Mamba

Muiden musiikkikilpailujen ja Musiikin arkisto.
Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Mamba

Viesti Kirjoittaja Nata »

Mitäs tykkäätte Mambasta? Minä olin aivan lääpälläni 14-vuotiaasta pitkälle eteenpäin. Sitä mukaa kun itse vartuin aikuiseksi Tero Vaarakin tuntui varttuvan, sanoitukset paranivat teinisekoiluista varttuneemmiksi.

Sitten Tero järkytti minua putoamalla takaisin irtosuhderallatustasolle :-P Sodassa ja rakkaudessa -levyn (joka sentään on hyvä!) jälkeen en siksi ole uusia viitsinyt hommata, vaikka kaikki vanhat omistankin.

Anekdoottina kerrottakoon, että pelasin vuosikaudet omatekoista roolipeliä, jossa lempihahmoni oli ihana mies, jonka muuan paha noita oli taioillaan pakottanut rakastumaan itseensä ja joka siksi eli kuin renttu. Päätettyäni, että hahmollani on Tero Vaaran ääni miehen sanoituksilla rupesi olemaan kummasti vaikutusta seikkailujen juoneen... Tai sitten nuo laulut vain sattuivat sopimaan itsestään hahmoni suuhun niin hyvin ;-)
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Mamba

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

Onhan Mamballa monta hyvää biisiä ja minäkin tykkäsin siitä jo silloin bout 85 kun oli tämä Pori-Rockin buumi.
Mutta: RADIO NOVA on melkein saanut minut VIHAAMAAN Mambaa.
Liiallinen SAMOJEN BIISIEN radiosoitto on tuhoisaa! :(

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Mamba

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Joo, Radio Nova on tosi rasittava jos sitä kuuntelee liian pitkiä aikoja: samat biisit toistuvat, toistuvat, toistuvat ja toistuvat... :evil:

Samassa syssyssä pitää haukkua vielä KISS FM, joka sattuu olemaan ainoa kanava joka tällä hetkellä toimii kunnolla saman työhuoneen kanssani jakavan kollegan radiossa. Kun Dragostea din tein tai Fearlessin on kuullut nlejä kertaa yhden työpäivän aikana, ei kotiin lähtö voi juurik maistua paremmalta!

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Mamba

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Tästä on jo aikaa, kun Radio Novalla oli Mamba-viikonloppu. Soittivat tätä käärmemusiikkia laidasta laitaan. Siinä vasta tajusin, että kylläpä niillä onkin todella monta todella hyvää ja mieleenjäänyttä biisiä! Olen Mambasta tykännyt aina ja harmittaakin, että missasin eilisen kakkoselta tulleen konsertin. Näin vain viimeisen biisin juonnosta lähtien :cry: !

Mies tuossa juuri kertoi, että Mamba tulee konserttikiertueellaan myös Järvenpäähän. Täytyypä katsoa miten osuu, jos vaikka isänpäivän kunniaksi ostaisi sille pari lippua. Sit jännäis, että ottaako se minut vai kenet mukaan..... :wink: .

En muuten kuuntele enää Novaa juuri mainitsemastanne syystä. Aivan liikaa samojen biisien toistoa :evil: . Sävelradio rulez :P !

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Mamba

Viesti Kirjoittaja Nata »

...ja täällä rulez Iskelmäradio, joka soittaa kiitettävästi myös viisuja :) Esimerkiksi Lane mojen soittavat vähintään kerran päivässä.

Novasta saa tosiaan sellaisen kuvan kuin Mamballa ei muita biisejä olisikaan kuin Valokuvia, Vielä on kesää jäljellä sekä ärsyttävät Lauantai-ilta sekä Teille vai meille. Omat suosikkini ovat ihan toiset :) Ne liittyvät aika vahvasti ikivanhan roolipelimme tapahtumiin, eivät siis kuvasta meikäläisen ajatusmaailmaa... Muistaako kukaan muu sellaisia helmiä kuin Älä usko mua, Sä kiusaat mua, Pieni lemmenleikki, Vielä et saa luovuttaa, Matkarakkautta, Kuume, TÄnä aamuna...

Yhdessä vaiheessa osasin muuten laulaa ulkoa koko Mamban siihenastisen tuotannon.
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Mamba

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Juu, ihan kivaa musaa. Toinen niistä mun 80-luvun porilaisista (eiks Mambakin ollut sieltä, vai muistanko väärin) bändeistä - Yö on se toinen. Mamban IHAN eka levy oli hyvä, sitä tuli kuunneltua aikanaan paljon, mutta muuten en kyllä voi väittää bändin musaa kauheasti tuntevani mitä nyt radiosoiton perusteella... (Mut kun ne soittaa niitä samoja...)

Dingo-buumia mä taas en ole koskaan sisäistänyt. Musta oli jo 80-luvulla täysin käsittämätöntä se teinityttöjen pyörtyily niitten keikoilla ja koko vouhotus sen bändin ympärillä. Juu, satunnaisia hyviä biisejä, mutta ei uponnut muhun silloin eikä nytkään.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
MuzaMaza
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 25778
Liittynyt: 26 Marras 2003, 15:21
Paikkakunta: Lieksa

Mamba

Viesti Kirjoittaja MuzaMaza »

SAA KOSKETTAA on hieno Mamban biisi.

Avatar
male
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5449
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:13
Paikkakunta: Helsinki

Mamba

Viesti Kirjoittaja male »

Mamba ei ole minua koskettanut ja olen kiitollinen, että hedän kesäbiisinsä ei soinut radiosta tänä kesänä lähes ollenkaan! Vaikka se ihan tarttuva ja mukava olikin niin liika on liikaa.
"Well, if you must know, I have written fourteen books and as I am the only one who has read them I can tell you that they have all been very well received."

Avatar
Treno
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2165
Liittynyt: 26 Huhti 2004, 17:20

Mamba

Viesti Kirjoittaja Treno »

Mamba on ihan ok bändi siitäkin huolimatta, että se on tehnyt vain tasan kaksi todella hyvää biisiä: 'Pyyhi kyyneleet' ja 'Vielä on kesää jäljellä'. Tuo eka taitaa olla aivan varhaisimpia lauluja, mitä aikanaan tekivät ja toka taas uudempaa tuotantoa, mikä palautti uskon Tero Vaaran kykyihin. Välissähän oli sitten noin 20 vuotta varsinaista keskinkertaisuutta.

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Mamba

Viesti Kirjoittaja ashanti »

En ole koskaan ymmärtänyt Mamban päälle. Etenkin nuo mainitsemanne soitetuimmat saavat minut näkemään punaista. Muu tuotanto ei ole oikein auennut ja se onkin jäänyt vaille huomiota juuri noiden rasittavien renkutuksien takia. Joku siinä Terossakin ja Teron äänessä minua on aina ahdistanut. Vain kaksi biisiä olen kelpuuttanut omalle soittolistalleni: Saa koskettaa sekä Vietellen. Niissä on minusta sitä kuuluisaa JOTAINta. love-smiley-016:
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Mamba

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Vielä on kesää jäljellä, JEEEEEEE.
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Pyyhi kyyneleet

Viesti Kirjoittaja Nata »

kerro minulle, mistä kaikki tää
kerro minulle mikä tekee niin kipeää
että saa sinut itkemään
ja kääntymään luotani pois

tiedän kyllä miltä sinusta tuntuu
et halua sanoa sanaakaan minulle
kun murjotat vaan, ja odotat
että menisin pois

mutta olen tässä jos etsit ymmärrystä,
olen tässä jos etsit olkapäätä
tässä olen -
pyyhi kyyneleet!


Pyyhi kyyneleet on todellakin helmi :) Tosin minun mielestäni helmi helmien joukossa eikä mikään poikkeus keskinkertaisuuksien keskellä.

Tero Vaaran ääni on mielestäni aiiiiivan ihana, toivottavasti hän innostuisi joskusEuroviisuista!
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mamba

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Kovin vähissähän nuo Mamban siedettävät kappaleet ovat. Vielä on kesää jäljellä on niistä kyllä ylivoimaisesti paras. Mutta esim. Älä jätä minua saa aikaan niin voimakkaan sappinestereaktion, että edes J. Karjalaisen tuotanto ei helpolla saa aikaan samanlaista refleksiä...

Ja Taikapeilin Mitä yhdestä särkyneestä sydämestä on paaaljon parempi kuin alkuperäinen.
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Mamba

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

Jvvv kirjoitti:Ja Taikapeilin Mitä yhdestä särkyneestä sydämestä on paaaljon parempi kuin alkuperäinen.
No, makuja on monia. Musta se kuulostaa lähinnä säälittävältä naukumiselta. Toki Taikapeilillä oli monta hyvää biisiä aikanaan. Toi versio ei vaan kolahtanut muhun. Mamba on aina Mamba.
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mamba

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Katten-Gustaf kirjoitti:Mamba on aina Mamba.
Nin, tässä(kin) tapauksessa valitettavasti. :wink:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Mamba

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Mamba tuli hyvin tutuksi 80-luvun loppupuolella, kun automatkoilla kasettimankalla kuunneltiin sitä yhtä ja samaa Mamban kasettia. En edes muista mikä sen kasetin nimi oli, mutta "lauantai-ilta" ja oma suosikkini "pyyhi kyyneleet" siinä oli. Nykyään jos Mambaa tulee radiosta, melkein käännän kanavaa... crazy.gif:

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
Kosti-71
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6834
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 01:48
Paikkakunta: Helsinki

Mamba

Viesti Kirjoittaja Kosti-71 »

Mamba on tosi hyva. Mutta on sillä niitä "outojakin" kappaleita. Mulle tulee aina sellainen maalaisfiilis aina kun kuuntelen Mambaa. Latotanssit jne....
Onnistumiset nostavat itseluottamusta. T: ikuinen sinkku

Avatar
lharju
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6199
Liittynyt: 27 Marras 2003, 22:46
Paikkakunta: Helsinki

Mamba

Viesti Kirjoittaja lharju »

Mambalta tuli sitten taas uusikokoelma Lempikappaleita 1984-2004
jossa on 20 klassikkokappaletta. Eihän siitä ole kuin pari vuotta kun niiltä tuli koko uran kattava tupla-cd Vaaran vuodet ja sitä ennen pari "20 suosikkia" -levyä :roll: :roll: :roll:
Jos joskus elämänsä voisi vaihtaa unelmaan.
E troco a minha vida por um dia de ilusão.

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Mamba

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Samaa ihmettelin minäkin. Ja eikös Suurlähettiläiltäkin tule joulumarkkinoille kokoelmalevy, vaikka aikaisemmin ovat sellaisen jo julkaisseetkin - muistaakseni mielikuvitusrikkaalla otsikolla Kokoelmalevy?

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Mamba

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Ai niin juu,
ostin tuolle oikealle :wink: siipalleni isänpäivälahjaksi (okei....eihän se mun iskä siis todellakaan ole....) Mamban konserttiin kaksi lippua. Saapas nähdä ottaako minut vai kenetkö mukaan. Tai meneekö ensinnäkään itse sinne. Tässä kun kävi sillai hassusti, että se oli jo suunnitellut pohjoisiin sukulaisiin suuntautuvaa reissua, lomalla kun on vielä ensi viikon. En sitten viitsinyt kieltää, vaikka vähän vihjailinkin, että torstaina 28.10. ois muutakin ohjelmaa tarjolla.

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Mamba

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Zet, tuo Suurlähettiläiden kokoelma ilmestyi jo 4.10. virallisesti. Levyn nimi on siis "Parhaat palat 1991 - 2004". Plättyrä sisältää kaksi uutta sinkkua, "Sirkushuveja" ja "Tie" + tietysti 26 lähettiläiden parasta biisiä.

You and me, can't you see, we're playing with fire?
Tell me now, do you feel this burning desire?

Avatar
ZetZet
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7878
Liittynyt: 02 Huhti 2004, 14:06

Mamba

Viesti Kirjoittaja ZetZet »

Kiitos inhvosta, Soppis. Edellistä kokoelmaa en ole tullut hankkineeksi joten saattaapa olla että tuon voisi hommatakin, kun kerran uutuusbiisejäkin on mukana... (on se kyllä kieroa pistää niitä mukaan).

Lotossa saa toiset ja toiset taas ei, heissan heissan heissulivei!


Avatar
gentedimare
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 23672
Liittynyt: 13 Marras 2003, 00:32
Paikkakunta: Pori

Mamba

Viesti Kirjoittaja gentedimare »

Tennissukat kirjahyllyssä on ihan HUIPPU!!!!

HYVÄ PORI!!!
Dingo, Yö, Mamba, Kinsky!! (Voihan Kinsky....., ihania kappaleita niilläkin)
Diggi-loo diggi-ley alla tittar på mig
Där jag går i mina gyllne skor
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log
Diggi-loo diggi-ley

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Ja taas uusi kokoelma!

Viesti Kirjoittaja Nata »

:tomato: Siis yäk! Kukaan koko maassa ei taatusti ole julkaissut yhtä monta kokoelmaa kuin Tero Vaara, ja joka hemmetin kokoelmalle pannaan samat biisit! Kuinka tylsää, mitä rahastusta! Vai onko ne kaikki edelliset muka myyty jo loppuun?
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Mamba

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Tänään klo 19 Mamba soittaa vain mulle :wink: Järvenpää-talossa :P !

Avatar
Jvvv
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9695
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 12:43
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mamba

Viesti Kirjoittaja Jvvv »

Niin, ei kai sinne kukaan muu vapaaehtoisesti tulisikaan? :wink:
"Olen kivi joka kukkii lailla hauraan joutsenen."

Avatar
Nadi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2822
Liittynyt: 26 Marras 2003, 13:30
Paikkakunta: Järvenpää

Mamba

Viesti Kirjoittaja Nadi »

Äsken tuli radiosta Saa koskettaa ja samalla muistin, jotta olen kokonaan unohtanut kommentoida konserttia. Nimenomaan tämä biisi ei radioversiona sisältänyt samaa lämpöä ja tunnetta kuin hiljaisessa konserttisalissa, jossa kuitenkin kuului miltei jokaisen kanssakuuntelijan hiljainen hengitys Tero Vaaran luomien kauniiden säkeiden ja melodioiden välissä. IHANAA! Kaiken lisäksi Tero osoittautui vallan humoristiseksi ja itseironiseksi mieheksi. Jälkimmäinen on varsin harvalle julkimolle iskostunut oiva tyyli. Loistava Tero Vaara! Ja aplodit myös mainiolle puhallinkvintetille, joka piti lähes joka biisissä "omaa kivaa" ja sai yleisön hyvin mukaan.

Enkä muuten ollut ainoa vapaaehtoisesti konserttiin mennyt.... Lähes 600 paikkainen sali oli loppuunmyyty jo viikkoja ennen konserttia :wink: !

Ja vielä yksi huomionarvoinen seikka: seison Ruususen kuningattarena aivan samassa paikassa kuin Terokin konsertissa..... IIGH! 8)

Avatar
Nata
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2682
Liittynyt: 24 Huhti 2004, 17:04

Mamba

Viesti Kirjoittaja Nata »

Voi Nadi, kiva jos Tero on kehittynyt esiintyjänä :) ! Olen itse ollut kolmella keikalla, joista kahdella oli samat välispiikit, eivätkä edes järin hassut. Laulut hän kyllä veti upeasti niilläkin keikoilla! Ja eikös Mamba muuten lopettanut tuossa taannoin keikkailun, ei siis ihme että sali oli nyt täynnä!
Svet je naš
i nova deca s nama stvaraju bolji svet.

Avatar
Fabrizio
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 10140
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 09:22
Paikkakunta: Vaasa

Tero Vaara

Viesti Kirjoittaja Fabrizio »

Tero on mukava ja niin "arkisen" tavallinen vailla tähden elkeitä. Pari kertaa olen hänet tavannut työn kautta. Vaikken erityisesti Mamban musiikista pidä, niin silti myönteisiä muistikuvia bändistä.
8)
"Because I... I´m just a dreamer,
with no intention to change, UNTIL I FIND YOU.
Don´t ask me why, I´m just a singer,
singing my worries away, UNTIL I FIND YOU."

Avatar
Clara
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3116
Liittynyt: 29 Elo 2004, 19:59

Mamba

Viesti Kirjoittaja Clara »

Kui tällanen otsikko on miun silmiltä iha ollu piilossa :shock: :shock:

Mambasta olen aina tykännyt. Helmiä tuotannossa esmes jo mainitut Tennissukat kirjahyllyssä, Saa koskettaa, Lauantai-ilta, Valokuvia.
Ei tarvii reenata näitäkään biisejä, ku ulkoa osaa.

Erikseen on sit mainittava tämä Vielä on kesää jäljellä. Siinä on kappale, joka minulla liittyy erääseen työporukkaan, joka ei enää tule koskaan "kokoontumaan". Vain muistot jäljellä ja KESÄ :wink: 8) :wink:




Nova todellakin myrkyttää kappaleet :evil: :twisted:

Lukittu