Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Евровидение 2009 пройдет в Москве! Добро пожаловать! Euroviisut 2009 Moskovassa - Eurovision Song Contest 2009 in Moscow [rss]
Lukittu

Regina - Bistra voda

*****
86
59%
****
32
22%
***
17
12%
**
6
4%
*
6
4%
 
Ääniä yhteensä: 147

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Halla »

Mä olen niiiiiin rakastunut tähän vesiveisuun. :kups: Oikeasti! Tää kappale rosahti kertaheitolla kaikkien aikojen top-5:een. (Siis niinku teoriassa, enhän mä tuommoista listaa ole edes miettinyt :heh: ) Kyllä mun naapurit varmasti nauttii, kun mä olen kuunnellut yhtä ja samaa kappaletta monta päivää putkeen ja "laulan" mukana milloin milläkin "kielellä". :rofl:

Muuten tää viisuvuosi on musta suht kamala, puntarin top-10:een on päässyt jo sillä, että kappale on "ihan kiva". Mutta Bistra Voda... :kups: :ihana: <3 :rakkaus:

Tulikohan mun mielipide nyt selväksi? :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Sani77
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 72
Liittynyt: 25 Huhti 2008, 11:23

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Sani77 »

Sinulla on Halla mahottoman hyvä mielipide :hali:

Avatar
Halla
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 3564
Liittynyt: 21 Elo 2005, 22:10
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Halla »

Mäkin tykkään mun mielipiteestä. :heh: Toivottavasti tämä esitetään sitten Moskovassa sillä-kielellä-mitä-bosniassa-puhutaan. Ei se englantilainen versiokaan hassumpi ollut, mutta jotain siitä tuntui puuttuvan. Sanoo hän, joka ei osaa sitä-kieltä-mitä-bosniassa-puhutaan. :heh:
Se on paljon parempi.... ettei ala ittellensä mitään rimoja duunailemaan minnekään tai kurottaa minnekään... -Remu-

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

ollipoo kirjoitti:
Dryad kirjoitti: Toivottavasti tuo upea ääninen laulaja laulaa livenä yhtä hyvin, eikä tästä tule pannukakkua.
Kävin youtubessa katsomassa videon jostain ihme tv-ohjelmasta, jossa laulaja veti tän livenä pelkän kitaran säestyksellä, sohvalla istuen. Ja se lauloi aivan helvetin upeasti siinäkin... quote]
Tätä varmaan katselit :ihana: . Davor on kuuluu kyllä aateliin, näihin jotka vetää kerta toisensa jälkeen yhtä hienosti ja tunteella, joka vaikuttaa joka kerran aidolta. Samaa taitoa ei kyl voi ihan löytää kitaransoitosta tässä :heh: .

Miimuska
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 9
Liittynyt: 25 Touko 2008, 15:25

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Miimuska »

Tää on vaan niin hyvä. Kaunis kappale ja mieletön tulkinta. Tykkään jopa videosta, vaikken haluaisi.

Avatar
--evg
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1832
Liittynyt: 24 Marras 2008, 18:53
Paikkakunta: Tampere

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja --evg »

Nousisiko tämä puntarissani 5 tähteen? :tuuletus:
IB- International Bullshit

ollipoo
Vessajonossa
Vessajonossa
Viestit: 60
Liittynyt: 21 Huhti 2009, 07:24

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja ollipoo »

Mun mielestä tää videokin on aivan mahtava. Kaikki tässä paketissa on kohdallaan. Olen muuten nyt harjoitellut tän biisin sanoja, videon ääressä ja sanat edessä, toistakymmentä kertaa. Tähän mennessä olen oppinut ulkoa sanaparit rodi me, bistroi vodi, tako kazu. On uskomattoman vaikea opetella laulunsanoja, kun niillä ei ole itselle mitään merkitystä, vain tavuja peräkkäin. Yleensä opin helposti laulun sanat ulkoa suomeksi ja enkuksi. Mutta nytpä on haastetta kerrakseen.

TOTUUDENPUHUJA

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »

|
Pojalla todellakin on hyvä, kiljahteleva ääni. Sitä kuuntelisi muissakin biiseissä, Youtubesta löytynee.
|
Miksei Euroviisujen alla -pohjoismaisen raatiohjelman (nykyään vain sve-fin) jäseniä ei häirinnyt se, että kertsi on lähes suora kopio Stad i ljusista? (swe 88)
|
:joojoo:
|

Avatar
Sam94
Tanssimassa
Tanssimassa
Viestit: 556
Liittynyt: 10 Joulu 2008, 20:44
Paikkakunta: Kemi

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Sam94 »

En ymmärrä, mikä tässä ihmisiä oikein säpsäyttää, koska ei toimi itellä juuri lainkaan. :kups:
Saltanötter och pärondryck

Avatar
Rousku
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 42774
Liittynyt: 17 Helmi 2007, 22:57

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Rousku »

Tässäpä oivaa vappumusaa!

Avatar
Katten-Gustaf
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 11843
Liittynyt: 13 Tammi 2004, 17:29
Paikkakunta: Siellä sun täällä...

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Katten-Gustaf »

TOTUUDENPUHUJA kirjoitti:Miksei Euroviisujen alla -pohjoismaisen raatiohjelman (nykyään vain sve-fin) jäseniä ei häirinnyt se, että kertsi on lähes suora kopio Stad i ljusista? (swe 88)
Siis MISTÄ SÄ revit nää kopiojutut aina? :eeek: :roll:

Tuo kertosäe ei oo Stad i ljusia nähnytkään. (2007 sä muistaakseni väitit Drama Queenin yhtä kohtaa suoraksi kopioksi Kyproksen Genesiksestä ja mitäs näitä nyt muita on ollut tässä vuosien varrella?, siinä meni korkeintaan kaks säveltä samalla melodialla...)
...kan inte säga nej,
jag måste släppa tag,
du vinner över mig...

TOTUUDENPUHUJA

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja TOTUUDENPUHUJA »

Katten-Gustaf kirjoitti: Tuo kertosäe ei oo Stad i ljusia nähnytkään. (2007 sä muistaakseni väitit Drama Queenin yhtä kohtaa suoraksi kopioksi Kyproksen Genesiksestä ja mitäs näitä nyt muita on ollut tässä vuosien varrella?, siinä meni korkeintaan kaks säveltä samalla melodialla...)
|
Mua häiritsee pahoin, että kertsi on Stad i ljus -kopio. Säveltäjä on takuulla viisuja kuunnellut fani, joka on tietämättään tehnyt sen.
|
Sain vahvistusta tuolla cyp-asialle silloin!
|

Avatar
Dimsku.
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1064
Liittynyt: 31 Joulu 2007, 19:30
Paikkakunta: Espoo

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Dimsku. »

oon alkanu lämmetä tälle :draamaa: *****
FISH FINGERS ARE SO FREAKING HOT, just like Leonardo DiCaprio
- Anna

Avatar
Moona81
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 10:27

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Moona81 »

Tämä on kuulkaa ainoa kappale tänä vuonna joka aiheuttaa kylmiä väreitä. No niin, nämä balkanin molliviisut iskee ja upottaa meikäläisen joka kerta. Mutta kyllä se vaan tekee nannaa että niiden hetuloitaan vispaavien napatanssijattarien (ja -tanssijoiden...) sekaan eksyy silloin tällöin Bistra Vodan kaltaisia helmiä. Näköjään B-H:lta sopii odottaa joka vuosi jotakin jännää ja laadukasta.

Upea, huikea tekele, kertakaikkiaan. :ihana: Laulajakin peräti tulkitsee; ei vain ulvo/volise/huokaile/nau'u.
Paranee pirulainen joka kuuntelulla.
Miimuska kirjoitti:Tykkään jopa videosta, vaikken haluaisi.
Minulla on vähän samanlaiset fiilikset. Erinäiset asiat videolla suorastaan närkästyttivät ekalla kerralla. Tämä kuitenkin toimii kokonaisuutena niin hyvin etten muuttaisi siinä yhtään mitään. Mieltä saa olla (jopa euroviisuissa), varsinkin jos sen tekee tyylillä. Raakaa rehellisyyttä on pakko ihailla.

Joo, kyllä kiitos, Sarajevoon ensi vuonna. Nämä veikkaukseni kyllä tuppaavat menemään päin honkia. Kaksi vuotta sitten olin kovaa vauhtia menossa Zürichiin :stupido:

Houru
Alaikäinen
Alaikäinen
Viestit: 1
Liittynyt: 10 Touko 2006, 19:26
Paikkakunta: Tampere

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Houru »

Voi juku... Davorin ääni on kyllä mahatava! <3 <3 Tää kappale kaikuu mun aivoissa ihan yötä päivää.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Mistäköhän nuo Coldplay-vertaukset tulevat Jaanan ja Peltsin esikatselyesittelyssä? Mullon kyl kaikki kyseisen yhtyeen levyt, mut eihän edes kieli ole sama? Okei plagiaatti sitten jos niin halutaan kiistellä, mut kyl laulajassa on sentään särmää. Korkeelta vetää ja puhtaasti, mukava herkkyys äänessä. Onnistunut tulkinta siis. Semppiä niin vietävästi Bossu :ihana:

Avatar
Mansikka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4876
Liittynyt: 23 Helmi 2007, 10:06
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Mansikka »

Tämän biisin sanoja on mukava opetella, kun tuo bosnian kieli kuulostaa niin kivalta ja sanat lausutaan, niinkuin kirjoitetaan. :joojoo:
Ihminen rakastaa kaikkia lapsiaan. Paitsi niitä, joita ei. - Ville Myllyrinne

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^ Hyvä vinkki, kiitoksia :D

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Juurovissön kirjoitti:Mistäköhän nuo Coldplay-vertaukset tulevat Jaanan ja Peltsin esikatselyesittelyssä? Mullon kyl kaikki kyseisen yhtyeen levyt, mut eihän edes kieli ole sama?
En kyllä katsonut tätä esikatselua enkä tiedä mitä ne puhu, mutta yhtäläisyyksiä on ulkomusiikillisissa tekijöissä kyllä; kledjut, videon idea ja toteutus, kirjoitin jo siis pari kuukautta sitten :draamaa: :heh: tätä on mietitty kyllä sitte kanssa ulkkisten toimesta niillä foorumeilla:
ta1ja kirjoitti:mutta mä luulen kyllä, että tämä on eräänlainen neuvostoestetiikkasversio - siis vallankumousaikaan, ei sitten kun ihanteet kuoli ja diktatuuri kehissä - Coldplayn ranskan vapaus, veljeys tasa-arvo jutuista Viva la vidalla.
ta1ja kirjoitti:Toi video on kyllä todella hieno <3 , siitäkin huolimatta, että idea on tosiaan suoraan Coldplayn Viva la Vidasta. Bändi ja taustalla leijailee kuvataidetta. Coldplaylla jotain mukaelmia sotataistelukuvista 1700-1800-luvuilta, Reginalla sitä vallankumouskonstruktivismia.
Coldplay - Viva la vida :mrgreen: Regina - Bistra voda

Ei kyllä muuta yhtään sitä, että tää on hieno, sillä tuo niin paljon omaa tähän.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

No ootpas ollu ta1ja hyvä kaukaa viisas, totta muuten vila la vidan levynkannen teema on hyvin samanlainen. Toisaalta, nykyään on melkein mahdotonta kenenkään tehdä mitään täysin omaa juttua, aina se pohjautuu johonkin. Jotenkin jännä, että Reksun pojat kertoivat biisin synnyn jälkeen tämän olevan sopiva Euroviisu-biisi. Aika erilaista tuo muu tuotanto on, ainakin mun korviini. Oiva keino bossu-bändillekin päästä edes hetkeksi maailman tietoisuuteen :D

sori nää mun karseet termit bossu = bosnia-hertsegovinalainen ja Reksu = Regina, tekee vaan niin kotoisammaks kaiken. Ihan mahtava fiilis tässä kappaleessa :)

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

Viva La Vidaa muka muistuttaa tämä Bistra Voda :eeek:
Viva La Vida on paljon parempi kuin tämä tekotaiteellinen p*ska :nohyi:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Millä lailla se Viva on parempi, ja miksi tämä Bistra on tekotaiteellinen paksa?

Cyrano
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 4856
Liittynyt: 22 Marras 2005, 14:55

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Cyrano »

Tämä on niin isänmaallinen, kuin Serbia viime vuonna.
Kappaleena varmaan menestyy Balkanilla,
varsinkin kun sanoituksella vihjataan lähimenneisyyden pimeisiin aikoihin:
"Missä on se tieto joka meiltä salataan ?! "
Kun rakkaus kerran voittaa, pois ihmisten kateus silloin jää.
Kun päivä tuo kerran koittaa, se kaikki kansat yhdistää.
Voi rakkaus tuskan poistaa, ei ihmiset sotiaan silloin käy.
Vain aurinko lämmin loistaa ja pelkoa ei missään näy.

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Cyrano kirjoitti:Tämä on niin isänmaallinen, kuin Serbia viime vuonna.
Kappaleena varmaan menestyy Balkanilla,
varsinkin kun sanoituksella vihjataan lähimenneisyyden pimeisiin aikoihin:
"Missä on se tieto joka meiltä salataan ?! "
Wau, niinkö siinä tosiaan lauletaan? Sehän nostaa biisin arvoa. Taitavat kaikki sillä suunnalla vähän ihmetellä tätä nykyä, että miksi kaiken piti oikein tapahtua. Hyvä, että se uskalletaan näinkin pian tuoda esille. Bunkkerissa kai tääkin bändi alkoi treenata Sarajevossa.

Avatar
Serduchka
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 57786
Liittynyt: 22 Huhti 2007, 17:16
Paikkakunta: Pori

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Serduchka »

^^^ En todellakaan pidä kappaleen laulajasta (mikä lie nimeltään) koska hän ulisee, enkä minä pidä ulinasta
Hankkisi kunnon lauluäänen :nohyi: Lisäksi kappale on varsinaisen tylsä ei sykähdytä ollenkaan... Kun puhuttiin Mor Ve Ötesin tyylisestä biisistä aluksi, olin aivan että vau, voisi ollakin hyvä
Sitten saatiinkin huono rumpusekamelska laulajanaan vuoden 2009 ulisija :niinpa: :nohyi:
Ei tällaista jaksa kuunnella, lähellä on jo se, että tästä tulee puntarijumboni tänävuonna... Makedonia on tosin vieläkin kauheampi :heh:
Onneksi minun lisäkseni on 4 jotka ovat antaneet yhden tähden... On sekin jotain :heh:
⚰️ R.I.P. Eurovision 🪦

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

^Kiitos Serduchka hyvästä perustelustasi. Itse tykkään sekä Coldplaystä että bosnialaisesta Reginasta, mutta myös suomalaisesta Reginasta. :uujee: Kaikissa näissä laulaja omalla tavallaan ulisee, ja hienosti. :peukku:

Avatar
ta1ja
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 13804
Liittynyt: 17 Tammi 2008, 23:14

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja ta1ja »

Serduchka kirjoitti:^^^ En todellakaan pidä kappaleen laulajasta (mikä lie nimeltään) koska hän ulisee, enkä minä pidä ulinasta
Hankkisi kunnon lauluäänen :nohyi:
- Sä et pidä tästä täysin samasta syystä kuin miksi Viro kävi sun kimppuusi: ihan vaan sen takia, että pelkäät sen uhkaavan Norjaa - turha pelko, Norja erittäin tod näk voittaa. Vaikka Rybak on paljon epävarmempi laulaja, sillä on hyvä karisma, biisi toimii jne. Joten - relax.
Cyrano kirjoitti:Tämä on niin isänmaallinen, kuin Serbia viime vuonna.
Minusta Serbia ja tää on kyllä hengeltään toistensa vastakohtia: Serbia oli tosiaan vankasti kansallismielinen, tämä ehkä isänmaallinen, kiihkottomalla rakkaudella. Vähän niin kuin Top Gun elokuva vs. Born in the USA - biisi, jälkimmäinen siis ei republikaanien vaillinaisesti ja väärin omimana. Mutta voin olla kovasti väärässäkin, en oo perhetynyt, tältä kuitenkin tuntuu.

Avatar
JRS
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 1215
Liittynyt: 13 Touko 2004, 00:36
Paikkakunta: Finland
Viesti:

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja JRS »

Mukavaa vodaa :tapu: Kiva melankolinen biisi.
Jotenkin tama kolahtaa meikalaiseen, vaikka ei ihan taysilla :peukku:
Video oli mukava, kekselias ja hienosti toteutettu , toivottavasti samaa tematiikka saadaan mukaan live esitykseen :joojoo:

Avatar
Juurovissön
Kanta-asiakas
Kanta-asiakas
Viestit: 9125
Liittynyt: 18 Tammi 2006, 15:55
Paikkakunta: Turku

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Juurovissön »

Vedonlyöjien listoilla kovassa nousussa! Eli taitaa tulla Norjan kaa voittajakahinoihin. Onhan tää toki miellyttävä, mut voittajakappaleissa on aina se jokin äklöys... se semmonen ennalta-arvattavuus. Upea tosin on tämä! Jospa vaan voittaisi Norjan nenän edestä...

Avatar
Moona81
Laulaa viisuja
Laulaa viisuja
Viestit: 70
Liittynyt: 24 Helmi 2007, 10:27

Re: Bosnia-Hertsegovina 2009: Regina - Bistra voda

Viesti Kirjoittaja Moona81 »

^ Ja sekös minua naurattaisi!

Tuskin norskin viisu kuitenkaan enää elähtää kuulijoiden korvissa niin totaalisesti kuten minun. :draamaa: Hekumallinen ajatus, mutta pelkäänpä Norjan olevan liian kova pala kaikille tämän vuoden osallistujille.
Harmi.

Lukittu