Sveitsi 2024: Nemo – The code

Euroviisut 2024 länsinaapurissa

Nemo – The code

*****
76
47%
****
45
28%
***
29
18%
**
9
6%
*
2
1%
 
Ääniä yhteensä: 161

Avatar
lumi11
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1298
Liittynyt: 02 Maalis 2008, 17:35

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja lumi11 »

Staalo kirjoitti: 14 Touko 2024, 00:39
Vuodet ei ole veljeksiä, mutta väitän että Käärijän paikalla Nemo olisi dunkuttanut Loreenia lopputuloksissa.

Mä luulen tätä myös, nyt kun otit asian esille.
Nemon laulutaito olisi ollut se viimeinen niitti, plus se, että The Code on melko uniikki viisuscenessä.

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5746
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Staalo kirjoitti: 13 Touko 2024, 19:24 Yleisöstä kuvatussa klipissä esitys näyttää itse asiassa hurjemmalta kuin mitä tv-ruudussa.
Kiitos! Tuota en ollutkaan katsonut, vaikka Suomen ja Kroatian esityksen katsoin useammastakin kulmasta.

On kyllä erikoinen hökötys tuo pyörylä. Lähetyksen aikana mietin, onkohan tuo jotain aika karheaa tai muuten kitkaisaa materiaalia, ettei lipsahda siitä niin helposti? Videon alussa kuitenkin pyyhittiin tuota, eikä se ainakaan täysin kiiltävä ole. Olin muuten semissä näkevinäni jotain tummia heppuja vilahtavan taustalla ihan TV-kuvissa, ja tämähän sen selittää, kun heidän pitää käydä kallistelemassa kiekkoa. Ilmeisesti ainoastaan pyöriminen on ohjattavissa sähköisesti, niin ja varmaan tietty myös kippauksen lukitus oikeina hetkinä. Ihan videon alussa joku Nemon kenkiä laittamaan kumartunut huppupää jouduttiin nykimään pois, ettei jää laskeutuvan valaisintelineen alle.

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4012
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Miten muuten minua jäi vaivaamaan, että saiko Nemo sen Gilmoren tyttöjen 3 kauden dvd:n :heh:
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1122
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Vaadin myös saada tietää :jupinaa:
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Ehkä Nemo rikkoisi senkin dvd:n (kuten nuoriso sanoo) ja ei edes saisi sitä katsottua. :eiei:
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

dennispizza
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 799
Liittynyt: 20 Tammi 2018, 13:51

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja dennispizza »

Muistan,etten välittänyt, kun julkaistiin, mutta live-esitys oli kyllä mahtava ja biisi nousi ihan uusiin sfääreihin. Ansaitsi voittonsa.

bukbu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 153
Liittynyt: 19 Helmi 2024, 10:08

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja bukbu »

Muistan sanoneeni heti tämän julkaisun jälkeen Discordissa, että tämä ansaitsisi voiton, mutta suuri yleisö ei kuitenkaan ymmärrä. Hienoa kuitenkin että ymmärsi :tuuletus:
emme (oikeasti) tiedä (näistä) huumeista mitään

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2037
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Nemo jaksoi innokkaasti tuulettaa kaikkia saamiaan täysiä pisteitä PAITSI Hollannin. Martin Österdahl kertoi kuten nähtiin sen 12 points from Netherlands to Switzerland ja Nemo oli hyvin vakavaa naamaa. Olikohan se Nemon protestoiva kannanotto Israelin osallitumista ja EBUn ja Martinin päätöstä kohtaan? Tuota kohtaa ei voinut olla huomaamatta...
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Staalo
Siemailija
Siemailija
Viestit: 163
Liittynyt: 16 Touko 2023, 12:06

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Staalo »

Hapa kirjoitti: 15 Touko 2024, 00:42 Nemo jaksoi innokkaasti tuulettaa kaikkia saamiaan täysiä pisteitä PAITSI Hollannin. Martin Österdahl kertoi kuten nähtiin sen 12 points from Netherlands to Switzerland ja Nemo oli hyvin vakavaa naamaa. Olikohan se Nemon protestoiva kannanotto Israelin osallitumista ja EBUn ja Martinin päätöstä kohtaan? Tuota kohtaa ei voinut olla huomaamatta...
Yleisö taisi buuata tuossa kohtaa? Ehkä se vähän söi juhlafiilistä.

Sveitsin voitto oli huolella pedattu: esiintymislavakin oli Sveitsin lipun risti, ja näkyi joka esityksen alussa. Rigged!

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2037
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Hapa »

^ Vaan ei vaivauduttu viemään lavalle sitä hyrrää ja muuta Nemon rekvisiittaa...
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6613
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Hapa kirjoitti: 15 Touko 2024, 00:42 Nemo jaksoi innokkaasti tuulettaa kaikkia saamiaan täysiä pisteitä PAITSI Hollannin. Martin Österdahl kertoi kuten nähtiin sen 12 points from Netherlands to Switzerland ja Nemo oli hyvin vakavaa naamaa. Olikohan se Nemon protestoiva kannanotto Israelin osallitumista ja EBUn ja Martinin päätöstä kohtaan? Tuota kohtaa ei voinut olla huomaamatta...
Itselle tuli olo, ettei Nemo oikein edes tajunnut mitä tapahtuu, kun Österdahl pikaisesti pisteet kertoi samalla kun yleisö buuasi. Tai sitten protestoi enemmänkin Hollanin diskausta vastaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Saturnus Psycho
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3606
Liittynyt: 16 Maalis 2022, 15:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Saturnus Psycho »

Ne Alankomaan pisteet meni niin nopeasti että eikös meistä yksi jos toinenkin ollut vähän pihalla mitä siinä tapahtuu?
Koko maan poissaolohan vaiettiin kuoliaaksi, joten kaipa tuokin tehtiin nopeasti jotta kovin moni ei ehtisi siinä asiaa huomata.
So unimpressed but so in awe
Such a saint but such a whore
So self aware so full of shit
So indecisive so adamant

Avatar
Tegu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5746
Liittynyt: 08 Helmi 2019, 00:44

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Tegu »

Tuli vastaan LiveEdit-video, jossa näkyy kaikki(?) kamerat samaan aikaan, leikkaukset niiden välillä ja ohjeet kuvakulmista. Aika hulppeata menoa! :surrur: Joutuu useamman kerran katsomaan, kun on niin paljon juttuja, joihin kiinnittää huomiota. Välillä ajoitus on hyvin pienestä kiinni, että jokin kamera tai tai heppu ehtii pois kuvasta. Tuosta näkee myös, miten kuvaa rajaillaan juuri sopivasti niin, että ulos menevään kuvaan ei päädy vaikka kippisysteemiä käyttäviä huppuheeboja.

Avatar
pikkukettu
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 279
Liittynyt: 15 Touko 2009, 00:55

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja pikkukettu »

iiiduli kirjoitti: 15 Touko 2024, 01:35
Hapa kirjoitti: 15 Touko 2024, 00:42 Nemo jaksoi innokkaasti tuulettaa kaikkia saamiaan täysiä pisteitä PAITSI Hollannin. Martin Österdahl kertoi kuten nähtiin sen 12 points from Netherlands to Switzerland ja Nemo oli hyvin vakavaa naamaa. Olikohan se Nemon protestoiva kannanotto Israelin osallitumista ja EBUn ja Martinin päätöstä kohtaan? Tuota kohtaa ei voinut olla huomaamatta...
Itselle tuli olo, ettei Nemo oikein edes tajunnut mitä tapahtuu, kun Österdahl pikaisesti pisteet kertoi samalla kun yleisö buuasi. Tai sitten protestoi enemmänkin Hollanin diskausta vastaan.
Mä oon kyllä ihan varma, että ei halunnut juhlia Alankomaiden pisteitä, kun ne tulivat tuolla tavalla. Eli uskon, että hän ymmärsi tilanteen mutta päätti osoittaa solidaarisuutta ja reagoida vaisusti.

Instassa oli tällainen huikea video esityksen synnystä Benke Rydmanin kanssa. Tosi mielenkiintoista nähdä myös, millä tarkkuudella esityksestä on annettu palautetta kameramiehille harjoitusten aikana Malmössä. Hahmottaa vähän paremmin, miten iso työ noiden kamerakulmien hiomisessa on! https://www.instagram.com/reel/C7C8oUDC ... U3cTEzaQ==

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6613
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

^ Onkohan Rydman siirtymässä vallan Sveitsin esityksistä vastaavaksi nyt kun hylkäsi Suomen?
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Anteeksi nyt, että sanon suoraa, mutta minusta on vähän kyseenalaista, että lippuparaatin aikana heilutat näkyvillä edessä jotain muunsukupuolisuuden lippua ja se maanlippu mitä sinä edustat on solmittu selkäsi taakse?! :mitvit: :heh: Euroviisut on kuitenkin mittelö maiden välillä ja eniten sinun pitäisi ylpeänä edustaa maatasi. Minusta tuo hetki pitäisi olla nimenomaan se kansallisylpeydellinen hetki ja sitten green roomissa voi heilutella näitä tällaisia lippuja.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Kasper_
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5785
Liittynyt: 29 Maalis 2022, 22:01
Paikkakunta: Kotka

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Kasper_ »

WildDance kirjoitti: 17 Touko 2024, 22:41 Anteeksi nyt, että sanon suoraa, mutta minusta on vähän kyseenalaista, että lippuparaatin aikana heilutat näkyvillä edessä jotain muunsukupuolisuuden lippua ja se maanlippu mitä sinä edustat on solmittu selkäsi taakse?! :mitvit: :heh: Euroviisut on kuitenkin mittelö maiden välillä ja eniten sinun pitäisi ylpeänä edustaa maatasi. Minusta tuo hetki pitäisi olla nimenomaan se kansallisylpeydellinen hetki ja sitten green roomissa voi heilutella näitä tällaisia lippuja.
No joo olen kyllä vähän samaa mieltä. Olisi voinut edes pistää sen maanlipun etualalle kun se on vähän kuin lippuparaatin idea. Minulla ei kyllä ole mitään muunsukupuolisuutta vastaan
Bejba, it's kajnda krezja :kaunis:

Avatar
Creeperqueen
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2175
Liittynyt: 20 Huhti 2011, 00:34
Paikkakunta: Lahti

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Creeperqueen »

Eiköhän se non-binary lipun esillä olo niin vahvasti johtunut osittain siitä, että katsojilta oli noita lippuja takavarikoitu, ja Nemo halusi ehkä tuolla tavoin näyttää keskisormea EBUlle
2024: The Code, 2023: Cha Cha Cha, 2022: In Corpore Sano, 2021: Shum, 2020: Chains On You, 2019: Hatrið mun sigra, 2018: Viszlát nyár, 2017: Line, 2016: LoveWave

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Creeperqueen kirjoitti: 17 Touko 2024, 22:58 Eiköhän se non-binary lipun esillä olo niin vahvasti johtunut osittain siitä, että katsojilta oli noita lippuja takavarikoitu, ja Nemo halusi ehkä tuolla tavoin näyttää keskisormea EBUlle
No näytti myös maalleen, koska oikein peittämällä peitti maansa lipun. :heh: Ja jätti ihmisille vaan uuden kortin käytettäväksi, että ulkomusiikillisin syin voitto tuli jollekin taas. Varsinkin, koska yleisö äänesti vasta viidenneksi parhaaksi. Vaikkakin jury oli jo tässä kohtaa äänensä tietenkin antanut. Yleisölle jäi kuitenkin tällainen kuva.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42745
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Mahtoiko kuinka iso osa yleisöä edes tietää, että tuo on joku muunsukupuolisuuslippu? Ties vaikka luulivat asun osaksi vain. (Minua ei olisi suomalaisena häirinnyt, jos sellainen olisi ollut Suomen lipun ohella mukana tai vaikka sitä peittämässä, vai vaikka olisi ollut se kuulemma niinikään sensuroitu EU-lippu, mutta en lienekään yltiökansallismielisintä osaa katsojakunnasta. Ehkäpä koen, että iso osa viisujen ongelmista on peräisin juuri tarpeettoman vahvasta kansallismielisestä kilpailuasetelmasta.)
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja WildDance »

Rousku kirjoitti: 18 Touko 2024, 01:01 Mahtoiko kuinka iso osa yleisöä edes tietää, että tuo on joku muunsukupuolisuuslippu? Ties vaikka luulivat asun osaksi vain. (Minua ei olisi suomalaisena häirinnyt, jos sellainen olisi ollut Suomen lipun ohella mukana tai vaikka sitä peittämässä, vai vaikka olisi ollut se kuulemma niinikään sensuroitu EU-lippu, mutta en lienekään yltiökansallismielisintä osaa katsojakunnasta. Ehkäpä koen, että iso osa viisujen ongelmista on peräisin juuri tarpeettoman vahvasta kansallismielisestä kilpailuasetelmasta.)
Miksihän viisuja sitten katsotaan kotisohvilla? :heh: Moni varmasti kotona katsoo siitä urheilu-kansallismielisestä asetelmasta, kun oma maa on mukana ja halutaan kannustaa. Katsojaluvutkin sen kertoo. Kun oma maa on finaalissa niin viisut katsotaan ja jos ei niin niin finaalin katsojaluvut putoavat roimasti. En minäkään tiedä jaksaisinko katsoa Euroviisuja ilman kilpailuviettiä. Jos siinä ei olisi mitään jännityselementtiä ja kaikki saisivat kultatähden lopussa. Tai mitä viisujen sitten pitäisi olla?
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42745
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Rousku »

WildDance kirjoitti: 18 Touko 2024, 01:44 Miksihän viisuja sitten katsotaan kotisohvilla? :heh: Moni varmasti kotona katsoo siitä urheilu-kansallismielisestä asetelmasta, kun oma maa on mukana ja halutaan kannustaa. Katsojaluvutkin sen kertoo. Kun oma maa on finaalissa niin viisut katsotaan ja jos ei niin niin finaalin katsojaluvut putoavat roimasti. En minäkään tiedä jaksaisinko katsoa Euroviisuja ilman kilpailuviettiä. Jos siinä ei olisi mitään jännityselementtiä ja kaikki saisivat kultatähden lopussa. Tai mitä viisujen sitten pitäisi olla?
Varmaan moni katsoo kuin mitäkin urheilua, omaa maata kannustaen, mutta siinä se ongelma onkin. Ei kiinnosta niin musiikki vaan kansallismielinen kilpailu. Minä suosittelisin sellaisia katsojia suosiolla vaihtamaankin sinne urheilupuolelle. :ylppis:

Minulle jännityselementtiä tarjoaa omien suosikkieni puolesta jännittäminen, eikä sen tarvitse liittyä mitenkään siihen, mistä maasta kappale tulee. Ja sitten tietysti seuraan esityksiä mielenkiinnolla muutenkin. Voinhan käydä taidenäyttelyssäkin, vaikka siellä ei näyttelyn parasta taulua valitakaan. Ei aina tarvitse kilpailla!
Rise, angel, shine, love!

Avatar
WildDance
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10944
Liittynyt: 14 Kesä 2012, 20:58

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja WildDance »

^ Minähän kuuluun samaan porukkaan, että kannustan omien suosikkejani biisejäni ja en omaa maatani. Päinvastoin oikeastaan. Olen tästä varmasti hyvin tunnettu, että Ruotsi on Suomea korkeammalla.

Pointtini oli, että miten Euroviisut eläisi sinun maailmassa? Itse ymmärrän, että Euroviisuissa kiinnostaa juuri kilpailu ja jännitys. Miten ne saavuttaisi saman suosion? Muutenhan Euroviisut kuolevat, jos kiinnostus ei pysy.
"I'm gonna stand here like a unicorn
Out here on my own

Baby, promise me you'll hold me again
I'm still broken from this hurricane"

🦄🌪️

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2509
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Mutta EBUhan sanoo jatkuvasti että Euroviisut on TV-kanavien välinen kilpailu eikä maitten :tosion:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42745
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Rousku »

sienimursu kirjoitti: 18 Touko 2024, 08:54 Mutta EBUhan sanoo jatkuvasti että Euroviisut on TV-kanavien välinen kilpailu eikä maitten :tosion:
Minä luulin, että yleisradioyhtiöiden. :raaps: Onko se muuttunut?

Sitähän toisinaan tapahtuu, että yleisradioyhtiö antaa kilpailun jonkin kaupallisen kanavan järjestettäväksi. Ei se kaupallinen kanava silloin kuitenkaan taida viisujen telkkulähetyksessä esille päästä? Tänä vuonna olin kunkin esityksen yhteydessä ruudussa näkevinäni kilpailevan yleisradioyhtiön nimen.
Rise, angel, shine, love!

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2509
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

Rousku kirjoitti: 18 Touko 2024, 16:15Minä luulin, että yleisradioyhtiöiden. :raaps: Onko se muuttunut?
Kyseinen sana unohtui :hiips:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Avatar
Hapa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2037
Liittynyt: 02 Tammi 2008, 23:17
Paikkakunta: Pori

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Hapa »

Rousku kirjoitti: 18 Touko 2024, 01:01 Mahtoiko kuinka iso osa yleisöä edes tietää, että tuo on joku muunsukupuolisuuslippu?
En minä ainakaan tiennyt. Olen tähän asti luullut, että kaikilla seksuaali- ja sukupuolivähemmistöillä on sama sateenkaarilippu. Ihmettelin kovasti, mikä se Nemon lippu paraatissa oikein oli...
"Olen huomannut nuorten naislaulajien laulavan pikkutytön äänellä. Heitä ei erota toisistaan eikä lauluista jää mitään mieleen. Minun nuoruudessani artisti ei päässyt levyttämään, jos hän ei osannut tulkita." -Anneli Sari-

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6613
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

Täytyy myöntää, etten varmaan itsekään osannut ajatella, että kyseessä on muunsukupuolisten lippu, vaikka osasin päätellä, että joku vähemmistölippu se on. Translipun kyllä tunnistan nykyään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33313
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onhan tämä Sveitsin saamien raatilaisten ykkössijojen määrä hurja.

kuva

Joku fani muuten toi mielenkiintoisesti esiin, että semifinaalien raadittomuus aiheuttaa sen, että finaaliin päässeet raatisuosikit voittavat todennäköisemmin suurella erolla muihin, koska raatien suosikkeja saattaa päästä finaaliin vähemmän pelkillä puhelinäänillä. Eli jos raadit olisivat mukana semifinaaleissa, finaalissa raatien äänet jakautuisivat tasaisemmin. En tiedä, oliko tästä jo täälläkin mainittu, mutta onpahan tuotu toistamiseen esiin...
Riskinä seniorilaumat

Avatar
sienimursu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2509
Liittynyt: 28 Huhti 2015, 21:42

Re: Sveitsi 2024: Nemo – The code

Viesti Kirjoittaja sienimursu »

^ Tuosta oli jo viime vuonna puhetta kun Loreen voitti raadit niin ylivoimaisesti ja esim. Virokin kääri isot saaliit, mutta varmaa teoriaa ei tuosta saa kehiin kunnes tämä systeemi on jatkunut pitempään.

Vastapainona tuohon kuitenkin se, että tänä vuonna ainakin semeihin ei jäänyt mitään mikä todennäköisesti vetäisi paljoa juryääniä pois Sveitsiltä (max. Belgia, mutta live oli floppi joten en tiiä oisko paljoa herunut) ja juryn top kympistä (tai top 6 periaatteessa kun neljä biisiä jurykärkikymmenikössä oli automaattisia finalisteja) pääsi kaikki helposti finaaliin semeistä vaikka oli pelkät telet. :miettii:
This is bread. I mean, heh, this is bread aaand like it's really good it's good bread. :joojoo:
- Viki Gabor, 2019

Vastaa Viestiin