UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Euroviisut 2021 Alankomaissa

Ilta – Kelle mä soitan

*****
64
32%
****
75
37%
***
37
18%
**
17
8%
*
8
4%
 
Ääniä yhteensä: 201

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

aj1964 kirjoitti: 27 Tammi 2021, 20:05 kun hän kerran on sanonut että piano on hänen kotinsa
Mutta missä päin pianoa on se parveke?
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Rousku kirjoitti: 27 Tammi 2021, 21:04
aj1964 kirjoitti: 27 Tammi 2021, 20:05 kun hän kerran on sanonut että piano on hänen kotinsa
Mutta missä päin pianoa on se parveke?
Hyvä huomio tästähän voi kehkeytyä hyvä esitys :peukku:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6603
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Pianoesitys voisi toimia, jos kyseessä olisi pianoballadi. Kappale kasvaa kuitenkin liian suureksi, että pianon soittaminen näyttäisi koko biisin ajan uskottavalta. Varsinkin loppunostatuksen aikana piano häviää kaiken massan alle, joten olisi hassua soittaa lavalla soitinta, joka ei kunnolla erotu taustamusiikista. Toki jos valosuunnittelu on samaa tasoa kuin Alankomaiden voittoviisussa, tyhmäkin ratkaisu voi tuntua oikealta. :mrgreen:
vonLundvik kirjoitti: 27 Tammi 2021, 16:41 Mielestäni Kelle mä soitan on taidonnäyte miten biisi saadaan luontevasti mahdutettua vaaditun 3 minuutin sisään - ilman että se loppuu töksähtäen tai että rakenne ontuu.
Täysin samaa mieltä! :surrur:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

^niin yritin edellisessä avata ajatusta siitä että pianolta voisi siirtyä parvekkeelle kun on belttauksen aika :heh:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6618
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Mulla on vahva veikkaus, että piano nähdään esityksessä alussa ja Ilta siirtyy sen luota jossain kohtaa pois.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3459
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Oon ihan rakastunu tähän biisiin. :ihana: Iltalla on vaan niin kaunis ääni ja ähh tää haastaa jopa Blind Channelin UMK-puntarin ykkössijan. On siis noussut viiteen tähteen, upea biisi. <3
Fuck the EBU

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja hra47 »

iiiduli kirjoitti: 27 Tammi 2021, 21:19 Mulla on vahva veikkaus, että piano nähdään esityksessä alussa ja Ilta siirtyy sen luota jossain kohtaa pois.
Nähty jo niin monissa balladeissa, enkä henkeäni pidätellen odottele, että Ylellä saisivat puhallettua esitykseen jotain uutta ja freesiä. Biisi itsessään on kuitenkin sen verran perusballadi, että jotain särmää esitykseen pitäisi loihtia jos meinaavat muistijäljen jättää.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6603
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

^ UMK:ssa Ilta tuskin unohtuisi Tanska 2017 tyyppisellä perusvedolla, koska sanoitus aukeaa valtaosalle katsojista ja neljästä balladista Kelle mä soitan on selvästi mahtipontisin. Ilta on myös esiintynyt yhdessä jos toisessa tv-ohjelmassa, joten osalle katsojista hän on entuudestaan muistettava kasvo.

Iltan vahvuus verrattuna Teflon Brothersiin ja Blind Channeliin on kappaleen itkuherkkyys. Se pitäisi ladata live-esityksessä tappiin, ja jotta niin kävisi, en kahlitsisi Iltaa pianoon, vaan antaisin hänelle heti mahdollisuuden ottaa kontaktia tv-kameraan. Muutenkin toivon, että hänen laulusuoritus ei tulisi kärsimään liiallisen koreografian takia. Viime vuonna Akselin esitys oli yllättävän tyylikäs, joten ehkä Iltankin kohdalla vältetään katosta tulevat tulisuihkut ja muut kliseet.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1402
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Kyllä mäkin taidan lopulta nostaa tän viiteen tähteen ja puntarin kärkeen. :ihana: Nämä uppoaa ihan liian helposti minuun. En silti ole ihan vakuuttunut siitä, että tämä kannattaisi lähettää tänä vuonna viisuihin, mutta tuskin varsinaisesti pahastuisinkaan. Joka tapauksessa mahtavaa, että Suomen viisukarsintoihin on kerrankin saatu näin upea suomenkielinen huutoballadi.
Violins playing
Angels crying

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Miks ei lavalla voi olla pianoa soittava henkilö ja vaikka viulunsoittajii( eiks kuoro saanu tulla nauhalta nykyään) ilta videostakin päätelle osaa olla karismaattinen / tuskainen jossain upeassa luukissa lavalla....

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5760
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Taustalaulu saa tulla nauhalta joo. En oikein tiedä, millainen esitys tähän sopisi. Yksin lavalla vai joitain mukana? Ei ainakaan mitään voimistelijatanssijoita, kiitos. Biisissä lauletaan yksinäisyydestä, joten ehkä sitten yksin?

Tuskaisuudesta tuli mieleen, että Iltasta sai ihan eri kuvan reaktiovideolta verrattuna lyriikkavideoon. Lyriikkavideolla lattialla ja korokkeilla tuskissaan (liiallisuuksin asti?) kiemurrellut artisti olikin reaktiovideossa kivan energinen ja positiivinen. Hädin tuskin tunnistin. Muita esityksiä en ole oikeastaan katsonut.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tegu- kirjoitti: 27 Tammi 2021, 23:56 ^ Taustalaulu saa tulla nauhalta joo. En oikein tiedä, millainen esitys tähän sopisi. Yksin lavalla vai joitain mukana? Ei ainakaan mitään voimistelijatanssijoita, kiitos. Biisissä lauletaan yksinäisyydestä, joten ehkä sitten yksin?
Voi sitä olla yksin, vaikka lavalla olisi muitakin. Vaikkapa juuri pari instrumentalistia ryhmänä lavan yhdessä nurkassa, ja solisti muualla, ei heidän kanssaan vuorovaikuttaen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5760
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Hmm, totta. En osaa keksiä keksiä oikeasti toimivia ideoita, joten mitä jos roudataan Mikin La Vendan talolavaste, tehdään siihen parveke ja pistetään sinne joku soittamaan Satumaata? Ilta sitten huutaisi yksinään näähpureista. :miettii:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Vähän kuten Elena Madyn esityksessä. Lavalla olevat soittajat toi tunnelmaa ja Elena tulkitsi upeessa koltussaan..( toki.erilainen biisi yms)

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12017
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja sziget »

Tegu- kirjoitti: 27 Tammi 2021, 23:56 Ei ainakaan mitään voimistelijatanssijoita, kiitos. Biisissä lauletaan yksinäisyydestä, joten ehkä sitten yksin?
Joukko päämäärättömästi harhailevia yksinäisiä ihmisiä. Kutojamummo, asunnoton alkoholisti, viikonloppuisä, ex-keihäänheittäjä ja Seiskan unohtama kohumissi. :'(

Kävin nostamassa tämän neljään.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4012
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Tämän esitykseen ois kiva saada jotain hienoja valoja tyyliin Sanna Nielsenin Undo. Ja väri maailmasta mietin, että voiko draama ballaadiin sopia muut värit kuin tummat /sininen väri. Ja kovasti toivon, että Iltaa ei pueta johonkin outoihin asuihin/kampauksiin. Ja jotenkin näen tämän esityksen niin,että Ilta esiintyy yksin lavalla tai ainoastaan soittajat mukana. Taustalaulajat ja tanssijat ei sovi tähän esitykseen.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Kiva että suomalaiset ovat ottaneet Iltan biisin omakseen. Spotifyssa 4. paikka pitää toistaiseksi. Teflonit kestosuosikkina 2. mutta BC vähän laskussa 8.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

poika90 kirjoitti: 28 Tammi 2021, 13:22 Tämän esitykseen ois kiva saada jotain hienoja valoja tyyliin Sanna Nielsenin Undo. Ja väri maailmasta mietin, että voiko draama ballaadiin sopia muut värit kuin tummat /sininen väri. Ja kovasti toivon, että Iltaa ei pueta johonkin outoihin asuihin/kampauksiin. Ja jotenkin näen tämän esityksen niin,että Ilta esiintyy yksin lavalla tai ainoastaan soittajat mukana. Taustalaulajat ja tanssijat ei sovi tähän esitykseen.
Näkisin, että tämä on se UMK-valikoiman biisi, jonka visuaalisen puolen Yle osaa sössiä lahjakkaimmin. Eli voitaisiin tehdä jotain Moldova 2013 -henkistä (ilman spektakulääriä hametta toki, tai jos se on mukana niin zoomataan perseeseen). Tämähän suorastaan huutaa asiaankuulumattomia omaa taiteellista koreografiaansa pyöriviä tanssijoita ja jotain kummallista asuviritelmää ja överiä kampausta. Ja sitten tässä on se kohta johon kuuluisi pyrosade (alkaa vähän ennen näähpurissaa), mutta koska se on liikaa budjetille ja ihan pakko saada jotain pyroja, niin tehdään siihen kohtaan ne perinteiset pystysuorat alhaalta ylös -suihkut :roll:
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1135
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Minäkin uskon, että tämä on se, jonka esitys epäonnistuu. Yllä kuvatun lisäksi lavalla on varmaan vähintään joku koroke, jolla Ilta istuu alussa. Tanssijat näyttelemässä muita ihmisiä taksijonossa ja ruuhkassa. Olisi kiinnostavaa tietää, millainen asu Iltalla on, koska en osaa kuvitella, mitä siihen on ajateltu.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12017
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja sziget »

Aksel ei voi sössiä esitystään, jos jatkaa seisoskelulinjalla. Oskr voi tehdä mitä tahansa, hänkään ei silti kisaa voitosta. Ilta on eri asemassa, koska hän voisi todella voittaa, jos BC epäonnistuisi pahasti.

Ilta ei voi voittaa, jos kaikki neljä balladia ovat pelkkää seisomista (vai ajatteliko Danny istua?). Esityksen pitää olla erottuva, pitää uskaltaa ottaa edes minimaalinen riski. Jolloin Kuppila pääsee hokemaan "Yle sössii kaiken", kun luultavasti BC ei ole lyötävissä. Todellisuudessa ainoa tapa sössiä tämä on harmaa mitään yrittämätön seisoskelu. Muu on tervettä kilpailua. :joojoo:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6603
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ja musiikkivideossa Ilta tanssi itsekin. Korvaan kiinnitettävä mikrofoni käyttöön, niin voi käsillä rauhassa taiteilla. :apuva:

Onneksi Ilta ei ole ensimmäistä kertaa hyppäämässä lavalle. Luotan siihen, että hänellä on sen verran omaa näkemystä ja älliä, ettei lähde liikaa leikkimään viisuteatteria.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Hanhis kirjoitti: 28 Tammi 2021, 22:28 Ja musiikkivideossa Ilta tanssi itsekin. Korvaan kiinnitettävä mikrofoni käyttöön, niin voi käsillä rauhassa taiteilla. :apuva:

Onneksi Ilta ei ole ensimmäistä kertaa hyppäämässä lavalle. Luotan siihen, että hänellä on sen verran omaa näkemystä ja älliä, ettei lähde liikaa leikkimään viisuteatteria.
Tuo varmaan tuleekin finaalissa tapahtumaan, kunhan vaan pysyy paremmin kasassa kuin Tikan esitys viime vuonna. Silloin en osannut edes nauraa kun olin niin kauhistunut... :kups:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sziget kirjoitti: 28 Tammi 2021, 22:28 Todellisuudessa ainoa tapa sössiä tämä on harmaa mitään yrittämätön seisoskelu. Muu on tervettä kilpailua. :joojoo:
Joo ei, ei tähän pönötys paikallaan mikin takana sovi sekään! Ilta voisi ihan hyvin ottaa muutamia askeleita lavalla. Tai vaikka osan aikaa istua. Mutta on monta muutakin tapaa sössiä tämä kuin seisoskelu.
Rise, angel, shine, love!

aj1964
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2182
Liittynyt: 02 Joulu 2012, 21:55

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja aj1964 »

Mulla on kyllä luottoa Iltaan
Hän osaa tarvittaessa tanssia koreografian mukaisesti
https://youtu.be/cVzWDH9y_Vk
Ja hän on hyvä livenä pianon kanssa tai ilman
Lisäksi hänellä on tukena iso levy-yhtiö.
Uskoisin myös koska hänellä on erityinen suhde biisiin ja hän on yksi sen tekijöistä niin hänellä on visio siitä miten se pitää esittää.

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

YourMother kirjoitti: 26 Tammi 2021, 19:49 Mua on ruvennu nyppimään noi sanat. Narratiivi on niin needy.
Oon ruvennu lauleskelemaan sitä omilla sanoilla:

Kelle mä soitan kun housut on hukassa?
Kelle mä soitan kun reikä on sukassa?
Kelle mä soitan kun kalja on lopussa? jne. jne.

Soittais nyt vaikka ihan asiasta, jos sillä toisella on vaikka jotain tärkeetä tekemistä eikä ehdi viihdyttää just nyt, ja jos on oikein haavoittuva ihminen luurissa niin sille on vaikea edes sanoa että just nyt en ehdi puhua, ja sitten palaa ruoka pohjaan niin monella tavalla.
Nimim. Kokemusta On.
Sama, en ikinä muista mitä siinä lauletaan muuta kuin "Kelle mä soitan...?" ja täydennän loput satunnaisesti :heh:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37154
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mullakin on vähän samaa vikaa. :heh: Erityisesti tapanani on jostain syystä laulaa: ”Kelle mä soitan kun jumitan metrossa?” :sekava:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42762
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Rousku »

aj1964 kirjoitti: 29 Tammi 2021, 10:33 Mulla on kyllä luottoa Iltaan
Hän osaa tarvittaessa tanssia koreografian mukaisesti
Mutta jos se koreografia ei sovi biisiin?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5000
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja toivo »

Apua. Mulla on ollut tuo sama juttu. Itselläni on soinnut päässä "kelle mä soitan, kun olen suihkussa".

Avatar
Sieppeli
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 296
Liittynyt: 01 Maalis 2015, 11:40

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Sieppeli »

Biisi on laskenut tasolle "en halua enää ikinä kuulla tätä". Akselin veisulla oli viime vuonna vahvasti sama ongelma, se, tämä ja Dannyn kappale eivät yksinkertaisesti aiheuta minussa positiivisia tuntemuksia. Mene pois kappale, äläkä palaa enää ikinä. En halua sinua.
Mens infirma in corpore sano
Animus tristis in corpore sano
Mens desperata in corpore sano
Mens conterrita in corpore sano

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2677
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK21: Ilta – Kelle mä soitan

Viesti Kirjoittaja Speed »

Ilta on ollut tänään UMK-treeneissä YLE:llä ja hänen takanaa Instastoryssa vilahtaa flyygeli.

Keeping it simple! :peukku: Ehkä.

Lukittu