Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Windows95man – No rules!

*****
60
21%
****
85
29%
***
57
20%
**
41
14%
*
47
16%
 
Ääniä yhteensä: 290

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Jälkikäteen on helppoa ja turvallista ennustella.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

caterpillar
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Touko 2023, 19:38

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja caterpillar »

Einingia kirjoitti: 12 Touko 2024, 21:24 ^Ongelmana on, että emme tiedä kuinka moni äänestää, tällaista lukua ei anneta.
Tällaiset tiedot on kerrottu:
Euroviisujen finaalissa Suomesta annettiin noin 150 000 ääntä, mikä on hyvin perinteinen määrä.
https://www.is.fi/viihde/art-2000010421283.html

Euroviisujen finaalia seurasi TV1:llä keskimäärin 1,2 miljoonaa suomalaista.
Viisulähetys tavoitti illan aikana yhteensä noin 2,15 miljoonaa katsojaa.
https://yle.fi/a/74-20066046

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2169
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

^Olisin ajatellut, että ääniä olisi annettu enemmän kuin normaalisti pro-Israel protestoijien vuoksi, mutta toisaalta aika moni myös boikotoi (täälläkin ilmoitti ettei poikkeuksellisesti äänestä ketään), niin ehkä loppusumma oli sitten aika 0-0
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Einingia »

^^Ja nuo luvut ovat Suomesta, jossa kuitenkin on kasvettu kännykkä kädessä jo kohta 30 vuotta. Lisäksi tuossa puhutaan vain äänistä, ei äänestäjistä. Fanit äänestänevät paljon useammin useammalla äänellä.

Pitäydyn arviossa/osittaisessa tiedossa että Euroopan laajuisesti äänimäärä suhteessa katsojamäärään on vielä pienempi ja äänestäjien määrä tätäkin pienempi.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Eikös tämän menestystoiveet perustuneet juuri tavisten innostumiseen, kun viisufanit dissasivat koska huumori ei ollut juuri oikeanlaista.

Tavikset eivät sitten innostuneet tarpeeksi.

Heillä on kuitenkin potentiaalisesti faneja suurempi äänestysvoima minkä Israelin 12p osoittaa.

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Tästä jäi kyllä paljon kehuttavaakin, vaikka biisistä en varmaan koskaan tule pitämään.

Oli ainakin yksi illan erottuvimpia esityksiä. Farkkumuna, Teemun luovat tavat peittää kriittiset paikat ja shortsien nostaminen narulta jäivät mieleen ja voin jopa lopulta sanoa tykänneeni. Varmasti tuollainen hassuttelu myös piristi ihmisiä ympäri Eurooppaa, vaikka se ei pisteissä näkynytkään. Ehkäpä biisi nyt vaan oli liian olematon jotta pelkän huumorin takia olisi äänestetty?

Suuret kehut myös Henrille hyvästä laulusuorituksesta – nyt meni paljon paremmin kuin UMK:ssa! Kappalehan ei ole se helpoin laulaa ja silti falsetti kuulosti ainakin mun korvaan hyvältä.

Hyvin vedetty ja eipä tämä suomalaiseksi edustajaksi mitenkään huonosti pärjännyt. Toivon tietysti että ensi vuonna lähetetään sellainen biisi josta mäkin pidän! :mrgreen:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
inomu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2703
Liittynyt: 31 Joulu 2010, 01:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja inomu »

Ylpeitä voi olla meidän pojista tänäkin vuonna :tapu: Odotin enemmän yleisöääniä, mutta kun nyt näkee, miten ne meni noin yleisesti, niin aika sopiva summa tuli lopulta. Ja oltiin sentään top 20:ssa! Esitys jää historiaan ja tätä tullaan näkemään Käärijän kanssa kaikissa koosteissa tulevaisuudessa.
Dancing to electropop like a robot from 1984

Avatar
Felicity
Maistelija
Maistelija
Viestit: 42
Liittynyt: 14 Touko 2022, 22:48

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Felicity »

Minussa tää biisi on aiheuttanut lähinnä suurta myötähäpeää. En ymmärrä näiden mjuka-hauskojen-huumoribiisien valintaa ollenkaan. Se "nakusillaan" pelleily oli vaivaannuttavaa. Eli omat odotukset huomioiden biisihän menestyi paremmin, olin varma ettäjää semifinaalin viimeiseksi. Mutta toki eilisiltana halusin että Suomi menestyy ja jännäsin niin esitystä kuin pisteitä, eli vaikka miten oli paska biisi niin toivoin totta kai sille hyvää sijoitusta.
Toivottavasti UMK 2025 jättää huumoribiisit rannalle :eiei:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Saturnus Psycho kirjoitti: 12 Touko 2024, 22:50 Toivon tietysti että ensi vuonna lähetetään sellainen biisi josta mäkin pidän! :mrgreen:
Mä en voi valittaa viime vuosien saldoa kun peräti kaksi kertaa on mun suosikki lähtenyt edustamaan (Blind Channel ja Käärijä). Normaalisti olen marginaalissa musiikkimakuineni. Aika hyvällä prosentilla Suomelle on tullutkin menestystä noilla mun suosikeilla, ehkä kannattais kuulla minun mielipidettäni enemmän. Blind Channelin live meni vielä harjoitellessa, eivätkä päässeet voittotaisteluun mukaan, mutta Käärijä oli jo sangen kypsä esitys.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17256
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ mä taas en oo saanu ykkössuosikkiani UMK:sta edustamaan... tai no kerran sain ja sekin ilo vuodelta 2013 :draamaa:

Suomi on silti tehnyt siitä huolimatta hienoja valintoja 2014-15, 2021 & 2023-24, ajan kanssa ne ovat tuntuneet lopulta kattauksensa parhaimmilta valinnoilta kyseisiin vuosiin.
Never miss a good chance to shut up.

Hakkis
Maistelija
Maistelija
Viestit: 34
Liittynyt: 10 Helmi 2024, 23:42

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Hakkis »

Joku koonnut nuo tulokset yhteen ja pisteet ei tänäkään vuonna kerro koko totuutta. Eli jos keskimääräisiä sijoja katsoo niin Suomella meni paremmin kun pisteet kertovat ja samaa esim Norjalla. Silmiin osuu myös Serbia joka sai pisteensä parilta maalta ja muuten oli aika alhaalla.

https://docs.google.com/spreadsheets/u/ ... E/htmlview#

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3562
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

hra47 kirjoitti: 12 Touko 2024, 23:30
Saturnus Psycho kirjoitti: 12 Touko 2024, 22:50 Toivon tietysti että ensi vuonna lähetetään sellainen biisi josta mäkin pidän! :mrgreen:
Mä en voi valittaa viime vuosien saldoa kun peräti kaksi kertaa on mun suosikki lähtenyt edustamaan (Blind Channel ja Käärijä). Normaalisti olen marginaalissa musiikkimakuineni. Aika hyvällä prosentilla Suomelle on tullutkin menestystä noilla mun suosikeilla, ehkä kannattais kuulla minun mielipidettäni enemmän. Blind Channelin live meni vielä harjoitellessa, eivätkä päässeet voittotaisteluun mukaan, mutta Käärijä oli jo sangen kypsä esitys.
Kyllä mäkin niistä pidin! Olisi varmaan pitänyt sanoa että ”toivottavasti taas ensi vuonna lähetetään jotain mistä tykkään” :heh:
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Staalo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 158
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Staalo »

Automatkalla tämä tuli radiosta ja äitini esitti mielipiteenään "tämähän on ihan hyvä biisi". Kappale toimii mielestäni yllättävän hyvin ilman sketsishouviakin. Jonkun mielestä ehkä jopa paremmin, sillä onhan se esitys acquired taste. Sehän on pohjimmiltaan vain perus-ysärihumppaa, varsin laadukasta lajissaan ainakin Suomen mittapuulla. Tietysti jos ao. musiikkilajia inhoaa, niin sitten tämä ei varmaan uppoa farkkumunan kanssa eikä ilman.

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6607
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Biisi on omaan korvaan ihan ok. UMK:n jälkeen taidettiin kaikkialla olla vahvasti sitä mieltä, että tämä tarvitsee juuri niin hullun shown, jotta ääniä tulee. Mutta kuinkakohan olisi lopulta käynyt ilman showta, joka varmasti on hyvin pitkälti vienyt huomiota itse kappaleelta. Olisi kiva tietää, miten pelkkä biisi olisi eurooppalaisille uponnut.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8333
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Kyllähän tässä biisissä on kieltämättä ansionsakin. Pidän erityisesti siitä miten biisiä on koristeltu pianolla ja haukan(?) huudoilla. Voi olla että osalta yleisöä on mennyt noi yksityiskohdat ohitse ja ovat kuulleet sen vain pelkkänä jumputusbiisinä.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

caterpillar
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Touko 2023, 19:38

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja caterpillar »

Suomi mainittu Last Week Tonight with John Oliver ohjelmassa!
https://m.youtube.com/watch?v=KiOc61C4518
Ihan ohjelman alussa.

Avatar
toivo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4999
Liittynyt: 05 Helmi 2009, 23:18
Paikkakunta: jyväskylä

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja toivo »

On kyllä mielenkiintoista , että suomen finaaliveto on yksi katsotuimmista esityksistä. Kuudenneksi katsotuin tällä hetkellä. :uujee:


Ihmisiä kiinnostaa Windows95man, mutta Suomen äänestäminen ei kuitenkaan kiinnostanut. :roll:

Avatar
kummituseläin
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 230
Liittynyt: 01 Maalis 2006, 01:30

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja kummituseläin »

Taisivat saada viikon parhaan vetonsa osumaan finaaliin. Kuvakulmat toimi prikulleen. Minusta tuo nakuilluusio oli tärkeä pitää yllä mahdollisimman pitkään - kun katsoja huomaa nudestringit, niin koko vitsi lakkaa toimimasta (olen tosin kuullut, että se joidenkin mielestä ei toiminut alunperinkään, mutta onneksi toteutus ei jäänyt kesken). Nyt se kesti loppuun asti. Jonkin verran on pistänyt hymyilyttämään kun ilmeisen monet esityksen lauantaina ensi kerran nähneet ovat aidosti luulleet nähneensä... kaikenlaista.

Tärkeintä on, että esityksen lopussa katsojalla on suu auki. Se on minun uusi viisumotto. Syy saa olla mikä tahansa.

Pieni onni onnettomuudessa saattoi olla tuo Hollannin diskaus. Europapa olisi ikävästi vienyt Suomelta niitä kriittisiä telepisteitä. Ei sillä omasta mielestä niin väliä, mutta nyt tuo 19. sija sentään vähän hillitsi likajälkipyykkiä. Ei valittamista. Kiitos ja hyvää jatkoa urille!

Jufo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4667
Liittynyt: 11 Touko 2011, 19:14

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Jufo »

Eihän oikea kives ole viisujen non-binary kuplassa sallittu. Liikaa toksista maskuliinisuutta :surrur:

caterpillar
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 18
Liittynyt: 09 Touko 2023, 19:38

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja caterpillar »

Jufo kirjoitti: 13 Touko 2024, 09:34 Eihän oikea kives ole viisujen non-binary kuplassa sallittu.
Se on vasen :heh:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Spekuloin RAI:n vuodon jälkeen, että onkohan mahdollista, että teleääniä menisi hylkyyn joissain maissa. Eikös silloinkin maalle julkisteta "puhelinäänipisteet", ne muodostetaan jostain keskiarvoista vai miten se meni? Tuli mieleen vaan, kun mielestäni tämän yleisöäänipisteet on oudon matalat, että onkohan kaikista maista saatu puhelinäänipisteet normisti läpi.

EAT_IT
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 74
Liittynyt: 06 Touko 2024, 18:09

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja EAT_IT »

^ Kaikkihan on aina mahdollista, mutta tuo Suomen pistemäärä voisi selittyä silläkin, että tänä vuonna oli niin paljon isoja telemagneetteja jotka veivät leijonasosan potista, jonka jälkeen muille maille ei enää niitä hirveästi riittänyt. Jonain toisena vuonna oltaisiin varmaankin saatu enemmän.

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1120
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Noh olipa sijoitus kuitenkin top 20 eikä jääty ihan viimesiks
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2731
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Välillä kun lukee joidenkin ”iso pettymys ja floppi” kommentteja niin tulee ajatus et alkoiko ne katsomaan viime vuonna viisuja :heh: Itseäkin harmittaa vähän mut siis joo, oikeastihan tää on Suomella todella hyvä sijoitus!
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
GuoZu8
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2403
Liittynyt: 25 Helmi 2019, 00:27
Paikkakunta: Alder danger

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja GuoZu8 »

Kasper_ kirjoitti: 12 Touko 2024, 02:13 Joo hyvinhän tämä meni. Paremmin sijoituttiin kuin Rasmus :joojoo:
Ja Teräsbetoni, Paradise Oskar, Saara Aalto ja Waldo.

Odotettu sijoitus, johon en ole kovin pettynyt. Skandaalintäyteisenä ja katastrofaalisena viisuvuonna Suomi ja Viro olivat ne kaksi hyvän mielen ilopillereitä, kuten myös Armenia.
"JEJEJEJEJEJEJEAAAH!!!" 🔥🔥🔥
~ Windows95man viisulavalla

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2229
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja hercules »

Sijoitusta enemmän arvostan tuota showta. Tuo meni hyvin eikä tule yhtään kiusaantunut olo (kuten ehkä joistain menneistä tyrkyistä). Toki tämä voi muuttua, mutta nyt tuntui ihan hyvältä. Välillä miettii vaan Suomea viisumaana, millainen ollaan ja millainen haluaisin että oltaisiin. Onko tämä se mitä minä haluan? En tiedä. Ehkä kaikkea yhdistää se suomalainen twisti mikä on tärkeintä, oli se klassisempaa tai räväkkäämpää.
Nyt ne verhot kii

Avatar
Jomard
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 897
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Hyvin meni esitys ja lopputuloskin tyydyttää, mutta jos kuitenkin ensi vuoden edustajamme pitäisi vaihteeksi vaatteet päällä, kiitos! :heh:

IMG_2203.jpeg
IMG_2203.jpeg (127.15 KiB) Katsottu 1152 kertaa
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1753
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Oho, olihan se aikamoinen vilahdus, vaikka ei juuri sitä ollutkaan. :vonkaus:
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

MIH96
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13048
Liittynyt: 16 Syys 2015, 21:52
Paikkakunta: Helsinki

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja MIH96 »

GuoZu8 kirjoitti: 13 Touko 2024, 11:12
Kasper_ kirjoitti: 12 Touko 2024, 02:13 Joo hyvinhän tämä meni. Paremmin sijoituttiin kuin Rasmus :joojoo:
Ja Teräsbetoni, Paradise Oskar, Saara Aalto ja Waldo.
Unohdit vielä Kristan, edellisen Malmön-edustajamme.

Avatar
jukkanen
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 589
Liittynyt: 01 Helmi 2010, 09:11

Re: Suomi 2024: Windows95man – No rules!

Viesti Kirjoittaja jukkanen »

Jomard kirjoitti: 13 Touko 2024, 11:20 Hyvin meni esitys ja lopputuloskin tyydyttää, mutta jos kuitenkin ensi vuoden edustajamme pitäisi vaihteeksi vaatteet päällä, kiitos! :heh:


IMG_2203.jpeg
Enemmän vaatetta tässäkin päällä kuin todella monella muun maan edustajalla. Onko pahempi että vaaleanpunainen alkkari pilkistää shortsien alta kuin ilman shortseja?
Kuva

Vastaa Viestiin