Sveitsi 2024: Nemo – The code

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Nemo – The code

*****
76
47%
****
45
28%
***
29
18%
**
9
6%
*
2
1%
 
Ääniä yhteensä: 161

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja sziget »

Temppurata se oli. Siivousvälineeltä hän näytti. Musiikkivideon perusteella en olisi valittanut, jos voittaa. Nyt olen melkein Kroatian rynkytyksen puolella, vai olenko? Musiikillisesti Nemo on valovuosien päässä lehmäkissasta. Ansaitsee raatipisteensä.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja toivo »

Kyllä mää olisin toivonut enemmän visuaalista tykistystä taustascreeneihin. Jäi vähän tyhjä vaikutelma.

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Nemon esiintymisasu on kyllä omaan silmään vain ruma. :mrgreen: Eikä todellakaan johdu mistään hameesta.

Pyörivä alusta on siisti ja lauluu kulkee siitä huolimatta huikeasti, mutta jotenkin toivoisin, että asu yhdistyisi paremmin muun visuaalisen ilmeen kanssa. Nyt jäi vähän tunne, että on keksitty esitykseen idea ja valittu asu täysin toisistaan irrallisena ja se harmillisesti syö koko esityksen vaikuttavuutta.

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Possu »

Voisiko finaaliin vielä laittaa vähän jotain juhlavampaa ylle? Vaikka sitten sen Celine Dionin vanhan asun. Jotain tähän on keksittävä, sillä nykyinen paketti jää valjuksi.

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2169
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^ Minunkin mielestäni asu on tuon kokonaisuuden "isoin" heikkous
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 897
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Minusta se aiempi asu oli parempi, laittaisi sen! 🩷
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Possu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2100
Liittynyt: 25 Kesä 2006, 13:44
Viesti:

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Possu »

Ja tuota yleisön aktivointia. Muilla esityksillä rannekkeet vilkkuu/valaistuu yleisössä, mutta ei tässä. Jotenkin tuo on liian tyhjä lava ja vähän orpofiilis jää.

Avatar
OnFire
Maistelija
Maistelija
Viestit: 40
Liittynyt: 21 Tammi 2023, 00:43
Paikkakunta: Lontoo

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja OnFire »

Samaa mieltä muiden kanssa että asu pilaa vaikutelmaa, jotenkin tekee koko esityksestä vähän huvittavan, kun tuossa flamingo-asussa koikkelehtii tyhjällä lavalla :eiei:

Jos pidän silmät kiinni, kuulostaa voittajalta, mutta ei kyllä näyttänyt.
Wanna become one of them city boys ~

Huolestuva
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 30 Huhti 2024, 14:44

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Huolestuva »

Unohdin kuunnella biisiä, kun huomio oli haluttu ohjata väkinäiseen ja hölmöön temppurataan sekä hirvittävään laulajan ulkomuotoon.

Voi voi...

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Minua ei häiritse tässä kyllä mikään. Nemon asu on hirvittävän nemomainen ja omaan silmään parempi kuin se harkoissa nähty. Esityksen visuaalinen puoli tukee riittävän hyvin biisiä. Toki varmasti taustascreeniä olisi voitu hyödyntää enemmän.

Toki jos suuren yleisön mielipide on samanlainen kuin täällä, niin ehkä Sveitsi ei sitten voittotaistelussa mukana ole.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
mmmimo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 400
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

En ymmärrä ollenkaan mikä Nemon puvussa muka mättää. Ihan Nemolta näyttää, joka lienee aika tärkeää hänelle itselleen. Enkä ymmärrä miten vaatetus kerää niin paljon huomiota, kun ääni on tuommoinen ja show muutenkin upea.
Mitä kritisoijien mielestä hänellä pitäisi olla päällä? Tämä ihan puhtaasti kiinnostaa minua kovasti :) Pistäkää esimerkkiä, millainen olisi parempi puvustus?
this story is my truth | meow cat, please meow back

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja WildDance »

mmmimo kirjoitti: 10 Touko 2024, 13:22 En ymmärrä ollenkaan mikä Nemon puvussa muka mättää. Ihan Nemolta näyttää, joka lienee aika tärkeää hänelle itselleen. Enkä ymmärrä miten vaatetus kerää niin paljon huomiota, kun ääni on tuommoinen ja show muutenkin upea.
Mitä kritisoijien mielestä hänellä pitäisi olla päällä? Tämä ihan puhtaasti kiinnostaa minua kovasti :) Pistäkää esimerkkiä, millainen olisi parempi puvustus?
Minä miellän biisiin enemmän jonkun teatraalisemman asun ja jonkun ylväämmän. Tuollaiset oudot pölyhuiskat eivät vastaa mielikuvaani.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Rousku »

iiiduli kirjoitti: 10 Touko 2024, 13:05 Minua ei häiritse tässä kyllä mikään. Nemon asu on hirvittävän nemomainen ja omaan silmään parempi kuin se harkoissa nähty.
Joo. Vaikka en visuaalisessa puolessa kaikesta tykkää (asua enemmän minua häiritsee kaikki se levoton liikkuminen), niin ehkä Nemokin on niitä artisteja, joilla on selkeä oma visio siitä, miten haluavat olla lavalla ja miltä pitää näyttää. Voi olla, että homma menisi huonommaksi, jos alkaa liikaa kuunnella muiden ehdotuksia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
jamira
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2429
Liittynyt: 29 Huhti 2010, 00:15

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja jamira »

Mua häiritsisi enemmän jos Nemo olisi vaikka tumma puku päällä lavalla. Hän on nyt pukeutunut omalle tyylilleen uskollisesti ja näyttää ihan itseltään.

figure8
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 485
Liittynyt: 08 Joulu 2012, 18:40

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja figure8 »

Tämä voittaa raatiäänet, jos se ei ollut jo ennestään selvää. Voi tehdä jopa Loreenit.

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Munkin mielestä asu vastaa todella hyvin Nemon tyyliä. On hyvä, että pukeutuu niin kun itse haluaa. :joojoo:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Ei minua ainakaan häirinny hänen asunsa yhtään
Juuri itsensä näköinen
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
mmmimo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 400
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

WildDance kirjoitti: 10 Touko 2024, 13:24 Minä miellän biisiin enemmän jonkun teatraalisemman asun ja jonkun ylväämmän. Tuollaiset oudot pölyhuiskat eivät vastaa mielikuvaani.
Mutta eihän hänellä enää edes ollut se harjoituksissa nähty pölyhuiska-asu?
this story is my truth | meow cat, please meow back

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Rousku »

^ Ehkä minusta olisikin hauskempaa, jos pölyhuiskalla puhdistettaisiin satelliittiantennia.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^^ Olihan tuokin aika huiskale.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Toistan taas samoja asioita mitä olen ennenkin sanonut, mutta osallistun nyt kuitenkin keskusteluun kun semifinaalikin on nähty.

Mua ei miellytä tässä esityksessä oikein mikään. Asu sentään oli eilen parempi kuin se harjoituksissa oleva pölyhuiska, mutta ei tuo kappale mun mielestä ole tuon semifinaalissakaan nähdyn asun tyylinen. Kaipaisin jotain teatraalimpaa ja tyylikkäämpää. Saisi se ehdottomasti olla erikoinen ja androgyynikin asu, eli en tosiaan tarkoita mitään pukua tai kauluspaitaa.

Asun silti voisin helposti antaa anteeksi, kun se ei tosiaan enää ollut se halpa ja karmea harjoitusten huiska. Suurempi ongelma on mulle tuo mielikuvitukseton ja tavanomainen esitys, jonka yhteyttä kappaleeseen en aisti lainkaan. Varsinkin tuo pyöriminen ja kädet heiluen tasapainottelu jonkun hyrrän päällä näytti siltä että tässä halutaan pelkästään todistella sitä kuinka taitavasti Nemo osaa laulaa siitä huolimatta. Sitä lahjakkuutta en missään nimessä kiistäkään! Nemohan on vuoden taitavimpia laulajia viisuissa.

Jos tyhjän näköinen lava ja temppuratamainen liikkuminen eivät tee muhun vaikutusta, niin mikä tekisi? Sanoisin että olisin kaivannut siihenkin jotain teatraalia ja dramaattista estetiikkaa.

Mulla oli itse asiassa sekä tästä että viime vuoden Itävallasta tietynlainen mielikuva päässäni ja molemmille olisin toivonut hiukan samanlaisista estetiikkaa lavalle. Molemmille sopisi ajaton tyylikäs teatterimainen Edgar Allan Poe -tyyli jollain eksentrisellä omalla lisäyksellä josta se oma persoona sitten tulisi ilmi ja joka toisaalta toisi modernia vivahdetta siihen ajattomuuteen. Viime vuoden Itävalta mokasi tämän catwalk-kävelyidensä kanssa ainakin mun silmissä vielä paljon pahemmin kuin Sveitsi tänä vuonna, mutta kyllä Nemonkin musiikkivideo antoi mun odottaa että jotain kiehtovaa hiukan brittimäistä ajatonta estetiikkaa voisi olla luvassa. Sellaisesta ei ole nyt tietoakaan ja tyhjän lavan keskellä on vain tuo typerä hyrrä.

Koska kappale ei itsessäänkään ole mun korvissani mitään kärkikastia (puntarillani se on arvosanaltaan 4/5 ja sijoitus on 13/37, eli ei top10) niin en kyllä aio tätä äänestää, vaikka pidänkin tästä selvästi Kroatiaa enemmän (ja hiukan hirvittää mitä Israelin voitto aiheuttaisi vaikka se kappale näistä kolmesta mulle ehkä se mieluisin onkin.)

Mutta nyt kun olen periaatteessa haukkunut lyttyyn monta asiaa tässä, niin haluan kuitenkin todeta että Nemo on lavalla sympaattinen ja hänestä on helppo pitää. Kappaleen hienous on se että siinä on useita genrejä ja Nemo hallitsee ne lahjakkaasti, joten jos olisin ammattilainen ja juryn jäsen, en voisi olla antamatta painoarvoa myös näille asioille.

Olen kriittinen siksi että tässä kuitenkin olisi ollut potentiaali olla mun silmissäni jotain poikkeuksellisen hienoa.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
mmmimo
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 400
Liittynyt: 16 Tammi 2024, 12:38
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja mmmimo »

^ Kiitos oivallisesta ja mielenkiintoisesta analyysista! Saan hyvin kiinni tuosta mitä olisit liveen toivonut, vaikken kyllä tätäkään esitystä näe mitenkään päin tavanomaisena tai mielikuvituksettomana. Täytyypä päivittää omat käsitykseni tavanomaisuudesta jos tämä on sitä :heh:

Olen samaa mieltä, että biisissä ja artistissa on potentiaalia poikkeuksellisen hienoon kokonaisuuteen, ja minun mielestäni siihen päästään näilläkin elementeillä.
this story is my truth | meow cat, please meow back

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

^ Tähänhän ei tosiaan ole mitään oikeaa mielipidettä (paitsi tietysti mun :mrgreen: ) ja eihän sitä tiedä tulisiko menestystä/voittomahdollisuuksia paremmin vai huonommin tuollaisella esityksellä millaisen mä tälle haluaisin. Viime vuoden Itävalta oli selkeä floppi ja syytän siitä huonoa esitystä, mutta onhan se mahdollista että Nemo voittaa tällä esityksellä. Mä nyt vaan olen tällainen henkinen gootti kun haluaisin tästä tuollaisen mitä kuvailin, eikä oikein mikään tunnu miltään Bambien esityksen rinnalla. :mrgreen:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Saturnus Psycho kirjoitti: 10 Touko 2024, 16:00 Suurempi ongelma on mulle tuo mielikuvitukseton ja tavanomainen esitys, jonka yhteyttä kappaleeseen en aisti lainkaan. Varsinkin tuo pyöriminen ja kädet heiluen tasapainottelu jonkun hyrrän päällä näytti siltä että tässä halutaan pelkästään todistella sitä kuinka taitavasti Nemo osaa laulaa siitä huolimatta.
Minä jotenkin osaisin nähdä tasapainottelun liittyvän viisun teemaan. Jos on ollut aika, jolloin on joutunut tasapainottelemaan sen välillä, mitä ympäristö olettaa ja vaatii, ja mitä itse kokee.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ritsu89
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 786
Liittynyt: 16 Marras 2007, 22:19

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja ritsu89 »

Vaikea innostua tästä. Musiikillisesti varmaan parhaasta päästä, mutta ei oikein herätä mitään tunteita, eikä nouse karvat pystyyn, niinkuin tässä musagenressä kuuluisi nousta. Esityksen aikana on liikaa suvantovaiheita, joissa keskittyminen karkaa. Melodiassa vähän samanlaista kukon äännähtelyä tai Mozartin taikahuilu- vaikutteita, joita oli Loreeenillakin oli viime vuonna. Tulee myös mieleen Duncan Laurence.

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Rousku »

ritsu89 kirjoitti: 10 Touko 2024, 20:37 Melodiassa vähän samanlaista kukon äännähtelyä tai Mozartin taikahuilu- vaikutteita, joita oli Loreeenillakin oli viime vuonna.
Taikahuilu on ok (tarkoitan sitä Mozartin sellaista, en kuppilan), mutta minua on koko ajan kiusannut, kuinka se kolminuottinen break the code on niin tat-to-oo.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
Taikahuilu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2093
Liittynyt: 27 Helmi 2018, 20:22

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Taikahuilu »

Rousku kirjoitti: 10 Touko 2024, 20:43 Taikahuilu on ok (tarkoitan sitä Mozartin sellaista, en kuppilan), mutta minua on koko ajan kiusannut, kuinka se kolminuottinen break the code on niin tat-to-oo.
Jassoo vai niin, no en ole yrittänytkään olla mikään ok :niinpa:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Tämän kaiken draaman keskellä eksyin taas katsomaan Sveitsin esityksen ja on myönnettävä, että tämä on Irlannin lisäksi paras esitys. :joojoo:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Kiisa
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 192
Liittynyt: 26 Touko 2012, 16:13

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Kiisa »

Nemo saa itse puketua miten haluaa, eikä itselläni sen suhteen ole ongelmaa, mutta toivoisin asun jotenkin yhdistyvän esitykseen. Tässä on menetetty mahdollisuus käyttää vaikka jotain liikkuvaa tai vaikka kimaltelevaa asua, joka sitten alustan pyöriessä ja heiluessa loisi hienon efektin.

Nyt jäi vähän sellanen fiilis, että budjetti käytettiin alustaan ja artistilla on omat vaatteet päällä. :mrgreen:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Ai niin, Italia johtanut (vissiin) alusta saakka Eurovision Scoreboardia ja nyt Nemo on sen vihdoin syrjäyttänyt. :uujee:

Kuva
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Vastaa Viestiin