Kommenttien lyhyys ja latteus kuvastaa hyvin raadin tasoa.
1.
Huonoja ideoita/Antti Tuisku & Erika Vikman
Niin no, kyllä tää sen Wiskarin kanssa tehdyn hakkaa, mutta en kiinnostunut.
2.
Love Back/Why Don't We
Olen miettinyt jo jonkun aikaa, pitäisikö näihin poikiin tutustua paremmin. Symppis biisi, varsinkin bridgestä tykkään. Ilahduin!
3.
Elokuu/Aleksanteri Hakaniemi
Ai tällaistako musiikkia tämä artisti tekee, olin ajatellut imagonsa jotenkin nuorekkaammaksi.
Ei ole tästä mihinkään.
4.
Monde Nouveau/Feu! Chatterton
Osittain kiinnostava. Loppua edeltävä erilainen osa muka lupasi jotain, mutta ei se sitten oikein ikinä lähtenytkään.
5.
Rave In My Garage/Little Sis Nora
Nää Little Sis Nora ja Aron Chupa kuulostavat lähinnä kuluneilta vitseiltä. Yhdestäkään yritelmästä en ole sen albatrossikappaleen jälkeen piitannut hitustakaan.
6.
Plastic/Blitz Union
Ihme humppaheviä taas, miten voi ihminen kestää. Kertsi imee kaiken vähäisenkin kiinnostuksen syövereihinsä.
7.
Surupallo/ Vilma Alina
Tästä pimusta ei sitten koskaan pääse eroon.
Nyt hän on onneksensa ainakin toistaiseksi niin heikossa seurassa, etten edes vihastu. Paikoin etäisesti nättiä, siinä se.
8.
Skin/Sabrina Carpenter
Supergeneerinen nyyhkypoppis toimii välillä aivan moitteetta, kun paremmasta on puutetta. Siksi annan pisteitä WildDancelle.
Tämä miellytti.
9.
Desesperado/Evan Craft
Supergeneerinen lattaripoppis toimii välillä aivan moitteetta, kun paremmasta on puutetta. Siksi annan pisteitä...kenelle? En tiedä. Tämäkin miellytti.
10.
kasmala/Alamat
Herramunvereni
Pojat tuli pelastamaan historiallisen huonosti alkaneen semin! Biisi ei ole ihan timanttista tasoa, mutta ehdottoman riemastuttava tässä kontektissa. Pitää näköjään tutustua Filippiinien mies...siis, musiikkitarjontaan enemmänkin.
11.
Täältä tullaan/Samu Haber
Vähän lattea ehkä? Tällainen poljento kaipaisi paljon enemmän voimaa jaksaakseen innostaa. Ei nyt huono ollenkaan, tällä menollahan mitäänsanomattomuuksille menee pisteitä...
12.
Problematic/Bo Burnham
Hauska sanoitus ja muutenkin kiinnostava kokonaisuus, sain ehkä hieman elinvoimaani takaisin.
13.
Hurricane/ Ofenbach & Ella Henderson
Hei, jälleen oikealla tavalla geneerinen kappale. Energisoiva kertsi!
14.
Ateo/C. Tangana, Nathy Peluso
Ja kukahan tämä voisi olla.
Ei huono, joskaan en nyt välttämättä innostukaan. Kehittyy loppua kohden kappaleen kiinnostavuutta lisäten.
15.
Zodiac/Mujuice
Ooh, viimeinkö jotain mainiota? Joo, ihanan flegmaattista lausuntaa ja vauhdikas biitti!
Kuin keidas autiomaan keskellä. Tai mistäs sitä tietää, voihan tää semi vaikka tästä parantua. Enemmän tällaista!
16.
Hölmö sydän/Ressu Redford
Ressulla on sitten näinkin kiva lauluääni, en ollut ajatellutkaan, vai kenties edes tietoisesti kuullut? Sympaattinen humputus muutenkin.
17.
Isterichka/Artik & Asti
Itärajan takaa ostettua, edullista tapettia.
18.
Chance/N.Flying (엔플라잉)
Aluksi kyllä sanottava, että juuri tämän OST-biisin valitseminen yhtyeeltä on
rikos, RIKOS. Oisko ylivoimaisesti vähiten hyvä heiltä jonka olen kuullut? Toki silläkin yltää aika pitkälle tässä seurassa.
19.
Todo de Ti/Rauw Alejandro
Ehh, ihan siis fresh, mutta ei kyllä innosta. Ei muuta sanottavaa tästä.
20.
se mi pieghi non mi spezzi/cmqmartina
Oijoi, viimein toinen keidas. Mainio kertosäe, tuoreen kuuloista ja uskottavaa.
21.
Cure For Me/AURORA
Aurora on objektiivisesti vaikuttava artisti, mutta tämä biisi on kyllä kauhean turha ja vähän ärsyttäväkin. On jo pärjännyt ansaitsemaansa paremmin
toisaalla. Tyttyttyy mai äss.
22.
Baba yak/ Kurtuluş Kuş & Burak Bulut
Turkkilainen musiikki pärjää usein arvioissani ihan vaan turkkilaisuuttaan, etnisyys on niin vahvasti läsnä pop-musiikissakin. Ihan piristävä poppis tämäkin, joskin vähän vaisu.
23.
Balboa/Blind Channel
Onneksi semi loppuu tykitykseen. Balboassa on samaa vastustamatonta imua kuin Blind Channelin viisussakin.
1.
Salma Hayek/WARGASM
Oih, aika pirtsakka alku semille. Ilahduttavan suoraviivainen shokkiohjelmanumero, johon elektronisuus tuo myös hieman tilaa hengittää. Ihon alle ei ehkä silti mennyt.
2.
Die Sterne von Alterlaa/Wanda
Samalla sekä kepeä että raskaan tuskainen. Jotain miellyttäviä koukkuja löytyy, mutta kutittelee turhautumiskynnystä.
3.
Kłamiesz/Martin Lange
Tässä on jo vähän havaittavissa sellaista syvyyttä, mitä edellisestä puuttui. Biisi perustelee muutenkin olemassaolonsa varsin hyvin, ja puolan kieltä on mukava kuulla. Kertosäe iskee.
4.
Lava/Leu Leu Land
Kertsi menettelee, säkeistöt aika hirveää nykytapettia. Tuotannosta löytyy yritystä, yritykseksi tosin jää.
5.
A Woman's World/Amy Allen
Hyi kamala, nyt on poikkeuksellisen laahaava Victoria-pastissi. Ole hyvä ja lopu.
6.
Pihkassa/Antti Autio
Sympaattinen ja levollinen, toistaiseksi tässä porukassa erottuu edukseen, vaikkei olekaan erityisen mainio.
7.
Allo/LOBODA
Päällisin puolin pätevä paketti, mutta biisiä sen sisällä ei kyllä ole. Tavallaan masentava.
8.
Waltz/Settima Tacca
No niin, viimein kunnollista ranteet auki -menoa. Välisoitto nostaa kuuntelijan pilviin lievittäen musiikin alakuloista maanläheisyyttä. Toimii ja jopa vähän lumosi.
9.
Friend/NOOA
Onpa ilmava soundi tällä porukalla, tykkään! Aika UMK-henkinen kevytpoppistelu, mikä on sekä hyvä, että tietyllä tavalla huono asia. Oli miten oli, tästä oli helppo nauttia.
10.
Namu/Aasiva
Jatkaa edellisessä biisissä alkanutta helppoa kepeyttä, kieli tuo toki kokonaisuuteen vielä roimasti lisäarvoa.
11.
A Father's Lament/Cobalt Chapel
Uuf, nyt on vaikuttava alku. Biisi jotenkin vaatii painokkaasti itseensä kiinnitettävän huomiota, vaikka edelleen pysytään chillissä yleistunnelmassa. Tällaiselle tyylikkäälle psykedelialle on aina tarvetta.
12.
Mafi Wagt/Autostrad
Nyt siirryttiin vähän eri maailmaan, tyylikkyys tosin taisi säilyä. Kuulostaa siltä, millaisena ajattelen Happyn keskimääräisen levyraativoittajan, nuorekas muttei trashy kuitenkaan. Olisiko ollut silti vähän yllätyksetön?
13.
Без тебя меня нет/Слава
No jaa, olisi voinut olla ihan hyväkin, mutta masentava kertosäe.
14.
Pourquoi t'as fait ça?/Ladaniva
Täysin sietämätön. Tähän kokonaisuuteen on kerätty melkein kaikki vierastamani. Aijaijaijaijaijaijaijaijaijaijaijai, män trumpetit hukkaan.
15.
Come un animale/Fast Animals and Slow Kids
Tulin alkusoitosta toiveikkaaksi, mutta säkeistöistä en olekaan niin varma. Kertosäkeestä pidän paljonkin, ja biisi kehittyy oikeaan suuntaan. Joo, kyllä tämä voitti puolelleen.
16.
Disco Devochka/CMH
Hmm, mielenkiinnoton, ei tosin ärsyttävällä tavalla, vaan silleen "en paheksu tätä bileissä soivaa biisiä, mutta laitetaanpas nyt kuitenkin vähän Infected Mushroomia jonoon että saadaan nää bileet jotenkin käyntiin".
17.
If You Come Back/Sa Dingding
Eikös tämä jo ollut tuossa Selviytyjät-raadissa? Samalla tavalla turhan paisutteleva kuin sen raadin kiinalainen kappale. Ihanat toki silti nuo erityisen etniseltä kuulostavat kohdat.
18.
Doughter of The Sun/Aiko
Nääh, kliseistä. Onnistuu lähinnä ärsyttämään.
19.
Paprika/Japanese Breakfast
Piristävää instrumentaalisuutta havaittavissa, olisipa sävellys vielä vähän kiinnostavampi. Kuitenkin jo tällaisenaan ilahduttava.
20.
The Stupid Ones/Eurotix
Kuulostaa DMGP:iin päätyneeltä, hylätyltä mellotyrkykkäältä. Ei jäänyt mieleen.
21.
Federico Fellini/Galibri & Mavik
Joo, ei. Kuvaa hyvin sitä fiilistä, kun klubilla tai kotibileissä ollessa tajuaa, että haluaisi jo olla kotona. Tai missä tahansa muualla, mieluusti mäkkiruoan kanssa.
22.
One Night In Tokyo/Beast in Black
Semifinaali sai arvoisensa lopun. Melko mitäänsanomattoman siis. Välikitarointia arvostan.