UMK23: Benjamin – Hoida mut

Euroviisut 2023 Britanniassa

Benjamin – Hoida mut

*****
60
29%
****
77
37%
***
45
21%
**
16
8%
*
12
6%
 
Ääniä yhteensä: 210

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Possu »

Serduchka kirjoitti: 12 Tammi 2023, 12:07 Minusta vuonna 2023 homouden pitäisi olla jo niin luonnollinen asia, ettei siitä tarvitsisi toitottaa joka paikassa. <3
Mutta kun ei ole. Nuorisotyötä tehneenä tuon näkee parhaiten. Homous varsinkin poikien keskuudessa ei ole niin luonnollinen asia kuin moni haluaa uskoa. Varsinkin jos puhutaan muslimitaustaisista nuorista - erityisesti noissa piireissä homotellaan ja puhutaan homoudesta negatiiviseen sävyyn samalla tavalla kuin 15 vuotta sitten.

Ymmärrän hyvin miksi Benjamin on tuonut homouttaan esille. Mun puolesta saa tuoda jatkossakin jos haluaa. Ei häiritse ollenkaan eikä vie ainakaan allekirjoittaneelta huomiota pois musiikillisista asioista. Tai siis miksi edes veisi?

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Jufo »

ESC93 kirjoitti: 11 Tammi 2023, 11:48 Toisaalta ei topinkaan välttämättä tarvitse olla alfa. :miettii:
Tää on kyllä totta. On tullu vastaan sellaisia beetoja jotka on sanoneet olevansa top että en tiedä mikä kirjain se bottom sitten on.

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja euroneito »

"Kaiken maailman meiningillä" voidaan tarkoittaa myös valaistusta, mihin Benjamin on kertonut ottaneensa inspiraatiota Ruotsin euroviisuista. Tämä yhdistettynä soolokoreografiaan (huom. EI tanssiitähtienkanssamaiseen) povaa lähtökohtaisesti tyylitajuista esitystä.

Benjamin on pitkän linjan Euroviisu- ja Mello-fani, joten luotan että hän tietää mitä on tekemässä.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Happy »

Mul on vahva luotto esitykseenkin, Benjaminilla on silmää.
Ja ihan mediaakin voi syyttää/kiittää noista isoista otsikoista, eihän Benjamin edes vuoteen antanu mitään lausuntoja poikaystävästään, se että seiska salakuvailee varmaan oli osasyynä tohon julkiseen instapostaukseen. Ja sitäkään ei mainostettu sen koommin Benjaminin toimesta. Media itse tehnyt suuren numeron toisen homoudesta, harmi sinällään ettei ihminen saa seurustella kenen kanssa haluaa ilman että siitä tehää mediasirkus. Shirlyn ja Sannin jutustaki oli kunnon lööpit
Never miss a good chance to shut up.

CottonJoel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5209
Liittynyt: 17 Heinä 2016, 13:13

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja CottonJoel »



Kappaleen ovat tehneet Atso Soivio, Benjamin Peltonen ja Iivari Suosalo.

Avatar
Renaissancefire
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1134
Liittynyt: 13 Maalis 2015, 15:14
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Renaissancefire »

Nekku kirjoitti: 12 Tammi 2023, 10:59
Hiilari kirjoitti: 12 Tammi 2023, 09:59 En sanonut, etteikö saisi laulaa, mutta kun asiasta tehdään iso haloo ja artisti itse sitä haloota pitää yllä.
Siis tämä. Miksi tuosta pitäisi tehdä numero, jos siitäkään ei tehdä että mies himoitsee naista? Eikö näistä pitäisi pyrkiä tekemään ihan tavallisia asioita ilman mitään ihmetyksiä?
Eikö siitä sitten tehdä iso numero? Paljon on biisejä miehen ja naisen välisestä suhteesta, paljon enemmän kuin kahden miehen välisestä. Robininkin biisi on nimestä päätellen tytöstä. Mut jos mies laulaa miehestä, se on numeron tekemistä, homouden alleviivaamista ja ties mitä.
E guardavo il mondo da una porta mai completamente aperta

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hiilari kirjoitti: 12 Tammi 2023, 11:31 https://www.is.fi/viihde/art-2000009318707.html
– Show tulee olemaan täynnä vauhtia, energiaa ja kaiken maailman meininkiä.
Kaiken maailman meininkiä, hmm... Ja Benjamin on yksin lavalla. Eli joku teline ehkä luvassa?
:rofl: (itkunaurua)
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Renaissancefire kirjoitti: 12 Tammi 2023, 16:28
Nekku kirjoitti: 12 Tammi 2023, 10:59

Siis tämä. Miksi tuosta pitäisi tehdä numero, jos siitäkään ei tehdä että mies himoitsee naista? Eikö näistä pitäisi pyrkiä tekemään ihan tavallisia asioita ilman mitään ihmetyksiä?
Eikö siitä sitten tehdä iso numero? Paljon on biisejä miehen ja naisen välisestä suhteesta, paljon enemmän kuin kahden miehen välisestä. Robininkin biisi on nimestä päätellen tytöstä. Mut jos mies laulaa miehestä, se on numeron tekemistä, homouden alleviivaamista ja ties mitä.
Niinhän se on että heterosuhteista laulaminen on niin yleistä ettei sitä ajatella mitenkään numeron tekemisenä, mutta koska tällaiset homobiisit ja homoudesta puhuminen ylipäätään ovat vielä kohtuullisen vieraita asioita joillekim niin niitä pidetään siksi sellaisena numeron tekemisenä, mutta kyllä nekin alkavat normalisoitua ihmisille ennen pitkää.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Speed »

CottonJoel kirjoitti: 12 Tammi 2023, 15:11

Kappaleen ovat tehneet Atso Soivio, Benjamin Peltonen ja Iivari Suosalo.
Nyt on taas sellaiset tekijät asialla, että odotukset ovat kyllä korkeat!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Kieltämättä tältä biisiltä odottaa kyllä melko paljon. Itseä ei nyt suuremmin haittaa jos ja kun Benjamin homoudesta laulaa, tärkeä aihe hänelle selkeästi. Toivottavasti tämä on tyylikkäällä tavalla seksikäs kipale.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Odotan runsasta ja tuotannollisesti oivaltavaa musiikkia! :surrur:

Benjaminin Someveteraani-albumi on yksi suomalaisen nykymusiikin pieniä helmiä. Se on musiikillisesti poikkeuksellisen rikasta suomipoppia, jossa kappaleet eivät jää junnamaan, vaan elävät ja yllättävät! Benjaminin otteessa musiikkiin on tiettyä Antti Tuiskulta lainattua leikkimielisyyttä, mutta raikkaalla nuoren varsan energialla buustattuna. :horse: Anonyymi lienee suosikkini Benjaminilta.

Benjaminin suomenkielinen tuotanto on tasaisen hyvää, joten olisi huono lykky, jos UMK-kappale olisi hänen ensimmäinen mitäänsanomaton pönötyksensä. Tosin riskinä saattaa olla myös, että UMK-kappaleeseen on ängetty vähän liikaa kaikkea... :miettii:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Speed kirjoitti: 12 Tammi 2023, 16:46
CottonJoel kirjoitti: 12 Tammi 2023, 15:11 Kappaleen ovat tehneet Atso Soivio, Benjamin Peltonen ja Iivari Suosalo.
Nyt on taas sellaiset tekijät asialla, että odotukset ovat kyllä korkeat!
Mä taas en tunnista noista muuta kuin itse Benjaminin. :hihi: :puna: Mitä muuta nuo ovat tehneet?
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Hiilari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 01 Loka 2022, 11:55

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Hiilari »

Kasper_ kirjoitti: 12 Tammi 2023, 16:45
Niinhän se on että heterosuhteista laulaminen on niin yleistä ettei sitä ajatella mitenkään numeron tekemisenä, mutta koska tällaiset homobiisit ja homoudesta puhuminen ylipäätään ovat vielä kohtuullisen vieraita asioita joillekim niin niitä pidetään siksi sellaisena numeron tekemisenä, mutta kyllä nekin alkavat normalisoitua ihmisille ennen pitkää.
Kuulun itse seksuaalivähemmistöön, mutta en haluaisi, että "ominaisuuteni" ympärille tehtäisiin valtavaa haloota ja sirkusta. Pride on sellainen ilmiö, jota vieroksun. Haluaisin, että ominaisuuteni vuoksi ei tarvitsisi enää järjestää karnevaalikulkuetta. Haluaisin, että ominaisuuteni ympärillä ei olisi outoja stereotypioita tai vaikkapa sateenkaarilippua, jota myös vieroksun.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Hiilari kirjoitti: 12 Tammi 2023, 18:14Kuulun itse seksuaalivähemmistöön, mutta en haluaisi, että "ominaisuuteni" ympärille tehtäisiin valtavaa haloota ja sirkusta. Pride on sellainen ilmiö, jota vieroksun. Haluaisin, että ominaisuuteni vuoksi ei tarvitsisi enää järjestää karnevaalikulkuetta. Haluaisin, että ominaisuuteni ympärillä ei olisi outoja stereotypioita tai vaikkapa sateenkaarilippua, jota myös vieroksun.
Seksuaalisuus esittää jokaisen ihmisen identiteetissä erilaista roolia. Toiselle sen esiintuominen on tärkeämpää kuin toiselle. Ketään ei pakoteta osallistumaan pride-tapahtumiin tai kokemaan sateenkaarilippua tärkeänä symbolina. Sen ei kuitenkaan pitäisi olla keltään pois, jos jollekin ne ovat läheisiä asioita.

Vrt. joku metallimusiikin ystävä pukeutuu pelkästään mustaan, pitää bändien fanipaitoja, osallistuu jokaiseen metallifestivaaliin, johon vain pääsee ja mainitsee CV:ssäkin olevansa metallifriikki. Toinen metallimusiikin ystävä ei koskaan käy musiikkifestivaaleilla ja kuuntelee slipoveri päällä vichyä nauttien iltaisin death metallia. Molempien tapa pitää metallimusiikista ja ilmentää omaa musiikkimakuaan on ihan yhtä ok. :mrgreen:

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Mä kuulun seksuaali- ja sukupuolivähemmistöön, ja olen ehdottomasti pride-ihminen ja kannatan kaikkea homopöhinää :uujee:

Olen kyllä myös se metallifani joka on aika bändipaidassa. Kesällä on aina kamala vaikeus, kun Helsinki pride ja Tuska on samana päivänä :heh:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

Hiilari
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 260
Liittynyt: 01 Loka 2022, 11:55

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Hiilari »

Kai Benjamin siis jotain on tehnyt oikein, kun onnistuu aiheuttamaan pöhinää ja keskustelua!

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Aivan niin vaikka kappaletta ei ole edes vielä kuultu :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Jadine
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 347
Liittynyt: 07 Touko 2014, 22:11

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Jadine »

Renaissancefire kirjoitti: 12 Tammi 2023, 16:28
Nekku kirjoitti: 12 Tammi 2023, 10:59 Siis tämä. Miksi tuosta pitäisi tehdä numero, jos siitäkään ei tehdä että mies himoitsee naista? Eikö näistä pitäisi pyrkiä tekemään ihan tavallisia asioita ilman mitään ihmetyksiä?
Eikö siitä sitten tehdä iso numero? Paljon on biisejä miehen ja naisen välisestä suhteesta, paljon enemmän kuin kahden miehen välisestä. Robininkin biisi on nimestä päätellen tytöstä. Mut jos mies laulaa miehestä, se on numeron tekemistä, homouden alleviivaamista ja ties mitä.
Juuri näin. Jos mies laulaa naiselle tai nainen miehelle, ei silloinkaan puhuta "heterobiisistä". Se, että Benjaminin biisi on mieheltä miehelle, on hänelle tietysti looginen valinta, mutta se tulkitaan helposti haloon tekemiseksi.

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Hanhis kirjoitti: 12 Tammi 2023, 17:15 Odotan runsasta ja tuotannollisesti oivaltavaa musiikkia! :surrur:

Benjaminin Someveteraani-albumi on yksi suomalaisen nykymusiikin pieniä helmiä. Se on musiikillisesti poikkeuksellisen rikasta suomipoppia, jossa kappaleet eivät jää junnamaan, vaan elävät ja yllättävät! Benjaminin otteessa musiikkiin on tiettyä Antti Tuiskulta lainattua leikkimielisyyttä, mutta raikkaalla nuoren varsan energialla buustattuna. :horse: Anonyymi lienee suosikkini Benjaminilta.

Benjaminin suomenkielinen tuotanto on tasaisen hyvää, joten olisi huono lykky, jos UMK-kappale olisi hänen ensimmäinen mitäänsanomaton pönötyksensä. Tosin riskinä saattaa olla myös, että UMK-kappaleeseen on ängetty vähän liikaa kaikkea... :miettii:
Samaa mieltä! Benkun Someveteraani on oikea modernin suomenkielisen pop-musiikin "hidden gem". Anonyymi, BOOMERi ja WWW ovat omat suosikit tuolta levyltä. Toivoisin että UMK:ssa kuultaisiin jotain vähintäänkin yhtä kreisiä ja originellia.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Renaissancefire kirjoitti: 12 Tammi 2023, 16:28
Nekku kirjoitti: 12 Tammi 2023, 10:59

Siis tämä. Miksi tuosta pitäisi tehdä numero, jos siitäkään ei tehdä että mies himoitsee naista? Eikö näistä pitäisi pyrkiä tekemään ihan tavallisia asioita ilman mitään ihmetyksiä?
Eikö siitä sitten tehdä iso numero? Paljon on biisejä miehen ja naisen välisestä suhteesta, paljon enemmän kuin kahden miehen välisestä. Robininkin biisi on nimestä päätellen tytöstä. Mut jos mies laulaa miehestä, se on numeron tekemistä, homouden alleviivaamista ja ties mitä.
Siis häh? Eihän se ole minusta mitään haloon tekemistä jos kappaleen teemana on homosuhde, vaan se että sitä tuodaan esille jotenkin ihmeellisenä juttuna.
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Hiilari kirjoitti: 12 Tammi 2023, 18:14 Kuulun itse seksuaalivähemmistöön, mutta en haluaisi, että "ominaisuuteni" ympärille tehtäisiin valtavaa haloota ja sirkusta. Pride on sellainen ilmiö, jota vieroksun. Haluaisin, että ominaisuuteni vuoksi ei tarvitsisi enää järjestää karnevaalikulkuetta. Haluaisin, että ominaisuuteni ympärillä ei olisi outoja stereotypioita tai vaikkapa sateenkaarilippua, jota myös vieroksun.
Ihanaa, että meitäkin on niin moneen junaan. :peukku: Mähän olen myös seksuaalivähemmistöä ja sain Pride-tapahtumista hetkellisesti tarpeekseni viime kesänä, kun en jaksanut edes Porissa osallistua sellaiseen. Aion kyllä varmaan tulevaisuudessa osallistua. Nyt vain jotenkin alkanut tuntua siltä, että tätäkin aletaan tunkea joka tuutista ulos. Liika on liikaa, jopa tässä asiassa. :draamaa:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Happy »

mä en ees ymmärrä miks aina pitää erikseen mainita tytöt tai pojat, siinähän heti yli puolet tyypeistä menettää sen samaistumispinnan, miksei kukaan älyä panna molempia?
Gay oli pridebiisinä nerokas voimakappale, mut viisuja ajatellen samanlainen setti ois vähän kliseistä , Benjamin on innovatiivinen joten odotan myös jotain luovaa lähestymistapaa! :joojoo:

miehille omistettu metoobiisi, kehopositiivisuus biisi ei-ylipainoiselta laulajalta, bi-stereotypioita rikkova voimakappale - jotain tän henkistä biisiaiheita toivois enempi viisuihinkin!
Viimeksi muokannut Happy, 12 Tammi 2023, 21:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Happy kirjoitti: 12 Tammi 2023, 21:15 mä en ees ymmärrä miks aina pitää erikseen mainita tytöt tai pojat, siinähän heti yli puolet tyypeistä menettää sen samaistumispinnan, miksei kukaan älyä panna molempia?
Juuri näin! :joojoo: Muutenkin fiksusti kirjoitettu kappale on sellainen, mikä ei alleviivaa teemoja ja yksityiskohtia liian värikkäästi ja näin ollen kuulija pystyy tekemään omat päätelmät ja samaistuttamaan oman elämänsä kappaleeseen. Varsinkin UMK:ssa on tärkeää, että kappale vetoaisi myös suureen yleisöön. Siis mikäli haluaa voittaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Serduchka kirjoitti: 12 Tammi 2023, 17:58
Mä taas en tunnista noista muuta kuin itse Benjaminin. :hihi: :puna: Mitä muuta nuo ovat tehneet?
Atso ja Iivari ovat olleet tekemässä jo Benjaminin monia kappaleita, kuten uusimmat "GAY" ja "N-Y-T". Iivari on mukana Roope Salminen & Koirat -yhtyeessä ja on tehnyt kappaleita muun muassa Abreulle (esim. "20 Ave Mariaa" ja "Kaikki paitsi sydän"). Atsolla on ollut sormensa pelissä muun muassa Kaija Koon kappaleessa "Hullut päivät".
Hanhis kirjoitti: 12 Tammi 2023, 17:15Benjaminin Someveteraani-albumi on yksi suomalaisen nykymusiikin pieniä helmiä. Se on musiikillisesti poikkeuksellisen rikasta suomipoppia, jossa kappaleet eivät jää junnamaan, vaan elävät ja yllättävät!
Someveteraani on kyllä loistava albumi, jota jaksaa kuunnella alusta loppuun useita kertoja kyllästymättä. Lyriikat ovat niin oivaltavia ja nokkelia ja vielä monen kuuntelunkin jälkeen jotkut jaksaa huvittaa.
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Samiasd kirjoitti: 12 Tammi 2023, 22:34
Serduchka kirjoitti: 12 Tammi 2023, 17:58 Mä taas en tunnista noista muuta kuin itse Benjaminin. :hihi: :puna: Mitä muuta nuo ovat tehneet?
Atso ja Iivari ovat olleet tekemässä jo Benjaminin monia kappaleita, kuten uusimmat "GAY" ja "N-Y-T". Iivari on mukana Roope Salminen & Koirat -yhtyeessä ja on tehnyt kappaleita muun muassa Abreulle (esim. "20 Ave Mariaa" ja "Kaikki paitsi sydän"). Atsolla on ollut sormensa pelissä muun muassa Kaija Koon kappaleessa "Hullut päivät".
Näin objektiivisesti katsottuna ihan ansioitunutta porukkaa. :peukku: Melko pian sitten kuullaan, miten ansioitunut Hoida mut on. ;)
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Happy »

Samiasd kirjoitti: 12 Tammi 2023, 22:34 ja on tehnyt kappaleita muun muassa Abreulle (esim. "20 Ave Mariaa"
odotukset oli jo ennakkoon katossa mut nyt ne on taivaassa sillä 20 Ave Mariaa on helposti top5 suomalaisbiisejä tässä viimesen 10 vuoden aikana :kiitos:
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1278
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

Pätkän perusteella uppoaa mun musamakuun ainakin, tosi kiva tällänen kasariviba/the weekend tyylinen biisi ja tuntuu etenevän hyvin eikä jää junnaamaan paikoilleen kuten Keira mun mielestä :tuuletus: tähän sais myös tosi mageen liven (jos sellainen osataan tehdä)

Edit: parin kuuntelun jälkeen tuli jo kylmät väreet :shock:
Viimeksi muokannut Murrimarri, 12 Tammi 2023, 23:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Kohta! :surrur:
Happy kirjoitti: 12 Tammi 2023, 21:15 mä en ees ymmärrä miks aina pitää erikseen mainita tytöt tai pojat, siinähän heti yli puolet tyypeistä menettää sen samaistumispinnan,
Aina? :shock: Suomenkielisissä parisuhdelauluissa on normaalia jättää sukupuoli mainitsematta. Esim. Behmin kappaleissa ei taideta missään mainita laulun henkilöiden sukupuolta. Väitän kuitenkin, että suurin osa kuuntelijoista olettaa automaattisesti Behmin laulavan kappaleissaan heterorakkaudesta, koska se on tässä yhteiskunnassa normi. Jos heteronormin tahtoo rikkoa, pitää sukupuoli jollain tavoin sanoituksessa täsmentää.

Toisaalta ihminen voi vallan hyvin samaistua taiteeseen, jonka sisältö ei tismalleen korreloi oman elämän kanssa. Tästä hienona musiikkiesimerkkinä Chisun Sama nainen, joka varmasti puree moniin mieskuuntelijoihinkin. Elokuvista ja kirjoista nauttiminen käy suorastaan mahdottomaksi, jos niistä etsii pelkästään oman elämänsä näköisiä tarinoita. Taiteen yksi hienouksista on juuri se, että sen avulla ihminen voi nähdä ja tunnistaa toisen ihmisen! :mrgreen:

Ja veikkaan, että aika moni seksuaalivähemmistöön kuuluva samaistuu ja fiilistelee heterorakkaudestakin kertovia tarinoita; miksi sama ei onnistuisi toisinpäin?

Avatar
Samiasd
Pelinhoitaja
Pelinhoitaja
Viestit: 14532
Liittynyt: 19 Tammi 2010, 01:47

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Samiasd »

Murrimarri kirjoitti: 12 Tammi 2023, 23:22 Pätkän perusteella uppoaa mun musamakuun ainakin
Minkä pätkän? :shock:
I will take the fight, I will stay up all night
I'm not running away
Mun jearán áddjás
Chain me to the wall, they cannot break us all
I'm not running away

Avatar
Murrimarri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1278
Liittynyt: 27 Marras 2015, 20:51
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Benjamin – Hoida mut

Viesti Kirjoittaja Murrimarri »

^ Tää tosiaan löytyy jo kokonaisena discordista
"We are safe in the circle of light, nothing bad will never across the line."

Lukittu