Ehdotuksia selostajiksi

ESC 2007 -arkisto.
Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No ensi vuonna Hartwallilla varmaan tulee tunkua, jos 42 maalle pitää löytää omat selostuskopit  :eeek: Tuskin kukaan maa saa erikseen radiolle ja tv:lle omia koppeja, kun ei sinne vaan mahdu.
Hello Hi!

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Joo, kaikkihan ei millään mahdu paikan päälle, kun on erikielistä tv- ja radioyhtiötä ja mitä kaikkea. Mä olenkin yrittänyt ehdottaa, että radio selostais Hadankasta käsin. Aitoa kisakatsomotunnelmaa :stupido:
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
Marjukka
Juomanlaskija
Juomanlaskija
Viestit: 11641
Liittynyt: 25 Marras 2003, 23:25
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Marjukka »

Anna_M kirjoitti: Mä olenkin yrittänyt ehdottaa, että radio selostais Hadankasta käsin. Aitoa kisakatsomotunnelmaa :stupido:
Eikun William K:sta käsin!  :harmonikka:
Haluaisin mieluummin olla täällä euroviisuissa kuin kotona! -Kwak

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Täytyy vissiin jakaa noita Töölön baareja muidenkin maiden selostajille kun kaikki eivät tosiaan Areenaan mahdu...
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

Olisko siinä mitään irkkubaaria lähellä Terry Woganille, että voisi sen perinteisen Baileys-pullonsa kanssa sieltä selostaa  :hiips:
Hello Hi!

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

William K on kyllä very British... Irkuista lähimmät keskustassa (ja siellä varmaan kaikki edelleen mullin mallin kun Dervissit vähän käyneet pitämässä maabileitä)
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
JuhaUK
Portsari
Portsari
Viestit: 14190
Liittynyt: 21 Marras 2003, 20:45
Paikkakunta: Lontoo

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja JuhaUK »

No, Sir Terryllehän varmaan kelpais William K, jos sieltä saa Baileysta  :mrgreen: Eivätkä irkutkaan enää tunnusta sitä omakseen, kun on maanpetturi ja otti kuningattarelta ritariarvonkin. Eiköhän sille olis paras antaa paras boksi, ettei sitten taas käy kuin Tanskassa...  :hiips:
Hello Hi!

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

"Tervetuloa tänne Hartwall-areenalle seuraamaan vuoden jännittävintä iltaa. Tänä iltana ratkaistaan viimein tämän vuoden Euroviisujen finaalin voitto. Finaali mennään kerrasta poikki systeemillä ja jatko-aikoja ei tunneta..."
"Tuo Saksan edustaja laulaa kylä ihan ylämummossa."
"Kylä se o nyt niin, että Ruotsi o viäny tän pelin."
"Juu, Espanjan edustajalla on nähtävissä pientä haparointia tuossa lavan edustalla. Se, mitä hänen nyt pitäisi tehdä, on selkeesti mennä tilanteisiin..."

Kyllä. Euroviisuselostajiksi Mika Saukkonen, Timo Jutila ja erikoiskommentaattoriksi Jari Kurri. Siinä olisi kokenut selostajatiimi, joka on juontanut yhdessä aiemminkin. Euroviisuista ei "välttämättä" niin kokemusta ole, mutta entä sitten? Kyllä sitä vähitellen oppii talon tavoille ja uusia kokemuksia on aina haettava. Tosin voi olla, että moni viisufani rupeaisi seuraamaan sitten mieluummin vaikka jäkiksen MM-kisoja, vaikkei laji kiinnostaisi pätkääkään.

No joo, eihän Askosta pääse eroon sitten millään, eikä minusta pitäisikään, mutta minusta viime vuonna jäi liikaa Heikin ja Jaanan pulinoinnin varjoon. Heikkiä vastaan minulla ei ole mitään, mutta Jaanan vaihtaisin mielellään johonkin muuhun, joka on edes vähän samoilla aaltopituuksilla Heikin kanssa, mutta ei pälättäisi yhtä paljon kuin Jaana. Tai sitten vaihdetaan molemmat (ei Heikkiä voi Askon kanssa kahdestaan jättää). Mutta ketkä tilalle? Ei Markus Kajoa ainakaan. Ei se sopinut minusta yhtään tapahtumaan. Ehkä tämä Anna Sorainen voisi olla hyvä, joskin tiedä häntä, miten selostajahommiin kelpaisi ja ehkä miespuolisista... hmm.. ei Rubeni, ei Wallu, ei... HEI! Mites ois Peter Nyman. Selostamisessa en tiedä, mutta ainakin luulisin, että kokemusta tv-työstä on tarpeeksi, että istuisi kuin nakutettu Euroviisuihin (ja kyllä, nähnyt muitakin herran esiintymisiä kuin vain Uutisvuodossa). Minä olen niin huono näissä "aikuisten" tv-kasvojen/äänien nimissä (Jaana ja Heikki molemmat suhteellisen nuoria kloppeja, jos nyt tv-urassa mitataan), etten osaa oikein keksiä mitään erikoisia.

Tai jos sittenkin ne oranssitakkiset miehet.... :heh:
Viimeksi muokannut The_Sipi, 13 Tammi 2007, 02:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
tomato
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2321
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 17:17

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja tomato »

Oisko selostajina Asko ja Heikki kahdestaan?
Was tomi...

Avatar
Weewa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9448
Liittynyt: 17 Marras 2003, 15:23
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Weewa »

Mä veikkaan et Asko ja Heikki ovat kaksin.  :)
...Åh jag börjar nästan (s)Weewa I mina gyllene skor.

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Tarjoudun hommaan ilmaiseksi!
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Avatar
Horvath
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5354
Liittynyt: 05 Kesä 2004, 20:48
Paikkakunta: Tampere

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Horvath »

Heikki ja Asko, please. Ei sinne koppiin ketään kolmatta tarvii änkeä. Vaikka epäilen kyllä, että joku nainenhan sinne otetaan vielä lisukkeeksi vaikka väkisin.
Bir yarım akıllı, bir yarım deli
Dört yanım akıllı, bir yanım deli
Herkes akıllı, bir ben deli
Bir ben deli, bir ben deli

Avatar
Liisukka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2503
Liittynyt: 03 Touko 2004, 11:00
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Liisukka »

Täytyy myöntää, että ensimmäinen ajatus juontajavalintojen jälkeen oli, että olisivatkohan Heikki ja Asko kaksin kopissa. :peukku: Ja kauhuskenaariona näin mielessäni Heikin selostuskopissa yhdessä Simo Frangenin kanssa. :eeek: Vaikka Simo hoitaakin hyvin viisu-uutiset, niin ei hän minun mielestäni ole oikea ihminen selostuskoppiin.
"Onko se lintu? Onko se lentokone? Ei, se on Rezarta-halpa! " TomppaJr Live -ketjussa Albanian 2. semin aikana

Avatar
JukkaV
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 15682
Liittynyt: 23 Marras 2003, 15:59
Paikkakunta: Turku - Suomen viisukeskus
Viesti:

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja JukkaV »

Guzeninan paluu?
Rohkeutta on käytettävä voimavarana, jotta voi pyrkiä inhimillisen elämän järjestämiseen tulevaisuudessakin. :)

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Me saamme varmaan huomenna lehdistä lukea mitä Heikki Euroopan-omistaja ajattelee tästä "yllättävästä" käänteestä ja viimeistään lauantaina näemme miten Heikki suhtautuu asiaan.

Selostamoissa on varmaan Asko, Sanna ja Thomas.
Ketä muita sinne tunkee tai päästetään, niin sehän nähdään.
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Sagapo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4807
Liittynyt: 11 Marras 2003, 18:31
Viesti:

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Sagapo »

Vaikka olisi mukavaa, jos selostajina olisivat nais- ja miesäänet, taidan kannattaa Helsingin kisojen selostajaksi Markus Kajoa ja Asko Murtomäkeä.

Kajo ja Murtomäki hoitivat vuoden 2004 kisojen selostuksen asiantuntevasti, tyylikkäästi ja kuitenkin hauskasti. Kajo oli siten kirkkaasti parempi kuin Guzenina häntä ennen ja H&J hänen jälkeensä.

Esikatseluihinkin Kajo vaan, niin hyvä tulee.

(Jos et pidä Kajosta, ethän silti vastaa tähän viestiin huutamalla, kiitos.)
Jouez, jouez, musiciens / Enchantez-moi, magiciens
Tourne, tourne dans ma tête à moi / Fais briller les yeux des enfants-rois

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Minä kanssa pidin Kajon selostuksesta, kelpaisi kyllä.  :joojoo:

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Onneksi on SVT!  :hiips:
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Mulle on ihan sama kuka selostaa, sillä olen seurannut viisut SVT:n puolelta jo vuodesta 2003 asti.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Kollega
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6516
Liittynyt: 07 Tammi 2007, 10:49

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Kollega »

Violette kirjoitti: Mulle on ihan sama kuka selostaa, sillä olen seurannut viisut SVT:n puolelta jo vuodesta 2003 asti.
Kirjoittanut: Katten-Gustaf 
Onneksi on SVT!
 

  :highfive: nimenomaan ! :highfive:

Just tuossa (ennenkuin nää kaksi ylläolevaa viestiä pulpahti näkyviin) ajattelin, että
mahdankohan olla sitä harvinaisempaa populaatioa, jota ei voisi kummemmin  kiinnostaa kuka/ketkä suomen selostuskopissa ovat, kun joka tapauksessa seuraan viisut Svt:n puolelta...  :cool:

Avatar
Anna_M
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4716
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 22:22
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Anna_M »

Mun mielestä radion ja television selostuksen vois yhdistää aivan kuten tehdään ruotsinkielisellä puolella. Radioselostukset on yleensä rautaa! Tai jos sais unelmaselostajat telkkariin ois ne Millstreetiä ja RadioMafiaa kunnioittaen Outi Popp ja Sanna Kojo!  :tapu: ("tää porukka on kyllä jääny jonnekin tunkkaiselle 70-luvulle...") 
Et langeb pilk,
kuu kaob ja kaugel kaigub kell.
Sind keegi öösse kannab valgel hobusel.

Avatar
jv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1211
Liittynyt: 21 Marras 2005, 15:36
Paikkakunta: Helsinki, Suomi

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja jv »

Katten, Violette ja Finnish!
Yksi vielä ilmoittautuu joukkoon.
Yritän aina välillä katsoa euroviisuja YLEn kautta, koska vain sillä tavalla mun telkkarista lähtee steroääni, mutta sitä selostusta en kyllä tavallisesti jaksa kovin pitkään, vaan olen aina siirtynyt STV:lle. Edes viime vuonna Suomen voittaessa en jaksanut kuunnella Pelkosta ja Paasosta paria minuuttia pidempään vaan palasin pian Pekka Heinon selostuksen pariin.
jiivee

Helsinki

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

jv kirjoitti: Katten, Violette ja Finnish!
Yksi vielä ilmoittautuu joukkoon.
Yritän aina välillä katsoa euroviisuja YLEn kautta, koska vain sillä tavalla mun telkkarista lähtee steroääni, mutta sitä selostusta en kyllä tavallisesti jaksa kovin pitkään, vaan olen aina siirtynyt STV:lle. Edes viime vuonna Suomen voittaessa en jaksanut kuunnella Pelkosta ja Paasosta paria minuuttia pidempään vaan palasin pian Pekka Heinon selostuksen pariin.
Join the club!  :peukku: Mä en nimittäin viime keväänä edes nauhoittanut (kun ajattelin ostaa sen virallisen DVD:n) kummaltakaan kanavalta noita. Tai nauhotin, mutta se video hajos jostain syystä... Mutta sitten sain yllättäen postia Tukholmasta ja, kun pistin nauhan pyörimään, niin kas, Pekka Heinohan se siellä miellyttävän rauhalliseen tyyliin selosti viisuja. Tosin, semi siitä nauhalta puuttui, mutta eipä tuo mitään. Ne biisit, jotka jäi finaalista ulos (suosikkejani), löytyvät viralliselta DVD:ltä. Tänä keväänä on jo varaus samassa osoitteessa hyvällä SVT:n laadulla sekä semistä että finaalista.  :D

Anna_M: olen selostuksien yhdistämisestä samaa mieltä. Vieläkin saa tirskumaan ajatus "vanhoista hyvistä ajoista", kun Popp ja Kojo selostivat Millstreetin kisoja, saati edellisen vuoden Ristola & Hakoköngäs-selostukset.  :repeilee:
Viimeksi muokannut Katten-Gustaf, 15 Helmi 2007, 19:10. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja daa »

Mä kyllä tykkäsin Jani Juntusen tyylistä, vaikka tuskin hää mikään viisu-intoilija olikaan  :joojoo: Olivat jotenkin miellyttävän kuuloinen tiimi Askon kanssa. Kojon Sannaa en kyllä tahtoisi. Ja Guzenina on pahin!
Life Looks Better in Spring

Guildo Horn
Hörppijä
Hörppijä
Viestit: 211
Liittynyt: 03 Huhti 2006, 21:00

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Guildo Horn »

daa kirjoitti: Mä kyllä tykkäsin Jani Juntusen tyylistä, vaikka tuskin hää mikään viisu-intoilija olikaan  :joojoo: Olivat jotenkin miellyttävän kuuloinen tiimi Askon kanssa.
Viimeinkin joku tunnustaa olevansa samaa mieltä kanssani. Juntunen veti viisuselostukset rauhalliseen tyyliin, pientä kuittailua unohtamatta. Asko taas toi viisu-intoilun mukaan. Heikki tuntuu jotenkin turhan lapsellista tähän tilaisuuteen, 2004 ja 2005 katsoin viisut FST:n digikanavalta, 2006 nettistreaminä ilman selostusta. 2005 alkoi Heikin jutut ärsyttämään jo parin kappaleen jälkeen.
Und von dort schick ich euch meine Liebesbeweis: Nussecken und Himbeereis.

Robby
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3074
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:30
Paikkakunta: Helsinki

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja Robby »

Sanna Kojo ja Asko Murtomäki!

Avatar
WandA
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1416
Liittynyt: 15 Joulu 2006, 20:10
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja WandA »

Guildo Horn kirjoitti:
daa kirjoitti: Mä kyllä tykkäsin Jani Juntusen tyylistä, vaikka tuskin hää mikään viisu-intoilija olikaan  :joojoo: Olivat jotenkin miellyttävän kuuloinen tiimi Askon kanssa.
Viimeinkin joku tunnustaa olevansa samaa mieltä kanssani. Juntunen veti viisuselostukset rauhalliseen tyyliin, pientä kuittailua unohtamatta. Asko taas toi viisu-intoilun mukaan. Heikki tuntuu jotenkin turhan lapsellista tähän tilaisuuteen, 2004 ja 2005 katsoin viisut FST:n digikanavalta, 2006 nettistreaminä ilman selostusta. 2005 alkoi Heikin jutut ärsyttämään jo parin kappaleen jälkeen.
Olen tunnustanut tuon tiimin olleen mahtavin ikinä monestikin täällä kuppilassa! :ylppis:
Anna minun sinua tykästää.

Avatar
daa
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1483
Liittynyt: 11 Maalis 2005, 22:20
Paikkakunta: Kuopio/Jyväskylä

Vs: Ehdotuksia selostajiksi

Viesti Kirjoittaja daa »

Guildo Horn kirjoitti:
daa kirjoitti: Mä kyllä tykkäsin Jani Juntusen tyylistä, vaikka tuskin hää mikään viisu-intoilija olikaan  :joojoo: Olivat jotenkin miellyttävän kuuloinen tiimi Askon kanssa.
Viimeinkin joku tunnustaa olevansa samaa mieltä kanssani. Juntunen veti viisuselostukset rauhalliseen tyyliin, pientä kuittailua unohtamatta. Asko taas toi viisu-intoilun mukaan. Heikki tuntuu jotenkin turhan lapsellista tähän tilaisuuteen, 2004 ja 2005 katsoin viisut FST:n digikanavalta, 2006 nettistreaminä ilman selostusta. 2005 alkoi Heikin jutut ärsyttämään jo parin kappaleen jälkeen.
Oha se Heikki vähän lapsellinen kyllä, mutta vielä enemmän särisee korvaan Jaanan kaakatus. Sen kestää paremmin jos näkee kokonaisuuden kanssa, ei vain kuultuna.
Justiinsa Janimaista rauhallisuutta sinne kaipaisi  :peukku:
Viimeksi muokannut daa, 16 Helmi 2007, 16:02. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Life Looks Better in Spring

Lukittu