Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]
Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30805
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

rosetta kirjoitti:Eikä minunkaan omassani..? Teen siis vain top 10-puntaria, minkä siinä kyllä mainitsenkin...
Tämäkin totta. Sinunkin puntarisi oli kyllä tässä päivityksessä normaalisti mukana mutta merkitsemättä jäi, että se on valmiissa kunnossa. Tulipa tästä hommasta nyt virheherkkää, kun rutiiniin piti lisätä yksi vaihe. :miettii: No, onneksi ylimääräinen vaihe on seuraavassa päivityksessä poissa, kun on jälleen tarkastettavana vain yksi kelpoisuusehto.
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

viola
Siemailija
Siemailija
Viestit: 168
Liittynyt: 25 Touko 2006, 18:34

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja viola »

missä välissä ne loput 20 maata oikein valitsi viisunsa? :shock: No mutta nyt on urakka tehty ja kaikki viisut kuunneltu&puntaroitu. :surrur: Viro on uusin ihastukseni ja voi vielä noustakin kolmossijaltaan. Albaniaa en pudottanut yhtään, vaikka vanha versio miellyttääkin enempi. Tärkein on kuiteskin upea melodia ja persoonallisen vahva Kejsin ääni, mistä kovasti tykkään. Eli siis 1. Islanti 2. Norja 3. Viro 4. Sveitsi 5. Albania

Avatar
Pete
Press
Press
Viestit: 33311
Liittynyt: 14 Marras 2003, 11:59
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Pete »

Nostin Turkkia noin kymmenen sijaa musiikkivideon ansiosta. :joojoo:
Riskinä seniorilaumat

Avatar
Metsis
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3253
Liittynyt: 07 Tammi 2006, 14:26
Paikkakunta: Turku

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Metsis »

Puntari tehty. :surrur:
Timoteus kirjoitti:38. (36.) ISRAEL: Noa & Mira Awad – There must be another way 11 (0/0/3)
MITÄ!? :shock:
Katsos, onni on kuin päivänpaiste, mitä kirkkaampi paiste on, sen mustempi varjo vierelläsi. Pilvisellä säällä ei ole varjojakaan.
Hilja Valtonen - Neekerityttö peilaa

Avatar
The_Sipi
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 8768
Liittynyt: 24 Touko 2006, 22:28
Paikkakunta: Pori
Viesti:

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja The_Sipi »

Munkin puntari nyt tehtynä. Eilen se ei ollut valmis, joten se ei ollut tuossa nimiTilastohirmu Timoteuksen listassa. Kolmen kärki Suomi, Albania ja Kreikka. Kreikkaa en näe Waldo's Peoplen mahdollisena ohittajana, mutta voi olla, että tässä parin kuukauden sisällä Kedsi Tola nousee vielä Waldon ohi, mene ja tiedä. Huippubiisi se kyllä on :ihana: . Voi olla, että muuttuu nuo sijoitukset jo toisella kaikki kappaleet kattavalla kuuntelukerralla, mutta se nyt jää nähtäväksi. Nyt kun tässä oli päivän tauko ekan ja toisen semin sekä finalistien välillä, ja kuuntelukerta oli useimmilla kappaleilla eka, niin nuo meni nyt sitten joidenkin kohdalla vähän summamutikassa "koloihinsa". Seuraava kerta on sitten jo tarkempi.
Mahatma Gandhi walked barefoot most of the time, causing lots of calluses on his feet. He also ate very little, which made him frail and with his odd diet, he suffered from bad breath. This made him... A super calloused fragile mystic hexed by halitosis.

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja kwak »

Timoteus kirjoitti:
rosetta kirjoitti:Eikä minunkaan omassani..? Teen siis vain top 10-puntaria, minkä siinä kyllä mainitsenkin...
Tämäkin totta. Sinunkin puntarisi oli kyllä tässä päivityksessä normaalisti mukana mutta merkitsemättä jäi, että se on valmiissa kunnossa.
Minunkaan puntarissani ei ole mitään puutteita, vaikka sitä ei olekaan listattu. :mitvit: Selitys on varmaan sama. :joojoo:

Sori, piti päästä sanomaan... :mrgreen: :hiips:
Keep your head high above the water

Avatar
Timoteus
Viinuri
Viinuri
Viestit: 30805
Liittynyt: 06 Helmi 2004, 08:31
Viesti:

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Timoteus »

:tajutkaa:

:megafoni: Unohtakaa koko lista!

:rofl:
Jos et pärjää tietokoneellesi shakissa, kokeile potkunyrkkeilyä.

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

Makuja meillä monenlaisia ja se on rikkautta se. Itse en ymmärrä miksi Norja, Ruotsi, Kreikka ja Espanja on Timoteuksen hienolla listalla niin korkealla:

Norja ei oo mittään ilman tanssiryhmää (en muista nyt nimeä). Tanssiryhmä saa minun pisteet jota en kuitankaan anna pojalle joka ei osaa laulaa (ja viulusta en ymmärrä mitää). :kuolaus:

Ruotsilla mahtipontinen show (katson joka vuosi ja tykkään) ja joka vuosi täällä hehkutetaan Ruotsia maaliskuussa kuin voittajaa. Tämän vuotinen Ruotsin viisu mitäänsanomaton kaikkia syleilevä sekameteli. Ei ole oopperaa ei ole iskelmää .. siis mielestäni ei mitään. :roll:

Kreikka vähän vaikeampi tapaus, vauhtia on ..tuttu turvallinen, mutta kuitenkin niin samanlainen. Saattaapa viellä noussa ylöspäin :joojoo:

Espanjalla hyvä viisu verrattuna vaikkapa Romaniaan ja Turkkiin. Täytyisi olla kuitenkin jotain sisältöä eikä pelkkä ulkonäkö saa minulta pistettäkään.. ketkutusbiiseistä paras kuitenkin :puna:

Ja MIKSI NIIN ALHAALLA: Pelkkänä kysymerkkinä? nämä on erilaisia, nämä on uutta ja vanhaa.. mitä lienee??? mutta erottuu kuitenkin mun silmissä (ja korvissa)!!!! :ihana: :ihana:

(Timoteuksen ynnäys)
13. Islanti
17. Saksa
32. Belgia
34. UK
35. Irlanti


Kuunnelkaapa nää vielä kerran ja sitten uusi äänestys....

(ps. jos joku unohti nää oli Timoteuksen listaan (meidän) kommentteja. Suomi, Viro ja Sveitsi minulla nyt kolmen kärki)

Ystävyydellä ja Rakkaudella... :hali: :hali:
euro2009

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Mun puntarillani on yli 15 :stara: :stara: :stara: :stara: biisiä

Hmm... Jotenkin tuntuisi, että tarvitsisi lisää :eeek: :heh:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Margot »

Päivitin topkymppini (sivu 2). Kappaleet vaihtelivat paikkaa keskenään, mutta Kreikka ainoana piti paikkansa eli pysyi ykkösenä. Suurin putoaja oli Norja (4. -> 9.), ja Ranska-parka lensi kokonaan pihalle kymmenen sakista. Uutena sinne nousi Albania enkkuversion myötä. Laitoin myös bubbling under -porukan, jolle halusin näin suoda kunniamaininnan.
What color is your life?

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Minulta on varmaan tulossa seuraava kunnon päivitys 26. tai 27. maaliskuuta :uujee:
Eli siis tämän arkiviikon lopussa :heh:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

Jatkan puntaroinnin ongelmien filosofointia. Edellisessä viestissäni tuskailin keskinkertaisten kappaleiden keskinäisen sijoittamisen vaikeutta. Nyt pohdin sitä, kuinka paljon esityksen näkeminen vaikuttaa arvosteluun. Huomasin, että muutama kappale on sellainen, että jos arvioinnin tekisi pelkästään kuuntelun perusteella, sijoitus saattaisi olla korkeammalla, mutta videopätkän näkeminen pudottaa sijoitusta. Esimerkkeinä näistä mainittakoon Serbia (se kauhea valkaistu afroperuukki - kai se on peruukki, jos ei niin vielä pahempaa :shock: ), Tshekki (en kestä sitä Teräsmies-asua) ja Valko-Venäjä (Petr parturiin ja äkkiä). Varmaan löytyy myös niitä, joiden näkeminen antaa anteeksi sävellyksen latteuksia. Latvia kyllä pysyy pohjimmaisena riippumatta siitä, kuunteleeko sitä vain vai katsooko myös. :eiei:

Sitten tullaankin koko euroviisufilosofian alkulähteille: pitäisikö puntaroida pelkkiä biisejä vai sävellysten ja esitysten muodostamia kokonaisuuksia? :miettii: Ensimmäinen puntarointi oli näiden periaatteiden sekoitusta, pelkkien sävellysten puntarointi onnistuu vasta sitten, kun saa kaikki kappaleet kätevästi kuunneltavaan muotoon.

Edit: Slovakia korjattu Tshekiksi.
Viimeksi muokannut Leonardo, 24 Maalis 2009, 20:55. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Avatar
Margot
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17668
Liittynyt: 28 Elo 2005, 09:46
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Margot »

^ Teräsmiesasu on Tshekillä, ei Slovakialla.
What color is your life?

Avatar
Leonardo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 2983
Liittynyt: 03 Maalis 2008, 09:00
Paikkakunta: Turku

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Leonardo »

^Kiitos, Margot, korjauksesta. Menivät naapurit sekaisin, vaikka yleensä pyrin olemaan tarkka näiden samoin kuin Balkanin maiden osalta, ettei tule haukuttua naapuria. :puna:

romualdo
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11658
Liittynyt: 23 Helmi 2006, 18:38
Paikkakunta: Kälviä, Keski-pohjanmaa
Viesti:

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja romualdo »

taisinkin jo mainita, että mielestäni tämä vuosi on jälleen käänteen tekevä, ensimmäinen lajissaan kun joukossa on myös epäkiinnostaviakin, suorastaan torjuttavia kappaleita...( mieli voi vielä muuttua) nämä kaikki kun pitäisi arvostella vain pelkästään kuunneltuina... (jäisi harmittelut vähemmälle) hyvät erottuvat heti, ruotsi, norja, moldova, saksa, espanja, israel, tshekki, venäjä ... ja mitä niitä onkaan... (tai siinähän ne taisivat olla, voihan viisu mikä vuosi!)
Viimeksi muokannut romualdo, 25 Maalis 2009, 10:15. Yhteensä muokattu 2 kertaa.

Vompeli
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12745
Liittynyt: 26 Elo 2005, 15:50

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Vompeli »

ta1ja kirjoitti:Punatari Exceliin :surrur: - kyl menee tieteelliseksi :heh:, vaikka varmaan se helpottaakin tosi paljon, itselle ei vaan tullut mieleenkään sitä mihinkään kotikoneelle erikseen tallennella.
Mulla on excelissä puntari ja muuttelen kappaleiden sijoituksia kertoimien avulla, kuitenkin niin että tähdityssysteemini pysyy oikeansuuntaisena. :heh:
Raipatirai

Avatar
kais(t)a
VIP-emäntä
VIP-emäntä
Viestit: 17411
Liittynyt: 24 Heinä 2005, 00:51
Paikkakunta: Tampere

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja kais(t)a »

Kuulostaa kamalan tekniseltä. Mulla on puntari vaan täällä. Päivitin puntarin äsken ja totesin, että taidan taas tykätä tähtien jakelusta koska sen verran monta viiden tähden kappaletta löytyy tänä(kin) vuonna. Listan suurin nousija oli ehdottomasti Portugali, joka useamman kuuntelun jälkeen on noussut ihan huippuviisuksi. :surrur:
Послушай - у сердца голос мой.

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12008
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja sziget »

Latvia putosi taas, kun en ehtinyt päivittämään omaa puntariani tilastokelpoiseksi. :(
Nata kirjoitti:Entä koska saamme sen luvatun hännänhuippupuntarin? :mrgreen:
Tänään. :joojoo:
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Avatar
Aintsu
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 17145
Liittynyt: 15 Marras 2003, 11:37
Paikkakunta: Kotka

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Aintsu »

Mua hävettää, kun en ole vieläkään saanut aikaiseksi täydellistä puntaria. :niinpa: Jotenkaan ei ole vain jaksanut paneutua kaikkiin kappaleisiin kunnolla.
You're not ugly, you are smart, talented
And have abilities to make the world better

Avatar
kwak
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9562
Liittynyt: 06 Joulu 2004, 19:09
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja kwak »

Mun top 10:sta löytyvät kaikki viisi Pohjoismaata sekä Viro ja Venäjä. :surrur: Mun on parempi olla hiljaa blokkiäänestyksistä ja naapureiden suosimisesta. :hihi:
Keep your head high above the water

Avatar
milnerinho
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 820
Liittynyt: 09 Elo 2007, 12:32
Paikkakunta: K-head
Viesti:

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja milnerinho »

Pitäis tsempata ja lakata kuuntelemasta vaan MF-levyä,mun puntarissa taitaa olla vielä Georgiakin. :lohduton:
I, I can walk a thousand miles to be with you
I'd catch a falling star!
I can walk a thousand miles whenever
No matter where you are

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

milnerinho kirjoitti:mun puntarissa taitaa olla vielä Georgiakin. :lohduton:
Sehän on hienoa, että se on vielä siellä <3 :surrur:

Se muistuttaa niistä ihanista ajoista, milloin Georgia vielä oli mukana kilpailussa :lohduton: :parku:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Wilson
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 6663
Liittynyt: 17 Syys 2005, 16:12
Paikkakunta: Pietarsaari

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Wilson »

kwak kirjoitti:Mun top 10:sta löytyvät kaikki viisi Pohjoismaata :surrur: Mun on parempi olla hiljaa blokkiäänestyksistä ja naapureiden suosimisesta. :hihi:
Niin minullakin on kaikki Pohjoismaat Top-10… :heh: …minun musiikkikorvat ovat varmaan Pohjoismaalaiset. :rofl:

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Wilson kirjoitti:
kwak kirjoitti:Mun top 10:sta löytyvät kaikki viisi Pohjoismaata :surrur: Mun on parempi olla hiljaa blokkiäänestyksistä ja naapureiden suosimisesta. :hihi:
Niin minullakin on kaikki Pohjoismaat Top-10… :heh: …minun musiikkikorvat ovat varmaan Pohjoismaalaiset. :rofl:
Minulla kaikki pohjoismaat ovat Top 20:ssä :heh:
Ei ihan Top 10:ssä, mutta ainakin Tanska parantelee koko ajan asemiaan...
Islanti pysyy suht paikallaan :roll:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
trespasser
Ryystäjä
Ryystäjä
Viestit: 366
Liittynyt: 02 Huhti 2007, 18:06

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja trespasser »

:surrur: Päivittelin vähän puntaria!

Kuten viime keväänä, Ukrainan sijoitus nousi ja nousi ja nousi......
Nyt on näköjään tapahtumassa taas sama ilmiö :mrgreen: Be my valentine nousi sijalta 25 sijalle 11, tähtimäärätkin nousivat kolmesta viiteen!!

Sit Liettuan Love nousi sijalta 13 sijalle 7.
A&A - Always, tusinahumppa tippui sijalta 14 sijalle 25...

Eipä mulla muita merkittäviä tapahtunu listalla tällä kertaa :)

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

Tämän päivän puntarini päivityksessä ei tapahtunut mitään muuta kuin että Islanti nousi sijalle 10 ja Albania jatkaa minulla laskuaan. Naapureista Viro kakkonen, Ruotsi 16, Norja 19, Venäjä 34. Islanti siis kymmenes ja Tanska 22. Ei siis pisteet ole tänä vuonna menossa (minulla) naapureille kuten edellisinä vuosina... :mitvit: :eiei:
euro2009

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Puntari päivitys edessä joko huomenna tai ylihuomenna :mrgreen:

Uskoisin Ukrainan ja Tanskan ainakin jatkavan nousuaan, ehkä myös yllättävänä Romanian :uujee:
Ehkä tästä tuleekin ihan kelpo viisuvuosi :surrur:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Euro2009
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 551
Liittynyt: 10 Helmi 2009, 18:53

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Euro2009 »

Viime vuonna toukokuussa

(lainaus Timoteus)

Kärkikolmikko on pysynyt järjestystä myöten samana ensimmäisestä Melodifestivalenin jälkeisestä päivityksestä asti eikä tilanne loppumetreilläkään muuttunut, vaikka Sveitsi kirikin melko lähelle Islantia.
Charlotte Perrelli - Hero
Euroband - This is my life
Paolo Meneguzzi - Era stupendo

Onnittelut Viisukuppilan kärkikolmikolle.

.........

.. ja miten se lopputulos menikään... :heh: tää on kivaa :heh:
euro2009

Avatar
Ticoshay
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4911
Liittynyt: 11 Huhti 2008, 16:32

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja Ticoshay »

Ukraina ja Andorra menivät puntarissa Top 13. ja viiden tähden joukkohon :viaton:
LOBODA

Avatar
sziget
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 12008
Liittynyt: 03 Touko 2006, 20:56
Paikkakunta: Helsinki

Re: Viisupuntari 2009: Keskustelu ja tilastot

Viesti Kirjoittaja sziget »

42 viisua vihdoin puntaroitu. Täytyi antaa tähdetkin kaikille, jotta pääsin näkemään keskiarvot Epäsuosituimmat-listaa varten. Tulossa hetken kuluttua. :p
kwak kirjoitti:Mun top 10:sta löytyvät kaikki viisi Pohjoismaata sekä Viro ja Venäjä. :surrur:
Täälläkin muut mainitut paitsi Islanti (16.) ja Tanska (40.). Epätavallista, täytyy sanoa. Kestosuosikeistani sentään Bosnia-Hertsegovina ja Ranska ovat mukana.
If you only see one movie this year, it should be FRANKENHOOKER. - Bill Murray, 1990

Lukittu