portugalin jälkeen ja Suomi kärsi siitä aivan kohtuuttomasti.
Jos Suomi ja Belgia olisivat vaihtaneet paikkaa niin Suomi olisi mennyt finaaliin.
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
Saattaa olla, mutta ei kyllä menestystä olisi odotettavissa finaalissa. Ei se mainoskatko katkaise huippubiiseiltä niskoja.Wadde kirjoitti:
Jos Suomi ja Belgia olisivat vaihtaneet paikkaa niin Suomi olisi mennyt finaaliin.
Olen ruvennut olemaan sitä mieltä, että olisiko kuitenkin ollut parempi jos Lauri Yrjölä olisi ollut Suomen edustaja. Kumminkin jokseenkin radiohittimäinen biisi, vaikkakin vanhanaikainen.
- Teräsbekoni
- Kanta-asiakas
- Viestit: 11335
- Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59
Re: Suomi 2017: Norma John – Blackbird
^^ Minusta on alkanut tuntua samalta.
Oltiin sitten ainakin toiseksi huonoin Pohjoismaa.
Oltiin sitten ainakin toiseksi huonoin Pohjoismaa.
Viimeksi muokannut Teräsbekoni, 12 Touko 2017, 00:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro