Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Euroviisut 2023 Britanniassa

Käärijä – Cha cha cha

*****
252
82%
****
32
10%
***
11
4%
**
5
2%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 309

Avatar
Haksis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2041
Liittynyt: 27 Joulu 2007, 18:04
Paikkakunta: Jyväskylä

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Haksis »

Mikä tämä pelko on näistä heikoista juryäänistä? Itse uskon, että top5 varmaan raadeissa, ei välttämättä täysiä pisteitä monelta raadilta mutta semmoista 6-10p pottia useasta maasta, uskoisin, että koko länsi-euroopasta ja pohjolan sekä baltian maista tulee isot pisteet.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Speed »

Käärijän instastoryn mukaan hänen ikoninen neonvihreä yläosa on nyt sitten hukkunut jonnekin :eeek:

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 568
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

No NYT on Alankomaissa noteerattu, että hollantilainen Jesse Wijnans on yksi Käärijän tanssijoista ja näin "Hollannilla on ehkä sittenkin mahdollisuus viisuvoittoon", kun maan oma kappale ei yllä kummoisille sijoille.

Jesse tilittää lehdessä. Oli suomalaisen tuttunsa kautta päätynyt Reija Wäreen tanssitunneille ja on ollut jo usempana vuonna UMK-shown tanssijana. Omana osaamisen ytimenä lattaritanssit, eli cha cha cha sujuu. https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... 4D7S7it5A0

Hän ei ymmärrä suomenkielisestä tekstistä suoraan yhtään mitään, "on vaikea kieli", mutta kappaleen sisältö on hänelle selitetty, joten hän tajuaa, mistä on kysymys.

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Haksis kirjoitti: 11 Maalis 2023, 10:39 Mikä tämä pelko on näistä heikoista juryäänistä? Itse uskon, että top5 varmaan raadeissa, ei välttämättä täysiä pisteitä monelta raadilta mutta semmoista 6-10p pottia useasta maasta, uskoisin, että koko länsi-euroopasta ja pohjolan sekä baltian maista tulee isot pisteet.
Mistä tämä vankka usko näin hyvään jurymenestykseen?

Itse en osaa sanoa, miten Käärijä menestyy juryäänissä: Haksiksen arvelu voi osua oikeaan, mutta en pöyristyisi, jos raadit arvostaisivat Käärijää yhtä niukasti kuin Norjaa vuonna 2019. Ehkä Käärijän hyvä menestys UMK-raadeissa lupailee sitä, ettei ihan KEiiNOn kokemaa tuomiota olisi luvassa?

Cha cha chaan tyyppistä viisua ei ole Euroviisuissa nähty, joten juryliikeiden ennakointi on hankalaa. Onko Käärijän biisi raadeille liian koominen? Onko Käärijän esitys raadeille liian koominen? Vai onko kokonaisuus juuri oikealla tavalla lähestyttävä ja viihdyttävä, että raaditkin innostuvat. En tiedä.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Speed kirjoitti: 11 Maalis 2023, 15:13 Käärijän instastoryn mukaan hänen ikoninen neonvihreä yläosa on nyt sitten hukkunut jonnekin :eeek:
Juu, näin on käynyt. :heh: Seiskan mukaan Käärijä on ollut muuttopuuhissa Malmilla ja sinne jonnekin asu on pukupussissa sitten tipahtanut. Jodelista ainakin on jo innokkaita etsijöitä lähtenyt matkaan, toivottavasti asu löytyy.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ :eeek: Onneksi aikaa on vielä viisuihin, että ehtiihän tehdä uuden.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja toivo »

Vesa Silver (?) saa tehdä sitten uuden. EI kelpaa mikään muu asu enää.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kumma, ettei asusta ole tehty varakappaletta, jos se vaikka likaantuu, rikkoutuu tai käy niin kuin nyt...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Eurolavoista tuskin luovutaan, koska YLE on tehnyt niiden teosta videon. Harmillista. En olisi halunnut niitä Liverpooliin.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2229
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

toivo kirjoitti: 11 Maalis 2023, 16:44 Vesa Silver (?) saa tehdä sitten uuden. EI kelpaa mikään muu asu enää.
Kyllä siitä on fanien keskuudessa tullut jo hyvin ikoninen. Eiköhän Vesalla ole kaavat ja piirustukset tallella vielä uuden tekoon.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Joo mutta jos se oli ONNEN asu.

Liverpooliin sitten parempi tehdä vara-asuja.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Nyt en usko tähän stooriin! :mrgreen:

Sehän muutti sieltä Malmilta jo vuosia sitten pois.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Eiköhän tuo löydy jos ei luulla joksikin ilmassa lenteleväksi roskapussiksi? Eihän bolerolla kukaan tee mitään. Joutuisi kotonaan salaa ihailemaan. Jos pukisi julkisesti ylleen niin saisi osakseen lähinnä halveksuntaa, jota Suomessakin useimmiten hiljaa osoitetaan epärehelliselle ihmiselle.

Käärijän pitää alkaa meikkaamaan pukupussinsa vaikka askartelemalla nimensä ja puhelinnumeronsa värillisestä kontaktimuovista ja liimaamalla kirjaimet ja numerot pussiin.

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2403
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

ritsu89 kirjoitti: 11 Maalis 2023, 17:01 Eurolavoista tuskin luovutaan, koska YLE on tehnyt niiden teosta videon. Harmillista. En olisi halunnut niitä Liverpooliin.
EI......EI!
"JEJEJEJEJEJEJEAAAH!!!" 🔥🔥🔥
~ Windows95man viisulavalla

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

hra47 kirjoitti: 11 Maalis 2023, 16:47 Kumma, ettei asusta ole tehty varakappaletta, jos se vaikka likaantuu, rikkoutuu tai käy niin kuin nyt...
Kun prototyyppi on tehty (suunnilleen yhtä joustamattomasta/joustavasta/paksusta kankaasta) niin sitten samalla vaivalla tekee kyllä kaksi. Eniten ainakin minulla menee ompelussa aikaa säätää ja langoittaa ompelukone ja saumuri oikeilla langoilla. Sen jälkeen homma on enemmän sellaista huristelua ja saumojen silittämistä. Lopuksi tikkausten loppusolmut käsin.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

GuoZu8 kirjoitti: 11 Maalis 2023, 18:01
ritsu89 kirjoitti: 11 Maalis 2023, 17:01 Eurolavoista tuskin luovutaan, koska YLE on tehnyt niiden teosta videon. Harmillista. En olisi halunnut niitä Liverpooliin.
EI......EI!
Jos siitä tulee Käärijän pressikarsina?

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Rousku kirjoitti: 11 Maalis 2023, 10:25
murka kirjoitti: 10 Maalis 2023, 22:13

Esteenä voi olla se, että kappale esitellään juomalauluna.
Missä esitellään?
Ylen toimittaja ainakin sivustolla http://www.yle.fi/uutiset oli esitellyt tätä moldovalaiselle nuorten aikuisten porukoille esitellyt juomalauluna. Hieman ihmettelin yksioikoista sanoituksen tulkintaa. Kyllähän tässä myös on se kriittinenkin kulma siihen, että istutaan p homeessa kuppia ottamassa kun elämä on raskasta. Tässähän se ”saranakohta” on siinä, että laulaja (laulajaan samastuva) ottaa ja kirjaimellisesti lähtee liikkeelle, tanssii tyylillään ja voittaa itsensä ja angstit. Uskaltaa kanssakäymiseen muun maailman kanssa.

Esimerkiksi koko Ukrainan sotaa ei olisi mikäli Neuvostoliitossa ja Venäjällä ei olisi valtion propagandalla aivopesty ihmisiä uskomaan, että muu maailma haluamalla haluaisi hyökätä Neuvostoliittoon/Venäjälle ja/tai olisivat heille kateellista tai heiltä jotain vailla.

Ukraina on lähinnä Putinin mielestä tarkoitus hävittää viimeiseen ukrainalaiseen ja pitää jonkinlaisena rytöläjänä ja siten suojavyöhykkeenä Venäjälle ja Krimille. Kyseessä on siis sulkeutuva ja surullinen tarina kun ajattelee, minkälainen hävitys, Venäjän vähemmistöjen tapattaminen, vankilukujen epähumaani vähentäminen ja vielä pahinta täysimittainen ukrainalaisten dehumanisointi ja kansanmurha on kyseessä. Venäjän tarinan oven saranakohta on taipunut niin, että ovi on ja pysyy kiinni yli minun elinaikani.

Joku varmaan ihmettelee, miksi olen jo aikaisemmin nimittänyt tuota kohtaa, jossa sanotaan ”VOU!” saranakohdaksi. Mielestäni se on siinä mielessä tarinan oven sarana, joka aukeaa ja käy juuri päinvastoin kuin edelliselle esimerkille: kertoja (ja kertomaan eli laulajaan samastuva) ei pelkääkään maailmaa, angstit hellittävät ja homma sujuu kuin cha cha cha.

Siksi kappaleen merkityksen typistäminen pelkästään juomalauluksi on aika lailla latteaa. Olin aina luullut, että työkseen sanojen ja tekstin kanssa operoivat ammattilaiset ajattelevat asioita enemmän kuin tällainen tavallinen ihminen.

Jos tämä kappale pitäisi johonkin ”kaveriporukkaan” sijoittaa, niin se olisi Antti Tuiskun kappale Peto on irti. Lauletaanhan siinäkin juomista, mutta minulle se avautuu enemmän euforiana. Ja siinä kyllä sanoituksessa todetaan, että maailma aukeaa, estot lähtee ja itketään jos siltä tuntuu. Antti Tuiskuhan on tuossa kappaleessa on nimenomaan ainakin minulle todella samastettava. Flippaaminen ei ole mitään raivoriehuntaa vaan pikemminkin itsensäkin yllättämistä ennemmin vaikka överitwerkkaamalla itsensä puolitajuttomaksi.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Haksis kirjoitti: 11 Maalis 2023, 10:39 Mikä tämä pelko on näistä heikoista juryäänistä? Itse uskon, että top5 varmaan raadeissa, ei välttämättä täysiä pisteitä monelta raadilta mutta semmoista 6-10p pottia useasta maasta, uskoisin, että koko länsi-euroopasta ja pohjolan sekä baltian maista tulee isot pisteet.
Kai juryt arvioivat sävellyksen monipuolisuutta jne? En tiedä, että ottavatko selvää, mistä lauletaan.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Viisuihin tosiaan ehditään onneksi tekemään uusi samanlainen asu. Mielenkiintoista sen sijaa on se, missä asussa Käärijä tänään keikkailee. :mrgreen:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2229
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hercules »

Käärijällä ei ole hätää vaikka paidatta riehuu kuten aina ennenkin. Ois magee jos tuosta asusta tulisi jokin Käärijän juttu ja vuoden päästä kun pidetään Suomessa viisut niin sillä ois jotain uutta ja saman kaltaista päällä :joojoo:
Nyt ne verhot kii

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2403
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

murka kirjoitti: 11 Maalis 2023, 19:07
Rousku kirjoitti: 11 Maalis 2023, 10:25

Missä esitellään?
Ylen toimittaja ainakin sivustolla http://www.yle.fi/uutiset oli esitellyt tätä moldovalaiselle nuorten aikuisten porukoille esitellyt juomalauluna. Hieman ihmettelin yksioikoista sanoituksen tulkintaa. Kyllähän tässä myös on se kriittinenkin kulma siihen, että istutaan p homeessa kuppia ottamassa kun elämä on raskasta. Tässähän se ”saranakohta” on siinä, että laulaja (laulajaan samastuva) ottaa ja kirjaimellisesti lähtee liikkeelle, tanssii tyylillään ja voittaa itsensä ja angstit. Uskaltaa kanssakäymiseen muun maailman kanssa.

Esimerkiksi koko Ukrainan sotaa ei olisi mikäli Neuvostoliitossa ja Venäjällä ei olisi valtion propagandalla aivopesty ihmisiä uskomaan, että muu maailma haluamalla haluaisi hyökätä Neuvostoliittoon/Venäjälle ja/tai olisivat heille kateellista tai heiltä jotain vailla.

Ukraina on lähinnä Putinin mielestä tarkoitus hävittää viimeiseen ukrainalaiseen ja pitää jonkinlaisena rytöläjänä ja siten suojavyöhykkeenä Venäjälle ja Krimille. Kyseessä on siis sulkeutuva ja surullinen tarina kun ajattelee, minkälainen hävitys, Venäjän vähemmistöjen tapattaminen, vankilukujen epähumaani vähentäminen ja vielä pahinta täysimittainen ukrainalaisten dehumanisointi ja kansanmurha on kyseessä. Venäjän tarinan oven saranakohta on taipunut niin, että ovi on ja pysyy kiinni yli minun elinaikani.

Joku varmaan ihmettelee, miksi olen jo aikaisemmin nimittänyt tuota kohtaa, jossa sanotaan ”VOU!” saranakohdaksi. Mielestäni se on siinä mielessä tarinan oven sarana, joka aukeaa ja käy juuri päinvastoin kuin edelliselle esimerkille: kertoja (ja kertomaan eli laulajaan samastuva) ei pelkääkään maailmaa, angstit hellittävät ja homma sujuu kuin cha cha cha.

Siksi kappaleen merkityksen typistäminen pelkästään juomalauluksi on aika lailla latteaa. Olin aina luullut, että työkseen sanojen ja tekstin kanssa operoivat ammattilaiset ajattelevat asioita enemmän kuin tällainen tavallinen ihminen.

Jos tämä kappale pitäisi johonkin ”kaveriporukkaan” sijoittaa, niin se olisi Antti Tuiskun kappale Peto on irti. Lauletaanhan siinäkin juomista, mutta minulle se avautuu enemmän euforiana. Ja siinä kyllä sanoituksessa todetaan, että maailma aukeaa, estot lähtee ja itketään jos siltä tuntuu. Antti Tuiskuhan on tuossa kappaleessa on nimenomaan ainakin minulle todella samastettava. Flippaaminen ei ole mitään raivoriehuntaa vaan pikemminkin itsensäkin yllättämistä ennemmin vaikka överitwerkkaamalla itsensä puolitajuttomaksi.
Liikuttava tulkinta. :'(
"JEJEJEJEJEJEJEAAAH!!!" 🔥🔥🔥
~ Windows95man viisulavalla

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Jeee!
Liitteet
C1E0BC44-8604-40AD-80F5-E06B43992A2C.jpeg
C1E0BC44-8604-40AD-80F5-E06B43992A2C.jpeg (111.38 KiB) Katsottu 2348 kertaa
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
MissBucharest
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1307
Liittynyt: 02 Helmi 2006, 20:48

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja MissBucharest »

No juomalauluhan tämä on. Viinan voimalla bilettämisestä kertova hilpeäluontoinen biisi. En mä nyt ymmärrä, miksi se asia pitäisi vääntää joksikin muuksi, kyllähän tän tyylisillä sanoituksilla paikkansa on, ja varsinkin Suomessa ne ovat aina olleet kovassa suosiossa.
Korona tulee kyllä, mutta minä määrään päivän.
-Corona-chan

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Putouksen finaalissa vinoiltiin kansan tuohtumukselle Samu Haberin esittämästä sienilaulusta UMK:n finaalissa. Olivat tehneet habermaisen sovituksen Cha cha cha:n viinanhuuruisista lyriikoista. Samainen kansa kuitenkin valitsi ylivoimaisella äänivyöryllä samaisen biisin Suomen edustajaksi.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

MissBucharest kirjoitti: 11 Maalis 2023, 20:56 No juomalauluhan tämä on. Viinan voimalla bilettämisestä kertova hilpeäluontoinen biisi. En mä nyt ymmärrä, miksi se asia pitäisi vääntää joksikin muuksi, kyllähän tän tyylisillä sanoituksilla paikkansa on, ja varsinkin Suomessa ne ovat aina olleet kovassa suosiossa.
No, olen verrannut tätä aiemmin Leevi and The Leavingsin Pojat tanssimaan-kappaleeseen. Cha Cha Chassa on kuitenkin sellainen vire, että pojat, miehet ja muut jörrikät mukaan tanssimaan eikä haittaa, että taaplaa parketilla omalla tyylillään.

Tuskin koskaan aiemmin pojat ja miehet ovat eläneet kansan parissa yhtä taidokkaiden tanssikoreografioiden katsojina. Uskon kyllä, että tanssiminen voi hirvittää ihan sukupuolesta riippumatta.

Pitäisi olla enemmän sitä toisten suvaitsemista, kuplivaa iloa, itkua, naurua ja elämää. Ettei jäätäisi kilkuttelemaan lusikalla tyhjän lasin reunaa tai sille baarin jakkaralle. Eihän sitä ole pakko juoda rähinäviinaa jos juo alkoholia. Pitää antaa mahdollisuus myös niille, jotka ovat sen verran syntymähumalassa etteivät tarvi alkoholia kun kirmaavat jopa hieman etuajassa kursailematta tanssiparketille.

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 568
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

murka kirjoitti: 11 Maalis 2023, 19:07

Ylen toimittaja ainakin sivustolla http://www.yle.fi/uutiset oli esitellyt tätä moldovalaiselle nuorten aikuisten porukoille esitellyt juomalauluna. Hieman ihmettelin yksioikoista sanoituksen tulkintaa.
Ylen filmissä oli siinä mielessä täysin puutteellinen laulun esittely, että ainakin noissa pätkissä ihmisille näytettiin vain laulun alkuosaa eikä MITÄÄN myöhemmästä disko-osasta. Se ei silloin kerro koko tarinaa ja tietysti reaktiot ovat torjuvia. Ihminen voi vasta reagoida, jos saa nähdä kaikki 3 minuuttia ja oikeassa järjestyksessä.

murka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2630
Liittynyt: 08 Loka 2008, 16:31

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja murka »

Nyt se bolero turvaan. Mieluiten keikkailu nyt muissa vaatteissa ja bolero mieluiten mahdollisimman kirkkaaseen pussiin.

Joku musta pukupussi olisi voinut olla ajoradalla altavastaajana ja kukaan ei olisi tajunnut asiasta tuon taivaallista. Tavaroiden auton katolle hetkeksi käsistä nostaminen on aina riskaabelia hommaa kun vaikka vastaa puhelimeen. Ainakin meillä on jo kaksi tavaraa jäänyt auton katolle ja lentänyt omille teilleen kun puhelimessa ollut on kävellyt autoon ja lähtenyt autopilotilla ajamaan. Opiksi on opittu ja vaikeimman kautta.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Rousku »

MissBucharest kirjoitti: 11 Maalis 2023, 20:56 No juomalauluhan tämä on. Viinan voimalla bilettämisestä kertova hilpeäluontoinen biisi. En mä nyt ymmärrä, miksi se asia pitäisi vääntää joksikin muuksi, kyllähän tän tyylisillä sanoituksilla paikkansa on, ja varsinkin Suomessa ne ovat aina olleet kovassa suosiossa.
Olen ymmärtänyt (ja voinut ymmärtää väärin), että juomalaulun idis olisi niinkuin se viina sinänsä. Tässä taas pointti pikemmin se, että tekis niin kovasti mieli tanssia ja muutenkin päästää hempeämpi puoli itsestä esiin, mutta nolottaa ja peottaa. Viinaa voivat kaataa kurkusta alas jurot äijänjurrikatkin. Tässä taas juodaan lähinnä siksi, että muututtaisiin joksikin muuksi. Juominen ei ole itsetarkoitus eikä oikeastaan edes se varsinainen asia.
Rise, angel, shine, love!

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja romualdo »

murka kirjoitti: 10 Maalis 2023, 22:13
pala kirjoitti: 10 Maalis 2023, 21:06 Katsokaapa miten hienosti ihastuttava Rachel (joka on muusikko itsekin) purkaa Cha Cha Chan osiin:

https://youtu.be/LIdQfuWCuiA

Tuon videon nähtyäni pohdin, että ei se nyt niin sanottua ole, etteikö Kärtsäri saattaisi olla ihan hyvissä asemissa jury-pisteiden jälkeen.
Esteenä voi olla se, että kappale esitellään juomalauluna. Kannattaisi tuoda esille sitäkin puolta, ettei aina tarvi pidellä kaksin käsin tuopista ja juoda itseään koomatilaa lähentelevän humalaan ennen tanssilattialle uskaltamistaan. Kyllä se lattia hyväksyy selvät ja humalaiset ihan tasa-arvoisesti.

Ok, suomalaiset voivat juoda ujouteen tai ketutukseensa. Aivan varmasti alkoholi maistuu muillekin aivan samalla lailla. Kappaleen sanat voi kyllä tulkita kysykseksi, että tarviiko juoda niin paljon ja että eikö meidän kaikkien kannattaisi rohkaistua juomaan pari drinkkiä ja menemään sitten tanssimaan, vaikka jalat tuntuisivat ratapölkyiltä? Ei siinä kokeilussa henki yleensä keneltäkään lähde.

Käärijän kannattaisi nyt ottaa kiinni tuosta Kaarija-tanssista ja heittää somessa haastetta, että oppivatko muut Kaarija-tanssin joko yksin tai ystävän kanssa viisufinaaliin mennessä? Perään #nytlahdentanssimaan. Aika harvoin kuunnellut podcastin haastattelija heittää tuollaisen täkyn. Sitten vaan oma versio Käärija-tanssista yksin tai ystävän kanssa videolle ja someen näytöksi, että rohkeus riittää ilman että juo ensin itsensä tainnoksiin.



En osaa lainailla tms. kikkailla ja käsitellä kuvia ja tekstejä joten tulkoon tuon, erikoisen rakastettawan nm:n. Murkan koko viesti vielä tähän ja kiitän siis ERitYISESTI HÄNTÄ näistä mainioista viesteistä, ajatuksista, mm. syntymähumalasta, josta itsekin olen saanut kärsiä ja nauttia nämä jo reilut 60 vuotta ... ja silti juon toisinaan alkomaholia... muutama pullo lähtee ihan kokeilun vuoksi silloin tällöin, (ehkä n. 1-2 kertaa vuodessa) pitkäripaisesta eli viinakaupasta... mukaan ... koska, ... niin, ...hei, tulukaa mun kans pitämään (joskus) hauskaa! ... viisujatkot Käläviällä, Keski-pohojammmaan sydämessä, eihän ois kuulkaa, yhtän hassumpi idea ! Jookosta, kookosta !? Rousku, mites ois ... tai joku muu nimimerkki, :ja tähän se silmänisku, silimänpilike, ... arkipäivän flirttailu-ilme ... :





***




jk. en oo tarkistanu että onko Puhepostiini tullu viestiä että TULEEKO joku pitämään mun kans sitä EUROVIISU-teema-iltaa ... JÄRVIRADIOON, tuossa, sanottaisko noin huhtikuun 2-4 viikonloppu, perjantai... tahi lauantaipäivä tahi toukokuun ekan viikonlopun perstai tahi lauantai. Jos ei ketään ilmoittaudu niin haistakaa kukkanen, ...! määä otan sieltä jonkun paikallisen, waikkapa sen ihanan, miehen Arkilanderin Teijon, jolla on aina se NAURU ja HYMY äänessään, kuten Katri-Helenallakin, aina, silleen woi kuwitella kun/när hän laulaa .... !!! :sdän:, :hjarta: ... :heart: ,... :coracao: ....

Viisuilija_110
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3459
Liittynyt: 29 Loka 2018, 15:24

Re: Suomi 2023: Käärijä – Cha cha cha

Viesti Kirjoittaja Viisuilija_110 »

Järkytyin tässä hihojen katoamisessa siitä, että onko niitä tosiaan vain yksi? Mahtaa haista aika kaameelta, kun hihat on ollut Kääryleen päällä nyt kaikissa kissan ristiäisissä. :draamaa:
Fuck the EBU

Lukittu