UMK24: yleiskeskustelu

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Suosikkisi UMK24-kappaleista? (max 2)

Cyan Kicks – Dancing with demons
42
11%
Sexmane – Mania
17
4%
Sara Siipola – Paskana
154
39%
Jesse Markin – Glow
36
9%
Windows95man – No rules!
52
13%
Sini Sabotage – Kuori mua
57
15%
Mikael Gabriel x nublu – Vox populi
35
9%
 
Ääniä yhteensä: 393

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Bongasin Instagramin kommenttikentästä kommentin, että Windows95man soittaisi aina dj-keikoillaan Sandstormin. Joku tällainen running gag siis mahdollisesti on, joka kyllä yhdistäisi tohon vihjeeseen vielä konkreettisemmin. Tokihan täälläkin aiemmin jaettu artikkeli yhdistää, oli aikanaan meemi jossa soitti Sandstormia lentokoneessa tms. Auttakaa nyt saatana :rofl:

Edit// Tässä vielä linkki tähän Sandstorm-lentokonevideoon, joka oli artikkelissa:

https://fb.watch/pqA-_Ledgd/
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Andrei Koivumäki vihjailee IG:ssa, että edes Jodel tai Seiska ei tiedä mitä tapahtuu 10.1

No sen varmaan tiedän, että 99,9 %:n varmuudella ei ole silti UMK:ssa mukana. Ehkä 0.1 %:n mahis sille, että yllättävä duo on joku Andrei & Diandra. Tai keiden muiden laulajien ystävä herra onkaan.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 901
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

^^ Juu ja siihen skaala on mieletön vinkkiin sopii myös tuo, että siinä yhdistyy valokuvaaja - kuvataiteilija - dj (Keisteri) ja muusikko - ääninäyttelijä - laulaja - tuottaja (Piispanen) eli kyllä mä tän ostan ja pidän melko varmana :peukku:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

aihe_
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 58
Liittynyt: 12 Touko 2017, 02:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja aihe_ »

AX + X0 kirjoitti: 07 Tammi 2024, 19:16 Andrei Koivumäki vihjailee IG:ssa, että edes Jodel tai Seiska ei tiedä mitä tapahtuu 10.1

No sen varmaan tiedän, että 99,9 %:n varmuudella ei ole silti UMK:ssa mukana. Ehkä 0.1 %:n mahis sille, että yllättävä duo on joku Andrei & Diandra. Tai keiden muiden laulajien ystävä herra onkaan.
Hmm..

Edit. Seiskan otsikko siis ”Kiinteistöpohatta Andrei "ADK" Koivumäki oli Lappeenrannan kovimpia räppäreitä - julkaisi "Tää on mun show" -sinkun ja liimaili ADK-tarroja pitkin kaupunkia!”

https://www.seiska.fi/kotimaa/kiinteist ... kia/438139
Viimeksi muokannut aihe_, 07 Tammi 2024, 19:28. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

^^ Kommentoin Instagramiin lähes täysin samaa kuin sä, joten ollaan selkeesti samoilla linjoilla :heh: Näillä menen huomista kohti. Kolmonen ja nelonen mulle vielä hämäriä. Justeeraan seuraavien vihjeiden perusteella sit.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6613
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Unohdan koko ajan, että Windows95man tosiaan on DJ. Hieman kyllä nousee kauhukuvat mieleen, onko viisuissa koskaan pärjätty tällä DJ + laulaja yhdistelmällä. Onko kenelläkään myöskään tietoa tämän Henri Piispasen laulutaidoista. Ja miksi juuri hänet on kaivettu duoon laulajaksi? Kai laulaja voisi olla joku muukin.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Vuoto
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 11:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vuoto »

AX + X0 kirjoitti: 07 Tammi 2024, 19:16 Andrei Koivumäki vihjailee IG:ssa, että edes Jodel tai Seiska ei tiedä mitä tapahtuu 10.1

No sen varmaan tiedän, että 99,9 %:n varmuudella ei ole silti UMK:ssa mukana. Ehkä 0.1 %:n mahis sille, että yllättävä duo on joku Andrei & Diandra. Tai keiden muiden laulajien ystävä herra onkaan.
Andrei Koivumäki on entinen artisti/räppäri
Kiinteistöpohatta Andrei "ADK" Koivumäki oli Lappeenrannan kovimpia räppäreitä - julkaisi "Tää on mun show" -sinkun ja liimaili ADK-tarroja pitkin kaupunkia!
https://www.seiska.fi/kotimaa/kiinteist ... kia/438139

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Andrei Koivumäellä näyttää olevan takanaan myös jonkinlaista ”rap-uraa”:

https://www.seiska.fi/kotimaa/kiinteist ... kia/438139

Okei, nostan todennäköisyyden 1 %:n tasolle, että on mukana duona Diandran tai jonkun muun kanssa. Menisi esim. tuohon kolmanteen vihjeeseen. Onhan Koivumäkeä tituuleerattu kiinteistömaailman Cheekiksi.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 901
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Mut saa sit vapaasti lynkata, jos oon ihan hakoteillä, mutta näinkin tää homma vois lopulta edetä:

To: Cyan Kicks
Pe: Sexmane
Ma: Sini Sabotage
Ti: Mikael Gabriel & Nublu
Ke: Windows95man & Henri Piispanen
(To: Jesse Markin)
(Pe: Sara Siipola)
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Kakka? :heh:


Edit: Tuolla lähteenä 13 on joku Alma Talent? :heh:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Andrei_Koivum%C3%A4ki
Viimeksi muokannut Treilio, 07 Tammi 2024, 19:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Vuoto
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 11:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vuoto »

Voihan olla, että Andrei seurustelee Diandran kanssa (tästä on huhuja) ja Andrei viittaa siihen, että Diandra on mukana UMK:ssa.

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Jomard kirjoitti: 07 Tammi 2024, 19:35 Mut saa sit vapaasti lynkata, jos oon ihan hakoteillä, mutta näinkin tää homma vois lopulta edetä:

To: Cyan Kicks
Pe: Sexmane
Ma: Sini Sabotage
Ti: Mikael Gabriel & Nublu
Ke: Windows95man & Henri Piispanen
(To: Jesse Markin)
(Pe: Sara Siipola)
Mä pidän Jesseä tällä hetkellä itselläni tiistain kohdalla, mutta olen siitä samoilla linjoilla, että maanantaina luulisin sitten olevan jommankumman naisista. En usko, että laitettaisiin periaatteessa miehet peräkkäin ja naiset peräkkäin CKta lukuunottamatta. Mutta Jesse ei mulla oo tuohon lukkoonlyöty ja varsinkin jos tulee sopivammat vihjeet niin vaihdan sit MG&Nubluun ton tiistain slotin. Mutta olen varmaan pahemmin hakoteillä kuin olen koskaan ollut :heh: Ainoa, josta olen sanoisinko varma just nyt, on Sexmane toisena.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Vuoto
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 11:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vuoto »

Andrein opinnäytetyön nimi on "Musiikkialbumin projektinhallinta Suomessa". Kiinnostusta musiikkiin on.

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Diandra näyttää kyllä IG:n perusteella olevansa lähdössä johonkin reissuun, onkohan UMK-julkistuksen aikaan Helsingissä?

Andrei käsittääkseni tuntee monia artisteja ja musa-alan ihmisiä. Yksi vaihtoehto voisi olla esim. Andrei & Tuuli. ”Timantit on ikuisia”- vihje viittaisi silloin taitavasti molempiin heihin. Jos siis oletetaan, että tällainen ns. megayllätys tapahtuisi ja Andrei olisi mukana. Toki meille se ei enää mikään suuren suuri yllätys olisi :tapu:
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Vuoto
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 11:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vuoto »

Julkistetaanko ne artistit missä paikassa/kaupungissa? Ovatko he edes paikalla itse tilaisuudessa?

Balkan
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 11 Kesä 2010, 22:46

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Balkan »

Tilaisuus on Ylen studiolla Pasilassa. Artistit ovat paikalla. Näin on sanottu yleisöksi valituille. Artistit ovat toki tietenkin paikalla, koska heidät esitellään tapahtumassa. Tapahtuma kestää klo 19-21, lähetysajan eli 20.30 jälkeen on paikalla olevan yleisön mahdollista päästä tapaamaan artisteja.
'Cause we found something better,
plain answer, however
for I'll not surrender,
we found something better...

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Andreilla lienee kyseessä olevan kuitenkin ihan kiinteistönvälitysalan projekti Nata Salmelan kanssa.

Mutta mielenkiinnolla seuraan mihin tämä tutkintalinja keskustelun vie :mrgreen:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2237
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Kyllä nyt revitään niin pystymetsästä näitä osallistujia. Kai se Sara Sieppikin jostain vielä ilmestyy. Kuin vanhoina "hyvinä" aikoina :apuva:
Nyt ne verhot kii

Vuoto
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 95
Liittynyt: 02 Tammi 2024, 11:33

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Vuoto »

Pitäisikö mennä Pasilaan ennen seiskaa vakoilee, jos näkisi artisteja menevän sisään?

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

hercules kirjoitti: 07 Tammi 2024, 20:05 Kyllä nyt revitään niin pystymetsästä näitä osallistujia. Kai se Sara Sieppikin jostain vielä ilmestyy. Kuin vanhoina "hyvinä" aikoina :apuva:
Kakka mainittu! :rofl:

https://www.ruutu.fi/video/2238981

Katuvatkohan jo tätä kakka vihjettä?

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Lainaus IS:n jutusta viime joulukuulta (https://www.is.fi/viihde/art-2000010013451.html)

”Koivumäki sanoo tietävänsä nyt tarkkaan, mitä hänelle seuraavan viiden vuoden aikana tapahtuu.

No mitä?

– Sitä mä en voi sanoa. Kuulette sitten.

Utelu on turhaa. Enempää mies ei nyt kerro.”


Hyvin hyvin hyvin todennäköisesti kyse on jostain muusta kuin UMK:sta. Pienen pieni todennäköisyys on silti varmasti sille, että mies lähtee kokeilemaan musa-uraaa uudestaan ainakin osittain. UMK sopisi varmasti siihen yhtälöön, mikäli hänet hänet vain mukaan kelpuutetaan. Yksittäisenä artistina mahdollisuudet päästä mukaan on varmasti olemattomat, mutta jos on jonkun kokeneen artistin kanssa duona ja biisi on hyvä, niin miksei.

Eniten omaa uskoani syö tosin se, että en oikein uskoisi Koivumäen antavan mitään vihjettä osallistumisestaan, jos olisi UMK:ssa mukana. Siinä mielessä tuo IG-päivitys sotii vähän tätä spekulaatiota vastaan.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Avatar
Pörheäpäärynä
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 249
Liittynyt: 04 Tammi 2024, 16:48

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Pörheäpäärynä »

Nyt alkaa mennä sille tasolle spekut että pistän oman arvaukseni:

Yllätysduo: Sauli Niinistön & Jenni Haukion riipaiseva, intensiivinen duetto

Koordinaatit: Walmartin sisällä lukee Sale(%) joka paikassa
Sanaseppä: Jenni runoilee
Very International: Ulkopolitiikan johtaja
Viimeksi muokannut Pörheäpäärynä, 07 Tammi 2024, 20:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

LaRosalia
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 207
Liittynyt: 15 Touko 2022, 20:57

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja LaRosalia »

Uskon Andrei Koivumäen osallistumiseen yhtä paljon kuin dueton Andrei Koivumäki ft. Sanna Marin osallistumiseen.

AX + X0
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1143
Liittynyt: 01 Tammi 2013, 19:34

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja AX + X0 »

Niin mielestäni on vain paljon hauskempaa spekuloida jotain Andrei Koivumäen mukanaoloa kuin Yle-tädin listaa, joka on todennäköisesti ihan yhtä tuulesta temmattu. Jotkut noista artisteista saattavat toki hyvinkin osua (puoliksi tuurilla) kohdilleen, mutta esim. tuo Windowsman95 & Henri Piispanen on lähtökohtaisesti ihan yhtä random haku kuin joku Koivumäki & Diandra. Ellei kyseessä ole sitten oikeasti tieto suoraan Ylellä työskentelevän tädin ”suosikkihomopojalta”, eikä minkään Ylilauta-trollin keksimä läppä.
” Tämä kappale on todella erilainen, ainutlaatuinen ja persoonallinen, ja se onnistuu todella erottumaan massasta.”

- Viisu-Alno kuvaillessaan Kyprosen kappaletta 24.3.2023

Treilio
Oliskos jäävesi välillä?
Oliskos jäävesi välillä?
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2023, 22:25

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Treilio »

Kakka-hätä 77 se kuitenkin siel keskiviikkona on.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Treilio kirjoitti: 07 Tammi 2024, 20:38 Kakka-hätä 77 se kuitenkin siel keskiviikkona on.
Wohoo :jvvv: :violette:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

”Yletäti” kertoi Jodelissa biisien nimet :repeilee:

Tää vuos on mun, Sydämen sirpaleet, Finally, Karjala takas, Losista Vantaalle, Veljet/vennad, Cats
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8349
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Nonnih, Karjala takas voittaa.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
haikea
Siemailija
Siemailija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

Okei apua, en alkuun millään uskonut Yle-tädin listaan mutta varmaan kohta pitää kääntää takkia. Tarina tädistä ja sukulaispojasta on ihan selvästi keksitty ja siksi aattelin koko jutun olevan ihan ehtaa trollausta, mutta onhan se periaatteessa ihan mahdollista, että joku media-alalla työskentelevä tyyppi on kuullu juttuja ja huhuja levy-yhtiöiltä sun muilta ja sitten ton listan niiden pohjalta kasannut.

Jos tää nyt pitää paikkansa, niin suurin luotto mulla on Jesse Markiniin, Sexmaneen ja Windows95Man & Piispanen -duoon (siitäkin huolimatta, että alitajuisesti toivoisin Suomelle naisedustajaa, kun aletaan olla vähän Italia 2.0 siinä suhteessa). Toki uskon, että Cyan Kicksilla, Sini Sabotagella ja Sara Siipolalla ois melko varmasti kovat biisit: CK tuskin ois päässyt näin pian takasin millään turhakkeella, ja Sini ja Sara ei oo niin isoja nimiä, että ois voinu tehdä ns. Robinit tai Portion Boysit.
Viimeksi muokannut haikea, 07 Tammi 2024, 23:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

hra47 kirjoitti: 07 Tammi 2024, 22:57 Nonnih, Karjala takas voittaa.
Näinhän siinä käy. P@rkeleen Yle-täti :nohyi: kun paljasti jo voittajankin.
Somewhere in her smile she knows

Vastaa Viestiin