Levyraati 131: Dansevise

Een speeldoos - foorumin omat levyraadit
Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4285
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Raadin nimikkobiisi Dansevise ei sekään varsinaisesti ole mikään riemutanssibängeri, joten en itse odottanutkaan, että kattaus olisi täynnä mitään ketkutuksia. Ei teema muutenkaan mielestäni sellaiseen ohjaa. Happyn bängeriraati olisi ohjannut, tosin kera monen muun rajoituksen.

Itselleni on ajatuksena vieras, että tanssi (sen enempää kuin vaikkapa laulu tai maalaustaide) olisi sidottu iloon tai muuhunkaan tunteeseen muita enempää. Varsin luonnollista, jos suurin osa kappaleista ei ole ilobängereitä, kun eihän tämä elämäkään ole riemukasta kuin korkeintaan X määrän ajasta (kukin korvatkoon muuttujan sopivalla luvulla). :heh:

Ehkä kommentoin asiaa lisää vasta kuunneltuani kappaleet. Saatanhan itse kokea mainitun ankeuden vaikkapa varovaisen toiveikkuuden, mystiikan, manian, hengellisyyden tai herkkyyden ilmaisuna.
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6602
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Ei tämä raati tyhjentänyt toivettani kunnon raatidiscosta :bile:, ja sitä en odottanutkaan. Raadin teeman pystyi toteuttamaan myös synkeällä ulinalla, joten ne eivät häirinneet.

Kaikkinensa ihan jees paluu raatimusiikin pariin. Pisteitä oli helppo ojennella kappaleille, mutta XIIXTIT RAATI BIIXIT -soittolistani ei saanut tästä raadista uutta täytettä. Videotkin katsoin läpi teeman vuoksi, ja yksi yksilö nousi pisteilleni selkeästi videon avittamana. Yleisesti videot olivat kuitenkin melko tylsää ketkuilua.

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1119
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Rousku kirjoitti: 12 Syys 2023, 18:07 Inhottavimpia kokemuksia elämässäni ovat koululiikunnan pakolliset tanssitunnit. Etenkin se "vuoden kohokohta", kun piti tanssia luokan poikien kanssa. :nohyi: En usko parikseni joutuneiden olleen yhtään innostuneempia.
Minulla itselläni taas on niistä lähinnä hyviä muistoja. Tanssin lukiossa wanhatkin kahdesti. Olivat mukavaa vaihtelua ainaisten pallopelien joukossa. :uujee: Ne pari kertaa olivat mielenkiintoisia yläkoulussa, jossa meidät jaettiin sekaryhmiin ja piti suunnitella koreografia, joka sitten esitettiin muulle luokalle. Nyt jälkikäteen vain harmittaa, että tuolloin ei uskaltanut tanssahdella tai keikuttaa lantiota mitenkään erityisemmin, vaikka halua olisi ollut. :lohduton:

Olen lähettänyt nyt äänestysmuistutuksia. Monella on vielä pisteet jakamatta. :mrgreen:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5733
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Raadin kuuntelusta tuli heti kivempaa, kun siirryin kuuntelemaan seisten. Tuli vähän väkisinkin heiluttua biisin kuin biisin tahtiin.
:sertab:

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4285
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Aika ihana taso kyllä. :ihana: En tiedä, jääkö moni raadin kappaleista elämään, mutta tässä hetkessä kuuntelukokemus on ollut valloittava. Enkä kokenut ollenkaan ankeana oikeastaan mitään näistä! Ilmeisesti kriteerini ankeudelle ovat korkeat. :heh:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

ESC Addict 98 kirjoitti: 15 Syys 2023, 15:31 Aika ihana taso kyllä. :ihana: En tiedä, jääkö moni raadin kappaleista elämään, mutta tässä hetkessä kuuntelukokemus on ollut valloittava. Enkä kokenut ollenkaan ankeana oikeastaan mitään näistä! Ilmeisesti kriteerini ankeudelle ovat korkeat. :heh:
Joo, mäkin jäin odottamaan sitä kovasti mainostettua ankeutta!
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11626
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja romualdo »

Tietynlaista ankeutta pitääkin aina olla olemmehan suomalaisia... surullista tietysti miten vähän näitä esityksiä enää täällä arvioidaan...kappalekohtaisesti, sanallisesti sano.

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

15 biisiä löytyi heti eka kuuntelulla, joten en kutsuisi tätä raatia mitenkään masentavaksi. Tosin en löytänyt myöskään mitään bängeriä, mutta ihan kelvollisen ykkösen kylläkin (kunpa oisin säästänyt happyraatiin lähettämäni og:n, se olisi ollut tähän raatiin just omiaan).

Avatar
Maalaispoju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1379
Liittynyt: 06 Syys 2012, 21:15

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Maalaispoju »

Oli kivaa osallistua yli vuoden tauon jälkeen levyraatiin! Yllätyin, kuinka paljon lopulta biisien kuuntelu vei aikaa! Jos olis ollu hieman enemmän aikaa, niin olisin voinut pienet sanalliset arvioinnit heittää. En ossaa sanoa miten menestyn, mutta eipä se haittaa mitään.

Jatkosta en osaa sanoa, että miten jaksan osallistua raateihin, joissa on tosi tarkat rajat, mitä saa lähettää. Mulla kuolee motivaatio heti, jos en saa lähettää jotain mistä tykkään ja mitä rakastan, vaan joudun väkisin vääntää jotain shittiä :mrgreen: Toivon siis vapaavalintaisia raateja mihin ei joudu mitään ihmeellistä keksimään myös tulevaisuudessa

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Kappaleet palautuivat mieleen, kun niiden pariin palasi. En muistanut raadin kattauksen olevan ankea tai masentava, mikä selittyi sillä, ettei se olekaan. Bängerien vähyys sentään piti paikkansa.
Saturnus Psycho kirjoitti: 12 Syys 2023, 16:18 Hitaampien ja taiteellisempien biisien valitsijat taas saattoivat ajatella että tähän teemaan ei halua valita mitään liian ilmeistä, vaan toteutuksen tulisi olla luovempi.
Mikä sitten kenellekin on ilmeistä ja mikä luovaa. Minulle ensimmäinen raatiteemasta tullut ajatus oli, että minähän en tanssi. :ylppis: Lähetän jotakin teeman hengelle vastakohtaista, niin erotun joukosta enkä anna itsestäni liian rahvaanomaista vaikutelmaa. :ylppis: Seuraavalla hetkellä tajusin, että ainakin kaksikymmentä muuta saa saman idean. Toinen ajatukseni oli heittäytyä teemaan täysillä ja lähettää mahdollisimman tyypillistä tanssipoppia, niin erotun joukosta enkä anna itsestäni liian elitististä vaikutelmaa. :humppa:

Lopulta pystyin perustelemaan itselleni molemmat vaihtoehdot ja kaikki välimuodot. En tiennyt, mitä haluan sanoa tai haluanko sanoa mitään. Kappaleen valitseminen ja jo valintaperusteiden keksiminen oli epätavallisen vaikeaa.
Rousku kirjoitti: 12 Syys 2023, 18:07 Inhottavimpia kokemuksia elämässäni ovat koululiikunnan pakolliset tanssitunnit. Etenkin se "vuoden kohokohta", kun piti tanssia luokan poikien kanssa. :nohyi: En usko parikseni joutuneiden olleen yhtään innostuneempia.
Oho. Tanssi oli minulle peruskoulun liikuntatunneilla mieluisin laji. Tyttöjen liikunnanopettajalla oli kyllä aika roisit jutut. "Kun se roikkuu siinä velttona, poika haluaa, että siihen tartutaan" oli sanamuoto, jolla hän rohkaisi tyttöjä tarttumaan poikia kädestä.

Muut lajit, joista pidin, olivat luonnonhelmassa harrastettavat kestävyyslajit. Käytännössä siis maastohiihto ja suunnistus. Siinä ne liikuntatuntien valonpilkahdukset olivatkin. Muissa lajeissa motoriset taitoni eivät riittäneet edes tyydyttävään suoritukseen. Vähiten silloin, jos laji edellytti tasapainotaitoja (esim. voimistelu) tai silmä–käsi-koordinaatiota ja välineenkäsittelytaitoja (esim. pallopelit). Aikuisena tajusin, että olisin tarvinnut liikunnassa tukiopetusta, mutta eipä sellaista taidettu omina kouluaikoinani liikunnassa tarjota.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Minäkin pidin liikuntatunneilla eniten tanssista. Se olikin lähes ainoa laji, jossa niillä tunneilla loistin, korkeushypyn ja telinevoimistelun ohella. Kaikkia kolmea oli opetusohjelmassa törkeän vähän.

Mutta tanssia olen kyllä muutoin harrastanut lähes koko ikäni, ja joskus se on ollut jopa hieman tuottoisaa. Kuten silloin 80-luvulla, kun maksettiin Ruotsin-reissu hytteineen ja buffetteineen esiintymällä laivan yökerhossa :mrgreen:

Ja tämänkertaisesta raatikattauksesta totean, että ilahduttavan monipuolinen.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2403
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Pisteytetty, ja viime tingassa. Pisteiden arvoisia kappaleita oli enemmän kuin pisteytettäviä.

Olisin halunnut lähettää raatiin 123 lähettämäni vietnamilaisen Mắt Nai Cha Cha Chan alkuperäisversion, mutta se on sen verran tuoreessa raatimuistissa, että anti olla. Tässä se on:



Vietnamilainen Cha Cha Chani floppasi tuolloin pahasti. Olisiko alkuperäisversio pärjännyt levyraadissa paremmin kuin teknocover?
ratamo1 kirjoitti: 15 Elo 2023, 22:54 34. 🇹🇷🇦🇷 Jamal Aliyev & Ece Dağıstan: A. Piazzolla - Libertango
Ainiin, ja Jamal Alijev on muuten nimestä päätellen azerbaidžanilainen sellisti, ei turkkilainen.
"JEJEJEJEJEJEJEAAAH!!!" 🔥🔥🔥
~ Windows95man viisulavalla

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 15 Syys 2023, 21:10 Muut lajit, joista pidin, olivat luonnonhelmassa harrastettavat kestävyyslajit. Käytännössä siis maastohiihto ja suunnistus. Siinä ne liikuntatuntien valonpilkahdukset olivatkin. Muissa lajeissa motoriset taitoni eivät riittäneet edes tyydyttävään suoritukseen. Vähiten silloin, jos laji edellytti tasapainotaitoja (esim. voimistelu) tai silmä–käsi-koordinaatiota ja välineenkäsittelytaitoja (esim. pallopelit). Aikuisena tajusin, että olisin tarvinnut liikunnassa tukiopetusta, mutta eipä sellaista taidettu omina kouluaikoinani liikunnassa tarjota.
OT (ehkä tälle on parempikin ketju, mutta en tiedä, mikä se olisi): Osittain samastun kokemukseesi. En niinkään olisi tarvinnut tukiopetusta, vaan aikaa kaikessa rauhassa itsekseni harjoitella. Mutta ei, liikuntatunnilla näytettiin kerran, ja sitten pitikin jo suorittaa. Pahimmassa tapauksessa jotain kammottavaa, jossa voi teloa itsensä. (Pukkihyppy - eikö siinä muka taita ranteensa? Ja mikä onkaan kuvaavampi nimi puolapuissa pää alaspäin roikkumiselle kuin turmariipunta! En ikinä uskaltanut kokeilla.) Sama se oli musiikin opetuksessa. Minut pikkulapsena tunteneet ovat kertoneet, että lähdin kävelemäänkin vasta kun varmasti tiesin että osaan, ts. mitään hapuiluvaihetta kaatumisineen ei ollut. Ja kun piti laulaa, mietin puoli tuntia ensin. Kai mielessäni hahmotin melodiaa? En itse muista näitä. - Luistelemaan opettelin itsekseni aikuisena uudelleen, hokkareilla. Myös se sirklaus, joka aiemmin ei sujunut; tosin vain toiseen suuntaan. Asuin luistinradan vieressä ja menin iltayöstä treenaamaan. En enää osaisi.

Myöhemmin olen tullut siihen tulokseen, etten ole motorisesti onneton, vaan vain hidas. Hitausmotoriikkani onkin erinomainen: Onnistuin askartelumaalauksessa tekemään ihan uskomatonta filigraanityötä, ja olen se käärmekäsi, joka onnistuu poimimaan kirjahyllyn taakse pudonneen kirjeen talteen sörkkimättä sitä yhä syvemmälle piiloon vain. Minulla myös on herkkä tuntoaisti, joten huomaan heti, jos jokin asento tai ote on väärä. Mutta mikään spontaani ja refleksinomainen ei onnistuisi, eikä mikään motorinen suoritus automatisoituisi. Siis ikään kuin mikään tapahtuisi suoraan selkäytimestä, vaan kaikki koukkaisi aivojen kautta. Ja sinne kanssa menee sitten kaikki, ilman mitään epäolennaisen pois suotumista. (Tämä pätee muuhunkin kuin liikuntaan.) - En vain osaa olla tanssin (tyypillisesti) vaatimalla tavalla "rytmin vietävänä". Ja vielä jos siinä on joku pari, jonka liikkeeseen pitäisi mukautua! (Tämä ei ole ihan tarkkaan totta, sillä joskus olen saattanut osata, jos olen saanut olla silmät kiinni, ja se toinen ns. vie. Aina se elämää helpottaa jos yhden aistikanavan informaation voi sulkea pois.)

Lisäksi minulla varmaan on maailman hitaimmat lihassolut. No, enpä toisaalta sitten väsy helposti. Mutta jotain ponnistusvoimaa minulla ei ole pätkän vertaa.

Pallopeleistä olen silti aina pitänyt. :shock: Harmikseni meillä oli niitä liikuntatunneilla kovin harvoin. Pallon perässä kirmaaminen vain on ihanaa, koko muu maailma sulkeutuu pois, kun sitä tekee. Ehkä asenteeni oli tarpeeksi aggressiivinen, jotta pärjään, vaikka minulla on fyysiset rajoitteeni. Yritän aina tosissani! Ja ehkä niissä on apua hyvästä avaruudellisesta hahmotuskyvystä myös? Ja sekin, ettei niissä pitkästy. Ne ovat älyllisesti kiinnostavia. Se vähä mitä olen kamppailulajeja kokeillut, on samalla tapaa innostavaa ollut.

Mutta olen tullut siihen tulokseen, että liikuntatuntikokemukseni toisaalta oli avartava. Ehkä ymmärrän paremmin ihmisiä, joiden on vaikea tajuta tai oppia asioita, jotka ovat minulle helppoja, kun en ole kaikessa saanut loistaa. Vaikka joku matematiikka voi toiselle olla sama kuin liikunta minulle - vaatii vähän enemmän aikaa vain. Ja voi vaatia sitäkin, ettei opettaja koko ajan vieressä selitä ja vaadi ymmärtämistä, vaan aikaa ajatella itse. (Joskus itse yksityisesti vähän opetinkin, ja kyllä se yksikin taiteilijasielu lukion kemiasta pääsi läpi, ja taisi oikein innostuakin reaktioyhtälöitä, kun löytyi hänelle sopivan värikäs tapa ajatella ne.)

OT OT. Juttu yhden eksäni kanssa alkoi oikeastaan tanssilattialla. Tunsin kyllä tyypin ja oli mielestäni ihan ok, mutta vasta tanssilattialla (silmät kiinni vietävänä) se tatsi herätti kiinnostuksen. (Siis en ymmärrä ulkonäkökorosteisuutta kun ainakin tunto-, haju- ja kuuloaisti ovat tärkeämmät). Myöhemmin menimme tanssikurssille, ja hyvä ettei juttu päättynyt siihen. Mutta vika oli opettajan, jonka mielestä tangon tahtilaji kai on 3,2/4, mikä minusta oli käsittämätöntä.

Sivumennen sanottuna tykkään kyllä katsoa, kun etevät tanssijat pistävät jalalla koreasti. Mielessäni onkin ollut Watch My Dance -teema, jossa pitää olla myös video, joka on osa arviointia.
Viimeksi muokannut Rousku, 16 Syys 2023, 01:02. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1119
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

1000. viestini kuppilassa. :bileet:

Kaikki pisteyttivät ajallaan. :tapu: Tulokset tulevat siis klo 19:00 nyt lauantaina. Julistan omistajuudet noin neljältä iltapäivästä.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Rousku kirjoitti: 16 Syys 2023, 00:54 OT (ehkä tälle on parempikin ketju, mutta en tiedä, mikä se olisi): Osittain samastun kokemukseesi. En niinkään olisi tarvinnut tukiopetusta, vaan aikaa kaikessa rauhassa itsekseni harjoitella. Mutta ei, liikuntatunnilla näytettiin kerran, ja sitten pitikin jo suorittaa.
Pienet OT-rönsyt piristävät ketjuja. :surrur:

Toistoja, toistoja, toistoja. Niitä minäkin olisin tarvinnut. Ja joissakin tapauksissa sitä, että joku olisi ihan kirjaimellisesti kädestä pitäen tai kehosta ohjaten auttanut tekemään suorituksen oikein, kunnes pystyn harjoittelemaan sitä itsenäisesti. Väärää liikerataa ei kannata toistoilla vahvistaa.

Minua ei mainittavasti haittaa toistaa samaa asiaa kerta kerran jälkeen, jos vain pääsen jotenkin alkuun ja uskon touhusta olevan jotakin hyötyä. Ala-asteikäisenä en tainnut tajuta, että motorisia taitoja voi oppia. Ei siis käynyt mielessäkään harjoitella itsenäisesti jotakin sellaista, missä olen huono.

Suunnistus sujui, koska olin jo alle kouluikäisestä asti kiinnostunut kartoista. Hiihto sujui, koska treeniä kertyi paljon. Vielä ala-asteen alussa ei sujunut. Alaluokilla koulun väliaikalähdöllisessä hiihtokilpailussa minut lähetettiin matkaan numerolla 1, että ehtisin joskus maaliinkin. :mrgreen: Matkaa oli ehkä kilometri, ja viisi minuuttia myöhemmin lähteneet luokkakaverit tulivat ohi. :rofl: Sen jälkeen hiihdin isäni kanssa paljon, ja opin myös hiihtämään. Yläasteella olin ikäluokkani keskitasoa parempi hiihtäjä.
Rousku kirjoitti: 16 Syys 2023, 00:54En vain osaa olla tanssin (tyypillisesti) vaatimalla tavalla "rytmin vietävänä". Ja vielä jos siinä on joku pari, jonka liikkeeseen pitäisi mukautua!
Peruskoulun tanssitunneilla ei tarvinnut olla mitenkään erityisesti "rytmin vietävänä". Harjoiteltiin tavallisimpien paritanssien askeleet ja toistettiin niitä. Koin homman kaavamaiseksi toistoksi, jollaisesta tykkään. Ei siinä mitään improvisointia ollut.
Rousku kirjoitti: 16 Syys 2023, 00:54Pallopeleistä olen silti aina pitänyt. :shock: Harmikseni meillä oli niitä liikuntatunneilla kovin harvoin. Pallon perässä kirmaaminen vain on ihanaa, koko muu maailma sulkeutuu pois, kun sitä tekee. Ehkä asenteeni oli tarpeeksi aggressiivinen, jotta pärjään, vaikka minulla on fyysiset rajoitteeni. Yritän aina tosissani! Ja ehkä niissä on apua hyvästä avaruudellisesta hahmotuskyvystä myös?
Moniko luokkasi tytöistä harrasti pallopelejä seurassa koulun ulkopuolella? Omina kouluaikoinani pojista kai enemmistö, ja harrastetuimmissa lajeissa kuten jalkapallossa taitotasoero oli niin massiivinen, ettei sitä mikään määrä aggressiivisuutta tai yritystä olisi kentällä kompensoinut. Olisi tarvittu tasoryhmät.

Maalivahtina olin sentään kohtalainen, kun pääsin roolia kokeilemaan. Vähemmän asioita hallittavana. Jos pallo tulee maalia kohti, aseta jokin osa kehostasi sen eteen. Yksinkertaista verrattuna mihin tahansa muuhun rooliin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Timoteus kirjoitti: 16 Syys 2023, 02:18 Moniko luokkasi tytöistä harrasti pallopelejä seurassa koulun ulkopuolella? Omina kouluaikoinani pojista kai enemmistö, ja harrastetuimmissa lajeissa kuten jalkapallossa taitotasoero oli niin massiivinen, ettei sitä mikään määrä aggressiivisuutta tai yritystä olisi kentällä kompensoinut. Olisi tarvittu tasoryhmät.
Ei varmaan kovin moni, sellaisilta otteet vaikuttivat. Yksi oli joka oli pelannut pesäpalloa, ja aiemmin vuoden ajan toinen, joka peräti - jääkiekkoa :eeek: Se oli aika extremeä siihen aikaan.

Ja joo, uskon minäkin, että sukupuoliryhmä tuossa vaikuttaa. Pystyin kompensoimaan fyysisiä puutteita asenteella ja peliälylläkin. Siis vaikka joku pesis, katsoo millä hetkellä lähtee juoksemaan pesältä toiselle.

Mutta harvoinpa meillä pallopelien kaltaista herkkua oli.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5733
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Tästä varma:
3. 🇺🇸 Rachel Bearer - Keep On Dancing (WildDance)

Nämä ehkä:
20. 🇮🇳 Rahul Sipligunj, Kaala Bhairava - Naatu Naatu (TomppaJr)
22. 🇪🇪 Anet Vaikmaa - Viimane tants (Pete)

Sitten arvoin 7 satunnaista nikkiä ja yritin keksiä niille biisit. Nämä ovat mitä sattuu:
27. 🇩🇪 Barbara Dennerlein - Dancing Shoes (Erakkorapu) Tätä yritin laittaa Rouskulle, mutta ei ollutkaan listassa.
17. 🇯🇵 J.A.K.A.M. - Shadow Dance (akuankka13)
19. 🇫🇮 Maukka Perusjätkä - Tanssi (Viiksivallu)
8. 🇬🇭🇿🇦🇺🇸 Kuami Eugene, Group Chat & EMPIRE - I Feel Nice (ratamo1)
18. 🇳🇱 CH!PZ - 1001 Arabian Nights (Taikahuilu) Tää pitäisi tietää naamioraadin jälkeen, mutta kun en tiedä..
30. 🇦🇷 Miranda!, CA7RIEL - Don (Timoteus)
11. 🇰🇷 Lim Kim, Salon de Cassé & Jeonju Pansori Choir - Minjokyo (ENTRANCE) (ESC Addict 98)

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Joo tuo Keep On Dancing on ihan satavarma WildDance :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1119
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Kas tässä kappaleet omistajuuksineen. :joojoo: Yllätyksiä? Veikkauksia menestyjistä?

1. 🇵🇱 MiłyPan & Defis & Topky - JEDEN TANIEC JEDNA NOC (Snude)
2. 🇪🇸🇫🇷 Eva de Marce – Rúmbala (Happy)
3. 🇺🇸 Rachel Bearer - Keep On Dancing (WildDance)
4. 🇮🇪 Ronan Hardiman - Lord of the Dance (jiiii)
5. 🇺🇸 Sparks - The Girl Is Crying In Her Latte (jdjj22)
6. 🇫🇮 Päivi Latvala – Kuolemantanssi (Palikka)
7. 🇫🇷🇨🇦 Kyo & Coeur De Pirate - Dernière danse (Viiksivallu)
8. 🇬🇭🇿🇦🇺🇸 Kuami Eugene, Group Chat & EMPIRE - I Feel Nice (ratamo1)
9. 🇫🇮 Markku Riikonen – Hautajaistango (Havulintu)
10. 🇺🇸 Azealia Banks - Anna Wintour (Maalaispoju)
11. 🇰🇷 Lim Kim, Salon de Cassé & Jeonju Pansori Choir - Minjokyo (ENTRANCE) (ESC Addict 98)
12. 🇧🇪 Jacques Brel - La valse à mille temps (Huilumies)
13. 🇺🇸 Deorro - Rise and Shine (Aleksi)
14. 🇫🇮 NOOLI – Katrilli (DenEurovise)
15. 🇧🇩 Fahim Islam - Bangla Dance (TomppaJr)
16. 🇺🇸 The Contours - Do You Love Me (Tegu)
17. 🇯🇵 J.A.K.A.M. - Shadow Dance (akuankka13)
18. 🇳🇱 CH!PZ - 1001 Arabian Nights (Unihiekkamyrsky)
19. 🇫🇮 Maukka Perusjätkä – Tanssi (klaus-12)
20. 🇮🇳 Rahul Sipligunj, Kaala Bhairava - Naatu Naatu (sziget)
21. 🇩🇪 Klaus Nomi - Falling In Love Again (Saturnus Psycho)
22. 🇪🇪 Anet Vaikmaa - Viimane tants (Celda)
23. 🇯🇴 Akher Zapheer – Ballet (granaattiomena)
24. 🇺🇸 Madonna - Hung Up (Kasper_)
25. 🇬🇧 Tina Charles - Dance Little Lady Dance (romualdo)
26. 🇰🇷 Dreamcatcher - Odd Eye (QuoZu8)
27. 🇩🇪 Barbara Dennerlein - Dancing Shoes (vendsyssel)
28. 🇫🇮 Modem - Luxuria (Hanhis)
29. 🇩🇪 Yamboo & The Real Mapouka-Dancers – Mapouka (Pete)
30. 🇦🇷 Miranda!, CA7RIEL – Don (Spartan kuningas)
31. 🇮🇱 The Tractor's Revenge & Ohad Naharin - Echad Mi Yodea (Koirankuonolainen)
32. 🇫🇷 I Hate Models - Werewolf Disco Club (CottonJoel)
33. 🇸🇪 Yaki-Da - I Saw You Dancing (Taikahuilu)
34. 🇦🇿🇹🇷🇦🇷 Jamal Aliyev & Ece Dağıstan: A. Piazzolla – Libertango (Mini3765)
35. 🇨🇦 Leonard Cohen - Dance Me to the End of Love (UFOPOLI)
36. 🇫🇮 Anssi Tikanmäki - Hautalan Arvin jenkka (Erakkorapu)
37. 🇧🇾 IOWA - Ploho tantsevat (Timoteus)

Avatar
ratamo1
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1119
Liittynyt: 24 Joulu 2012, 00:27
Paikkakunta: Vantaa

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja ratamo1 »

Tegu kirjoitti: 16 Syys 2023, 16:05 8. 🇬🇭🇿🇦🇺🇸 Kuami Eugene, Group Chat & EMPIRE - I Feel Nice (ratamo1)
Tuli kyllä oltua aika selkeä veikattava tässä joukossa. :heh:

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5733
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Tegu »

^ Muut veikkaukset sitten menivätkin ihan pieleen. :hihi: Eikun ESC Addict 98 muuten osuikin! Edit: Ja akuankka13 myös.

Lattekahvi voittaa.
Viimeksi muokannut Tegu, 16 Syys 2023, 16:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
ESC Addict 98
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4285
Liittynyt: 18 Tammi 2014, 17:23
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja ESC Addict 98 »

Saadaan Happyraati taas. :joojoo:
🇪🇸 Eaea 🇱🇹 Sentimentai 🇺🇦 Shum 🇺🇦 Solovey 🇸🇮 Sebi 🇨🇾 Fuego 🇱🇻 Line 🇲🇪 The Real Thing 🇬🇪 Warrior 🇦🇿 Start a Fire 🇲🇪 Igranka
🇦🇱 Suus 🇮🇹 Madness of Love 🇷🇺 Lost and Forgotten 🇱🇻 Probka 🇵🇹 Senhora do mar 🇷🇺 Song #1 🇹🇷 Süper Star 🇹🇷 Rimi rimi ley 🇪🇪 Tii

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16707
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

ratamo1 kirjoitti: 16 Syys 2023, 16:17 35. 🇨🇦 Leonard Cohen - Dance Me to the End of Love (UFOPOLI)
Yksi varhaisimpia kappaleita jotka muistan lapsuudestani; oli ollut pitkään listalla. Olisi varmaan saanut täydet pisteet vanhemmiltani, jos nämä olisivat osallistuneet.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

WildDancella Barbie ja ratamolla Afrikka? :shock:
No nyt en olisi kyllä arvannut!

Mutta ”tää on selkee Jufo” olikin näköjään CottonJoel
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Happy »

Yleistaso oli vähän noh... mut se ei nyt niin yllättänyt


ratamo1 kirjoitti: 16 Syys 2023, 16:19
Tegu kirjoitti: 16 Syys 2023, 16:05 8. 🇬🇭🇿🇦🇺🇸 Kuami Eugene, Group Chat & EMPIRE - I Feel Nice (ratamo1)
Tuli kyllä oltua aika selkeä veikattava tässä joukossa. :heh:
Jep, ja imitointiraadissa jos oisin saanu sut nii oisin imitoinu sua tällä..
Oliki läppä nähä seuraavas hetkes tää täs raadis joka vahvistikin luottoani ratamomusiikin täydelliseen tuntemiseen :mrgreen:

Ompun tän raadin biisi taas kuullostaa siltä ku joku imitois mun todellista musiikkimakua :surrur:

aiinii ja btw söpö toi Celdan viroteema <3

ESC Addict 98 kirjoitti: 16 Syys 2023, 16:28 Saadaan Happyraati taas. :joojoo:
Voitto ehkä korvais imtointiraadin vääryydet :heh:

mut tästä biisistä:

Imitointiraadis kamppailin Rúmbalan lähettämisen kanssa mut lopulta tulin siihe tulokseen ettei se kyl oo tarpeeksi CottonJoelmainen, ois menny menny enempi esim Addictin imitaationa, mul oli tosissaan CottonJoel-lohkoo kolme ehdokasta joista jouduin valitsemaan sen heikoimman (tosin saman artistin duettobiisin)
Mut joo Rumbala on rauhallisuudestaan huolimatta täydellisen tansittava, rakastan noita tangomaisii välisoittoi, biisi on muutenkin fresh as fuck ja tää soittimien balanssi lipoo täydellistä. Eva de Marce ansaitsis kyl enempi suosiota, täten saa myös olla kunnian ensimmäinen raatiartisti jonka oon käyttänyt peräkkäisis raadeis, taitaa jäädä myös viimeiseksi sellaiseksi :kaunis:

En lähettäny tähän raatiin varsinaista "häppybängeriä" (ehkä sit seuravaas? ;)) johtuen siitä että Rúmbala jäi nippanappa pois edellisestä raadista, ja se tuntui täydelliseltä valinnalta tähän. Mut joo Rúmbala 10/10 biisi siinä missä Nada Más oli sellaset 7/10
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Viimeinen johonkin raatiin suorittamani Bangladesh-sukelluksen löytö.
Meow cat, please meow back.

Avatar
Koirankuonolainen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4161
Liittynyt: 25 Tammi 2015, 10:04

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Koirankuonolainen »

Tegun ja jdjj22:n sekä tietty WildDancen olisin osannut arvata ja loput arvaukseni olisivat menneet pieleen.

Eniten näistä tanssimaan houkuttelisi Libertango. Kävi minullakin mielessä yhtenä vaihtoehtona mutta pikaisella etsimisellä en löytänyt sopivaa versiota. Raadissa esitelty on sopiva.
Suomi voitti rahvahaniänet, Ruočči sud’d’uliston da sen mugah kogo Euroviizut. Neče on viritännyh kummastelendua viizufanoin keskes.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Timoteus kirjoitti: 15 Syys 2023, 21:10 En tiennyt, mitä haluan sanoa tai haluanko sanoa mitään. Kappaleen valitseminen ja jo valintaperusteiden keksiminen oli epätavallisen vaikeaa.
Halusin sanoa kappaleella tai valinnalla jotakin, mitä mikään muu kappale tai valinta ei raadissa välttämättä sano. Lisäksi halusin, että mukana on jonkinlainen visuaalinen komponentti. Näillä reunaehdoilla oli vaikea löytää mitään mieluisaa. IOWA pelasti.
ratamo1 kirjoitti: 16 Syys 2023, 16:17 37. 🇧🇾 IOWA - Ploho tantsevat (Timoteus)
"Huonosti tanssiminen on sekin kannanotto", kerrotaan kappaleen sanoissa. "Joka ei tanssi huonosti, ei uskalla ottaa riskejä". Valinta on omistettu kaikille meille huonoille tanssijoille. Jokaisella on oikeus tanssia kykyjensä mukaan. :humppa:

Videolla ei nähdä huonoja tanssijoita vaan hyvien tanssijoiden hassuttelua. Ehkä viesti välittyy noinkin.

Yhtye on perustettu Valko-Venäjällä, mutta sen asemapaikka on jo pitkään ollut Pietari, jossa myös video on kuvattu. Tarkistin yhtyeen sometilit siltä varalta, että siellä olisi jotakin poikkeuksellisen typerää, mutta en löytänyt politikointia. VK:ta lukuun ottamatta yhtyeen sometilit hiljenivät toissa talvena.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Unihiekkamyrsky
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2215
Liittynyt: 27 Tammi 2021, 19:26
Paikkakunta: Oulu

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja Unihiekkamyrsky »

Löysin oman biisini 1001 Arabian Nights TikTokista viime syksynä. Aivan järkyttävän tarttuva ja mieleenjäävä ysärityylinen rallatus suorastaan aneli raatiuttamista jo ensikuulemalta :tuuletus:

Kauan kesti kuitenkin että tuli sopiva raati vastaan, välillä olin sillä asenteella ”kaikki on kuullu tän kuitenki jo TikTokista nii ei tätä voi raatiuttaa enää”.

Pitkästä aikaa nyt odotan että oikeasti voisi olla jossain top 5 mukana.

Toivottavasti myös muut diggas :ihana:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Levyraati 131: Dansevise

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

^ Se oli mun ”lähetä tää jonnekin” -listalla. :surrur:
Meow cat, please meow back.

Vastaa Viestiin