Onko
Where did you go karannut Lady Gagan
Chromatica-albumilta? Näppärä kappale! Kianan tahdon ehdottomasti nähdä Melloissa uudestaan. Luonteva, iloinen ja energinen poppari!
Emilinkin kappaleesta löytyy tarttuvuutta, mutta Kiana vetää selvästi pidemmän korren.
Marietten kokonaisuus on Tussen ja Anna Bergendahlin mutaatio: viihdyttävä ja pidettävä, sanoisinko kaunishenkinen.
Smas Into Piecesin kappale häviää korvissani selvästi Ollien
Venomille, mutta se on ihan pätevä kokonaisuus lavalla. Tähän lajiin kuitenkin kaipaisin vähän enemmän raakaa energiaa ja vähemmän kiristävää tuotannollisuutta. En kuitenkaan ihmettelisi, jos Ruotsilta kuultaisiin viisuissa lähivuosina rockia. Sen verran hyvin tämäkin biisi erottuu Mellojen yleislinjasta.
Loreen... sekavat fiilikset: esitys on hieno. Se liikkuu Dyynin usvissa, on viehähtävän scifihenkinen, intensiivinen, immersiivinen. Loreen leijuu omassa eteerisessä pölyssään ja katsoja saa vain tuijottaa. Vaikuttavaa. Kappaleessakin on aineksia, mutta kokonaisuutena siitä puuttuu jokin. Se soi hienosti osana esitystä, mutta puhtaasti biisinä se on yllätyksetön.
Tai sitten olen vasta rakastumassa siihen. Sekin on mahdollista. En tiedä. Olen kuitenkin täysin valmis lähettämään Loreenin Liverpooliin. Varteenotettavia haastajia sillä ei ole.
(Nyt menin Spotifyyn kuuntelemaan
Tattoonin studioversion ja... hienosti alkaa... joo... vaikuttava... kiemurtelee, hyväilee, lainehtii... kasvaa... soi.... viimeinen minuutti käynnistyy... ja tää... c-osa... ei toimi... tunnelma pysähtyy oudosti... ja sitten lopussa taas lähtee... eli kappaleen ongelma on c-osa & liian tönkkö lopetus kuten viisubiiseillä niin usein muutoinkin. C-osakin olisi pitänyt liittää saumatta kappaleen aaltomaisuuteen. Mutta onhan tässä biisissä fiilistä!)
(Nyt kuuntelen Kianan biisin studioversiota ja tää kyllä poppaa, voi että!
Tämän mellovuoden suosikkini!)
1. Kiana – Where did you go ****
2. Loreen – Tattoo ****
3. Emil Henrohn – Mera mera mera ***½
4. Smash Into Pieces – Six feet under ***½
5. Signe & Hjördis – Edelweiss ***½
6. Mariette – One day ***
7. Axel Schylström – Gorgeous **½