Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
30
22%
11-15
21
15%
16-20
12
9%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
3
2%
51-
7
5%
 
Ääniä yhteensä: 136

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Kiitos Hazel ! Hmm... onkohan ne hillomunkkeja vai hillottomia... menipäs taas asialinjalle :stupido: :hiips:.
Hyvän olon salaisuus on löytää oma Tikrujen herkkunsa. Silloin pysyy terveenä ja vahvana. Ja kun jaksat pomppia, voit näyttää isommalta!

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Terveiset Roomasta, jossa lomailin muutaman päivän. Ei suurempia euroviisuhavaintoja, paitsi tietty Cinecittàn pysäkki metrossa. Ja erinäisten Italian viisuartistien levyt levykauppojen hyllyssä. Lordi ei ollut näkyvästi esillä, mutta kyllä sieltä Heavy metal -osastolta sitten yksi Arockalypse löytyi. :cool:

Niin ja tunnollisena jäätelönsyöjänä ehdin syödä 12 eri jäätelömakua ja maistaa kaverilta vielä muutamaa, eli kokonaissaldo vajaa 20. :heh: Mutta tämä taitaakin olla jo jäätelöketjun juttuja... :hiips:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Onkos kenelläkään kokemusta Madridista? Sinne olen nimittäin suuntaamassa elokuussa.  :peukku:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

On! Mutta reilun kymmenen vuoden takaa, joten ei kovin tuoretta kommenttia tarjolla. :puna:
Pradon museo oli ihan mieletön, mutta myös mielettömän iso, eli siellä menee helposti koko päivä. Kannattaa valita kiinnostavimmat osiot.
Noin tunnin junamatkan päässä oleva Ciudad Real on kuulemma myös näkemisen arvoinen, itse en sinne ehtinyt. Enkä myöskään vanhaan juna-asemaan tehtyyn museoon (tai johonkin ???), joka oli tyhmä missaus.
Mutta kaiken kaikkiaan loistava matkakohde! Hirmuisesti nähtävää ja jotenkin vain oli kaupunki minun makuuni, vaikka vietin siellä marraskuisen viikon, jolloin säät olivat aivan viheliäiset. :twisted:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Tallinnassa oon käyny tosiaan moooonta vuotta sitten viimeks eikä mitään mielikuvaa kaupungista. Nyt sitten viime hetken visiitti- & ostosvinkkejä (halpoja levykauppoja  :mrgreen: ) kitooos! :D oon siis perjantaipäivän siellä.
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

AntSa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13262
Liittynyt: 14 Marras 2003, 13:02
Paikkakunta: Kouvola

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja AntSa »

Ja täähän niiku pakkaa iltasella elämäänsä laukkuihin, sillä mökkijuhannus kutsuu..  :tapu: Muutan sinne järveen. Ei näitä kuumia kelejä valkoihonen kestä!  :eiei: 

IHANAA JUHANNUSTA YSTÄVÄT!  :cool: :peukku:
"Kunnon uni on tae mukavalle huomiselle." -Leena-

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

ja nyt hesalaiseeeeet! Tää tarttee apuva! Minne voi jättää auton, kun lähdetään Länsisatamasta risteilemään ja poissa ollaan kolmisen päivää. Onko lähistöllä mitään pitkäaikaisparkkia?
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ellen ihan väärin muista, siinä Länsisataman vieressä on iso parkkipaikka, jonne voi jättää. Mutta muistakaa maksaa parkkimaksut etukäteen, sieltä saa aika varmasti sakkolappusen jos ei parkkilippua autossa näy.

En mene ihan satavarmaksi vannomaan, siitä on jo muutama vuosi kun olen itse auton kyydissä laivalle lähtenyt.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

mites, jaksaako Länsisatamaan kävellä Helsingin keskustasta? Mulla on pari tuntia aikaa...tosin en mä sinne yksin varmaan löydäkään. Pääseekö sinne bussilla vai ratikalla vai millä KÄÄK!  :shock:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
ak
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 732
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja ak »

Bussilla 15/ 15A pääsee Elielinaukiolta - Länsiterminaaliin/Länsisatamaan  :peukku:
aikataulut http://www.hel.fi/hkl
musiikkia thalian alttarilla

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Violette kirjoitti: Ellen ihan väärin muista, siinä Länsisataman vieressä on iso parkkipaikka, jonne voi jättää. Mutta muistakaa maksaa parkkimaksut etukäteen, sieltä saa aika varmasti sakkolappusen jos ei parkkilippua autossa näy.

En mene ihan satavarmaksi vannomaan, siitä on jo muutama vuosi kun olen itse auton kyydissä laivalle lähtenyt.
itseasiassa näköjään siinä on joku pitkäaikaisparkki, 1,6e/h  :eeek:  ollaan nimittäin tunteina poissa about 46h..tulis HIIIUKAN kalliiks
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

ak kirjoitti: Bussilla 15/ 15A pääsee Elielinaukiolta - Länsiterminaaliin/Länsisatamaan  :peukku:
aikataulut http://www.hel.fi/hkl
mimimikä on Elielinaukio?  :shock:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
ak
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 732
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja ak »

Elielinaukio on Rautatiaseman ja postitalon välinen aukio  :peukku: maamerkkinä mainittakoon mm VLTAVA olutravintola ja Holiday Inn hotelli sekä Sanomatalo ympäröivät Elielinaukiota.

ja aukio jonka reunassa on Kansallisteatteri se taas on Rautatientori  :D
musiikkia thalian alttarilla

Avatar
ak
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 732
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:37
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja ak »

Enkö mä ole JeSSSe ihana opas :mrgreen:

Ihana JeSSSe  :hali:
musiikkia thalian alttarilla

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

suurkiitos neuvoista! Mä yritän löytää perille  :/ oon kyllä niin onneton suunnistaja, että saas nähä mistä löydän itteni  :rofl:
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
Nysa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1559
Liittynyt: 21 Helmi 2004, 13:23
Paikkakunta: Pielavesi

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Nysa »

Home sweet home... paljon ehti nähdä ja kokea parin päivän aikana  :cool:. Ja nyt loppuviikoksi suihkuun! Hotelliin ei nimittäin tullut lämmintä vettä missään vaiheessa, kylmääkin vettä tuli vain ajoittain ohuena norona. Hieman on nyt siis nuhjuinen olo  :).
Hyvän olon salaisuus on löytää oma Tikrujen herkkunsa. Silloin pysyy terveenä ja vahvana. Ja kun jaksat pomppia, voit näyttää isommalta!

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33323
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

Onko jollakulla hyviä kokemuksia Amsterdamin hotelleista? Vancouverista palatessa ollaan siellä yksi yö. Ainakin Ibis-hotelleista meillä on jo ollut vähän puhetta.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Passini vanhenee parin viikon päästä, ja joku henkkari tarvittaisiin elokuussa että pääsen Madridiin. Nyt minä sitten arvon tilatako uusi passi (mikä tuntuu tyhmältä kun niitä uusia biotunnistepasseja ei vielä saa) vaiko pelkkä henkilökortti, joka riittää vain EU-maissa.

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
MrMemory
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7499
Liittynyt: 25 Maalis 2004, 00:25
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja MrMemory »

Terkkuja Riva Del Gardalta!!! Asteita sata mutta ei se mitaan! Onpas kuppila uudistunut silla valin...  :eeek:

Takana Sveitsin Alpit ja huomenna Venetsia, sit pikku hiljaa taalta Gardalta Itavaltaan ja sielta lahto pisteeseen eli Zurichiin.

Helletta on todella riittanyt ihan jokaiselle paivalle, eilenkin 32 ja illalla viela 27. Ja maisemat on jotain todella upeeta... Mut nyt vaihteeksi pizzalle!  :cool:

Haleja kaikille!
"Kun myrskyt riehuu ja kaataa heikkoja
pää nosta pystyyn ja pysy vahvana"

Avatar
melodia
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4311
Liittynyt: 21 Touko 2006, 21:25

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja melodia »

Olen käynyt Itävallassa Wienissä ja Zell Am Zeessä, mahtavia alppimaisemia varsinkin Zell Am Zeessä :joojoo: :joojoo: :joojoo: :joojoo:

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Violette »

ZetZet kirjoitti: Passini vanhenee parin viikon päästä, ja joku henkkari tarvittaisiin elokuussa että pääsen Madridiin. Nyt minä sitten arvon tilatako uusi passi (mikä tuntuu tyhmältä kun niitä uusia biotunnistepasseja ei vielä saa) vaiko pelkkä henkilökortti, joka riittää vain EU-maissa.
Mä käytän henkilökorttia ihan perushenkkarina, mahtuu kivasti lompakkoon eikä vie tilaa kuten passi. Mutta mulla ei olekaan ajokorttia, jolla voisi sitten muuten todistaa henkilöllisyytensä. Ja onhan se henkilökortti aikas kätevä EU-maihin matkustaessa, koska se on kätevämpi kantaa mukana kuin passi.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Tosi rimpula ja epälaadukas on uusi passi, jonka hommasin viime vuonna. Nyt jo meinaa kannet irrota. Miten sillä selviää muka 10 vuotta?!
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Horvath kirjoitti: Tosi rimpula ja epälaadukas on uusi passi, jonka hommasin viime vuonna. Nyt jo meinaa kannet irrota. Miten sillä selviää muka 10 vuotta?!
Eikös niitä kansilehdiltään viallisia passeja ollut painettu isompikin määrä...  Aiemmin ainakin sai käydä ilmaiseksi vaihtamassa, mutta onhan siinä vaivansa kun pitää uusi kuva kumminkin ottaa jne.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Ai jaa! En mä oo taas mistään selvillä... Just mun tuuria että olen sattunut tuohon rimpulaotokseen. Jos sen sais vielä käydä vaihtamassa ilmaiseksi, niin menisin kyllä mieluusti. (Ihan jo senkin takia, että saisin paremman  kuvan - mikäli mahdollista - siihen... nyt on niin nolo ettei sitä kehtaa edes viranomaisille näyttää.)  :eeek:
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Soppis »

No kannattaa toki kysyä, jos vaikka vielä onnistuisi vaihto laadukkaampaan passiin ilman lisähintaa. Tuosta taitaa olla pari vuotta (?), kun noita sekundapasseja lyötiin kunnon läjä.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
ALTTO
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 02 Huhti 2006, 18:13

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja ALTTO »

Eestistä eilen tulin ja kaipaan sinne takaisin p..leesti!Hiekkarantojen syleilyyn,Latvian rajalla mökillä.Hakkaa Kanarian hiekkarannat näin kesällä.Oliko joku viisukuppilalaisista Eckeröllä 11.6 joku sanoi ohi mennessään La Dolce Vita ja Tipitii,vai eikö kukaan uskalla tunnustaa?!Oli varmaan helppo tunnistaa jo huonosta liikkumisesta ja kolmesta termiitti tenavasta.
avaa sydämesi mulle tahdon pelkkää hyvää sulle.Mitään piilottaa et sä saa

Avatar
ALTTO
Siemailija
Siemailija
Viestit: 101
Liittynyt: 02 Huhti 2006, 18:13

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja ALTTO »

Meidän mökiltä on vajaa sata kilometriä Riikaan jee,olen käynyt Latviassa.Meidän mökki on rajalla.
avaa sydämesi mulle tahdon pelkkää hyvää sulle.Mitään piilottaa et sä saa

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Onko kukaan käynyt Kemerissä, Turkissa? Millainen paikka? Miten eroaa muista turkkilaislomakohteista vai eroaako? Ostosmahdollisuudet? Antalya näyttäisi olevan aika lähellä, että sieltä varmaan niitä Sibelin levyjä ainakin löytyisi...  :D
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Michelle
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1499
Liittynyt: 22 Helmi 2004, 08:56
Paikkakunta: Joensuu

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Michelle »

Terveiset Tallinnan kylpylästä! Nää teki 5 päivän virkistysloman Pirita Top Spahan ja nyt väsyttää sikana  :stupido: Johtunee tosin ehkä siitä, että kotiuduimme vasta aamuyöllä  :cool: Ja huomenna eikun kamat kasaan ja bailaamaan Imatra Big Band festareille  :peukku:
Tukkoo en ainakaan pese!

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Vs: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

No hui !  :mrgreen:

Ne reissaa. Ehtiikö ensi viikonlopun väliin yhtään lepopäivää... Mie tulen kylään... :heh:

Vastaa Viestiin