Wars for nothing (maanpuolustukselliset asiat)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Suomen maanpuolustus?

Olen käynyt tai aion käydä armeijan
19
34%
Olen sivari
9
16%
Olen vapautettu asepalveluksesta
17
30%
En ole asevelvollinen Suomessa
11
20%
 
Ääniä yhteensä: 56

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Ihan ensiaputaitojahan siellä meille opetettiin, lastoittamista ja haavojen hoitoa. Ja kuumeen mittaamista. Vain sen verran farmakologiaa että opetettiin pussittamaan Para-Tabsia minigrippiin ja antamaan morteille jos päätä jomotti.

Ei ne loppujen lopuksi ehkä kauheesti ollu tän hommaa ne "leikitään että sulta on suolet tulleet pihalle"-harjoitteet. Paljon kivempaa oli ajella Kankaanpään keskustaan optikkokäynnille alokkaita Ladalla. :joojoo:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Jvvv kirjoitti:Ei ne loppujen lopuksi ehkä kauheesti ollu tän hommaa ne "leikitään että sulta on suolet tulleet pihalle"-harjoitteet.
Miten näitä leikitään? :shock: Olisko sulla vielä jotain muita inttijuttuja kerrottavana vastaavista harjoittelutilanteista?

Hei Jvvv, puhu minulle: jos Suomeen tulisi sota, niin pitäisikö sun mennä rintamalle lääkintämieheksi vai saisitko ajaa sotilaankuljetusautoa? Vai tulisiko sinusta lääkintäauton kuljettaja?
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Violette kirjoitti: lääkintämieheksi
:tosion: lääkemieheksi  :heh:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

No ihan v*itun sama! :niinpa:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Violette kirjoitti: Miten näitä leikitään? :shock: Olisko sulla vielä jotain muita inttijuttuja kerrottavana vastaavista harjoittelutilanteista?

jos Suomeen tulisi sota, niin pitäisikö sun mennä rintamalle lääkintämieheksi vai saisitko ajaa sotilaankuljetusautoa? Vai tulisiko sinusta lääkintäauton kuljettaja?
Lääkärillisiä suolileikkejä :shock: leikitään niin että maastoasun päälle tehdään sideharsosta, siteistä sun muusta härpellyksestä sellainen viritelmä, etteivät suolet roiku ulkona. Tätä ennen mahdolliset suoli-ulkoistukset on ronkittu takaisin vatsassa ammottavaan reikään sisälle, etteivät ne enempää kerää bakteereja ja kaiken maailman pöpö-ölliäisiä. Ei saa kysyä enempää aiheesta - en muista :puna:

Mä luulen että etusijainen tehtäväni olisi kuitenkin kuljettaja, oletan. Kai mä sitten ajelisin Para-Tabsia sotureille halki maiden ja mantujen tykkien jylistessä.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Ällöttävää! :yrjo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Violette kirjoitti: No ihan v*itun sama! :niinpa:
No sori  :shock:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Minä sain eilen postitse kutsun Naisten vapaaehtoisen asepalveluksen valintatilausuuteen ke 18.4.  :p Se pidetään sittenkin Helsingin sotilasläänin esikunnassa, vaikka luulin, että se pidettäisiin Santiksen varuskunta-alueella. Kutsussa ei ollut mitään tarkkaa aikataulua, kuin että paikalla pitää olla 8.50 ja tilaisuus päättyy klo 14.00. En siis tiedä, saanko edes ilmaista lounasta tai EDES munkkikahveja.  :niinpa:
tonywerner kirjoitti:
kais(t)a kirjoitti: Hei Tonywerner! Miten suhtautuisit jos sinulla olisi 18-vuotias tytär joka haluaisi mennä armeijaan?
Samalla tavoin kuin pojankin. Päättäkööt itse elämästään... Toki ensin pitäisin isällisen luennon, miksi armeijan käynti vapaaehtoisesti ei kannata... Pojalle en pitäisi luentoa. 
Ootsä Tonywerner sitten sitä mieltä, että esim. vauvana Suomeen pakolaisena muuttaneen 18-vuotiaan miehen, joka ei ole Suomen kansalainen, ei kande käydä inttiä, vaikka hän on täysin suomenkielentaitoinen ja muutenkin tuntee olevansa suomalainen? Tunsiko kukaan teistä miehistä intissä ketään ei-Suooomen kansalaista, joka olisi tullut vapaaehtoisena inttiin?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti: Ootsä Tonywerner sitten sitä mieltä, että esim. vauvana Suomeen pakolaisena muuttaneen 18-vuotiaan miehen, joka ei ole Suomen kansalainen, ei kande käydä inttiä, vaikka hän on täysin suomenkielentaitoinen ja muutenkin tuntee olevansa suomalainen? Tunsiko kukaan teistä miehistä intissä ketään ei-Suooomen kansalaista, joka olisi tullut vapaaehtoisena inttiin?
Itse en kävisi, jos se olisi vapaaehtoista, mutta tokihan se kannattaa käydä - jos tuntee siihen tarvetta. Ehkä pakolaisena itsekin kävisin vaikkapa sen vuoksi, että tuntisin itseni enemmän uuden kotimaan kansalaiseksi. En tiedä?
Minä koen asian niin, että varusmiespalveluksen suorittamisesta ei ole minulle ollut mitään hyötyä. Jos olisin etukäteen tiennyt millainen varusmiespalvelusaika on, olisin ehkä yrittänyt keplotella itselleni jonkin sortin vapautuksen. Sittemmin olen kerran keplotellut itseni vapaaksi kertausharjoituksista.  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Eihän asepalvelusta edes voi suorittaa, ellei ole Suomen kansalainen. Suomen kansalaisuuden ennen 30 ikävuoden täyttymistä saanut ulkomaalaissyntyinen mies on taas asevelvollinen ihan siinä missä Suomessa koko ikänsä asunutkin. Ainoa "vapaaehtoisuus" ulkomaalaissyntyisillä on siinä, että jos kansalaisuuden edellytykset täyttyvät, kun he ovat esim. 27-vuotiaita, niin voivat päättää, odottelevatko kansalaisuuden hakemista pari vuotta välttyäkseen asepalvelukselta vai anovatko kansalaisuutta heti ja käyvät intin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

:puna:  :hihi:

No niinhän se onkin... Meillä oli samassa tuvassa yksi, joka oli Suomen kansalainen mutta oli asunut Ruotsissa pienestä pojasta asti... Hän puhui suomeakin hassusti murtaen...  :joojoo:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

:eeek:APUA APUA APUA APUA APUA APUA APUA APUA! :eeek:

No, minä opiskelen hoitsuksi Kätilöopistolla, ja minulla olisi ensi syyskuussa viikoilla 38-41 ensimmäinen perustason hoitsuharjoittelu sairaalassa pitkäaikaisosastolla. Meidän opiskelijoitten pitäisi sitten ilmoittautua mihin sairaalaan kukin haluaisi kirjoittamalla nimensä ilmoitustaululla olevaan paperiin sen sairaalan kohdalle, mihin haluaa ensi- ja toissijaisesti. Minä olin sitten tänään katselemassa, että mihinkähän sairaalaan sitä sitten ilmoittautuisin. Muistin, että kordinaattoriopettaja oli aiemmin mainunnut, että Kauniaisissa olisi Kaunialan sairaala, joka on siis yksi mahdollinen harjoittelupaikka. Minä sitten ajattelin, että siellä olisi kiva suorittaa harjoittelu, sillä minä en vielä tiedä missä päin pääkaupunkiseutua asun syksyllä, mutta olisi joka tapauksessa mielenkiintoista suorittaa harjoittelu jossain muualla kuin Helsingissä ihan huvin vuoksi. No, minä sitten katselin ilmoitustalua ja huomasinkin, että se Kaunialan sairaala onkin Sotavammasairaala! Eli eiks se tarkoita just sitä, että siellä on hyvin iäkkäitä sotainvalideja, siis miehiä, jotka ovat olleet sodassa! Sitten minä pelästyin siitä  niin paljon, että laitoinkin sen Kaunialan sotavammasairaalan kakkossijalle ja ykköseksi Espoon Puolakanmetsän sairaalan! Maanantaina olisi vielä mahdollisuus vaihtaa ilmoittautumista, en tiedä kandeisko minun sittenkin mennä siihen sotavammasairaalaan.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Lilli
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 855
Liittynyt: 08 Helmi 2004, 20:08
Paikkakunta: Kuopio

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Lilli »

Voi veljet! Mut määrättiin/valittiin meidän talosta johonkin ihmeen 'puolustusvoimien yhteysryhmään'. Eli käydään puolustusvoimien kanssa jossain ihmeen harjoituksissa, koulutetaan niitä poikasia ja erityisesti sota/paniikkitilanteen sattuessa rakennetaan leikkaussali metsän keskelle .... jossa sitten 'liimaillaan' irtipoksahtaneita' ruumiinosia. :raaps:

Kaikkeen hittoon miekin aina joudun! :hiips:
Sellainen henkilö, joka syö pannukakkua ja hilloa, ei voi olla kauhean vaarallinen.
- Muumit -

Avatar
Jónsì
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 22139
Liittynyt: 02 Tammi 2005, 01:59

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jónsì »

Hahaa.

"Jos ette ole saaneet terveystarkastusaikaa maaliskuun aikana, ottakaa yhteys terveyskeskukseenne varataksenne tarkastusajan."

Lollaan pulustusvoimille. Ei kyllä ole minun asiani ruveta selvittelemään niiden tekemiä virheitä. Tosin eihän minulle ole ollut edes kutsuntakirjettä, vieläkään. :heh: En koe olevani kovin kutsuntavelvollinen. Ei sitten mennä kutsuntoihin.  :heh:
Mistä tän saa poistettua? Apua!

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

tonywerner kirjoitti:
Violette kirjoitti: No ihan v*itun sama! :niinpa:
No sori  :shock:
Tää vain laski leikkiä, anteeksi! :( :hali: En tosissaan sanoisi ikinä toywernerille mitään noin ilkeää. :puna:

Saanko anteeksi? :(
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Violette kirjoitti: Tää vain laski leikkiä, anteeksi! :( :hali: En tosissaan sanoisi ikinä toywernerille mitään noin ilkeää. :puna:

Saanko anteeksi? :(
Rajumppoo leikkiä Kuva

Saat anteeksi  :hali:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hei Tonywerner! Kun sinä olit intissä ja tulit kotiin viikonloppuvapaalle, kävitkö koskaan silloin elokuvateatterissa katsomassa Bond- tai Uuno Turhapuro -leffaa? Vai valmistuiko sinä vuonna yhtään Bondia tai Uunoa? Kuka on sinun mielestäsi paras Bond -näyttelijä? Minun iskäni mielestä Sean Connery.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Hei Jvvv! Kun sä oot lääkemies, niin saitsä intistä lähtiessäs SPR:n ensiapu 1 -kurssin todistusta ensiaputaidoistasi? Vai sanoivatko ne ihmiset siellä mitään siitä, että vastaako intin lääkemieskoulutus SPR:n järjestämää Ensiapu 1 -kurssia? Minä opisklen hoitsuksi ja minä tilasin itselleni just sellaisen muovikortin SPR:ltä kun suoritin ensiapukurssia, sillä olen elvytystaitoinen.
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti: Hei Tonywerner! Kun sinä olit intissä ja tulit kotiin viikonloppuvapaalle, kävitkö koskaan silloin elokuvateatterissa katsomassa Bond- tai Uuno Turhapuro -leffaa? Vai valmistuiko sinä vuonna yhtään Bondia tai Uunoa? Kuka on sinun mielestäsi paras Bond -näyttelijä? Minun iskäni mielestä Sean Connery.
Mä kävin usein iltavapailla elokuvissa... Muistan käyneeni inttiaikana katsomassa ainakin seuraavat elokuvat:
Die Hard - Vain kuolleen ruumiini yli
007 - Lupa tappaa (Licence to kill)
Indiana Jones ja viimeinen ristiretki (Indiana Jones and the Last crusade)

Mun mielestä paras Bond-näyttelijä on Roger Moore :)
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

tonywerner kirjoitti:Mun mielestä paras Bond-näyttelijä on Roger Moore :)
Tonywerneriltä tuli oikea vatsuas! :tapu:

Ootsä blackburn koskaan katsonut Bond-leffoja? Minä katsoin niitä todella paljon pienenä tyttönä. Suosikkini oli Kuuraketti, koska se oli avaruusaiheinen ja siinä oli se hassu rautahammas-mies. :joojoo:
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Pläkkis: Hmm... Joku todistus me saatiin silloin kun lääkintämieskurssi oli suoritettu, oiskohan siinä jopa mainittu jotakin Ensiapu 1:stä? Ei voi muistaa. Jossakin se todistus saattaa vielä olla. Kerron sitten jos tulee vastaan.

Minä kävin 7 kertaa elokuvissa inttiaikanani, kaikki kerrat tosin ihan vain Hesassa. Sinä vuonna ei tehty enää Turhapuroja :(, mutta kävin kyllä katsomassa yhtenä vain 232:sta katsojasta Naisen logiikka -spedeleffan. :joojoo:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Violette »

Tosi epäkohteliasta Jvvv:ltä vastata kysymyksiin, joita hänelle ei ole edes esitetty.
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

En minä loukkaantunut, vaikka Jvvv:kin vastasi leffa -kyssäriin, vaikka kysyinkin sitä vain Tonywerneriltä. GMW, Tonywerner ja Jvvv saavat vastata kaikkiin mahdollisiin kysymyksiin.

Hei Jvvv! Kun sinähän sanoit, että tykkäsit intissä olemisesta, ja halusit olla siellä pitempään kuin 6kk, ja olit loppujen lopuksi 9kk, niin olisitko tarvittaessa voinut olla siellä pitempäänkin eli suorittaa aseetoman palveluksen eli 11kk tai AUK:n 12kk? Kutsutko sä itseäsi tykkimieheksi vai lääkemieheksi?


Hei Tonywerner!
Opettelitko sä ensiaputaitoja intissä? Ootsä edelleenkin ensiaputaitoinen?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Violette kirjoitti: Ootsä blackburn koskaan katsonut Bond-leffoja?
Nyt olen innostunut lauantai-iltaisin katsomaan vanhoja Bondeja, joissa on Sean Connery. Hän on tosi niissä tosi sexikäs. On myös jännää seurata millainen muoti ja millaiset tehosteet leffoissa oli 1960-luvulla. Onko muuten joku sellainen Bond-näyttelijä, joka on näytellyt vain yhdessä Bondissa eikä sen jälkeen tehnyt Bond-leffoja? Mun mielestä just Conneryn jälkeen tuli yksi mies joka teki vain yhden Bondin. Olikse sitten niin huono, ettei saanut näytellä jatko-osissa?
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti: Nyt olen innostunut lauantai-iltaisin katsomaan vanhoja Bondeja, joissa on Sean Connery. Hän on tosi niissä tosi sexikäs. On myös jännää seurata millainen muoti ja millaiset tehosteet leffoissa oli 1960-luvulla. Onko muuten joku sellainen Bond-näyttelijä, joka on näytellyt vain yhdessä Bondissa eikä sen jälkeen tehnyt Bond-leffoja? Mun mielestä just Conneryn jälkeen tuli yksi mies joka teki vain yhden Bondin. Olikse sitten niin huono, ettei saanut näytellä jatko-osissa?
Vuonna 1967 Sean Connery ilmoitti, ettei enää näyttele Bondia, joten tuottajat joutuivat etsimään uuden näyttelijän. Monien vaiheiden jälkeen rooliin päätyi tuntematon australialainen miesmalli George Lazenby. Hän ei (ainakaan minun mielestäni) ollut suinkaan niin huono näyttelijä, etteikö olisi voinut näytellä jatkossakin Bondia - mutta Georgella kihahti neste niin pahasti päähän, että hän alkoi leikkiä suurta tähteä jo ennen kuin yhtään kohtausta oli kuvattu. Lähteestä riippuen, siinä kävi oikeasti niin että George ilmoitti itse ettei aio näytellä enää toiste Bondia vaan lähtee suoraan Hollywoodiin tähdittämään suuria spektaakkeleita. Tuottajat eivät laittaneet vastaan, vaan houkuttelivat Conneryn takaisin rooliin. Connery suostui tekemään yhden elokuvan, mutta hänelle maksettiin suurin korvaus mitä siihen mennessä oli kenellekään yhdestä elokuvasta maksettu. Lisäksi Connery sai poikkeuksellisen sopimuksen, jonka mukaan hän sai VALITA missä kolmessa muussa (ei-Bond-)elokuvassa hän haluaa näytellä.
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

blackburn kirjoitti: Hei Tonywerner! Opettelitko sä ensiaputaitoja intissä? Ootsä edelleenkin ensiaputaitoinen?
Muistaakseni jotain nukkea me nuoltiin siellä intissä...  :roll:
En ole ensiaputaitoinen  :eiei:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

tonywerner kirjoitti:
blackburn kirjoitti: Hei Tonywerner! Opettelitko sä ensiaputaitoja intissä? Ootsä edelleenkin ensiaputaitoinen?
Muistaakseni jotain nukkea me nuoltiin siellä intissä... 
:rofl2: :hihi: :tapu: :rofl:

Voi jumalauta miten meitsiä naurattaa!!!!!!  :repeilee:

Minäkin "nuolin" painelu-puhalluselvytin Anne-nukkea pari viikkoa sitten kun koulussa suoritettiin Ensiapukurssin näyttökoetta. 
Minä opiskelen hutsuksi hoitsuksi.:mrgreen:
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

Eikös nykyään pitäisi suorittaa pelkkää paineluelvytystä painelu-puhalluselvytyksen sijaan? Vai olikos se vasta joku suositus? :raaps:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Avatar
blackburn
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3998
Liittynyt: 25 Touko 2004, 11:01

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja blackburn »

Klodvig kirjoitti: Eikös nykyään pitäisi suorittaa pelkkää paineluelvytystä painelu-puhalluselvytyksen sijaan? Vai olikos se vasta joku suositus?
Minä olen hoitsu ja minulle on just opetettu, että elvytetään ppe eli painelu-puhalluselvytys.  :ylppis:
You´re gonna find out baby, I´m one in a million

Avatar
Klodvig
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3010
Liittynyt: 08 Joulu 2006, 07:17
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Vs: Suomen maanpuolustus ja oma palveluspaikkasi

Viesti Kirjoittaja Klodvig »

blackburn kirjoitti: Minä olen hoitsu ja minulle on just opetettu, että elvytetään ppe eli painelu-puhalluselvytys.  :ylppis:
Niin, taisi olla että osaamattomissa käsissä puhalluselvtyksen hyöty on kyseenalainen, mutta toki sexiccäät hoitsut osaa sen suorittaa oikeaoppisesti. :joojoo:
Spread our codes to the stars
You must rescue us all

Vastaa Viestiin