Terminal 3 (Matkustaminen)

La dolce vita - vapaata keskustelua arjesta ja harrastuksista

Kuinka monessa maassa olet vieraillut?

vain Suomessa
5
4%
1-5
33
24%
6-10
29
21%
11-15
22
16%
16-20
11
8%
21-30
20
15%
31-40
5
4%
41-50
3
2%
51-
7
5%
 
Ääniä yhteensä: 135

Avatar
jee euroviisut
Press
Press
Viestit: 19857
Liittynyt: 09 Helmi 2009, 16:20
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja jee euroviisut »

Mä oon käyny 17 maassa ja ne on kaikki jostain syystä Euroopan maita: Alankomaat, Belgia, Espanja, Iso-Britannia, Italia, Kreikka, Latvia, Luxembourg, Norja, Ranska, Ruotsi, Saksa, Suomi, Sveitsi, Tanska, Vatikaani ja Viro Erityisesti suosittelen kaikille Pariisia ja Roomaa.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Aancon kirjoitti:Mä en voi käsittää että enää 17 päivää ni mä lähen Kiinaan! :shock: Ja oon siellä yhtäjaksoisesti ainakin puoli vuotta! :shock: Tajuunkohan vasta lentokoneessa että nyt se on menoa? :mitvit: Mutta se on sairaan ihanaa! :tuuletus:
Wau, varmaan tosi upea kokemus. Oletko muuten käynyt Kiinassa aiemmin? Itse en ole, mutta kaikki siellä käyneet kehuvat matkojansa onnistuneiksi. Saanko kysyä, minne päin Kiinaa olet menossa?

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

ashanti kirjoitti:
Juurovissön kirjoitti:yösijan tarjoajia kuhisee satamassa. Lähdet vain jonkun mukaan, se on siinä.
:hihi: (Nonni, tähänkin ketjuun K-18-merkintä. :mummeli: )
Ai hyvät hyssykät sentään... Asiayhteydestä leikattuna tuosta saa tosiaan vähän kyseenalaisen kuvan. :mummeli:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Juurovissön kirjoitti:
Aancon kirjoitti:Mä en voi käsittää että enää 17 päivää ni mä lähen Kiinaan! :shock: Ja oon siellä yhtäjaksoisesti ainakin puoli vuotta! :shock: Tajuunkohan vasta lentokoneessa että nyt se on menoa? :mitvit: Mutta se on sairaan ihanaa! :tuuletus:
Wau, varmaan tosi upea kokemus. Oletko muuten käynyt Kiinassa aiemmin? Itse en ole, mutta kaikki siellä käyneet kehuvat matkojansa onnistuneiksi. Saanko kysyä, minne päin Kiinaa olet menossa?
Olen käynyt Pekingissä ja Shangaissa aikaisemmin. :joojoo: Ne on mun kaupunkipuntarissa ( :heh: ) sijoilla 1 ja 2. Aivan ihania, keskenään hyvin erilaisia.. :surrur: On vaikea selittää syitä miksi tykästyin niin kovasti noihin kaupunkeihin, se on varmaan itse koettava. Ymmärrän toki myös sen, miksi jotkut eivät tykkää - ne ei oo kaikkien makuun (niinku vois väittää esim New Yorkista). Nyt olen menossa työharjoitteluun Mutianyu-nimiseen kylään Kiinan muurille Pekingin lähelle. Odotan innolla. Vapaapäivät vietän Pekingissä, jonne saan aina sitten ilmaisen kyydin.
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Oi mahtavaa, kaupunkipuntari :ihana: Mikähän mulla ois top 1 ja 2? Kenties Praha kahvilaelämän ja ratikoilla kolistelun vuoksi ja Rooma loputtoman näkemisen vuoksi. Varsin mielenkiintoista sulla siis tiedossa! Kiinan muurin mäkin haluaisin kerran elämässäni nähdä. Toivottavasti pääset sieltä kertomaan tänne meille Kiina-kuulumisiasi. Vai mitenkähän tarkkaan valvottua lienee tuo Kiinan internet-elämä nykyisin?

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Hyvin se toimii ja mulla on siellä ilmanen langaton nettiyhteys. :joojoo: Mutta en ehkä uskalla tulle Kiinaa teille haukkumaan tänne, putkaan vielä joudun. :apuva: Eli toivottavasti on vain kehuttavaa! :peukku:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Marko_TLL
Siemailija
Siemailija
Viestit: 184
Liittynyt: 22 Marras 2007, 21:49
Paikkakunta: Tallinna

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Marko_TLL »

Juurovissön kirjoitti:Oi mahtavaa, kaupunkipuntari :ihana:
Jos jonkun kaupunkipuntarin kärjessä on New York niin nyt virolaisella matkatoimistolla on sinne huipputarjous menopaluulennot Helsinki - Lontoo - New York 255 EUR (3333 EEK). Tarjous on voimassa 15.3 asti.

http://www.estravel.ee/index.php?lang=e ... ed&id=2297

Melko hyvä tyrkky :peukku:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

^oho! :shock: Johan on tarjous! :shock:

Harmi etten pääse tarttumaan tilaisuuteen. :lohduton:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Siis ihan oikeesti! Tolla hinnalla Nykkiin ja takas! Voi että, "heti aamulla expertille".... :jihuujippii:

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja aksim »

ymmärsinkö oikein että matkustaa pitää ennen 31.5? :mitvit:
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Näin mäkin tuon ymmärtäisin, mutta viron kieltä taitamattomana en voi tietää varmasti :mitvit: Odotellaan siis Marko TLL:n vastausta :joojoo:

Marko_TLL
Siemailija
Siemailija
Viestit: 184
Liittynyt: 22 Marras 2007, 21:49
Paikkakunta: Tallinna

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Marko_TLL »

Juuri näin. Eli varausaikaa on 15.3 asti, ja lähtöpäivä on viimeistään 13.5 (=reisi alustamiseks kuni 13.5).

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja aksim »

Marko_TLL kirjoitti:Juuri näin. Eli varausaikaa on 15.3 asti, ja lähtöpäivä on viimeistään 13.5 (=reisi alustamiseks kuni 13.5).

ok, thanks :hali: harmi tulee vähän liian aikaisin.
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Marko_TLL
Siemailija
Siemailija
Viestit: 184
Liittynyt: 22 Marras 2007, 21:49
Paikkakunta: Tallinna

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Marko_TLL »

aksim kirjoitti: ok, thanks :hali: harmi tulee vähän liian aikaisin.
Ei se mitään - kyllä näitä tarjouksia tulee. Olin viime kuussa Chicagossa, MIamissa ja Puerto Ricolla saman putiikin tarjouksella lähes samaan hintaan.

Hei tajusin muuten, että laskin kurssin väärin - eli nää lennot on euroissa vain 213 EUR, hullua! :eeek:

Päivässäkin oli painovirhepaholainen, eli matkustusaikaa on 31.5 asti.

Avatar
aksim
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3369
Liittynyt: 07 Syys 2005, 13:49
Paikkakunta: Mietoinen

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja aksim »

Musta on ihanaa että aina viitsit vinkkailla näitä. :hali: Mä yritän napata jotain hyvää mestaa mihin nimittäin elo-syyskuussa voisin viedä äiteen lomalle kun täyttää 60v. Joku Los Angeles olis ihan mahtava, siellä kun on sukulaisiakin.
Marko_TLL kirjoitti:
aksim kirjoitti: ok, thanks :hali: harmi tulee vähän liian aikaisin.
Ei se mitään - kyllä näitä tarjouksia tulee. Olin viime kuussa Chicagossa, MIamissa ja Puerto Ricolla saman putiikin tarjouksella lähes samaan hintaan.

Hei tajusin muuten, että laskin kurssin väärin - eli nää lennot on euroissa vain 213 EUR, hullua! :eeek:

Päivässäkin oli painovirhepaholainen, eli matkustusaikaa on 31.5 asti.
Sertab oli kulunut....-erään nimierkin mielipide 2003 Turkista-

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Joo, superkiitokset Marko TLL, tuo nettiosote laitetaan kirjanmerkkeihin. :peukku:

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Wadde »

KLM:llä oli meno-paluu New Yorkiin 293 euroa. Matkustusaikaa oli 6.6. asti. Hyvä tarjous sekin, mutta tuo on jo ihan älytön tuo 213 egeä! :shock:

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

Risteilen ensi viikonloppuna Tanskaan ihan vain joiksikin tunneiksi, mutta parempi sekin kuin ei mitään. :uujee: En ole aikaisemmin Tanskassa käynyt.
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Hyvää Danmarkin matkaa Pete. Muista syödä smörrebröödejä. :peukku:

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Hauskaa matkaa vaan sinne Tanskan maahan! :peukku: On varmasti mielenkiintoinen paikka. :joojoo:

Oletko Pete paljon reissaillut ympäri Ruotsia siellä ollessasi?
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33289
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Pete »

No, en kyllä juuri ollenkaan. :puna: Ihan vain tässä Göteborgin lähiseudulla olen käynyt. Tänään tosin tuli käytyä parin tunnin bussimatkan päässä eläinpuistossa. :joojoo:

Kiitos matkatoivotuksista molemmille! :hali:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Onko Pete mukava paikka se Göteborg? Onko siellä matkailijalle paljon mielenkiintoista nähtävää? (jos olet aiemmin kertonut kaupungista, laita vaikka vinkkiä, millä sivulla/missä ketjussa).

Aancon, sulla taitaa lähestyä Kiinanreissu lähiaikoina? Millä mielin olet lähdössä?

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

On kai Göteborgissa "muutama" rokki-/metallibaari. :heh:
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

The_Sipi kirjoitti:On kai Göteborgissa "muutama" rokki-/metallibaari. :heh:
Ohoh. :uujee: Sieltä tulee muuten suuresti fanittamani rock-orkesteri The Soundtrack Of Our Lives, josta voisi mainita suurensuuren laulajahahmon Ebbott Lundgrenin. (nähnyt bändin Tavastialla ja voi julmettu, mikä fiilinki :kups: )

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Juurovissön kirjoitti: Aancon, sulla taitaa lähestyä Kiinanreissu lähiaikoina? Millä mielin olet lähdössä?
Kamala mä lähen jo huomenn! :shock: Täällä on aikamoinen paniikki päällä. Mitäköhän mä unohdan ottaa mukaan? Koulujuttujaki on ollu niin paljon et niidenki suhteen paniikki... Jännittää! Mut aivan sairaan ihana lähteä! Tietenki haikeeta, ku tietää ettei tuu näkee kavereita/perhettä yli puoleen vuoteen, mut on se sen arvosta. Oon todella innoissani. :surrur: Ehkä pelottavinta on se ensivaikutelman tekeminen lentokentällä ku pomo tulee vastaan. :eeek:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Aancon kirjoitti:
Juurovissön kirjoitti: Aancon, sulla taitaa lähestyä Kiinanreissu lähiaikoina? Millä mielin olet lähdössä?
Kamala mä lähen jo huomenn! :shock: Täällä on aikamoinen paniikki päällä. Mitäköhän mä unohdan ottaa mukaan? Koulujuttujaki on ollu niin paljon et niidenki suhteen paniikki... Jännittää! Mut aivan sairaan ihana lähteä! Tietenki haikeeta, ku tietää ettei tuu näkee kavereita/perhettä yli puoleen vuoteen, mut on se sen arvosta. Oon todella innoissani. :surrur: Ehkä pelottavinta on se ensivaikutelman tekeminen lentokentällä ku pomo tulee vastaan. :eeek:
Ai sä lähdet huomenna Kiinaan :kups:
Tulee ikävä :heh:
Vai aiotko siellä Kiinassa päästä jonkinlaisen koneen ääreen? :surrur:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Aancon
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9787
Liittynyt: 22 Tammi 2006, 20:41
Paikkakunta: Riika, Latvia

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Aancon »

Kyllä mun pitää ottaa kone mukaan, tarviin töidenki takii, ja siellä on sitte langaton netti. :joojoo: Eli varmaan jo viikonlopun aikana ilmoon itestäni. :heh: APUAAAAAAA! :eeek:
Ir laiks, viss kādreiz beidzas. Viens vārds, ej, lai tev veicas. Durvis vējš tūlīt aizraus ciet,
arī man jāaiziet.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Ai sä lähet jo huomenna! Ohhoh, johan pomppas. Mullakin tulee Serduchkan tavoin ikävä. :parku: No mut sulla on varmaankin mahdollisuus laitella sieltä Kiinasta kuulumisia Kuppilaan. :uujee: Puoli vuotta eikä suotta: Varmasti tuut tsiljoonaboljoona kokemusta rikkaampana takaisin! Toivotan mahottoman antosaa Kiinan reissua sulle! :hali:

muox: tsiljoonaboljoona = tsiljoonabiljoona :hihi:
Viimeksi muokannut Juurovissön, 18 Maalis 2009, 19:13. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

En tiedä nykyhinnoista, mutta kymmenen vuotta Kiinan modeemihinnat olivat törkeen kalliita, olikohan Suomen rahassa noin 6,5 penniä minuutilta. :eeek: :heh:

Kyllä siellä netissä tuli siten verrattain paljonkin oltua varsinkin yöaikaan, kun chattailin Kissin chatissa samalla kun seurailin Lukon suorituksia vissiinkin Ylen teksti-tv:n kautta. :rofl:

Asiaan hieman liittyen: Mä muuten muistan, kun lähdettiin Kiinaan, joka sentään oli mun eka ulkomaanmatka, niin multa moneen otteeseen kysyttiin päivää tai paria ennen, että jännittääkö ja kukaan ei uskonut, kun vastasin kieltävästi. En minä oikeasti jännittänyt, enkä tajua, mikä siinä olisi pitänyt jännittää niin hirveästi. Odotinhan mä jollain tasolla Kiinaan pääsyä, mutta en minä sinne matkustamista jännänä silleen pitänyt. Ainoan kerran, kun jännitti, oli kun kone lähti kiitoradalta, mutta siinä se sitten olikin.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
Wadde
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6883
Liittynyt: 20 Touko 2006, 00:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Matkalaukku

Viesti Kirjoittaja Wadde »

Voi vitsit, Kiinaan! :uujee: Nauti! :kups:

Vastaa Viestiin