Levyraati 65: Ze rak sport

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13048
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Kohtalonani oli sitten olla ensimmäinen finaalista karsiutunut normiraadin isäntä sitten raadin 35 ja Bekonin. :heh: Mutta eipä tämä nyt haittaa, olihan alla toki voiton jälkeen toinenkin loistosijoitus. Hyvä, että sentään joitakin kannattajia Weird Alille löytyi. :hali:

Avatar
jdjj22
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3003
Liittynyt: 29 Maalis 2014, 20:58
Paikkakunta: Loimaa

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja jdjj22 »

Voisin sanoa pitäkää tunkkinne, mutta olen jo niin monta hukannut ettei renkaanvaihto onnistu enää :heh: Toinen semi meni paremmin kuin ensimmäinen jos katsoo muita pudonneita. Kiitos CottonJoelille täysistä ja Rouskulle seiskasta mitä noita havainnoin :surrur:

Semi 1:

12 pts - :ylppis:
10 pts - Blue Amazon - The Javelin
8 pts - :ylppis:
7 pts - "Weird Al" Yankovic - Sports Song
6 pts - :ylppis:
5 pts - :ylppis:
4 pts - Jaakko Kangosjärvi - Musiikki ja urheilu
3 pts - Jalankulkuämpäri - Juhani hiihtää
2 pts - :ylppis:
1 pt - NCT U - 90's Love

Semi 2:

12 pts - :ylppis:
10 pts - :ylppis:
8 pts - :ylppis:
7 pts - :ylppis:
6 pts - :ylppis:
5 pts - :ylppis:
4 pts - Käpt’n Ändä & Matrous K1000 - Tour de France, rout-wäiss-blo
3 pts - Tamer Hosny feat. Marwan Moussa & Hoda Sherbeeny - ارفع ايدك (Erfaa Edak)
2 pts - Sportfreunde Stiller - '54, '74, '90, 2010
1 pt - Various Artists - 北京欢迎你 (Beijing Welcomes You)
Kaikille samat standardit pärstäkertoimesta riippumatta. Totuus ja rehellisyys kunniaan, iso ei mutuiluille!
Myös sodassa ja rakkaudessa <3


Pieni ripaus örgyn pörgöniä parantaa viisua kuin viisua - Terveisiä kielipuolueesta :kaunis:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Tätä raatia on hyvä seurata sivusta. Formula 1 -teemaa olisi vaikea arvioida raatibiisinä. Kappale on synonymisoitunut F1-lähetysten kanssa samaan tapaan kuin Te deum Euroviisujen kanssa. Olen kuullut sen kolmen vuoden aikana kirjaimellisesti satoja kertoja. Nytpä välttyy arviointiongelmalta. Te deumia raateihin odotellessa... :heh:
Tegu- kirjoitti: 19 Helmi 2021, 18:04 Yllätyin itsekin, että Tony Halme ylipäänsä on tehnyt musiikkia. :shock:
Halme on tehnyt jopa viisutyrkkycoverin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Happy »

Timoteus kirjoitti: 19 Helmi 2021, 19:21
Halme on tehnyt jopa viisutyrkkycoverin.
Oho, tossa coverissa on paljon enemmän munaa & asennetta kuin sen kuivakan juntin alkuperäisessä biisis :uujee:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5733
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Timoteus kirjoitti: 19 Helmi 2021, 19:21 Halme on tehnyt jopa viisutyrkkycoverin.
Hetkinen, tämänhän mä olen jopa kuullut. Taisihan tämä biisi olla jonkinlainen ilmiökin ainakin omassa piirissäni. Näköjään olen jo ehtinyt unohtaa koko jutun.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Minulla oli tähän raatiin useita vaihtoehtoja. Sitten tuumasin, että vanhimpana raatilaisena minun sopii hyvin lähettää kisaan myös sen vanhin kappale. Stewballia on laulettu ainakin 1800-luvun alussa, mahdollisesti jo 1700-luvun puolella, ja laulusta tunnetaan lukuisia eri versioita. Stewball (nimestäkin on muita versioita, mm. Skewball) kertoo 1700-luvulla oikeasti eläneestä kuuluisasta kilpahevosesta. Tunnetuimpia levytyksiä kappaleesta ovat Peter, Paul & Maryn sekä Joan Baezin versiot. Itse tutustuin ensimmäisenä juuri Baezin versioon joskus 1980-luvun alussa. (P, P & M:n versiossa muuten lauletaan hevosesta, että "he never drank water, he only drank wine" - se nyt ei ainakaan pidä paikkaansa :shock: .)

Halusin kuitenkin raatiin jonkun vähän tuntemattomamman tekijän version. Löysin mm. ranskalaisen, joka oli soturoinut tarinan omin päin aivan uuteen uskoon. Siinä köyhän perheen isä käytti viimeiset rahansa valkoiseen kilpahevoseen, joka sitten viimeisessä mutkassa kaatui ja taittoi jalkansa ja eläinlääkäri joutui ampumaan sen radalle. "Silloin näin isäni itkevän ensimmäisen kerran, ja minä olin kymmenvuotias." Sniff. Tsekinkielistä versiota en uskaltanut lähettää, kun en ollut varma, puhutaanko siinä edes urheilusta, eikä sanoja löytynyt mistään kirjoitettuna että olisi voinut tarkistaa. Sitten löysin tuntemattomamman amerikkalaisen folk-laulajan Tom Roushin version. Hän laulaa kappaleessa itse kaikki stemmat ja soittaa kaikkia soittimia. Roush on erikoistunut vanhoihin amerikkalaisiin lauluihin - olen viime aikoina kuunnellut paljon hänen kappaleitaan, sillä tykkään miehen soundista. Ikivanhan kappaleen ansiosta tein uuden artistilöydön :uujee:

Mielenkiintoinen yksityiskohta on vielä se, että John Lennon lainasi Skewballin melodiaa Happy Xmas (War Is Over) -kappaleeseensa. Kuinkahan moni mahtoi huomata. Tai kuinkahan moni ajatteli, että kappale on Lennonin biisin plagiaatti :heh:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1402
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

Okei, olen vähän järkyttynyt viimeisestä sijastani, vaikka en odottanutkaan mitään valtavaa menestystä. :shock:

Sen sijaan muuten meni oikein erinomaisesti :tapu:
Ainoastaan Musiikki ja urheilun putoaminen jäi vähän harmittamaan. Sitten innolla kohti finaalia.

Semi1
12 :uujee:
10 :uujee:
8 :uujee:
7 Jaakko Kangosjärvi - Musiikki ja urheilu
6 :uujee:
5 :uujee:
4 :uujee:
3 :uujee:
2 :uujee:
1 Carrie Underwood feat. Ludacris - The Champion


Semi 2
12 :uujee:
10 :uujee:
8 :uujee:
7 :uujee:
6 :uujee:
5 Tony Halme - Kuningas voittamaton
4 :uujee:
3 Tom Roush - Stewball
2 Team RRQ - Together We Are One
1 Käpt’n Ändä & Matrous K1000 - Tour de France, rout-wäiss-blo
Violins playing
Angels crying

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13048
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ Viimeksi olet ollut jumbo Eins Zwei Polizeilla, mutta tässä et kuitenkaan ollut ihan koko raadin jumbo, sillä ykkössemissä Rousku ja sziget saivat vähemmän pisteitä.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

TomppaJr kirjoitti: 19 Helmi 2021, 18:24 Lähetä tuollaista jatkossakin, niin saat minulta aina täydet pisteet. :samaamielta: Osuu aivan sataprosenttisesti musiikkimakuni terävimpään kärkeen.
Jaahas, heti sitä ollaan iskemässä uutta kasvoa :heh:
Tegu- kirjoitti: 19 Helmi 2021, 17:30
MIH96 kirjoitti: 19 Helmi 2021, 17:22 13. 🇬🇧 Blue Amazon - The Javelin (Jufo) 74
Jahas, olisi pitänyt arvata, minne täydet pisteeni menivät taas. :mrgreen:
Tuskinpa oli suurtakaan epäselvyyttä kuka tämän kappaleen oli lähettänyt, koska lähetin samaa artistia jo raatiin 48. Kiitos taas kannatuksesta :hali: Toivottavasti et pikkuhiljaa kyllästy tilanteeseen ja ala tahallaan boikotoida meikäläistä :heh:

Semin tulos oli täsmälleen kuten odotin:
Jufo kirjoitti: 08 Helmi 2021, 12:35 Onko semit toteutumassa? Jos on niin toivoisin että reilusti yli puolet, vaikka sellaiset 2/3, pääsee finaaliin (koska muuten en itse pääse :heh: )
Eli ennustin päätyväni sijalle 13. tai 14. Vähän tylsää että osaan jo ennustaa sijoitukseni etukäteen yhden sijan tarkkuudella. Olisi kiva yllättyäkin joskus harvoin (mielummin toki positiiviseen kuin negatiiviseen suuntaan).

*** ***

Raatibiisini edustaa klassista progressivista housea eli tuttavallisemmin progetaloa. Spotifyn yhteenveto vuodelta 2020 väitti, että tätä genreä olisin luukuttanut eniten vuonna 2020, joten pakkohan kyseistä genreä oli vaihteeksi laittaa raatiin. Tätä klassista progetaloa tullee taas jossain vaiheessa lisää jos saan sopimaan teemaan. Kun lähetin raadin 61 teemaksi progressiivisen kappaleen niin oikeastaan toivoin, että sieltä tulisi jokin tällainen yli 10 minuuttinen pläjäys. Mutta oli se Jaguarkin toki oikein hyvä :peukku:

Itse asiassa tätä Blue Amazonin tyyliä luonnehdittiin aikoinaan nimellä epic house ja tuo mielestäni kuvaa genreä parhaiten. Rousku kyseli, että onko kappaleessa kantavaa rakennetta ja siinä on hyvin koherentti rakenne, kun tarkemmin kuuntelee. Itse asiassa tässä kohtaa esittäisin sellaisen väitteen, että moni joka tämän biisin kuunteli, kuuli todennäköisesti vain yksitoikkoista musiikkimattoa, jossa toistettiin loputtomiin samaa samplattua ääntä. Mutta toiset, jotka erottavat paremmin nyansseja, löytävät kappaleesta mielenkiintoisia pieniä koukkuja ja kaaria, jotka yltävät kappaleen eri osien yli ja muodostavat harmonisen kokonaisuuden tuoden eri osaset lopulta yhteen. Väitän, että tämä kappale on testi, joka kertoo paljon kuuntelijan nyanssien erottelukyvystä ja musiikillisesta sofistikoitumisesta. Tai sitten puhun ihan puutaheinää, teesini saa vapaasti haastaa :heh:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5733
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Kuuntelin kappaleet taas pahan tapani mukaan sokkona, ja tuon kohdalla mietin ensin, miten se liittyy urheiluun, mutta sitten vain fiilistelin ihan täysillä. Biisi onnistui pysymään kiehtovana koko ajan, ja saundimaailma on vain jotain niin upeaa. :ihana: Nousi saman tien raadin kirkkaimmaksi tähdeksi, eikä sitten sieltä laskenut enää missään vaiheessa.

Aika hyvin muuten ennustettu sijoitus. :shock:
Jufo kirjoitti: 19 Helmi 2021, 21:42 – – Mutta toiset, jotka erottavat paremmin nyansseja, löytävät kappaleesta mielenkiintoisia pieniä koukkuja ja kaaria, jotka yltävät kappaleen eri osien yli ja muodostavat harmonisen kokonaisuuden tuoden eri osaset lopulta yhteen. Väitän, että tämä kappale on testi, joka kertoo paljon kuuntelijan nyanssien erottelukyvystä ja musiikillisesta sofistikoitumisesta. Tai sitten puhun ihan puutaheinää, teesini saa vapaasti haastaa :heh:
Tuosta tuli mieleen eräs sarjakuva. :heh: Tai no samasta ideasta on paljon versioita. En muistanutkaan sarjakuvassa mainittua nimeä. Tässä voisi täsmentää, että se on vuodelta 2011.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Nojuu ehkä väitteessäni oli ripaus snobismia jos suurennuslasilla katsoo ja mitä sarjakuvakin parodioi :heh: Itse en erota juurikaan nyansseja esimerkiksi jazzista ja ehkä noissa ihan perus poppiksissakin mistä tuntuu puuttuvan kaikki kiehtovat nyanssit, on myös niitä, mutta en vain niitä tunnista.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

^ Hifistely tekee aina vaihteeksi hyvää :ylppis:

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2403
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Hanhis kirjoitti: 19 Helmi 2021, 20:58 🇦🇺 CLOVES - Sicko
!!! Onks tää se! Suzanne Vega / Tom's Diner raadista 52! Tämä kertosäe! Jotenkin nyt vain hämmensi!
Nyt kun toisessa raadissa alettiin puhua Sickon ja Tom's Dinerin yhtäläisyydestä, ajattelin muistuttaa teitä toisesta samankaltaisuudesta: Adelénin Olén kertosäe on sämplätty Steamin hitistä Na Na Hey Hey Kiss Him Goodbye.

"JEJEJEJEJEJEJEAAAH!!!" 🔥🔥🔥
~ Windows95man viisulavalla

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13048
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

^ No tuo ei ole kisannut raadeissa... ainakaan vielä. :heh:

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2403
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

MIH96 kirjoitti: 19 Helmi 2021, 23:29 ^ No tuo ei ole kisannut raadeissa... ainakaan vielä. :heh:
Hyvä huomio.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

GuoZu8 kirjoitti: 19 Helmi 2021, 23:21 Adelénin Olén kertosäe on sämplätty Steamin hitistä Na Na Hey Hey Kiss Him Goodbye.
Mä taas yhdistin sen Bananaramaan.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Pöllelis pollelista. Semifinaaleita en ole kuunnellut, mutta finaalinpas kuuntelin. Ja innostuin jopa kirjoittamaan kommentit! Yllättävän mukiinmenevä taso. :tea:

1. 🇦🇱 Elvana Gjata ft. Flori - Kuq e zi je ti
Tovin odotuksen jälkeen ilmoille raikautuu rummutusta ja varsin kaunisääninen vokaalitar. Soitto yhdistää etnisempiä elementtejä perinteiseen kannatusmusiikkiin, ja kappale jääkin tamppaamaan tyylilajien risteytykseen tarttumatta kunnolla mihinkään. Aineksista olisi voinut saada aikaan voimakkaamman kokonaisuuden.

2. 🇫🇮 Nico & Riku Kerkola - Kartalla
Suomalaista kainalopierua. Saa nähdä onko hyvä vai huono. Suunnistus on hauska aihe, mutta hauskuuden imua biisi ei onnistu löytämään. Jää puuhasteluksi.

3. 🇺🇸 Michelle Williams - Tightrope
Valssihan se sieltä lähti. Tunnelmassa on rauhallista katukävelyn tuntua, pehmoista hymyä ja kiltteyttä. Tuotannoltaan biisissä on jopa jonkinlaista kunnianhimoa, mutta musiikillinen kaari jää kuitenkin laihaksi.

4. 🇫🇮 A-Tyyppi - Ihanaa Leijonat Ihanaa!
Valitettavasti oma lätkäsydämeni on kadoksissa. Ei vaan kiinnosta. :lohduton:

5. 🇫🇮 Nötköt - Jonain päivänä
Oi, onpa symppis valinta. Kappale on nautinnollinen ihan sellaisenaankin. Ei turhia kerskaille. Tulee myös vahvasti mieleen Milown Ayo Technology.

6. 🇫🇮 Ringa ja Tuija - Juokse pois
Hmm, estetiikka on kiehtova, mutta itse biisistä ei jäänyt oikein mitään käteen.

7. 🇩🇪 Die Prinzen - Deutschland
Herättää nopeasti mielenkiinnon. Lempeämielistä rockia. Kuin aikuisten Fröbelin Palikat. Kappaleen kyydissä on helppo viihtyä, vaikkei matka välttämättä tarjoa mitään muisteltavaa.

8. 🇩🇪🇬🇧🇷🇺🇲🇽 Dschinghis Khan, Jay Khan, Alexander Malinin, Unstinya Malinina, Jorge Jiménez & Marifer Medrano - Moskau, Москва, Moscú, Moscow
Odotin, että kappale olisi alkanut kunnolla munimaan ja duunaamaan suuren luokan urheilufiilistä, mutta tunnelma muistuttaa enemmän turhan pitkää väliaikanumeroa.

9. 🇫🇮 Pasi "Poju" Heinonen - Poika (saunoo)
Mis lie mun urheilukiima.

10. 🇿🇦🇩🇰 Velile & Safri Duo - Helele
Olen joskus harkinnut tätä raatiin, en kyllä kovin tosissani. :heh: Kesäistä kertakäyttömusaa.

11. 🇫🇮 Litku Klemetti - Tour de France
Biisi jota oon popittanut jonkin verran viime viikkoina, hauskaa että pyöräili itsensä raatiin mukaan. Mukavasti leikkisä ja hymyilyttävä, tosin ei niin vaikuttava kuin Litkun edellinen raatikanditaatti Mona. Katsoin myös Litkun vierailun Minun musiikkini -ohjelmassa, joka avasi itselleni varsin tuntematonta tekijää uudella tavalla. :joojoo:

12. 🇺🇸 Whitney Houston - One Moment In Time
Itselleni selvisi ihan vasta, että I Wanna Dance With Somebody on Whitneyn esittämä kappale. Tämän tiedon valossa ei ole varmaan kovin yllättävää, etten oikein tunne Whitneyn uraa. :heh: Raatiin valittu kappale puhkuu amerikkalaisuutta, hyvässä ja pahassa.

13. 🇺🇸 Simon & Garfunkel - The Boxer
Oo, Paul Simonia! Kirjavaa soittoa, vaivatonta taitoa. Kasvaa pelkistetystä folkista salakavalasti tunteen pauhuksi. Tekstiinkin tahdon tutustua paremmin.

14. 🇸🇰 Horkýže Slíže - Mám v piči na lehátku
Uu maiskitus. Mun peppu voisi pyöriä tämän tahtiin. Muhkeaa asennetta ja eteenpäin lyöntiä!

15. 🇮🇹 Marco Mengoni - Muhammad Ali
Oi, tykkään, tässä on sellaista italialaista tyylitajua! Tuli mieleen Ranskan tämän vuoden viisukarsintojen tyhmä tuttibiisi :heh: - se olisi pitäytynyt toteuttaa samalla uskottavuudella kuin tämä kappale! Ja oh, katsoin vähän aikaa videota: onpas Marco komistus! :vonkaus:

16. 🇪🇪 Black Velvet - Võidusõit
Oo, vana kool stailia! Ihan letkeä ja yllättävän hyvin pysyttelee maittavan puolella, vaikka genressä on helppo luiskahtaa tökkivään mauttomuuteen. Ei höpsömpi viruilu!

17. 🇰🇿 Айкерім Қалаубаева - Спорт
Ujma jamo joo! Kivasti kupittaa menemään. Kuin perinteinen penkkarimakeinen. Semmonen kova käärrekarkki lillukalla sisälmyksellä maussa aprikoosi-appelsiini. :orange:

18. 🇺🇸 Tennis - Runner
Enpäs odottanut hipsteröintiä tähän väliin. Lordellahan on myös tenniskappale, olisin voinut lähettää sen tähän raatiin, mutta kun se ei ole Lorden terävintä antia. Parempi se on kuitenkin kuin tämä.

19. 🇺🇸 Brian Tyler - Formula 1 Theme
Katsookohan joku vielä formuloita. Lapsena muistan isäni seuranneen formuloita, mutta vissiin silläkin on se jäänyt. Tai kun se on ilmeisesti siirtynyt pitkälti maksukanavien puolelle (ei isäni, vaan formulat, sehän ois jo jotain, jos isäni olisi muuttunut maksulliseksi). :miettii: Minähän voisin opetella katsomaan formuloita, se voisi olla hauskaa! Lapsena ainakin osasin ihastella niitä autoja, ne olivat monesti kauniin värisiä, varsinkin sinisistä tykkäsin. Ja ehkä formulainnostuksen avustamana ymmärtäisin myös, miksi tämä tusinaleffan paisutushumppa on finaalissa.

20. 🇫🇷🇸🇪 David Guetta ft. Zara Larsson - This One's For You
Ääh... jostain syystä mua on nyppinyt viime aikoina hoilottavat yhteislaulukertosäkeet, jollainen on tässäkin kappaleessa. Kun kuuntelen menopoppia, en halua ajatella helluntaiseurakunnan laulutilaisuuksia. Onneksi kappaleen droppi on varsin tarttuva.

21. 🇨🇴🇿🇦 Shakira ft. Freshlyground - Waka Waka (This Time for Africa)
Ehkä paras jalkapallobiisi, jonka tiedän. On kestänyt yllättävän hyvin aikaa. :peukku: Tuli jopa fiilis, että jos tää biisi voittaisi koko raadin, ei hattaisi yhtään. Tää on niin hyvä!

22. 🇳🇴 Adelén - Olé
Upeaa, että Olé on heti Wakailun jälkeen, koska tää on puolestaan kulahtanut löllykkä. Yhtä kauan hauska kuin kananmunan kuori vesikuppina. :egg: :heh:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja sziget »

12 p. - 🇺🇸 "Weird Al" Yankovic - Sports Song
8 p. - 🇩🇪 Triumvirat - Take a Break Today
4 p. - 🇫🇮 Jalankulkuämpäri - Juhani hiihtää

10 p. - 🇨🇳🇹🇼🇭🇰 Various Artists - 北京欢迎你 (Beijing Welcomes You)
8 p. - 🇪🇪 Misha Panfilov Sound Combo - Marathon
6 p. - 🇯🇵 Alice - Champion (live at Korakuen)
5 p. - 🇪🇬 Tamer Hosny feat. Marwan Moussa & Hoda Sherbeeny - ارفع ايدك (Erfaa Edak)
3 p. - 🇱🇺 Käpt’n Ändä & Matrous K1000 - Tour de France, rout-wäiss-blo
2 p. - 🇮🇩 Team RRQ - Together We Are One

Pekingin, käsipallokisojen ja e-urheilutiimi RRQ:n biisit olivat huimasti antoisampia kuin eräät jatkoon menneet latteudet. Myös nostalgiakingiksi nimitelty Misha Panfilov viehätti, ei ollutkaan muinaislöytö kuten ensin luulin. Nyrkkeilijä on suosikkini YUP:n omalaatuisesta tuotannosta, turpaan tuli täälläkin. Finaali näyttää heikolta, pitänee nostaa joku seminolla pisteille.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Nyt on pieni moraalinen dilemma :miettii: Finaali on suoraan sanoen luokaton tasoltaan, mutta on siellä kuitenkin muutama hyvä kappale, joille haluaisin antaa pisteitä. Olisiko nyt sitten reilumpaa olla kokonaan äänestämättä vai lätkäistä häntäpään pisteet summamutikassa. Semifinaaliraatien ongelmana on usein se, että huomattava osa parhaista kappaleista jää ulos finaalista, mutta tällä kertaa tilanne on tavallistakin korostuneempi.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Joo mulla on täsmälleen sama dilemma. Pisteytin molemmat semit, joten finaalin pisteet saa niistä yhdisteltyä vaivattomasti, mutta toisaalta tuntuu, että jos porukka äänestää tuollaista kuraa finaaliin niin miksi uhraisin yhtään kallisarvoista aikaani finaalin pisteiden pohtimiseen? Eli motivaatio äänestää finaalissa on aikalailla nollassa. Katoin että finaalissa on neljä kappaletta, joille haluaisin antaa pisteitä ja loput pisteet menis aika meh teoksille.

EDIT: Ainiin unohtui eilen mainostaa, että jos joku tykkäsi 48.raadin And then the rain fallsista ja tästä The Javelinista (joka siis tarkoittaa keihäänheittoa) niin näistä kahdesta raatibiisistä on myös tehty kombo:



(Itse tosin pidän näistä kahdesta kappaleista enemmän erikseen kuin yhdeksi kappaleeksi yhdistettynä).
Viimeksi muokannut Jufo, 20 Helmi 2021, 08:21. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Pete »

Minä haluan äänestää aina sen vuoksi, että minun musiikkimakuuni sopiva musiikki saisi pontta ja lähettäjät lähettäisivät enemmän sentyyppistä musiikkia jatkossakin. Ei tällä tietenkään välttämättä ole juurikaan merkitystä lähettäjille, mutta tykkään ajatella olevan. :heh:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Pete kirjoitti: 20 Helmi 2021, 08:18 Minä haluan äänestää aina sen vuoksi, että minun musiikkimakuuni sopiva musiikki saisi pontta ja lähettäjät lähettäisivät enemmän sentyyppistä musiikkia jatkossakin. Ei tällä tietenkään välttämättä ole juurikaan merkitystä lähettäjille, mutta tykkään ajatella olevan. :heh:
Tämä on itse asiassa tärkein syy, miksi finaalissa pitäisi olla äänestysvelvollisuus kaikilla. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

^ Erikoista määrätä pakolliseksi asiaa, joka perustuu Peten kuvauksen mukaan omaan hyväntahtoisuuteen. Liian holhoavaa ja ihmisen omaan arvostelukykyyn luottamatonta kaitsemista, sanoisin.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

TomppaJr kirjoitti: 20 Helmi 2021, 09:08
Pete kirjoitti: 20 Helmi 2021, 08:18 Minä haluan äänestää aina sen vuoksi, että minun musiikkimakuuni sopiva musiikki saisi pontta ja lähettäjät lähettäisivät enemmän sentyyppistä musiikkia jatkossakin. Ei tällä tietenkään välttämättä ole juurikaan merkitystä lähettäjille, mutta tykkään ajatella olevan. :heh:
Tämä on itse asiassa tärkein syy, miksi finaalissa pitäisi olla äänestysvelvollisuus kaikilla. :joojoo:
Äänestämistä pidän velvollisuutenani silloin, kun oma kappale on mukana. Ja se on velvollisuus nimenomaan silloin, kun taso on niin huono, että riittävää määrää pisteytettäviä on vaikea löytää. Muulloin pisteyttäminen on pelkästään ilo. Mutta vaikka taso on joskus huono, vierastan silti ajatusta, että antamani pisteet jotenkin ohjailisivat osallistujien kappalevalintoja (eivätkä ne varmasti ole ohjanneetkaan, ei sen puoleen :heh: ). Jokaisella olkoon täysi vapaus lähettää juuri niin hyviä tai huonoja kappaleita kuin haluaa oman makunsa mukaan.

Tästä kissanhännänvedosta tietysti pääsee sillä, että järjestää pelkän finaalin :hiips:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Koirankuonolainen kirjoitti: 20 Helmi 2021, 10:15 Tästä kissanhännänvedosta tietysti pääsee sillä, että järjestää pelkän finaalin :hiips:
NO TÄMÄ :peukku: Minulla on itseasiassa raati-idea, jossa semien tilalla on ihan uusi, kokeilemisen arvoinen dynamiikka.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37075
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Minullakin! :uujee:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5733
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^^ ^ Selviytyjät-raati, jossa kokoonnutaan aina heimoneuvostoon? :uujee:


Annoin näköjään 41 % pisteistäni finalisteille, joten ei kai tulos ihan mahdoton ole. Seminollia saattaa silti päästä pisteille, saapa nähdä. Tänään kuitenkin ajattelin rankkailla (rankaista?) karsintoja.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Koirankuonolainen kirjoitti: 20 Helmi 2021, 07:12 Nyt on pieni moraalinen dilemma :miettii: Finaali on suoraan sanoen luokaton tasoltaan, mutta on siellä kuitenkin muutama hyvä kappale, joille haluaisin antaa pisteitä. Olisiko nyt sitten reilumpaa olla kokonaan äänestämättä vai lätkäistä häntäpään pisteet summamutikassa.
Jos antaisit pisteet pituuden eli oikeammin lyhyyden mukaan niille, joita et halua pisteillä muistaa: Mitä lyhyempi kidutus, sen parempi?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

^Tuo onkin harkitsemisen arvoinen idea :uujee:
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Levyraati 65: Ze rak sport

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Tai sitten pisteyttää raadin 54 kriteerein :uujee:

Vastaa Viestiin