Vs: Hanna Pakarinen

ESC 2007 -arkisto.

Suosikkini Hanna Pakarisen kappaleista

Tell me what to do
24
16%
Leave me alone
129
84%
 
Ääniä yhteensä: 153

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30866
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Aamu kirjoitti: No vaikket sitä yleiseksi sanoisi, niin todellisuudessa tuulikonetta on käytetty aikapäivät niin esityksissä kuin musiikkivideoilla myös viisujen ulkopuolella.
Musiikkivideolla no problem. Lavaesityksessä carolacarolacarola. Jos sillä ei vaikutettaisi viisukontekstissa kopiolta, ei Carola olisi eilisessä lähetyksessä tullut mainituksi.
∓quot;Aamu"\ kirjoitti:Onko sinusta se BÄNDIN kritisointia, että sanon b&S:n singlen olevan sellainen millainen en toivo viisubiisin olevan?
Eihän tuulikoneen kritisointikaan ole Hannan kritisointia. Pelkosi siitä, että B&S:n euroviisubiisit ovat samanlaisia kuin ensisinkku, on yhtä ennenaikainen ja aiheeton ellei jopa hieman aiheettomampi kuin pelkoni siitä, että Hannan esitys euroviisuistetaan pilalle.
∓quot;Aamu"\ kirjoitti:Olenpa kuitenkin aina kritiikkini perustellut
Nimenomaan. :joojoo: Siksi pidinkin yllättävänä ja harmillisena sitä, että vaikka yleensä kritisoit keskinkertaisuutta ja kopiointia, on se mielestäsi Hannan kohdalla yhtäkkiä OK.
∓quot;Aamu"\ kirjoitti:mutta tuo kauheiden pulttien vetäminen yhdestä tuulikoneesta, ja "pienoinen" liioittelu vain sai reagoimaan viestiisi. Se on vain tuulikone, ei sen kummempaa.
Sen olisi tietenkin voinut ymmärtää sarkastiseksi, tarkoituksellisesti täysin överiksi vedetyksi huomautukseksi ja sille olisi saanut vaikka nauraa mukana, kuten jotkut tekivätkin. :joojoo:
∓quot;Aamu"\ kirjoitti:Sinun reaktio tuohon tuulikoneeseen vain oli hieman yliampuva, kun tuntui että Hanna olisi sinusta muuttamassa koko esityksen joksikin sirkukseksi. Se kun edelleenkin on vain mitätön tuulikone.
Se on vain tuulikone tai ensimmäinen askel Hannan viisuistamisessa, jota ei kuulemma pitänyt tapahtua. Hanna ei ilmeisesti yleensäkään esiinny tuulikoneiden kanssa - nyt esiintyi, joten tuulikone on ensimmäinen askel Hannan viisuistamisessa, ja vielä kopioitu sellainen. Hyvällä tuurilla se jää ainoaksi askeleeksi, oikein hyvällä sekin otetaan takaisin.

Tuulikone on huono juttu jo sellaisenaankin ja ansaitseekin tulla kritisoiduksi mutta pidän valitettavasti täysin mahdollisena myös sitä, että Hanna ja hänen taustavoimansa taipuvat lisäämään muitakin esityksellisiä elementtejä, jotka ovat kopioituja tai eivät Hannalle tai tähän biisiin sovi. On näitä Suomen viisupyristelyjä ennenkin nähty. Tällä palstalla kun niitä esityksellisiä elementtejä vielä yleensä oikein vaatimalla vaaditaan, halusin saattaa tämän kehityksen naurunalaiseksi jo hyvissä ajoin. Katsoin sarkasmin tässä kohtaa sopivammaksi aseeksi kuin asiallisen esseen, josta kukaan ei lukisi kuin vähän alkua ja jota kukaan ei pysähtyisi ajattelemaan. Olennaisin pointtini kaikessa yksinkertaisuudessaan on se, että esityksen ei pidä olla mikään kyhäelty kompromissi, jos kappalekaan ei sitä ole.
Viimeksi muokannut Timoteus, 21 Tammi 2007, 11:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

minnie kirjoitti:
Pete kirjoitti: Aivan mahtava esitys Hannalta varsinkin LMA:sta. Neidillä on KARISMAA!
Ilman tuulikonetta esitys olisi ollut puolet huonompi. Mahtavat kamera-katseet! :tapu:
Yhdyn tähän kommenttiin. Siitä on aikaa ku mä olen yhtynyt. lol

Mutta tosissaan: upea esitys ja hyvä biisi, lavakarisma, mustapuku istui Hannalle, ihanat hiukset ja meikki. Tuulikone kruunasi tämän näyn.
:tapu:
Aivan! Hanna teki biisistään vielä paremman tällä esityksellä. Mä en ymmärrä miten tuosta esityksestä muka näkyi, että Hannaa olisi jännittänyt  :roll: LOISTAVA HANNA!
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
JeSSSe
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11428
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 00:33
Paikkakunta: Tampere

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja JeSSSe »

Cyrano kirjoitti: Hanna on sanonut aiemmin, että ei ikinä esiinny Euroviisuissa,
eikä laita hametta päälle.
Eilen Hanna oli Euroviisukarsinnoissa prinsessamekko päällä.  :raaps:
:roll: ja missä on sanonut, ettei laita hametta päälle..missä?  :roll: ihan kun ei olis tyttö aiemmin mekkoa päällään pitänyt, hohhoijaa.

Tuskinpa Hanna viisukarsinnoissa mukana olisi, jos hän ei itse olisi siihen suostunut. Kuten hän itse on sanonutkin mm. perjantaina jossain ylen ohjelmassa, niin mietti osallistumista jonkun aikaa, kunnes päätti että "No mikä ettei"..

Omana itsenään Hanna kuitenkin oli (eli lauloi omanlaisiaan kappaleita omantyylisissä vaatteissa) ja minusta oli hienoa, ettei tätä vedetty läpi minään tavallisena keikkana vaan mukaan oltiin laitettu jotain mikä tekisi shown. Nyt täällä vaan sitten valitetaan, kun Hanna ei tullutkaan keikkalookissaan farkut päällä  :roll: säälittävää..
Anything that's worth having is sure enough worth fighting for

Avatar
mpappa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4061
Liittynyt: 02 Syys 2005, 18:18

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja mpappa »

Minua miellytti Leave me alone! Minua häiritsivät esityksessä kovasti "ne kädet"! Odotin kai enemmän...
Love shine a light

i wanna be a toy
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4000
Liittynyt: 01 Helmi 2006, 15:06
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja i wanna be a toy »

Hanna näytti upealta mustassa koltussaan (ei kuulostanut ehkä niin hyvältä mutta ihan ok),vaikka en ole mikään hänen suuri ihailijansa.Hienot dramaattiset ilmeet ja kädenliikkeet  :draamaa: Oikea kappale meni jatkoon ja tällä voidaan olla olla korkealla Turuus.Tuulikone toimi kun se savu tuli sopivasti siihen naaman eteen jossain vaiheessa,siinä vois olla idea:pyörittää savua tuulikoneella naamalle  :heh:
Ihan voitais olla ilman niitäkään siel näin.

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Tiana »

En nyt osaa syvemmin analysoida tuota Hannan esitystä, mutta
jostain kumman syystä siitä tuli mieleen Saksan 2005 esitys Gracian
Run and hide! :miettii:

Yhtä omaperäistä ja aitoa kai..

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Violette »

Hannan kumpikaan biisi ei edelleenkään ole minusta hääppöinen, mutta kyllä Hanna on kaunis nainen ja sillä jo moneen kehutulla karismalla hän todellakin pelasti molemmat biisit! Jos Hannalla olisi vielä ollut loistava kappale, niin ehdottomasti viisuihin mun puolesta, Leave Me Alonen vetovoimaan en oikein usko.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
AnnFredi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3332
Liittynyt: 06 Touko 2006, 00:00
Paikkakunta: Tampere

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja AnnFredi »

Mahdottoman kaunis ja dramaattinen kuningatar tuo Hanna!  :ihana:

Paikanpäällä nähtynä Leave me Alonen esitys teki kyllä vaikutuksen! Tuulikoneet olivat ihan paikallaan tässä esityksessä, mutta Hannan itsensä soisin liikkuvan lavalla enemmän. Käsimaneeri hieman häiritsi toistuessaan, liekö sitten hänellä käytössä muulloinkin esiintyessä? Hanna saisi myös ottaa kontaktia kuulijoihinsa Leave me alonen aikana, eilen hän oli aika etäinen. Esitys kaipaa lisää raivokkuutta tai jotain. Englantia Hanna ääntää hienosti. Tästä on hyvä jatkaa Turkuun.  :peukku:

Ai niin, itse huolestun viisumaneerien ja kikkakolmosten käytöstä vasta sitten, kun Hannan leuka alkaa väpättää.  :heh:
Viimeksi muokannut AnnFredi, 21 Tammi 2007, 16:05. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
If I was an astronaut, I’d be floating in mid-air
But I’m only human, and I’m crashing down to earth

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja WandA »

Ai niin, itse huolestun viisumaneerien ja kikkakolmosten käytöstä vasta sitten, kun Hanna leuka alkaa väpättää. 

:rofl2: :rofl2:
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Pitäydyn kannassani siitä, että TMWTD on parempi edelleen jopa live-esityksen jälkeen...

:joojoo: Tiedän, tiedän. Mä olen ennenkin ollut mielipiteineni vähemmistössä. :ylppis:
Viimeksi muokannut Katten-Gustaf, 21 Tammi 2007, 13:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Minä saatan jopa olla samaa mieltä Kattenin kanssa. En ole ihan varma.  ???
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Itse olen karsinnan jälkeenkin sitä mieltä, että Leave me alone oli näistä se parempi. Esitys sujui ja oli ponnetonta Tell me what to do:ta huomattavasti parempi. Esityksellään LMA nousi myös Thunderstonen Face in the mirrorin edelle.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Viulu_ukko
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1134
Liittynyt: 23 Loka 2005, 17:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Viulu_ukko »

Tavisystäväni lähetti karsinnan jälkeen mulle viestin : "Hannan tuulikoneet oli NOLOJA" ja jos ne ei-viisufanin mielestäkin on noloja niin täytyyhän niiden silloin olla tosi noloja!  :megafoni: TAJUATTEKS TE? !

Ei Hannan biisit edelleenkään saaneet mua kiljumaan riemusta  :eiei:
pieni kaunis kerjäläinen

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Oli se vaan niin Caruuuula  :humppa:
Terveisiä kotiin. Joka kotiin.

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Hannan "Leave me alone" on ainut biisi, jonka kertosäettä pystyn enää hyräilemään, ja tarttuvuus onkin mielestäni aika tärkeä seikka viisuissa  :peukku:

Mitä esitykseen tulee, mä kyllä tykkäsin Hannan vaatteista TOSI paljon, sopii hänelle!  :tapu: Eikä tuulikone häirinnyt ollenkaan, vaan täydensi hienosti dramaattista esitystä. Vähän tuli mieleen Anna Vissi, Carola ei niinkään.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
Wilbertti
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 226
Liittynyt: 07 Elo 2004, 18:53

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Wilbertti »

Hannan Leave me alone oli uupea esitys tuulikoneineen ja niiiin kaunis... mutta biisi oli tasapaksua huttua. Ei suurten lavojen täyttöä tässä biisissä mutta toivottavasti työstävät biisiä vielä tarttuvammaksi tämän kuukauden ajan.

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Timoteus kirjoitti: Musiikkivideolla no problem. Lavaesityksessä carolacarolacarola. Jos sillä ei vaikutettaisi viisukontekstissa kopiolta, ei Carola olisi eilisessä lähetyksessä tullut mainituksi.
Tässä asiassa on meillä ehkä hieman erilainen näkemys johtuen viisuihin perehtyneisyyden määrästä. Minä olen nähnyt tuulikoneita aiemmin ihan muissa yhteyksissä kuin viisuissa, eikä se minulle ole mikään Carola-juttu. En oikein jaksa uskoa, että keskitason tv:n katsoja, joka katsoo Hannan esitystä ajattelee ensimmäiseksi Carolaa ja tuulikonetta. Eli koska tuulikone on tosi tuttu viisufaneille Carolan takia, niin se saattaa helposti tuntua heistä kopiolta, mutta se ei sitä luultavasti kesitason tv:n katsojan mielestä ole.
Timoteus kirjoitti: Eihän tuulikoneen kritisointikaan ole Hannan kritisointia. Pelkosi siitä, että B&S:n euroviisubiisit ovat samanlaisia kuin ensisinkku, on yhtä ennenaikainen ja aiheeton ellei jopa hieman aiheettomampi kuin pelkoni siitä, että Hannan esitys euroviisuistetaan pilalle.
Oletpas sinä hyvä saivartelemaan  :draamaa: Se jos minä sanon, että TOIVON biisin olevan muu kuin slovari, ja se että sinä haukut Hanna esityksen pystyyn, eivät todellakaan ole mitenkään vertailukelposia. Minä siis TOIVOIN, sinä MOLLASIT. Toivominen on aiheettomampaa kuin mollaaminen? Just just..
Timoteus kirjoitti: Nimenomaan. :joojoo: Siksi pidinkin yllättävänä ja harmillisena sitä, että vaikka yleensä kritisoit keskinkertaisuutta ja kopiointia, on se mielestäsi Hannan kohdalla yhtäkkiä OK.
No keskinkertaisuuttahan olen Hannan biiseissä itsekin kritisoinut. Tuossa kopioimisasiassa meillä vain on eri näkemys, kun minä en sitä näe Carolan kopiointina, koska minulle tuulikone ei ole yhtäsuuri kuin Carola.

Timoteus kirjoitti: Sen olisi tietenkin voinut ymmärtää sarkastiseksi, tarkoituksellisesti täysin överiksi vedetyksi huomautukseksi ja sille olisi saanut vaikka nauraa mukana, kuten jotkut tekivätkin. :joojoo:
No kai minä nyt sen tiedän, mutta silti se oli ihan valtavaa ylireagointia mitättömään tuulikoneeseen.
Timoteus kirjoitti: Tuulikone on huono juttu jo sellaisenaankin ja ansaitseekin tulla kritisoiduksi mutta pidän valitettavasti täysin mahdollisena myös sitä, että Hanna ja hänen taustavoimansa taipuvat lisäämään muitakin esityksellisiä elementtejä, jotka ovat kopioituja tai eivät Hannalle tai tähän biisiin sovi. On näitä Suomen viisupyristelyjä ennenkin nähty. Tällä palstalla kun niitä esityksellisiä elementtejä vielä yleensä oikein vaatimalla vaaditaan, halusin saattaa tämän kehityksen naurunalaiseksi jo hyvissä ajoin. Katsoin sarkasmin tässä kohtaa sopivammaksi aseeksi kuin asiallisen esseen, josta kukaan ei lukisi kuin vähän alkua ja jota kukaan ei pysähtyisi ajattelemaan. Olennaisin pointtini kaikessa yksinkertaisuudessaan on se, että esityksen ei pidä olla mikään kyhäelty kompromissi, jos kappalekaan ei sitä ole.
Ja edelleenkin minun pointtini on, että se on VAIN tuulikone. Mutta tässä ei varmastikaan päästä yhteisymmärrykseen, koska sinä yhdistät tuon tuulikoneen niin vahvasti juuri Carolaan ja otat sen aika raskaasti. Minulle taas tuulikone on aika normaali tehoste joita artistit vain joskus käyttävät. (ps. never heard of Carola ennen viime viisuja)

Hurrican
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4986
Liittynyt: 13 Tammi 2007, 14:01

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Hurrican »

Aintsu kirjoitti: Hannan "Leave me alone" on ainut biisi, jonka kertosäettä pystyn enää hyräilemään, ja tarttuvuus onkin mielestäni aika tärkeä seikka viisuissa  :peukku:
Samat! Kaikki muut on jo unohtunu, ainoastaan tän muistan.. No, parempaakii Hannaa on kuultu (Stronger Without You ja Fearless) mutta tää tulee listalla kolmanneksi  :peukku: Ihan ok...

Mutta! Katsotaan viel loputkin ja sitte tehää vasta päätöksiä mikä lähtee Helsinkiin, mutta tässä varmasti yksi varteenotettava ehdokas, vaikka vielä parempikin oisi voinnu olla.... :jihuujippii: :hiips:

Mulle tuli kans mielee Anna Vissi, eikä Carola... tai joku semmonen Anna Vissin ja Gracian sekotus, mutta vaa parempana versiona... Turkuun pikkusen modausta ja lavaesitykseen vielä sitä jotain niin...  :humppa: :jihuujippii: :tapu:

Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

VÄÄRÄ BIISI JATKOON!!  :evil:
Tasapaksua mättöä Leave me alone! Ja MEKKOKIN oli parempi TMWTD:ssa!

Ja minkä ihmeen takia ne Hannafanit kirku kun tuli esiintymisnumeroksi YKSI!  :roll:
Eiks ne tiedä, että se ei ole mikään edullinen esiintymisnumero? :ylppis:
Ja meinasivat muuten kaataa kumoon sen kiltin opastajatätin kun rynnivät kaikki maahan studioon mennessä! KÄYTÖSTAPOJA TYTÖT, KÄYTÖSTAPOJA! OPETELKAA!!!
Kuinka monta kertaa se tätin on sanottava "ÄLKÄÄ JUOSKO" ennenkuin te ymmärrätte! KÄYTÖSTAPOJA!! :femme:

Toivottavasti Hanna laittaa sen valkosen unelmapuvun Turkuun! Vähän pehmittäis olemusta kun se laulu on sellanen NUOREN VIHASEN NAISEN paatos ja Hannalla on niin hysteerisen musta meikki  :eeek:
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Kollega »

AnnFredi kirjoitti: Ai niin, itse huolestun viisumaneerien ja kikkakolmosten käytöstä vasta sitten, kun Hanna leuka alkaa väpättää.  :heh:
Siis ei oo todellista ! Just tässä tulin ajatelleeksi, että Suomi on selkeästi saamassa oman Carolansa, ku oli meinaan sen luokan "class act"-lavakarismaa, tuulikonetehoste ja tatuointi käsivarressa. Itse ajattelin, että vain leukavibraatto puuttuu.. :repeilee: ja nyt sä kerrot sen siellä huomanneesi. :rofl: Pitääpä kattoo uudstaan illan tv-uusinnassa.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30866
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Aamu kirjoitti: Tässä asiassa on meillä ehkä hieman erilainen näkemys johtuen viisuihin perehtyneisyyden määrästä. Minä olen nähnyt tuulikoneita aiemmin ihan muissa yhteyksissä kuin viisuissa, eikä se minulle ole mikään Carola-juttu. En oikein jaksa uskoa, että keskitason tv:n katsoja, joka katsoo Hannan esitystä ajattelee ensimmäiseksi Carolaa ja tuulikonetta.
Kun aamummalla googlettelin Pakarisen nimeä ja tuulikoneita (nähdäkseni, josko tuulikone olisi kuin olisikin tuiki tavallinen lisä Hannan keikoilla), löytyi Hannan omalta keskustelupalstalta mm. tällainen nimimerkki Handin marraskuussa kirjoittama viesti: "Niin, itsehän haaveilen sellaisesta spektaakkelista, jossa joku aikansa rumpumummo (tai -pappa, jottei mene matkimiseksi) istuu kiikkustuolissaan rummuttamassa taka-alalla, välillä joku "kekkonen" käy svengaamassa lavan läpi ja joku local hippi nousee flyygelistä. :p Ja kai ne Carolan tuulikoneet on vielä saatavana?" Hesarin euroviisublogissa Päivi Huotari kuvailee Hannan esitystä näin: "Reippaammassa Leave me alonessa lavalla pyörivät tuulikoneet, mutta ei sentään aivan yhtä vinhasti kuin Ruotsin Carolan ylielehtiessä lavalla viime vuonna." Kovasti tuntuu tuulikone assosioituvaan Carolaan siis tavistenkin mielessä. Ainakin paremman tiedon puutteessa oletan, etteivät kyseiset kirjoittajat kovin fanaattisia viisufaneja ole.

Hyvällä tuurilla assosiaatio voi olla pohjoiseurooppalainen erikoisuus, muualla Carola ei ehkä jäänyt yhtä vahvasti mieleen. Mikään kokonaan kiistettävissä oleva vain viisufanien näkemä kuriositeetti se ei kuitenkaan ole.
∓quot;Aamu"\ kirjoitti:Oletpas sinä hyvä saivartelemaan  :draamaa: Se jos minä sanon, että TOIVON biisin olevan muu kuin slovari, ja se että sinä haukut Hanna esityksen pystyyn, eivät todellakaan ole mitenkään vertailukelposia. Minä siis TOIVOIN, sinä MOLLASIT. Toivominen on aiheettomampaa kuin mollaaminen? Just just..
Taidamme lukea toistemme viestejä aivan väärin. Oma viestini ei ollut mollaamista enkä haukkunut Hannan esitystä pystyyn, kun en ollut sitä edes nähnyt. En haukkunut sitä pystyyn edes jälkeenpäin.

Sinun B&S-viestisi näytti ainakin minun mielestäni sävyltään "näinkö tää homma menee taas pieleen" -viestiltä eikä tasan tarkkaan pienimmässäkään määrin toiveikkaalta. Kieltämättä siinä ei suoraan sanottu niin mutta siltä se minusta vaikutti. Uuden albumin ensimmäisestä singlelohkaisusta kun ei mielestäni voi tehdä mitenkään päteviä päätelmiä siitä, mitä levy muuten pitää sisällään.

Sana aiheeton edellisessä viestissäni viittasi huolten (B&S:n biisien huonoudesta / Hannan esityksen huonontamisesta) aiheellisuuteen tai aiheettomuuteen, ei viestien tai viesteihin valittujen tyylilajien aiheellisuuteen.
Aamu kirjoitti:
Timoteus kirjoitti: Sen olisi tietenkin voinut ymmärtää sarkastiseksi, tarkoituksellisesti täysin överiksi vedetyksi huomautukseksi ja sille olisi saanut vaikka nauraa mukana, kuten jotkut tekivätkin. :joojoo:
No kai minä nyt sen tiedän, mutta silti se oli ihan valtavaa ylireagointia mitättömään tuulikoneeseen.
Valtava ylireagointi kuuluu tyylilajiin - ja viisuelämään muutenkin. :draamaa: Pieniä asioita ei voisi ironisoida ollenkaan, jos ei saisi ylireagoida. Kovin tylsäksi tämä palsta kävisi, jos epäkohtia pitäisi kommentoida vain kuivalla asiaproosalla.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Timoteus kirjoitti: Kun aamummalla googlettelin...
Jos joku kirjoittaa euroviisublogia, niin en ehkä häntä laskiksi keskivertoviisuilijaksi. Mutta tätähän ei siis voi tietää miten  kukakin tuon asian henkilökohtaisesti näkee. Minulle ei ainakaan tuulikoneet ole tulleet tutuksi Carolan kautta, enkä usko että se sitä on suurimalle osalle ihmisistä.
Timoteus kirjoitti: Taidamme lukea toistemme viestejä aivan väärin. Oma viestini ei ollut mollaamista enkä haukkunut Hannan esitystä pystyyn, kun en ollut sitä edes nähnyt. En haukkunut sitä pystyyn edes jälkeenpäin.

Sinun B&S-viestisi näytti ainakin minun mielestäni sävyltään "näinkö tää homma menee taas pieleen" -viestiltä eikä tasan tarkkaan pienimmässäkään määrin toiveikkaalta. Kieltämättä siinä ei suoraan sanottu niin mutta siltä se minusta vaikutti. Uuden albumin ensimmäisestä singlelohkaisusta kun ei mielestäni voi tehdä mitenkään päteviä päätelmiä siitä, mitä levy muuten pitää sisällään.
Ei pitäisi heti ajatella niin negatiivisesti. Siinä viestissä kyllä oli toiveikkuutta: "B&S on parhaimmillaan kun tekevät kunnon tanssimusiikkia" tuosta pitäisi käydä ilmi mitä toiveikkaastoi pojilta tovon. Sinun viestistäsi taas oltiin sitä mieltä että Hanna on pilaamassa varmasti koko esityksensä se mahdottoma ilkeän tuulikoneen takia.

Mistä muuten sait päähäsi, että olen tehnyt jotakin päätelmiä jotakin levyn sisällöstä tuon sinkkubiisin perusteella? Minähän vain sanoin, että en toivo viisubiisien olevan sellaisia slovareita vaan tanssittavampaa musiikkia, jossa B&S on parhaimmillaan. Tuossahan siis oli kerroottu mitä haluan ja mitä en halua, mutta jostakin syystä sinulle pisti vain silmää se mitä en halua ja teit siitä oma (väärät) päätelmäsi. Liikaa tulkintaa, liian vähän luetun ymmärrystä. Mutta tällä ei ole edes tämän Hannan tuulikone asian kanssa mitään tekemistä.
Timoteus kirjoitti: Sana aiheeton edellisessä viestissäni viittasi huolten (B&S:n biisien huonoudesta / Hannan esityksen huonontamisesta) aiheellisuuteen tai aiheettomuuteen, ei viestien tai viesteihin valittujen tyylilajien aiheellisuuteen.
Voi hyvänen aika. Minähän olen huolissani ihan tasapuolisesti kaikkien niiden biisien huonoudesta/hyvyydestä joita en ole vielä kuullut. Onhan se hieman ihmeellistä jos ei saa toivoa että artistit laittavat hyvien biisiensä tapaisia kappaleita viisuihin, eivätkä samanlaisia kuin hidän huonommat tuotantonsa. Tuollainen toive on minusta aina erittäin aiheellinen. Samaten toivoin Hannalta niiden hittibiisien kaltaisia kappaleita, enkä täytebiisien kaltaisia.
Timoteus kirjoitti: Valtava ylireagointi kuuluu tyylilajiin - ja viisuelämään muutenkin. :draamaa: Pieniä asioita ei voisi ironisoida ollenkaan, jos ei saisi ylireagoida. Kovin tylsäksi tämä palsta kävisi, jos epäkohtia pitäisi kommentoida vain kuivalla asiaproosalla.
No hyvä jos tämä sinustakin on sitten vain pieni asia, sittenhän ollaan oikeastaan samaa mieltä. Sain vain sen kuvan, että nyt ollaan menetetty ihan peli lopullisesti, ja että Hannan esitys ei voi olla kuin kuraa kun se paha tuulikonekkin otettiin mukaan.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Ihan vaan mielenkiinnosta: miten te jaksatte tota kädenvääntöä?  :miettii: :hiips:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Aamu »

Helposti  :peukku:

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja daa »

Agree to disagree.. :hiips:
Life Looks Better in Spring

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Aintsu kirjoitti: Eikä tuulikone häirinnyt ollenkaan, vaan täydensi hienosti dramaattista esitystä.
Nmenomaan  :peukku:.  Hannan tapauksessa se näytti hienolta, mutta Carolan molemmissa viisuesityksissä v. -91 ja v.-06 näkee selkeän (ainaski niin itse koen) perusteen tuulikoneen käytölle. "Fångad av en stormvind" sivuaa jo kappaleen nimessä tuulisuutta, joten hiusten lepatus oli enemmän kuin paikallaan tehokeinona.
Viime vuonna tuulikone sopi hyvin "Evighet":iin, koska siinäkinhän ollaan ikäänkuin taivaallisissa tunnelmissa sanoituksensa puolesta. "Invincible"n yhteydessä tuulikone on vähän sama kuin on nyt Hannan tapauksessa, tehokkaasti luo extraa lavaesitykseen, mutta ei oikeastaan liity itse kappaleeseen. Ja se olennaisin, minun mielestäni Hannan lavakarisma ei ole tuulikoneesta kiinni, kuten ei ole Carolallakaan.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30866
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Aamu kirjoitti: Tuossahan siis oli kerroottu mitä haluan ja mitä en halua, mutta jostakin syystä sinulle pisti vain silmää se mitä en halua ja teit siitä oma (väärät) päätelmäsi.
Jos se, mitä halutaan, pitää kertoa negaatioiden kautta, viestiin syntyy ihan selvä negatiivinen lataus. Kävin (vasta nyt) lukemassa viestisi uudelleen ja kyllä se edelleen näyttäytyy negatiivisena. Kolmesta virkkeestä ratkaisevat kaksi ensimmäistä ovat negatiivisia ja vielä viimeiseenkin virkkeeseen on liimattu loppukaneetiksi negaatio.
∓quot;Aamu"\ kirjoitti:No hyvä jos tämä sinustakin on sitten vain pieni asia, sittenhän ollaan oikeastaan samaa mieltä. Sain vain sen kuvan, että nyt ollaan menetetty ihan peli lopullisesti, ja että Hannan esitys ei voi olla kuin kuraa kun se paha tuulikonekkin otettiin mukaan.
Eikö se sitten ollut selvää alun alkaenkin? Enhän mä missään vaiheessa tuulikonetta itsessään kovin suurena asiana pitänyt, en edes siinä viestissä, johon alun perin reagoit. Ainoastaan tuulikoneen lavalle tuonut ajattelutapa ja asenne ("jee rakennetaan euroviisuesitystä euroviisuklisein jee") on pelottava. Jos asennetta viedään tästä pitemmälle, se voi johtaa järkkyihin ratkaisuihin.

Niitä järkkyjä ratkaisuja on Suomen edustusviisuissa ja karsintaesityksissä kyllä nähty. Edellistä ei tarvitse hakea viime karsintaa kauempaa, kun Eternally-biisin esitykseen oli oikeasti lisätty kappaleeseen täysin liittymätöntä sirkustemppuilua ja Christa Renwall oli stailattu täysin käsittämättömästi. Pakarisen taustatiimi on ehkä ammattitaitoisempi mutta ei toisaalta osannut ainakaan viisubiisejä valita. Mistäpä sitä sitten tietää, mihin hätäratkaisuihin sielläkin päädytään, kun biisien (mahdollisesti) laimea vastaanotto huomataan.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Aamu »

:doh:  :doh:  :doh:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30866
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

:draamaa:

Vihaatsä mua nyt? :(

:kurjuus:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Aamu
Lotraaja
Lotraaja
Viestit: 437
Liittynyt: 04 Tammi 2007, 15:40

Vs: Hanna Pakarinen

Viesti Kirjoittaja Aamu »

En  :mrgreen: Tämähän oli oikein hauskaa krapulapäivän vietettä  :tapu: :rauhaa:

Lukittu