Latvia 2024: Dons – Hollow

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Dons – Hollow

*****
11
11%
****
29
30%
***
27
28%
**
22
23%
*
7
7%
 
Ääniä yhteensä: 96

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2504
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Vedonlyönnin pohjalta finaaliin sitten ja karsiutumisputki rikki :tapu:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Ansaittu finaalipaikka! <3
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12002
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja sziget »

En tiennyt vedonlyönneistä, joten yllätyin myönteisesti. Kappaleelle antaisin kolme tähteä, olen unohtanut sen kevään aikana monta kertaa. Hyvästä laulajasta neljäs tähti. Belgia oli ehkä sisäänpäin kääntynyt, luulin sen silti menevän helposti finaaliin.

Latvia ansaitsi tämän viimevuotisen vääryyden jälkeen.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
yeahyeahfire
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 785
Liittynyt: 21 Tammi 2020, 14:06

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja yeahyeahfire »

Minä kun luulin että Slovenia oli yllätys tiistaina niin Latvia sanoi että hold my beer :sekava: Kovin hämmentävää, kiinnostaa todella nähdä, kuka tätä äänesti. Hirmu tyytyväinen kuitenkin olen Latvian puolesta kun saivat karsiutumisputken katkaistua ja kyllä naurattaa, että se olikin tämä joka pudotti taannoisen voittajasuosikki-Belgian :repeilee:
Gonna miss you all but mostly the cat

Avatar
Requel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7674
Liittynyt: 29 Syys 2016, 13:32

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Requel »

yeahyeahfire kirjoitti: 10 Touko 2024, 01:32 Hirmu tyytyväinen kuitenkin olen Latvian puolesta kun saivat karsiutumisputken katkaistua ja kyllä naurattaa, että se olikin tämä joka pudotti taannoisen voittajasuosikki-Belgian :repeilee:
TOTTA. :rofl: Jos joku olis vielä kuukaus sitten sanonut että Latvia menee finaaliin ja Belgia ei, niin olisin pitänyt hörhönä.
DöNT jy KNooYH???????
THat JY GÄT mIiiIIih??????????
That jy GÄT MiIIii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Je Miii mIi mIIi EeeeHH???????!?!?!?!?!?

Zazpikaleak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1402
Liittynyt: 21 Helmi 2019, 12:11

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Zazpikaleak »

^
Muistelen nähneeni täällä useammankin vähän tällaista ennakoineen mielipiteen. :joojoo:

Mutta siis joo, Latvia on ollut itselleni yllättävä suosikki tänä vuonna ja asua lukuun ottamatta live oli oikeinkin kiva. Ajattelin vain silloin niin vahvasti, että no niin, tämä on sitten eka ja vika kerta kun tämän näkee mutta mitä vielä. :uujee: Belgiaa olisin kyllä toivonut finaaliin, joten en siitä ole vahingoniloinen, mutta kyllähän Latvia passaa.
Violins playing
Angels crying

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2504
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Dons sanoi pressitilaisuudessa:
Dons kirjoitti:I'm Latvian, we're the only country in the world that is in the shape of a butterfly. A butterfly symbolizes hope and freedom, because to be a butterfly you have to fly and you have to be free. And every country in the world deserves to be free.
Minusta tosi kauniisti sanottu ja diplomaattisesti, ja sai huoneestakin hyvät aploodit.
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3748
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Latvian selostajan reaktio, kun maa pääsee finaaliin. :tapu:
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

bukbu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 146
Liittynyt: 19 Helmi 2024, 10:08

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja bukbu »

Mahtaakohan tehdä Alikat? Raadithan tulee varmasti tästä tykkäämään, eikä yleisökään selvästi täysin inhonnut. Ihan hyvin voisin tämän nähdä top kympissä.
emme (oikeasti) tiedä (näistä) huumeista mitään

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

sziget kirjoitti: 10 Touko 2024, 01:29 Latvia ansaitsi tämän viimevuotisen vääryyden jälkeen.
Mua tää taas kirpaisee sitäkin enemmän. Miksi tämä pääsi finaaliin mutta se ei? :lohduton:
No joo, sekin olisi kyllä tässä semissä mennyt jatkoon.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10942
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Tämän finaalipaikka oli kyllä yksi isoimpia yllätyksiä viime vuosilta. :rofl: Miten? Esityksen budjettikin oli varman yksi vuoden alhaisimpia.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2169
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

WildDance kirjoitti: 10 Touko 2024, 09:31 Tämän finaalipaikka oli kyllä yksi isoimpia yllätyksiä viime vuosilta. :rofl: Miten? Esityksen budjettikin oli varman yksi vuoden alhaisimpia.
Erottui joukosta olemalla niitä harvoja, jotka eivät koko aika turvautuneet taustanauhoihin ja laulu oli lähes virheetöntä. Muutenkin vähän mies balladeja/midtempoja tänä vuonna niin erottui kyllä edukseen kun sai vielä suht hyvän esiintymispaikan
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
pikkukettu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 279
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

Ansaittu jatkopaikka! Heti esityksen jälkeen tuli olo, että tämän pitäisi päästä finaaliin. En alun perin niin tykännyt biisistä, mutta sekin on alkanut maistua. Laulu oli laadukasta ja esitys muutenkin tyylikäs (edit. sitä lihaspanssariasua lukuun ottamatta).

Avatar
mariah
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6372
Liittynyt: 13 Helmi 2005, 15:22
Paikkakunta: Helsinki

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja mariah »

Joo varsinaisesti näin ainakin jälkikäteen ei yllätä tämän finaaliin meno, loistavaa laulamista. Uskon, että raadit arvostaa tätä huomenna.

Avatar
Silirimpsis
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 979
Liittynyt: 18 Tammi 2010, 17:55
Paikkakunta: Waterloo

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Silirimpsis »

Latvian finaalipaikka oli todella semmareiden valopilkkuja Serbian finaalipaikan ohella. Hienoa, että laadukas laulaminen ja riittävän hyvä perusballadi saivat kannatusta. Kumpa Dons vielä miettisi sen esiintymispukunsa uusiksi finaaliin. Ainut häiriötekijä.
Somewhere in her smile she knows

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

kapineiti kirjoitti: 10 Touko 2024, 04:19 Latvian selostajan reaktio, kun maa pääsee finaaliin. :tapu:
Tämmöistä puhdasta iloa on aina hauska katsoa. :surrur:
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Rousku »

pikkukettu kirjoitti: 10 Touko 2024, 10:22 Laulu oli laadukasta ja esitys muutenkin tyylikäs (edit. sitä lihaspanssariasua lukuun ottamatta).
Sanoin liveseurantaketjussa, että jos Latvia ei mene finaaliin, se johtuu tuosta asusta. Pääsi sitten sinne asusta huolimatta.

Kun kaikki muut häselsivät jotain kuin viimeistä päivää, tämä todella erottui joukosta vähäeleisyydellään. Sirkusnumeroihin, ketkutteluun ja ylenmääräiseen visuaaliseen kikkailuun kyllästyneiden suosikki?
Rise, angel, shine, love!

Huolestuva
Siemailija
Siemailija
Viestit: 124
Liittynyt: 30 Huhti 2024, 14:44

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Huolestuva »

Alan kääntyä tämän faniksi. Ihanan rauhallinen esitys ja rauhoittava kappale. Tässä keskitytään itse asiaan, eli tulkintaan ja kappaleeseen. Panssariasu on hivenen korni, mutta sallitaan nyt se. Tätä voisi vaikka äänestää huomenna. <3

Avatar
UpeetaMahtavaa
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 568
Liittynyt: 29 Tammi 2020, 13:02

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja UpeetaMahtavaa »

Vähän kyl pelästyin semissä, kun Dons ilmeisesti meinasi alkaa itkeä. Kun hän katsoi ja lauloi niin vaikeasti, luulin ensin että hänellä on joku kutitus kurkussa eikä ääntä tule ja silmiinkin pukkaa kosteutta jonkun kröhän takia :puna: joo, olen varsinainen tunteiden tulkki. Mutta on aika kriittinen paikka murtua kesken esityksen, josta pitäis vielä laulaa viimeiset lauseet kunnolla; tapahtuukohan finaalissakin?

Staalo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 158
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Staalo »

WildDance kirjoitti: 10 Touko 2024, 09:31 Tämän finaalipaikka oli kyllä yksi isoimpia yllätyksiä viime vuosilta. :rofl: Miten? Esityksen budjettikin oli varman yksi vuoden alhaisimpia.
Eläpä nyt. 12-tonnisen rullalaakerin roudaus viisulavalle on aika kallista :draamaa:
Mutta ehkei tämä niin iso yllätys sittenkään ollut. Ukko veti hyvin, biisi ei ole ihmeellisimmästä päästä muttei kuitenkaan täysin avuton tekele. Niinkuin todettua, kyllä vähäeleiselle tulkinnalle on aina tilausta.

Avatar
Tuttifrutti
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Touko 2023, 17:03

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Tuttifrutti »

Tämä oli ekoja biisejä joita tänä vuonna kuulin. Ajattelin biisiä potentiaaliseksi ja lauluääntä erinomaiseksi. Viisukevään edetessä tämä alkoi jäädä muiden jalkoihin enkä uskonut finaalipaikkaan. Olen iloinen vaikkakin hieman yllättynyt että tällä mentiin jatkoon, Latvialle varmasti tekee hyvää välillä päästä! Donsille itselleenkin selvästi suuri merkitys

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42728
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Staalo kirjoitti: 11 Touko 2024, 00:27
WildDance kirjoitti: 10 Touko 2024, 09:31 Tämän finaalipaikka oli kyllä yksi isoimpia yllätyksiä viime vuosilta. :rofl: Miten? Esityksen budjettikin oli varman yksi vuoden alhaisimpia.
Eläpä nyt. 12-tonnisen rullalaakerin roudaus viisulavalle on aika kallista :draamaa:
Ehkä se oli styrox-jäljitelmä? Kuten ne vatsalihaksetkin oli jotain muovia vain.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
ESC93
Siivooja
Siivooja
Viestit: 16265
Liittynyt: 26 Maalis 2010, 15:35
Paikkakunta: Järvenpää / ex-Nastola
Viesti:

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja ESC93 »

^ Ainakin semissä se roudattiin kahdessa osassa lappeellaan juonnon aikana.
Kur protestojmë e nga dremitja kolektive zgjohemi
Ne përsërisim, përsërisim, përsërisim

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2504
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Dons pärjäsi melkein yhtä hyvin kuin Justs vuonna 2016, viime kerta kun pääsivät finaaliin :joojoo:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2169
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Mä kans ilahduin, että Latvia sai ihan hyvän sijoituksen. Pelkäsin, että sieltä tulee joku alle 10 pistettä trlessä, mutta kyllä tällekin löytyi viisufanien ja tavisten parista sentään jotain ymmärrystä :joojoo:
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2031
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Olis kiinnostavaa tietää, mistä Dons oikein laulaa. Mitkä ihmeen saarnaajat ja mikä tyhjä ja ontto asia? Dons muuten kertoi Freddie Mercuryn olevan ykkösidolinsa, huh, itse en ole koskaan sietänyt Freddietä enkä Queenia.
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Onkohan tässä aiheena se, että on syntynyt uskovaiseen ympäristöön, mutta ei koe uskomista omakseen? Hienot sanat kyllä. Varmaan tämäkin on sitten jonkun mielestä loukkaus pyhiä arvoja vastaan.
Crown the Witch! :twisted:

Primavera
Maistelija
Maistelija
Viestit: 34
Liittynyt: 28 Touko 2023, 16:41

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Primavera »

Donsilla on valtavasti karismaa. Tuli sellainen tunne, että hän laulaa nimenomaan minulle elämänsä kipukohdista ja olen valittu ja etuoikeutettu, koska saan kuunnella häntä. Donsilla ääneen voi hukkua huomaamattaan.

Itse asiassa raikasta laulaa siitä, että on repinyt itsensä irti uskonnosta/aatteesta tai vastaavasta. Tämä taitaa olla ensimmäinen kerta Euroviisuissa kun tällaista aihetta on käsitelty?

Lavastuksen ikuisuutta symboloiva ympyrä jäi taka-alalle kun Dons lähti kulkemaan omia polkujaan. Tässä näki, kuinka vähillä elementeillä ja liikkeillä sai kerrottua tarinaa sellaisellekin, joka ei osaa englantia riittävän hyvin.

Dons onnistui pitämään lavaläsnäolonsa ansiosta jännitteen yllä laulun loppuun saakka. Ainakaan minulle ei tullut sellaista tunnetta, että kauanko pitää veivata saadakseen kolme minuuttia täyteen? Olen yllättynyt siksi, koska en todellakaan ole tällaisen musiikin kohderyhmää. Donsin laulua kuuntelisin mielelläni enemmänkin hänen äänensä vuoksi.

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2031
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Se ei ole siis selvinnyt, mistä Dons laulaa, mutta jos aiheena on vaikka kristinusko, niin on kyseenalaista käskeä yleisöä laulamaan "hollow, hollow". Jos laulu käsittelisi vaikka kristinuskon ihanuutta, niin sen olisivat varmaan monet kokeneet tuputtamisena. Eikö siis ateismin tuputtaminen ole sitten väärin?
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3223
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: Latvia 2024: Dons – Hollow

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Olihan Ukrainan kappaleessa uskonnollinen teema, ja Slovenialla vuonna 2021. Vaikka en ole uskovainen, niin en koe noita tuputtamisena. Mielelläni laulaisin noiden mukana. Kyllä viisuissa omasta mielestäni jokaisella on oikeus tuoda itseään esille kunhan se ei ole loukkaavaa. Koen tämän yhtenäisyytenä erilaisuuksistamme huolimatta. Eihän sitä ole pakko laulaa mukana jos ei halua.
Crown the Witch! :twisted:

Vastaa Viestiin