ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Euroviisut 2024 länsinaapurissa
Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2237
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja hercules »

Ei mitään laskelmointia sen suhteen mitä Suomi lähettää. Paras biisi voittakoon. Olisi aika ankeaa jos muiden maiden valintojen mukaan valitaan edustajamme joka Suomen lippua pitää ylhäällä. Mutta paljon odotuksia on monen maan kohdalla jotka tässä semissä kisaa. Suomi on finaalissa näillä biiseillä aika todennäköisesti jos emme sössi sisäistä valintaamme :roll:
Nyt ne verhot kii

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^ Johannes Brotherus: "Äänestäkää vastuullisesti"
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 785
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Simsalabim kirjoitti: 30 Tammi 2024, 22:39 Miksi ihmeessä Irlanti nähdään varmana tai edes todennäköisenä finalistina?
Olen miettinyt ihan samaa. Joo, herättää mielipiteitä, niin kuin teki viime vuoden Serbiakin joka kestofinalististatuksestaan huolimatta eteni jatkoon 3 pisteen marginaalilla ensimmäiseen karsiutujaan. Ja Luke Blackin paketti oli minusta paljon laadukkaampi kuin tämä Irlanti, toki Irlanti varmasti viisulavalle parantaa. Mutta silti. Samanlaisen polarisoivan esimerkin viime vuodelta antaa (minusta upea) Espanja, jonka tulos oli 5 yleisöpistettä finaalissa. Mun papereissa Irlanti on erittäin todennäköinen NQ.
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42745
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Ehkäpä vähän kovempi tuo ykkössemi. :heh: No, eihän kappaleita tietenkään ole vielä valittu paljon mitään, mutta noin alustavasti.
Rise, angel, shine, love!

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4012
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja poika90 »

yeahyeahfire kirjoitti: 31 Tammi 2024, 01:20
Simsalabim kirjoitti: 30 Tammi 2024, 22:39 Miksi ihmeessä Irlanti nähdään varmana tai edes todennäköisenä finalistina?
Olen miettinyt ihan samaa. Joo, herättää mielipiteitä, niin kuin teki viime vuoden Serbiakin joka kestofinalististatuksestaan huolimatta eteni jatkoon 3 pisteen marginaalilla ensimmäiseen karsiutujaan. Ja Luke Blackin paketti oli minusta paljon laadukkaampi kuin tämä Irlanti, toki Irlanti varmasti viisulavalle parantaa. Mutta silti. Samanlaisen polarisoivan esimerkin viime vuodelta antaa (minusta upea) Espanja, jonka tulos oli 5 yleisöpistettä finaalissa. Mun papereissa Irlanti on erittäin todennäköinen NQ.
Samaa mieltä. Monesti tunttuu viisupiireissä olevan ajatus, että jos kappale on outo ja erillainen niin se on varmasti top 5 yleisöäänissä. Ja monesti unohdetaan, että esim osa taviksista pitää niistä ihan normaaleista kappaleista. Muistan vieläkin viime vuonna, kun itse en pitänyt Espanjasta ja kukaan tutuni ei myöskään pitänyt, että lähdin silti Espanja hypeen mukaan ja mites kävikään vaivaiset viisi pistettä yleisöltä.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
Simsalabim
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 497
Liittynyt: 05 Loka 2023, 09:21

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja Simsalabim »

^samaa mieltä molempien kanssa. Hyviä esimerkkejä, itselle tuli mieleen ihana Iru, jota rakastettiin kovasti tietyssä segmentissä, mutta joka ei myöskään selvästi isoon porukkaan iskenyt. Molemmat kokeellisempia biisejä, joiden outous ei saanut tai tuskin saa aikaan samaa innostusta kuin Let 3 (puhuttaessa jakavista biiseistä)
Life's love
Thing is known
Like in dreams

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2407
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Huomasiko muuten kukaan, että Norjaa ja Tanskaa ei enää arvottukaan eri semeihin, jotta varmistettaisiin lippujen riittävyys molemmissa maissa?
"JEJEJEJEJEJEJEAAAH!!!" 🔥🔥🔥
~ Windows95man viisulavalla

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3228
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mikä juttu tämä on kun monessa uutisessa mainitaan että Suomi esiintyy kymmenentenä? Eihän tarkkoja paikkoja valita ennen kuin kaikki kappaleet ovat selvillä?
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8349
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja hra47 »

^ Joku jo postasi tänne että tuo väärä uutisointi esiintymispaikasta on jokakeväinen riesa...
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3228
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja Nekku »

hra47 kirjoitti: 31 Tammi 2024, 20:31 ^ Joku jo postasi tänne että tuo väärä uutisointi esiintymispaikasta on jokakeväinen riesa...
Ahaa, meni ohi. :mrgreen:
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5785
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Miksei muuten semeille ole vielä avattu omia ketjujaan? :mitvit:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42745
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Kasper_ kirjoitti: 04 Helmi 2024, 01:54 Miksei muuten semeille ole vielä avattu omia ketjujaan? :mitvit:
Koska kukaan ei ole avannut. :sorivaan:

Se vähän vaihtelee, voiko alueelle itse avata ketjuja, mutta voithan kokeilla, onnistuisitko. Minä en nyt oikein ehtisi. Ykkösviestiin on tapana editoida osallistujamaiden liput ja kappaleita sitä mukaa kuin selviää, ja sitten lopulta esiintymisjärjestys, eli ketjun avaaja joutuu sitä viestiä tuon tuostakin päivittämään.

Edit: Kyllä minulla ainakin näkyy tuollainen New Topic -painike, eli kuka tahansa voi tehdä ketjun. Vakioketjujen on toki toivottavaa noudattaa formaattia, johon vuosien myötä on totuttu (ja jota yllä kuvasin).
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42745
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Jos nyt kävisi niin, että Israel osallistuu ja Islanti päättäisi vetäytyä, niin tasattaisiinko semit siirtämällä yksi kappale kakkosesta ykköseen? Ja valittaisiinko se siirrettävä ihan arpomalla, vai otettaisiinko se Islannin korista?
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30806
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: ESC 2024: semifinaalijaon arvonta ti 30.1. klo 20

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

^ Säännöissä ei sanota eikä ennakkotapausta ole, joten kukaan ei tiedä varmaksi.

Omaa spekulaatiota. Luulen, että tasaus tehtäisiin, jos tasauksen tarve varmistuisi tarpeeksi aikaisin eli käytännössä maaliskuussa. Sen sijaan semijakoa ei sumplittaisi uusiksi enää harjoitusviikolla tai juuri sen alla, vaikka jokin maa jäisikin silloin pois.

Oma spekulaatio jatkuu. Siirtyvää maata valittaessa ratkaisisi ensisijaisesti maiden oma halukkuus vaihtoon ja toissijaisesti arvontakorit. Jos halukkaita maita sopivista koreista olisi useita, ohjelmatuottaja päättäisi omilla kriteereillään, minkä maan siirtäminen tasapainottaisi semit parhaiten. Julkisia perusteluja valinnalle ei saataisi eikä julkista listaa vaihtohaluisista maista.

Mutta kuten todettua, kaikki yllä on arvailua. En usko esitetyn skenaarion muutenkaan toteutuvan tänä vuonna.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Vastaa Viestiin