Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Euroviisut 2018 Portugalissa

Saara Aalto – Monsters

*****
115
47%
****
68
28%
***
38
16%
**
13
5%
*
9
4%
 
Ääniä yhteensä: 243

Avatar
Shchuka
Siemailija
Siemailija
Viestit: 102
Liittynyt: 21 Touko 2013, 11:13

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Shchuka »

Mahdollista plussaa
-Biisi on ihan jees
-Esittäjä on varma ja laulutaito riittää
-Lesbous on tuotu esiin suht neutraalisti ja luontevasti, mikä saattaa tuoda äänestäjiä
-Yritys saada näkyvyyttä esimerkiksi monikielisellä versiolla

Mahdollista miinusta
-Suomi on harmiton maa jossain periferiassa, missä se ei herätä kummoista huomiota tai intohimoja
-Esittäjä saattaa olla liian innokas ja tuputtava
-Esitys saattaa olla liian sekava ja tuputtava
-Sotilasvilautusten riskit

Biisillä ja laulutaidolla pitäisi mennä heittämällä finaaliin, mutta sille ei sitten mitään voi, jos esitys ei jää ensikertalaisille päähän soimaan.

Jos tehdään showta, niin pitäisi tehdä suuresti, jotta esitys muistettaisiin.

Jos tuodaan esiin laulua ja laulajaa, pitäisi välttää häiriötekijöitä ja luoda esitykselle rauhallinen ympäristö.

Jos jäädään kellumaan puoliväliin, esityksestä jää sekava kuva.

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^^ainakin koreografi on paikalla näin yhteiskuvassa niiden tanssijoiden kanssa portugalissa. Tuo vauvapalstan häirintä kyllä on marginaalissa ja ei väliä Saara jättää suomen viisujen jälkeen ura briteis on varmasti prior no 1

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

aj1964 kirjoitti: 02 Touko 2018, 16:01 Olihan Monsterit taas huomenna lavalla klo 19:10 Suomen aikaa?
Niin tosiaan, huomennahan on torstai ja uusi harjoitus. Nähdäänkö me esitys nyt kokonaan? Onko tämä jo samalla juryäänestys, vai onko se myöhemmin? Täytyy etsiä se harjoitusaikataulu, mutta tuo 19 jälkeen olisi tosi hyvä.

Avatar
Elukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1078
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 19:55

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Elukka »

^ Ei nähdä kokonaan, eikä ole vielä juryäänestys. Tulemme saamaan vain 30 sekunnin klipin oikealla TV-kuvalla viisujen viralliselle kanavalle, sillä tänä vuonna lehistön kuvausoikeudet ovat entistä rajoitetummat.
Vaihtuvat sloganit takaisin! :grr:

Avatar
Kurkisti
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 12 Huhti 2018, 20:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Kurkisti »

Täällä on mielenkiintoinen analyysi siitä mikä olisi sijoitus viisuissa jos Googlesta tehdyt haut määräisivät järjestyksen:
https://googletrends.github.io/eurosearch-2018/

1. Israel
2. Czechia
3. Norway
4. Belarus
5. Finland
6. Sweden
7. France
8. Russia
9. Ukraine
10. Cyprus
11. Denmark
12. Spain
13. UK
14. Germany
15. Netherlands
16. Azerbaijan
17. Italy
18. Belgium
19. Ireland
20. Estonia
21. Australia
22. Serbia
23. Austria
24. Moldova
25. Hungary
26. Portugal


UK:ssa järjestys oli seuraava viimeisen viikon perusteella (mielenkiintoinen koska UK äänestää Semi 1:ssä)

1. SuRie (United Kingdom)
2. Saara Aalto (Finland)
3. Netta Barzilai (Israel)
4. Alexander Rybak (Norway)
5. Mikolas Josef (Czechia)

Avatar
Arvid
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 225
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 20:07

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Arvid »

Mä olen niin iloinen Saaran ja Suomen puolesta, että esitys on hiottu ja olen täysin varma, että finaaliin mennään! :tuuletus:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja rosetta »

^ Ihana lukea täällä tuollaisiakin viestejä ;)

ta1ja kirjoitti: 02 Touko 2018, 21:06 No se negatiivisuus on sellainen suomalainen puolustautumiskeino, itku pitkästä ilosta, joka kuuhun kurkottaa se katajaan kapsahtaa jne jolla varmistetaan omat kasvot eli että en minä ainakaan sortunut haihattelemaan ja iloitsemaan ja toivomaan koska mitään hyvää ei kuitenkaan koskaan ole luvassa. Me olemme negatiivisia. Sen huomaa kyllä kun ulkomailla pidempään oleskelee.
Nimenomaan... (En tosin tiennytkään sinunkin asuneen ulkomailla?) Ja ilmankos minua sitten häiritseekin tuo ylenmääräinen negatiivisuus / pessimistisyys, kun en ole kovin tyypillinen suomalainen tuolla(kaan) tavoin ;)

No, kuten aiemmin sanoin, itse ainakin aion uskoa Suomen finaalipaikkaan ihan siihen hetkeen asti kunnes toisin todistetaan (jos todistetaan). Jokainen saa toki uskoa mitä ja miten itse haluaa, mutta tappiomielialan lietsominen julkisesti jo etukäteen ei minusta vain ole kiva asia...

(Jääkiekosta en itse välitä mutta luulenpa että moni täällä reagoisi huomattavasti voimakkaammin kuin minä eilen jos vaikkapa Suomen MM-lätkämatsin alla lietsottaisiin yleisesti tappiomielialaa, "eihän Suomi nyt kuitenkaan pärjää / finaaliin pääse"...)
Todo en la vida es como una canción
Que cantan cuando naces y también en el adios

(Massiel: La la la)

Avatar
Shewolf
Siemailija
Siemailija
Viestit: 170
Liittynyt: 08 Touko 2010, 21:48
Paikkakunta: Savoy

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Shewolf »

rosetta kirjoitti: 03 Touko 2018, 10:25(Jääkiekosta en itse välitä mutta luulenpa että moni täällä reagoisi huomattavasti voimakkaammin kuin minä eilen jos vaikkapa Suomen MM-lätkämatsin alla lietsottaisiin yleisesti tappiomielialaa, "eihän Suomi nyt kuitenkaan pärjää / finaaliin pääse"...)
Tämä. Puhut asiaa, Rosetta. :peukku:

Itsekin syyllistyn herkästi pessimismiin ("pessimisti ei pety"), mutta mulla on toisaalta koko ajan sellainen kutina, että Saara tulee jälleen toiseksi. Kuten jokaisessa kilpailussa, johon osallistuu. Ja näissä kekkereissä se ei todellakaan olisi huono sijoitus. Voittokin olisi kenties otettavissa. :surrur:

Mun mies, joka suurinpiirtein ällöää Saaraa, tai ainakin tuota viisua, sanoi, että on todella ihmeellistä, jos ei finaalissa olla. Ja hän on ollut yleensä oikeassa joka vuonna jatkoon menijöistä. Viime vuonna veikkasi Suomen karsiutuvan ja vuonna 2014 veikkasi Softenginen menevän finaaliin.

Tiedä häntä, mutta Saara porskuttaa, no matter what! Ja meidän täytyy yrittää häntä tukea, no matter what. Anteeksi palopuheeni.. :puna:

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

rosetta kirjoitti: 03 Touko 2018, 10:25 ^ Ihana lukea täällä tuollaisiakin viestejä ;)

ta1ja kirjoitti: 02 Touko 2018, 21:06 No se negatiivisuus on sellainen suomalainen puolustautumiskeino, itku pitkästä ilosta, joka kuuhun kurkottaa se katajaan kapsahtaa jne jolla varmistetaan omat kasvot eli että en minä ainakaan sortunut haihattelemaan ja iloitsemaan ja toivomaan koska mitään hyvää ei kuitenkaan koskaan ole luvassa. Me olemme negatiivisia. Sen huomaa kyllä kun ulkomailla pidempään oleskelee.
Nimenomaan... (En tosin tiennytkään sinunkin asuneen ulkomailla?) Ja ilmankos minua sitten häiritseekin tuo ylenmääräinen negatiivisuus / pessimistisyys, kun en ole kovin tyypillinen suomalainen tuolla(kaan) tavoin ;)

No, kuten aiemmin sanoin, itse ainakin aion uskoa Suomen finaalipaikkaan ihan siihen hetkeen asti kunnes toisin todistetaan (jos todistetaan). Jokainen saa toki uskoa mitä ja miten itse haluaa, mutta tappiomielialan lietsominen julkisesti jo etukäteen ei minusta vain ole kiva asia...

(Jääkiekosta en itse välitä mutta luulenpa että moni täällä reagoisi huomattavasti voimakkaammin kuin minä eilen jos vaikkapa Suomen MM-lätkämatsin alla lietsottaisiin yleisesti tappiomielialaa, "eihän Suomi nyt kuitenkaan pärjää / finaaliin pääse"...)
Pessimistisyyttä se on tuokin, että haukutaan kokoajan suomalaisia negatiiviseksi. Ettehän tekään ole pessimistisiä Saaran suhteen vaikka käsittääkseni olette Suomalaisia. Eli siis meitä on moneen junaan. Älkää leimatko! Itse "ulkomailla pidempään oleskelleena" olen huomannut, että kyllä meitä oman maamme lyttääjiä löytyy kaikista kansoista. Toiset lyttää euroviisunsa menestymis mahdollisuudet, toiset lyttää oman kansansa asenteen. :draamaa: Itse nyt taidon kuulua tuohon ensimmäiseen joukkoon.

Yleensä olen aina jaksanut UMK pettymysten jälkeen kasata itseni ja kannattaa Suomea euroviisuissa, mutta tällä kertaa ei oikein kiinnosta. En pidä biisistä enkä esityksestä. Mieli voi tosin muuttua, jos tossa esityksessä on jotain oleellisesti parempaa, mitä klipissä ei näy. Tietääkö joku mitä tuo ötökän munan ja afrikan tähden risteytyksen näköinen härdelli tekee tuolla lavalla? Onko sillä joku funktio :mitvit: Voiko siinä piillä meidän menestyksen salaisuus? Tuleeko se räjäyttämään tajuntamme? :shock:

finesc
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 56
Liittynyt: 03 Maalis 2018, 17:01

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja finesc »

rosetta kirjoitti: 03 Touko 2018, 10:25 ^ Ihana lukea täällä tuollaisiakin viestejä ;)

ta1ja kirjoitti: 02 Touko 2018, 21:06 No se negatiivisuus on sellainen suomalainen puolustautumiskeino, itku pitkästä ilosta, joka kuuhun kurkottaa se katajaan kapsahtaa jne jolla varmistetaan omat kasvot eli että en minä ainakaan sortunut haihattelemaan ja iloitsemaan ja toivomaan koska mitään hyvää ei kuitenkaan koskaan ole luvassa. Me olemme negatiivisia. Sen huomaa kyllä kun ulkomailla pidempään oleskelee.
Nimenomaan... (En tosin tiennytkään sinunkin asuneen ulkomailla?) Ja ilmankos minua sitten häiritseekin tuo ylenmääräinen negatiivisuus / pessimistisyys, kun en ole kovin tyypillinen suomalainen tuolla(kaan) tavoin ;)

No, kuten aiemmin sanoin, itse ainakin aion uskoa Suomen finaalipaikkaan ihan siihen hetkeen asti kunnes toisin todistetaan (jos todistetaan). Jokainen saa toki uskoa mitä ja miten itse haluaa, mutta tappiomielialan lietsominen julkisesti jo etukäteen ei minusta vain ole kiva asia...

(Jääkiekosta en itse välitä mutta luulenpa että moni täällä reagoisi huomattavasti voimakkaammin kuin minä eilen jos vaikkapa Suomen MM-lätkämatsin alla lietsottaisiin yleisesti tappiomielialaa, "eihän Suomi nyt kuitenkaan pärjää / finaaliin pääse"...)
Itse asun ulkomailla ja yhdyn täysin tähän.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

rosetta kirjoitti: 03 Touko 2018, 10:25 No, kuten aiemmin sanoin, itse ainakin aion uskoa Suomen finaalipaikkaan ihan siihen hetkeen asti kunnes toisin todistetaan (jos todistetaan). Jokainen saa toki uskoa mitä ja miten itse haluaa, mutta tappiomielialan lietsominen julkisesti jo etukäteen ei minusta vain ole kiva asia...
Mutta jos ei koe Suomen finaalista karsiutumista tappioksi? Jos se on vain esitys ja biisi muiden joukossa? Siitä voi pitää tai olla pitämättä; jos pitää niin karsiutuminen on tappio ja jos ei pidä niin se ei ole.

Eihän sitten minkään maan kohdalla saisi arvella, että tämä ei mene finaaliin, koska se olisi tappiomielialan lietsomista? Viisuissa nyt vain on sellainen epäkiva asia, että kaikki eivät pääse finaaliin. Ehkä siitä pitäisi olla hiljaa ja pettyä vasta semi-iltana, kun kaikki eivät päässeetkään.

Minulle nämä keskustelut eivät muutenkaan ole mielialojen nostatuksia, vaan analyysia. En minä missään latkäjoukkueen fanibussissakaan halua istua (täällä Tampereella tietyt normaalit kaupungin liikennelaitoksen bussit muuttuvat sellaisiksi joinakin iltoina viikossa ja olen vahingossa joutunut mukaan). Ihan mitään tuntematta voin sanoa että Saaran finaaliin pääsy näyttää olevan kiikun kaakun ja se johtuu syistä a, b ja c. Koe se lietsomisena jos haluat.
Viimeksi muokannut Rousku, 03 Touko 2018, 12:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

Kollega kirjoitti: 01 Touko 2018, 08:43 Irlantilaiskommentaattori Richard toteaa meidän Saarasta:
Lowlights

Sorry Saara, but while you put on a show, the whole Finnish performance seems to be nothing we haven’t seen before from you in the British X-Factor.
Irlantilaiskommentaattori kommentoi hieman moniselitteisesti, mutta sikäli kun itse tuon oikein ymmärsin, niin olen kyllä taipuvainen olemaan pitkälti samaa mieltä.

X-Factorissa taustatiimi joutui suunnittelemaan ja valmistelemaan puolentusinaa-kymmenen esitystä yhdessä viikossa. Nyt on ollut aikaa valmistella yhtä esitystä kuukausi-pari. Aikaa, rahaa ja resursseja on ollut käytössä paljon enemmän. Mutta kuvausten perusteella staging on edelleen X-Factor -tasoa ja hyvinkin pitkälti kierrätystä Friedmanin X-Factor-temppukatalogista. Voi tietty ajatella, että poimittiin siellä hyvin toimineet ideat tänne. Mutta voi ajatella niinkin, että Euroviisuissa taso ja odotukset ovat korkeammalla, jos tarkoitus on tehdä "iso show" niin kuin tässä on ollut. Jotenkin tuntuu, että taustatiimiltä on vaan loppunut mielikuvitus kesken.

Kypros ja Azerbaijan ovat liikkeellä hyvin samanlaisella roadmapilla ja paketilla kuin Suomi. Kypros tuntuu näistä onnistuneen parhaiten luomaan jotain innovatiivista ja visuaalisesti näyttävää wow-efektiä - tosin nähnythän en ole näitä sen enempää kuin ne 30 sekunnin pätkät, eli samojen kuulopuheiden varassa tässä vaiheessa kuin varmaan suurin osa muistakin.

Ja ei, tämä ei ole sitä ns. "patologista paskaa", vaikka olen kyllä ilmiön pannut merkille ja kuvaus on minusta varsin osuva.

Avatar
helidon
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 651
Liittynyt: 12 Helmi 2013, 08:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja helidon »

ritsu89 kirjoitti: 03 Touko 2018, 11:13
.... Tietääkö joku mitä tuo ötökän munan ja afrikan tähden risteytyksen näköinen härdelli tekee tuolla lavalla? Onko sillä joku funktio :mitvit:
Nauroin ääneen :rofl: :rofl:.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja toivo »

Mää oon miettinyt. kun Saara on tullut sille 2. sijalle niin monta kertaa. Että olisiko nyt euroviisuissa se "kakkos sija", se että jää semissä sijalle 11. Eli ei unelma ei toteudukaan täysin. Pääsi euroviisuihin, muttei suureen finaaliin. :lohduton:

Muutenkin mua ärsyttää Suomen huono tuuri tänäkin vuonna viisuissa. Juuri nyt, kun Suomella on yksi kaikkien aikojen parhaimmista ja potentiaalisimmista edustusbiiseistä ja huikea laulaja, niin sitten Suomi arpoutuu tämmöiseen kaikkien aikojen kovatasoisempaan semiin. (Ja Ruotsi tietenkin helpompaan semiin)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^Pitäisin tuota 11. sijaa hyvinkin mahdollisena, ja onhan 1 + 1 = 2.

Ei kysymys ole vain tuurista, vaan osaamisesta lavaylöspanossa (tai sen puutteesta). Sillä voidaan nyt menettää ratkaisevat pisteet.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7555
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

En parempaakaan ketjua nyt keksi, Ylellä on tänään kello 20 alkaen se Etkot-lähetys (muistin itsekkin sen olemassa olon äsken käydessäni IG:ssä). Vieraana mm. Eini.

https://areena.yle.fi/1-50001600

//Ohjelman kestoksi on merkitty kolme tuntia. Käydäänkö tässä kaikki kappaleet läpi?
Žvižej fucked up the solo

pmama
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1180
Liittynyt: 25 Elo 2013, 15:39
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja pmama »

Positiivisuudesta: oli ihanaa katsella Escyounitedin poikien livestreamin (30 minuuttia lopusta) innostusta Saaran esityksestä.
https://www.youtube.com/watch?v=J_cfl-5lzzs
Toinen lauloi ja imitoi Saaran eleitä. Toinen lauloi ja oli innostunut Saaran ammattimaisuudesta. Ja he olivat peloissaan, oliko esityksessä liikaa elementtejä. Saaran esityksen lopussa kaikki taputtivat! Ihanaa. Pelkoni alkavat väistyä, monsters menkää pois mielestäni. Nyt voi alkaa nauttia Suomen hienosta euroviisuvuodesta! :huiskut:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^ Kaipa tuon olisi voinut ihan esikatselu-ketjuun laittaa. :joojoo:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33290
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Pete »

Saarasta on kahden aukeaman juttu uusimmassa Apu-lehdessä: Saara Aalto valmiina euroviisuihin - "Häätkin pitäisi ehtiä järkätä".

Saara tulee jutun mukaan velkajärjestelyperheestä. Euroviisut eivät tule olemaan hänen suurin yleisönsä, koska Kiinassa hän esiintyi 800 miljoonalle katsojalle Shanghain elokuvafestivaalien päätösjuhlassa.
Riskinä seniorilaumat

tiermas2
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 64
Liittynyt: 05 Maalis 2018, 22:32

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja tiermas2 »

no huh huh siinä on iso yleisö määrä ei tule mieleen
ketään muuta laulajaa joka olisi esiintynyt 800 miljoonalle

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Mä vähän epäilen tuota lukua. Liekö sille muuta lähdettä kuin Saara itse tai Kiinan viranomaiset?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Teräsbekoni
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11335
Liittynyt: 26 Touko 2012, 10:59

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Teräsbekoni »

UMK:n jälkeen olin aika välinpitämätön Suomen finaalipaikan suhteen, mutta täytyy sanoa, että nyt kyllä pikkaisen jo masentaisi, jos taas karsiuduttaisiin. Viime vuosien heikkotasoisista UMK:ista huolimatta tänä ja viime vuonna viisulavalle on kuitenkin kuin ihmeen kaupalla onnistuttu rakentamaan ihan kelpo kokonaisuus, joten mitähän tapahtuu, jos ei vielä tänäkään vuonna tärppää? Vetäytyminen ensi vuoden viisuista? :draamaa: Pahus, kun tuo esitys on tuollainen rajatapaus, jonka puolesta saa jännittää sydärin partaalla loppuun asti...

Niin ja kirjoitetaan nyt vielä tännekin, että niihin lapsikuoro-osuuksiin jokin tolkku ennen juryharkkoja, kiitos! :megafoni:
ESC24 TOP-10: 1. Kroatia 2. Itävalta 3. Liettua 4. Norja 5. Alankomaat 6. Iso-Britannia 7. Latvia 8. Azerbaidžan 9. Ruotsi 10. Viro

Avatar
Kurkisti
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 12 Huhti 2018, 20:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Kurkisti »

ritsu89 kirjoitti: 03 Touko 2018, 11:13 Tietääkö joku mitä tuo ötökän munan ja afrikan tähden risteytyksen näköinen härdelli tekee tuolla lavalla? Onko sillä joku funktio :mitvit: Voiko siinä piillä meidän menestyksen salaisuus? Tuleeko se räjäyttämään tajuntamme? :shock:
Hauska kuvaus. :heh:

Tarkoitus on juuri se mihin lankesit, vaikket huomannut. Eli herättää huomiota ja sitä kautta saada katsoja muistamaan kappale ja äänestämään sitä. Eli toimii. :heh:

Avatar
Kurkisti
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 12 Huhti 2018, 20:57

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja Kurkisti »

Pari huomiota Monsters-kappaleen soitosta radiossa eri puolilla maailmaa:

Here's what's currently playing on WZBC 90.3FM in Boston!
https://twitter.com/WZBC_Live/status/991995032067608577

Now Playing Saara Aalto - Monsters
https://twitter.com/BBCR2MusicBot/statu ... 9953210368

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja murka »

ritsu89 kirjoitti: 29 Huhti 2018, 23:21
aj1964 kirjoitti: 29 Huhti 2018, 23:05 Niin eikö tuo "pervoilu" ole viihdeteollisuudessa ja musiikkivideoissa käsitteenä aika normaali nykyään ei siinä mitään ihmeellistä ole.
Kieltämättä aika tavallista. Tässä vaan on jotain niin epämiellyttävää. Tää esitys on nyt samanhenkisempi kuin musavideolla. Tässä kyllä haetaan jotain semmosta epäilyttävän salaseuran tunnelmaa. Noi remmit ja viimeinen ehtoollinen(musavideolla), missä kaikki hipelöi toisiaan. Tuo hedelmienkin paljous viittaa johonkin synnin tekoon :roll: Mietin vaan, että mitähän nää Saaran monsterit sitten mahtaakaan olla. Tuskin tää kertoo siitä kuinka suomalaiset ovat dissanneet Saaraa?!... Jos tää viittaa Saaran torjuttuun seksuaalisuuteen niin tämä pervouden korostus ei kyllä aja seksuaalivähemmistöjen asiaa. Toisin kuin Irlannin musavideon pojut, jotka ovat niin viattomia rakastavaisia, että herran lettas :ihana:
VRNK:n mukaan suomalaiset syövät liian vähän hedelmiä. Entäs jos Saaran ja kumppanien viestinä olisikin vaikka maailman ihmisten käännyttämisen fruitaristeiksi?

No, vitsi vitsinä. Hedelmällähän voi viitata vaikkapa sillä Raamatun kiellettyyn hedelmään, jota Eeva tarjosi Aatamille tunnetuin seurauksin. Tuli lähtö paratiisista maallistuneeseen maailmaan, jossa riittää monenlaisia mostereitakin, kuten esimerkiksi kiusaajia, sekä myös sisäisiä demoneita. Joku uskoo myös itsensä Pirun hääräävän tavallisten kuolevaisten seassa ja välillä alan vakuuttua siitäkin kun luen uutisia poliitikoistamme. Jokin heitä kannustaa toimimaan kuten he toimivat, kun Pirulle antaa pikkusormensa niin se vie koko käden.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 01 Touko 2018, 23:16
murka kirjoitti: 01 Touko 2018, 22:42

Toistan itseäni mutta Israelissa on tasa-arvoinen asepalvelus. Kyllä he ovat tietoisia siellä Pohjoismaissa käytävästä keskustelusta josko Suomi ja Ruotsi seuraavat Norjan jalanjälkiä ja aloittavat tasa-arvoisen maanpuolustusvelvollisuuden lähivuosina.
En ymmärrä kirjoituksesi pointtia. Eihän tässä asepukuasiassa kantajien sukupuolesta ole ollut kysymys, vaan siitä, mihin armeijaan kuulumisesta asu antaa viitteitä.
No, Saaran armeijan univormut eivät ole natsien eivätkä Suomen Puolustusvoimien vaan nimenomaan laulun sanoin Saaran oman armeijan univormuja. Saaran armeija on tasa-arvoinen ja myös androgyynisyyteen pyrkivä armeija. Ja jos joku univormufetisisti on euroviisufani ja saa kaiken huipuksi vielä äänestää ensimmäisessä semissä niin annetaan hänen nauttia ja äänestää kaikessa rauhassa.

Keskustelu lähti rönsyilemään natseista univormufetisseihin jne.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja murka »

Shewolf kirjoitti: 03 Touko 2018, 11:02
rosetta kirjoitti: 03 Touko 2018, 10:25(Jääkiekosta en itse välitä mutta luulenpa että moni täällä reagoisi huomattavasti voimakkaammin kuin minä eilen jos vaikkapa Suomen MM-lätkämatsin alla lietsottaisiin yleisesti tappiomielialaa, "eihän Suomi nyt kuitenkaan pärjää / finaaliin pääse"...)
Tämä. Puhut asiaa, Rosetta. :peukku:

Itsekin syyllistyn herkästi pessimismiin ("pessimisti ei pety"), mutta mulla on toisaalta koko ajan sellainen kutina, että Saara tulee jälleen toiseksi. Kuten jokaisessa kilpailussa, johon osallistuu. Ja näissä kekkereissä se ei todellakaan olisi huono sijoitus. Voittokin olisi kenties otettavissa. :surrur:

Mun mies, joka suurinpiirtein ällöää Saaraa, tai ainakin tuota viisua, sanoi, että on todella ihmeellistä, jos ei finaalissa olla. Ja hän on ollut yleensä oikeassa joka vuonna jatkoon menijöistä. Viime vuonna veikkasi Suomen karsiutuvan ja vuonna 2014 veikkasi Softenginen menevän finaaliin.

Tiedä häntä, mutta Saara porskuttaa, no matter what! Ja meidän täytyy yrittää häntä tukea, no matter what. Anteeksi palopuheeni.. :puna:
Suomi on saanut paljon hyvää mainetta ulkomailla. Pohjoismainen hyvinvointiyhteiskunta, peruskoulu Pisa-tulosten kärjessä, maailman onnellisimmat ihmiset ja tänään vielä maailman parhain ilmanlaatu. Kai tuossa on jo kerrakseen Suomelle positiivista mainetta? Toki voidaan mainita hiljattain naisten ja miehenalujen saamat kultamitalit siinä missä ralli- ja formulakuskitkin.

Haluaisin uskoa, että vähemmistö suomalaisista on noita pessimistejä ja valittajia. Osa näistä valittajista pelkää nyt ihan tosissaan sitä, että Saara ja Suomi voittaa Euroviisut ja YLE joutuu taas järjestämään ne. Voivotellaan YLE-veron hintaa ja pelätään sen nousevan mahdollisen Euroviisujen järjestämisen vuoksi. Itse asiassa monen bisnes hyötyisi vielä enemmän nyt jos Suomi voittaisi viisut koska älypuhelinaikana turistin on helppo tulla Helsinkiin tai vaikka Ouluun jos niin päätetään.

Lahden ehdokkaan välillä arpova voi ottaa vaistomaisesti huomioon myös artistin emämaasta koskevan imagon äänestäessään.

Avatar
YourMother
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja YourMother »

rosetta kirjoitti: 03 Touko 2018, 10:25 (Jääkiekosta en itse välitä mutta luulenpa että moni täällä reagoisi huomattavasti voimakkaammin kuin minä eilen jos vaikkapa Suomen MM-lätkämatsin alla lietsottaisiin yleisesti tappiomielialaa, "eihän Suomi nyt kuitenkaan pärjää / finaaliin pääse"...)
= twitterin #Leijonat kun yksi peli menee perseelleen :mrgreen:
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja murka »

kummituseläin kirjoitti: 03 Touko 2018, 11:49
Kollega kirjoitti: 01 Touko 2018, 08:43 Irlantilaiskommentaattori Richard toteaa meidän Saarasta:

Irlantilaiskommentaattori kommentoi hieman moniselitteisesti, mutta sikäli kun itse tuon oikein ymmärsin, niin olen kyllä taipuvainen olemaan pitkälti samaa mieltä.

X-Factorissa taustatiimi joutui suunnittelemaan ja valmistelemaan puolentusinaa-kymmenen esitystä yhdessä viikossa. Nyt on ollut aikaa valmistella yhtä esitystä kuukausi-pari. Aikaa, rahaa ja resursseja on ollut käytössä paljon enemmän. Mutta kuvausten perusteella staging on edelleen X-Factor -tasoa ja hyvinkin pitkälti kierrätystä Friedmanin X-Factor-temppukatalogista. Voi tietty ajatella, että poimittiin siellä hyvin toimineet ideat tänne. Mutta voi ajatella niinkin, että Euroviisuissa taso ja odotukset ovat korkeammalla, jos tarkoitus on tehdä "iso show" niin kuin tässä on ollut. Jotenkin tuntuu, että taustatiimiltä on vaan loppunut mielikuvitus kesken.

Kypros ja Azerbaijan ovat liikkeellä hyvin samanlaisella roadmapilla ja paketilla kuin Suomi. Kypros tuntuu näistä onnistuneen parhaiten luomaan jotain innovatiivista ja visuaalisesti näyttävää wow-efektiä - tosin nähnythän en ole näitä sen enempää kuin ne 30 sekunnin pätkät, eli samojen kuulopuheiden varassa tässä vaiheessa kuin varmaan suurin osa muistakin.

Ja ei, tämä ei ole sitä ns. "patologista paskaa", vaikka olen kyllä ilmiön pannut merkille ja kuvaus on minusta varsin osuva.
YLE laittaa rajat budjetille ja ne terveiset voi toki kertoa irlantilaiskommentattorille. Kyseessä ei ole temppurata vaan laulukilpailu.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2018: Saara Aalto – Monsters

Viesti Kirjoittaja murka »

Terasbekoni kirjoitti: 03 Touko 2018, 23:03 UMK:n jälkeen olin aika välinpitämätön Suomen finaalipaikan suhteen, mutta täytyy sanoa, että nyt kyllä pikkaisen jo masentaisi, jos taas karsiuduttaisiin. Viime vuosien heikkotasoisista UMK:ista huolimatta tänä ja viime vuonna viisulavalle on kuitenkin kuin ihmeen kaupalla onnistuttu rakentamaan ihan kelpo kokonaisuus, joten mitähän tapahtuu, jos ei vielä tänäkään vuonna tärppää? Vetäytyminen ensi vuoden viisuista? :draamaa: Pahus, kun tuo esitys on tuollainen rajatapaus, jonka puolesta saa jännittää sydärin partaalla loppuun asti...

Niin ja kirjoitetaan nyt vielä tännekin, että niihin lapsikuoro-osuuksiin jokin tolkku ennen juryharkkoja, kiitos! :megafoni:
Kyse ei ole musiikin tai artistien muiden maiden vastaavia huonommuudesta vaan siitä, että niin maamme kuin myös UMKin profiilinrakennus on ollut kovin sekavaa.

Esim. Suomi alkaa menestyä monella eri saralla. Mitä tekevät päättäjät? Päättävät pistää Suomen matkailunediatämiskeskuksen lihoiksi. En edes muista MEKillä olleen muita mokia kuin What is Finland?-kohun, joka meni lyhyesti niin ettei esitteen tehnyt mainostoimisto tiennyt tai ollut tietävinään, mitä tarkoittaa WTF ja sitten läväytti isoilla kirjoilla lehden kanteen WTF ja sen alle paljon pienemmällä What is Finland? Lehteen jaettiin kai joka päivä jokaiseen suomalaiseen hotellihuoneeseen, jonne oli luvattu huonesiivojan tulla. Mekin olimme vieraalla paikkakunnalla ja mieheni bongasi lehden ja nauroi makeasti WTF-Finlandille.

UMK ei kiinnosta kansaa mutta mitä tekee YLE? Jatkaa UMKittamista vaikka olisi tyylikkäintä todeta, että vanhassa vara parempi ja vaihtaa ohjelman nimi sekä konsepti Euroviisuiksi. Eihän moni musiikin ammattilainen halua välttämättä lähteä kisaan, jossa epämääräisillä raadeilla on puolet äänten painoarvosta. Euroviisuilla on sen sijaan perinteitä. YLE teki vaan Euroviisujen kanssa sellaisen kardinaalimokan, ettei ymmärtänyt houkutella nuorempia ikäluokkia katsomaan ja äänestämään Euroviisuissa.

Jos esim. Saara Aalto voittaisi nyt Euroviisut tai pääsisi finaaliin niin jo se voisi inspiroida monia nuoria ja vanhoja tekemään kappaleita. YLE päättäköön vaikka kutsuvierasartistista ja antakoon kansalle ja myös ulkomaisille musiikintekijöille mahdollisuuden osallistua kisaan lähettämällä ehdotuksensa määrättyyn aikaan mennessä YLElle. Siten välttyisimme siltä, että hyvällä laulajalla olisi huono kappale ja päinvastoin. YLE voi vaikka tehdä nettisivuillaan ja myös postikorttiäänestyksenä kyselyn siitä, kuka olisi paras edustamaan Suomea viisuissa. Siten näin vähäväkisessä maassa ei hukattaisi liikaa paukkuja.

Siten YLElle jäisi varaa järjestää kunnon viisulähetys, jossa ei show’ssa säästeltäisi. Jo olisi kumma jos ei kansa ja musiikintekijät alkaisi kiinnostua!

Lukittu