Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

En kyllä juurikaan Mikosta pidä ja olen kuvitellut ettei oikein kukaan pidä ja tuo on vain jokin suojatyöpaikka josta häntä ei kehdata poiskaan heittää. Ilmeisesti kuitenkin on suosittu jostain kumman syystä.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Tanssitaidetta loukkaamisesta puhui kyllä IG-livessä.

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Siis jotenkin tuntuu, että Silvennoinen on nyt vain yrittänyt olla ironisen vitsikäs ja se on mennyt täysin metsään, kun mitään kontekstia ei vielä ole.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Speed »

emedee kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:03 https://www.iltalehti.fi/musiikki/a/6de ... a004723625
Iltalehti "uutisoi" Mikon kommenteista. Nyt ei kyseiset letkautukset kyllä olleet täysin loppuunajateltuja...
Ohhoh, tämähän eskaloitui nopeasti!

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Aivan, aivan.

Osa viisutyrkyistä on suoranaista musiikkitaiteen loukkausta, joten varmasti joku pätkä esityksestäkin voi olla.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Pakko minunkin sekoittaa lusikkani soppaan, josta nyt en tarkemmin tiedä. Kaikkihan eivät arvosta kilpatanssia urheilulajina. Olen kuullut, kuinka suomalaisessa muotoilualan oppilaitoksessa ei ole annettu suunnitella kilpatanssimallistoa eikä taitoluistelumallistoa urheilumallistona. Mielestäni se on käsittämätöntä.

Kilpatanssia harrastanut ystäväni kertoi minulle asiasta, koska opiskelija oli ehtinyt jo haastattelemaan häntä ja kysymään vaatetuksen teknisistä vaatimuksista. Opiskelijaparka oli joutunut soittamaan ja pahoittelemaan, ettei saa suunnitella minkäänlaista tanssiin tai taitoluistelumallistoakaan, vaikka taitoluistelu on olympialaji.

Kilpatanssijoistahan tulisi erinomaisia nyrkkeilijöitä, koska he liikkuvat sujuvasti ja heillä on erinomainen rytmintaju. Silvennoisen puheista saa suunnilleen käsityksen, että Käärijä nyrkkeilee siellä eurolavakehässä kilpatanssijoiden kanssa.

Silvennoisen kommentit ja mielipiteet soveliaista viisukappaleista ja -koreografioista ovat jotenkin jämähtäneet 2010-luvulle. Hänen pitäisi haastaa itsensä sinne mentaaliseen nyrkkeilykehään ja kokeilla saada otteensa irti tuulikoneesta ja glitteristä.

Tiedän, että sanoin nyt pahasti mutta on epäreilua Silvennoiselta aliarvioida sitä, kuinka he työnsä kokevat. Silvennoinen saa nyt minun puolestani loukkaantua muiden puolesta ihan itsekseen.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 897
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

No eiköhän tällainen turhanpäiväinen ”kohu” ole se vihon viimeinen sinetti Käärijän voitolle, jengiä kiinnostaa vielä enemmän nähdä se ja äänestää. Mutta joo, olen kyllä pitkään miettinyt, että tuon Mikonkin vois jossain vaiheessa korvata jollakulla toisella, mutta onneksi ei tartte kuunnella, kun oon paikan päällä :draamaa:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Einingia kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:28 Aivan, aivan.

Osa viisutyrkyistä on suoranaista musiikkitaiteen loukkausta, joten varmasti joku pätkä esityksestäkin voi olla.
Onhan meilläkin UMK23:ssa sanoitustaiteen loukkaus näin kauniisti sanottuna.

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Nykyään sanat ”hyväksikäyttö” ja ”loukkaava” ovat sen verran painavia, että ilmankos tästä pieni kohu jo nousi.

Toivon, että Käärijä saa tästä vaan lisänäkyvyyttä ja yhä enemmän sympatioita puolelleen.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2229
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kuulostaa Iltalehden jutun mukaan että tässä tehdään jotain parodiaa cha chasta mikä olisi siinä mielessä nerokasta ja hauskaa :heh: Odotukset nousee :rofl:
Nyt ne verhot kii

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Laitetaan positiivisempaa tähän väliin :heh: Eli uusi kiva video tullut :peukku:

✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Jedd
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 10 Tammi 2022, 20:48

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jedd »

Itse kyllä ihan mikosta ja hänen selostuksistaan pidän. Uskon että nämä kommentit oli lähinnä vähän ironista läpänheittoa. Veikkaisin että tanssijat tanssivat jotain nolohkoa tanssia tai joutuvat muulla tavoin vähän naurunalaiseksi, ei sen kummempaa. Henkka ainakin sanoi, että hyvin käärijän näköinen show tulossa :peukku:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Onko tämä muuten ensimmäinen suomalainen laulu, jossa lauletaan karsastavasta silmästä 🤔? Ajatelkaapa sitä jos kaikki Suomen karsastavasilmäiset äänestävät vaikka yhdellä äänellä Käärijää, koska kappaleessa normalisoidaan karsastavia silmiä.

Suunnilleen jokainen karsastavasilmäinenhän on joutunut ja joutuu vieläkin kiusatuksi silmiensä vuoksi. Kyseessä on asia, jossa ei voi yksikään silmäkirurgi eikä optikko taata normaaleja silmiä.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Speed »

^^^ Saman vaikutelman sain myös itse kyseisen jutun lukemisen myötä.

Eli Käärijä hahmossaan näyttäisi oman version Cha cha cha -tanssityylistä kappaleen hengessä ja kaiketi tämä nyt sitten on tulkittu "tanssitaidetta alentavana" Mikon toimesta.

No, mutta oletan, että tämä kohu pikemminkin sataa Käärijän laariin kuin aiheuttaa oikeaa haittaa.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Onhan Mikolla hauskatkin hetkensä. "Joo ja Kreikka menee finaaliin ne on aina finaalissa!" :heh:
Crown the Witch! :twisted:

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Speed kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:46 ^^^ Saman vaikutelman sain myös itse kyseisen jutun lukemisen myötä.

Eli Käärijä hahmossaan näyttäisi oman version Cha cha cha -tanssityylistä kappaleen hengessä ja kaiketi tämä nyt sitten on tulkittu "tanssitaidetta alentavana" Mikon toimesta.

No, mutta oletan, että tämä kohu pikemminkin sataa Käärijän laariin kuin aiheuttaa oikeaa haittaa.
Jos jäbä olisi kilpatanssija, niin ei siinä naama keturallaan tarvisi muutamaa piña coladaa kumota ennen parketille menoa. Antaa nyt ”taviksen” lyödä sitä lapikasta lattiaan show’ssa ihan omalla tyylillään. Hyvinhän Käärijä osasi flirttailla ikonisen Verka Serduchkan ja muutaman Loreenin Euphorian koreografian muuvien kanssa.

Verkalle ja ukrainalaisille nuo muuvit videolla ovat kannustusta ja kunnianosoitusta oman tulkintani mukaan.

Avatar
Mattan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3331
Liittynyt: 20 Huhti 2012, 20:09

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Mattan »

murka kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:45 Onko tämä muuten ensimmäinen suomalainen laulu, jossa lauletaan karsastavasta silmästä 🤔? Ajatelkaapa sitä jos kaikki Suomen karsastavasilmäiset äänestävät vaikka yhdellä äänellä Käärijää, koska kappaleessa normalisoidaan karsastavia silmiä.
Näin karsastavasilmäisenä pohdiskelen, onko silmien karsastus yleinen ilmiö muutaman piña coladan jälkeen; minulle sitä kyllä tapahtuu, mutta ongelma on jo lähtökohtaisesti olemassa aina. Olen käsittänyt sen yleispätevänä viittauksena siihen, että nyt ollaan tukevassa humalassa, samaten kuin puheen sammaltamisen kohdalla; ei sinänsä ole tullut mieleen katsoa juopunutta henkilöä kovin tiukasti silmiin.
Lopuksi haluaisin vielä todeta, että tänä vuonna on Euroviisut.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Mattan kirjoitti: 24 Helmi 2023, 16:03
murka kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:45 Onko tämä muuten ensimmäinen suomalainen laulu, jossa lauletaan karsastavasta silmästä 🤔? Ajatelkaapa sitä jos kaikki Suomen karsastavasilmäiset äänestävät vaikka yhdellä äänellä Käärijää, koska kappaleessa normalisoidaan karsastavia silmiä.
Näin karsastavasilmäisenä pohdiskelen, onko silmien karsastus yleinen ilmiö muutaman piña coladan jälkeen; minulle sitä kyllä tapahtuu, mutta ongelma on jo lähtökohtaisesti olemassa aina. Olen käsittänyt sen yleispätevänä viittauksena siihen, että nyt ollaan tukevassa humalassa, samaten kuin puheen sammaltamisen kohdalla; ei sinänsä ole tullut mieleen katsoa juopunutta henkilöä kovin tiukasti silmiin.
Kyllä se piilokarsastuskin saa silmät harittamaan päässä jo silkasta väsymyksestä. Minun jälkikasvuni on nyt opiskelijanuorisoa ja molemmilla on tarve hankkiutua silmälääkärille ja hankkia optikolta mieluiten hyvännäköiset silmälasit blue light-pinnoitetuin linssein.

Ja kyllähän minä näen harittavat silmät ihan kun nykyteknologian avulla pääsemme ihan Facetimen avulla toisemme näkemään. Ei siihen tarvita edes alkoholia, että toinen silmä vaeltelee. Minä lohdutin molempia, että olihan meillä Miss Suomena Armi Aavikko ja hänellä oli myös karsastusta tai piilokarsastusta kun toinen silmä lähti omille teilleen.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Huh huh! Taas tullut reippaasti viestejä, mihin pitää vastailla.
akuankka13 kirjoitti: 24 Helmi 2023, 08:06 Kaatopaikkamiljöö kuulostaa hyvältä lavastusidealta. Romuluista Vantaa-estetiikkaa voisi tuoda esitykseen enemmänkin.
Miksei. :miettii: Sitten viimeistään Liverpoolin taustascreeneille lähiöestetiikkaa. :uujee: :rofl:
viisuilta kirjoitti: 24 Helmi 2023, 10:31 Joo eli 2. osassa on tanssijoita ja niille tapahtuu jotain johon Mikko reagoi nauraen ”saako noin tanssijoille tehdä”
Ennen kuin luin tuon seksuaalisen hyväksikäytön kumoamisen, niin ajattelin, että Käärijä tekee nyt jotkut Sanremon "rosachemicalit" ja alkaa kuivapanna tanssijoita. :eiei: :roll:
Saturnus Psycho kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:12 En kyllä juurikaan Mikosta pidä ja olen kuvitellut ettei oikein kukaan pidä ja tuo on vain jokin suojatyöpaikka josta häntä ei kehdata poiskaan heittää. Ilmeisesti kuitenkin on suosittu jostain kumman syystä.
Todistetusti ikävä kyllä Mikolla taitaa olla tarpeeksi faneja, kun voitti Euroviisuklubin 12 pistettä -palkinnonkin. :draamaa: Itse en pidä, mutta faninsa kullakin.
Jedd kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:44 Itse kyllä ihan mikosta ja hänen selostuksistaan pidän. Uskon että nämä kommentit oli lähinnä vähän ironista läpänheittoa.
Nekku kirjoitti: 24 Helmi 2023, 15:49 Onhan Mikolla hauskatkin hetkensä. "Joo ja Kreikka menee finaaliin ne on aina finaalissa!" :heh:
Eivät kyllä naurata nämä läpät. :niinpa:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

juhani1
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Joulu 2021, 19:30

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja juhani1 »

Eli Mikko Silvoinen siis yrittää vaikuttaa äänestäjiin puhumalla halveksivaan sävyyn Käärijän esityksestä....siis huomenna se nähdään ,,uskomatonta.... Itse äänestän Käärijää ainakin 20 kertaa....ja äänestystuotothan menee hyväntekeväisyyteen

juhani1
Maistelija
Maistelija
Viestit: 28
Liittynyt: 22 Joulu 2021, 19:30

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja juhani1 »

juhani1 kirjoitti: 24 Helmi 2023, 16:34 Eli Mikko Silvennoinen siis yrittää vaikuttaa äänestäjiin puhumalla halveksivaan sävyyn Käärijän esityksestä....siis huomenna se nähdään ,,uskomatonta.... Itse äänestän Käärijää ainakin 20 kertaa....ja äänestystuotothan menee hyväntekeväisyyteen

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

75% voittomahdollisuus :peukku: Se ois maailman isoin farssi ja kaikkea muutakin jos tämä ei voita :niinpa:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Ansarin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1653
Liittynyt: 08 Tammi 2011, 23:56

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Ansarin »

Balkan kirjoitti: 24 Helmi 2023, 14:21 Joo, nämä kommentit vain vahvistaa sitä ajatusta, etten laita Silvennoisen selostuksia päälle tänäkään vuonna :D
Onneks valinnanvaraa riittää, me katsotaan saameksi :joojoo:
Kuori mua pussikulli

Käsittääkseni pyramidi ei kuitenkaan ole selfie

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Ansarin kirjoitti: 24 Helmi 2023, 16:39
Balkan kirjoitti: 24 Helmi 2023, 14:21 Joo, nämä kommentit vain vahvistaa sitä ajatusta, etten laita Silvennoisen selostuksia päälle tänäkään vuonna :D
Onneks valinnanvaraa riittää, me katsotaan saameksi :joojoo:
Minä katson ruotsiksi.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

juhani1 kirjoitti: 24 Helmi 2023, 16:34 Eli Mikko Silvoinen siis yrittää vaikuttaa äänestäjiin puhumalla halveksivaan sävyyn Käärijän esityksestä....siis huomenna se nähdään ,,uskomatonta.... Itse äänestän Käärijää ainakin 20 kertaa....ja äänestystuotothan menee hyväntekeväisyyteen
Herää kysymys, että onko Silvennoinen oikeassa paikassa jos ei pysty käsittelemään kaikkia kilpailijoita yhtä kunnioittavaan sävyyn. Se on muiden aliarvioimista. Myös meitä kilpailua seuraavien ja myös satunnaisten seuraajien aliarvioimista.

Mihin hyväntekeväisyyskohteeseen äänestystuotot menevät?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

murka kirjoitti: 24 Helmi 2023, 16:43
Ansarin kirjoitti: 24 Helmi 2023, 16:39 Onneks valinnanvaraa riittää, me katsotaan saameksi :joojoo:
Minä katson ruotsiksi.
Oispa valinnanvaraa katsoa selostuksen ollessa ei millään kielellä. :aivanmaassa:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 897
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

^
^
Nenäpäivän kautta maailman hädänalaisille lapsille eli huoletta voi äänestää ja tehdä hyvää :ihana:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

euroneito
Siemailija
Siemailija
Viestit: 159
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 17:46

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja euroneito »

Onko tämä ylipäätään ok että Ylen toimittaja puuhastelee omia julkisia reaktiostoorejaan ja arvioitaan UMK-finalistien esityksistä? Missä objektiivisuus?

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Itse en ymmärrä millä meriiteillä Silvennoinen on mukana. Ei ole hauska tai mikään musiikin asiantuntija. Pitäisi olla objektiivisempi omassa roolissaan.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK23: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Selostaminen ei ole mitenkään helppoa hommaa. Ei taida löytyä parempaakaan.

Eikö sen selostuksen muuten saa pois, kun valitsee kieleksi norjan, hollannin tms. mitä ei selostuksena ole tarjolla?
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Lukittu