UMK25: yleiskeskustelu

Euroviisut 2025 Sveitsissä
Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1125
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Joo siis robbari ehdottomasti SUOMEKSI
Siis tää hänen uus biisi on suomeks ja paljon parempi ku ne enkkubiisit
Vai onko siitä vaan joku teaser vasta :heh:
No kuitenkin se "Häitä pidelly"
Mut sut saa, joku kuka olikaan fakin antti järvinen
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6618
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

hercules kirjoitti: 20 Touko 2024, 18:03 ^Jos Robin tähtäisi siihen mihin Käärijä, menestyä suomenkielisellä musalla ja saa yleisöä sitä kautta. Jos Käärijä tekisi nyt englanninkielistä musaa niin hänellä on yleisö hankittuna jo sitä varten. Siksi Robinin ehkä kannattaisi voittaa UMK musalla mikä iskee Suomessa ja siten varmastikin myös ulkomailla. Luulen että se voisi viedä Robinia lisäksi kokeilevampaan suuntaan. Robin pelaa englanninkielisellä tuotannollaan liian turvallisuushaluisesti ja niitä geneerisiä radiobiisejä voi soittattaa sitten kun viisut on voitettu suomalaisella musalla. Edelleen näen Rybakin kaltaista hymypoikapotentiaalia.
Nimenomaan näin. En vain tiedä, osaako Robin ajatella tällä tavalla, vai onko hänen ajatus englanniksi maailmassa breikkaamisesta kuin naula päässä. Mutta jospa Käärijä olisi näyttänyt esimerkkiä siitä, että myös suomeksi Eurooppaa voi päästä kiertämään.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Jomard kirjoitti: 17 Touko 2024, 14:33 Laitetaanpa tänne, vaikka ehkä väärä ketju, tämä Saran uusi biisi jossa myös Sexmane mukana )

Mahtavaa kuulla näitä UMK-alumnien yhteystyökappaleita. Tässä Juostaan -kappaleessa on hengästyttävän intensiivinen biitti, kuin taannoisessa t.A.T.u.-yhteen Not Gonna Get Us kappaleessa konsanaan.

Uudelle kaudelle toivon erityisesti ANIa, Nelli Matulaa, Elias Kaskista ja/tai Evelinaa. Myös Robinin ja Bessin uudelleen osallistumiset olisivat mielenkiintoisia.

Olen myös odottanut Suomen karsintoihin heavy balladia naissolistilta. Tutkassani värähtelee erityisesti tuore Voice of Finland -voittaja Laura Ruusumaa. Näkisin hänet potentiaalisena osallistujana seuraavalle UMK-kaudelle ja hyvällä kappaleella kauden mitalikampailussa.

Avatar
viisuilta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2732
Liittynyt: 08 Tammi 2022, 14:13

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja viisuilta »

Sara ois kyl kiva nähdä joskus uudelleen Paskanaa paremmalla biisillä :joojoo: Ja miksei Robinkin huomattavasti UMK-biisiään paremmalla :peukku:
✨Must tuntuu et must ei tuu fiksumpaa tai kauniimpaa mä en saanu vaikuttaa siihen millaset kortit saan vuodet eikä kilsatkaan tee must kai tän viisaampaa mut viel voin vaikuttaa siihen mitä näil korteil saan ✨

:voitto: slayrikeskus :voitto:

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 904
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Speed kirjoitti: 20 Touko 2024, 21:08 Olen myös odottanut Suomen karsintoihin heavy balladia naissolistilta. Tutkassani värähtelee erityisesti tuore Voice of Finland -voittaja Laura Ruusumaa. Näkisin hänet potentiaalisena osallistujana seuraavalle UMK-kaudelle ja hyvällä kappaleella kauden mitalikampailussa.
Voisi kuvitella, että mikäli Laura Ruusumaa edustaisi niin äänestä se menestys ei jäisi kiinni, jospa joku vaan osaisi taikoa hänelle sen hittibiisin niin mikä ettei :joojoo:
Mulle tosin henkilökohtaisesti tästä uusimmasta Voice-kaudesta jäi jotenkin vielä enemmän mieleen toiseksi tullut Ukrainan taustainen Lisa Dumchieva <3



Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2243
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Itse en usko että näistä tämän vuoden voice laulajista kuullaan vielä. Aikaisintaan vuoden UMK26:ssa. En usko että niin kiireellä ensimmäistä sinkkua pusketaan UMK:hon. Harmittelin tätä Ruusumaan puolesta jo keväällä.
Nyt ne verhot kii

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37154
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Hmm, Robin ft. joku k-pop-räppäri voisi olla kyllä aika kova. :miettii: Vähän San Marino 2021:n tyylinen sekasotku kuuluisalla fiittarilla.
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Mango
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Touko 2024, 12:07

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mango »

Helou kaikki viisufanit! Oon tätä foorumia lukenut ja pari vuotta, mutta nyt vasta itse sain aikaiseksi rekisteröityä ja kirjoittaa tänne viestiä ekaa kertaa. Omasta mielestäni tämä on paras viisufoorumi, mitä olen koskaan lukenut! :rakkaus:

Minun ykköstoiveeni UMK:hon olisi ehdottomasti ABREU! Taitava ja upea live-esiintyjä ja löytyy sellaisia bängereitä, mitä uskaltaisi viisuihin lähettää.

https://youtube.com/watch?v=WwjA8BLGelM ... i4AEkHY73B

Tällä biisillä ois mun mielestä ehdottomasti osallistua viisuihin. Ois voinu pärjätä omasta mielestäni!
Here is my monsters… and I AIN’T SCARE NO MORE :uujee:

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1125
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Mango kirjoitti: 21 Touko 2024, 12:14 Helou kaikki viisufanit! Oon tätä foorumia lukenut ja pari vuotta, mutta nyt vasta itse sain aikaiseksi rekisteröityä ja kirjoittaa tänne viestiä ekaa kertaa. Omasta mielestäni tämä on paras viisufoorumi, mitä olen koskaan lukenut! :rakkaus:
Tervetuloa joukkoon (ei aina niin) iloiseen :hali:
:heh:
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Avatar
kapineiti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3754
Liittynyt: 02 Helmi 2021, 21:53
Paikkakunta: Seinäjoki

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja kapineiti »

Tervetuloa munkin(höhö) puolestani, Mango! :hali: Ihanaa, kun ensi vuoden UMK:n ympärillä kuhisee jo keskustelua ja kyseinen formaatti puhututtaa yleisestikin ihmisiä yhä enemmän.
Smash your competition, baby
Show us some good entertainment
Victory's your only payment
Gladiator, gladiator

Avatar
TomppaJr
Koordinaattori
Koordinaattori
Viestit: 37154
Liittynyt: 05 Huhti 2010, 11:42
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja TomppaJr »

Mango kirjoitti: 21 Touko 2024, 12:14 Omasta mielestäni tämä on paras viisufoorumi, mitä olen koskaan lukenut! :rakkaus:
Tervetuloa, ja kiitos näistä lämpimistä sanoistasi. <3 Vaikka viisut ja niiden ympärillä tapahtuva herättävät tunteita, olen iloinen siitä, että Viisukuppila näyttäytyy paikkana, josta "ulkopuolisen" (toivottavasti tästä eteenpäin sisäpuolisen :uujee: ) tekee mieli kirjoittaa tällaista. :hali:
And when I cry I cry for both of us.

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 904
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Tervetuloa joukkoomme Mango!
Abreuta kovasti toivotaan mukaan joka kerta, ehkäpä hänellä on valmiina joku superhyvä bängeri millä lähtee mukaan vihdoinkin ensi vuonna :peukku:
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1757
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Abreu vain on sanonut, ettei musiikkikilpailussa kilpaileminen ole hänen juttunsa, musiikilla ei pitäisi kilpailla. Saahan sitä silti aina toivoa, olisi upea edustaja meille! <3
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

Avatar
hercules
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2243
Liittynyt: 12 Touko 2018, 21:06

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hercules »

Oliko se Pudas joka toi ilmi jossain että Abreu on tätä nykyä kiinnostunut UMK:sta. En usko että "musiikilla ei pitäisi kilpailla" -kortti olisi enää pöydällä ja jos on ollut niin aikaa ennen UMK:n glowupin.

Abreuhan vuoden alusta kertoi rohkeammasta otteesta ja jotain. Mutta aika samaa linjaa hänen musiikkinsa tuntuu menevän. Itse hieman vierastan Abreun biisien äänimaailmaa, ei ainakaan suomalaisesta musiikista sitä hae. Taitaa olla portugalilaista. Sentään laulaa suomeksi.
Nyt ne verhot kii

Avatar
elffi
Siemailija
Siemailija
Viestit: 149
Liittynyt: 03 Tammi 2024, 18:32

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja elffi »

Omat toiveet:
- Joku metallibändi, joka olisi melodinen, mutta raskas (ei siis mitään Cyan Kicksiä ruotsiavustuksella..). Ehkäpä folk-metallia kanteleella, ja biisi nousee loppua kohti. Ehkä jokin osa biisistä vaikka kertsi voisi olla enkuksi.
- Suomeksi laulettu balladi kunnon nousulla (Anna mä soitan -tyylinen :rakkaus: )
- Joku menevä tanssittava pop suomeksi (kuten moni muukin jo Abreuta toivonut, niin hän voisi tähän sopia)

Isoin toive olisi, että suomen kielellä olisi biisi. Toivon myös, ettei artisteja valita nimen perusteella :peukku:
uNiTeD bY mUsIc

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 904
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

elffi kirjoitti: 21 Touko 2024, 14:09 - Joku metallibändi, joka olisi melodinen, mutta raskas (ei siis mitään Cyan Kicksiä ruotsiavustuksella..). Ehkäpä folk-metallia kanteleella, ja biisi nousee loppua kohti. Ehkä jokin osa biisistä vaikka kertsi voisi olla enkuksi.
Joku tämän tyyppinen rockbändi olisi omissa toiveissa, miksipä ei vaikka juuri tämä St Aurora, kunnon räimettä melodioilla ja karismaattinen laulaja :peukku:

Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4012
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

Abreu ois kyllä mahtava ja hänen lattari vaikuitteinen Suomi poppi olisi kyllä myös hauska tarjota viisuihin ja yllättää taas viisukatsojat. Tällä hetkellä omat toiveet olisi nämä

1. Vahva ääninen vokaalisti Ilta/ Diandra
2. Uusi lahjakkuus, joka voisi tehdä läpimurron Kiki
3. Battle Beast metallia vähän kisoihin mukaan.
4. Kansainvälistä poppi potentiaalia Neea River
5. Vähän nostetta uralleen tarvitseva artisti Elias Kaskinen
6. Herkkää Suomipoppia Viivi
7. Yllättävä duetto Mirella feat Hugo.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Suomesta ei taida löytyä riittävän kovatasoista viisukissaa, joka kilpailisi onnistuneesti lujasti kilpaillussa lattarigenressä (jos unohdan hetkeksi sen, että suunnilleen inhoan genreä). Juuri äskettäin Tähdet, tähdissä kisannut Sara Chafak täyttäisi ehkä ulkonäölliset kriteerit, mutta vielä kun osaisi tanssia, laulaa ja omaisi lauluääntä. Abreukin on maatiaiskissa sen rinnalla, mitä etelän mailla on panna tiskiin.
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
haikea
Siemailija
Siemailija
Viestit: 132
Liittynyt: 05 Tammi 2024, 15:15

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja haikea »

^ Nelli Matula. Okei, hänen kohdallaan oletettu genre ei ehkä ihan ehtaan lattariin taivu, mutta esiintyjänä on musta ihan täysi potentiaali SloMo-/Unicorn-tasoiseen show’hun. Oon nähnyt Nellin useasti livenä eri festareilla ja häneltä kyllä löytyy sekä laulu- että tanssitaitoa ja lavakarismaa.

Avatar
Speed
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2676
Liittynyt: 06 Elo 2007, 22:59

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Speed »

Nelli Matula on ollut jo monen vuoden ajan oman UMK-toivelistani kuningatar. Mutta.

Sanoisin, että olen kyllä hieman skeptinen uptempo-numeroiden ylöspanoista niin kauan kun nykyinen koreografiatiimi pysyy samana. Albanian tämän vuoden esityksestä ensimmäinen ajatukseni oli, että onpa UMKmainen esitys koreografioineen, ja kappas ketä sen taustalta löytyikään! :heh: Tähän perustuen, mitä vähemmän UMK-esityksessä artisti on laitettu tanssimaan sitä paremmin live-kokonaisuus kappaleen ympärillä on toiminut. Live-esityksistä vastaavassa tiimissä tulisi olla mukana koreografi, joka osaa tehdä uptempo pop-kappaleisiin ns. ”kaupallisempia” koreografioita ilman että mukaan ympätään ns. ”taiteellisempaa” elehdintää ja liikehdintää.

Avatar
Nekku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3232
Liittynyt: 06 Marras 2017, 10:47

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Nekku »

Mango kirjoitti: 21 Touko 2024, 12:14 Helou kaikki viisufanit! Oon tätä foorumia lukenut ja pari vuotta, mutta nyt vasta itse sain aikaiseksi rekisteröityä ja kirjoittaa tänne viestiä ekaa kertaa. Omasta mielestäni tämä on paras viisufoorumi, mitä olen koskaan lukenut! :rakkaus:
Lämpimästi tervetuloa! :hali: Itsekin aikoinaan liityin tänne samasta syystä. <3

Mulle naisedustaja suomen kielisellä biisillä olis ehkä mieluisin. Mutta pääasia että saadaan hyvä biisi laulutaitoisella artistilla.
Crown the Witch! :twisted:

Avatar
iiiduli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6618
Liittynyt: 30 Touko 2010, 22:11
Paikkakunta: Tampere

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja iiiduli »

hercules kirjoitti: 21 Touko 2024, 13:56 Oliko se Pudas joka toi ilmi jossain että Abreu on tätä nykyä kiinnostunut UMK:sta. En usko että "musiikilla ei pitäisi kilpailla" -kortti olisi enää pöydällä ja jos on ollut niin aikaa ennen UMK:n glowupin.
Veikkaan, että Abreu on tämän lausuntonsa kanssa vähän samassa jamassa kuin Robin. Joskus lausunut, ettei UMK kiinnosta, mutta nyt alkaa olla eri ääni kellossa. Kyllä UMK:n kautta tuleva näkyvyys varmasti kelpaisi Abreullekin, hän on edelleen aika varjoissa muutamaa biisiään lukuun ottamatta.
Speed kirjoitti: 21 Touko 2024, 16:50 Nelli Matula on ollut jo monen vuoden ajan oman UMK-toivelistani kuningatar. Mutta.

Sanoisin, että olen kyllä hieman skeptinen uptempo-numeroiden ylöspanoista niin kauan kun nykyinen koreografiatiimi pysyy samana. Albanian tämän vuoden esityksestä ensimmäinen ajatukseni oli, että onpa UMKmainen esitys koreografioineen, ja kappas ketä sen taustalta löytyikään! :heh: Tähän perustuen, mitä vähemmän UMK-esityksessä artisti on laitettu tanssimaan sitä paremmin live-kokonaisuus kappaleen ympärillä on toiminut. Live-esityksistä vastaavassa tiimissä tulisi olla mukana koreografi, joka osaa tehdä uptempo pop-kappaleisiin ns. ”kaupallisempia” koreografioita ilman että mukaan ympätään ns. ”taiteellisempaa” elehdintää ja liikehdintää.
Odotan sitä päivää, että Wäre jossain kohtaa jättäisi UMK:n ja hänen tilalleen nousisi Jasmir. :pliis: Toki haluaisin myös uskoa, että esim. juuri Matulalla ja Abreulla olisi sen verran vahva oma visio biisinsä koreosta, ettei Wäre pystyisi kovinkaan paljoa tuomaan mukaan omia taiteellisia ajatuksiaan.
Elämä ajaa ohi kohta
Joten skippaa se kotisohva

Avatar
Mango
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 3
Liittynyt: 21 Touko 2024, 12:07

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mango »

Joo, ABREU on kyllä sanonut useampaan otteeseen, ettei tämän tyyppiset kilpailut ole hänen juttunsa. Muistan kun aikoinaan Idolssissa ollessaan oli surullinen päästessään jatkoon, kun hänelle rakkaat kilpailu-kumppanit putosi kisasta pois ja olisi itse mielummin pudonnut ja antanut jonkun muun jäädä, mutta tiimiläiset olivat jotain että ”Eikun sun täytyy jatkaa, sun kuuluu päästä jatkoon”. Eksyin vähän aiheesta, mutta siis, Annasta huomaa, ettei UMK ole ihan hänen juttunsa. Mieli voi toisaalta aina muuttua.
Here is my monsters… and I AIN’T SCARE NO MORE :uujee:

Avatar
Happy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17308
Liittynyt: 10 Marras 2011, 20:58

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Happy »

^ jännä juttu kun minä pienenä Annafanina muistelisin muuta, ainakin teatteriviikonloppuna kiljui kirkui hyppi ja itki onnesta aina kun pääsi jatkoon, kerran jopa siinä tilanteessa jossa oli viimeinen joka päästettiin jatkoon (siitä kyseisestä eliminaatiohuoneesta)
Toki iän muuta varmasti muuttunu ajatukset näistä kilpaiiluista, tosin hän osallistui Tähdet tähdet kisaan (2020) ja se myös pudotuspeli.
Never miss a good chance to shut up.

Avatar
Einingia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1757
Liittynyt: 13 Touko 2014, 12:20

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Einingia »

Kääntäen: UMK olisi tosi Annan juttu, koska sieltä ei putoa kukaan pois. Hyvänmielenformaatti alusta loppuun, ja siellä on syntynyt oikeita ystävyyksiä ja yhteistyökuvioita. Sama homma itse viisuissa - siis jälkimmäiseen osaan.
Boikotoin vuoden 2024 viisuja. EBU on munaton, siksi Suomi tuo munan mukanaan! #farkkumuna #jegg

poika90
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4012
Liittynyt: 03 Helmi 2016, 13:24
Paikkakunta: OULU

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja poika90 »

hra47 kirjoitti: 21 Touko 2024, 14:55 Suomesta ei taida löytyä riittävän kovatasoista viisukissaa, joka kilpailisi onnistuneesti lujasti kilpaillussa lattarigenressä (jos unohdan hetkeksi sen, että suunnilleen inhoan genreä). Juuri äskettäin Tähdet, tähdissä kisannut Sara Chafak täyttäisi ehkä ulkonäölliset kriteerit, mutta vielä kun osaisi tanssia, laulaa ja omaisi lauluääntä. Abreukin on maatiaiskissa sen rinnalla, mitä etelän mailla on panna tiskiin.
Joo tää on totta. Suomessa ei paljoa tällaisia viisukissoja ole. Ainoastaan joku Nelli Matula pääse lähimmäksi tai Rafaella Truda viisukissaa. Mutta on tässä vähän kulttuuri erot myös jotka vaikuttaa. Meidän maassa ei seksikkäitä viisukissoja katsota hyvällä, kun se on huono juttu tässä maassa. Mies artistit kyllä saa olla seksikkäitä ja käyttää avujaan hyväksi, mutta jos nainen tekee saman niin siitä nousee myrsky, että nyt naista objektivoidaan tai hän on huono nainen.
Speed kirjoitti: 21 Touko 2024, 16:50 Nelli Matula on ollut jo monen vuoden ajan oman UMK-toivelistani kuningatar. Mutta.

Sanoisin, että olen kyllä hieman skeptinen uptempo-numeroiden ylöspanoista niin kauan kun nykyinen koreografiatiimi pysyy samana. Albanian tämän vuoden esityksestä ensimmäinen ajatukseni oli, että onpa UMKmainen esitys koreografioineen, ja kappas ketä sen taustalta löytyikään! :heh: Tähän perustuen, mitä vähemmän UMK-esityksessä artisti on laitettu tanssimaan sitä paremmin live-kokonaisuus kappaleen ympärillä on toiminut. Live-esityksistä vastaavassa tiimissä tulisi olla mukana koreografi, joka osaa tehdä uptempo pop-kappaleisiin ns. ”kaupallisempia” koreografioita ilman että mukaan ympätään ns. ”taiteellisempaa” elehdintää ja liikehdintää.
Siksi minä olen halunnut pitkän aikaa kisaan koreograaviksi Ambra Succin. Jos ei Euphrian esityksen tekijä osaa tehdä huippu tanssi showta niin jo on outo juttu.
Miksi se yleisöä kiittelee, kun raadithan sen voiton varmisti. :heh:

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8358
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Viisukissoista puheenollen, juolahtipa mieleen eräs Krista Siegfrids. En tiedä miten häneltä luonnistuisi lattariesitykset, mutta hän on kuitenkin eloisa ja ulospäinsuuntautunut ihminen, joten ken tietää. Vois olla lisäksi pohjoismaisen blondin prototyyppinä aika vänkä lähestymiskulma etelän tummina pidettyihin lattariesityksiin... :heh:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Avatar
Jomard
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 904
Liittynyt: 13 Tammi 2020, 09:00

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Jomard »

Laitetaanpa omaa ensimmäistä arvaus- / toivelistaa tulevan vuoden UMK artisteista:
Bändi joka saa hyvän nosteen uralleen: pilvet pilvet
Lopullisen läpimurron tekevä artisti suomenkielisellä biisillä: Olga / Kiki / Edel / Jaakko Kulta / Ebbe
Nyt syntyi tarpeeksi kova biisi: Viktorio / Nea River
Nostetta uralle: Paul Elias / Elias Kaskinen
Voicen kautta: Laura Ruusumaa / Timmy Tattari
Vähän vaihtoehtoisempaa: Elsa Brotherus / Emma & Matilda / Nohanna / Arppa / Pehmoaino (lähinnä toive)
Rock: St Aurora / Battle Beast / joku uusi nouseva bändi
Duettobängeri: Nelli Matula & Isac Elliot / Mirella & Jami Faltin / Robin & Etelä-Korean tai Japanin vahvistus
Pakollinen hupailubiisi joka tulee ja voittaa: ?

Edit: Unohdin mahdolliset ulkomaan vahvistukset / suomiystävät eli jos ei nyt sentään Marcus & Martinus niin miten olis Alessandra :heh:
Viimeksi muokannut Jomard, 22 Touko 2024, 11:30. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Rim-tim-tagi-digi-dim-tim-tagi-digi-dim

Rinjoo
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 202
Liittynyt: 12 Maalis 2023, 10:42

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Rinjoo »

Oma toiveet:

Enintään yksi räp-painotteinen biisi

muuten jätän loistavan UMK tiimin varaan, tekevät varmasti parhaansa biisien valinnassa, enemmän riippunee siitä kuka ja millaista biisiä tänä vuonna jaksetaan lähettää, kun tilanne ainakin vielä aika epävarma.

Mikseesrekisteröidyn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1125
Liittynyt: 15 Tammi 2023, 13:23
Paikkakunta: Minäminämaa

Re: UMK25: yleiskeskustelu

Viesti Kirjoittaja Mikseesrekisteröidyn »

Toivon ettei ois yhtäkään huumoribiisiä
Jotain uutta kiitos
:kaunis:Jassoo, tissii, Veronikaaa oo oo oo :kaunis:

Vastaa Viestiin