3. alkukarsinta 23.1.

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]

3. alkukarsinnan suosikkiäänestys

Signmark feat. Osmo Ikonen - Speakerbox
33
27%
Janita - Martian
17
14%
Vink - The Greatest Plan
25
21%
Jari Sillanpää - Kirkas kipinä
46
38%
 
Ääniä yhteensä: 121

Avatar
tonywerner
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 28218
Liittynyt: 29 Loka 2004, 07:36
Paikkakunta: Riihimäki

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja tonywerner »

Tohlopin journalistit ovat saaneet työnsä valmiiksi (tulokset etusivulla) ja siirtyvät studioon odottelemaan suoran lähetyksen alkua :uujee:

Vaikeaksi menee... meneekö Jarin seuraksi suoraan finaaliin Signmark vai Vink :miettii:
Itse kannatan Vinkin energisen iloista esitystä, mutta Signmark onnistui myös loistavasti lavalla :peukku:
Janita esitys oli tyylikkään itsevarma, mutten jaksa uskoa suoraan finaalipaikkaan tällä biisillä :eiei:
If you love someone, follow your heart
Cause love comes once, if you're lucky enough

Avatar
Vetoapu
Happy Hour
Happy Hour
Viestit: 453
Liittynyt: 16 Maalis 2008, 17:14
Paikkakunta: Kankaanpää

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Vetoapu »

Kiva kuulla, että Vinkin "lämmittely" on ollut onnistunut Tonywernerin mielestä, sitä kun itse eniten jännityksellä odottelen! :tapu:
Katellaan, katellaan! Jännitys kohoaa myös täällä kotikatsomien kisastudioissa :peukku:
"Elämä on aina kuolemisen arvoista"

Avatar
GiveMeWings
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8830
Liittynyt: 15 Loka 2004, 21:50

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja GiveMeWings »

Mä odotan miten Vink selviää modulaatiosta :joojoo:

piper
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 852
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 15:56
Paikkakunta: Nurmijärvi

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja piper »

ääh, ei tää karsinta oikeen kiinnosta. kaikki näistä on huonoja.. :shock:
"When you look into my eyes, world becomes a better place." <3

Avatar
Mizu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1155
Liittynyt: 26 Helmi 2005, 11:36
Paikkakunta: Oulu

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Mizu »

Itken ja kärsin, itken ja kärsin...Näitäkö mun pitää Tampereelle mennä kuuntelemaan ensi viikolla. 4 luokattoman huonoa kappaletta ja kauhea ohjaus. Tosiaan neljä huonointa kappaletta samaan karsintaan. Kylläpä oli masentavaa seurata näitä...

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Ate »

Heikoin semi, ehdottomasti :joojoo:

Tähän järjestykseen ite laittaisin:
1. Signmark feat. Osmo Ikonen
2. Jari Sillanpää
3. Vink
4. Janita
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

1. Signmark
2. Vink
3. Janita
4. Sillanpää, melodia ois ansainnut parempaa. Onhan Jari tiett ammattimies, ei valittamista, mutta silti ja sitten se kaikki muu :nohyi:

... muta valjua

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

Illan esitykset olivat oikeastaan ihan hyviä, siis teknisesti tms., mutta mikään niistä ei onnistunut minua millään tapaa koskettamaan tai puhuttelemaan. :/ En edes tiedä, kenet laittaisin jatkoon, jos saisin diktaattorina päättää. Jari erän tietysti voittaa, mikä lienee ammattimaisella esityksellä ihan ansaittuakin.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
milnerinho
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 820
Liittynyt: 09 Elo 2007, 12:32
Paikkakunta: K-head
Viesti:

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja milnerinho »

Ei kyllä kauheasti vakuuttanut mikään,Sillanpää ja Signmark jatkoon!
I, I can walk a thousand miles to be with you
I'd catch a falling star!
I can walk a thousand miles whenever
No matter where you are

Avatar
sailor
Naukkailija
Naukkailija
Viestit: 50
Liittynyt: 09 Touko 2008, 21:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja sailor »

Vink oli pirteän iloinen esitys. :tapu:
Jari S kaiketi finaaliin. :heh:

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

:shock:

Kuka näissä semeissä oikein äänestää?
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Oho, Jari ei voittanutkaan. Eikä hävinnyt edes mitenkään täpärästi!!! :shock:

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Ate »

^^ Who cares! :heh: :tapu: :tuuletus:
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
milnerinho
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 820
Liittynyt: 09 Elo 2007, 12:32
Paikkakunta: K-head
Viesti:

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja milnerinho »

milnerinho kirjoitti:Ei kyllä kauheasti vakuuttanut mikään,Sillanpää ja Signmark jatkoon!
:heh:
I, I can walk a thousand miles to be with you
I'd catch a falling star!
I can walk a thousand miles whenever
No matter where you are

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Ate kirjoitti:^^ Who cares! :heh: :tapu: :tuuletus:
No kyllä se nyt musta oli ainakin vähän yllättävää. :draamaa:

Avatar
ashanti
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3393
Liittynyt: 07 Helmi 2004, 11:42
Paikkakunta: St.Moritz

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja ashanti »

Mahtava yllätysten ilta! :tapu: Ensinnäkin upeat prossat Signmarkille, toisekseen Jarin pysähdyttävä esitys. :ihana:

Kameramiehet taas aineissa? Mm. Vinkin kuvaus mätti, Janitan esityksessä kuvattiin taitavasti soittajan pakenevaa selkää...
U kosu stavi ruzmarin
I jedan cvijet kraj šadrvana
Lejla, zar bi mogla ti drugog voljeti?
Golube, moj golube
Nosi joj suze mjesto pjesme

Avatar
milnerinho
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 820
Liittynyt: 09 Elo 2007, 12:32
Paikkakunta: K-head
Viesti:

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja milnerinho »

Timoteus kirjoitti::shock:

Kuka näissä semeissä oikein äänestää?
No ei ainakaan nuoret kun Tapsakin voitti Kwanin ja Remu PWS:n.
I, I can walk a thousand miles to be with you
I'd catch a falling star!
I can walk a thousand miles whenever
No matter where you are

Avatar
Ate
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3480
Liittynyt: 15 Marras 2004, 20:35
Paikkakunta: Tampere

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Ate »

Wadde kirjoitti:
Ate kirjoitti:^^ Who cares! :heh: :tapu: :tuuletus:
No kyllä se nyt musta oli ainakin vähän yllättävää. :draamaa:
Kommentoin Timoteuden viestiin tolla. Oli se mullekin yllätys, ettei Jari tätä erää voittanutkaan vaan oikeasti paras voitti :peukku:
"Kyllä Suomen luonto on sitten kaunis. Varsinkin, kun se palaa."
-Miik-

Avatar
youkka
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 325
Liittynyt: 01 Helmi 2004, 21:38
Paikkakunta: Hollola

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja youkka »

jaahas...

1. Signmark:
Olipa mukava nähdä opiskelukaveri asiallisissa ympyröissä. Rennonletkeän tunnelman saivat aikaan, vaikkei musiikki sinänsä minua miellyttänytkään. Marko oli kyllä ihan uskottava esiintyjä, mutta minua kuitenkin tökki syntynyt vaikutelma "käsikoreografiatanssijasta" päästaran sijaan. Balanssiongelmia siis.

Markon taustameriitiksi mainittakoon, että hän on ymmärtääkseni ansiokkaasti suorittanut mm. OKL:n piano-opinnot :peukku:

2. Janita:
Jääkaappitauon paikka. olisi nyt edes laulanut hyvin :jupinaa:

3. Vink:
Olipa hupaisa jengi, jolle olisin mieluusti suonut jatkopaikan. Joku tuolla toisaalla jännitti, miten vink selviää modulaatiosta, ja harakoillehan se meni. Hyväntuulinen asenneveto kuitenkin :peukku:

4. Siltsu:
Jartsa oli kohtalaisessa vireessä ja kuoronsa ihan loistavassa. Sanoitus tökki lavalla pahemmin kuin levyllä, mutta tuohan nyt ei Moskovassa mitään haittaa. Esitykseen jäi mielestäni hiottavaa. Ensimmäisenä heivaisin sen voimistelijan, virkistäisin asuja ja dramatisoisin hiukan koreografiaa. Kunnon hernerokkasumu ehdottomasti kappaleen alkuun :draamaa:

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Wadde kirjoitti:Oho, Jari ei voittanutkaan. Eikä hävinnyt edes mitenkään täpärästi!!! :shock:
Tämä lupaa hyvää finaalin kannalta ;)

Siis oikeasti, tämä erä oli kyllä niin tylsä ja mielenkiinnoton ettei tosikaan, ei sitä jaksanut katsoakaan kuin vain osittain. Ja varsinkin sen viimeviikkoisen Passionworksin putoamis-shokin jälkeen onkin vähän whatever-olo koko hommasta... :niinpa: Jari kyllä lauloi hienosti, mutta edelleenkään en usko tällä saatavan äänen ääntä maailmalla. Siksi tuo tulos herättää toiveet, että sinne lähtisi joku muu. Toivottavasti finaalissa on kunnolla jännitystä! :D

TuiiYa
Siemailija
Siemailija
Viestit: 164
Liittynyt: 04 Touko 2007, 20:35

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja TuiiYa »

Yesss!! Ylivoimaisesti paras ja tyylikkäin erä kaikista :tapu: Tässä erässä saattoi jopa äänestää!

Vink ja Janita (tykkään rullaavasta taustasta todella) sitten vielä jatkoon keräilyerästä, ansaitsette sen :peukku:

Jari Sillanpää on loistava laulaja ja tämä laulu soikoon Suomessa vaikka ikuisesti, mutta ei Moskovaan, ei, ei,ei.

Avatar
Violette
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 24300
Liittynyt: 18 Tammi 2004, 18:34
Paikkakunta: Espoo

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Violette »

Signmarkin voitto ei oikeastaan ollut yllätys loppujen lopuksi. Ehkäpä kohderyhmä oli vain saatu mobilisoitua äänestämään. :joojoo: Eikös täälläkin jo kerrottu jostain kiertotekstareista, joilla kehotettiin äänestämään tätä...
Ate kirjoitti:
Wadde kirjoitti: No kyllä se nyt musta oli ainakin vähän yllättävää. :draamaa:
Kommentoin Timoteuden viestiin tolla. Oli se mullekin yllätys, ettei Jari tätä erää voittanutkaan vaan oikeasti paras voitti :peukku:
OT: toistan itseäni: ^ viittaa edelliseen viestiin, ^^ sitä edelliseen.

P.S. Ihanaa kun Atekin osaa taivuttaa Timoteuden nimeä oikein <3
Take a minute, take a breath to reload
Spell it out and let 'em know
That we're never gonna lose our colours
We're just gonna let 'em show

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Timoteus kirjoitti::shock:

Kuka näissä semeissä oikein äänestää?
Minusta, kuten olen sanonut, merkit Sillanpään aiempaa vähäisemmästä suosiosta ovat olleet selvästi nähtävissä.

Avatar
skidi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 7546
Liittynyt: 18 Huhti 2008, 17:54

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja skidi »

Tämä semihän yllätti minut positiivisesti :shock: Luultavasti tähän oli syynä se, etten odottanut siltä oikeastaan mitään. Jopa Janitan biisi, jota olen tähän asti pitänyt ihan turhana jollotuksena, kuulosti aika hyvältä. Jatkoon pääsijät olivat molemmat tyylipuhtaita vetoja omassa lajissaan, joten niille oikeastaan suo mielellään tuon finaalipaikan.
Homer: The problem in the world today is communication. Too much communication.

Avatar
rosetta
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6598
Liittynyt: 05 Helmi 2007, 22:10

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja rosetta »

Timoteus kirjoitti: :shock: Kuka näissä semeissä oikein äänestää?
Tätä saattoi ihmetellä viime perjantaina :heh:
Nyt aivan sama (kun koko erä oli varmaan vähiten kiinnostavin viisuohjelma koskaan)...

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Janita yllätti. Oli mielestäni illan paras. :joojoo:

Tonyverneri näkyi ruudussa lähes taukoamatta! :uujee: Antsan näin myös. Kylläpäs te siellä viisutapahtumissa aina viihdytte! :draamaa: Muzizta en nähnyt. :mitvit: Jonsin olin näkevinäni, tunnistinkohan oikein?

No joo sitten taas itse biiseihin, ei siellä ollut oikeastaan yhtään hyvää... Mun mielestä nää Suomen semit on turhia - yks 12 biisin finaali olis tääääyyyysin riittävä.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
klasuk
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 64
Liittynyt: 18 Helmi 2007, 00:29

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja klasuk »

Signmark: Tottakai tässä esityksessä / vähemmistöteemassa kuin tietenkin itse biisissä on ideaa, mutta melodiaa olisi voinut vielä hioa...

Janita: Ei tälläista euroviisuihin. Musiikkityyli on niin stressimusiikkia suoraan Nykistä että tiukka EI!

Vink: Homma voisi toimia jos muistaisivat hieman skarpata laulu/soittotaitoja. Intoa tuntuu kuitenkin rittävän ja juuri tämän kaltainen "yhteisbiisi" saattaisi mennä hyvin jakeluun kisoissa!

Sillanpää: Kun näin viime vuonna karsintojen artistilistan niin mietin heti että onko näitä suomalaisen iskelmän dinosauruksia pakko yhä roikottaa mukana mutta hyvinhän Sillanpää veti. Ainakin parempi esitys kuin edustusbiisinsä vuonna 2004. Kappale on kaunis mutta epäilen että homma ei toimi isommilla areenoilla seuraavista syistä: melankoliaan taipuva pohjoismainen balladi (muualla euroopassa ei tule samaa miellyttävää mielikuvaa...), melodian kauppaaminen tarvitsisi kaikesta huolimatta vieläkin paremman laulajan (lisäksi tuo ruotsalaisaksentilla lausuttu suomi kalskahtaa...) sekä kenties lisää viuluja/huiluja.
Viimeksi muokannut klasuk, 23 Tammi 2009, 22:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Tiia
Siemailija
Siemailija
Viestit: 157
Liittynyt: 24 Loka 2006, 03:16
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Tiia »

Olihan tuo yllätys, että Signmark sai enempi ääniä, mutta toisaalta karsintaa varten on varmasti myös panostettu, että jokainen äänestää. Uskon, että finaalissa mennään sangen selvästi sitten jo toistepäin.. tai sitten ei.. eihän sitä koskaan tiedä.

Mun mielestä hyvä karsinta. Janita alku oli vähän hapuilevaa, mutta aivan ihana ääni, joka tosin oli tiedossa ja olikin oma suosikkini. Ja Vinkillä meni biisi aika korkealle ja meni laulu huudoksi vaikka noin muuten olikin ihanan vauhdikas esitys. Signmark feat. OI, niin Osmon laulu on tosi kivan kuuloista. Ja mulla nousi Jarin pisteet, tää toimi paremmin livenä kuin levyltä. Vai humalluinko mä vaan lisää, ku Siltsuhan on vaan <3

Jatkoon menivät varmasti ihan oikeat, samat joita epäilinkin eli ei mitään ylläreitä paitsi kärjen järjestys.

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30790
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

milnerinho kirjoitti:
Timoteus kirjoitti::shock:

Kuka näissä semeissä oikein äänestää?
No ei ainakaan nuoret kun Tapsakin voitti Kwanin ja Remu PWS:n.
En nyt varsinaisesti viitannut ikäryhmiin tms. Väitin jo viime vuonna, että koska semeillä ei ole mitään todellista merkitystä, niissä ei paljon äänestetä eikä niiden tuloksilla ole yleistettävyyttä. Viime vuonna sitä ei saanut sanoa, vaan se oli katkeruutta tms. ja semifinaalien tulokset olivat taivaallinen totuus.

Tänä vuonna semifinaalitulokset ovat hypänneet asteen kummallisempaan suuntaan ja jos finaalissa ei synny poikkeamia semifinaalituloksiin, ihmettelen kovasti. Toivottavasti tämän vuoden finaalin jälkeen saa epäillä, että semifinaaleissa ei välttämättä äänestä edustava otos edes karsinnan finaalin äänestäjistä.

Totuushan on se, että jos äänimäärät ovat kovin pieniä, tulosten manipuloitavuus kasvaa. Erinäiset viiteryhmät pystyvät jyräämään suosikille hyvän tuloksen helposti. Jos ääniä tässä semissä on annettu esim. 13 000 (keskimääräinen määrä vuonna 2007, jolloin semeillä oli merkitystä toisin kuin nyt), Signmarkin äänimäärä on ollut n. 6000. Suomessa on 8000 kuuroa, yksi ääni kultakin ja siinä on enemmän kuin tarpeeksi. Kuurojen liitolla oli tänään kisastudio kuudella paikkakunnalla.

Tässä ei toki ole mitään väärää mutta jos taustalla on jotakin tämäntapaista, tulos ei ole millään muotoa yleistettävissä, koska finaalissa äänestävät muutkin kuin suosikkinsa etukäteen päättäneet.


Muoks: Laskuvirhe korjattu.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
hra47
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8332
Liittynyt: 29 Tammi 2007, 12:53
Paikkakunta: Espoo

Re: 3. alkukarsinta 23.1.

Viesti Kirjoittaja hra47 »

Timoteus kirjoitti::shock:

Kuka näissä semeissä oikein äänestää?
Ei varmaan kukaan. Alhainen äänestysaktiivisuus selittänee tällaisen lopputuloksen. Hyödytti tällä kertaa vähemmistöjä diggaavia edistyksellisiä ja pientä räp-koulukuntaa.

Mut nyt mä voin muistuttaa, mitä mä olen sanonut Sillanpäästä: alisuoriutuu tänä vuonna. Kukaan ei vaan tuntunut noteeraavan mun kommenttia kun kaikille oli kiire papukaijana vaan hokea toistensa kommentteja. Mutta jopa minä odotin, että Sillanpää olisi korjannut tämän erän ylivoimaisesti ja romahtanut vasta finaalissa. :surrur:
"Mä nousin tähtiin palata en sieltä voi..."
- Mä elän vieläkin

Lukittu