UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
154
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
57
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Kunhan Suomen finaaliputki säilyisi, niin sekin olisi jo iso harppaus viisutaivalta eteenpäin. :heh:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Einingia kirjoitti: 09 Loka 2023, 11:41 Pidetään erinomainen UMK ja viisuissa käyköön miten käy. Ensi vuoden viisut ei kiinnosta v****akaan, niin joku sija 10-15 olisi oikein hyvä. Parasta tietenkin toivon Suomen edustajalle, kuka ikinä tulee olemaankaan, mutta täysin hänestä/heistä riippumattomista syistä en aio viisutaivalta seurata.
Mut tosiaan tää… Jännä et UMK: ta odotan ihan helvetin paljon (oikeastaan enemmän kuin koskaan aiemmin) mut viisut ei vois vähempää kiinnostaa. Toki onhan tässä kuukausia aikaa muuttaa mielipidettä/ajatusta mut voi hyvin olla et ens vuoden viisut jää välistä.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Temuwish
Siemailija
Siemailija
Viestit: 186
Liittynyt: 08 Loka 2023, 11:41

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Temuwish »

viisuilta kirjoitti: 09 Loka 2023, 13:48
Einingia kirjoitti: 09 Loka 2023, 11:41 Pidetään erinomainen UMK ja viisuissa käyköön miten käy. Ensi vuoden viisut ei kiinnosta v****akaan, niin joku sija 10-15 olisi oikein hyvä. Parasta tietenkin toivon Suomen edustajalle, kuka ikinä tulee olemaankaan, mutta täysin hänestä/heistä riippumattomista syistä en aio viisutaivalta seurata.
Mut tosiaan tää… Jännä et UMK: ta odotan ihan helvetin paljon (oikeastaan enemmän kuin koskaan aiemmin) mut viisut ei vois vähempää kiinnostaa. Toki onhan tässä kuukausia aikaa muuttaa mielipidettä/ajatusta mut voi hyvin olla et ens vuoden viisut jää välistä.
Mulla vähän sama, että UMK-kiinnostaa jopa nyt enemmän kuin viisut.

Avatar
Puutarhuri
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1743
Liittynyt: 10 Helmi 2016, 15:23

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Puutarhuri »

Se indie suosikki voisi olla myös tämä? :miettii:
Stoned Statues julkaisi huhtikuussa 2022 huikeita arvioita saaneen debyyttialbuminsa Stoned Statues. Yhtye keikkaili albuminsa tiimoilta ympäri Suomen lähes kaikilla suurilla festivaaleilla, keräten live-esiintymisistään pelkästään hehkutusta ulkomaita myöten. Debyyttialbuminsa keväällä 2022 julkaissut Stoned Statues huomioitiin alkuvuoden Emma Gaalassa upeasti kolmella ehdokkuudella. Yhtye oli ehdolla Vuoden Metalli, Vuoden Tulokas sekä Vuoden kotimainen artisti -kategoriassa (yleisöäänestys). Stoned Statues voitti Indie Awards-tapahtumassa Vuoden Tulokas 2023 -palkinnon.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Temuwish kirjoitti: 09 Loka 2023, 15:35
viisuilta kirjoitti: 09 Loka 2023, 13:48
Mut tosiaan tää… Jännä et UMK: ta odotan ihan helvetin paljon (oikeastaan enemmän kuin koskaan aiemmin) mut viisut ei vois vähempää kiinnostaa. Toki onhan tässä kuukausia aikaa muuttaa mielipidettä/ajatusta mut voi hyvin olla et ens vuoden viisut jää välistä.
Mulla vähän sama, että UMK-kiinnostaa jopa nyt enemmän kuin viisut.
Liityn kerhoon
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Jos nyt tulisi jotain sääntömuutoksia, jotka saisivat tunteeni viisuja kohtaan pehmenemään ja siten välittäisin enemmän siitä, miten Suomelle käy, niin kunhan finaalipaikka tulee niin ei tarvitse suoritusta hävetä. Eri asia tuleeko biisistä/edustajasta myötähäpeät, vaikkei floppaisikaan.

Mutta olisihan se top 15 ihan huikea ja osoitus siitä, että ollaan rakentamassa kestävämpää menestystä. Saas nähdä biisijulkistusten aikaan tammikuussa mihin rahkeet riittää, ja rikotaanko viimein tämä kirous :miettii: no, tällä kaavalla viimeistään 2025 kisoissa pärjätään!
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Fansale avattu eli jos joku ei saanut lippua ja semmosen vielä haluis niin tänne ilmestyy aina välillä lippuja (äsken oli yksi mut se meni jo)

https://www.fansale.fi/fansale/tickets/ ... umk/565243
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Simsalabim kirjoitti: 09 Loka 2023, 19:25 Jos nyt tulisi jotain sääntömuutoksia, jotka saisivat tunteeni viisuja kohtaan pehmenemään ja siten välittäisin enemmän siitä, miten Suomelle käy
Käsittääkseni tammikuussa ilmoitetaan siitä, että muutettiinko äänestystä 50 50 mallista johonkin muuhun.
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Ei auta edes sääntömuutokset ja Ruotsihan pitää tiukasti kiinni juryista, he eivät pärjää ilman niitä.

Ongelmana on koko ruotsalainen show. Jo Liverpool oli pelkkää esimakua siitä. Ruotsin ylistämistä tulostaulussa jo etukäteen, vaikka Alankomaat ei ollut edes finaalissa. Se naurettava Abba-video, eihän voittajan elämä muuttunut mitenkään ainakaan paremmaksi. Ruotsalaiset, pienet viisuedustajat laulamassa aivan liian isoja ja tunnistamattomaksi versioituja brittikappaleita. Vaikka väliaikashow on äänestysajan varjolla, on se aivan liian pitkä, sekä show että äänestysaika. Sen jälkeen se hiton puuduttava jurypisteiden luettelu ja se ärsyttävääkin ärsyttävämpi yleisöpisteiden pamauttaminen siihen päälle. Pienet pisteet ovat julkinen, televisioitu häpeä, puhumattakaan kakkoseksi tulleen julkisesta tuskasta.

Eiköhän ensi vuodelle runtata läpi semeihinkin se tosi-tv-julkihäpeä kuka pääsee finaaliin ja kuka ei, kun tälle vuodelle ei onnistunut.

Juryt voisi aivan hyvin poistaa UMK:stakin, kun ei niistä mitään hyötyä ole.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Varmaan ens vuonna raadit 99% ja yleisö 1% et Ruotsi varmasti voittaa taas :surrur:

Vaikka sattuisin katsomaan niin en äänestä ellei raadeilla ole selvästi vähemmän painoarvoa kuin aiemmin. Nykyisellä systeemillä ois sama kuin nakkais setelit pönttöön ja vetäis alas.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Uskomatonta kitinää ja, että tämä vielä jatkuu ja jatkuu. :rofl: Jos mikään vuosi vuosiin oli yhtä selvää niin se oli, että 2023 yleisö-raati-suhteeseen ei kosketa. Ukrainan ylivoima sodan saaman sympatian takia vuonna 2022 oli niin ylivoimaista yleisöäänissä, että oli selvää, että ei edes keskusteltu siitä jääkö raadit vuoden 2023 kisaan tasapainottamaan tätä. Varmasti olisi herättänyt närää ja keskustelua, jos tuossa äänestyksessä olisi ollut vain yleisöäänet käytössä. Täälläkin olisi hiuksia revitty ja valitettu tylsästä äänestyksestä.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

WildDance kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:09 Uskomatonta kitinää ja, että tämä vielä jatkuu ja jatkuu.
Totta kai se jatkuu. Mitään muutoksia mihinkään ei tulisi jos kukaan ei siitä valittaisi :joojoo:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Einingia kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:01
Eiköhän ensi vuodelle runtata läpi semeihinkin se tosi-tv-julkihäpeä kuka pääsee finaaliin ja kuka ei, kun tälle vuodelle ei onnistunut.
Jos tää tulee niin en kato. En tykkää nähä kun noin parikyt ihmistä kärsii ja odottaa monta minuuttia että pääseekö finaaliin vai ei. Varsinkaan kaikki rivissä ja kaikkien edessä
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

viisuilta kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:17
WildDance kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:09 Uskomatonta kitinää ja, että tämä vielä jatkuu ja jatkuu.
Totta kai se jatkuu. Mitään muutoksia mihinkään ei tulisi jos kukaan ei siitä valittaisi :joojoo:
Mutta tuskin saman agrumentin esittäminen samaisella alustalla (foorumilla) tuhanteen kertaan on enää muutoshakuista, enemmän toksista.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

WildDance kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:19
viisuilta kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:17
Totta kai se jatkuu. Mitään muutoksia mihinkään ei tulisi jos kukaan ei siitä valittaisi :joojoo:
Mutta tuskin saman agrumentin esittäminen samaisella alustalla (foorumilla) tuhanteen kertaan on enää muutoshakuista, enemmän toksista.
Semmosta se on, koita kestää :joojoo:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Suomalaiset on aina ollu ja tulee aina olemaan katkeria Ruotsille, oli asia mikä tahansa.
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Aivan samat fiilikset olisi, vaikka tämä olisi käynyt Norjalle tai vaikka Serbialle.

Ei tämmöistä enää koskaan.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

viisuilta kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:23
WildDance kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:19

Mutta tuskin saman agrumentin esittäminen samaisella alustalla (foorumilla) tuhanteen kertaan on enää muutoshakuista, enemmän toksista.
Semmosta se on, koita kestää :joojoo:
Kyllä minä sen kestän. :peukku: Kunhan yrittää vaan pitää keskustelun rikkaana ja jotenkin kiinnostavana. Kateellinen ja myrkyllinen vuodatus viestistä toiseen ei ruoki minkäänlaista keskustelua ja ei ole edes tämän foorumin tarkoitus. Sinunkin "ensi vuoden viisujen katsomatta jättäminen" on jo hyvin rekisteröity. :joojoo:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

WildDance kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:28
viisuilta kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:23
Semmosta se on, koita kestää :joojoo:
Kyllä minä sen kestän. :peukku: Kunhan yrittää vaan pitää keskustelun rikkaana ja jotenkin kiinnostavana. Kateellinen ja myrkyllinen vuodatus viestistä toiseen ei ruoki minkäänlaista keskustelua ja ei ole edes tämän foorumin tarkoitus. Sinunkin "ensi vuoden viisujen katsomatta jättäminen" on jo hyvin rekisteröity. :joojoo:
Kyyyl myös tota ”uliuli pääskää jo yli” näkee vaikka kuinka paljon :roll: Semmonen nyt varsinkaan ei auta pääsemään yli.
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

viisuilta kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:35
WildDance kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:28

Kyllä minä sen kestän. :peukku: Kunhan yrittää vaan pitää keskustelun rikkaana ja jotenkin kiinnostavana. Kateellinen ja myrkyllinen vuodatus viestistä toiseen ei ruoki minkäänlaista keskustelua ja ei ole edes tämän foorumin tarkoitus. Sinunkin "ensi vuoden viisujen katsomatta jättäminen" on jo hyvin rekisteröity. :joojoo:
Kyyyl myös tota ”uliuli pääskää jo yli” näkee vaikka kuinka paljon :roll: Semmonen nyt varsinkaan ei auta pääsemään yli.
Minun viesti ei sisältänyt pelkästään, vaan myös näkökulman, mitä en ollut aikaisemmin esittänyt täällä. :joojoo: :peukku: Toivon vaan, että asioihin ei jäädä jumiin. Turhan negatiivisuuden levittäminen ei koskaan rakenna mitään. Huomasin saman tässä lipunmyynti-keskustelussa. En vain haluaisi, että Kuppilan järkevä ja argumentoitava keskustelu muuttuisi jodelin tasolle.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Mä oon ainakin jo valmis jättään viime keväisen pettymyksen taakseni, ja kohdata katseeni kohti uusia pettymyksiä :heh:
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Mikseesrekisteröidyn kirjoitti: 09 Loka 2023, 19:59
Simsalabim kirjoitti: 09 Loka 2023, 19:25 Jos nyt tulisi jotain sääntömuutoksia, jotka saisivat tunteeni viisuja kohtaan pehmenemään ja siten välittäisin enemmän siitä, miten Suomelle käy
Käsittääkseni tammikuussa ilmoitetaan siitä, että muutettiinko äänestystä 50 50 mallista johonkin muuhun.

Ah, joutuu vielä odottelemaan.

Kaikissa systeemeissä on ongelmansa, pitää valita, mitä ongelmia halutaan sietää. En tiedä meneekö tämä jo offtopic mutta imo UMKn pisteytystapa on aika ideaali. Vaikka se tarkoittaisikin, että sellaiset maat kuin Puola menestyisivät epäreilun hyvin, ja ulkomusiikilliset tekijät saisivat painoarvoa. Mieluummin se, kuin tiettyjen maiden monopoliasema ja maksavien äänestäjien polkeminen, joka köyhdyttää musiikillista monipuolisuutta.

Taisin avata Pandoran lippaan :heh:
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Itsekkin olen sitä mieltä että valta kuuluu kansalle, vaikken kyseistä puoluetta edustakkaan :heh:
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mäkin olen varmaan tätä hokenut jo tarpeeksi, mutta sanonpahan sen taas. Mulle 50-50 systeemi ei ole ongelma, vaan se, että raadit tuntuu arvostavan vain tiettyjä genrejä. Raatien kokoa tulisi muuttaa ja saada niihin enemmän eri musiikkityylejä arvostavia tyyppejä.
Crown the Witch! :twisted:

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Nekku kirjoitti: 09 Loka 2023, 21:34 Mäkin olen varmaan tätä hokenut jo tarpeeksi, mutta sanonpahan sen taas. Mulle 50-50 systeemi ei ole ongelma, vaan se, että raadit tuntuu arvostavan vain tiettyjä genrejä. Raatien kokoa tulisi muuttaa ja saada niihin enemmän eri musiikkityylejä arvostavia tyyppejä.
Joo, siis jos ei raatien painoarvo muutu, niin ainakin raatien kokoa tulisi muuttaa. Olen monesti varmaan sanonut mutta eihän siinä ole mitää järkeä että muutamalla ihmisellä on yhtä paljon sananvaltaa kuin miljoonilla ihmisillä
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Uskon, että EBU:lle on viime kevään ''skandaalin'' jälkeen palautetta raadeista ropissut ja paljon. Ruotsin viisutouhut vielä menettelee, mutta jos raateihin ei saada minkäänlaista muutosta aikaan, niin kyllähän se rehellisesti sanottuna syö omaa kiinnostusta koko kilpailua kohtaan. :sorivaan: Siksipä yhdyn pariin kommenttiin siitä, miten UMK kiinnostaa tällä hetkellä huomattavasti enemmän kuin itse viisut Malmössä. Lähinnä siis tulevista edustajista (ja mahdollisista muutoksista itse kilpailua koskien) riippunee se, miten kiinnostunut olen seuraamaan ensi vuoden kisoja.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Einingia kirjoitti: 09 Loka 2023, 20:01 Eiköhän ensi vuodelle runtata läpi semeihinkin se tosi-tv-julkihäpeä kuka pääsee finaaliin ja kuka ei, kun tälle vuodelle ei onnistunut.
Tämä on itse asiassa ihan mielenkiintoista nähdä. Jos muutos todella halutaan viisuihin, niin kyllä se jossain kohtaa runnotaan läpi. Toivottavasti EBU:lla kuitenkin joku järki pysyy päässä.

Raadeista sen verran, että ihmettelen kyllä, jos mitään muutosta ei nyt saada aikaiseksi, koska tosiaan palautetta EBU on varmasti saanut enemmän kuin tarpeeksi. Pystyn hyväksymään vanhan 50-50 mallin, jos raadit kuitenkin kokisivat muutoksia. Tuskin EBU itsekään haluaa kokea enää samanlaista katastrofia ääntenlaskussa, sen luulisi jo riittävän syyksi muutoksille.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5773
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

En minäkään kyllä usko että ainakaan Ruotsi mitään muutosta tähän raatisysteemiin on tekemessä ellei sitten useat maat ala uhitella boikotilla
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 897
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Jomard kirjoitti: 09 Loka 2023, 05:35 Mikäli tämä sisäpiiritieto ettei Warnerilta olisi ketään mukana pitäisi paikkansa, olisi mahdollisten osallistujien spekulointi paljon helpompaa, sillä nämä kaikki jäisivät poissa arvailuista:

Tuntuu kyllä hyvin epätodennäköiseltä, ettei yksikään allaolevasta joukosta olisi mukana vai mitä tuumitte :shock:

https://warnermusic.fi/artistit/#kotimaiset


Tosin jäähän näitä vaihtoehtoja vielä:

https://sonymusic.fi/artists/

https://www.universalmusic.fi/artists/

https://www.rankakustannus.fi/

https://www.capitolrecords.fi/artistit
(+ Timmy Tattari)
Rupesin pohtimaan Maustetyttöjen mahdollista osallistumista ja siinä yhteydessä löytyi vielä tämäkin levy-yhtiö, liekö heillä sitten resursseja viisuihin artistia lähettää, mutta omasta mielestäni Maustetytöt olisivat ehdottomasti enemmän mahdollisuus kuin uhka <3

https://www.isthisart.fi/

Ja täältäkin löytyisi hyviä ehdokkaita kuten Kiki :ihana:

https://kaikuentertainment.fi/artistit/
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5734
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Jomard kirjoitti: 10 Loka 2023, 07:18 https://kaikuentertainment.fi/artistit/
Jaa, tämä näköjään on nykyisin Sanoma Median omistuksessa. Nyt kun artistilistaa selailee, niin aika moni noista tosiaan on tainnut pyörähtää Vain elämäässä. Silmään osui myös muuan Timo Pieni Huijaus. :mrgreen:

Vastaa Viestiin