Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

ESC 2008 -arkisto.
Lukittu

Paolo Meneguzzi - Era stupendo

*****
44
36%
****
41
33%
***
18
15%
**
14
11%
*
6
5%
 
Ääniä yhteensä: 123

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Onneksi mä oon nainen koska tää kappale on ja pysyy mulla vaan kärjessä. :ihana: Sveitsi on muutenkin oikeastaan aika kiva viisumaa.
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

kais(t)a kirjoitti:Sveitsi on muutenkin oikeastaan aika kiva viisumaa.
Tuota kuuleekin harvemmin :perspusu: Yksi kolmesta klassisesta suosikkimaastani.

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Mua on tosin aika helppo miellyttää. Ninjatkin oli niin hyviä eikä Bobokaan nyt ihan huono ollut. Ja ennen kaikkea Sveitsi on ainoa maa joka on tajunnut lähettää Andreaksen viisuihin. Sillä voittaa niin paljon. :surrur:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Tämä kuuluisi kyllä asianmukaiseen historiaketjuun, mutta menköön. Eli Sveitsin neljän ja viiden tähden biisit vuosilta 1986-2008 (kursivoidut vuosiykkösiä):

2008 Era stupendo *****
2007 Vampires are alive *****
2006 If we all give a little ****
2005 Cool vibes *****
2000 La vita cos'è *****
1998 Lass ihn ****
1996 Mon cœur l'aime ****
1993 Moi, tout simplement ****
1991 Canzone per te *****
1988 Ne partez pas sans moi *****
1986 Pas pour moi ****

Ei lainkaan huonosti :ihana:

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Wilson »

Jee Sveitsi Jee :tuuletus:

Sveitsi on minulla toisena maana kun olen laskenut antamani pisteet (0,00-10,00) kaikille maiden edustuskappaleille.

88,80 Tanska
87,30 Sveitsi :ihana:
86,90 Irlanti

Avatar
UFOPOLI
Yllätysvauva
Viestit: 16706
Liittynyt: 01 Touko 2004, 12:54
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja UFOPOLI »

Wilson kirjoitti: 88,80 Tanska
87,30 Sveitsi :ihana:
Ohoh, meillähän on kaksikin suosikkia :tapu: Tanska on paras <3 Tosin puhtaan laskennallisesti tulokseni taisi olla hieman erilainen... :miettii: Pitää jossain vaiheessa kaivaa taas taulukot esiin.

Avatar
umbros
Hakkaa vessan ovea
Hakkaa vessan ovea
Viestit: 628
Liittynyt: 11 Maalis 2008, 08:48
Paikkakunta: Kuopio

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja umbros »

Tässä viisussa on jotain tosi perinteistä. Tulee ihan 1980-90-luvut mieleen. :rakkaus: Musta tämä ois voinu tosin olla hidas balladi kokonaisuudessaan ilman "käyntiin lähtöä", kun jotain katosi sen myötä mun fiilareista... :niinpa: Mut neljän tähden viisu ja lopullisessa puntarissa paikka kymppisakissa! :tapu: Toivottavasti Sveitsi menestyy taas vaihteeksi. Tänä vuonna sille menestyksen jopa voisi hyvin suoda!! :ihana:

Avatar
sussu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 19 Kesä 2006, 21:07

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja sussu »

Minulle taas tuo "käyntiin lähtö", eli nopeampi osuus toi biisiin vaihtelua ja jännitettä-ois muuten ollut aika tasapaksu ja tuttu .
Mutta turhaa vouhotusta mielestäni tuo Amy Diamondin plagiointi-väite - ei se Amyn biisi niin erikoinen ollut että hän voisi sanoa keksineensä sen ensimmäiseksi! Eiköhän tuo sointukulku ja rytmitys ollut jo keksitty noin 59 kertaa ennen Amya. Biisi ei sitä paitsi ole plagiaatti ennen kuin siinä on tietty määrä aivan samoja tahteja ja tässä ei kyllä ole. Nuoteista luettuina näissä on tarpeeksi eroa sanon minä! :mummeli:

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Roope »

Paolon video:


Avatar
wigwam
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2926
Liittynyt: 27 Tammi 2006, 14:42
Paikkakunta: Kouvola

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja wigwam »

Aika vauhdikasta menoa... milloinkohan meinasivat lyhentää tämän kolmeminuuttiseksi? :miettii:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Pete »

No kylläpä näytti Paololla olevan todella upeaa. :roll: Ehkä vähän erilaista videota olisin odottanut, mutta kyllähän nuo jotkut osasivat tuossa ihan hienosti tanssia. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
r0b
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1670
Liittynyt: 06 Touko 2005, 14:53
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja r0b »

Vähän ehkä alkanut kyllästyttää Paolo ja hänen biisinsä. Tulee varmasti vielä tippumaan alemmas puntarissa.

Kleopatra
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 310
Liittynyt: 26 Tammi 2007, 14:15

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Kleopatra »

Tykkään tykkään ! Rakastan rakastan ! :tuuletus: :rakkaus:
umbros kirjoitti: Toivottavasti Sveitsi menestyy taas vaihteeksi. Tänä vuonna sille menestyksen jopa voisi hyvin suoda!! :ihana:
Olen samaa mieltä ! :peukku:

Tämä tulee olemaan yksi minun suursuosikeista :tuuletus: Ai kun ihana ! Minä itse henkilökohtaisesti tykkään tästä biisistä juuri sen takia ettei ole pelkkä balladi vaan että se oikeasti "lähtee käyntiin " :joojoo:

:tuuletus:

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

wigwam kirjoitti:milloinkohan meinasivat lyhentää tämän kolmeminuuttiseksi? :miettii:
Mä oon kyllä jo kuullut sen kolmen minuutin studioversion, tai pari sekuntia taisi olla yli. :joojoo: Toi video on varmaan tehty pidempään studioversioon mutta ei kai esikatseluiden pituutta sillei ole rajattu säännöissä? Vai onko? Timoteus tule kertomaan. :mrgreen: Ainahn ne voi pätkii niitä muualla Euroopassa niin kuin Suomessakin tehdään.

Mutta video oli hyvä, kappale on yhä hyvä ja Paolo on edelleen :kups: .
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
Roope
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 18474
Liittynyt: 02 Joulu 2003, 19:08
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Roope »

Paolon sivut on uudistuneet :uujee:

http://www.paolomeneguzzi.it/" onclick="window.open(this.href);return false;

Marko_TLL
Siemailija
Siemailija
Viestit: 184
Liittynyt: 22 Marras 2007, 21:49
Paikkakunta: Tallinna

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Marko_TLL »

Ihana laulu, ihana kieli, ihana mies <3

En panis pahakseni jos tää vaikka voittais :tapu:

Avatar
Riikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1213
Liittynyt: 03 Joulu 2004, 13:08
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Riikka »

No niin. Kuuntelin tämän ekan kerran tänään ja tykkäsin tietysti. Hienoa on, mutta aika paljon siihen vaikuttaa kyllä italian kieli. Enemmän tässä tehoaa itse biisi kuin Paolo... Todella hyvä, että se "lähti käyntiin", mutta olisi voinut lähteä jo ennen puoltaväliä. Ns. täysballadit on musta yleensä aika tylsiä, oli ne sitten miten hienosti tulkittuja tahansa. Jos tästä vähän vauhdikkaampi vielä tulisi, niin tosi hyvä. <3

Avatar
Soppis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8813
Liittynyt: 18 Touko 2004, 23:03
Paikkakunta: Tampere

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Soppis »

Olen virheellisesti puhutellut itselleni tätä "Italian viisuksi" useaan kertaan. Ihana, kasarityylinen kunnon aito EuroViisu. <3 Ei loisteliain, mutta ehdottomasti pidettävä ja kokonaisuus vaikuttaa hy-väl-tä. :tapu:

Edit: Mutta tuo video! Täysin väärään biittiin ja niin kuin jostain bilepaikasta kuvattu. Voi ei. :(

Avatar
heini81
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1067
Liittynyt: 27 Loka 2006, 15:22
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja heini81 »

Tulin vain ilmoittamaan, että tämä on ehkä paras viisu ikuna! :surrur:
"Life's like a box of chocolates, you never know what you're gonna get."

Avatar
Hazel
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 20988
Liittynyt: 04 Huhti 2004, 01:20
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Hazel »

Mäkin voisin tälle antaa sen viisi tähteä, mutta kun se ruotsalainen alkulaulu kummittelee mielessä.
YOU NEVER KNOW HOW STRONG YOU ARE UNTIL BEING STRONG IS THE ONLY CHOICE YOU HAVE.

Avatar
sussu
Siemailija
Siemailija
Viestit: 154
Liittynyt: 19 Kesä 2006, 21:07

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja sussu »

heini81 kirjoitti:Tulin vain ilmoittamaan, että tämä on ehkä paras viisu ikuna! :surrur:
Tää on niin vapauttavan ihana oikea euroviisu - pitkästä aikaa! Ja tänä vuonna vielä kun mukana on niin monta floppia, niin tämä on kuin hunajaa korville.. :kiitos: :kuulokkeet2: :tanssi_02:

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

ensimmäisen kuuntelukerran vaikutelmia

Karhea mies. :vonkaus:

Mahtipontinen, uljas italoiskelmä. Rytminvaihdoskaan ei aiheuta rytmihäiriötä. Upea!

Sijoitus listallani 2.

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Vs: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Jónsì kirjoitti:Mä oon kuolannut Paoloa jo vuodesta 2004, mulla on etupano-oikeus. :ylppis:
Kissatappelu!

Löysin Paolon Argentiinassa. MIra me a los ojos oli siellä pikkuhitti jokunen vuosi takaperin. Katsokaapa netistä; loistava, loistava slovari!

http://www.youtube.com/watch?v=v3INCvJuBV8" onclick="window.open(this.href);return false;

Avatar
+ Viisut +
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 5060
Liittynyt: 15 Maalis 2008, 09:46

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja + Viisut + »

Hirveä sukunimi. Meneguzzi.

Menepäs siitä, Guzzi!
Who's the one that has the right?
Treat us wrong and tell us what is right?
Bringing crowd against the squad

Avatar
Conductor
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1340
Liittynyt: 22 Loka 2007, 23:39
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Conductor »

sussu kirjoitti:
heini81 kirjoitti:Tulin vain ilmoittamaan, että tämä on ehkä paras viisu ikuna! :surrur:
Tää on niin vapauttavan ihana oikea euroviisu - pitkästä aikaa! Ja tänä vuonna vielä kun mukana on niin monta floppia, niin tämä on kuin hunajaa korville.. :kiitos: :kuulokkeet2: :tanssi_02:
Tämä on kaikkien aikojen PARAS euroviisu ! Toivottavasti koko Eurooppa äänestää Sveitsin voittoon niin saadaan vihdoin ja viimein koko viisuinstituutio käännettyä taas oikealle raiteelle ( viimevuodet ollaan oltu niin väärällä kuin sivuraiteellakin vaarallisen paljon) ja hieno kilpailu saadaan uuteen nousuun ja kukoistukseen Sveitsin ja Paolo Meneguzzin ansiosta ! :tuuletus:

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Conductor kirjoitti:Toivottavasti koko Eurooppa äänestää Sveitsin voittoon
Sopisi minulle oikein hyvin! :joojoo: (Vaikkakaan ei ole minun mielestäni edes tämän vuoden paras viisu, vaan listani sijalla 4!)

Mutta oliko Conductorin mielestä 'Molitvan' voittokin sivuraiteilla oloa? :shock:
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Tiana »

Hazel kirjoitti:Mäkin voisin tälle antaa sen viisi tähteä, mutta kun se ruotsalainen alkulaulu kummittelee mielessä.
Vähän sama ongelma..

Kyllä tästä tykkään kovastikin, mutta en halua tämän voittavan missään nimessä, koska on niin pahasti lainattu.

Kyllä tämän voitto tietäisi lopun alkua euroviisuille,
koska sittenhän viisuissa olisi vain ja ainoastaan uudestaan eri kielellä tehtyjä jo julkaistuja lauluja.
Nykyiselläänkin viisuissa (ja muutenkin) ehkä liiaksi sallitaan lainailu..

Avatar
Ihme_Mies
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2667
Liittynyt: 29 Helmi 2008, 14:31
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Ihme_Mies »

Se vaan mikä on lainailua -ja etenkin "sallitussa määrin" lainailua- on veteen piirretty viiva. :/ Säveliä ja niiden mahdollisia yhdistelmiä, kun lopulta ei ole niin paljoa.
Olen varma, että joikaikisestä viisuvoittajasta löytyisi useamman tahdin mittaisia melodian pätkiä, jotka löytyy yhdestä tai useammasta aiemmin tehdystä musiikkikappaleesta!
"With or without religion, you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion."
Steven Weinberg

Avatar
Tiana
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1575
Liittynyt: 10 Syys 2005, 18:35
Paikkakunta: Kangasala

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja Tiana »

Ihme_Mies kirjoitti:Se vaan mikä on lainailua -ja etenkin "sallitussa määrin" lainailua- on veteen piirretty viiva. :/ Säveliä ja niiden mahdollisia yhdistelmiä, kun lopulta ei ole niin paljoa.
Tuohan on kaikkien tuntema tosi asia, että käytännössä täysin uutta ennen säveltämätöntä musiikkia ei ole enää oikeastaan mahdollista tehdä.

Minusta kopiointia (huom. ei enää pelkästään lainailua) on se että, kuunnellessa kahta eri kappaletta et huomaa juurikaan mitään eroa. Ja tämän kappaleen tekijähän on itse myöntänyt hakeneensa samankaltaisuutta..
Minua ei ole erityisemmin haitannut, jos jonkun viisubiisin esim. kertosäe on aivan tai lähes suoraan jostain toisesta biisistä, mutta koko kappale !? Siinä se raja kait sit menis täällä meillä..
Tai, jos tälle linjalle lähdetään, voisi Suomikin vihdoin hyödyntää ne sadat oikeasti hyvät joskus julkaistut kappaleet, joita ei ole kuultu Suomen ulkopuolella ja, joita kuunnellessa aina tulee tokaistuksi, että tämä kun olisi joskus edustanut Suomea euroviisuissa..

UsvaAuer
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2009
Liittynyt: 15 Touko 2005, 15:01
Paikkakunta: Helsinki

Re: Sveitsi 2008: Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Viesti Kirjoittaja UsvaAuer »

Tykkään aina vaan! Enkä vähiten videon takia.

Videossa ihana kohta on bambino io - ja Paolo suloinen katse kulmien alta. :ihana: Tätä seuraa ensimmäinen kertosäe, joka on piinaava pidätellyssä patetiassaan. Siirto nopeaan osuuteen vapauttaa tunnelmaa ja jälleen säkeistöön on ujutettu pieni koukku: se nouseva pianoriffi. Ja kun kertsi pärähtää - nyt täydellä voimalla - sydän on pakahtua! Paolo vielä veivaa nyrkkiään!

Video on aivan nappisuoritus. Siinä on kaikki niin paikallaan ja ne pienet alleviivaukset on niin oikeassa kohdassa. Ja Paolo on tietenkin syötävän suloinen. Ja vielä öisen New Yorkin yllä lentävä kamera... huhuhuh!

(Enkä aio käydä kuuntelemassa sitä biisiä, mistä tämä on kopsattu!)
Viimeksi muokannut UsvaAuer, 22 Huhti 2008, 20:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Lukittu