Annika Eklund - Shanghain valot

ESC 2006 -arkisto.
Lukittu

Annika Eklund - Shanghain valot

Äänestys on voimassa 21 Joulu 2041, 03:07 asti

*****
62
57%
****
26
24%
***
10
9%
**
5
5%
*
6
6%
 
Ääniä yhteensä: 109

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Tiana »

Timoteus kirjoitti: Mainittakoon, taas vaihteeksi, etten pidä kappaleen tarttuvuutta läheskään ainoana tai edes merkittävimpänä kappaleen hyvyyden kriteerinä. Jos se olisi ainoa kappaleen hyvyyden kriteeri (kuten jotkut täälläkin ajoittain kommenteissaan antavat ymmärtää), karsintamme ylivoimaisesti paras kappale oli This is what we came for ja lähes varma Ateenan voitto meni sivu suun sen pudotessa.
No minulle tarttuvuus on tärkeää ainakin kun on kyse euroviisuista. Lisäksi luokittelisin tarttuvuuden positiiviseen ja negatiiviseen (tästä voisin tehdä oikein tutkielman, jos jaksaisin) lol .
This is what we came for on juuri tyyppi esimerkki negatiivisesta kun taas esim Jennien TMH on sitä positiivisella tavalla.

Tässä viimeisessä karsinta erässä yksikään ei ollut tarttuva negatiivisessa tai positiivisessa mielessä ainakaan minulle. Mutta tämä ei tarkoita etteikö kappaleet olisi olleet ihan kivoja radiosoittoon tai muuten levyltä kuunneltaviksi.
Ja ymmärrän tarttuvuuden hieman laajemmin kuin siten että kappaleen kertosäe jää soimaan mieleen.. Tämä vain sivuhuomautuksena ;)

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1018
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Shanghain analyysi

Viesti Kirjoittaja Antero »

kaivanto kirjoitti:Koittakaas nyt vähän hillitä. Voitaneen yksimielisesti todeta, että Shanghain valot on selvästi parempi kuin moni muu näissä kisoissa kuulluista yritelmistä, koska se tuntuu herättävän voimakkaita tunteita suuntaan jos toiseen.

Kaverini kanssa (musiikkitieteen maisteri, säveltäjä ja jumalaisen hyvä poplaulaja) kuunneltiin Sanna Kojon esileikit radiosta ja analyysimme tästä kipaleesta oli yksimielinen:

- Sovitus ja groove on hyvä, kivat James Bond- ja 70-luku fiilikset
- A-osa ja Bridge hyvä, mutta kertosäe HUONO! Eli sama vika kuin Addicted to Youssa ja Takes 2 to tangossa (ja niin monessa muussa) eli lupaa mutta ei lunasta.


PS. Molempien mielestä Janen Sivuoireita oli paras mitä tänä vuonna karsinnoissa on kuultu.
Tulee helposti mieleen vanha sanonta, happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista ;)
Tuskinpa näissä viisukuviossa musiikkitieteen maistereita yms. tarvitaan, vaikka kaikki kunnia heidän ammattitaidolleen... Nyt kun vallankin eurooppalainen tv-yleisö äänestää voittajaa, niin mitähän musiikkitieteen maisterit toteaisivat Kreikan viimevuotisesta voittajasta. Olen toki maallikko, joten en käsitä, miksi mainittu Sivuoireita on paras tähän astisista. Itse kun arvostan hyvää melodiaa. Ja tässä Koskisen biisissä sitä ainakin on. Myös Kisu Jernströmin.
Ja muistaakseni joskus takavuosina Suomen edustuslaulua olivat suuressa määrin valitsemassa mm. Oulunkylän konservatorion väki ja aina tuntui, että heidän valintansa kolahti aivan johonkin muuhun kuin minkä olisi voinut olettaa menestyvän itse kisoissa. Päällimmäisenä tulee mieleen vuosi 86. Taisi silloinkin raadissa istua kosolti juuri tätä ''maisteriväkeä'' tai ainakin tulevaa ;)

BWO
Siemailija
Siemailija
Viestit: 110
Liittynyt: 03 Maalis 2005, 10:58

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja BWO »

Hyvin erittelit, ja olen kanssasi samaa mieltä monessa kohdassa, mutta katson asiaa tismalleen eri kannalta. ;)

Kun sanoit, ettei kertsistä löydy ennalta-arvattavuutta, osuit naulan kantaan. Mahtavaa, kun saa kuunnella kertosäettä, jota ei tosiaan osaa laulaa loppuun sen jälkeen kun on kuullut kertosäkeen ekan virkkeen! Tämän kappaleen tosiaan pysähtyy kuuntelemaan.

Minä kyllä opin kertosäkeen jo toisen kertauksen kohdalla, ei mitään ongelmaa. Se tietty "omituisuus" varmistaa sen, ettei kappaleeseen kyllästy kahden kuuntelukerran jälkeen. Moneen tämän vuoden biiseistä on kyllästynyt ekan kertosäkeen puolivälissä ekalla kuuntelukerralla, Shanghain valot halusi *kuunnella* loppuun. Ja heti uudestaan.

Monelta tuntuu menneen kokonaan ohitse se, että itse asiassa Shanghain valot on tämän vuoden kisabiiseistä eniten euroviisu! Klassinen viisubiisi, josta tulee mieleen lähinnä Oot voimani mun, hieman eri tavalla toteutettuna vain. Laulaja itse oli sinänsä luotettavan oloinen minusta, vaikuttaa siltä että ei tipahtaisi Ateenassa lavalta silkasta kauhusta.

Esitystä ja varsinkin asuja pitää kyllä hioa, ja siinä voidaan vielä suomalaiseen tyyliin mennä metsään. Jos tämä pääsisi Ateenaan, varmaan siellä olisi kohta lavalla kaksi haahuilevaa Step-up danceria, hanurinsoittaja ja Hanna-Riikka Friitalan nahkahameessa vm. 1982. :niinpa:
Timoteus kirjoitti: Shanghain valot ei ole tarttuva, koska sen kertosäe on huono. Kertsin melodia on tasapaksu, rytmitykset omituisia ja säkeet kummallisen vaihtelevan mittaisia. Siitä ei löydy sitä tiettyä ennalta-arvattavuutta, joka on käytännössä tarttuvuuden edellytys. Shanghain valot on yksi niitä harvoja tämän vuoden karsintakappaleita, joiden viimeistä kertsiä en olisi ensimmäisellä kuuntelukerralla pystynyt hyräilemään mukana ihan siksi, etten ollut oppinut kertosäkeen melodiaa siihen mennessä.

Ainoana biisin sävellyksellisesti onnistuneena koukkuna pidän säkeistöjen loppuja ("En kaipaa länteen enkä itään, ei multa puutu enää mitään"), jotka sitovat säkeistöt ja kertosäkeen hyvin yhteen mutta siinä se sitten onkin. Kertsi on sekä lattea että vaikea. ATYnkin kertsi oli sentään näistä vain toista eikä se koskaan saanut vastaavaa ylistystä. :roll:

Mainittakoon, taas vaihteeksi, etten pidä kappaleen tarttuvuutta läheskään ainoana tai edes merkittävimpänä kappaleen hyvyyden kriteerinä. Jos se olisi ainoa kappaleen hyvyyden kriteeri (kuten jotkut täälläkin ajoittain kommenteissaan antavat ymmärtää), karsintamme ylivoimaisesti paras kappale oli This is what we came for ja lähes varma Ateenan voitto meni sivu suun sen pudotessa.

Shanghain valot ei ole huono kappale muttei hyväkään. Viisuissa pärjätäkseen se tarvitsisi näköisensä, vahvan esittäjän mutta sellaistapa se ei saanut.

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

barbarossa kirjoitti:Jaa. No, kumman hyvin ne Kerkon kappaleet ovat Suomessa menestyneet ollakseen sellaisen ihmisen kynäilemiä, joka ei lauluntekemisestä ymmärrä mitään. :roll:
Niin kyseessä oli nyt oma esteettinen mielipiteeni. Minä pidän joistakin Ultra Bra -jutuista. Kuten kehuin, Kerkko on taitava muusikko, mutta tämä tapa käsitellä suomen kielen rytmiikkaa tuottaa joko täysosumia ja vähemmän onnistuneita väkinäisiä puristuksia. Shanghain valot kuuluu minusta jälkimmäisiin.

Menestys nyt on sitten täysin eri asia. Taidekritiikki voitaisiin siis mielestäsi lopettaa ja täyttää kulttuurisivutkin verotiedoilla tai gallupeilla?! :roll:
Suomessahan ovat menestyneet myös Smurffit, Matti Nykänen, Bat & Ryyd, Sabrina, Helmut Lotti, Francis Goya jne. jne. Arvonsa toki niissäkin, eikä Ultra Bran menestyskään perustunut pelkästään musiikkiin ja tekstiin.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
kaivanto
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1623
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 03:40
Paikkakunta: Villa Gesell, Argentiina
Viesti:

Re: Shanghain analyysi

Viesti Kirjoittaja kaivanto »

Antero kirjoitti: Tulee helposti mieleen vanha sanonta, happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista ;)
Ei todellakaan osu eikä uppoa, muuten kuin että Annika oli ekassa biisissä loistava laulaja (toisessa biisissä surkea, sympatiani ovat sen kappaleen tekijöiden puolella, varmaan ottaa päähän) ja totta kai kadehdin, että ei ollut tilaisuutta osallistua tänä vuonna esim. hänen kappaleensa säveltäjänä. Olisin mielelläni tehnyt paremman.

Eikös ole jo useampia kertoja keskusteltu se, että olen sekä viisufani että musiikintekijä. Toivoisi, ettei "pitkän linjan palstalaisten" tarvitsisi enää heittää tuollaista henkilöön käyvää vihjailua. Pitää ymmärtää, että nämä näkökulmat toki välillä limittyvät, mutta että osaan tarvittaessa myös pitää niitä erillään ja tarkastella asioita objektiivisestikin.
E per un'istante ritorna la voglia di vivere...
≈ Hanki elämä mutsilles!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Pop ei liene estetiikan laitoksilla perinteisesti käsiteltyjen rajausten puitteissa taidetta! Kuva Sen arvo tuskin palautuu ainakaan pelkästään musiikillisiin (musikologisiin) tai runousopillisiin seikkoihin: kyllä kai turvallisesti voi todeta että nimenomaan yleisön vastaanottavaisuus on pop-musiikin "onnistuneisuuden" tärkeimpiä kriteereitä. Smurffien suosio on toki mysteeri!
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Antero
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1018
Liittynyt: 08 Maalis 2004, 19:47

Re: Shanghain analyysi

Viesti Kirjoittaja Antero »

kaivanto kirjoitti:Toivoisi, ettei "pitkän linjan palstalaisten" tarvitsisi enää heittää tuollaista henkilöön käyvää vihjailua.
Pyydän anteeksi, huumorisävytteistä, mutta kenties ajattelematonta lausahdustani...

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Tiana »

Toteaisin vielä, että jos Annika esittää tälläistä iskelmä tyyppistä musiikkia, niin tukka ei sovi tyyliin. Artistista tulee mielikuva pop-rock esiintyjänä, mutta mitäs sieltä tuleekaan suusta. Yhtenäisyyttä ja järkevyyttä toivoisin tähänkin stailaukseen.

Avatar
Katinka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1862
Liittynyt: 05 Joulu 2004, 18:03
Paikkakunta: Kuopio

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Katinka »

Shanghain valojen kohdalle olin kirjoittanut omaan listaani "James Bond". Ihan tuli heti mieleen James Bond- elokuvien tunnarit. Merkillinen sekoitus niistä ja Ultra Bran musiikista. Ei erikoisemmin sytyttänyt, vaikka parempi Annikan biiseistä olikin. :roll:
Belgrad 2008!!

Avatar
Mohno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1774
Liittynyt: 03 Elo 2005, 11:47
Paikkakunta: Stockholm, Sweden

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Mohno »

AntSa kirjoitti:LOISTAVA *SHANGHAIN VALOT*!!!!! lol Ihanan jännittynyt sovitus; se kasvaa ja kasvaa... :peukku: Ja IHANAN *LÄSNÄ* se ANNIKA EKLUND! Lämpimän tuntuinen gimma, jonka kanssa kelpaisi kyllä ATTEENAssa pörrätä..!?! lol KUNNON EUROVIISU!!!!! HYVÄ KERKKO!!!!! :kiitos:
Älä Antsa muuta viserrä :p !

Kerrankin täysipainoinen, alusta asti mukaansatempaava suomalainen viisu! Eräs parhaita kautta aikojen! "Oot voimani mun" on vähän samaa luokkaa, mutta tää taitaa olla sitäkin parempi!

Sormet ristissä että tää pääsee Ateenaan..!

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30806
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

BWO kirjoitti:Kun sanoit, ettei kertsistä löydy ennalta-arvattavuutta, osuit naulan kantaan. Mahtavaa, kun saa kuunnella kertosäettä, jota ei tosiaan osaa laulaa loppuun sen jälkeen kun on kuullut kertosäkeen ekan virkkeen!
Tämä on yksi mahdollinen näkemys. Vaan kun genremäärityksesi on...
BWO kirjoitti:Monelta tuntuu menneen kokonaan ohitse se, että itse asiassa Shanghain valot on tämän vuoden kisabiiseistä eniten euroviisu! Klassinen viisubiisi, josta tulee mieleen lähinnä Oot voimani mun, hieman eri tavalla toteutettuna vain.
...tämä, niin siinä mennäänkin vikaan. Euroopan puhelinäänestäjät odottavat euroviisuilta loistavaa viihdettä, eivät älyllisiä haasteita. Tämä pätee sitä vahvemmin, mitä enemmän kappale tyyliltään ja rakenteeltaan kuulostaa euroviisulta. Loistavaa viihdettä voi tehdä monella tapaa mutta popkappale, jota täytyy pysähtyä erikseen kuuntelemaan, jotta siitä saisi mitään irti, on lähtökohtaisesti kisaan vääränlainen. Viisuissa puhelinäänestysaikana menestyneiden popkappaleiden kertosäkeet ovat olleet varsin helppoja ja ennalta arvattavia. Albania 2004 tulee mieleen ainoana poikkeuksena mutta siinäpä biisi ja esiintyjä kohtasivat täydellisesti ja Anjeza oli kerrassaan lumoava!

Suomen karsinnan mittakaavassa pelkkä sovituskin voi vielä riittää vaikutelman tekemiseen mutta Ateenassa Annika joutuisi vertailuun ehkäpä esim. Saša Lenderon tai jonkun Belgian karsinnan naispopparin kanssa. Siinä vertailussa ei käy hyvin, muualla osataan sen verran paremmin hitsata esittäjä ja kappale yhteen ja kappaleetkin ovat helpompia ja tarttuvampia - ja kokonaisuudet siis loistavaa viihdettä.

Toki Shanghain valoista pitää saa enkä sinänsä edes ihmettele siitä pitämistä. Riittävän monella kuuntelukerralla studioversio alkaa kolahtaa täälläkin. Vaikka viisuja toki kuuluukin elää tunteella ja vaikka se fiilis onkin nykyviisuissa tärkeämpää kuin kliinisesti ja kaavojen mukaan musiikin oikein tekeminen, pitäisi silti pystyä pitämään omat tykkäämiset ja viisumenestyspotentiaali erillään, kuten jotkut toki ovat tehneetkin. Jotta Euroopan puhelinäänestäjät saisivat tästä biisistä saman fiiliksen kuin fanit täällä, Annikan pitäisi pystyä lavalla se fiilis luomaan. Nyt hän ei - valitettavasti - sitä tehnyt.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Roope »

Timoteus kirjoitti:Stailia voi aina muuttaa mutta ei koira karvoistaan pääse.
Niinkö?
TOMItu kirjoitti:Kokonaisuus oli tunkkainen
Raikas.
GiveMeWings kirjoitti:sanoilla tosin myös iso merkitys (sitähän eivät muut kuin suomalaiset ymmärrä jos suomeksi lauletaan
Just toisinpäin :roll:
BWO kirjoitti:Miten niin ei Shanghain valot jää mieleen? Sehän on ehdottomasti tarttuvin tämän vuoden biiseistä tähän asti, eikä vain siksi että junnaa paikallaan tai toistaa samaa, vaan melodia ihan oikeasti etenee ja kulkee. Niin, tai tässä yleensä ON melodiaa. Modulaatio ja kaikki! Yhden kuuntelukerran jälkeen jää mukavasti "haluan kuulla tämän uudestaan" -olo.
Juuri näin.
Timoteus kirjoitti:Riittävän monella kuuntelukerralla studioversio alkaa kolahtaa täälläkin.
Mulla kolahti kyllä välittömästi introsta ekalla kerralla :stupido:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30806
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Roope kirjoitti:
Timoteus kirjoitti:Stailia voi aina muuttaa mutta ei koira karvoistaan pääse.
Niinkö?
Onkohan tämä sanontatapa sinulle tuntematon? Kuten sanoin, stailia voi muuttaa. Persoonallisuus, olemus, esiintymistyyli ja varsinkaan ääni eivät muutukaan yhtä helposti. Annika ei ole tälle kappaleelle oikea esittäjä. Jos haluat osoittaa päinvastaista, siihen ei valokuva riitä.
Roope kirjoitti:Mulla kolahti kyllä välittömästi introsta ekalla kerralla
No kiva että joku tykkää. :mrgreen: Onhan se intro toki ihan kiva mutta kuten nyt vaikkapa Kaivanto totesi, kappale ei lunasta antamiaan lupauksia. En mä ainakaan pelkän intron perusteella voi sanoa, pidänkö kappaleesta vai en.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Roope »

Timoteus kirjoitti: Onhan se intro toki ihan kiva mutta kuten nyt vaikkapa Kaivanto totesi, kappale ei lunasta antamiaan lupauksia. En mä ainakaan pelkän intron perusteella voi sanoa, pidänkö kappaleesta vai en.
Väitinkö mä jotain sellaista, Euroviisussa kun on tärkeää että se lähtee heti käyntiin, sillä aika on niin lyhyt ja Shanghain valot todellakin lunastaa odotukset :mrgreen:
Timoteus kirjoitti:esiintymistyyli
Et ilmeisesti ole matkustanut Viking Linellä :roll:
Viimeksi muokannut Roope, 28 Tammi 2006, 15:20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30806
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

En aikoihin. Sielläkö Annika esittää uskottavasti discomusiikkia? Kiva kuulla. Missä se uskottavuus oli eilen? Miksi lavalla oli tango-Annika eikä disco-Annika? :roll:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
TOMItu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3104
Liittynyt: 11 Marras 2003, 17:08

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja TOMItu »

No ko olis ollut edes se tango-Annika! Mä toivoisin niin, että tämä paketti toimisi, mutta kun se ei yksinkertaisesti mielestäni toimi niin hyvin kuin se voisi toimia. Ei Annika ole missään tapauksessa huono esiintyjä, mutta eilen hän ei ollut parhaimmillaan. Miksi pitäisi kehua sellaista, joka oli vain hyvä vaikka kiitettävään olisi pienillä asioilla ollut mahdollisuus päästä. Makuja on monia, vaan miksi hehkuttaa pakettia mikä on puoliksi revitty kun tarjolla on vielä paketoitujakin malleja! :peukku:

Avatar
ESC_Hullu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7185
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:18
Paikkakunta: Helsinki

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja ESC_Hullu »

Mä oon varmaan ihan hullu ,mutta mä uskon jopa Pakosen Disco-humpan menestykseen Ateenassa kuin Annikan Ultra-Bra-Iskelmä Pamaukseen. :shock:
Annikan kipale vaatis Nusa Derendan tapaisen eukon nostattamaan äänellään sovituksen lentoon ja karismallaan tuomaan dramatiikkaa ,mutta nyt kokonaisuus on kuin kuuntelis iskelmä radiota 70 luvulla. Annika varmaan saa tästä hitin joka jää elämään moneksi vuodeksi suomessa,mutta viisut on vähän eri asia.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Täällä upposi Shanghain valot (hieman nauttineeseen) kotikatsomoon kuin pommi. Suomalainen ystäväni sanoi, että jos tämä ei voita, hän vaihtaa kansalaisuutta (ei mikään kovin aktiivinen viisujen seuraaja). Vertailun vuoksi näytin Jennien ja Pakoskan tyrkkyjä, mutta ne tuomittiin roskana. Lordia ja Metsäketoa pidettiin myös laadukkaina vaihtoehtoina.

Ja kyllä minä eilen hyräilin heti sitä kertsiä (jota kuulemma ei ole? ??? ) ja se vielä muotoutui muotoon Saimaan valot päässäni :mrgreen: Tarttuva on, hyvä esitys, Annika osaa laulaa. 70-luvun sovitus muistuttaa liikaa suomalaisten yrityksistä sovittaa diskobiittiä isolle orkesterille livenä viisufinaaleissa (ja joka hyvin harvoin onnistui), taitaa olla taas joku snobismi edelleen, että pitää käyttää oikeita muusikoita, eikä elektronista taustaa joka saattaisi toimia paremmin oikein tehtynä.. :niinpa:
Hello Hi!

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Roope kirjoitti:
GiveMeWings kirjoitti:sanoilla tosin myös iso merkitys (sitähän eivät muut kuin suomalaiset ymmärrä jos suomeksi lauletaan
Just toisinpäin :roll:
Tarkoisin siis nimenomaan että kappale kolahtaa meillä suomalaisilla hyvin koska sanat ovat niin loistavat. Siis hyvä sanoitus, mutta muille ei sanoille ole merkitystä jos suomeksi lauletaan. Kyllähän nää kruunun jalokivet, mustekalat sun muut ovat sanahelmiä! IHANAA! :mrgreen:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Suomeksi Ateenaan :peukku:

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Kyllä virolaiset ymmärtävät, kuten Ruotsinkin pikkuinen suomalaisvähemmistö ymmärtää...
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Se on onneksi kiitettävän vähän pistesaaliiksi ja hyvä niin.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Roope »

GiveMeWings kirjoitti: Tarkoisin siis nimenomaan että kappale kolahtaa meillä suomalaisilla hyvin koska sanat ovat niin loistavat. Siis hyvä sanoitus, mutta muille ei sanoille ole merkitystä jos suomeksi lauletaan. Kyllähän nää kruunun jalokivet, mustekalat sun muut ovat sanahelmiä! IHANAA.
No niin on, suomeksi vaan Ateenaan, pitäisköhän liittyä kielipuolueeseen :mrgreen:
Viimeksi muokannut Roope, 28 Tammi 2006, 17:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Lola
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 905
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 20:17
Paikkakunta: Nürnberg

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Lola »

Tämä kappale englanniksi laulettuna? Ei toimisi.

Avatar
Lola
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 905
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 20:17
Paikkakunta: Nürnberg

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Lola »

Joo, sille voisi pukea vaikka sellaisen silkkisen Kiina- mekon Ateenaan, eikö :D Ja hiukset voisi värjätä vähän tummemmaksi? *stailaa mielessään* Ja reippaammin meikkiä, ei mitään sotamaalausta mut vähän glamouria lisää. :suomi:

poistettu_tunnus_06
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4768
Liittynyt: 09 Helmi 2005, 09:45

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja poistettu_tunnus_06 »

Eiköhän Yle taas hoida stailaukset jo tuttuun tyyliinsä vuosikymmenien kokemuksella :rofl:

EresTuun
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 15
Liittynyt: 02 Joulu 2004, 22:12

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja EresTuun »

Kuuntelin juuri puoli tuntia yhteen putkeen Shanghain valoja ja: SE TOIMII. En tiedä toimiiko yleiseurooppalaisesti, ja vaikuttaako mielipiteeseeni liikaa Ultra Bra sympatiat, mutta tällä hetkellä tää on ehdottomasti paras. Eihän kappale ole ihan ultramoderni, mutta jos se Ateenaan lähtee, uskoisin sen pääsevän finaaliin. Tietenkin sillä varauksella, että esitystä ei stailata pilalle eikä tehdä ainakaan mitään mekkoshowta Valko-Venäjän viime vuoden tyyliin. Bond-juttu lienee enempi vaan plussaa.

Avatar
Sade
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 537
Liittynyt: 13 Tammi 2005, 13:32
Paikkakunta: Lieksa

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Sade »

:violette: :harppu: :viulu: Kerkko Koskinen on Suomen Mozart ! Nero.
Loistava Kerkko Koskinen.

Klaus.k
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 84
Liittynyt: 02 Marras 2004, 17:30

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Klaus.k »

Eihän kukaan liene ollut stailannut siihen esitykseen yhtään mitään siltä' se ainakin näytti ja siksi harmittaa että kerrankin mahtava kappale ja sitten aina se esittämispuoli mättää. nyt olisi mielestäni hyvä kappale ja laulakin taidollisesti ihan ok, mutta särmää ja napakkaa esitystä tuekseen kaipaa vielä. taustakööri yhtenäiseksi, laulaja bondtytön viehkoksi ja glamouriksi ja sitten jonkinlaista koreografiiaa( siis ei mitään jennietyylistä) toivottavasti annika saa vinkit ja ottaa opiksi ja katsoo esitystään vaikka jonkun ammattilaisen kanssa videolta jos aikoo oikeasti menestyä- ainesta olisi kappaleen puolesta!

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Annika Eklund - Shanghain valot

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Saisiko sen hameen kuitenkin pois? :mrgreen: Siellä alla kun oli se kiva tyllihöskä, se näyttäisi kivalta pelkästään niin.

Muuten, miksi Sinussa on jotain -sanat ovat kadonneet YLE:n sivuilta? HUONOA TOIMINTAA YLE!
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Lukittu