Minä alueraadissa

Ei-vuosikohtaisen viisukeskustelun arkisto.

Lähin mielipiteesi JukkaV:n toiminnasta alueraadissa

Äänestys on voimassa 26 Maalis 2038, 11:25 asti

JukkaV uudelleen raatiin ensi vuonna!
2
4%
Ihan kiva, mutta muiden vuoro ensi vuonna.
8
17%
Samantekevää...
9
19%
Paremminkin voisi äänestää!
11
23%
JukkaV:lle porttikielto tosi huonon maun vuoksi viisuraateihin!
17
36%
 
Ääniä yhteensä: 47

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Hei!

Tässä tulee tietoa lisää:

Saavuin raatipaikkaan sovitusti klo 13. Siellä aluksi menimme kahville ja meidät esiteltiin siellä toisillemme. Puhuimme niitä näitä viisuista ja meillä oli hyvin hauskaa. :) Sitten menimme kuuntelemaan laulut studioon.

Tänä aikana raadin puheenjohtaja suositteli, että kannattaa miettiä nyt kuutta parasta ja kuutta huonointa. Suurin piirtein ne huonoimmat heti hyppäsivät minullakin silmille.

Sitten menimme toiseen studioon, saimme upaesti järjestetyn seisovan pöydän ja katsoimme kenraaliharjoitukset. Sitten aikojen kuluttua äänestimme ja lähdimme kotiin tai muualle...

Tässä sitten oma arvosteluni huonoimmasta parhaimpaan:

12. JONNA K.: LIKE BELIEVERS DO

Hyi olkoon. Tuollainen aggressiivinen esitys irvistelyineen ja kamala laulutekniikka. Ei tällaista voi lähettää minnekään.

11. JARI SILLANPÄÄ: TAKES TO THE TANGO

Jari on sympaattinen ja mukava, mutta se ei riitä. Kappale ja esittäjä olivat mielestäni eri sarjaa ja kappale muistutti jotenkin ABBAn kappaleita Mamma mia ja Honey honey sekä Voulez vous'ta. Kiitos ei tälle!

10. HEIDI KYRÖ & JUST: DANCE MY HEART AWAY

Miten muovista tavaraa! Äänet eivät sopineet yhteen tässä kappaleessa. Tällaisia on kuultu ennenkin.

9. SONJA BISKOP: SHOULD I RUN, SHOULD I HIDE

Miten amerikkalainen kappale! Kertosäe oli ihan tarttuva, ei siinä mitään. Mutta Sonja ärsytti minua jotenkin.

8. ARJA KORISEVA: TIL' THE END OF TIME

Juu-u... etnahtava versio perusabbatyylistä. Korisevan englanti oli varmaan se, mikä sai kappaleen jäämään nollille. Uutta yritystä Arjalle vaan!

7. IINA & GARY: YOU DON'T NEED TO GO

Garyn ulvonta ärsytti. Tiinan (tämä taiteilijanimi sopisi kuitenkin Iinaa paremmin) laulutaito pääsi kerrankin oikeuksiinsa. Ehkä mekkoa olisi kannattanut heittää pois finaaliesityksessäkin... Ei sytyttänyt kuitenkaan minua.

6. SUSANN SONNTAG: ELEVENTH HOUR

Voi voi, Susann... Tuo esiintyminen saattoi viedä (varman!) edustuspaikan. Siis kappale ja laulutaito oli sopivat, mutta esiintymisasu ja -asento häiritsivät aivan liian paljon, valitettavasti! Minulle tuli mieleen ruotsinkielinen viritys, joka sopisi täydellisesti Susannelle!

5. PATRICK LINMAN: CAN'T STOP LOVING YOU

Peruspoppi, joka ei sytyttänyt tarpeeksi. Maistui haalealta kaurapuurolta.

4. ANNA STENLUND: A LITTLE CRAZY

Kiva kappale, muttei Suomen euroviisuksi. Ärsytti jenkkityylillään, mutta jotenkin säväyttikin. Ei kuitenkaan jäänyt soimaan päähän kunnolla millään.

3. GEIR RÖNNING: I DON'T NEED TO SAY

Ihana tusinaballadi, jolle en kuitenkaan olisi suonut edustuspaikkaa. Tämä olisi hukkunut massaan taatusti.

2. DANNY & THE D'VOICES: SEVEN TIMES SEVEN

TYämä paikka olisi mennyt kyllä muuten Jan Mikaelin balladille, joten Danny sai tämän sijan. Kappale oli merkittävä. Näin iäkästä artistia ei aiemmin olla viisuissa nähty. Kappaleessa oli juuri oikea meno viisuja varten. Kieli vain oli piiiiiiiiitkä miinus!

1. RIIKKA: TOARIE

Upea etno erottui joukosta valovuosien erolla muihin. Luultavasti tämä oli ainoa viisuista, jonka olisin oikeasti kelpuuttanut Suomen viisufinaaliin. Toarie oli vielä erikoinen, mikä lisäsi plussia. Jos tämä olisi päässyt edustamaan Suomea, niin oikeus olisi voittanut. Toivottavasti näemme Riikan näissä ja myös kansainvälisissä kuvioissa monta kertaa vielä!

********************

Minusta oli hankalaa keksiä valetta, millä saisin ihmiset pois kyselemästä: "Mitä teet 24.1.2004?" Sitten kehitin valheen: Telttaretkelle metsään...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Olisi toki kiva saada kommenttejakin. Itse en haluaisi ensi vuonna raatiin, koska en keksi vielä yhtä hyvää valhetta, jonka pystyisin esittämään. Olen toki tyytyväinen toimintaani. Te, jotka ette ole, sanokaa suoraan, missä kiikastaa! :P
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Violette »

JukkaV kirjoitti:Minusta oli hankalaa keksiä valetta, millä saisin ihmiset pois kyselemästä: "Mitä teet 24.1.2004?" Sitten kehitin valheen: Telttaretkelle metsään...
Oliko teillä siis sellaiset säännöt, että ette saaneet kertoa kenellekään olevanne alueraadissa?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Violette kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:Minusta oli hankalaa keksiä valetta, millä saisin ihmiset pois kyselemästä: "Mitä teet 24.1.2004?" Sitten kehitin valheen: Telttaretkelle metsään...
Oliko teillä siis sellaiset säännöt, että ette saaneet kertoa kenellekään olevanne alueraadissa?
Kyllä, se oli ehdottoman kiellettyä. Uskon, että mikäli olisin kertonut raatipaikastani, olisin joutunut painostuksen kohteeksi Jari Sillanpään laulua kohtaan. Jotkut olisivat saattaneet yrittää lahjoa joinkun artistin puolesta tms. Siksi annoin salaisuuden tulla julki suoran lähetyksen yhteydessä!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

No niin, jos sitten ensi vuonna tammikuussa meistä joku lähtee telttaretkelle metsään, niin tiedetään kaikki, mistä oikein on kyse. :mrgreen:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

barbarossa kirjoitti:No niin, jos sitten ensi vuonna tammikuussa meistä joku lähtee telttaretkelle metsään, niin tiedetään kaikki, mistä oikein on kyse. :mrgreen:
Luultavasti kukaan ei harrasta telttaretkeilyä ensi vuonna... :silly:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja male »

JukkaV kirjoitti: 2. DANNY & THE D'VOICES: SEVEN TIMES SEVEN

TYämä paikka olisi mennyt kyllä muuten Jan Mikaelin balladille, joten Danny sai tämän sijan.
Jan Mikaelin balladi - hyi olkoon! Kuin Tony Halme lukemassa rakkausrunoa! Ja minkäänlaista melodiaa ei ollut!
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

male kirjoitti:
JukkaV kirjoitti: 2. DANNY & THE D'VOICES: SEVEN TIMES SEVEN

TYämä paikka olisi mennyt kyllä muuten Jan Mikaelin balladille, joten Danny sai tämän sijan.
Jan Mikaelin balladi - hyi olkoon! Kuin Tony Halme lukemassa rakkausrunoa! Ja minkäänlaista melodiaa ei ollut!
Myönnettäköön, että Jan Mikaelissa on hiukan samaa näköä kuin Tony Halmeessa. Kuitenkin se oli kaunis, melodinen balladi... Voi, tähänkö nykyään on menty, kun ei tunnisteta melodisuutta?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Violette »

male kirjoitti:Jan Mikaelin balladi - hyi olkoon! Kuin Tony Halme lukemassa rakkausrunoa! Ja minkäänlaista melodiaa ei ollut!
Minusta se kappale oli kyllä oikein kaunis. Melodiaakin oli ihan tarpeeksi, siis minun mielestäni ainakin.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Violette kirjoitti: Minusta se kappale oli kyllä oikein kaunis. Melodiaakin oli ihan tarpeeksi, siis minun mielestäni ainakin.
Ainoa ruma asia siinä mielestäni oli englannin kieli, joka mielestäni on maailman rumin kieli.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Samaa mieltä. Jäin itse asiassa näin jälkeenpäin ajateltuna kaipaamaan sitä Nadin joskus mainostamaa mahtipontisempaa versiota Jan Mikaelin kappaleesta. Luulen, että olisi toiminut oikein hyvin ja vaikuttavasti tuon kappaleen kohdalla.

EDIT: ÄÄK! "Samaa mieltä" -kommentti oli tarkoitettu Violetten viestiin, mutta väliin tupsahti JukkaV enkkuvihoineen. Niiden kanssa siis en ole samaa mieltä. :wink: Pitäisi aina käyttää tuota lainaus-toimintoa..
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Juu, tällaisia erimielisyyksiä on. Mutta lisää saa kysellä, vastaan ilomielin kysymyksiin!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Violette »

JukkaV kirjoitti:Ainoa ruma asia siinä mielestäni oli englannin kieli, joka mielestäni on maailman rumin kieli.
Minusta englanti on kyllä kaunis kieli... tai ainakin silloin, kun sitä puhuu äidinkielenään. Suomiaksentilla höystettynä se kyllä voi kuulostaa kammottavalta.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Violette kirjoitti:
JukkaV kirjoitti:Ainoa ruma asia siinä mielestäni oli englannin kieli, joka mielestäni on maailman rumin kieli.
Minusta englanti on kyllä kaunis kieli... tai ainakin silloin, kun sitä puhuu äidinkielenään. Suomiaksentilla höystettynä se kyllä voi kuulostaa kammottavalta.
Ja siksi onkin hienoa, että meillä on monia mielipiteitä :)
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Miksihän kaikki eivät ole sanoneet mielipidettään?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

JukkaV kirjoitti:Miksihän kaikki eivät ole sanoneet mielipidettään?
Jukka kulta...ihan näin nätisti... jos ei kertakaikkiaan kiinnosta enää, aihe on katsos nyt jo kahdella foorumilla koluttu loppuun!

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Violette kirjoitti:
male kirjoitti:Jan Mikaelin balladi - hyi olkoon! Kuin Tony Halme lukemassa rakkausrunoa! Ja minkäänlaista melodiaa ei ollut!

Mutta eiks kalju olekkin seksikäs!!!! :oops: :oops: :oops:
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Re: Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kosti-71 kirjoitti: Mutta eiks kalju olekkin seksikäs!!!! :oops: :oops: :oops:
Kenestä on, kenestä ei... :lol:
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Nadi »

No enpä ois uskonut, että Jukan alueraadin ketjussa puhutaankin Mikasta! :lol: :lol: Täytyy näköjään yrittää jossain vaiheessa koluta näitä "ei enää niin mielenkiintoisiakin" ketjuja läpi, kun näistä tulee ylläreitä eteen.... :wink:

Kalju on ihan ok ja toisilla jopa seksikäskin. Mikalle se on ainoa oikea vaihtoehto hänen mielestään. Kyllähän siitä keskusteltiin siellä SF-Baarissa, jotta miksi Mika on kalju, kun näyttää ihan hirmuisesti silloin Halmeelta.

Mut siis se biisi todellakin on levyversiona paljon upeampi kuin pliisuna tv-versiona. Voi kunpa se tulisi julkaisuun. JuhaUK muuten sitä jo kerran kyseli ja olenkin unohtanut jo koko asian. Pitääpä yrittää seuraavan kerran Mikalta sitä kysäistä..... :wink:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Otin muuten vastuuta tuolla Sillanpään keskusteluforumissa: http://www.jarisillanpaa.com/forum/YaBB ... 987;start=
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Vetääkseni vanhan jutun ylöspäin, voisin heittää palloa muillekin ko. kokemuksen omaaville.
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Nata »

Tätini kertoi olleensa raadissa sinä vuonna, kun Carita esitti Suomen edustussävelmänä Keep Me Warmin! Täti tuomaroi esiraadissa, joka mm. pudotti pois Irwinin kappaleen Po-po-po-poing-poing... (tai ainakin täti muistaa yrittäneensä sen pudottaa) Mukana oli paljon maankuuluja laulajatähtiä, toisin kuin nykyään.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja lharju »

Eli siis hän oli esikarsinnan raadissa, josta ilmeisesti tiputettiin pois Irwinin viisutyrkky Se on minimaalista, jota ei koskaan levytetty.
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Nata »

Kyllä sitä tädin muisti on päässyt 30 vuodessa ruostumaan! ;-) Lupasin kuitenkin, kunhan ehdin, tehdä hänelle muistin virkistämiseksi levyn vanhoista viisuklassikoista. Tädin suosikki on Mono i agapi, jota hän minulle kauniisti lauloikin kun viisuista juttelimme.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Nata kirjoitti:Mono i agapi, jota hän minulle kauniisti lauloikin
Jokin tässä nyt hämää. ???
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Nata »

Mikä hämää, eikö Mono i agapia voi mielestäsi esittää kauniisti? Sehän on ihana!
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Minä alueraadissa

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Mono i agapia ei edes Cher tai Kylie saa kuulostamaan siedettävältä.
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Lukittu