UMK24: Sara Siipola – Paskana

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Sara Siipola – Paskana

*****
140
54%
****
64
25%
***
37
14%
**
10
4%
*
9
3%
 
Ääniä yhteensä: 260

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Pörheäpäärynä kirjoitti: 20 Tammi 2024, 16:33
lumi11 kirjoitti: 20 Tammi 2024, 16:31


Eiks tän musiikin osuus ole 2:58 ja pum, loppu?
Spotifyssä viimeinen pum-pu-pum-pum loppuu tasan 3:00. Eli siitä vikasta kirkonkellon kaiusta jouduttaneen vähän leikkaamaan jos ylipäätään mitään.
Aa apua sori katsoin vaan videon pituuden. Tuskin tähän nyt joudutaan koskemaan :joojoo:
Nyt ne verhot kii

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1297
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Pörheäpäärynä kirjoitti: 20 Tammi 2024, 16:33
lumi11 kirjoitti: 20 Tammi 2024, 16:31


Eiks tän musiikin osuus ole 2:58 ja pum, loppu?
Spotifyssä viimeinen pum-pu-pum-pum loppuu tasan 3:00. Eli siitä vikasta kirkonkellon kaiusta jouduttaneen vähän leikkaamaan jos ylipäätään mitään.

Ok, mä katsoin aikaa tuosta viralliselta videolta.
Kyl mäkin uskon, että pituus on ihan kunnossa.

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Eniten jännittää tässä kyllä se miten Sara esiintyy. Kaksi livevetoa nähnyt häneltä ja laulu on hienoa. Sitä en epäile. Eniten jännittää se että miten hän välittää biisin katsojalle sellain ison maailman meiningein. Tulee olemaan iso biisi, iso lava, mutta tarvitaan myös iso tulkinta. Loreen hipsutteli ja nostatteli raskain käsin lediscreeniä. Miten saada se kipu ja tuska näkyviin on hyvä miettiä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 978
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

^ Oma ennakko-odotukseni on, että jos Saran live johonkin kompuroi, niin se joku on täysin ulkomusiikillinen seikka. Hänellä on hiukka raflaava tatsi noin ylipäänsä, jolloin on vaara, että joku tällainen yksityiskohta kääntyisi itseään vastaan yleisön silmissä. Kappaleen nimikin kun jo seikkailee siellä korrektin ja groteskin rajamailla. No höh, ensimmäisenä juolahti mieleen "verinen mekko" :heh: tai saatanallisen överi meikki tmv kaksiteräinen miekka.

Kädenlämpöistä esitystä ei ole tulossa ja laulu menee nuottiin, se on varma. Jossain UMK-haastossa mainitsi syttyvänsä sitä kovemmin, mitä isompi lava. Se jos mikä kuulostaa hyvältä!
Somewhere in her smile she knows

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6584
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Pörheäpäärynä kirjoitti: 20 Tammi 2024, 15:46 Luulen myös että suunnittelijat haluavat tehdä tarkoituksellista pesäeroa Loreeniin ettei mitään hiekanväristä, kroppaa nuolevaa asua ole tulossa.
Toivottavasti näin, sillä vertaukset Loreeniin taitavat tulla nimenomaan tuon musiikkivideon asun vuoksi. Ei kai tässä kukaan muuten kuule mitään samaa Tattoon kanssa.

Kuinka paljon Saralla on kokemusta esiintymisestä? En häntä tunne yhtään, niin en tiedä, keikkaileeko hän esimerkiksi aktiivisesti.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8301
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Ainakin hän veti Tähdet tähdet-ohjelmassa useamman jakson sangen virheettömästi, kehuja tuomareilta keräten...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

hra47 kirjoitti: 20 Tammi 2024, 20:11 Ainakin hän veti Tähdet tähdet-ohjelmassa useamman jakson sangen virheettömästi, kehuja tuomareilta keräten...
Katsoin vasta sen jonkun enemmän suomi-iskelmävedon. Jotenkin mieltänyt hänet enemmän sinne iskelmä/pop suuntaan. Erika Vikman oli kanssa iskelmä/tango ihmisiä. Tämä kuului myös äänen käytössä ehkä liikaakin kun tanssittavaa biisiä veti. Jotenkin toivon ettei nämä liian klassiset maneerit puske tässä nykyisessä biisissä läpi.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Ainakaan Euphoria-veto ei omiin korviin kuulostanut lainkaan iskelmälliseltä... Luotan hänen taitoonsa, biisi on laulettu popmaisesti jo audioversiossa
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 887
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Luonnollinen mutta säväyttävä look ja ehdottomasti hiukset auki, ja sydän myös auki tulkinnassa! <3
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6601
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Rousku kirjoitti: 20 Tammi 2024, 02:52
Hanhis kirjoitti: 20 Tammi 2024, 02:32

Rytmillisesti "mä oon paskana"- säkeeseen istuu moni korvikesana, koska säe ei ole suorassa yhteydessä toiseen säkeeseen esim. loppusoinnillisesti. Se on muusta kertosäkeestä irrallinen säe, jonkinlainen loppuhuudahdus, joten sen laulutapaa voi vapaammin varioida korvikesanasta riippuen.
Ei, kysymys ei ole loppusoinnusta, vaan tavujen pituuksista. :tosion: Onhan siinä toki na painotettu tavu myös, suomen kielen vastaisesti. Mutta silti, jos sävelmä on vain nuotteina, niin eikös tuo pas-tavun nuotti ole pidempi kuin ka-tavun nuotti? Jos ei muuten, niin helpompi laskea pituutta, kun hidastaa videota. Eli sikäli asia on nykyään ihan kondiksessa, mutta ei siihen mitään oon roomunaa voi istuttaa, oon haajalaasta puhumattakaan, koska keskimmäinen tavu on lyhyt (sivumennen sanoen voks poppulii kävisi). Ulkkarin korvaan toki ihan se sama, mutta minulle ei toimisi. (Sikäli minullekin sama, kun biisi muutenkaan ei toimi.)
En ymmärrä ongelmaasi. Kuten sanoin, kohtaa voi helposti varioida. Korvikesanan ei tarvitsisi vastata täydellisesti paskanan tavurakennetta ja tavu-nuotti-suhdetta. Korvikesana pitäisi upottaa melodiaan ja rytmittää valitun korvikesanan ääntämistä ja tavurakennetta mukaillen, ei paskanan rytmitystä toistaen.

Koska "mä oon paskana" -säe ei ole mitallisessa yhteydessä toiseen säkeeseen, voin laulaa paskanan tilalle luontevasti lähes minkä tahansa 2–4-tavuisen suomenkielen sanan. Toki harva niistä sopii kappaleen asiayhteyteen.

Teoreettisesti en osaa asiaa selittää. :sorivaan: Tahtoisin kyllä osata. :heh:

(Tuli mieleen esimerkki:

Joulupuu on rakennettu -kappaleen ensimmäiset säkeistöt menevät näin:

Joulupuu on rakennettu
jou-lu on jo ovella

Kappaleen pilaversiossa lauletaan puolestaan:

Joulupuu on varastettu (ensimmäiseen säkeeseen on löydetty alkuperäisen kappaleen tavurakennetta vastaavat sanat)
po-lii-sit on ovella (toisessa säkeessä pitkien ja lyhyiden tavujen ketju etenee eri tavalla kuin alkuperäisessä sanoituksessa: silti kappaleen voi laulaa alkuperäiseen melodiaan, mutta tavut pitää asetella siihen hieman eri tavalla)

En tiedä selvensikö tämä yhtikäs mitään ajattelustani, mutta olkoon esimerkkinä! :mrgreen:)

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42715
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Hanhis kirjoitti: 21 Tammi 2024, 02:22 Korvikesana pitäisi upottaa melodiaan ja rytmittää valitun korvikesanan ääntämistä ja tavurakennetta mukaillen, ei paskanan rytmitystä toistaen.
Korvikesana pitää upottaa melodiaan ja rytmittää korvikesanan tavurakennetta mukaillen? :raaps: En ymmärrä, mitä tarkoitat tuolla. Tarkoitatko, että muutetaan sitten melodian rytmiä, jos se ei istu korvikesanaan?
Hanhis kirjoitti: 21 Tammi 2024, 02:22 Joulupuu on rakennettu
jou-lu on jo ovella

Kappaleen pilaversiossa lauletaan puolestaan:

Joulupuu on varastettu (ensimmäiseen säkeeseen on löydetty alkuperäisen kappaleen tavurakennetta vastaavat sanat)
po-lii-sit on ovella (toisessa säkeessä pitkien ja lyhyiden tavujen ketju etenee eri tavalla kuin alkuperäisessä sanoituksessa: silti kappaleen voi laulaa alkuperäiseen melodiaan, mutta tavut pitää asetella siihen hieman eri tavalla)
Esimerkki on hyvä, sillä se havainnollistaa pointtiani: Siinähän ei lauleta po-lii-sit on ovella, vaan poo-lii-sit. Koska korvikesana istutetaan melodiaan ja rytmitetään sen mukaisesti, ensimmäinen tavu venyy. Tuossa kappaleessa sitä tehdään kyllä muutenkin ja jo alkuperäisessä versiossa: jou-luu-puu, raa-ken-net-tu jne. Ja haittaakse? No, ketä haittaa, ketä ei. Kyllä minua häiritsee Maamme-laulun Saana suuloinen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
MerirosvoKuningas
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 10 Tammi 2023, 19:05

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja MerirosvoKuningas »

iiiduli kirjoitti: 20 Tammi 2024, 20:07
Pörheäpäärynä kirjoitti: 20 Tammi 2024, 15:46 Luulen myös että suunnittelijat haluavat tehdä tarkoituksellista pesäeroa Loreeniin ettei mitään hiekanväristä, kroppaa nuolevaa asua ole tulossa.
Toivottavasti näin, sillä vertaukset Loreeniin taitavat tulla nimenomaan tuon musiikkivideon asun vuoksi. Ei kai tässä kukaan muuten kuule mitään samaa Tattoon kanssa.

Kuinka paljon Saralla on kokemusta esiintymisestä? En häntä tunne yhtään, niin en tiedä, keikkaileeko hän esimerkiksi aktiivisesti.
Laulun tematiikassa on toki jonkin verran samaa. Sara on paskana, koska ei voi päästää irti menetetystä rakkaasta. Loreenin kappaleessa ei päästä irti, kun rakkaassa ollaan kiinni kuin tatuointi iholla.

Ei toki mitenkään epätyypillistä voimaballadi genrelle sinänsä ja muutenkin eri täysin kulma irtipäästämisen tuskaan, eli ei voi mitenkään samaksi syyttää, mutta ymmärrän assosiaatioita.

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 233
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

Mitenköhän todennäköistä on, että tämä valitaan? Toki paljon riippuu lavashowsta. Paskana on mulle vaikea asia, koska Sara ei todellakaan ole paskin mahdollinen valinta, haluaisin vain niin paljon että Sini Sipuli valitaan. Tosin paljon mielummin Sara kuin Cyan Kicks ikinä. Mietin vaan että onkohan tarpeeksi kiinnostava vai uppoaako muiden mahdollisten balladien joukkoon?

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Elliotviisu kirjoitti: 21 Tammi 2024, 12:58 Mitenköhän todennäköistä on, että tämä valitaan? Toki paljon riippuu lavashowsta. Paskana on mulle vaikea asia, koska Sara ei todellakaan ole paskin mahdollinen valinta, haluaisin vain niin paljon että Sini Sipuli valitaan. Tosin paljon mielummin Sara kuin Cyan Kicks ikinä. Mietin vaan että onkohan tarpeeksi kiinnostava vai uppoaako muiden mahdollisten balladien joukkoon?
UMK:ssa tämä ei ainakaan huku joukkoon. Viisuista ei vielä tiedä. Tänään Sara nousi MGN:n ohi Spotify nr. 2 että kyllä tämä ihan kiinnostavana nähdään. Mielestäni tässä kohtaa vahvin solisti, vahvin laulu, vielä kun liven onnistuisivat taikomaan. UMK-finaalissa se livelaulu nousee aina arvoon arvaamattomaan etenkin kun joukossa ei mielestäni ole sitä Käärijän kaltaista the bängeriä joka antaisi anteeksi puutteelliset vokaalit.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1745
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Sanotaanko näin, että Sinillä ei ole mitään mahdollisuuksia Saraa vastaan, vaikka tekisi täydellisen liven.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

Viisuja on mahdoton arvioida etukäteen, miten siellä käy. Jos ei ole Käärijän tyylistä "kerran vuosikymmenessä"-ilmiötä, niin saman osaston biisejä on aina. Joinakin vuosina tietyt osastot dominoivat, ja vaikka tähän asti valitut biisit ovat 3/4 synkkiä tai balladeja, niin näyttäisi omiin silmiin siltä, että menobiisejä on tulossa PALJON. Mutta ei sitä vielä tiedä. En ole myöskään seurannut kaikkia kansallisia karsintoja tarkemmin, saa esittää eriäviäkin arvioita.

Musta ois tylsää, jos Suomi ei lähettäisi erinomaista balladia kun sellainen vihdoin on vakuuttavalla esiintyjällä, vain siitä periaatteesta, että se on vaikea genre. Jos haluaa äänestää taktisesti, niin realistisesti voitosta näillä näkymin edes jossain määrin taistelee Sara, CK ja ehkäpä MG ja W95MAN.
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6584
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Jos Suomi joskus balladin haluaa lähettää, niin nyt tosiaan olisi sen aika. Tämä on tarpeeksi voimakas, pelkään vähän, että tulevien vuosien balladit tulevat jälleen olemaan sellaisia Oliveran ja Lxandran tapaisia pikkusieviä.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 978
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

iiiduli kirjoitti: 21 Tammi 2024, 13:37 Jos Suomi joskus balladin haluaa lähettää, niin nyt tosiaan olisi sen aika.
Tämä tuntuisi todellakin erityisen hyvältä valinnalta juuri nyt, Käärijän jälkeen.

Lisäksi olisi hienoa saada tuo UMK-naisartistien kammottava ennakkosuosikkiaseman mokaamisketju poikki lähtien Emmasta 2017. Myös Saara Aallon voi laskea mukaan: Monsters ei ollut huippubiisi vaan kelpoisa, mutta esitystä piti kuitenkin vesittää kaksin käsin joutavilla sirkustempuilla.
Somewhere in her smile she knows

Elliotviisu
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 233
Liittynyt: 13 Touko 2018, 12:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Elliotviisu »

No siitä olen kyllä samaa mieltä teidän ihanien kanssa, että tämä on balladina oikein loistava ja vieläpä suomeksi. Ei siis todellakaan itseäni haittaa jos tämä valitaan, sen haluan korostaa. Kunhan sitä CKta ei nyt valittaisi :kups:

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2214
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hercules »

Paskana musiikkivideo 400 000 katsojakertaa :kups:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2088
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Jomard kirjoitti: 20 Tammi 2024, 21:05 Luonnollinen mutta säväyttävä look ja ehdottomasti hiukset auki, ja sydän myös auki tulkinnassa! <3
Ei kun aivan toisin päin; kaula ja niska esiin sekä hiukset ylös!
Nyt ei saa matkia Loreenin esitystä kun kerta biisit on erilaisia.
Jos Teemu Muurimäki on suunnittelemassa imagoa, pitäisi laadukasta tulla :draamaa:

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6601
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

Rousku kirjoitti: 21 Tammi 2024, 10:44
Hanhis kirjoitti: 21 Tammi 2024, 02:22 Korvikesana pitäisi upottaa melodiaan ja rytmittää valitun korvikesanan ääntämistä ja tavurakennetta mukaillen, ei paskanan rytmitystä toistaen.
Korvikesana pitää upottaa melodiaan ja rytmittää korvikesanan tavurakennetta mukaillen? :raaps: En ymmärrä, mitä tarkoitat tuolla. Tarkoitatko, että muutetaan sitten melodian rytmiä, jos se ei istu korvikesanaan?
Niin. En osaa selittää ajatustani paremmin. Ei pidä muuttaa melodian rytmiä vaan ennemminkin tapaa, jolla rytmittää laulettavia sanoja? Ehkä jotenkin niin.

Mielessäni "mä oon hajalla" -versio ei kuulosta "mä oon haajalaa" -tyyppiseltä, vaan hajalla sanan ääntämys menisi ha-jal-la, ehkä jonkinlaisella korostuneella keskitavun painottamisella verrattuna paskana-orginelliin. Voisiko jopa sanoa, että mielikuvassani ääntämys osuisi lähelle "mä on hajaalla"-tyyppiä. Keskeisintä olisi, että ha- ja pas-tavuja ei laulettaisi samalla rytmityksellä/painotuksella/venytyksellä/millä lie. Sehän kuulostaisi nimenomaan ihan hölmöltä.

Puolestaan romuna-vaihtoehto kulkisi hyvinkin suoraviivaisesti "mä oon ro-mu-na", jolloin lauluaika vähenisi vähän verrattuna paskanaan.

(Nyt suorastaan toivon, että kappaleesta saadaan editoitu versio, jossa paskanan tilalla olisi jotain muuta tavurakennetta noudattava sana. Tai että olisin yhtä rohkea kuin TomppaJr, ja kehtaisin lähettää ketjuun äänitedoston, jossa itse laulamalla mallintaisin, mitä yrittän selittää. :heh:)

Yhtenä esimerkkinä voisin tarjota vielä käännösiskelmiä. Niiden tekeminen olisi todella vaikeaa, jos niissä ei voisi rytmittää sanoja eri tavoin suhteessa samaan melodiaan.
Rousku kirjoitti: 21 Tammi 2024, 10:44
Hanhis kirjoitti: 21 Tammi 2024, 02:22 Joulupuu on rakennettu
jou-lu on jo ovella

Kappaleen pilaversiossa lauletaan puolestaan:

Joulupuu on varastettu (ensimmäiseen säkeeseen on löydetty alkuperäisen kappaleen tavurakennetta vastaavat sanat)
po-lii-sit on ovella (toisessa säkeessä pitkien ja lyhyiden tavujen ketju etenee eri tavalla kuin alkuperäisessä sanoituksessa: silti kappaleen voi laulaa alkuperäiseen melodiaan, mutta tavut pitää asetella siihen hieman eri tavalla)
Esimerkki on hyvä, sillä se havainnollistaa pointtiani: Siinähän ei lauleta po-lii-sit on ovella, vaan poo-lii-sit. Koska korvikesana istutetaan melodiaan ja rytmitetään sen mukaisesti, ensimmäinen tavu venyy.
Olet oikeassa (siksi esimerkki oli huono). Mutta entä saman kappaleparin säkeet:

"laulelevat sulosti" (alkuperäinen)

"tuokaa lisää kaljaa" (pilaversio)

Tässä säkeessä pilaversion sanoja rytmitetään toisin kuin alkuperäisessä (erityisesti sulosti/kaljaa-kohdalla), ja täten se toimii parempana esimerkkinä.
Viimeksi muokannut Hanhis, 21 Tammi 2024, 15:11. Yhteensä muokattu 8 kertaa.

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

hercules kirjoitti: 21 Tammi 2024, 13:56 Paskana musiikkivideo 400 000 katsojakertaa :kups:
Tähän sopii taas:
Liitteet
Screenshot_20240116-020715~3.png
Screenshot_20240116-020715~3.png (337.49 KiB) Katsottu 730 kertaa
Life's love
Thing is known
Like in dreams

KUORIMUA
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Tammi 2024, 15:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja KUORIMUA »

Simsalabim kirjoitti: 21 Tammi 2024, 14:29
hercules kirjoitti: 21 Tammi 2024, 13:56 Paskana musiikkivideo 400 000 katsojakertaa :kups:
Tähän sopii taas:
En ymmärrä tuosta meemistä mitään. Voitko avata?

Siis missä on sanottu, että tää biisin nimi pitää vaihtaa, jos tää edustais meitä? Miks paskana-sanaa ei sais käyttää viisuissa? Eihän muut älyä siitä mitääm, paitai suomalaiset. Sitä paitsi, paska ei ole edes paha kirosana, jopa melko arkinen sana. Paskana on paaaaljon lievempi sana kuin paska.

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1103
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Ja ihan itse paskakin on ihan arkinen sana
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 978
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Ei tuota nimeä tulla enää muuttamaan. Koitin itsekin miettiä, mikä menisi samoilla tavupainoilla, mutta keksin vain "mä oon tohjona" ja "mä oon särkyny". Kumpikaan ei kuulostaisi likimainkaan yhtä hyvältä' ja särmikkäältä.

Ylen sivuilta juttua paskana-sanasta (on voinut ollakin täällä jo, sori jos näin). Videolla käydään läpi perusteellisemmin:
Sara toi biisinkirjoitustilanteeseen sanan “paskana” ja muut kirjoittajat Mikko Koivunen, Kaisa Korhonen sekä Emmi Hakala yrittivät koko ajan väistellä sanaa. Loppujen lopuksi se päätyi biisiin ja syynä on se, että se sana ja melodia sekä Saran tulkinta puskevat kaikkien suojamuurien läpi.
https://yle.fi/a/74-20066046/64-3-203155
Somewhere in her smile she knows

Avatar
Hanhis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6601
Liittynyt: 30 Tammi 2010, 22:04

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja Hanhis »

^ Ei sitä tietenkään muuteta, jos sitä ei tarvitse muuttaa. Kukaan ei kuitenkaan tiedä EBUn kantaa nimeen. Tai no ei ainakaan Sara Siipola tiennyt alkuviikon Ylex-haastattelussa (kohdasta 8:24 eteenpäin).

KUORIMUA
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 14 Tammi 2024, 15:07

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja KUORIMUA »

Hanhis kirjoitti: 21 Tammi 2024, 16:24 ^ Ei sitä tietenkään muuteta, jos sitä ei tarvitse muuttaa. Kukaan ei kuitenkaan tiedä EBUn kantaa nimeen. Tai no ei ainakaan Sara Siipola tiennyt alkuviikon Ylex-haastattelussa (kohdasta 8:24 eteenpäin).
Tietysti EBU haluaa sen vaihtaa, ettei vaan voitettais viisuja.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8301
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Riippuu kai vähän siitäkin, onko EBUn avainviroissa yhtään ruottalaisia...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

axaman
Maistelija
Maistelija
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Touko 2006, 19:03
Paikkakunta: Porvoo

Re: UMK24: Sara Siipola – Paskana

Viesti Kirjoittaja axaman »

Kuka helvetin Edgar? sai kuitenkin olla.

Vastaa Viestiin