O jardim - kuis kukkii?

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista
Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Osa chileistä ja ties mistä paprikakasveista on kuulemma monivuotisia, mutta en yhtään tiedä onko mun chilini sitä, tässä jännityksellä odottelen herääkö se henkiin, kun olen vaihtanut mullat ja yrittänyt ravita sitä. Kukoisti siis kesän ikkunalaudalla ja pukkasi monta maukasta palkoakin (tai sellaisia pieniä chilipaprikoita), mutta talven ja kylmän tullen varisti lehdet ja näivettyi, toki. Katsotaan...
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Leena
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3601
Liittynyt: 18 Syys 2004, 22:38
Paikkakunta: Tampere

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Leena »

Koko pihani kukkii nyt kauniisti :peukku: Käväisin kukkakaupassa ja ostin amppelikukkia: miljoonakelloja terassille ja lumihiutaleita parvekkeelle ja orvokkeja leikkimökkiini. Onhan kesä ja äitienpäivä tulossa :peukku:
Bra vibrationer!

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

Huomasin eilen että voikukat ovat ilmestyneet kerrostalojen viereen aurinkoisille paikoille.
Raipatirai

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Clara »

Orkidea sai meiltä eilen kodin :cool:

Värin valitseminen olikin sitten varsin kimuranttia puuhaa...
Vaaleanpunaiset ja yksi keltainen olivat aivan yhtä komeita kuin tämä lila, jonka etukäteissuunnitelmien perusteella sittenkin otin.

Kaunis on ja kallis oli :mrgreen:



Orvokkeja ostin myös eilen etukuistille seinäruukkuihin. Kovaa kyytiä ovatkin tänään saaneet tuulessa ja tuiverruksessa :rok:

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

Mun kiinanruusu (synt. 2004) on pukannut kukkaa ekaa kertaa elämässään! Laskin tänään nuput, kaheksan löyty!
Kymmenen sientä.

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mie kannoin eilen kaikki sisäkukat parvekkeelle.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

PikkuGwyneth kirjoitti:Mun kiinanruusu (synt. 2004) on pukannut kukkaa ekaa kertaa elämässään! Laskin tänään nuput, kaheksan löyty!
Jee eka kukka on ihan auki jee! Pitää vaan istua keittiössä ja tuijottaa sitä, se on kaunis. Mulla ei oo kameraa, mutta tämän näköinen se suunnilleen on (kauniimpi tietenkin :ylppis:):

Kuva

EDIT. Kukasta tulee muuten väkisinkin mieleen Severinan mekko... :mrgreen: Viisukytkös!
Kymmenen sientä.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

PikkuGwyneth kirjoitti:Jee eka kukka on ihan auki jee!
Mitä lämpimimmät onnittelut kukinnan johdosta! Itselläni on samanlainen, ja hienosti on muina vuosina (hän on nyt 3-vuotias) kukkinut, mutta tuossa keväällä innostuin harventamaan hieman liikaa tuota kaunotarta, joten ei tule kukan kukkaa nyt. :(
Et sattumalta tuntisi ketään, jolla olisi erivärisellä kukalla kukkiva kiinanruusu? Ostin tässä kerran keltakukkaisen kiinanruusun Bauhausista, mutta siinä asuikin jo wihannespunkki, joten jouduin viskaamaan kukan pihalle het`melkein. Ja muutenkin on "hienompaa" kasvattaa toisilta saaduista pistokkaista, kuin hakea valmis viritys kaupasta.
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

En kyllä oo nähnyt kuin tuommoisia anilliininpunaisia kukkia. Itse oon saanut kiinanruusuni exältä, jolla on tosi iso "puu" itsellä. Siitä on otettu lukuisia pistokkaita, joista aina jotkut menestyy tosi hyvin (kuten tää mun), ja toiset sitten kuolee melko äkkiä tai ei tee juuria ollenkaan. Nytkin mulla on omasta ruususta otetut kaks oksaa pullossa, toinen juurtu heti tosi hyvin ja siinä on yks nuppukin, ja toinen on ollut puoli vuotta juurtumatta, kituuttaa siinä vaan...
Kymmenen sientä.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Näyttää siltä, että pääsen herkuttelemaan itsekasvatetuilla kirsikkatomaateilla ja paprikoilla. Tosin vakava uhka sadolle on tämä Tampereen käsittämätön tuuli! Mistä se tulee....?
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja minnie »

PikkuGwyneth kirjoitti:
PikkuGwyneth kirjoitti:Mun kiinanruusu (synt. 2004) on pukannut kukkaa ekaa kertaa elämässään! Laskin tänään nuput, kaheksan löyty!
Jee eka kukka on ihan auki jee! Pitää vaan istua keittiössä ja tuijottaa sitä, se on kaunis. Mulla ei oo kameraa, mutta tämän näköinen se suunnilleen on (kauniimpi tietenkin :ylppis:):

Kuva

EDIT. Kukasta tulee muuten väkisinkin mieleen Severinan mekko...  :mrgreen:  Viisukytkös!
Uih, kaunis on! Mä en tiennytkään että täällä on myös tällänen kukkaosio, jee kivaa! Oon noita kasvikeskusteluja käyny vaan puutarha-keskustelufoorumeissa, mutta kiva että täälläkin on tällänen.  :hiphei:
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja minnie »

Laitoin Joulun jälkeen Hyasinttini tonne parvekkeen ruukkuun. Kuukausi sitten huomasin orastavaa vihreetä kohoavan ruukusta. Aloin kastelemaan sitä ja nyt on kolme hyasintin alkua noussut. Varmaan joskus elokuussa ovat täyskokoisia...mahtaakohan niistäkin tulla vaaleanpunaisia?  :)
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja kwak »

PikkuGwyneth kirjoitti:
PikkuGwyneth kirjoitti:Mun kiinanruusu (synt. 2004) on pukannut kukkaa ekaa kertaa elämässään! Laskin tänään nuput, kaheksan löyty!
Jee eka kukka on ihan auki jee! Pitää vaan istua keittiössä ja tuijottaa sitä, se on kaunis. Mulla ei oo kameraa, mutta tämän näköinen se suunnilleen on (kauniimpi tietenkin :ylppis:):

Kuva
Meidänkin kiinanruusu on jo pukannut toisen kukan tässä viikon parin sisällä!  :tapu: Tosin se aiempi kesti suunnilleen 2 päivää, kunnes kuihtui poies... (Mun talon vahtimisella ja väärällä kastelupolitiikallahan ei ollut mitään vaikutusta asiaan...  :puna:) Meidän olohuone on varsinainen viidakko kymmenien viherkasvien takia, joten kivaa väriä tuopi tuo iso punainen kukka sinne.
Keep your head high above the water

Avatar
PikkuGwyneth
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2227
Liittynyt: 20 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja PikkuGwyneth »

kwak kirjoitti: Meidänkin kiinanruusu on jo pukannut toisen kukan tässä viikon parin sisällä!  :tapu: Tosin se aiempi kesti suunnilleen 2 päivää, kunnes kuihtui poies... (Mun talon vahtimisella ja väärällä kastelupolitiikallahan ei ollut mitään vaikutusta asiaan...  :puna:)
Mutta eikös nuo kiinanruusun kukat yleensäkin oo tosi lyhytikäisiä? Mun käsittääksein on. Mulla kukka on aukeamisen jälkeen noin 24 tuntia kiinni kasvissa, sitten se löytyy lattialta...

Mulla on varmaan kymmenes kukka nyt auki, ne tulevat näköjään vuorotellen.
Kymmenen sientä.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja kwak »

Aijaa!  :shock: Eli jee! Mä en tappanutkaan sitä kukkaa! :bileet:
Keep your head high above the water

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Kwak, et tehnyt virhettä. Kaikki tapahtunut on aivan luonnollista kukan elämää.  ;)
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Kuinkas teidän orkideat jakselevat? Meikäläisen on ilmeisetsi lopettamassa kukintokauttaan, kun uusia nuppuja ei näy. :eiei: Toivottavasti ei ole saanut lämpöhalvausta täällä kuumassa kämpässä. :eeek:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Avatar
Lola
Baaritiskillä
Baaritiskillä
Viestit: 905
Liittynyt: 14 Tammi 2005, 20:17
Paikkakunta: Nürnberg

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Lola »

Mun viherkasvit vaikuttavat ihan onnellisilta täällä uudessa kodissa.  :D Lisäksi ne parvekelaatikot (jotka oli vanhassa kodissa tertsulla) ovat nyt meidän kerrostalon sisäpihalla (mun uudessa kodissa ei oo partsia)...ja kukkivat ihan hyvin myös. Jamit´n antamat krassinsiemenetkin ovat lähteneet kasvamaan aikoinaan. Ja tomaateissa ja kirsikkatomaateissa näkyy jo hetelmää! NAM! :peukku:

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Tämä entinen tupakoitsija hykertelee hienon koristetupakkaviljelmänsä kanssa... kohta kukat aukenevat. Ei tartte kuvitella mitään... Ja sain kaverilta ulkomailta tuotuja pasuunankukan siemeniä, onko kukaan kasvattanut niitä siemenestä itse?
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja minnie »

Ostin ennen juhannusta parvekkeelle kesäkukkia: Sinisiipeä ja sinistä lobeliaa. Nyt on kahdesta ruukusta lobeliat kuollu, vaikka oon pitäny mullan sopivan kosteena ja taas muissa ruukuissa lobeliat voivat mainiosti?! Samaan aikaan ja samasta paikasta ostettuja kukkia kuitenkin :roll:...luulen että ne ovat olleet "sairaita" jo liikkeessä, muuta en keksi syyksi. Harmillista, kun nyt kesäkukat taitaa olla aika kiven alla, mutta käyn vielä katsastamassa torin, jos siellä myytäisiin vielä jotain pientä kukkaa.  :)
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

barbarossa kirjoitti: Ostin rosmariini"puun"!  :cool:
Onko rosmariini voinut hyvin ja tuottanut rutkasti satoa? "Hiuksissasi rosmariinia..." <3
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
barbarossa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7772
Liittynyt: 18 Marras 2003, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja barbarossa »

Se voi yllättävän hyvin paahteesta ja kuumuudesta huolimatta. Välillä vähän tiputtelee "neulasia". Ja tuoksuu tosi hyvältä. Laitan toki välillä hiuksiini rosmariinia ja eläydyn kyynelehtien Lejlan sanoihin.  :joojoo:
"Laka laulaja kielsi tulemasta alas parvekkeelta ennen kuin rakkaus kestää... " -Pokušaj

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Nyt täytyy onnistua.. Ilmeisesti valoisampi kämppä on saanut meidän vanhemmat kasvit innostumaan ja senpäs vuoksi kävin hankkimassa pari kaksimetristä pullojukkaa töröttämään ruokapöydän viereen. Ehkä minä olenkin viherpeukalo mutta ikkunat ovat olleet vaan väärään suuntaan. :mrgreen:

No. Noita ei tarvi ainakaan kasvattaa.
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
minnie
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8811
Liittynyt: 26 Touko 2006, 23:38
Paikkakunta: Satakunta
Viesti:

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja minnie »

Mä oon kauheen huono kasvattamaan sisäkasveja. Oon onnistunu tappamaan kaikki mahdolliset palmut mitä on vuosien saatossa ollu :roll:. Joko oon kastellu liikaa tai liian vähän, tai multa on vääränlaista tms.

Mutta pullojukka on kyl kivan näkönen, ja isosta peikonlehdestä oon aina haaveillu, rahapuu on kiva ja juoru. Ei vaan kannata hommata mitään viherkasveja saatika kukkivia, kun ne ei tykkää olla mun hoidossa. :'(

Kaktuksistakin tykkään paljon ja ihailen niitä joilla kaktuskin kukkii. Mulla on kaktuksetkin joko kuivunu rusinaksi tai turvonnu muodottomaksi ja kuolla kupsahtanu, kun on se pieni juuririhmasto mädännyt.  :shock:

Siksi pysynkin vaan noissa ulkokasveissa...no, nyt on kyllä useamman vuoden mulla -vaihtelevalla menestyksellä- viihtynyt kirjovehka, tosin siitäkin jouduin taas napsaseen pari mädänkuivaa rönsyä pois.  lol
20th Century Boy Kuva
>Placebo<

Mikkelsson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4724
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 15:15
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Mikkelsson »

Joo. Tämä että nää kasvaa ja kukoistaa on meidän taloudessa jotain ihan uutta.

Sensijaan siipan jokavuotisesta "Aikun-nämä-yrtit-torilla-on-upean-näköisiä-ostetaan-kaikki-ja-kasvatetaan-keittiössä -ryytimaasta pääsin eroon poikkeuksellisen nopeasti sen kuoltua jo kahdessa viikossa. Normaalisti rujon näköisiä ruukkuja, joissa törröttää kussakin kaksi kuivanutta heinää, on tuijoteltu pidemmällekin kesään. :peukku:
Men jag vara stark, jag kan få allt.
Jag kan sprida färg, jag kan regera.
Men det blir nog en till kaffe och en cigarett.

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Jahas - tulivathan ne viimeinkin. Kirvat.  :niinpa:
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Clara »

AnnFredi kirjoitti: Jahas - tulivathan ne viimeinkin. Kirvat.  :niinpa:
Hys. Niistä ei saa puhua ääneeen. Tulevat vielä tänne meillekin  :heh:

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Kirva-invaasio pysäytetty. Eläköön mäntysuopa ja vesi! Clara, nämä olivat vihreitä... ei kai niitä siellä ole vielä näkynyt?
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Paprikani ovat ilmeisesti syötäviä, koska istun tässä kirjoittelemassa.  :heh:
Tomaatit sen sijaan - mikseivät ne ala punertaa????
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Kuis kukkii?

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Oletko varma, että ne ovat tomaatteja?
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Vastaa Viestiin