Ruotsi 2024: Marcus & Martinus – Unforgettable

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Marcus & Martinus – Unforgettable

*****
27
18%
****
45
30%
***
42
28%
**
25
17%
*
10
7%
 
Ääniä yhteensä: 149

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Happy kirjoitti: 03 Maalis 2024, 01:54
WildDance kirjoitti: 03 Maalis 2024, 01:40 Kyllä heidän "kuulijakunnan" intressit ovat selvät. :joojoo:
mä en taida istua tähän yhtälöön jos miesmaku on luokkaa Tom Leeb, Eric Saade & Francesco Monte..

Kaksosten biisi on yksinkertaisesti melodiallista ilotulitusta, ihan tajuttoman kova biitit, mehevä biisi.
Yleensä tälläinen ruotsimuotti tympii mua mutta tässä soundimaailma on niin fresh ettei tätä voi olla rakastamatta.
aistikas musiikki pätee tämän kohdalla eniten.
Et välttämättä kohdallasi, mutta enemmin tai myöhemmin tulet huomaavan tämän väitteet olevan totta.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 799
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

M&M:lle kyl pedattu. Esitys kyl kohensi biisiä kivasti ja siihe oltiinkin kyl petrattu runsaasti muita enemmän

Amone
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 561
Liittynyt: 30 Maalis 2023, 08:19

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Amone »

M&M:n biisi on kyllä tasapaksu ja toisteinen. Hymähdyksen aiheutti sininen bolero toisen kaksosista päällä :mrgreen:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

vihdoinkin kaikki kuunneltu & puntaroitu
post1638781.html#p1638781

ja yleistaso oli kyl aikamoista mössöä, yli puolet biiseistä alle 3 tähdessä.
Onneks mukana oli kaks viiden tähden biisiä joista toinen finaalissa ja mitä todennäköisemmin voittaa, se on pääasia <3

Semien tasoerät oli ihan valtavia, esim neljännestä erästä peräti viis biisiä löyty puntarini top7:sta


Vedonlyönneissä mun mielest Dotter on aliarvioitu, kyl mä siinä aistin pientä voittopotentiaalia, 99% todennäköisyydellä löytyy ainakin mitalisijoilta finaalissa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

MF:n asema The Viisukarsintana tuntuu haalistuneen. Olen välttynyt spoilereilta tänä vuonna lähes kokonaan, vaikken ole mitenkään vältellyt spoilaantumista. Tutustuin ehdokkaisiin semifinaaliesitykset sisältävän soittolistan kautta tietämättä, ketkä ovat finaalissa. Osasta pystyin toki arvaamaan. Olipa veikeää. :uujee: Puntari syntyi.

Yksi poikkeus melkein-spoilaantumattomuuteen oli. Marcuksen & Martinuksen voittajasuosikkiasemasta kuulin. Heidän kappaleensa arvioiminen olikin siksi vaikeampaa. :miettii: Aikani märehdittyäni hyväksyin sen tosiasian, että pidän kappaleesta. :mrgreen: Tuli kyllä mieleen, että se voisi toimia yhtä hyvin tai paremmin instrumentaaliraitana. Laulu ei tuntunut siinä kovin tarpeelliselta. :miettii:

M & M:n eteen körötteli Lia Larsson. 🚗 Hauska biisi. Äänestäjät eivät olleet tarpeeksi lapsenmielisiä. :lapsetlapset:

Aikuiseen makuun tarkoitettua eli lohduttoman tapettimaista poppia sitten riittikin, ja sitä äänestettiin finaaliin riemumielin. Tyypillistä viisu-Ruotsia. En selvästi kuulu MF:n kohderyhmään.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Tuli koluttua päivänokosten jälkeisessä maanantai-illassa koko Mellokattaus sitten läpi. Puntariini pääsee tästä. Muutamia hajanaisia ajatuksia kahdelta aamuyöllä.

Ilman Marcusta ja Martinusta finaali olisi aika kamala, ja läpi katseluelämyksen päällimmäisenä tunteena oli se, miten erilaisia asioita arvostankaan musiikissa ruotsalaisten äänestäjien kanssa. Erityisesti nelossemi oli hurjaa katsottavaa. :sekava: Milteipä parhaita viisukarsintasemejä ikinä missään, ja tulokset aivan uskomatonta kuraa. Kaikki karsinnat huomioiden kaksi vuoden parasta tyrkkyä siellä, joista toinen pääsi hikisesti andraan ja toinen jäi pisteen päähän semin viimeisestä sijasta. Hei haloo. :heihaloo:

Scarletin täytyy mennä ensi vuonna San Marinon viisukarsintaan, josko siellä tuollaista enemmän arvostettaisiin. On aivan käsittämätöntä, miten tämä genrejä taidokkaasti sekoittava visuaalista ilotulitusta tarjoileva taideteos ei ole tämän karsinnan ennakkosuosikkeja!

Gunilla... No siis tuota, olihan se mukavaa saada aistielimiini tällainen elämys, joka tuotti kipua, jollaista en tiennyt osaavani tuntea. Kiitos siis hänelle siitä. Vuoden huonoin tyrkky. Lupaan silti tanssia villisti jos tämä joskus soi jossain.

Panin 35 € Ruotsin viisuvoitolle, sillä Marcus & Martinus on tuolla esityksellä hyvin lähellä sitä. :joojoo:
Meow cat, please meow back.

Avatar
DenEurovise
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1737
Liittynyt: 22 Touko 2019, 19:15
Paikkakunta: Kuopio/Joensuu

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja DenEurovise »

Sainpa viimein tämän puntariprojektin loppuun. Taso on tänä vuonna aika makoisa, joskin liian moni parhaista biiseistä karsiutui. :lohduton: Arvosanan 4-6 saaneet biisit oli kyllä todella hankala sijoittaa mihinkään järjestykseen. Kaikki ovat samanlaista höttöpoppia. Harmi, että M&M voittaa. Ei heidän biisinsä niin hyvä ole, vaikka esitys toki on komea.

Palaavat artistit olivat muutenkin Medinaa lukuun ottamatta kaikki pettymyksiä - etenkin Clara. Medinaa sen sijaan kannatti odottaa. Vuoden paras biisi oli säästetty viimeiseksi. Tulen popittamaan heitä taas koko kesän. :barba:

Samir & Viktorin sijoitus puntarillani on epävarmin. Heidän biisinsä kertosäkeistö popittaa kyllä todella kivasti, mutta säkeistöt ovat vähän oudot, enkä ihan pysty unohtamaan heikkoa liveä. Se kuitenkin nousi tässä puntarini täysremontissa viimeiseltä sijalta ja yhdestä tähdestä aika rutkasti, ja pahoin pelkään, että nostovaraa olisi vieläkin. Hitto. Sen liveä oli niin helppo inhota. :heh:

Puntarini on tässä. Eipäs, vaan tässä.
Jag fattar om du inte orkar med mig / Det är helt okej / Inom kort så vet jag att du kommer bli helt matt och irriterad / För jag är komplicerad

Miss Li: Komplicerad

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

TomppaJr kirjoitti: 05 Maalis 2024, 01:55 Panin 35 € Ruotsin viisuvoitolle, sillä Marcus & Martinus on tuolla esityksellä hyvin lähellä sitä. :joojoo:
Ihanko todella Ruotsi olisi tänä vuonna lähellä tuplavoittoa? En kyllä mitenkään jaksa siihen uskoa, vaikka toki M&M tulee raatiääniä taatusti keräämään. En tosin ole myöskään mitenkään vakuuttunut siitäkään, että he voittoa edes Melloissa vievät.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Tuplavoittoon en minäkään usko. Yleisöpisteitä saattaa rokottaa ainakin se, kuinka edelleen niin moni on katkera viimevuotisesta.
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Lauantainahan tuo nähdään, todistamme miten M&M vie Mellot. Koko viisujen voittoa en sen sijaan viitsi vielä ennustaa, varsinkaan sen jälkeen kun itse purnasin toisessa ketjussa jokavuotisten Ruotsin viisuvoittopuheiden väsyttävyyttä. :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2169
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Vaikka pidän M&M isoimpana suosikkina voittamaan Mellot, niin jos sieltä joku puskisi ohi niin en pitäisi sitä kuitenkaan jättimäisenä yllätyksenä.
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jos/kun M&M:n valitsevat, niin mietin vähän, miten mahtaa pärjätä itse viisuissa. Onhan tuo esitys jälleen laserintarkkaa suorittamista, mutta siinä on paljon yhtäläisyyksiä Benjamin Ingrosson lavaesitykseen ja se tuntui jättävän äänestävän yleisön viisuiltana kylmäksi. Ettei vain tälle kävisi samoin kun vastaan panee vielä tuntematon määrä viime vuoden voitosta närkästyneitä äänestäjiä ja niitä, jotka eivät halua nähdä Ruotsin taas voittavan.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Possu »

Benjamin Ingrossoon vertaaminen on vähän ontuvaa. Kappaleet ovat niin erilaiset ja eri tyyliä. Vertaisin pikemminkin Eric Saadeen ja Jedwardiin. Närkästyneet äänestäjät allekirjoitan ja todennäköisesti se on juuri se mikä on Ruotsin tuplavoiton tiellä. Mitään katastrofisijoitusta tälle on kuitenkaan vaikea nähdä. Raadit antavat pisteitä ja telessäkin on sen verran kohderyhmää (muun muassa nuoret), että kyllä tuolla top10ssä pitäisi olla kerran kerrasta.

Pitäisi pikemminkin kysyä, että pystyykö kukaan muu maa laittamaan tälle kampoihin livessä? Rima on todella korkealle hilattu. Esimerkiksi Liettua on samoilla apajilla kärkkymässä ja onhan M&Mn live aivan eri laatua. Helposti tuollainen tykittely saa monen maan tuntumaan hiukan kädenlämpöiseltä.

Avatar
CaptSheridan
Siemailija
Siemailija
Viestit: 105
Liittynyt: 23 Tammi 2006, 13:03
Paikkakunta: Lausanne

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja CaptSheridan »

Minusta Benjamin Ingrossoon vertaaminen on juurikin osuvaa. BI tuli nimittäin mullekin mieleen tämän liveä katsoessani. Esillepanossa nojataan samantapaisiin elementteihin ja tunnelmaan. Molempia esityksiä yhdistää myös se, että voimakkaiden visuaalisten ärsykkeiden takia musiikki jää statistin osaan, kuorrutteeksi.

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

CaptSheridan kirjoitti: 06 Maalis 2024, 07:45 Molempia esityksiä yhdistää myös se, että voimakkaiden visuaalisten ärsykkeiden takia musiikki jää statistin osaan, kuorrutteeksi.
no puhu vain omasta puolestasi. mä oon kuunellut tän (youtuben kautta) kymmeniä kertoja enkä ole edes kiinnittänyt esitykseen tai sen visuaalisuuteen kovinkaan isoa huomiota, itse biisi on niin mehevä että korvat vie imussa kaiken suurimman huomion.
Tää biisi on kaikkea muuta kuin kuorrute, tässä nimenomaan biisin ydin on erinomaisen vahva.

2018 oli vaatekauppamusiikkia, tää on klubimusiikkia. Ihan eri tyylilajit näissä
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Minustakin M&M:n kokonaisuudessa vahvinta on itse biisi. Esitys on perusnäyttävä ja vaikuttava. (esittäjät saisi toki edelleen vaihtaa). Kaksosten etu myös viisuissa on, että kukaan ei ole oikein samoilla pisteapajilla. Liettua ehkä sellainen, minkä keksisin lähimmäksi. Tänä vuonna ei myöskään ole kovin korkea taso. Kyllä Marcus ja Martinus top viidessä on viisutuloksissa.

Harhaiset suomalaiset toki selittää itselleen, että kukaan ei äänestä Ruotsia tänä vuonna, koska Loreen ”ryösti” voiton Käärijältä ja Suomi tulee saamaan sympatiaääniä ympäri Eurooppaa, mutta tämähän on vain haihattelijoiden kuvitelmaa.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7674
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Requel »

Asiaton kommentti t. ylläpito
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

^ Ovathan he molemmat jo 22 jos siis M&M:stä puhut :heh:
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37077
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Onpas vähän mautonta keskustelua. :eiei:
Meow cat, please meow back.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Benjamin Ingrosson esitys nojasi kokonaan esittäjän lavakarismaan ja tanssitaitoihin. Benjaminin rooli oli vietellä: "I'm just gonna dance you off the floor". Rahkeet eivät aivan riittäneet, mutta epäonnistumista ei kannata liioitellakaan. Semifinaalin yleisöäänissä Ruotsi oli kuudes. Finaali on julma leikki, jossa pisteytyskaavan pituus on alle puolet osallistujajoukosta. On prosentin osista kiinni, onko kaikkialla yhdeksäs ja saa kivan pistepotin vai kaikkialla kahdestoista eikä saa mitään.

Benjaminin biisissä yksikön ensimmäinen persoona oli hallitseva ja esiintyi sanoituksessa noin 50 kertaa; luku ei ole liioittelua. M & M:n biisissä hallitseva persoona on yksikön kolmas: "She's unforgettable". Yksikön toinen persoona esiintyy yhtä usein kuin yksikön ensimmäinen. Teksti on varoitus. Vapaalla jalalla liikkuu nuoria kloppeja saalistava vamppi. Jos hänen kynsiinsä jää, se on sitten menoa. :lohduton:

Marcus & Martinus eivät yritä esityksessään vietellä ketään. Poikaparat eivät ole päässeet vampista yli vielä. Kokemuksen Benjaminin ja M & M:n esitysten samankaltaisuudesta täytyy perustua yksittäisiin lavastuselementteihin. Siinä, mitä esittäjät yrittävät viestiä, ei ole mitään samaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti: 06 Maalis 2024, 12:28 Kokemuksen Benjaminin ja M & M:n esitysten samankaltaisuudesta täytyy perustua yksittäisiin lavastuselementteihin.
Jep, mielessäni oli juuri hallitsevana elementtinä pimeys ja räikeät "neonputkivalot". M&M:n esitys tosin avautuu hienovaraisesti kolmeminuuttisen aikana seinien loitontuessa toisistaan. Benjaminin esitys oli sidottu siihen pieneen lavasteeseen. Telkkarissa näytti vaikuttavalta sekin, mutta en tiedä miltä mahtoi näyttää paikalla olleelle live-yleisölle.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Happy »

TomppaJr kirjoitti: 06 Maalis 2024, 11:17 Onpas vähän mautonta keskustelua. :eiei:
Jos requelin viestiä tarkoitit, niin on joo loukkaavaa tekstiä eikä tota voi selittää huumorillakaan.
Varsinkin tuollainen tuntuu ikävältä myös kaikille niille jotka näyttävät ikäistään nuoremmilta.
Ainakin omaan silmään kaksoset menevät 18-19 vuotiaasta, ikävä seurata tätä parjaamista. Kuppilasta en halua uutta mammapalstaa.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Onhan täällä mieltymysten mukaan haukuttu toisia vaikka miksi, että eipä tuo itseäni yllättänyt. :roll:
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
manic
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1073
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 17:32
Paikkakunta: helsinki

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja manic »

dennispizza kirjoitti: 03 Maalis 2024, 02:17 M&M:lle kyl pedattu. Esitys kyl kohensi biisiä kivasti ja siihe oltiinkin kyl petrattu runsaasti muita enemmän
Jo (ainakin) toinen mello peräkkäin kun on selkeä käsikirjoitus laadittu etukäteen kuka edustaa Ruotsia viisuissa. En luota Ruostin viisuorganisaatioon yhtään, uskon että se hääräilee myös maan ulkopuolella järjestelemässä mieleistään voittajaa ESC:n finaaliin.

Viimevuotinen ruotsalaisuuden tyrkytys(tukemaan Loreenin menestystä) Liverpoolissa tuskin jäi huomaamatta moneltakaan. Cornelia Jacobs tungettiin Liverpoolin esiintyjälistalle, miksi? Miksi ABBA:n juhlavuotta -24 markkinoitiin viisulähetyksissä?? Entä iän ikuinen Måns??? Arvatkaa kutsutaanko Käärijä Malmöön lavalle loisteliaan hopeasijan kunniaksi? Ei, koska hän saa nyt ruoskaa kostoksi siitä että jätti Loreenin varjoonsa Liverpoolissa.

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7674
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Requel »

Joo siis sori hei ihan hirveesti toi mun edellinen kommentti kadun sitä aivan valtavasti se oli varmaan mun elämän suurin virhe, sori siittä. Ymmärrän että olen sen pohjalta huono ihminen ja minut pitää tuomita alimpaan helvettiin. Anteeks vielä että oon olemasa. :peukku:
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Mitä hittoa täällä tapahtuu :heh: :kups:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5772
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

Asiaa ei tarvitse ottaa uudelleen puheeksi, kiitos.

- ylläpito
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
klaus-12
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7555
Liittynyt: 27 Helmi 2014, 19:01

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja klaus-12 »

manic kirjoitti: 06 Maalis 2024, 15:37 Arvatkaa kutsutaanko Käärijä Malmöön lavalle loisteliaan hopeasijan kunniaksi? Ei, koska hän saa nyt ruoskaa kostoksi siitä että jätti Loreenin varjoonsa Liverpoolissa.
Tämä herättää minussa hieman ihmettelyä, että miksi Käärijä nimenomaisesti tulisi kutsua Ruotsin viisuihin, kun ei edellisvuoden kakkosia ole ennenkää raahattu seuraavan vuoden lähetyksiin. :mitvit: Luulisi asianomaisesta artista olevan kaiken lisäksi perin inhottavaa mennä paikalle vaan, että joka tilanteessa painotettaisiin hänen olleen se, joka hävisi edellisenä vuonna.

Itse toivoisin viisulähetyksiin järjestävien tahojen toimesta maiden omia artisteja ja muita vastaavia omasta kulttuurista ammentavia akteja enemmän. Edellisvuosien artistien kierrätys väliaikanumeroissa vuodesta toiseen on jotenkin väsynyttä.

Koska elämme negatiivisuuden kulta-aikaa, lienee syytä minunkin haukkua Melodifestivaleita. :joojoo: Tuotanto on aivan omalla tasollaan, mutta sisältö ei ehkä. Samat biisintekijät ja samat artistit vuosi vuoden perään. Mukana finaalin verran hyvää tavaraa, muu on täytettä. Onko tätä oikeasti pakko venyttää yli kuukauden mittiaseksi kiertueeksi? (⁠*⁠_⁠*⁠) Noh, SVT tekee miten itse näkee parhaaksi.
Žvižej fucked up the solo

Avatar
elffi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 18:32

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja elffi »

klaus-12 kirjoitti: 06 Maalis 2024, 16:41
Tämä herättää minussa hieman ihmettelyä, että miksi Käärijä nimenomaisesti tulisi kutsua Ruotsin viisuihin, kun ei edellisvuoden kakkosia ole ennenkää raahattu seuraavan vuoden lähetyksiin. :mitvit: Luulisi asianomaisesta artista olevan kaiken lisäksi perin inhottavaa mennä paikalle vaan, että joka tilanteessa painotettaisiin hänen olleen se, joka hävisi edellisenä vuonna.
Minäkään en Käärijää halua sinne. Käärijä saattaisi viedä huomion kuitenkin esim. Loreenilta, jos yleisö innostuu Käärijästä enemmän ja yleisö huutaisi taas Cha Cha Cha:ta. Noh, on sinne kuitenkin aikaisemminkin roudattu edellisvuoden "häviäjiä". Esim. viime vuonna oli edellisvuoden (2022) 4. sijan Cornelia Jakobson. Ettei edellisvuosien ei-voittajien lavalletuonti sekään mitenkään uusi juttu olisi.

Viisuvoittajien biisinvaihdot ovat olleet kivoja, joten niitä voisi olla lisää :) Jos siis edellisvuosien esiintyjiä pitää tunkea viisuihin.
uNiTeD bY mUsIc

Avatar
pimeekana
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 06 Maalis 2024, 14:43

Re: Ruotsi 2024

Viesti Kirjoittaja pimeekana »

Oon lueskellut keskusteluja täällä jo vuosia, muttei ole tullut osallistuttua. Nyt hämmennyin tästä niin että piti ihan rekisteröityä.
Timoteus kirjoitti: 06 Maalis 2024, 12:28 Benjaminin rooli oli vietellä: "I'm just gonna dance you off the floor".
Ollaankohan me kuunneltu samaa biisiä ollenkaan? :D
Tuohan on enemmänkin erobiisi: eksä halutaan karistaa ajatuksista ja elämästä tanssilattialla. Ketä siinä on tarkoitus vietellä? :raaps:

Vastaa Viestiin