Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
-
- Alaikäinen
- Viestit: 1
- Liittynyt: 04 Maalis 2018, 11:34
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Mielestäni myös ihan liian sekava ja Saaran tulkintataidot hukkuu sekavuuteen. Saara osaa vetää tunteella hillitymminkin ja tämä vetoaa ainakin minuun huomattavasti paremmin. Esim. tämä: https://www.youtube.com/watch?v=mVDap48PZ_0
Jäin kaipaamaan selkärankapukua videosta ja ehkä jopa niitä korkokenkämiehiä.
Mustat enkelit oli aika kammottavia ja jotenkin kliseisiä. Mielestäni myös häkki on aikalailla loppuunkulunut juttu. Voisi jotenkin tuoda esille esityksessä, että seurasi ennen muita tai vääriä ihmisiä ja nyt itseään.
Täydellisen "lapsikuoron" saisi X-Factorin Helenasta! Ihan uskomattoman söpö ääni.
https://www.youtube.com/watch?v=loVDI36egD4
Jäin kaipaamaan selkärankapukua videosta ja ehkä jopa niitä korkokenkämiehiä.
Mustat enkelit oli aika kammottavia ja jotenkin kliseisiä. Mielestäni myös häkki on aikalailla loppuunkulunut juttu. Voisi jotenkin tuoda esille esityksessä, että seurasi ennen muita tai vääriä ihmisiä ja nyt itseään.
Täydellisen "lapsikuoron" saisi X-Factorin Helenasta! Ihan uskomattoman söpö ääni.
https://www.youtube.com/watch?v=loVDI36egD4
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Kannatan sitä että esitykseen lainataan Dominon koreografia! Se toimi loistavasti.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
KylläJoji111 kirjoitti:Liitetään Dominon esitykseen Monsters biisi ja näin Saara yksin lavalle! Muokataan vain niistä dominopalikoista jotain mikä sopii monsters kappaleeseen.
Ja jos nyt tanssijat on pakko ottaa mukaan niin vaikka sitten kiinnittää (muutettuihin) dominopalikkoihin kiinni.
se voisi itseasiassa jopa toimia
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ongelma on se, että esityksessä toistetaan jo sitä, mitä on nähty ennenkin. Hyvään ja ällistyttävään viisuesitykseen kuuluu temput joita ei ole vielä koskaan nähty TAI tehdään uudella tavalla jotain, mitä on totuttu näkemään.
Nyt on ajateltu, että kun joka sekunnin kohdalle tehdään joku kikka ja temppu, niin pakettina on "ennenäkemätön supershow". Lopputuloksena on sotku. En muista edelleenkään, mitä kaikkea Monstersin esityksessä kerkesi tapahtua. Ja kun Saaran esitystä katson, unohdan kuunnella kappaletta. Toisaalta hyvä, että katsojan huomio ainakin kiinnittyy edes johonkin...
Tuntuu että monet elementit on lätkitty tuohon esitykseen ihan vaan siksi, että "no laitetaas nyt tehostetta ni voidaan sanoa että yritetty on". Mutta monilla elementeillä ei ole mitään sen ihmeellisempää merkitystä tuossa esityksessä. Tässä hieman kehitysideoita:
-Aloitan laservaloista. Ne on tungettu vaan siksi mukaan, että ne näyttää kivoilta. Voisiko niillä tehdä jotain uutta ja mullistavaa, kuten David Lindgren teki Melloissa 2016 ja Jamala viisuissa 2016.
-Lippujen heilutus. Tätähän on nähty ja kuka vaan osaa heilutella lippuja. Voisiko niilläkin tehdä jotain uutta, uusi kuvio mitä ei olla totuttu näkemään?
-Pimeässä hohtavat värit, kiva juttu, mutta niin nähty. Se että artisti loistaa pimeässä ei ole ihmeellistä. Voisiko väreillä luoda jonkun kuvion, tekstin ynm joka näkyy vain pimeässä? Siten tulisi jokin syy sille, miksi ennen viimeistä kertsiä mennään takaisin pimeään.
-Tanssijat. Tuntuu että kaikki heiluu omaan tahtiin ja tekee ties mitä. Tarvitaan voimakkaampaa, tehokkaampaa ja yhtenäistä tanssia. Mallia voi ottaa Moldovan tämän vuoden esityksestä, tai Bulgaria 16.
-Puvut. Saaralla on oma look, taustalaulajilla oma ja tanssijoilla erikseen oma. Näämme kolmea tyyliä yhden esityksen aikana. Liikaa mielestäni.
-Korokkeilla ei ole sen ihmeellisempää merkitystä tässä esityksessä. Niissä voisi piileä jokin lisäjuttu, kuten Sakis Rouvaksella 2009 tai Ani Lorakilla 2008.
Tuntuu että tässä on raaka-aineet, joista täytyy nyt kehittää ja hioa se "juttu". Pääpointtini on se, että tarvitaan tehdä jotain uutta ja ennenäkemätöntä! Siihen ei edes rahaakaan aina tarvita paljoa.
Nyt on ajateltu, että kun joka sekunnin kohdalle tehdään joku kikka ja temppu, niin pakettina on "ennenäkemätön supershow". Lopputuloksena on sotku. En muista edelleenkään, mitä kaikkea Monstersin esityksessä kerkesi tapahtua. Ja kun Saaran esitystä katson, unohdan kuunnella kappaletta. Toisaalta hyvä, että katsojan huomio ainakin kiinnittyy edes johonkin...
Tuntuu että monet elementit on lätkitty tuohon esitykseen ihan vaan siksi, että "no laitetaas nyt tehostetta ni voidaan sanoa että yritetty on". Mutta monilla elementeillä ei ole mitään sen ihmeellisempää merkitystä tuossa esityksessä. Tässä hieman kehitysideoita:
-Aloitan laservaloista. Ne on tungettu vaan siksi mukaan, että ne näyttää kivoilta. Voisiko niillä tehdä jotain uutta ja mullistavaa, kuten David Lindgren teki Melloissa 2016 ja Jamala viisuissa 2016.
-Lippujen heilutus. Tätähän on nähty ja kuka vaan osaa heilutella lippuja. Voisiko niilläkin tehdä jotain uutta, uusi kuvio mitä ei olla totuttu näkemään?
-Pimeässä hohtavat värit, kiva juttu, mutta niin nähty. Se että artisti loistaa pimeässä ei ole ihmeellistä. Voisiko väreillä luoda jonkun kuvion, tekstin ynm joka näkyy vain pimeässä? Siten tulisi jokin syy sille, miksi ennen viimeistä kertsiä mennään takaisin pimeään.
-Tanssijat. Tuntuu että kaikki heiluu omaan tahtiin ja tekee ties mitä. Tarvitaan voimakkaampaa, tehokkaampaa ja yhtenäistä tanssia. Mallia voi ottaa Moldovan tämän vuoden esityksestä, tai Bulgaria 16.
-Puvut. Saaralla on oma look, taustalaulajilla oma ja tanssijoilla erikseen oma. Näämme kolmea tyyliä yhden esityksen aikana. Liikaa mielestäni.
-Korokkeilla ei ole sen ihmeellisempää merkitystä tässä esityksessä. Niissä voisi piileä jokin lisäjuttu, kuten Sakis Rouvaksella 2009 tai Ani Lorakilla 2008.
Tuntuu että tässä on raaka-aineet, joista täytyy nyt kehittää ja hioa se "juttu". Pääpointtini on se, että tarvitaan tehdä jotain uutta ja ennenäkemätöntä! Siihen ei edes rahaakaan aina tarvita paljoa.
Viimeksi muokannut Nevski, 04 Maalis 2018, 12:09. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
- Koirankuonolainen
- Kanta-asiakas
- Viestit: 4161
- Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Samanlaiset fiilikset. Ehkä nuo Sandhja-vibat tuli siitä kun oli samoja taustalaulajia ja heidän liikekielensä näytti suunnilleen yhtä "sulavalta" kuin silloin. Käsittämätöntä, että kansainvälinen kovatasoinen tiimi (näin meille ainakin on kerrottu) saa aikaan tällaisen kokoelman kulahtaneita kliseitäKaristoteles kirjoitti:Saara on itse sen verran valovoimainen esiintyjä, että hänen täytyy päästä loistamaan lavalle vaikka yksin. Ei siihen viereen tarvita kanssalaulajia omituisesti nytkähtelemään. Esityksestä tuli miltei mieleen Sandhjan parin vuoden takainen koreografia. Ja eiköhän se lippujen heilutuskin ole jo viisuissa nähty. Lavashow on vain yksinkertaisesti laitettava uusiksi. Itse biisissä ei ole valittamista.
Jotain tällaista kannattaisi harkita. Eilen nähdyistä esityksistä eniten menestymispotentiaalia mielestäni oli Dominolla, vaikka se on biisinä heikoin. Levollinen esitys, kaunis ylöspano ja esityksen ainoa mutta sitäkin tehokkaampi "temppu" toimivat hyvin.Joji111 kirjoitti:Liitetään Dominon esitykseen Monsters biisi ja näin Saara yksin lavalle! Muokataan vain niistä dominopalikoista jotain mikä sopii monsters kappaleeseen.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Kopioshow! Tuo Slovenia 2008 oli lisäksi ylöspanoltaan parempi kuin tämä meiän monsteri eilen oli. Ja Slovenia karsiutui tuolloikin kun tuo showhan oli jo silloin kamala&vanhanaikainen.Terasbekoni kirjoitti: Toisin sanoen siis tämä?
Joo, kannatetaan, koska arvaan, että eivät haluaisi laittaa kulissejaan haaskuuseen ja Dominon ylöspanon huonoin juttu oli se että ihan oikeesti laitetaan dominopalikat kun biisissä lauletaan dominoista :facepalm: . Ne seinäkkeethän voisivat ilmaista vaikka niitä estäviä seiniä joiden takana on se olemisen vapaus ja ympärimeno sitä että maailma kääntyy päälaelleen ku kahleet katkeavat. Ku kerran tuollaisia naiiveja kuvituksia kerran haluavat harrastaa. Mutta ei yhtään mitään enempää selittävää sitten tyyliin maalattuja kaltereita seinäkkeisiin tai liikaa lisäporukkaa lavalle.Koirankuonolainen kirjoitti:Eilen nähdyistä esityksistä eniten menestymispotentiaalia mielestäni oli Dominolla, vaikka se on biisinä heikoin. Levollinen esitys, kaunis ylöspano ja esityksen ainoa mutta sitäkin tehokkaampi "temppu" toimivat hyvin.
Taitava valaistussuunittelija muuten tiimiin nyt heti. Kertomaan mitä valaistuksella voi saada aikaan, ettei kaikkeen tarvita tanssijoita ja pahvikulisseja. Se kamala muovisuihkuverhohärpäkekoppi siitä alusta pois ehdottomasti. Ja oivaltavia koreografioita tyylii Azerien Mammadovi laatikkotanssit - siis ei kopiona vaan oivallusesimerkkinä. Muuta ei tarvita
Viimeksi muokannut ta1ja, 04 Maalis 2018, 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Monsteri kirjoitti:Nyt on nettiadressi tehtynä kansainväliselle sivulle. Tätä saa ja kannattaa jakaa niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten keskuudessa. Tarkoituksena saada siis koko esitys muutetuksi Euroviisuihin. Lukekaa ja käykää laittamassa nimi alle. Se on helppoa, eikä vaadi mitään kummallisuuksia.
https://www.change.org/p/yle-saara-aalt ... muutettava
Ja sitten he tuo lavalle joukon ristiinpukeutuvia miehiä oudoissa meikeissä? Jaiks :DD Tuon lauseen siis voi ymmärtää nyt tosi monella tapaa. Vai halutaanko nimenomaan musavideon tyylin jokaista asiaa viisuihin?X Videon tyylin, sävyjen ja teemojen tuomista lavaesitykseen
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Tuo Slovenia 2008 on malliesimerkki siitä miten hyvä kappale pilataan huonolla lavashow'lla, mutta oli tuo nyt minusta vielä heikompi esitys...
Enemmän Monstersin lavashow'sta tuli minulle mieleen tämä - tässäkin oli kauheasti kaikkea häslinkiä lavalla, siivistä lähtien, tosin pärjäsi silti aika hyvin...
Enemmän Monstersin lavashow'sta tuli minulle mieleen tämä - tässäkin oli kauheasti kaikkea häslinkiä lavalla, siivistä lähtien, tosin pärjäsi silti aika hyvin...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Musikaalimainen on juuri se sana, jolla kuvaisin vaikutelmaa - olen nähnyt musikaaleja, joissa on tuollainen määrä rekvisiittaa ja heilutaan noin paljon, ja se on voinut jopa toimia, mutta viisuesityksessä - ei . Musikaalissa on tuollaista tanssikohtausta toteuttamassa isompi joukko ihmisiä kuin kuusi kpl, ja teho perustuu osin siihen. Ei sitä voi sellaisenaan viisulavalle siirtää.Maza kirjoitti:Lavalla heilumisesta tuli mieleen amatöörien yritys esittää Cats musikaalia.
Poistaisin tanssijat vaikka kokonaan ja korvaisin taustalaulajilla, jotta saadaan se soundin kannalta olennainen lapsikuoro toteutettua. Tarinaa voi kertoa valoilla. Koroegrafiaa jos haluaa (jotkut on sitä mieltä että tanssibiisssä pakko olla) niin sen voi toteuttaa paikallaakin, ei tarvitse säntäillä pitkin lavaa.
Hyvä jos koreografiaa vielä harkitaan, mutta koska mikään eilen nähty esitys ei ollut erityisen hyvä, niin pistäisin mieluiten vaihtoon koko koreografin samalla.
Viimeksi muokannut Rousku, 04 Maalis 2018, 12:37. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Mielestäni tähän esitykseen juuri tarvitaan pyroja, viimeisen kertsin kohdalle. Nyt tuo loppuhuipennus näyttää kuivalta. MUTTA jotain on karsittava alta pois, jos pyroja lisätään.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ei kyllä tullut Azerien 2008 show yhtää mieleen, koska siinä oli tiukkaa ideaa, hyvää huonoa makua ja tässä oli löyhä halpa mauton sekasotku eli juuri Slovenia 2008, mutta huonompi.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
^ No minulle tuli Kyllähän tuo aika sekasotkulta lavalla näyttää, vaikka tykkäsinkin siitä, siis Azeri 2008:sta. Oli Monstersissakin varmaan jonkun mielestä "tiukkaa ideaa", ainakin show'n suunnittelijan...
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Siis tosi luova perustelu tuossa viimeisessä lauseessa . Ihan jo siksi voisin kannattaa tätä ehdotusta! (Äh, pitää kirjoittaa tällainen hieman turha viesti, kun ei ole peukutuksia täällä käytössä...)Joji111 kirjoitti:Liitetään Dominon esitykseen Monsters biisi ja näin Saara yksin lavalle! Muokataan vain niistä dominopalikoista jotain mikä sopii monsters kappaleeseen. Sellainen toimisi ja sitten voisi sanoa, että ”esitys on samanlainen kuin UMK:ssakin” ( ei määritelty mikä esitys)
Rise, angel, shine, love!
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Mulle tuli myös Vrag naj vzame mieleen, kun näin esityksen.
What color is your life?
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
No siis Azereilla 2008 oli biisinä rock-oopperaa, joka jo lähtökohtaisesti kutsuu musikaalimaista korniutta kylään, siis kuuluu lajiin. Silti siellä lavalla oli yksi tuoli ja toinen solisti mustissa, toine valkoisissa. Tassijat ympärillä ja pari pikaria käsissään. Siinä kaikki. Niin juu siipiä selässä. Ne solistit eivät juurikaan liiku, vaan keskittyvät laulamiseen. Ainoa tapahtuma tanssijoiden ihan hyvin mukaan sopivien kiemurtelujen lisäksi on mustiin puetun laulajan pukutemppu, seisomaan nousu ja pari askelta eteenpäin. Sitä sästettiin pyroilla. Minä en kutsuisi noin hallittua sekasotkuksi vaan harkituksi kokonaisuudeksi, jossa tanssijoiden koreografia&kuvaus ovat onnistunutta siten että tulee tunne paljosta tapahtumisesta ilman että homma hajoaa liikojen aiheiden takia kuin jokisen eväät.
Viimeksi muokannut ta1ja, 04 Maalis 2018, 13:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ihmiset kuuntelevat tänä päivänä radioista kappaleita, jotka vain heitetään heille. Ja heille sanotaan, että teidän täytyy pitää tästä kappaleesta, koska me soitamme sitä 60 kertaa päivässä. He pakottavat pitämään kappaleista.
- Salvador Sobral
- Salvador Sobral
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Loppujen lopuksi Domino olisi ollut näistä eniten valmis viisulavalle kuten vähän arvelin etukäteen, mutta yritetään nyt pelastaa mitä ehditään. Hyvä että keskustelu esityksestä käy kiivaana, uskon sen vaikuttavan kunhan ollaan kannustavia.
Minä heittäisin lavasteet pois ja panostaisin valoihin (alun valokiilasta lopun säihkeeseen), asuihin vaihtoineen, soolo- ja kuorolaulun selkeyteen, Saaran esillä pitämiseen. Yksi-kaksi persoonallista tanssijaa riittäisi - Jorma Uotinen ensin piruna, sitten hyvänä henkenä. Jos pari niin Alpo Aaltokoski. Kuoroäänen olen koko ajan kuvitellut syntyvän Värttinän naistriosta - he lavalle vaikka "kylän ämminä". Ainahan voi kuvitella...
Minä heittäisin lavasteet pois ja panostaisin valoihin (alun valokiilasta lopun säihkeeseen), asuihin vaihtoineen, soolo- ja kuorolaulun selkeyteen, Saaran esillä pitämiseen. Yksi-kaksi persoonallista tanssijaa riittäisi - Jorma Uotinen ensin piruna, sitten hyvänä henkenä. Jos pari niin Alpo Aaltokoski. Kuoroäänen olen koko ajan kuvitellut syntyvän Värttinän naistriosta - he lavalle vaikka "kylän ämminä". Ainahan voi kuvitella...
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Monsteri kirjoitti:Nyt on nettiadressi tehtynä kansainväliselle sivulle. Tätä saa ja kannattaa jakaa niin suomalaisten kuin ulkomaalaisten keskuudessa. Tarkoituksena saada siis koko esitys muutetuksi Euroviisuihin. Lukekaa ja käykää laittamassa nimi alle. Se on helppoa, eikä vaadi mitään kummallisuuksia.
https://www.change.org/p/yle-saara-aalt ... muutettava
Kiitos, kun teitte tämän. Mainostin tätä Monsters-esityksen Youtube-kommenteissa. Sieltä varmaan myös kansainvälinen väki löytää sen, ja voi allekirjoittaa.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Tuota (siis Day after day tulikin jo katseltua, kun mietin, mikä kaikki eilen meni pieleen. Kyllä, siinä tapahtuu paljon, mutta kaikesta ymmärtää, miten se liittyy asiaan. Ja, mikä tärkeintä, solistit keskittyvät laulamiseen ja toisiinsa, ovat koko ajan paikallaan kuin akselin navat, eivät säntäile pitkin lavaa. Oheishäsellyksen hoitavat ympärillä pyörähtelevät tanssijat. Vuoropuhelulla luodaan draama, johon katsojan mielenkiinto kohdistuu. Homma pysyy överiydestä huolimatta koossa. (Edit: ta1ja juuri sanoikin saman paremmin.) (Edit2: Slovenia 2008, en pitänyt biisistäkään joten ei ole tullut tuota katseltua sittemmin, mutta tosiaan siinähän on paljon enemmän yhteisiä elementtejä Monstersin kanssa kuin muistinkaan . Huh hirvitys sentään.)rosetta kirjoitti:Enemmän Monstersin lavashow'sta tuli minulle mieleen tämä - tässäkin oli kauheasti kaikkea häslinkiä lavalla, siivistä lähtien, tosin pärjäsi silti aika hyvin...
Viimeksi muokannut Rousku, 04 Maalis 2018, 13:27. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!
- rapu-tatti
- Hörppijä
- Viestit: 229
- Liittynyt: 25 Helmi 2016, 20:34
- Paikkakunta: Rapula
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Katsoin eilen UMK:n ja herrajumala tuota live-vetoa
Star Trek -disko Messilän laskettelurinteessä vuonna 1990! Ei ei ei, mikä ihme siinä on että ei vaan osata tehdä tyylikästä kokonaisuutta?!
Biisi on hyvä, musiikkivideo on aivan hyvä, mutta sitten tuo live-show, voi kamaluus. Toivon todellakin, että showta viilataan enemmän kuin hieman ennen toukokuuta!
Ruotsalaiset tekevät biisin ja artisti esittää sen farkuissa ja vaarinpaidassa ja tadaa -voitto tuli (Måns ja Heroes, 2015).
Nyt Saaran show on täynnä kaikkea: on mustia siipiveikkoja (enkeleitä), alun mustaa kaapua, vaatteiden repäisyä, lippujen liehutusta, kanniskelua...itse biisi hukkuu kaikkeen tuohon turhaan oheistoimintaan. Ei tiedä mihin kiinnittää katsetta, eikä muista kuunnella (ei kuule) itse kappaletta, kun silmien edessä on ihmeellinen karnevaalioksennus. "Ai oliko siinä joku biisikin?"
Star Trek -disko Messilän laskettelurinteessä vuonna 1990! Ei ei ei, mikä ihme siinä on että ei vaan osata tehdä tyylikästä kokonaisuutta?!
Biisi on hyvä, musiikkivideo on aivan hyvä, mutta sitten tuo live-show, voi kamaluus. Toivon todellakin, että showta viilataan enemmän kuin hieman ennen toukokuuta!
Ruotsalaiset tekevät biisin ja artisti esittää sen farkuissa ja vaarinpaidassa ja tadaa -voitto tuli (Måns ja Heroes, 2015).
Nyt Saaran show on täynnä kaikkea: on mustia siipiveikkoja (enkeleitä), alun mustaa kaapua, vaatteiden repäisyä, lippujen liehutusta, kanniskelua...itse biisi hukkuu kaikkeen tuohon turhaan oheistoimintaan. Ei tiedä mihin kiinnittää katsetta, eikä muista kuunnella (ei kuule) itse kappaletta, kun silmien edessä on ihmeellinen karnevaalioksennus. "Ai oliko siinä joku biisikin?"
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Katsoin esityksen useamman kerran ajatuksen kanssa ja mietin, miten sitä voisi muokata.
Ensinnäkin enkelinsiipiset tanssijat pois. Tilalle ääntä vahvistamaan taustalaulajia, joilta sujuu myös tanssiminen. Jos ei täältä löydy, tilataan vaikka Ruotsista. Toiseksi Saaran asunvaihto eli se munkinkaavun hidas riisuminen pois. Samoin verhokoppi. Lisäksi Saaran kanniskelu etenkin vaaka-tasossa pois, häiritsee liiaksi laulamista ja oli kömpelön näköistä. Liput myös ehdottomasti pois, liian Carola 2006.
Olen ehkä vähemmistössä, mutta uv-raita-asu on mielestäni oiva valinta. Samoin porrasrakennelma. Neonvärit ovat juuri tämän vuoden juttu, Melloissa niitä näkyy Renaidalla ja Olivialla (en muista nähneeni pimeässä hohtavia tai uv-värejä aiemmin viisuissa). Myös viime vuoden A Dalissa kilpaillut Spoon 21 on hyödyntänyt mielestäni uv-värejä erinomaisesti tässä esityksessä. Lisäisin neonvärejä myös taustatanssijoille/-laulajille, mutta vähemmässä määrin kuin Saaralle (vähän samaan tapaan kuin Bulgarian 2016 taustalaulajilla oli yksinkertaisemmat muunnelmat Polin asusta.) Jos asunvaihto välttämättä halutaan, sen pitäisi olla samalla tavalla pikainen ja yllättävä kuin Kristan tanssijoilla, jotka muuntuivat sulhaspojista morsiustytöiksi eikä mitään kylpytakin riisumista.
Eli: Alku muuten samana, mutta ilman koppia, kaapua ja tanssijoita. Taustalaulajatanssijat lavalle ekan kertsin alkaessa. Tanssikoreografia on hyvä ja sopii tanssittavaan kappaleeseen, säilytetään se. Sitten Saara ja taustajoukot asettuvat portaikon askelmille. Väliosan pimennys näyttää hyvältä portaikon neonvalojen ja pimeässä hohtavien asuyksityiskohtien kanssa ja erottuisi visuaalisesti. Lopussa sitten voimakkaasti omin jaloin alas lavan etuosaan, lopetuskoreografia säilytettäisiin samana.
Ensinnäkin enkelinsiipiset tanssijat pois. Tilalle ääntä vahvistamaan taustalaulajia, joilta sujuu myös tanssiminen. Jos ei täältä löydy, tilataan vaikka Ruotsista. Toiseksi Saaran asunvaihto eli se munkinkaavun hidas riisuminen pois. Samoin verhokoppi. Lisäksi Saaran kanniskelu etenkin vaaka-tasossa pois, häiritsee liiaksi laulamista ja oli kömpelön näköistä. Liput myös ehdottomasti pois, liian Carola 2006.
Olen ehkä vähemmistössä, mutta uv-raita-asu on mielestäni oiva valinta. Samoin porrasrakennelma. Neonvärit ovat juuri tämän vuoden juttu, Melloissa niitä näkyy Renaidalla ja Olivialla (en muista nähneeni pimeässä hohtavia tai uv-värejä aiemmin viisuissa). Myös viime vuoden A Dalissa kilpaillut Spoon 21 on hyödyntänyt mielestäni uv-värejä erinomaisesti tässä esityksessä. Lisäisin neonvärejä myös taustatanssijoille/-laulajille, mutta vähemmässä määrin kuin Saaralle (vähän samaan tapaan kuin Bulgarian 2016 taustalaulajilla oli yksinkertaisemmat muunnelmat Polin asusta.) Jos asunvaihto välttämättä halutaan, sen pitäisi olla samalla tavalla pikainen ja yllättävä kuin Kristan tanssijoilla, jotka muuntuivat sulhaspojista morsiustytöiksi eikä mitään kylpytakin riisumista.
Eli: Alku muuten samana, mutta ilman koppia, kaapua ja tanssijoita. Taustalaulajatanssijat lavalle ekan kertsin alkaessa. Tanssikoreografia on hyvä ja sopii tanssittavaan kappaleeseen, säilytetään se. Sitten Saara ja taustajoukot asettuvat portaikon askelmille. Väliosan pimennys näyttää hyvältä portaikon neonvalojen ja pimeässä hohtavien asuyksityiskohtien kanssa ja erottuisi visuaalisesti. Lopussa sitten voimakkaasti omin jaloin alas lavan etuosaan, lopetuskoreografia säilytettäisiin samana.
Why? Because it's Eurovision.
Empire of the freaks, all drinks on me
Empire of the freaks, all drinks on me
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Voisiko tuon lähettää jonnekin UMK:n palauteboxiin, koska tuo on tosi hyvän kuuloinen!Stargazer kirjoitti:Eli: Alku muuten samana, mutta ilman koppia, kaapua ja tanssijoita. Taustalaulajatanssijat lavalle ekan kertsin alkaessa. Tanssikoreografia on hyvä ja sopii tanssittavaan kappaleeseen, säilytetään se. Sitten Saara ja taustajoukot asettuvat portaikon askelmille. Väliosan pimennys näyttää hyvältä portaikon neonvalojen ja pimeässä hohtavien asuyksityiskohtien kanssa ja erottuisi visuaalisesti. Lopussa sitten voimakkaasti omin jaloin alas lavan etuosaan, lopetuskoreografia säilytettäisiin samana.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
^^ Lisäisin tuohon että ne Saaran tanssiliikkeet (mm. instrumentaaliosassa) ovat lähinnä vaivaannuttavia, eli ne voisi myös jättää pois ja todellakin keskittyä siihen laulamiseen.
Niin ja se hirveä, överi neon-sininen silmämeikki, joka varsinkin alussa pisti silmään todella pahasti mustan kaavun kanssa Tuo nyt pienempi pointti kuin moni muu tässä mainittu, mutta tärkeä silti.
Niin ja se hirveä, överi neon-sininen silmämeikki, joka varsinkin alussa pisti silmään todella pahasti mustan kaavun kanssa Tuo nyt pienempi pointti kuin moni muu tässä mainittu, mutta tärkeä silti.
Viimeksi muokannut rosetta, 04 Maalis 2018, 14:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
- Universal Love
- Kanta-asiakas
- Viestit: 1840
- Liittynyt: 26 Marras 2016, 12:47
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Minusta yksi ongelma esityksessä on, että lavallaolijat hukkuvat liiaksi taustaan, rekvisiittaan, valoihin. Ovat liian samaa värimaailmaa. Huomio kiinnittyy epäolennaiseen. Toki kuvauksella varmaan voisi parantaa sitäkin, ja kuvaus vaikutti aika rauhattomalta varsinkin keskivaiheilla. Tarvitseeko niin monia kuvakulmia? Varsinkin laajakuvat, jossa ei näy mitään oikeastaan, ja yleisön näkyminen rikkoo tuollaisessa tarinan luomisessa itsellä tunnelmaa. Ilmeisesti Saara siis kuoriutuu tuossa vapaaksi "omaan" maailmaansa. Kuitenkin mielestäni voisi olla koko esityksen vaikka tuolla korokkeella. Siellä voisi olla myös ne verhotkin, jotka kai kuvaa sängyn verhotusta (?)
Minusta esityksen paras osuus oli juuri alku. Silmämeikki ja kaapu toimivat todella hyvin. Sitten kun häkkyrää alkoi näkymään kokonaan, katosi tunnelmaa.
Minusta esityksen paras osuus oli juuri alku. Silmämeikki ja kaapu toimivat todella hyvin. Sitten kun häkkyrää alkoi näkymään kokonaan, katosi tunnelmaa.
Viimeksi muokannut Universal Love, 04 Maalis 2018, 14:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
2017-2021: 1. Moldova 2. Liettua 3. Serbia 4. Latvia (Soittolista22)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Monsters:n ainoaksi koreografiksi nimetyn Brian Friedmanin Twitter- & Instagramia vilkaistaessani huomasin mainintansa "choreography by Lukas Macfarlane"
Olen samaa mieltä teidän monen muun kanssa siitä, että Monsters:n LIVE-toteutus uusiks. Tämä kuulostaa olevan Brianin kommenttiensa mukaan tulossakin, perustellessaan miksi on poistanut negatiivisiksi kokemiaan kommentteja, koskien Saaran esityksiä.
Olen samaa mieltä teidän monen muun kanssa siitä, että Monsters:n LIVE-toteutus uusiks. Tämä kuulostaa olevan Brianin kommenttiensa mukaan tulossakin, perustellessaan miksi on poistanut negatiivisiksi kokemiaan kommentteja, koskien Saaran esityksiä.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
^ Poistanut negatiivisiksi kokemiaan kommentteja, siis mistä? Twitteristä & Instagramistako?
Yksi positiivinen pointti sentään on se että tästä on tehty hieno video, niin ettei muiden maiden esikatseluissa tarvitse näyttää tätä live-esitystä... (Tosin eipä esikatseluvideosta ole itse livetilanteessa paljon apua, mutta jospa siihen mennessä esitystä olisi jo saatu kunnolla paranneltua - toivossa on hyvä elää.)
Yksi positiivinen pointti sentään on se että tästä on tehty hieno video, niin ettei muiden maiden esikatseluissa tarvitse näyttää tätä live-esitystä... (Tosin eipä esikatseluvideosta ole itse livetilanteessa paljon apua, mutta jospa siihen mennessä esitystä olisi jo saatu kunnolla paranneltua - toivossa on hyvä elää.)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Que cantan cuando naces y también en el adios
(Massiel: La la la)
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Ikäraja on viisuissa 16, joten ei saa. Jos saisi, niin tuskinpa Suomi olisi ensimmäinen maa, joka lapsia keksisi hyödyntää.Viisufani89 kirjoitti: Mutta lapsikuoroa ei siis saa tuoda viisulavalle? Kyllä sen saaminen tähän toisi sen viimeisen silauksen. Tai ainakin parannuksen.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Mä laitoin heti finaalin jälkeen hänen instaan kommentin että tehkää se uusiksi ja aamulla kommenttini oli poistettu ja siellä oli vain seuraajien faniposteja ilman minkäänlaista kriittisyyttä joten jää nähtäväksi onko Saaralla bolsseja sanoa mestarille että jotain pitäis tehdäKollega kirjoitti:Monsters:n ainoaksi koreografiksi nimetyn Brian Friedmanin Twitter- & Instagramia vilkaistaessani huomasin mainintansa "choreography by Lukas Macfarlane"
Olen samaa mieltä teidän monen muun kanssa siitä, että Monsters:n LIVE-toteutus uusiks. Tämä kuulostaa olevan Brianin kommenttiensa mukaan tulossakin, perustellessaan miksi on poistanut negatiivisiksi kokemiaan kommentteja, koskien Saaran esityksiä.
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Instagramin ensimmäisen Saara-videonsa kommentteja kun rullailin, niin näkyi olevan keskustelua viestien poistamisesta.rosetta kirjoitti:^ Poistanut negatiivisiksi kokemiaan kommentteja, siis mistä? Twitteristä & Instagramistako?
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
Video lehdistötilaisuudesta:
"Monsters" ei ollut biisin alkuperäinen nimi, vaan "(I) ain't scared no more".
"Monsters" ei ollut biisin alkuperäinen nimi, vaan "(I) ain't scared no more".
Riskinä seniorilaumat
Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters
https://www.youtube.com/watch?v=IaFPwrkzdmk (Linkissä siis Woki Mit Deim Popo, en muista miten videon saa upotettuaStargazer kirjoitti:(en muista nähneeni pimeässä hohtavia tai uv-värejä aiemmin viisuissa).
Näillä oli karsintaesityksessä enemmänkin, mut muistelen et ongelmana oli ainakin silloin et viisulavalle ei saa millään kunnolla pimeetä joten uv-efektit ei oikein toimi..?
Kuori mua pussikulli
Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie
Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie