UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
154
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
57
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Einingia kirjoitti: 26 Joulu 2023, 12:20 Viisuthan ne poliittiset ovat, ei suinkaan UMK. Näyttävänä ja puhuttavana tapauksena UMK on tainnut nyt saada parit hybridivaikuttajat niskaansa.
Kyllä se shitti näyttää valuvan ylhäältä alas UMK:n ja muiden karsintojen niskaan. Blind Channelin kaudella jäi positiivisesti mieleen miten suora ja selkeä viestintä Ylellä oli. Jotain samanlaista toivoisin nyt. Luulen että tästä käydään voittajan kanssa taas keskustelu UMK:n jälkeen kuten tuolloin ja jospa jotain pientä valmennusta millaista viestintää ja ulostuloa asiasta kannattaa tehdä. Käärijäkin sai omat kohunsa viime keväänä, mutta siitäkin selvittiin.
Nyt ne verhot kii

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

TomppaJr kirjoitti: 26 Joulu 2023, 18:00 Hmm Arpan keikkakalenteri näyttää kyllä aika epäilyttävältä. Onnistuisi sekä UMK että viisut hyvin. :uujee:
Arppa? Onkos tää nyt jotain indietä? Aika taiteellinen omaperäinen ote hänellä kun katsoin tuota Avaruuskakut biisin musavideota.

Edit. Jaa tämäkin ollut linnanjatkoilla 2023. Onko siellä koko UMK-kööri ollut, ainakin spekuloidut sellaiset.

Edit 2. Juu ei oo hänen aikaisempi tuotanto oma juttu, mutta ihanan raikas uusi nimi spekulointiin. Kaikki on mahdollista :joojoo:
Viimeksi muokannut hercules, 26 Joulu 2023, 18:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2105
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Israelillahan oli viime vuonnakin ongelmia pääsystä kisoihin, mutta pääsii kuitenkin. Kyllä varmaan Euroviisut käydään nytkin kuten asiaan kuuluu, toivotaan ainakin. Kyllä noi sodan ja rauhan asiat täytyy hoitaa muulla tavoin, kuin rokottamalla Euroviisuja, koronassa oli jo aivan tarpeeksi kestämistä.

Eläköön Eurooppa ja Euroviisut :tuuletus:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8357
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ruotsalaiset nyt ainakin haluavat viisunsa pitää, ei ne kyllä missaa ABBAn voiton 50-vuotisjuhlintaa mistään hinnasta.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 902
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Oletteko muuten miettinyt noitten finalistien biisien esityskielten suhdetta, jos näitä esiin nostettuja nimiä miettii niin iso osa taitaa olla suomenkielisiä, en kuitenkaan oikein usko että olisi vaan yksi englanninkielinen (rockanthem) mukana, joten siinä mielessä esim. tuo Jesse Markin voisi hyvinkin olla tuo indiesuosikki. Toki myös tuo ysäribiisi (Timmy, Windows95man) voi olla englanniksi ja ehkä myös se balladi (esim. Sara Siipola), mutta loput kyllä kuulostavat enemmän suomenkielisiltä: intensiivinen biisi (Sexmane tms.), bängeri (Sabotage, Abreu) ja duo (MG & Nublu tai Parkkonen) Eipä sillä, että itselle tuolla kielellä niin väliä on, mutta varmaan UMK on nyt ainakin pari kolme enkkubiisiä mukaan halunnut :mitvit:

Edit: Mistäköhän tulikin mieleen, mutta olisipa hauska kuulla myös vähän viron kieltä UMK:ssa :joojoo:
Viimeksi muokannut Jomard, 27 Joulu 2023, 05:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

En halua edistää tätä vastakkainasettelukeskustelukulttuuria (hyi mikä sana)... MUTTA mun mielestä on kummallinen sellainen arvomaailma, jossa Euroviisut laitetaan etusijalle etenkin tässä maailmantilanteessa. Luulisi että tärkeintä on kuitenkin esiintyjien, työntekijöiden ja katsojien henki ja turvallisuus, ei festivaalihumu. Ei mikään yhteiskunnan osa-alue jää koskemattomaksi pandemioiden, sotien ja muiden kiihtyvien humanitaaristen kriisien keskellä. Musta tuntuu että täällä pohjoisessa ollaan tuudittautuneita valheelliseen turvallisuudentunteeseen jossa prioriteetit on ihan vääristyneet.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^^ samoilla linjoilla! Luulen että tiimi on suosinut suomenkielisiä positiivisen palautteen vuoksi. Itsekin toivon, että jatketaan tällä linjalla, toki biisi edellä. Jos se paras on englanniksi niin ei se ole mulle ongelma. Mutta varmasti on tasapainoksi myös englanninkielisiä ehdokkaita. Veikkaisin myös 5/2-suhdetta suomen hyväksi
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Itse uskon että 4 suomenkielistä ja 3 englanninkielistä olettaen että ysäribiisi olisi englanniksi. Silloin menisi omaan veikkauslistaan. Jos taas mietin että ysäribiisi, indie ja rock anthem olisivat englanniksi niin olisi iso mahdollisuus että suomenkielistä musaa menisi taas maailmalle. Rock anthem kuulostaisi potentiaaliselta edustajalta, mutta Cyan Kicks laskee itselläni odotuksia voitosta.
Nyt ne verhot kii

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minäkin kyllä uskon, että koko viisut ovat edelleen vaarassa peruuntua muuttuneen maailmantilanteen ja kohonneen terrorismiuhkan takia. Siihen ei vaikuta, vaikka kuinka Ruotsi haluaisi viisut järjestää tai vaikka kuinka Euroviisujen pohjimmainen tarkoitus on yhdistää kansoja, kun ihmishenget ovat vaarassa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kyllä itseäkin huolettaa. Ei tiedä mihin Euroopan turvallisuus kehittyy tulevan vuosikymmenen aikana. Euroviisuja ei ole testattu kun on täysi rähinä päällä. Ja jo nyt tulee paineita joka suunnasta viisuja kohtaan. On maita jotka eivät enää halua leikkiä toistensa kanssa. Toivottavasti saataisiin oikeudenmukainen rauha ja ratkaisu nykyisiin kriisipesäkkeisiin.
Nyt ne verhot kii

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

hercules kirjoitti: 27 Joulu 2023, 10:19 Itse uskon että 4 suomenkielistä ja 3 englanninkielistä olettaen että ysäribiisi olisi englanniksi. Silloin menisi omaan veikkauslistaan. Jos taas mietin että ysäribiisi, indie ja rock anthem olisivat englanniksi niin olisi iso mahdollisuus että suomenkielistä musaa menisi taas maailmalle. Rock anthem kuulostaisi potentiaaliselta edustajalta, mutta Cyan Kicks laskee itselläni odotuksia voitosta.
Samoilla linjoilla. Ysäritanssittaja tuntuisi luontevammalta englanninkieliseltä kuin klubibängeri, josta tuli itselleni ainakin mielleyhtymä johonkin Ram pam pam-tyyliseen, toki vielä bängäävämpään. Yllätyn, jos nämä on toisin päin, mutta ken tietää. Indie voi sinänsä olla suomeksikin, skenestä löytyy kyl molempiin kieliin vaihtoehtoja, mut jotenkin nojaisin kans englannin puoleen. Rockanthem on se, joka on mulle vaikein kuvitella suomeksi, varsinkin kun kyseessä on maailmalla keikkaileva bändi, joista suurin osa varmaan kuitenkin tekee englanninkielistä musiikkia.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13071
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

Mutta eikös koronavuoden (2020) perumisen jälkeen keksitty eräs keino (live-on-tape), jolla viisut voitaisiin pahimmassa tapauksessa viedä läpi?

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

MIH96 kirjoitti: 27 Joulu 2023, 12:17 Mutta eikös koronavuoden (2020) perumisen jälkeen keksitty eräs keino (live-on-tape), jolla viisut voitaisiin pahimmassa tapauksessa viedä läpi?
Jep! Voi olla että jossain vaiheessa koko formaattia joudutaan muuttamaan tähän suuntaan, ainakin yksittäisinä vuosina.

Mä luulen, että mun arvauksen englanninkieliset on rock-anthem ja JOKO indie tai ysäri. On vaikea nähdä duoa, bängeriä tai voimabiisiä englanniksi.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 902
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Simsalabim kirjoitti: 27 Joulu 2023, 12:27

Mä luulen, että mun arvauksen englanninkieliset on rock-anthem ja JOKO indie tai ysäri. On vaikea nähdä duoa, bängeriä tai voimabiisiä englanniksi.
Tuo kuulostaisi järkeenkäyvältä, mutta ainakaan näin äkkiseltään en keksi muuta englanniksi laulavaa indieSUOSIKKIA kuin se Jesse M :mitvit:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Jomard kirjoitti: 27 Joulu 2023, 12:33
Simsalabim kirjoitti: 27 Joulu 2023, 12:27

Mä luulen, että mun arvauksen englanninkieliset on rock-anthem ja JOKO indie tai ysäri. On vaikea nähdä duoa, bängeriä tai voimabiisiä englanniksi.
Tuo kuulostaisi järkeenkäyvältä, mutta ainakaan näin äkkiseltään en keksi muuta englanniksi laulavaa indieSUOSIKKIA kuin se Jesse M :mitvit:
En tiedä missä kategoriassa esim. oskr oli mutta jostain aika puskista tulee joku suht tuntematon vetämään jonkun englanninkielisen viisun :heh: UMK voi hieman käyttää värityskynää tai en yllättyisi.

Edit. Jokohan on kaikki musiikkivideot editoitu valmiiksi. Kaikki alkaa olemaan valmista :uujee:
Nyt ne verhot kii

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

WildDance kirjoitti: 27 Joulu 2023, 10:54 Minäkin kyllä uskon, että koko viisut ovat edelleen vaarassa peruuntua muuttuneen maailmantilanteen ja kohonneen terrorismiuhkan takia. Siihen ei vaikuta, vaikka kuinka Ruotsi haluaisi viisut järjestää tai vaikka kuinka Euroviisujen pohjimmainen tarkoitus on yhdistää kansoja, kun ihmishenget ovat vaarassa.
Kynnys viisujen perumiselle tässä kohtaa on kyllä todella korkea. Ei tällaisia pitkään suunniteltuja isoja kulttuuri- tai urheilutapahtumia ole ollut koskaan tapana perua pelkän kohonneen terrorismiuhan takia. Eikä mielestäni pidäkään, sillä silloinhan terroristien annetaan voittaa.

Se on kyllä totta, että terrorismiuhka on varmasti ihan aito ja vakava. Ruotsiin kohdistuu muutenkin uhkaa, minkä lisäksi Israelin mukanaolo varmasti lisää sitä. Saa olla kyllä todella järeät turvatoimet ensi keväänä. Toivottavasti Säpo ylipäätään tekee jo ennen viisuja ennalta-ehkäisevää tiedustelua/tarkkailua, koska ei ne pelkät tiukat turvatoimet sinänsä kaikkea estä.
Viimeksi muokannut AX + X0, 27 Joulu 2023, 12:53. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8357
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viisut järjestetään, ei siitä ole kahta sanaa. Turvallisuuspalvelun täytyy olla vain tavallistakin paska jäykempänä tällä kertaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Jomard kirjoitti: 27 Joulu 2023, 12:33
Simsalabim kirjoitti: 27 Joulu 2023, 12:27

Mä luulen, että mun arvauksen englanninkieliset on rock-anthem ja JOKO indie tai ysäri. On vaikea nähdä duoa, bängeriä tai voimabiisiä englanniksi.
Tuo kuulostaisi järkeenkäyvältä, mutta ainakaan näin äkkiseltään en keksi muuta englanniksi laulavaa indieSUOSIKKIA kuin se Jesse M :mitvit:
Suomalaisesta indieskenestä löytyy kyllä englanninkielisiä tekijöitä Jessen lisäksi liuta, mutta hyvä pointti, onko ne varsinaisesti suosikkeja. Toki indiesuosikki on hyvin eri asia kuin kansan laajempi suosikki, Lxandraa olisin voinut hyvinkin kuvitella UMK-tiimin kutsuvan indiesuosikiksi, mutta eipä häntä kovin moni tavan UMK-katsoja tuntenut. Jotenkin mieltäisin itse, että tää indiesuosikki olis vähän "pienempi tekijä", sillä on vähän matalampi kynnys kutsua uran ehkä hienoimmaksi biisiksi jonkun sellaisen UMK-osallistujan biisiä, jonka musiikki ei ole suurelle yleisölle kauhean tuttua ja josta harvemmilla ihmisillä on vahvoja ennakkomielipiteitä :heh:
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Live-on-tape-viisut voivat olla kyllä varteenotettava vaihtoehto, jos tilanne vielä eskaloituu. Tuo on toki sääli köyhemmille maille. Täytyy toki toivoa, että kaikki päättyy hyvin. Tilanne tosin elää ja lännessä ei voida enää tuudittautua samaan turvallisuuteen, mitä aikaisemmin. Viisut eivät kuitenkaan ole prioriteetti numero ykkönen. Vielä ei ole lavoja ja muuta rakennettu. Uskon kyllä, että EBU seuraa tilannetta hyvin aktiivisesti ja, että heillä on viisautta tarvittaessa tehdä järeitä ratkaisuja turvallisuuden takeeksi.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Singlen julkaisemisprosessi suoratoistopalveluissa käynnistetään yleensä noin paria viikkoa ennen julkaisupäivää, joten tuolla matikalla tulevat UMK-kappaleet ladataan Spotifyn julkaisuputkeen jo tulevien päivien aikana. Lisäksi virallisia vihjeitä artisteista *oletettavasti* aletaan julkaisemaan jo ensi viikolla. Eli kohta se on jo menoa! Näin ollen alkaa olemaan viimeiset ajat koota yhteen veikkauslistaa, joka ei perustu mahdollisiin vuotoihin tai tuleviin, toivottavasti hieman tarkempiin vihjeisiin UMK24-kauden artisteista.

Ensinnäkin bravo UMK-tiimi, tähän mennessä aiempien vuosien vuotoreiät on onnistuttu paikkaamaan varsin hyvin. Vaikka spekulaation piireissä on ollut lukuisia artisteja kuukausien ajan, en ole juuri kenenkään kohdalla yli 50 prosenttisesti vakuuttunut siitä, että kyseinen artisti on mukana. Vaikka jonkinlaisia savun merkkejä toisinaan on voinut olla ilmassa, mikään asia ei ole niin vahvasti puoltanut osallistumisen puolesta. Yhdenkään artistin kohdalla en voi hyvällä omalla tunnolla sanoa, että artistin osallistuminen on todennäköisempää kuin se, että artisti ei ole mukana.

Tämä foorumi ja tämä ketju on se paikka, jossa niitä savun merkkejä pohditaan ja analysoidaan tarkasti. Jos artisti haluaa päästä nettispekulaatioihin ja sitä myöten saada yhden iltapäivälehden nettiotsikon itsestään, on hyvä tarjota tarjottimella itsestään UMK:hon sopiva vihje. Näitä voimme nähdä enemmän ensi viikon aikana. Toinen reitti ihan kenelle tahansa on postata nimettömänä "sisäpiirilähteenä" someen seitsemän nimen lista ja seurata, meneekö se läpi kuin väärä raha.

Olen yllättynyt jos Warnerilta ei ole mukana yhtäkään artistia UMK:ssa. En sano, että se ei ole mahdollista, mutta jokseenkin eriskummallista se olisi jos Suomen hittimusiikkikenttässä vahvasti kiinni oleva levy-yhtiö tai sen alamerkit eivät olisi mukana Suomen suurimmassa musiikkishowssa. Asko Kallonenkin on haastattelussa maininnut, että UMK on tällä hetkellä se ohjelma, jos hitit nousevat. Aivan kuten Vain elämää oli ohjelman parhaimpina vuosina. Kallonen toimi Warnerin General Managerina viime syksyyn asti. Oma villiveikkaukseni on, että Warnerilta olisi mukana Samuli Edelmann.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33319
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pete »

Speed kirjoitti: 27 Joulu 2023, 13:53 Olen yllättynyt jos Warnerilta ei ole mukana yhtäkään artistia UMK:ssa.
Aivan varmasti sieltä on pyritty mukaan, mutta jos biisit eivät ole olleet tarpeeksi korkeatasoisia, ovat voineet jäädä ulkopuolelle.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Pete kirjoitti: 27 Joulu 2023, 13:59
Speed kirjoitti: 27 Joulu 2023, 13:53 Olen yllättynyt jos Warnerilta ei ole mukana yhtäkään artistia UMK:ssa.
Aivan varmasti sieltä on pyritty mukaan, mutta jos biisit eivät ole olleet tarpeeksi korkeatasoisia, ovat voineet jäädä ulkopuolelle.
Juuri tuo on se seikka, mikä on täysin mahdollista, mutta josta aidosti yllättyisin. Warnerin kokoinen pulju ja kaikki heidän artistien mahdolliset ehdokaskappaleet olisivat karsiutuneet finalistien ulkopuolelle.

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 902
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

^ Tai jos ne vaan haluaa Warnerilla vetää henkeä ja pitää välivuoden Käärijä-rumban jälkeen :mitvit:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

^Kummallista olisi ajatella että nyt on menestytty liikaa että pidetäänpä tämmöinen rokulivuosi ja nostetaan jalat pöydälle. Liian hyvä bisnes ollut tämä tässä :heh:

Edit. Mutta jännä nähdä onko Warnerilta ketään mukana. Itse hieman odotan, mutta puhtaasti omien veikkausten takia. Vain yksi tietää miten sisällä tämä kyseinen työntekijä on firmassa, onko hänellä se tieto jos joku kilpailija on mukana ja jos on, kertooko hän sen talon ulkopuoliselle. Paljon jossiteltavaa :miettii:
Viimeksi muokannut hercules, 27 Joulu 2023, 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nyt ne verhot kii

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6617
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Jaa että täällä ollaan sitä mieltä, että viisut peruttaisiin. Ei taatusti ole tapahtumassa. Jos nyt ei kolmas maailmansota ala seuraavan puolen vuoden sisään, niin en näe yhtäkään syytä, miksi viisut edes pitäisi perua. Pelkkä kohonnut terroriuhka ei riitä syyksi. Eihän mitään isoja tapahtumia voitasi enää pitää, jos pelko terrorista määrittäisi kaikkea. Toki turvallisuuteen pitää kiinnittää entistä enemmän huomiota, mutta eiköhän se nykyään ole jo muutenkin ihan huippuunsa viritettyä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17297
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ no mut onhan viisut peruttu influenssa-aallonkin takia
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8357
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Korona kosketti kaikkia osallistujia. Sotatilanteet menee enemmänkin boikoteilla tai osapuolten sulkemisella tapahtumasta jos ylipäätään mitään tapahtuu.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Nämä konfliktit ovat vaan alkamassa levitä maailmanlaajuiseksi ongelmaksi. Koronan varallisuudesta voi olla montaa mieltä, vaikka voihan tuota perusteella varotoimenpiteenä, että ei ei ollut tarpeeksi tietoa ja näyttöä taudista. Kyllä näissä sodissa ja jännitteissä se isompi uhka kytee.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8357
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Toki jos suursota syttyy, niin sit perutaan varmaan moni muukin pippalo, mutta tällä hetkellä ei näytä siltä, että seuraavan puolen vuoden aikana maailma syttyisi palamaan. Paikallisia konflikteja ovat, eikä kellään ulkopuolisella ole intressejä niitä laajentaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2240
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

hra47 kirjoitti: 27 Joulu 2023, 17:05 Toki jos suursota syttyy, niin sit perutaan varmaan moni muukin pippalo, mutta tällä hetkellä ei näytä siltä, että seuraavan puolen vuoden aikana maailma syttyisi palamaan. Paikallisia konflikteja ovat, eikä kellään ulkopuolisella ole intressejä niitä laajentaa.
Venäjän ollessa sotataloudessa se lähes alkaa elämään konflikteilla ja eskalaatioilla. Tuota itänaapuria ei kannata aliarvioida kun Putin käy pyhää sotaansa neuvostoaikojen suuruutta tavoitellen, hajottaa itäiset demokratiat ja yhdistää "Russkiy Mir".
Nyt ne verhot kii

Vastaa Viestiin