Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Hanhis kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:19
hra47 kirjoitti: 03 Maalis 2023, 17:45 No niin, eiköhän tämä kohu johda siihen, että Käärijä diskataan
Öö, miksi? :mitvit: Ainakaan minä tai Puutarhuri ei sellaista ehdottanut.
Et niin, mutta poimin ne esimerkiksi siitä miten tää lumipalloefekti on ottamassa kierroksia ja mihin se lopulta johtaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Mun mielestä Sofi Oksanen tulkitsi Käärijän sanomista väärin. Hän siis oli sanonut näin:

”En mä halua ottaa kantaa poliittisiin juttuihin, ja musta on sääli, jos joku kyttää mitä joku seuraa. Noihan on ihan yhdentekeviä asioita."

Johon Sofi Oksasen tviitti oli: "Viisuedustajamme kannanotto:"poliittiset jutut ovat yhdentekeviä". [...] Hän ei ole tuominnut Venäjän laitonta sotaa. Se on kannanotto."

Itse tulkitsisin Käärijän tarkoittaneen ainoastaan että toisten seuraamisten kyttäämiset ovat yhdentekeviä asioita. Ei poliittiset jutut, ei Ukrainan sota.
Viimeksi muokannut Jufo, 03 Maalis 2023, 18:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

viisuilta kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:22 Ehdottomasti oon nyt sitä mieltä että Käärijän pitää kertoa miten asiat on mutta aivan saatanan säälittävää vetää Instagram seuraamisista minkäänlaisia ajatuksia siitä millainen joku ihminen on ja todella törkeää syyttää jotain jostain mitä hän ei ole tai ei ainakaan ole myöntänyt olevansa :hiips: :grr:
Jos ja kun tuo tapahtuu, odotan julkista anteeksipyyntöä Käärijälle Sofi Oksaselta. Tosin epäilen, ettei tämän feministisen queen warriorin luonne sellaiseen taivu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jufo kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:24 Mun mielestä Sofi Oksanen tulkitsi Käärijän sanomista väärin. Hän siis oli sanonut näin:

”En mä halua ottaa kantaa poliittisiin juttuihin, ja musta on sääli, jos joku kyttää mitä joku seuraa. Noihan on ihan yhdentekeviä asioita."

Johon Sofi Oksasen tviitti oli: "Viisuedustajamme kannanotto:"poliittiset jutut ovat yhdentekeviä". [...] Hän ei ole tuominnut Venäjän laitonta sotaa. Se on kannanotto."

Itse tulkitsisin Käärijän tarkoittaneen että toisten seuraamisten kyttäämiset ovat yhdentekeviä asioita. Ei poliittiset jutut, ei Ukrainan sota.
Tai sitten Käärijä piti yhdentekevänä sitä, mitä ihmiset somessa seuraavat. Ja olen samaa mieltä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

^^^Joo, selvältä ylitulkinnalta vaikuttaa. :roll:
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Käärijä haluaa hämmentää.

Sepä onnistui.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

No, onhan Käärijän idolia, Rammsteiniakin syytetty uusnatsismista, joten siinäkin suhteessa Käärijä seuraa esikuviensa jälkiä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Albin »

”Lopulta mulle on ihan sama, mitä musta puhutaan. Mä tiedän totuuden ajatuksistani enkä ole tilivelvollinen kenellekään.”

Käärijän vastaus kun kysyttiin yhteyteyttä VKK:lle seuraamiseen somessa. Minulle on tärkeää, että jokaisella on vapaus sanoa mielipiteensä, mutta mielipiteellä on myös vastuu. Ei Käärijä voi enää viisuedustajana tillittää tilivelvollisuudesta kenellekkään, hänellä on mielipide joka kiinnostaa. Saksalaisetkaan eivät omasta mielestä olleet tilivelvollisia. Sitähän vain tapahtuu kun naapuri katoaa.. :'(

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Timoteus kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:11 Kirjoittajan pointti käy selväksi, mutta lainauksesta ei käy ilmi, että kirjoittaja on Pasi Kivioja eikä Käärijä.
Pointti kuin pointti. Näin tulisi olla jokaisella, joka haluaa ottaa enemmän selvää "vastapuolen" mielipiteistä. :joojoo: Sitä lähinnä viestissäni tarkoitin.
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jos tää oikeasti menisi siihen asti, että Käärijä joko hylättäisi tai haluaisi itse vetäytyä pois (enkä kyllä usko yhtään tällaiseen) niin sitten todellakin mieluummin Suomi vetäytyy ihan kokonaan pois tämän vuoden Euroviisuista. Mutta toivottavasti ja eiköhän sieltä saada sanat tyyliin ”en tue sotaa”. Samalla niin naurettavaa mutta myös osittain jopa ahdistavaa touhua tällainen… :roll:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kun Käärijä hylätään, en voi kannattaa myöskään Portion Boysia. He levittävät muista kansallisuuksista stereotypioita ja juhlistavat ilmastontuhoajaa Kimi Räikköstä ja Formula ykkösiä. Oliko Keira kolmantena? Hän syyllistyy puolestaan kulttuuriseen omimiseen. Kuka olikaan seuraava, josko hänet kehtaisi lähettää viisuihin ilman että joutuu häpeämään?
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

4. oli Robin ja silläkin oli se paitakohu.

5. oli Kuumaa, josko he olisivat puhtaita?!
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Jufo kirjoitti: 03 Maalis 2023, 18:24 Itse tulkitsisin Käärijän tarkoittaneen ainoastaan että toisten seuraamisten kyttäämiset ovat yhdentekeviä asioita. Ei poliittiset jutut, ei Ukrainan sota.
Nimenomaan näin. Oksanen on tulkinnut tahallaan asian omalla tavallaan - miksi, sitä voi vain arvailla. Ja iltapäivälehdet riemuitsevat kun saavat jutun aihetta. Ei Käärijältä kysytty, mitä hän ajattelee sodasta. Ja minäkin tunnen ihmisiä, jotka ovat seuranneet Trumpia Twitterissä, vaikka heidän oma ajatusmaailmansa on täysin toisenlainen.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Käärijä muuten seuraa Iliya Prusikinia joka on Little Bigin jäsen. En itse ole seurannut tämän juttuja mutta kuulemma on vastustaa sotaa ihan avoimesti ja tämän takia joutunut (koko yhtye ilmeisesti?) lähtemään Venäjältä :miettii:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Käärijältä tuli vastaus!
Liitteet
B6DFCFE6-3242-4E1A-B61F-0049A8DBAA39.jpeg
B6DFCFE6-3242-4E1A-B61F-0049A8DBAA39.jpeg (245.1 KiB) Katsottu 1008 kertaa
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

hra47 kirjoitti: 03 Maalis 2023, 17:45
No niin, eiköhän tämä kohu johda siihen, että Käärijä diskataan ja Suomen edustajaksi valitaan kakkoseksi tullut Portion Boys, joka ei pahoita kenenkään mieltä, onhan sillä ne maailmoja syleilevät lyriikatkin ilman viinalla läträämisen glorifiointia
Onhan niiden biisissä krapulan hehkutus.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Länsi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 102
Liittynyt: 19 Touko 2021, 02:28

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Länsi »

Sofi Oksanen oli ilmeisesti voittanut jonkun kirjaillisuuspalkinnon viikko sitten. Ei ilmeisesti saanut sillä tarpeeksi huomiota, kun piti
tehdä kohu ihan naurettavasta asiasta, jossa vieläpä vääristeli asioita. Voi luoja.

Hyvä että Käärijä otti nyt vihdoin kantaa, kaikkea hyvää hänelle!

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

hra47 kirjoitti: 03 Maalis 2023, 19:09 Kun Käärijä hylätään, en voi kannattaa myöskään Portion Boysia. He levittävät muista kansallisuuksista stereotypioita ja juhlistavat ilmastontuhoajaa Kimi Räikköstä ja Formula ykkösiä. Oliko Keira kolmantena? Hän syyllistyy puolestaan kulttuuriseen omimiseen. Kuka olikaan seuraava, josko hänet kehtaisi lähettää viisuihin ilman että joutuu häpeämään?
Hohhoijaa.

Hienoa, että Käärijä otti kohuun kantaa. Eipä hänellä oikeastaan ollut muuta vaihtoehtoa tässä vaiheessa.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Nekku »

No, toivottavasti tämä nyt jää tähän. Josko Blankan maineen saisi seuraavaksi puhdistettua?
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Possu »

No niin, eiköhän tämä naurettava ajojahti voida nyt lopettaa. Oksanen pysykööt jatkossa Twitteristä pois ja Jodel jääkööt lataamatta.

Avatar
Albin
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2140
Liittynyt: 01 Maalis 2012, 21:21

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Albin »

Hyvä, että käärijä tuli ulos mielipiteellään tähän sotkuun :roll:

Minä kyllä tykkään Sofia Oksasesta edelleen <3 Mukavaa kun joku uskaltaa ottaa kantaa ja kertoa myös eriävän mielipiteensä :hali:

Avatar
YourMother
Vielä yhdet
Vielä yhdet
Viestit: 981
Liittynyt: 04 Maalis 2018, 15:43
Paikkakunta: Lounais-Suomi

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja YourMother »

Olenko saatanasta seuraava jos lähetän Sofille jaxuhalit?
CV: Pessimistien Ompeluseuran pj, Soppatieteen Vihtori, kolminkertainen ehdokas, edellisen elokuvan tekijä.

Cha Cha Cha,
toinen silmä jo karsastaa,
ja puhe sammaltaa,
kun tää toinen puoli must vallan saa.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Albin kirjoitti: 03 Maalis 2023, 19:38Minä kyllä tykkään Sofia Oksasesta edelleen <3 Mukavaa kun joku uskaltaa ottaa kantaa ja kertoa myös eriävän mielipiteensä :hali:
Jep! Vaikka Oksanen tällä kertaa teki kärpäsestä härkäsen, on hän kuitenkin mielenkiintoinen ja sanavalmis julkisuuden henkilö. Ei ketään pidä yhden mokan takia peruuttaa vai miten se meni. :mrgreen:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ei cancelia kellekään, mutta julkinen anteeksipyyntö olisi kiva ylläri.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Tapaavat sitten Linnan juhlissa. Käärijä on sen verran joviaalin oloinen, että on siiheksi varmasti jo antanut anteeksi.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

No pääasia että asia selvisi. Eiköhän jatketa Suomen viisuvoiton spekulointia! :peukku:

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Harmittaa Käärijän puolesta, kun tiedän hänellä olevan rankka viikko takana (no pun intended), ja tänään piti ilmeisesti olla vapaapäivä ja aikeissa oli mennä kylpylään rentoutumaan. Toivottavasti tämä julkinen lynkkaus ei ole aiheuttanut liikaa stressiä.

Kiva kuitenkin, että hän selvensi asiaa ja toivottavasti asia jää nyt tähän.

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 897
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Jomard »

YourMother kirjoitti: 03 Maalis 2023, 19:43 Olenko saatanasta seuraava jos lähetän Sofille jaxuhalit?
Et ole, mä lähetin jo :jupinaa:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

Hyvä että tästä nyt tuli selkeä irtiotto. Toivon että se olisi tullut jo aiemmin, niin ehkä edes näin pitkälle ei olisi menty. Sen verran kuitenkin nyt aikaisessa vaiheessa, että eiköhän tää oo ihan unohdettu toukokuuhun mennessä.

Ja kaikki tsemppi nyt Käärijälle. Varmasti ollut stressaava keissi.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Käärijä taatusti oppii tästä. Varmasti on vaikea edes miettiä, mistä kaikesta nykypäivänä voi nousta kohu, jos julkisuudessa ei ole tottunut olemaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Lukittu